Iltainen tervehdys jälleen kerran!
Paljon tekstiä taas, mutta nyt tuosta meidän kirjastoepisodistamme:
Vemu, ei mitenkään kaukaa haettua, että ois hyvinkin ollut märkärupea
Katsoinkin tytön naamassa olevan jotain ihottumaa, ei vesirokkomaista pientä näppylää vaan vähän laajempaa, ja ajattelin siinä vaiheessa, että tyttö parka, toppahaalarissa pitkät ajat sisätiloissa ja vielä naama ruvella, liekö kaatunut tai jotain. Ei tullut siinä mieleen heti, että ahaa, varmaan märkärupi... Ei mulla tai pojalla käsissä mitään haavoja tainnut olla, mutta pojalla on leuassa vähän ihottumaa, joka on hiukan märkinytkin, eli olisi varmaan otollinen tartuntapohja. Kun nyt ei olisi siihen napannut kiinni. :/ Mutta kiitos vinkistä, täytyy nyt seurailla sitten. No, toivotaan, ettei mitään tullut, mutta vähän arveluttaa. En tiennyt, että märkärupi voisi olla sikiöllekin pahaksi.
Puella ja
Anuuu ainakin kommentoivat tuohon sairaana/tartuttavana muiden ilmoilla liikkumiseen, kyllä musta kanssa tuntuu kohteliaalta esim. kylään menoa tehdessä mainita ihan tavallisista pienistä räkätaudeistakin ja jos yhtään isompaa niin sitten jättää menemättä. Jaksan aina päivitellä itsekseni sitä, kun lapsuudenystäväni oli tulossa jo laitokselle katsomaan Anttoa ja mua ja muisti sitten etukäteen puhelimessa mainita, että ei kai haittaa, kun meillä on pientä flunssaa. Esitti sen vähän silleen, että no tietenkään mua ei pitäisi haitata. Olin vähän epätietoinen, miten siihen pitäisi sanoa, mutta onneksi Jannella oli järki kädessä ja sanoi, että nähdään sitten jonkun toisen kerran. Ystävä oli kyllä vähän pettynyt mutta sanoi myöhemmin, että hyvä kun ei tultu, tulikin sitten heidän koko perheelleen keuhkoputkentulehdus (vai mikä se oli, joku vastaava)
Anuuu, tuosta Wahlgrenin Annan kirjasta, että mä sain sen luettavakseni väärältä henkilöltä, mikä vaikuttaa suhtautumiseeni, myönnetään... :ashamed: Nimittäin anoppi sen syliini lykkäsi, varmaan viimeinen ihminen jolta haluan kuulla kasvatusneuvoja. Koska hän sitä kehui, mulla oli jo valmiiksi vähän negatiivinen asenne :kieh: ja niinpä bongasin sieltä esim. sellaisia kohtia kuin että lasta ei saa ikinä kieltää, ellei kysymys ole jostain henkeä uhkaavasta asiasta - suoraan sanottuna puppua minusta. No totta toinen puoli tosin, jatkuva kieltelyhän kokee hiljalleen inflaation, mutta silti, ja oli muutakin. Tuli kirjoittajasta mieleen topakka itseoppinut lastenkasvattaja, jonka mielestä muiden lapset tulisi kasvattaa samoin kuin hänen - vaikka ei silti, varmaan ovatkin ihan hyvin kasvaneita lapsia ja metodeissakin paljon hyödyllistä opiskeltavaa. Mutta luin siis hyvin defensiivisessä mielentilassa, ärtyneenä siitä että anoppi kehtaa suositella mulle jotain lastenkasvatukseen liittyvää (lue: raskaana = herkkätunteisena)
Vuotaraaputin, oli kyllä hyvä se lehden kestovaippakaava. Kiva kun SKL on viime vuosina melko tiuhaan julkaissut kestoiluun liittyviä juttuja. Voisin tuollaisen tekaista Antolle, tai ehkä pelkkänä kuorivaippana, kun tykkään vaihtaa kerralla pelkkiä sisuksia, siis meidän tapauksessa harsoja, ja käyttää samaa kuorta - öö, koko päivänkin välillä. Ihan pienelle tykkäsin kyllä käyttää Bumpyä, jossa on vuotosuojat, mutta katsotaan nyt, josko tuollaistakin pitäisi tulokkaalle päästä koklaamaan jo S-koossa. Enpäs muuten vieläkään ole saanut liityttyä siihen Kaksplussan kestoilukerhoon.
Nyt petiin sitten,
t. Kalenteri ja hyvin liikkuvainen Paapau 27 + 5 (melkein pahaa tekee välillä, tuntuvat liikkeet niin voimakkaina ja henkeäsalpaavan ylhäällä!)