***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Onko kellään kokemusta Pireus Luxin yhdistelmävaunuista. Löysin täältä netistä sellaiset aivan sattumalta ja Mielestäni ovat tosi hyvännäköiset ja edulliset!!! Kokemusta vaan ei ole... Eli jos jollain on jokin mielipide noista vaunuista niin kertokaa ihmeessä!!! =)
Tässä osoite nettisivulle...
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3552&show=all

Niin ja Pulttikselle onnittelut tytöstä!! =)


Tuima ja masu 25+5
 
Sokerirasitustestistä: Minälin sain ne tulokset ja hyvät olivat neuvolan tädin mielestä. Arvot olivat 4,7/6,3/4,9. Onneksi ei nyt tarvitse ottaa mitään ylimääräistä stressiä ruokavaliosta tai sokeriarvojen seurannasta.

Aiemmin oli juttua omista ulkovaatteista. Minä jouduin tuunaamaan vanhat toppahousut äitiysmallisiksi, kun alkoi jo tulla tavallisissa äitiyshousuissa kylmä, vaikka oli pitkikset alla. Leikkasin surutta toppahousujen etumukseen U:n mallisen aukon etummaisista vyönlenkeistä vetoketjun alle saakka. Tilalle ompelin trikoisen kaistaleen. Se taas oli peräisin vanhan tyköistuvan t-paidan helmasta. Ihan passelit tulivat! Taitaa niille pian olla käyttöä, kun joudun töissä pitämään ulkoliikuntatunteja. Vähän tulevat luistelutunnit huolettavat. En toki itse enää vedä luistimia jalkaan, mutta joutuuhan siinä pitkään käyskentelemään kentän reunalla. :snotty:

Carriwellin tuotteista oli myös juttua. Minä ostin sen tukivyön. Se on minusta vähän tavallista masutuubia tukevampi vyö. Minulle se ainakin vielä riittää, mutta jos olisi oikein selkävaivoja tarvittaisiin varmaan joku tukevampi malli. Ostin myös ne pehmoimetysliivit ajatellen alkuaikojen yösyöttöjä.

Pulttikselle onnittelut tyttöuutisesta! :flower:

Delfiini, 28+2
 
PulttiBois:
Paljon onnea tulevalle tyttövauvan ädille, ja isillekin; kyllä nuo miehet ovat sitten (silloin tällöin;-) suloisia
:hug:

Miekin hommasin jo jokusen kestovaipan, katselin myöskin tuota kaavaa ja ajattelin pari surauttaa sitten itsekin. Kuoria olen myös ajatellut harsoilla, sitten sen näkee tuleeko tuosta mitään, mutta kova usko ja toivo on, että niillä pärjättäisiin;-)

Mutta mukavaa päivän jatkoa kaikille, loskakelistä huolimatta

Dooris ja Väinö 28+1
 
onnea delfiinille hyvistä arvoista :flower:

huhhei mikä urakka, kävin läpi kaksi äitiyspakkauslaatikollista vauvanvaatteita (eli koot 56-70) ja raakasti pistin ne, mistä varmasti tiiän etten käytä vauvalla, toiseen ja ne mistä tykkään toiseen. täysi laatikollinen sitten lähtee kaverille joka saa lapsen heinäkuussa. en minä noita myymäänkään kehtaa alkaa ja tiän että kaikki tuo taas tuliaisina vauvalle vaatetta ja sitä on muutenkin liikaa. sinne sitten lähtee lähes tulkoon kaikki pinkit vaatteet samantein, että jos salamatkustaja onkin tyttö niin saapi pukeutua siniseen, keltaiseen ja vihreään :xmas:

hankin muuten Minealle vauvalahjan, eli lahjan jonka vauva "antaa" sitten isosiskolle kun syntyy. kuulemma voipi helpottaa hyvinkin pienen esikoisen mustasukkaisuutta. ostin pehmokoiran ja pienen piirustusnallen, kun ne on tytön suosikkeja. tällä kertaa en isyyspakkausta tee, viimeksi tein. nyt tilasin Minealle "isosisko"-paidan ja vauvalle sinisen "isin kulta"-bodyn, ne ajattelin laittaa nätisti pakettiin ja piiloon että iskä ja sisko saavat avata kun tulevat kotiin sairaalasta kattomasta pikkuveljeä.

mites muuten muilla seksi sujuu? tai ne saa vastata jotka kehtaa :D meillä kun on aikasta hiljaista ollut, ihan sen takia että viimeksi tulin tooooosi kipiäksi alakerrasta (ihan kuin se ei kipuilisi tarpeeksi muutenkin) ja suppareitakin oli, napakoita. että taidetaan suosiolla jättää ainakin siihen asti että on sisätarkastus ja se menee joko sokeripolille tai sitten loppukuuhun. ei mies kyllä valita, vaikka varmasti tiukkaa tekee. lupasin mä auttaa minkä voin :saint: ja itteäni taas kyllä seksi kiinnostaisi, mutta kun se ei sitten niin naposta jos etukäteen jo pitää surra että sitten ollaan niin kipeitä että.

niin ja vielä en sentään pessyt vauvanvaatteita :D muutamasta yritin sitkeitä puklutahroja saada irti mutta eivätpä lähteneet. ois pitänyt tajuta laittaa kesällä aurinkoon, se irrottaa kaikki tahrat. nyt ei auttanut sappisaippua, valkaisuaine eikä pesu 90 asteessa :kieh:
 
[/b]Pulttis onnittelut tyttöuutisista!!Ja miehelle terveisiä, että joka ukkohan naisen saa,mutta vaan harvat ja valitut prinsessan :heart:

Vuotaraaputin mukava idea tuo vauvalahja ja isosiskopaita ehdottomasti meillekkin hankittava!

Meillä isi iltavuorossa ja viikonlopun kuulemma töissä myös :( Remonttikin meneillään,joten vähän tällästä yksinhuoltajan elämää. Vointeja kaikille ja jutut on kyllä kaikki luettu.Nyt kuitenkin kipasen sohvalle,kun nyt on hetki aikaa itelle.Joten öitä :wave:
T:A-I&Tiuhti 27+4
 
Huomenia

Poika laitettu kouluun ja nyt pitäs yrittää ruveta siivoomaan taloa :headwall: Sanoinkin miehelle yks päivä et onneks ei oo kovin iso talo ja ei oo monessa kerroksessa. Mut nyt sit ollaan käyty kattelemassa isompia taloja, ku rupee kohtapuoleen käymään tämä pieneksi :eek:
Joo seksistä oli tuolla puhetta :whistle: Välillä tekee mieli, mut sit välillä taas ei, johtuu vissii hormooneista, mut mies kyl onneks ymmärtää ja sano et ei mitään paniikkia :D
Vuotaraaputin Toi vauvalahja kuulostaa tosi mukavalta ja hyvältä jutulta ;) Pitää ite ja kehittää jotain elikkä kiitti vinkistä =)
Nimistä vielä. Meillä on kummallekkin keksittynä kyl nimet, mut nyt olen ruvennut sit niitä miettimään ja ne ei musta iske nyt sit ollenkaan :headwall:
Eilen puhuttiin niistä sit miehen kans ja sanoin hälle siitä, ni joha rupes tulemaan uusia ehdotuksia :D Mut saa nähdä et mihi päädytään. Ja se päätettiin, et nimeä ei kerrota ku vasta kastetilaisuudessa :D
Mut palaillaan
Menen aloittelemaan siivousta :wave:

Baby dream ja "Topi" 25+4
 
Aina-Ilona mä teen tummennukset niin että kirjoitan tekstin/sanan jonka haluan tummentaa, maalaan sen hiirellä ja painan sitten tuota B-nappia ylhäällä. silloin ei tummennu yleensä kuin ne, mitä haluan.

miten te muuten nukutte? mä alan nyt nukkumaan tosi huonosti, hormonit alkaa pitämään hereillä. ja vessassa saa ravata tosi tiuhaan viemässä millilitraa pissaa :headwall: onneksi tyttö nukkuu nyt hyvin, päivisin on kyllä kiukkuinen. uusi taito on myös heittäytyä esim. kaupassa lattialle jos ei saa mitä haluaa :LOL: minkäs siinä voit tehdä kuin pidätellä naurua vieressä, vielä ei ole mennyt hermo. taitaapi siis uhma alkaa oikein kunnolla nytten...
 
Onko muilla tällasta että tuntuu et hermot menee pienestäkin asiasta?
Inhottavaa, kun meinaa lapsille hermostua, kun vähänkin tappelevat ym!Ja flunssaa taas liikkeellä, ei kiva!
vuotaraaputin: Täällä myös yöunet on vähän mitä sattuu, välillä jalkoja särkee tai jos ei mikään kipuile niin ei vaan saa nukuttua, vaikka väsyttäskin, sit aamulla ei meinaa jaksaa ylös nousta, kun lapset heräilee...
anri&vauveli rv 28+5
 
Vuotaraaputin: Unet on kyllä täälläkin hippa hakusessa. Tai välillä maittaa uni ihan hyvinkin, mutta yleensä on vaikea saada unen päästä kiinni ja heräilyä on jatkuvasti. Vaikea löytää hyvää asentoa, aina joku paikka kolottaa ja supistuksiakin tulee. Tällänen olo mulla oli kahen ekan kanssa vasta paria viikkoa ennen synnytystä. On tässä kyllä kärvisteltävää, jos loppuaika näin menee... :( .

Seksistäkin kysyit: Mulla halut ihan nollassa, tuntuu tosi tylsältä. Mies yrittää olla ymmärtäväinen, mutta ei tää kyllä kivaa oo kun haluais haluta... Mutta kun ei, niin ei... Aiemmista lapsista raskausaikana halut oli ihan normaalit. No kai ne on vaan ne hormoonit, jotka tepposia tekee.

Ihanaa, 1,5 viikkoo lomaa taas tiedossa maanantaista alkaen. Väsy taas painaa ja lomaa kyllä kaipaakin!

Lilja (28+2)
 
Nukkumisesta sen verran, että mulla oli lomalla ongelmana, että joka yö heräsin klo 3.30 enkä enää saanut unta. Katselin sitten dvd:itä tai luin pari tuntia ja sitten taas klo 6 aikoihin uni taas tuli uudestaan. Olin ihan panikissa, että mitä kun työt alkaa, koska sitten ei voi nukkua tuota aamupätkää, mutta näköjään työt on taas vaikuttaneet väsyttävästi, koska koko viikon olen nukkunut loistavasti.

seksistä on kyllä tosi ajoittaista ja kausiluontoista. Tällä viikolla EVVK eli ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta esim. viime viikolla päinvastoin eli varmasti jotkut hormonit vaikuttaa!

Tummennuksista niin jos tulee joku moka niin kyllähän viestiä pääsee muokkaamaan jälkikäteen...
 
Hei vaan täälätäkin!
Oli tullut paljon tekstiä. yritän johonkin vastailla :D

SeksistäMeillä edelleen harrastetaan siihen tahtiin kun hyvältä tuntuu. Minä voisin haluta vähän enemmänkin mutta mies on ollut niin väsynyt/sairastellut niin paljon että on jäänyt vähän vähemmälle. Mutta edelleen kovasti himot hyrrää :saint:

Täällä ei sen kummempaa. Edelleen vatsa kasvaa ja möyrii kovasti.
Yöllä joutuu tosi usein käymään vesassa. Joinakin yöinä taas saa nukkua ihan rauhassa. Väsy välillä painaa ja pitää rajoittaa joitain juttuja mutta muuten ihan hyvin menee

Mukavaa perjantai päivää kaikille
-Taika ja masukk-
 
Terveisiä äitipolilta!

Hyviä uutisia päällisin puolin oli =) Kirjoittelin tossa pari päivää sitten, että pelottaa jos raskausmyrkytys on uusimassa kun on vähän jotain oireita ollut. No nyt tuolla käynnillä näytti kaikki olevan ok, saishan se verenpaine alhaisempi olla.. Hoitaja siinä sanokin, että taidat vähän jännittää, no joo ehkäpä jonkun verran jännitti. No nyt jatkuu kotona verenpaineen mittailu ja pissan seurailu. Nyt sitten tuli uusi jännityksen aihe siitä, että silloin kuin tyttö syntyi keskosena hän sai sairaalabakteerin mrsa:n ja niinpä se tarttui myös minuun ja molemmat saatiin pahat tulehdukset siitä, tyttö jopa verenmyrkytyksen. Niin nyt minut testattiin olenko jäänyt tuon bakteerin kantajaksi, lääkäri epäili todennäköisesti minun kantaja olevan mutta tulokset tulee myöhemmin. Ja jos sattuu niin huono tuuri että alapäästä löytyy tuo bakteeri niin todennäköisesti joudun sektioon :( Se mua pelottaa aika paljon, viimeksi tuon tulehduksen takia sain olla puoltoista viikkoa sairaalassa antibioottitipassa. No mutta pääasia että kaikki tällä hetkellä hyvin, toiveikkain mielin eteenpäin =) Sukupuoltakin kysyin ultrassa niin lääkäri vaan naurahti siihen eikä kommentoinut asiaa sen kummemmin, eli pysyköön se sitten salassa loppuun saakka.

Seksistä olette keskustelleet, meillä sitä ei ole juuri ollenkaan. Minulta on halut hävinneet johonkin, mies parka. Onneksi hän on ymmärtäväinen asian suhteen.

Nukkumisesta on tullut täälläkin ongelma, minä nukun kyllä alkuyöstä hyvin muutaman tunnin, mutta kun herään pissille niin sitten ei enää uni tulekkaan, pyörin sängyssä monta tuntia ja olisin just nukahtamassa niin tyttö herättää jo uuteen aamuun. Viime yönäkin nukuin n. 01-04 välisen ajan ja en muuta, ärsyttää kun ei saa nukutuksi :headwall:

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Sokerirasitus on tehty ja tulokset oli oikein hyvät =)

Huh helpotusta! En tiedä onko se auttanut, että oon nyt alusta asti miettiny syömisiä tarkemmin. Vaikka ei raskausdiabetestä olekaan tällä kertaa, niin aion kuitenkin jatkaa järkevällä ruokavaliolla.


Faerie ja poika 27+5
 
Terve!

Neuvola + lääkäri on tänään käyty, ja jäi hiukan sellainen olo, että elämäntapamuutos voisi olla paikallaan: saldo tähän mennessä 15 kg. :eek: Eihän se pitkällä ihmisellä tuntuisi, mutta oon 158 cm pitkä. Tosin olin riuku ennen raskautta mutta en nyt kuitenkaan niin riuku. Nyt siis painan juhlavat 64 kg :p Ehkä tulee vähän katsasteltua syöminkejään paremmin lähitulevaisuudessa, kun on suklaasta tullut pääasiallinen polttoaineeni viime aikoina.

Muuten kaikki ok, sainpa jopa pikaiseen nähdä ultrassa pienokaistani =) Hb oli edelleen laskussa (nyt 101), mutta mäpä en olekaan saanut vieläkään aloitetuksi sitä toista rautakuuria, jota mulle ehdotettiin Obsidanin rinnalle.

Kysyin muuten siitä märkärupiasiasta, mutta terkkari oli sitä mieltä, ettei siitä kannata stressata ainakaan ennen kuin mulle sellainen tulee.

Nukkumisesta: hyvin sujuu ja pitkään nukkuisinkin, yleensä kerran yössä herään vessaan. Tänä aamuna heräilin, kun tiesin kellon pärähtävän neuvolaa varten jossain vaiheessa, ja sitä hermoilin.

Romantiikkaa ei ole meidän makuuhuoneessa nähty sitten suonikohjuhavaintoni. Ei oikein kiinnosta eikä huvita, ja kun ei mieskään illmeisesti ole mitenkään asiasta ylen pahoillaan (meille hyvinkin pitkät tauot ovat tavallisia), mitäs siitä sitten.

Vauvalahjapa kuulostaa hyvältä idealta! Pitää alkaa miettiä asiaa.

Hyvä että Tiitsulla kaikki suunnilleen kunnossa, toivottavasti ei bakteeria löydy. b :) d Pulttiksellakin oli ihania uutisia :heart: Kyllä munkin olisi vaikea pojan saatuani ajatella, että olisi tyttö masussa - vaan kun ei edes ole :) :/ Nimimerkki oishan se ollut kiva mutta oikein hyvä näinkin ja ajatus pikkuveljestä on jo ihan vallannut mielen.

Meillä on huomenna Anton serkun ristiäiset, ja pitäisi alkaa vääntää asiaankuuluvia ompelutöitä: itselleni housuja (muokkaan sitä SKL:n kaavaa sopivaksi) ja serkkupojalle jotain 74-senttistä :eek: (poika on jo 62 cm ja 7 kg tai siihen suuntaan, ikää 2 kk) vaatetta. Kivaa kyllä, kunhan keksisi, mistä aloittaa.

Viikonlopputoivotuksin
Kalenteri ja Paapau 28 tasan :wave:
 
Tervehdys pitkästä aikaan!!

Mukana ollaan vaikkakin aikalailla olen ollut taustalla.

Seksistä: meillä aika hiljaiseloa vietellään. Minulla ei voisi vähempää kiinnostaa. Mies aina välillä jotain yrittää, mutta siihen se sitten jää kun minä ei innostu. Alkaa jo itseäkin hieman ihmetyttämään tämä haluttomuus. Mut toisen lähellä on aivan ihana olla...

Nukkumisesta: viikon päivät on menneet jo vähillä yöunilla. Kääntyminen on jo sellainen operaatio, ettei sitä heräämättä tee ja sitten kun on heräänyt niin ei meinaa uni tulla. Lisäksi 2 kertaa pitää yössä wc:ssä käydä. Lisäksi kyljet ovat alkaneet puutumaan ja mukavat suonella vedot ovat löytäneet tiensä meillekin. Miten niistä pääsee eroon? Monta päivää sitten jomottaa pohjetta.

Synnytyksestä: Mie olen jo alkanut siirtämämään ajatuksia synnytykseen. Näin ensikertalaisena ajatus pelottaa. Osaako sitä toimia oikein? ja mitä kaikea eteen voi tulla? Mielestäni näitä on hyvä jollain tasolla pohtia, mutta ei tietenkään liikaa murehtia.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Moona ja masuasukki 27+3
 
Heippa :wave: sokerirasitus oli tänään ja meni ihan hyvin. Litju oli ihan juotavaa eikä tullut pahaolo missään vaiheessa! Tulokset saan ensi maanantaina soittamalla meitin neuvolantädille.
Mutta... mutta... mulla piti olla aika klo 8.00 ja kävin viittä vaille ilmoittautumassa. Mut kuis sit kävikään!! Aloin ihmettelemään kun sisään pääsee kaikki ennen mua, vaikka olivat tulleet mun jälkeen ja menivät ihan vuoronumerolla. Kävin siinä luukulla sitten 8:40 sanomassa et jos mun vuoro ei kohta tule niin lähden kotiin syömään! No johan alkoi tapahtua, minuutin päästä siitä pääsin sisään! Mut oli vaan unohdettu!!!!!!! Että otti päähän!!!!!!! No onneks aika kului sitten yllätävän nopeasti ja vähän ennen yhtätoista pääsin kotiin syömään!!!

Lemmiskelystä oli puhetta.... mua haluttais haluttaa.. mut ku ei haluta yhtään!!!! Jokin aika sitten lakanoita heiluteltiin, mut se sattui! Mä en kostu yhtään, ja vaikka puoli tuubia laittais liukkaria, niin ei tunnu yhtään paremmalta! Pitäis ehkä olla aktiivisempi tuossa mihen "auttamisessa" sitten muulla tavoin, mut kun ei sekään oikeen nappaa!! No onneks mies on ymmärtäväinen ja eiköhän tää tilanne normalisoidu viimeistään joskus touko kesäkuussa :LOL:

Joanna ja pirpana tasan 28
 
Mä kävin samassa testissä torstaina, mutta mulle ei suostuttu edes antaa aikaa vaan piti jonottaa. Olin paikalla 6.50 ja labran piti aueta klo 7. No johan siellä oli kaikki mummot ja papat aamuvirkkuina olleet paikalla ties mistä asti ja sain numeron 31, joten ensimmäiseen verikokeeseen pääsin vasta klo 8 eli ylimääräinen tunti piti odottaa minunkin ja hermot meinasi ihan oikeasti mennä, kun verensokerit laski laskemistaan. Ne olikin sitten jo 3.7 eli aika matalat. Tuloksien saamisesta ei tullut mitään infoa, mutta ti on neuvola niin eiköhän ne siellä kerro?!
 
Malttamaton mä kysyin siltä labrantädiltä että ottaako ne siitä mitään pikatestiä et nyt jo tietäis mitä ne oli niin sanoi että ei!! Kaikki putket lähetetään tän kylän pääterveysasemalle tutkittavaks. Joten en yhtään sitten tiedä miten meni :|
 
Pahoittelut töiden loppumisesta, Faerie (jos siis olisit halunnut niiden jatkuvan).

Seksistä- en edes muista koska viimeksi olisi tehnyt mieli... mies-parka on jäänyt ihan oman onnensa nojaan tässä :ashamed: Onneksi suhtautuu oikein ymmärtäväisesti asiaan. Jotenkin tuon vauvan vaan koko ajan tuntee niin selvästi, että on vaikea asennoitua mitenkään kovin eroottisesti olemiseensa.

Synnytystä pohti joku - itse olen hämmästellyt, että ajatus ei pelota tämän enempää! Jotenkin vaan tuntuu, että kai siitä selviää kunnialla kun niin moni muukin on selvinnyt =)

Maanantaina pitää mennä saikulta takaisin töihin, vielä 6 viikkoa edessä, mitenköhän sen jaksaisi... no, täytyy yrittää olla ajattelematta asiaa vielä viikonlopun ajan!
 

Yhteistyössä