***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

ihanaa sunnuntai- aamua kaikille :)

ei oo tullu hetkeen kirjoteltua niin nytpä ajattelin jotain rustata :) tervetuloa uusille!!! mukava saaha uutta porukkaa :)

suppis76 mäkään en kyl muista noita verotusjuttuja... :ashamed: sen verran vaan tiän ja siihen oon tukeutunu et jos esikoinen ei oo ehtiny täyttää 3.v saa saman rahan seuraavastakin vauvasta kuin esikoisestakin sai =) mäkin aattelin ton kotidopplerin hommata..
muuten esim. ebaysta saa noita ihan samoja dopplereita kuin suomestakin mut postikulujen kans jää puolet halvemmaksi!! mä ainakin tilailen sieltä...sen angelsounds- dopplerin :heart:

Lyy eipä ole mua tommoset vaivannu... toivottavasti helppaa pian :hug:

äitipeikko mä oon syöny plussasta asti ainakin ominpäin niitä monivitaaminia mis o rautaakin..nvlas siitä mainitsin ja se oli kuulema hyvä juttu.. niist saa d- vitamiiniakin ja nyt pimeänä aikana sitäkin pitäs saaha varsinki ku o raskaana :) mut pelkän raudansyömisestä en tiä.. pirautapa nvlaan =)

dooris ihanaa et kaikki oli hyvin :hug:

(.) hyvää kuuluu..nt- ultras on käyty.. turvotusta oli1.3mm. vaavi oli muutenkin virkeä... mulla ei sitten vieläkään ole poika tai tyttö- oloa...kumpikahan se piskuinen on =) :heart:
vatsan kasvua tässä vielä odotellaan.. nyt näytän siltä jos joku ei tiedä et olen raskaana niin todella keskivartalolihavalta..plääh.. mutta kyl tuo alavatsa jo kivasti pömpöttää :heart:
rinnat on kasvanu aivan hirveesti.. ei mul esikoisesta tälleen...nyt jo kuppikoko vaihtunu...
olo on hyvä..ei pahemmin väsyttele ja pahoinvointi on lakannut vaivaamasta jo 2-3 vkoa sitten. kahvikin taas maistuu herkulliselta. nam.. :p ainoastaa vatta on vähä kovalla ja rinnat kipeet ja alavatsalla aika-ajoin painontunnetta..

hyvää sunnuntaipvän jatkoa kaille toivottelee: mimmuli ja sukeltaja 13+1
 
Huomenia kaikille!
Taas on vierähtänyt muutama päivä edellisestä kirjoittelusta.

äitipeikko mulle sanottiin neuvolassa, että 12 viikon jälkeen saa rautaa syödä ihan huoletta. Ennen 12 viikkoa sitä ei suositella siksi, kun se kuulemma kuitenkin luetaan lääkkeeksi ja kaikkia ylimääräisiä lääkkeitä tulee silloin muutenkin välttää. Minä olen syönyt rautaa siis nyt useamman viikon ja syön sitä läpi raskauden. Mulla on ongelmana rautavarastojen vähyys, vaikka hb onkin hyvä, ja heti kun raudan syönnin lopettaa ja on jonkun kuukauden ilman on rautavarastot taas tyhjentyneet.

Täällä on paljon ollut puhetta tyttö/poikaolosta. Mulla ei nyt ole mitään tunnetta kumpaankaan suuntaan ainakaan vielä. Esikoisesta ehkä vähän "osasin" odottaa tyttöä, mutta enpä tiedä. Nyt on kyllä ihan erilainen raskaus menossa, mutta toinen kuulemma saattaa muutenkin erota ensimmäisestä. Rakenneultrassa kyllä ajattelin asiaa kysäistä, mutta saa nähdä kerrotaanko. :whistle: Noissa huuhaan testeissä, sen kiinalaisen taulukon mukaan esikon olisi pitänyt olla poika ja tämänkin pitäisi olla poika, että eipä taida mun kohdalla olla niin luotettva testi. =)

Oma olo on mitä mainioin. Ei pahaa ola ja väsymyskin alkanut helpottamaan kummasti, toki päiväunia tulee melkein päivittäin nukuttua vieläkin. Maha on kyllä alkanut näkymään, olen jo muutamat onnittelut joutunut ottamaan vastaan... :whistle: Ja äitiysvaate kauppaan pitäisi suunnistaa lähiaoikoina. Mulla mahtuu omat housut ihan hyvin jalkaan, mutta ne valuu tosi ikävästi. :kieh:

Nauttikaahan oloistanne!

amalia rv 15+2
 
Huomenta. Ihanaa kun tyttö antoi nukkua yhdeksään. Sille on puhjennut ainakin kolme kulmahammasta ihan peräkkäin, joten monta itkuista yötä on ollut. Nyt taitaa helpottaa.
Lyy, tuossa vähän aiemmin kerroin kovista selkäsäryistä viime raskaudessa. (ehkä viime sivulla?) Mulla se alkoi iskiassäryillä. Toivottavasti sun säryt on vaan ohimeneviä. Sinänsä ei ole varmaan kovin harvinaista että iskias vihloo raskauden aikana.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Joillain on varmaan jo vähän luntakin. :xmas:
 
Heippa kaikille!
Täällä yksi uusi äiti ilmoittautuu joukkoonne!!Perheeseen kuuluupi 4 vuotiaat kaksostytöt ja ukkeli :) .La uudella tulokkaalla olisi 20.4.08
Nyt olisi viikkoja tasan 14 ja olo edelleenkin erittäin peestä... :attn:
oksettava olo ja väsymys...eikö tämä voisi jo helpottaa,kääk!!!
Ei ollut yhtään samanlaista kun noita neitejä odottaessa.Veikkaisin poikaa tulevaksi mutta eipä sitä tiedä varmaksi vasta kun siinä vaiheessa kun pullahtaa tuolta ulos :D .
Olen myös tilannu tuollasen kotidobblerin mutta hittolainen kun en tiennyt että sen olis voinu halvemmallakin saada,höh!!
Noh,ei se auta,pitää jäädä odottelemaan postia.

Hassua että nyt jo tuntuisi että mammafarkkuja vois alkaa käyttämään,ei se itse vauvamasu varmaan sitä vaatis mutta kun tuota vararavinnetta on kuiten jääny tuohon eteen "suojaksi"niin meinaa alkaa puristamaan omat farkut :whistle:
lähempäs tutkailemaan näitä sivustoja paremmin!!
Mukavaa Sunnuntaipäivää kaikille!!

-Lumikki -80 + rv 14 -
 
Lyy mulla ollut juuri saman tyyppistä kipua jo kolmatta viikkoa. Nyt olen kaks viikkoa ollut sen vuoksi sairaslomalla kun rupes jo supisteleen. Läkäri tuumasi vain että kohtu painaa jotenkin hermoon. Huomenna pitäisi töihin yrittää mutta saapa nähdä. Kipu hellittää jos vain jaksaisi olla tekemättä mitään ja mulla se ei ainakaan oikein ole ottanut onnistuakseen.
Välillä kipu todella paha ja heijastaa koko alaselkään..
Voimia :hug:
 
Kipuhommeleista piti kertoman, että itselläni on häpyliitos alkanut vaivaamaan. Se murtui pahasti edellisessä synnytyksessä ja meni yli 6kk ennen kun pystyin normaalisti kävelemään sen synnytyksen jälkeen.. No, toivotaan, että tää ei kauheesti tästä pahene. Neuvolassa jo puhuivat, että lääkärille pitäisi näyttää, että saisin kovemmat särkylääkkeet.. Mut ite haluan vielä "kärsiä" ettei tarvi vielä alkaa syömään lääkkeitä..
 
Tervetuloa Lumikki -80 ja muut uudet :flower:

Lyy - mulla on myös ollut eilen ja tänään alaselän oikea puoli todella kipeä. Päättelin, että se johtuu eilisestä imuroimisesta - taidan jättää tästä lähtien raskaammat kotityöt suosiolla miehelle =) Toivottavasti selviän näin vähällä, joillain näyttää olevan paljon rankempia kokemuksia kivuista...
 
Lyy
Kiitos vastauksista kaikille... Kävin toissaan ratsastamassa maanataina ja tuntui, että siitä oikein äityi toi selkäkipu. Pitää yrittää uida ja venytellä, niin jospa se menisi ohi.
Tänään nousin nopeasti sängystä ja siitä sitten putosin melkein polvilleen: älytön vihlaisu oikealle alavatsaan. Ei vissiin oikein vatsalihakset toimi enää niin nopeasti kuin itse kuvittelen :LOL:

mimmuli82 minusta tuntuu kanssa, että näytän jotenkin pullukalta", kun raskaus ei näy selvästi, mutta kuitenkin olen jo turvoksissa. Toivoisin, että alkaisin pian näyttää odottavalta äidiltä enkä miltään bissemahalta ;)

palaillaan taas asiaan...

Lyy ja pieni 13+4 (kai, menen välillä sekaisin)
 
Ihanaa kuulla, että Dooriksella on kaikki hyvin! :flower:

Masun kasvusta, tämä on hieman ärsyttävää aikaa siinä mielessä, että jos masu ei ole vielä kunnolla pullahtanut esiin, näyttää enemmän paksulta kuin raskaana olevalta. Pian asia kuitenkin korjaantuu, joten tämä vaihe on vain pakko kestää. B)

Itselläni on jo selvä vauvamaha, mutta ei tämä yksin vauvasta johdu. Minulla on notkoselkää ja muutenkin taipumusta pömppömahaan, vaikka liikakiloja ei olekaan, niin masu on jotenkin nyt niin kovin iso...Ja turvotus keskittyy sinne jotenkin kummasti. Hirvittää ajatella, että tässä on vielä yli puolet raskaudesta jäljellä, kuinkahan isoksi masu kerkeää kasvamaankaan?! :eek: No, eipä kukaan ole aiemminkaan tainnut raskausaikana revetä...eiköhän tämä tästä. :LOL:

Kysymys: miten olette hoitaneet kuntoanne alkuraskauden aikana? Olen aiemmin ollut aktiivinen ulkoliikkuja, mutta väsymys on nyt alkuraskaudessa ottanut voiton, enkä ole varmaankaan tarpeeksi liikkunut. Onko kukaan kokeillut mammajoogaa,kokemuksia?
 
voi ei, mulla TAAS hiiva :headwall: |O Joudunkohan kärsiin tästä vähän väliä koko raskauden ajan???En kyllä ala..Ja tämä kutina, en kestä..JA apteekkiinpääsen vasta huomenna :'(

Kiitos kun sai purkautua.. :saint:

Niin ja Marika75: En oo oikein koskaan ollut mikään himourheilija mut täytyy myöntää et nyt on ne vähäisetkin jääneet kun heti tulee tuo selkä kipeeksi. Itse oon kyllä miettinyt kans sitä mammajoogaa. Kehuvat ainakin kovasti
 
Kurjaa varmaan toi hiiva! Mulla ei ole sitä koskaan ollut ja neuvolassa tällä viikolla just kysyin et mistä tiedän jos sellainen mulle tulee. Neuvolan täti vannoi että huomaan kyllä jos se iskee! Sitten kuulemma kun kaks kättä ei riitä raapimiseen.. niin sitten on hiiva! Joten todellakin toivon topi et olosi pian helpottuu :hug:

Mä ostin eilen ompelukoneen, sellaisen ihan halppiksen. En ole vuosiin ommellut kuin jotain verhojen saumoja, ja nyt iski ompelu vimma, mut kun en viitisinyt montaa sataa sijoittaa tähän harjoitteluun. Ostan sitten vaikka paremman kun musta eka tulee hyvä!!!!

Masussa kaikki tuntuu olevan hyvin, iltaisin kun sängyssä oikeen keskittyy niin ihan kuin tuntisin jotain liikettä. Voi olla et vielä kuvittelen, mut eiköhän ne tästä pikkuhiljaa ala voimistumaan.

Ai niin mä sain sieltä huutonetistä pinnasängyn ja sitterin. Toi pinnis nököttää keskellä olohuoneen lattiaa, kun se torstaina haettiin niin halusin että se kasataan, et nään miltä se näyttää ja sit kun mies oli kasannut sen niin sanoi ettei kyllä heti ala purkamaan. Joten katsotaan nyt monta viikkoa se tossa odottaa :LOL: Laskettuun aikaan olis n. 24 viikkoa :LOL: No toivottavasti se hetkeks pääsis vielä varastoon.

Rakenneultra olis 16.11 eli just ennen tehyn uhkaamaan joukkoirtisanoutumista. Tosin en tiedä kuin toi täällä päin vaikuttais kun ei ainakaan noissa lehtien jutuissa ole mainittu mitään K-HKS:sta. Toivon kyllä sydämestäni ettei tuo uhkaus koskaan toteudu, siinä kuitenkin leikitään ihmishengillä. Mutta se siitä aiheesta.
Ajattelin huomenna soitella 4d ultraan aikaa, jos vaikka ennen Joulua pääsisi sinnekin. Joulukuun puolivälissä olis se 24viikkoa täynnä, jokuhan tais sanoa että silloin olis hyvä aika käydä jos käy!

Joulukuun alussa on seuraava neuvola ja silloin on se 152 raskauspäivää takana ja pistetään neuvolatädin mukaan rahoiksi :LOL: Eli Kelalle pistetään paperit kuntoon!

Nyt mä ole kirjoittanut niin pitkät pätkät et taidan lopettaa!!!

Joanna+ Öttiäinen 16+2
 
Hei kaikille monen hiljaisen viikon jälkeen...

Nyt alkaa talo olla valmis ja tällä viikolla muutetaan. Tässä ajattelin lueskella teidän kuulumisia ennenkuin joudumme noin viikon mittaiseen nettipimentoon :D Paljon en ole tosiaan ehtinyt vierailla, kun on tuota työtä riittänyt. Joka ilta ollaan oltu raksalla ihan tappiin asti. Onneksi kaikki meni kuitenkin melkein suunnitelmien mukaan ja päästään muuttamaan näin syyslomalla niinkuin haaveilinkin. Nyt on viikko aikaa laittaa uutta kotia asumiskuntoon. Vähän jännitysmomenttia toi ukkokulta kun se teloi töissä oikean kätensä ja on nyt pitkällä sairaslomalla ja käsi käyttökiellossa. No kyllähän sitä emäntäkin osaa kaikenlaista jos vain tahtoo :LOL:

Raskaus on edennyt hyvin. Kipuilua on ollut jonkin verran enemmän kuin esikoisen kanssa ja varmasti tuo reipastahtinen työnteko on vaikutanut esim. iskiasvaivojen tavoin, mutta kohta helpottaa :D Toisaalta painoa ei ole tullut lisää kun on kuluttanut ihan äyttömästi. Osaltaan positiivista, kun edellisellä kerralla onnistuin kasaamaan ympärilleni 22kg lisäpainoa... :kieh: Syönyt olen kyllä ihan älyttömästi, joten jospa tuo muikkunen saisi kaiken tarpeellisen.

Liikkeitä olen tuntenut nyt vaimeina viikon verran, mutta ei vielä mitään kunnollista. On kuitenkin ihana tuntea, että elämää on :heart: Parin viikon päästä on neuvola ja sit ens kuun puolivälin jälkeen ultra, jos nyt OYSissa on ketään ultraamassa :p

Mutta pakkaaminen kutsuu taas. Lupaan ja vannon ryhtyä taas aktiiviseksi palstalaiseksi jahka tuo muutto on ohi ja laajakaista uuteen avattu (eli kuun vaihteessa) :D

Mussu ja muikkunen 17+1
 
mussulle onnea uuteen kotiin! mahtaa olla hieno tunne päästä vihdoin muuttamaan uuteen itse rakennettuun kotiin! harva sitä pääsee ihan uuteen muuttamaankaan...

heili ja topi
varmaan tiesittekin jo, mut hiiva jos vaivaa usein niin kannattaa tarkistaa ruokavalio. kaikki sokeri pois eli mehut, vaaleat leivät, makaronit sun muut. monella auttaa kun korjaa ruokavalion kunnolla. itsellä oli joskus pari hiivaa mutta sain ne kuriin ruokavalion avulla.

muuta mä en nyt ehdikään kirjoitteleen ku poika kiipeilee pitkin seiniä, pitää mennä kattoon ettei tee pahaa.

Anu ja rv 15+2
 
Massu:
Ihana homma, että talo on muuttovalmis; rankka urakka pääpiirteittäin ainakin takana päin, ja ihana varmaan muuttaa omaan uuteen, ennen kuin vaavikin syntyy :hug:

Joanna:
Ajattelin tänään itsekin varailla aikaa 4D-ultraan, että saisin sen kanssa siihen ajankohtaan kuin itse haluan, ja jos saisi vaikka hyviä kuvia, voisi laittaa mummeille ja vaareille joulupakettiinkin kuvat tulokkaasta;-)

Viikonloppu meni ihanasti tuosta paniikista selvittyäni, dopplerilla olen nyt varmaan uutuudeninnoissani testannut kolmena peräkkäisenä päivänä, ja siellä se sydän sykkii :hug: Selkäkipukin ikään kuin hellitti, kun kuuli, ettei toisella olekaan mitään hätää, tuo kolotus ei haittaa enää laisinkaan

:hug:

Sai sentään haravoitua, ja vähän maalailtuakin, sekä pesin jopa pari ikkunaa, eli kunnostauduin oikein urakalla :LOL:

Ihanaa alkanutta viikkoa teille kaikille, jotka jaksoitte tukea minuakin tuon paniikkikohtaukseni kourissa, sekä tervetuloa, jälleen uusiakin mukana :hug:

Dooris ja sintti 16+5
 
Hiivasta piti sanoman vielä, että joo ruokavalio on syynätty. Maitohappobakteereja menee päivittäin, samoin piimää ja rahkaa ja luonnonjugurttia.. Nyt ollaan taas muutama hetki, melkein kolme viikkoa oltukin "kunnossa"..saas nähdä milloin alkaa.. Meillä tuntuu seksielämä edesauttavan hiivan tulemisessa ja sit tää raskaus. Edellisissä raskauksissa minun ongelmani on ollu toistuvat pissitulehdukset, niitä ei taas tässä raskaudessa ole vielä ollut toistaiseksi yhtään...

Kuulemma (lääkäri sanonut) joillain vaan raskausaikana asiat menee näin... Jotenkin noi muutokset alapäässä vaikuttaa.. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Tänään oli np-ultra, jossa todettiin vauva niin vaikeavammaiseksi, ettei hänellä ole mitään elämisen edellytyksiä. Huomenna menemme vielä tarkempiin tutkimuksiin ja sen jälkeen jollain aikataululla on edessä raskauden keskeytys. Ilmeisesti kaikki aikaisemmat ongelmat ovat johtuneet siitä, että kroppa on yrittänyt keskeyttää raskauden siinä kuitenkaan onnistumatta.
 
mussu81Onnea uuteen kotiin :flower:
Heili Karjalasta mulla toi häpyliitos sanoo kanssa ittesä irti..tulee vielä pitkät piinaviikot loppuvaiheessa.Mutta toi murtuma kuulostaa jo ihan karseen kipeelle!
Tervetuloa uusille :flower:
 
Marika75 kyseli mammajoogasta. Minä aloitin sen joku aika sitten. Onhan se aika "iisiä" hommaa, aika helppoja liikkeitä tehdään mut eipä sitä muuta voi odottaakaan kun osa siellä käyvistä on jo hyvinkin loppusuoralla raskaudessa, ja muutenkin siel kaikki tekee sitä mikä itsestä hyvältä tuntuu. On se rentouttavaa omaa aikaa, ja olen mä sen huomannut että auttaa vähän mun hartia vaivoihin.

Monilla on ollu selkävaivoja, mulla oli pari viikkoa sitten kovia selkäkipuja niin sain antibiootit pissatulehdukseen, tosin pissatestiä ei edes tehty kun mulla oli keuhkoputkentulehdus samalla niin sain sellaisen antibiootin mikä tepsi samalla siihen pissatulehdukseenkin. Ja selkäkivut kyllä helpotti. Että tiedä sitten mikä oli.

Mulla on jonkin verran alavatsa kipuilua, vihloo ja jomottaa.. Mutta eiköhän se kuulu asiaan. Liikkeitä tunsin perjantaina eka kertaa ihan kunnolla, olin juonut ennen sitä pari lasia pepsiä joten tais vauveli saada siitä piristysruiskeen. Sen jälkeen taas ei ole kunnolla tuntunut.

Onko teillä ollut jotain himoja, lähinnä syömisen suhteen ;) ?
Mun tekee enemmän mieli suolaista kun esikoista odottaessa, silloin olin oikea pullahiiri. Olen mä nyt kyl innostunut vaniliajätskistä, ennen en ole siitä juurikaan välittänyt mutta nyt maistuu :p

Tiitsu 16+3
 

Yhteistyössä