Juhliminen selvinpäin

• Viestiketjun aloittaja ogu
  • Ensimmäinen viesti
ogu
Miten juhlitte te, jotka juhlitte aina selvinpäin? Miten se ilmenee teistä? Miten ylipäänsä käsitätte juhlimisen? Tarkoitus ei ole nälviä selvinpäin juhlijoita tai kannattaa kännijuhlimista, mutta mietin tuossa vain, että miten selvinpäin juhliminen käytännössä tapahtuu ja ennen kaikkea mitä se sisältää.

täh
Minä olen kyllä juhlinut useasti selvinpäinkin, vaikken mikään absolutisti olekaan.
Ja juhlinta on käsittänyt saman kuin muutenkin,mutta ilman alkoholia.
Eli juhlista ja juhlan aiheesta riippuen: juhlavammat vaatteet, parempaa ja hienompaa ruokaa kuin normaalisti, musiikkia, tanssimista etc.
Baarissakin tullut oltua selvinpäin. :)

"Eee"
Olen juhlinut sekä selvin päin että alkoholia nauttineena ja ainoa ero noilla kahdella on se, että jälkimmäisessä nautitaan alkoholia suorituksen aikana. :D Mitä muuta tähän voi sanoa?

Keittiönoita
Minäkään en ole absolutisti, mutta maanantaina juhlin torilla Jaffaa siemaillen, lippua heiluttaen, ohjelmaa katsoen, taputtaen, laulaen, viheltäen, huutaen ja ilotulitusta ihastellen.

"vieras"
Mulle sana juhla tai juhlinta ei tuo mieleen ravintolakierrosta. Vaan esim. synttärit, häät.. tms. juhlat. Tai vaikka mökkijuhannuksen perheen ja ehkä sukulaisten kanssa.

Miten juhlin? No syömällä paremmin ku yleensä, hienommin tai erilaisemmin, ku arkena. Juhlassa voi paistaa lättyjä ja lohta ja se on juhla silti. Se tehdään vaan hitaammin, huolella, nauttien. Ei pikana uuniin, lautaselle ja naamariin, kuten valitettavan usein arkena.

Miksi en juo? No kun en vaan juo. Ei ole mitään vetoa alkoholiin. Ei ole mitään hyvää alkoholia. En pidä alkoholin mausta ollenkaan. Saunajuomaksi käy limsa.

Muiden alkoholinkäyttö ei ole ongelma, Leijonien kännäys lähinnä hymyilytti. Ne oli liikuttavan onnessaan ja joukkohysterian kourissa. Olivat ansainneet joka perkeleen tilkan. Oikeasti.

Mitä selvinpäin juhlimiseen kuuluu? Musiikkia, rentoa yhdessäoloa, sohvalla löhöilyä tai vaikka pihapelejä. Juttelua, nauramista, maailmanparantamista ja suurta iloa yhdessäolosta.

"A P"
Alkuperäinen kirjoittaja täh;23796207:
Minä olen kyllä juhlinut useasti selvinpäinkin, vaikken mikään absolutisti olekaan.
Ja juhlinta on käsittänyt saman kuin muutenkin,mutta ilman alkoholia.
Eli juhlista ja juhlan aiheesta riippuen: juhlavammat vaatteet, parempaa ja hienompaa ruokaa kuin normaalisti, musiikkia, tanssimista etc.
Baarissakin tullut oltua selvinpäin. :)
Totta kai vaatteet ja ruuat ja muut ulkoiset puitteet ovat aina juhlassa kuin juhlassa mukana. Lähinnä haen kuitenkin sitä henkilökohtaista toimintaa ja tunnetilaa niin fyysisesti kuin henkisestikin, että kuinka se ilmenee.

"vieras"
[QUOTE="Eee";23796228]Olen juhlinut sekä selvin päin että alkoholia nauttineena ja ainoa ero noilla kahdella on se, että jälkimmäisessä nautitaan alkoholia suorituksen aikana. :D Mitä muuta tähän voi sanoa?[/QUOTE]

Eri kokemus: Minusta niissä on eroa. Humalaiset alkaa yleensä puhua lujempaa, enemmän ja häiritsevästi päälle, jankaten samaa asiaa ja usein vielä jossain vaiheessa märisten jonkun kymmeniä vuosia sitten kärsityn vääryyden perään kostoa suunnitellen ("Tero haukkui mun byysat tokaluokalla, jos se nyt tulis tuohon, niin...") Jotkut alkaa liian tuttavallisiksi ja lähentelee.

Tosi harva on humalassa edukseen, tai edes selvän veroinen.

"A P"
No henk.koht olen kyllä itsekin ollut monessa sukujuhlassa selvinpäin ja ihan mukaviahan ne ovat olleet. Että sinänsä kyllä ymmärrän sen juhlafiiliksen saamisen selvinkin päin.

Non compos mentis
Vietän mukavaa aikaa niin, että seuraavana päivänä ei ole paha olo ja amnesia iskenyt? Esim. meillä suunnitteilla isompi kohtaaminen kesäkuun alussa vanhojen koulukavereiden kanssa. Teemme hyvää ruokaa yhdessä, juttelemme mukavia ja vaihdamme kuulumisia, iltaa kohden keskustelu saanee ystävällisen väittelyn piirteitä. Saatamme katsoa jotain leffaa yhdessä, saunoa yms. Ystäväni ovat niin mukavaa seuraa, etten koe tarvetta liuottaa joitakin aivosolujani ennenaikaiseen kuolemaan.

Mä juhlin useammin selvinpäin kun nauttien alkoholia. Alkoholia otan muutenkin harvoin, joskus ihan vain saunan jälkeen tai kesä iltaa istuessa. Voin juhlia ja pitää hauskaa monella tapaa ilman alkoholia. Minulle jo sekin riittää, että lähden tanssilavalle! Ehkä poikkean jo tässä vaiheessa monista muista nuorista, kun klubit ja baarit ei kiinosta, ehkä karaoke, mutta tanssilavat, siinä tulee kuntoilu samalla ja se on niin mukavaa!

vierailija
Minäkään en ole absolutisti, mutta maanantaina juhlin torilla Jaffaa siemaillen, lippua heiluttaen, ohjelmaa katsoen, taputtaen, laulaen, viheltäen, huutaen ja ilotulitusta ihastellen.
Miksi muka täysraittius olisi ainoa vaihtoehto alkoholille. Kannabis on oikein hyvä valinta niille, joille tulee alkoholista suuret krapulat ja morkkikset.

Yhteistyössä