***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Tinkatar olen niin pahoillani :hug: :'( Ei oikein tiedä mitä sanoa... Suru tuli "puseroon", kun luin viestisi... Jaksamisia...

Iloisempiin asioihin... :D

Dooris onneksi kaikki on kunnossa... Musulle onnea uuteen kotiin ja uusille tulioille suuret tervetuloa toivotukset... :p

Täällä kaikki kunnossa, sydänäänet kuuluu dopplerilla ihan tuolta alhaalta ja joka kerta samasta paikasta ne löytää... Nyt on tosiaan maha kasvanut, varsinkin tuosta ylhäältä ja nyt on sen näköinen masu kuin läski vain olisi lisääntynyt... Paino onneksi vieläkin pysynyt samana...Vauvamasua siitä ei vielä millään saa kukaan ulkopuolinen, mutta kyllä se tästä... Rinnat on kasvaneet hurjasti, ennestäänkin ovat olleet jo liian isot (kuppikoko F) ja nyt sitten.. huh huh... :whistle:

Mistä muut isokokoiset äipät ovat hommaneet äitiysvaatteita, eniten siis housuja kaipailisin.. koko nyt on ollut 48... Ei oikein mistään tunnu löytyvän tarpeeksi isoja... Tietääkö kukaan ?!? :/

Tinkatar sinulle suuri :hug: ja voimia jaksamaan eteenpäin.

Omaa napaa: olo on suht hyvä, paitsi väsymys piinaa. Alaselkä mullakin toisinaan on todella kipeä, mutta käyn uimassa kerran viikossa 1 km ja tuntuu että se olis auttanut. Kävely lenkkejä harrastan sen mukaan kun mahd. päästä. Nyt on jo selvä vauvamasu. Paino noussut pari kiloa alusta. Tissit mulla on ollut alusta asti todella arat ja kasvaneet heti ja nyt ne on jo aika kovatkin. Täytyy pitää huoli ettei saa rintatulehdusta kun kelitkin kylmenee. Mulla kävi esikolta aikanaan niin, et olin katsomassa serkkuni vauvaa kun itse olin rv 25 niin paita kastui kun maito alkoi herumaan mun tisseistä. Maidon tulo oli mulla sen jälkeen normaalia ja piti alkaa käyttämään liivinsuojia.

Mites teidän muiden mammojen seksihalut on? Mulla ei meinaa olla minkäänlaisia haluja ja jos onkin tuntuu paikat aika kuivilta...taas ehkä näitä härskejä juttuja, mut ois kiva kuulla onko muilla vastaavaa. Esikolta ei kestänyt ihan näin kauaa, mut onneksi mies on ymmärtäväinen asian suhteen.

Talvitakin ostoa pähkäilen, että minkälaisen sitä hommais, että menis mahd. loppuun asti. Enkä viittis maksaa mitään hirveitä hintoja, koska kirpparilla ei sit saa siitä kun muutaman euron ja käyttö on yksi talvi. Mites te ootte aatellut? Ja kun tuon 2 v kanssa on ulkona paljon pitäis takin olla myös todella lämmin, mutta silti tietty hyvännäköinen. :headwall: ottaa oikeen päähän tuo asia, mut vielä jätän asian hautumaan.

Jokohan maistuis päiväkahvi...ennen join pannullisen kahvia päivässä, mut tän raskauden myötä on tullut inho kahvin suhteen jota menee nykyään max. 3 kuppia päivässä. :wave:

viikkoja nyt 16+4

Tinkatar:
Olen todella pahoillani puolestanne :'( :hug: :'(

Huvikummun vääpeli:
Samaa vaivaa täälläkin, taitaa kaikki meikäläisen ylimääräinen energia suuntautua muihin asioihin kuin seksiin.. Ja ilman liukkareita ei onnistu laisinkaan. Mies on onneksi myös täällä koittanut ymmärtää tilanteen parhaan kykynsä mukaan :hug: Eiköhän tämä tästä silläkin saralla taas jossain välissä iloksi muutu, hope so =)

Dooris ja sintti 16+5

Tinkatar
Olen todella pahoillani.. :hug:
Itse sain tänään soiton lääkäristä....viikko sitten kävin np ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin...mutta nyt sitten joudunkin lisätutkimuksiin... :'( todella kova huoli että kaikki ei ole kohdillaan...
Lääkäri puhui että mun ikä,lapsen koko,verenkuva yms...jutut vaikuttavat tähän...
En tajua,niskapoimussa turvotustakin oli vain 1,8mm...ei yli 3mm..
kolme viikkoa pitäisi odottella sitten tuloksia eli vasta reilun kuukauden päästä olisi varmaa tietoa...miten hitossa sen kuukauden jaksaa?
Todella toivon että kaikki olisi hyvin :attn:
Onko täällä kellekkään tehty keskeytystä??syystä tai toisesta....
Mulla viikkoja olisi tiedonsaannin aikaan jotain 18+...

Voi Tinkatar :hug: :'( :'( ei nyt löydy sanoja, mitä kirjoittaa ... halaus :hug:

Mulla oli tänään neuvola, mutta näiden ikävien uutisten jälkeen ei mieli tee siitä mitään kirjoittaa :'(

Toivon sinulle Tinkatar onnea ... jos pian saisit onnistuneen raskauden ja terveen lapsen.

Mariaana

Tinkatar: Voimia sinulle ja miehellesi :hug:

Samoin Lumikki -80: voimia tulosten odotteluun! Luultavasti kaikki on kuitenkin kunnossa, koska niskaturvotusta ihan normaali. Itse en uskaltanut otattaa verenseerumia ollenkaan, vaikka niin olin suunnitellut etukäteen. Ja koska np oli rv 11 0,40 ja 13+0 1,4. Lääkäri varoitti, että seerumi ilmoittaa vääriä postiivisia jonkun verran ja sitten odottavan aika on pitkä.

Tervetuloa uudet, toivottavasti sain kaikki oikein listalle!

Tiitsu: Mulle tekee kanssa mieli suolaista vaikka normaali olosuhteissa olen oikea makeasyöppö. Karkeista ainoa mitä tekee mieli, on kirpeät esim. mansikka ja omanarullat. Suklaata ei ollenkaan vaikka normaalisti herkkua.

Mun täytyisi oikeasti aloittaa joku urheilu nyt, koska muuten tulen paisumaan tällä ruokamäärällä aivan valtavasti. Koko ajan nälkä :( Mies eilen totesi, kun valittelin, että nyt alkaa herkkulakko, että hänen mielestään raskaana oleva nainen on maailman kaunein vaikka olisi muutakin kuin pelkkä vauvamasu. Eniten mulla pelkona raskaudenajan diabetes, koska mulla pco ja lähisuvussa diabetesta. Ja se, että vauvasta kasvaa mielettömän kokoinen eikä mun tämän hetkinen ruokavalio (kebab, pitsa yms.) ole valttämättä maailman paras ratkaisu vaikka musta maistuisi niiiiin ihanalta...

Heippa hei.
Eipä mulla mitää asiaa ole, mut ajattelin et jos nostelis tätä.

Meidän poika (1v6kk) vieroitettiin tutista viikko sit maanantaina ja kaikki on muuten mennyt esimerkillisesti (ei vastustellut oikeestaa mitenkää) mut on alkanut heräämään monesti jo 06.30. On tässä sit keksimistä et mitä tekee ku ei puistoon kannata mennä ennen kymmentä ku ei siellä oo ketään ennen sitä... Joten, poika katsoo teletappeja ja minä istun koneella. On jo siistitty koti, pesty pyykkiä..... Ei enää mitää tekemistä siis.

Omaan napaan.. Liikkeet ei ole tuntunut taaskaan niin selvästi ku sillon yksi päivä ku täällä hehkutinkin. Välillä jotain tuntuu mutta sit ei ole ihan varma. Mutten ole huolissani kun muistan esikoisen odotuksesta että ekoista liikkeistä meni aikaa ennen ku ne alkoi tuntumaan joka päivä. Enkä mä oikeastaan ole ehtinyt oikein tunnustellakaan ku on niin kiire koko ajan. Ens maanantaina sit oliski taas neuvola.

Tänään olis pakkaaminen lähes viikon reissuun, kunhan pyykit eka tulee kuivausrummusta. Arvatkaa onko paljo pakattavaa kun tolle pojalle on melki pakko ottaa sekä +10 asteen että pikku pakkasen vaatteet kun ei voi säätä ennustaa ja tietty lisäksi runsain mitoin vaihtovaatetta... Ja sit vielä ne juhlavaatteet ku on ne hautajaiset...
No, eipä ole iltapäivällä tekemisen puutetta.
Juna lähtee huomenna aamu 9 et huomiselle ei voi mitää jättää..

Anu ja rv 15+3

äitipeikko täällää, vaihdoin nikkiä :wave: ettette ihmettele.

anuuuu81, mä olen tuntenut liikkeitä jo jonkun aikaa, mutta en suinkaan päivittäin. itteeni koko ajan huvittaisi räplätä dopplerilla että saanko äänet kuuluviin mutta tein sopimuksen itseni kanssa että VAIN kerran viikossa testaan. menihän tuo esikoisenkin raskaus hyvin vaikka en kotona ääniä koskaan kuunnellutkaan.

oksentelu jatkuu edelleen. kai se edes vähän helpottaa puolessa välissä, toivon ma. terkkari ois viikon päästä, ens maanantaina sokerirasitus joten toivottavasti saan tiistaina tiedot terkalta suoraan. aika varma oon että eiköhän käry taas käy ja pääsen kotona mittailemaan arvoja. mutta eipä tuo maailman isoin homma ole, mun yks kaveri just manasi että kun eivät voi muka kotoota poistua lasten kanssa kun hänen täytyy mitata arvoja viikon ajan :LOL: mä taidan pakata sen mittarin vaikkapa kaupungille mukaan, jos sinne lähden. toivottavasti vaan ei tule huonoa oloa siitä rasituksesta kun yksin oon taas koko päivän tytön kanssa. ja illan...

Ansa ja Chimi 15+1

Tinkatar Osanottoni :'(

Laitan mäkin nyt omaa napaa..
Just tulin neuvolasta. Verenpaine oli hyvä *helpotus*. Ilmeisesti painon putoaminen on vaikuttanut paineeseen positiivisesti.
Painoa on pudonnut edellisestä kerrasta keskimäärin 400g/viikko.
Paastosokeri oli 4,4 eli toistaiseksi ei ole syytä huoleen. Marraskuun puolivälissä on sitten rasitus, mikäli labrassa on henkilökuntaa..
Vauvan sydänääniä haettiin pitkään, mutta kuuluihan ne lopulta voimakkaina. Terkkari vaan etsi aluksi liian alhaalta, pikkuinen olikin ihan kohdun yläosassa. Kohtu yltää lähes navan korkeudelle jo.
Niin ja syke oli 156.

Faerie ja toukka 16+2

Voi että mulla menee hermot ton koulun kans. Justiin saatiin kuulla et tehy:n irtisanoutumisuhkan vuoksi meidän pitää nyt tän tavallisen harjottelun lisäksi tehdä 35 tuntia ylimäärästä ennen sitä mahdollista irtisanoutumista. Mulla on vielä 3 viikkoa harjottelua ja kohtuullisen täysiä viikkoja ja nyt vielä 35 tuntia ylimäärästä.. Justiin oli puhetta neuvolassa et mun pitää vähän vähentää näitä mun hommia mut ei tunnu onnistuvan.. Ja kuitenkaan ne irtisanoutumiset ei edes toteudu.. Mä poltan vaan itteni loppuun tällä menolla. Ja kaiken lisäksi tässä on vielä kaikki koulutehtävät päälle.. 2 kuukautta valmistumiseen, ja heti alkaa sitten työt. Mulla ei oo ikinä aikaa iloita tästä raskaudesta..

Sh07 rv 13+4

Anuuu: ihan uteliaisuuttani aloin kyseleen että miten teillä tutista vieroitus tapahtui? Meillä poitsu 2.v ja syö öisin vielä tuttia. Olis jo korkea aika päästä siitä eroon... =)

Topi69 ja itikka 16+5

Tinkatar,Olen niin pahoillani :'( Voimia sinne :hug:

Syyslomat vietetty ja poika taas koulun penkillä.Loma meni äkkiä kavereitä nähdessä ja touhottaessa sinne ja tänne,ettei ehtinyt paljon omaa oloa kuunnella. =)
Niitä liikkeitä tunnen joka päivä(ehkä)sellasta pientä "tum tum" silloin tällöin.Ei ole paljon ehtiny kuunnella..Huomenna neuvola pitkästä aikaa!
Kiirusta pitää muutenkin kun esikois poika täyttää lauantaina 8v!Siivotessa ja synttäreitä järjestellessä menee aika nyt.Lauantain tulee sukua ja kummit,ensi maanantaina on sitten kaveri synttärit hesessä.Pääsee äiti helpommalla. :ashamed:

vuotaraaputin:Aikaisinhan sulla on sokerirasitus?!Mäkin siihen joudun mutta se on vasta joskus rv28.Hyi hitto,sitä litkua joutuu taas juomaan. :x

Kohta hakemaan keskimmäistä poitsua kerhosta,neiti tossa vieressä jo hokee että mennään jo! :)

Vishy ja rv 16+4

Vishy mulla oli tyttöä odottaessa paastoarvo vähän koholla ja kotona arvot ok. silti tuomioksi tuli raskausdiabetes. mutta Tampereella on niin että ne joilla ennestään on ollut se, joutuvat kahdesti rasitukseen. ensin rv 16 ja sitten rv 26.

nyt siskon kanssa Ideaparkiin :wave:

Tinkatar Voimia teille ja suuret osanottoni :hug: On se niin väärin!

Dooris On ihana kuulla, että kaikki on hyvin! Ihan käypä laite tuo doppleri, vaikka olen kyllä yritänyt välttää sen käyttämistä. Olen kuullut, että se häiritsisi vauvaa ja olisi jopa haitallinen (?).

Milloin olisi hyvä aika mennä 4D-ultraan? Täällä Oulussa on vain yksi mies, joka sitä tekee ja sekin kuulemma harvoin. Miten ilmoitatte raskausviikot varatessanne aikaa? Onko esim. 16+3 rv17? Mullehan suositeltiin sitä rakenneultraa rv21-23 eli onko se 20+0-22+6? :ashamed:

Haikara ja vesseli 16+3

Unohdin kysyä,mikä olisi vatsaystävävällisempi rautavalmiste???
Neuvolassa iski jo ekalla kerralla obsidanit käteen,mutta siitä menee maha ihan kovalle. :/ Olen juonu sitä luontaistuotekaupan rauta valmistetta,Floradix Kräuterblut Saft:ia.Siinä taitaa olla kuitenkin niin vähän sitä rautaa että ei ole paljon auttanu.
Huomennahan menen neuvolaan mutta kysäsen teiltäkin! =)

Vishy taas

Mun on pakko jakaa teidän kanssa viime öinen järkytys. Muutaman kerran aikaisemmin, kun olen maannut selälläni ja alkanut kuuntelemaan sydänääniä, olen huomannut, että masu on toispuoleinen ja joka kerta sydänäänet on siltä puolelta kuulunut missä "möntti" on. No viime yönä heräsin keskellä yötä ja pidin unissani kättä vatsalla. Mutta siis se järkytys tuli siitä, että masu oli oikeasti todella toispuoleinen. Herätin miehenkin ja sekin oli ihan ihmeissään. Onko normaalia? Aamulla siis taas ihan tasainen...

malttamaton mulla myös ihan toispuoleinen maha,eli just niinkuin Topilla. Kaikki tuntuu tuolla vasemmalla puolella ja sieltä kuuluu myös syke,eli just siitä kohti missä tuntuu välillä ikävää juilintaakin.Kyllä se ihan normaalia on ja toi esikoinen parkkeeras loppuraskaudessa kaiken tonne vasempaan nurkkaan ja oli toooosi mielenkiintosen näkönen mutanttimaha :LOL:
Tuttiveroituksesta meillä tyttö kohta 1v5kk syö myös öisin tuttia.Vierotettin kerran kokonaan,mutta 5 valvotun yön jälkeen isi anto tutin takas :kieh: No saa sitte isäntä vierottaa seuraavan kerran!Ensin tuntu onnistuvan hyvin,mutta takapakkia tuli.Pääasia,että päivällä ei enää syö ja iltasin menee riemusta kiljuen nukkumaan,kun tietää tutin odottavan.Ja aamuisin reippaasti viskaa tutin päiväksi omaan sänkyyn.Mutta hyvät vinkit ois tarpeen.Meneehän tota tuttia etiskellessä öisin itelläkin aina muutama tovi!!

malttamaton täysin normaalia!! Voi mä olin jo unohtanut kuinka itsekin ihmettelin kyseistä ilmiötä viime raskaudessa! Se on niin hassu kun voi tavallaan pitää vauvasta kiinni kun tietää missä se on! :heart:

Vishy mulla viime raskaudessa juuri toi juotava rauta nosti hb:n parhaiten, tableteista tuli vaan entistä pahempi ummetus ja närästys.

Topi, me vierotettiin päivätutista jo vuoden iässä joten enää söi unilla. Sit vaan viikko sit maanantaina heitin tutit roskiin ja päiväunille mennessä huusi 30min nukkui 50min ja sama homma uudelleen. Näin siis kuitenkin nukkui vajaa 2h päivällä. Sit yöunille mennessä olikin ihme ja kumma ihan tyytyväinen eikä huutanut ollenkaan. Seuraavana päivänä päiväunille mennessä sama huudatus kahteen kertaan et sain nukkumaan 2x50min mut taas yöunet meni hyvin. Sit se siitä meniki vaan helpompaan ja nyt se nukkuu tosi hyvin, ihan katkeamatonta yöunta klo 20-06.30(-07) mut uskon että kun tottuu paremmin tutittomuuteen niin varmaan alkaa taas nukkumaan 08 saakka niinku ennen. Se on ainaki niin väsynyt itsekin aamuisin et näkee et tarttis enemmän unta.. Mutta mä olen tyytyväinen ja jaksan hyvin ku menen itse vaan ajoissa nukkumaan.

Niin ja selitykseksi pojalle riitti että tutit katosi ja että ne on loppu. Nytkin se kyllä muisteli tuttia kun meni nukkumaan, osoitti hyllyä missä niitä säilytettiin ja sanoi käsiään nostaen "attu(=tutti), loppu".

Haikara Kyllä sä olet ihan oikein ne raskausviikkomerkinnät ymmärtänyt! Eli mulla menossa nyt rv 16 kun tarkat viikot+päivät on 15+3. Ja kyllä ne multa on ainakin ajanvarauksessa aina kysynyt lasketun ajan ja laskenut ultrausajankohdan sit siitä. Eihän sitä voi olettaa et kaikki soittajat muistaa millä viikolla on menossa.

Anu

Yhteistyössä