***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

malttamaton :Okei, nyt mä ymmärrän et sä voit jättää ne pois..
mut tarttee vaan varmaan olla rehellinen ja laittaa ne siihen.. kun en nyt muutenkaan tiä et meneeks toi verotuksen vai tulojen mukaan.. kun tulot on vaihtelevat niin saavat sit kattoo et kumpi on parempi..

Kolme viikkoo ollu joulu/talvilomalla ja perjantaina pitäs taas alottaa työt.. saapa nähä et mikä on fiilis ja kunto..
Nyt ei oo ainakaan mikään vaivannu mut seisomatyö niin no sen näkee sit..
 
Malttamaton: Olisin sun tapauksessa myös jättänyt matkakustannukset ilmoittamatta.

Jos haette vuoden 2006 verotuksen mukaan sitä rahaa niin siitähän ot matkakustannutkset jo poistettu, koska sehän lasketaan verotettavan ansion mukaan. Mulla vuoden 2006 verotuksessa tulot olis ilman matkakuluja 5000? enemmän. Eli saisin enemmän äippärahaa jos sattuisin asumaan työpaikkani vieressä, eikä mulla olis mitään matkakuluja!!!! Hain kuitenkin äippärahaa viimeisen puolenvuoden mukaan, koska vuonna 2006 oli reilu puolivuotta "vain" myyjä ja loppuvuoden myymäläpäälliikkö + että tuon myymäläpäällikkö ajan kuljin 150km työmatkaa. Nyt viimeisen puolenvuoden ajan työmatka on ollut 90km ja olen kokoajan ollut myymäläpäällikkö. Joten tuloero on aikasta iso+ matkakulut pienentynyt reilusti.
Mä kerran piruuttani laskin kelan sivuilla et mitä saisin äippärahaa tuon 2006 verotettavan tulon mukaan tai mitä se olis niillä tuloilla ilman työmatkoja ja se ero oli muistaakseeni käteen jäävästä osuudesta n....200? eli aikasta paljon!!!!
Sinänsä on hassua että kela ajattelee että matkakulujen takia jää vähemmän käteen rahaa työssäoloajalta niin sitä pärjää sitten vähemmällä äippärahalla myös. Mutta sitä ne ei kait ota huomioon että noiden matkakulujen takia mulla on 10% pienempi veroprosenttikin.. eli rahaa käteen jää suurinpiirtein se sama jos matkakuluja ei olisikaan.. verottaja vaan veis ne!!!
tulipas sekavaa tekstiä... sori :ashamed:
 
Hei!

Itse pähkäilen myös km-asian kanssa.
Aion yrittää viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella myös ja ilmoitan siihen kilometrit vain vuoden 2007 puolelta,
eli vuonna 2008 en aio ilmoittaa km verottajalle, enkä myöskään Kelalle.
Eli siis äippärahaa aletaan laskemaan helmikuun 2008 lopusta taaksenpäin, joten kaksi kuukautta ilman km-korvauksia ja sitten 4 korvauksilla ja palkkatiedot noilta kuilta ja kerrotaan kuudella.
Eikös sen noin pitäisi mennä?

Toinen vaihtoehto on laskea paljonko km-korvauksilla saisi rahaa 2007 verotuksessa. nehän ilmoitetaan aina jälkikäteen verottajalle.
Jos sen matkakorvaussumman ja korotetun äippärahan erotus on kovin suuri, niin silloinhan kannattaa olla kertomatta km ja ei kerro verottajallekaan, maksaa vaan mätkyjä sitten ensi jouluna.

Itselläni verotuksen matkakorvaukset ovat aika suuret, 4 500 ? vuodessa, joten aion ottaa ne 2007 vuodelatkin ja yrittää tuolla 2008 ilman.

Sekavaa, mutta näillä mennään..

:)Kellukka & Vaivero 28+5
 
Hei!
Onko teillä huono/heikko olo palannut takasin? Mulla on ajoittain aika huono olo, mietin vaan palaako alun heikotukset takasin monille? Tosin olen alkanut pelkäämään kovasti raskausmyrkytyksen uusimista kun pissassa on valkuaista ollu joulusta asti välillä yhdellä plussalla välillä ei ihan yhdellä plussalla. Ja nyt on verenpaineetkin ollu pari päivää pikkaisen korkeammat kuin tähän asti, no perjantaina on äitipoli niin selviää enemmän, toivon vaan että siltä reissulta en vielä joudu sairaalaan jäämään, se sairaalassa olo kun ei mitään mukavaa ole! Ja ainakin kun esikoista odottaessa sinne jouduin viikolla 31 niin heti tuntuu siellä kaikki oireetkin lisääntyvän. Mutta jospa tuo verenpaineen nousukin johtuis tästä jännityksestä mikä nyt tuntuu olevan, toivon niin =) Tulipas valitusta tästä olosta mutta sainpa vähän purkautua :ashamed:
 
Täällä ollaan taustailtu eikä ole saanu aikaseksi kirjoitella,eipä kyllä mitään uutta kuulukkaan. :D

Väsymys on tullu takasin,jos se pois olikaan.Mutta siis väsyttää nyt kamalasti!Onkohan hemppa laskenu taas.Huomenna se selviää kun on neuvolalääkäri.Puntarille meno hirvittää. :/ Myös nämä liitoskivut on joka päivästä elämää,vaapun kun mikäkin ankka!ja tukivyö on käytössä.
Mullakin on se sokerirasitus vielä edessä,tässä kuussa kumminkin.Yök! :x Jokaisessa raskaudessa olen siihen joutunut.

Kuinkakohan paljon nämä vauvelit vetävät vielä ympyri masussa?!Musta tuntuu että oma vauva on poikittain.Potkut tuntuu mojovasti oikealle ja pienempää muljahtelua vasemmalla.Välillä tuntuu oikein että ottaa vauhtia ja potkasee ja samassa pää iskee vasemmalle! :heart:
Kuopuskin oleskeli pitkään poikittain ja alettiin jo hätyyttelemään kun ei kääntynyt.Kääntyi lopulta vasta viimeisillä viikoilla oikein päin.

Tiitsu :hug: Tulehan kertomaan mitä sitten sanottiin.Mullakin on välillä huono olo,sellanen että oksettaako vai ei. :eek:

Onko kenelläkään vatsakipuja?Ei ole suppareita mutta niinkuin olisi koko maha tulessa.Sattuu koko mahaan.Menee huilatessa ohi,inhottava tunne,ei uskalla edes liikkua odottaa vaan että menis ohi!Viime yönäkin heräsin siihen että mahaan sattui kovasti. :(

Jaahas oikohan siinä oma napa kaivettu. :D Palailen huomenna sen lääkärin jälkeen!

Vishy ja masuvauva 27+4
 
Välillä ajattelin ilmoitella itsestäni, että hengissä ollaan.. Olotila on tasaisen hyvä, niin kirjoittaminen on jäänyt.

Ensimmäiset hankinnat tuli tehtyä viime vuoden viimeisenä päivänä: Brio Duo-yhdistelmävaunut ja Gracon turvakaukalo. Kaikki muut hankinnat (kun ensin tietäisi edes mitä pitäisi hankkia) taitavat jäädä tammikuun lopun lomaviikolle tai sitten helmikuun lopulle, kun äippäloma alkaa.
Kova keskustelu on täällä käyty Kelan papereista, joka onkin hyvä muistutus; en ole vielä hakemusta täyttänytkään.. Ei ole ollut kiirettä, kun säilytystilaa on vähän, niin en ole kaivannut äitiyslaatikkoa "haitaksi". Mutta kuun lopussa aikaraja tulee täyteen, niin täytyy alkaa toimimaankin asian eteen.

Oma vointi on ollut ihan loistava omasta mielestä ja neuvolassa melkein yhtyvät mielipiteeseen. Nyt menossa siis 28+3. Neuvolan mielipide-ero johtuu painon kehityksestä ja masumitasta. Painoa on tullut lisää nyt 2,5 kiloa ja neuvolan mukaan sitä pitäisi tulla enemmän. (Lähdössä painoindeksi 29) Paino olisi normaali, jos olisin alussa voinut pahoin, mutta kun ei ole ollut pahoinvointia missään vaiheessa vaan olen voinut paremmin kuin koskaan. Masumitta on mitattu kaksi kertaa, ekalla kerralla oli reilusti yli käyrien ja toisella kerralla alla käyrien. "Alamitta" johtuu siitä, että vauva oli poikittain, eikä siitä syystä saanut vertailukelpoista mitta. Ekalla kerralla vauva oli pää alaspäin. Sydän lyönyt koko ajan tasaisesti ja vahvasti. Nyt sitten uudestaan neuvolaan parin viikon päästä; jos ei oma paino ala nousemaan tai masumitta kasva, niin ylimääräiseen ultraan äippäpolillle tulee määräys. Jolloin tarkistetaan, mikä on vauvan todellinen koko. Vauva liikkuu välillä rauhallisesti, välillä villisti. Öisin liikkuu eniten, joten nukkuminen on ollut katkonaista. Kaikki veriarvot ovat hyviä, sokerirasitustulos hyvä, verenpaine alhainen (on ollut koko ikäni). Kaikki on näennäisesti kunnossa, mutta silti pitää neuvolan tädin jostain valittaa.. Oma olo on se, ettei mitään hätää ole. Mutta silti on epävarma olo. Jos minulle ei painoa tule,niin se on vaan aina parempi. Ja maha on kasvanut; mitat selvästi vaihtelevat vauvan asennon mukaan. Ei mahani mitään "iso" ole; kaverit sanovat sen kasvavan nätisti eteenpäin ja olevan söpö. En odota masun kasvavan älyttömän isoksi, koska osa masusta katoaa pituuteen. (Pituutta 173)

Vointi on ollut tosi hyvä, ei väsymystä, ei kivuliaita supistuksia, ei selkäkipua eikä alavatsakipuja. Toistaiseksi näin mennään ja hyvälle tuntuu. kyllä ne kivut jossain vaiheessa tulevat, mutta jos tulee, niin sitten kärsitään. Olen päässyt niin helpolla tähän asti, että melkein joku vaiva olisi jo tervetullut, että olisi muutakin konkreettista kuin masu ja liikkeet. Ainoa vaiva on tuo nukkuminen, kun vauva viihtyy poikittain öisin.. Joten välillä herättelee kääntymään kunnon potkuilla kylkiluihin.

Kaikille jaksamista!! :flower:
 
Heips!

Tänään kävin siellä äitiyspolilla. Kohdunsuun tilanne hyvä. Kohdunkaula hieman pehmentynyt, mutta pituutta reilu 5cm eli sen puoleen ei syytä huoleen.
Parin viikon päästä pitää käydä neuvolalääkärillä tutkituttamassa uudestaan.
Poika kasvaa ja voi hyvin. Painoarvio tällä hetkellä noin 1100-1200g.

Perjantaina olis edessä sokerirasitus..


Faerie ja poju 27+3
 
Helou, kiire päivä oli!
Herätys puol 7, poika suoraa sängystä haalareihin ja hoitoon, sit itse sinne TAYSiin sokerirasitukseen puol kasiksi. Onneksi pääsin autolla, muuten olis joutunut nouseen jo kuudelta.
Aika taysissa oli sen verran ajoissa, ettei tuottanut ongelmaa olla juomatta/syömättä. Ja se litkukin oli mun mielestä ihan ok makuista. Enempi tuli mieleen kyl kotikalja ku kokis, eikä ollut musta mitää ällömakeaa. mut no siis, ihan hyvää se oli ku oli jano ja tuli neste tarpeeseen. siinähän oli vähän happojakin mikä yllätti positiivisesti. Jotenki kaikki on siitä niin pelotellut et luulin et se olis pahaki juttu mut aika meni nopeaa kiitos Anna Wahlgrenin Lapsikirjan ja yhden naisen ketä masunsa kanssa oli samassa kokeessa. Ja ei mun niin kauheen huono olo tullut, vähä ehkä tunnin kuluttua juomasta oli tuskanhiki päällä mut sekin meni nopeaa ohi.... Tulokset saan huomenna aamulla lääkärineuvolassa joten siihen saakka pitää oottaa.

Anu ja hmmmm miettii mikä rv... 26+? hmmm tarkistaa 3
 
jaahas.. taitaa olla mullakin edessä tukivyön osto. Kävin äsken "lenkkeilemässä" (lue lyllertämässä ) noin kilometrin matkan ja ennen puoltaväliä alkoi jo alavatsaan sattua jokaisella askeleella.. auts :/ En tiedä onko sitten jotenkin eriasia kävellä tuolla ulkona kuin töissä, koska ei mua ole ennen sattunut ja töissä joudun kuitenkin kävelemään päivän aikana kilometri tolkulla!!!!

Lähdenpä etsimään nettikauppoja.....
 
Iltaa!

On tullut nyt vähän kursorisesti lukaistua viestit, eikä nytkään oikein ehdi, kun samalla tässä poikaa nukuttelen. Tuolta huoneesta kuului ainakin juuri äsken vielä namnamnam, taitaa juottaa muumipeikkoa vesipullosta tai vastaavaa.

Tiitsu kyseli huonovointisuudesta. Mun kyllä täytyy sanoa, että viimeiselle kolmannekselle siirryttäessä mulla on iltanärästys palannut ja sitä mukaa olokin on välillä hiukan ällöttävä. :/ En kyllä omalta osaltani osaa vielä pelätä raskausmyrkytystä, tietysti kun en ole kokenut. Verenpaine ei ole tainnut nousta, välillä huvikseni olen kotimittarilla katsonut. Tai no on se kyllä viime mittauksessa ollut enemmän kuin aiemmin, mutta kun oli niin alhaisissa lukemissa, oli varaakin... kai silti pitää seurailla. Mullahan ne proteiinit oli kans yhdellä plussalla viimeksi. Toivottavasti sulla kaikki kunnossa :hug: ja kiinnostaa tietää, mitä sanottiin, pitääkö itse tarkkailla omaa olemistaan paremmin... :|

Joanna, että kun mäkin saisin sen tukivyön tilattua. Kyllä tekee jo niin tiukkaa eteenpäin pääseminen. Vielä kärryjäkin pitäis lumessa saada työnnettyä. Mulla on ollut sellainen Anita-vyö, joka oli hyvä mutta on siis kateissa eli ei paljon auta, ja katselin netistä sellaista kepoisemman näköistä Carriwell-vyötä, joka ei ainakaan ole hinnalla pilattu (reilut 13 euroa). Huomaan, että uuden Anitan ostaminen tulisi maksamaan jotain 40 euroa, käytettynä tuon ilmaiseksi sain serkulta. :/ Jospa sen nyt kuitenkin vielä löytäisin, vaikka ei kyllä ehkä maksa vaivaa, kun tuo toinen on noin edullinen.

Mun mielestä muuten ilman muuta ulkona käveleminen on rasittavampaa kuin sisätiloissa: nyt pitää ulkona varoa lumia ja jäitä ja eiköhän vaan ylämäkeäkin tuppaa joka nurkan takaa.

Mulle tulee tuo Suuri Käsityölehti, josta ainakin Vuotaraaputin olikin käynyt keskustelua toisessa pinossa. Tuli ystävän kanssa eilen puheeksi, että siinä pitäis olla odotus- ja vauva-aiheista juttua, joten odotin aika innolla. Oonkin tänään syventynyt lehteen oikein urakalla. Vähän kahtiajakoiset ovat mielipiteeni noista odotusvaatteista. On kivoja, helppoja malleja mutta voi hyvänen aika niitä huippumuotipaitoja, eivät kyllä "ihan" mun tyylisiä! Vai pitäiskö tuollaista hopeanväristä alkaa pitää arkenakin :p Ehkä vähän epäkäytännöllinen malli talvisen villapaidan alle. Tunikat oli musta kivoja, mutta sitten taas pakko sanoa siitä hameesta, että aika hurja. :eek: Housuille plussaa siitä, että kerrankin tuollaiset masun alle -malliset, lahkeen pituutta ja (outoja) takalärpäkkeitä muokkaamalla sais aika kivat. Hienoja perusvaatteiden kaavoja oli vauvoille, mutta voi sitä Vanhatapion jättikauluksellista vauvanhaalaria vai mikä se oli, näyttää kuin olisi lapsen pää jäänyt jumiin johonkin :D Että tällainen ruodinta.

Poika tuntuu nukahtaneen tässä naputellessani, kurkkaamaan ja sitten toivottavasti hampaiden pesulle ja nukkumaan =) Palailemme taasen.

T. Kalenteri ja Paapau nyt 27 + 4 :heart:
 
Niin joo, sellainen tapaus piti vielä päivältä kertoa, että oltiin pojan kanssa kirjastossa, juuri tekemässä lähtöä, kun Antto vielä päätti oikaista makaamaan kirjaston istuintyynyille ja toppavaatteissa oleva pikkutyttö tuli siihen puolen metrin päähän katsomaan. Jonkin matkan päässä olevan pöydän ääressä istuvista kahdesta miehestä (jotka siinä iloisesti keskenään olivat hyvän aikaa jutelleet sillä välin kun tyttö noissa toppavaatteissaan kuljeskeli pitkin lastenosastoa) toinen huikkasi "tulehan sieltä" ja alkoi selittää toiselle miehelle, että nyt siis tytön ei pitäisi mennä kovin lähelle muita ihmisiä, ettei tartu... ja märkii... ja jotain en oikein kuullut, mitä kaikkea hän selitti. :|

Jälkeenpäin harmitti, etten tullut kysyneeksi, mitä tautia pitäisi seuraavaksi alkaa odotella meidän pojalle ilmestyvän. Lähdettiin siitä aika pikaisesti sitten. Tuskin tuosta nyt mitään tuli, mutta mietin, pitääkö tässä pian alkaa rajoittaa omia sosiaalisia kontaktejaan, kun mammakaverit ja heidän lapsensa ovat meille tosi tärkeitä ja tavataan useamman kerran viikossa yleensä. Ettei tartuta eteenpäin, mitä se sitten olikaan.

Mutta siis erityisesti ihmettelen sitä, että jos lapsi on sairas ja vielä mahdollisesti tartuttava, miten voi olla, että kirjastoon jäädään oikein tosissaan äijäkaverin kanssa sosialiseeraamaan. (Ja vielä riisumatta lasta.) Ymmärtäähän sen, jos on pakko joku kirja palauttaa, mutta kun ihan "asumaan"... Oltiin nimittäin tuolla aika kauan ja he kyllä ehtivät olla myös hyvän aikaa ihan pöytään asettuneena.

No tämmöinen purkaus täällä kun en tajunnut itse tilanteessa kysellä tarkemmin ja jäin jälkeenpäin miettimään. Sekin kun kuulin vain osan keskustelua, saattoihan se tauti olla sellaisessakin vaiheessa, ettei mitään tartuntavaaraa enää ole, mutta jäi vähän outo maku. Ei omahyväisesti jaksais nyt mitään suurempia tauteja yöheräilyineen yms. :ashamed:
 
Kalenteri: mä tuota samaista carriwelin vyötä olen netistä katsellut ja miettinyt et oisko hyvä. No kallis ei ainakaan olisi. Onko jollain täällä kokemusta siitä?
Samalla katselin eilen imetysliivejä, kun oli samaisissa nettipuutiikeissa myynnissä ja mietin et kait niitäkin pitäisi kohta alkaa miettimään. Ainakin yhdet olis varmaan hyvä ostaa ennen vauvan syntymää et olis sitten jo laitoksella mukana. Ja tuskinpa siinä heti vauvan syntymän jälkeen tulee mieleen lähtee alusvaateliikkeitä kiertämään... varmaan muutakin tekemistä :LOL:
Tässä kerran aloin asiaa miettimään ja tajusin että niitähän on sitten pidettävä öisinkin, ettei koko sänky ole maidossa. Mä kun olen tottunut nukkumaan ilkosillaan :LOL: no kait siihen tottuu!!

Tein eilen "inventaaria" vauvan vaatteista ja totesin et bodeja meillä on jo tarpeeks (ihan pieniä ) mut potkareita ja housuja pitäis hommata lisää! Kaks kaveria on luvannut vauvan vaatteita lainaks (ollut siis puhetta jo silloin kun kerroin raskaudesta) Pitäisköhän mun nyt vaan kysyä et joko saisin niitä niin tietäis tarvitseeko enään itse ostaa mitään!! Ja kelan sivuilla vois käydä vilkaisemassa et mitäs siinä äitiyspakkauksessa taas oli tulossakaan =)

Joanna ja tytskä 27+5
 
Pitkästä aikaa hei täältäkin!

Kylläpäs olenkin ollut laiska kirjoittelemaan :ashamed: hyi minua! Mutta mitään erikoista ei tänne kyllä kuulukaan. Kaikki todella hienosti, ei juurikaan mitään vaivoja. Töissä jaksan hyvin olla, motivaatiopuutetta lukuunottamatta ja lenkkeilykin sujuu. kompiainen on kovin vilkas ja kovasti jo mahaa heiluttelee, mutta sekään ei vielä tunnu mitenkään epämiellyttävältä. Eli kaiken kaikkiaan kaikki vallan mainioisti. Kyllä raskaana olo on sitten ihanaa!

Kalenteri, tuli mieleen tuosta sairaana kirjastoon tuomisesta, että meillä oli kesällä vähän samanlainen kokemus. Tyttärellä 8v. oli kaveri meillä leikkimässä joka poislähtiessään sanoi, että mulla on muuten täitä! Ja eiköhän niitä sitten jonkin ajan kuluttua löytynyt sitten meiltäkin. Ja järjettömän suuri siivousoperaatiohan siitä sitten seurasi, että varmasti kaikista päästiin eroon. Mutta pointti on siinä, että en voi millään käsittää tuommoista vastuuntunnottomuutta! Jos on kerran tiedossa, että lapsi on sairas, niin ei sitä ehdoin tahdoin päästetä toisia tartuttamaan tai syöpäläisiä levittämään! :kieh: Mur!

Mutta hyvää jatkoa kaikille!

Puella ja Kompiainen 25+1
 
Huomenta!mitäs tänne kuuluu?täällä ihanan rauhallista,mies töissä ja isommat lapset koulussa.aamutyötkin tehty jo ja kohta pojan kanssa ulos ja iltapäivällä kaveri tulee kylään ..tässähän ne päivät sujuvatkin rattoisasti :D .
mites teillä isommat lapset (jos siis on aiemmin)odottavat vauvaa?meillä ovat ihan innoissaan ,mitä nyt veikkaan että pienin on mustasukkainen sitten kun se aika tulee mutta eiköhän se ole ihan normaalia :whistle:
 
Essi- tarkoitatko tukivöitä? pistä guugleen että Anita Babybelt niin johan löytyy. Anitasta ite oon tykännyt.

täällä oksennetaan edelleen :x :headwall: pitäis jaksaa lähteä kohta perhekerhoon, onneksi mies lähtee mukaan varmistamaan että jaksan kanssa kotiinkin.

niin ja Kelasta tuli päätös että huomenna on äitiyspakkausrahat tilillä, jee :D

Kalenteri musta ne äitiysvaatteet siinä lehdessä oli ihan jees, mutta en itelleni osaisi kuvitella päälle. enkä kyllä jaksa alkaa tappelemaan koneen kanssa että enää saisin ommeltuakaan niitä vaatteita itelleni. ne vauvan vaatteet oli supersöpöt ja se kestovaippakaava tulee varmaan käyttöön, kunhan jaksan kaivaa koneen joskus esille :ashamed:
 
Heippa,

Mä tilasin Carriwellin tukivyön Babyideasta:
http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/tukivaate.html

Se on ollut toistaiseksi ihan ok, mutta luulen, että se saattaa kohta jo kiristää liikaa... mistä sen tietää, miten kireä vyö saa olla ettei vauveli ala kärsiä ahdinkoa?

Tilasin samalla parit Carriwellin liivit odotusajalle, mutta ne ovat kyllä ihan liian heppoisia ainakin minun tällä hetkellä F85-kokoisille meloneilleni :) En osaa ollenkaan olla ilman kaarituellisia liivejä, täytyy vissiin jotenkin totutella siihenkin ainakin imetyksen alkuaikana etteivöt maitotiehyet mene tukkoon.

Viljaliina 25+3
 
Joanna yöksi kannattaa hankkia pehmeät imetysliivit, sellaiset jotka ei paina mistään. ite oon tykännyt monenlaisista, ainoa kriteeri imetysliiveille on, että ne saa yhdellä kädellä napsautettua auki ja suljettua. ja sama idea on imetyspaidoissa joita käytän. plus se, että tykkään että imetyspaita ei näytä imetyspaidalle, esim. PrettyMumilla on tosi nättejä paitoja.
ja yöksi kannattaa sänky muutenkin suojata. mulla oli pyyhe ylävartalon alla, sillä oli myös kätevä siirrellä nukkuvaa vauvaa rinnalta toiselle.

sellaisen vinkin kuulin perhevalmennuksessa viimeksi, että laittakaa muovitettu frotee+pyyhe loppuraskaudessa sängyn suojaksi, jos käy niin että vedet losahtaa yöllä. ettei mene patja piloille. useillahan vedet tulee lattialle, mutta voipihan ne sänkyynkin tusahtaa. itellä menivät kylppärin lattialle, vähällä oli ettei lorottanut sänkyyn...
 
moi kaikki!

tää on oikeestaan mainos: =) siis jos täällä on pk-seutulaisia ilman mammaseuraa, tulkaa mukaan! meitä on mammatreffeillä (aktiivisesti) käynyt tällä hetkellä 3 tän kevään odottajaa, kaikille ekat tulossa ja lisää (tulevaa) mammalomaseuraa kaivataan! ks. "pk-seudun mammatreffit" -otsikon alta!

emmie
 
Neuvolassa käyty, neuvolalääkärissä oikeastaan.
Sf mitta oli 28, verenpaineet ookoo, paino noussu 600g/vko joulun aikaan.. :ashamed: , vauvan sydän sykki edelleen 150. Ei siis mitään sen ihmeempää siellä. Perjantaina sit sokeriasian takia neuvolaan vielä erikseen.

Heili
 
Neuvolasta selvitty kotiin.
Sokerirasituksen tulokset sain, meni kuulemma kirkkaasti alle raja-arvojen. Olettekos muut saaneet tuloksia? millaisia arvoja tuli? mulla 4.4-7.0-5.8 vaikka edellisenä päivänä meni pullaa ja pottumuusia eli hiilareita aka sokereita. :saint: :LOL: hehe, kyl nyt on paha sit ku voin hyvällä omalla tunnolla jatkaa herkuttelua. melki toivoin et joutuisin dieetille.
Ei vaan ei mulla vieläkää ole paino kauheesti noussut, et ei hätää.. mut siis onhan täs aikaa kerätä kiloja. Verenpaineetki oli loistavat ja kohdunsuut kiinni ynnä muuta. Kaikki siis oikein loistavasti. Seuraava aika sit kk kuluttua ku (jos) ei ole tarvetta mennä ennemmin.

Ei ku niin sit tuli mieleen vielä sf-mitta, se oli 26cm eli yläkäyrällä, mut niin oli esikoisestakin eikä silti ollut iso vauva.. mut saa nähä, laittaakohan ne mut kokoarvioultraan? mitä luulette? esikoisesta laitettiin ku oli koko ajan yläkäyrällä ja ylikin.. vai luottaako ne neuvolassa nyt automaattisesti et tulee pieni ku esikoinenki oli pieni vaik sf-mitta oli iso..?

Kalenteri voi toivottavasti ei sun poikas saa mitään tautia! Ihmiset on kans ajattelemattomia. Tai itsekkäitä siis. Itse ei jaksa olla kotona nii raahataan sairasta lasta mihin vaan.... Meil yks tuttu joka AINA tuo sairasta lastaan joka paikkaan ja pyytää kylään kertomatta et se on kipee. Viimeksi pyysi meitä kylään niin eiks hänen muksu ollu 39 asteen kuumeessa. hehe :eek: Alkaa huumori siinä kohti loppua ku saa jännittää et joko tarttui omaan poikaan. Nyt ei meinaan raskausaikana oikee jaksaisi sairastelua ku se meinaa meillä automaattisesti et yöt menee päin... :headwall:

Joanna
ja miksei muutkin, vinkki vinkki! Tiukka toppi pitää liivinsuojat paikallaan ja toimii loistavasti yöllä ja laitoksella ollessa imetysliivien sijaisena. Aluksi ne rinnat on niin isot ettei kannata sitä ekaa viikkoa varten ostaa imetysliivejä ku ne on kuitenki sit ku maidontulo tasaantuu väärän kokoiset. Ja kyl mä passitin miehen imetysliiviostoksille, mittasin vaan rinnan ympäryksen rinnan alta ja päältä ja passitin sen Lindexiin ostaan semmoset perushalvat.. (Olin ostanut raskausaikana kyllä liivit mut oli väärän kokoiset, tietysti.)
tai no nää mulla on semmoset mitkä voi ostaa tietämättä tarkaa kokoa http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/dropcup.html
mut siis kyl mä ennemmin ihmisten ilmoille laitoin vaikka ne lindexin perusliivit ku nuo, ei noi oikein ollu semmoset jokapäiväiseen käyttöön hyvät.. makuasia tietty.

Anu ja rv 26+4
 
joanna ja kalenteri mulla on se carriwellin tukivyö ja ei se kyllä suuresti tue. Pikemminkin vain napakoittaa oloa. Mutta mulle se on ollut hyvä, kun näissä mun housuissa on jotenkin oudon löysä tuo masuresori niin olen sitten laittanut vyön (musta) sen päälle ja housut pysyvät paremmin päällä. Ja ei haittaa (mielestäni), jos tuo musta vyö vähän paidan alta pilkistää, kun näyttää ihan vain tavalliselta vaatteelta eikä miltään ihme korsetilta. Että käyttötarkoituksen mukaan täytyy harkita, jos oikeasti selkä kovasti vihoittelee niin kalliimpi vyö lienee parempi. Itselläni ei kyllä ole kokemusta siitä Anita-vyöstä.
 
Carriwellin tukivyöstä : itse ostin sellaisen sieltä nettikaupasta ja tykännyt olen kyllä.. Tukee hyvin, mutta eipä sitä tosiaan voi käyttää kuin silloin kun on liikenteessä, ei missään nimessä jos vain kotona istuskelee jne.. Tai siis mie en ainakaan voi.. Tulee heti sellainen ahdistava olo jos liikaa se päällä istuskelee... En ole muunlaista tukivyötä käyttänytkään joten en sitten tiedä voisko se Anitan vyö esimerkiksi olla parempi.... Liivejäkin ostin samalla sieltä nettikaupasta ja tosiaan ne Carriwellin odotusliivit ovat aika hepposia, kuten Viljaliinakin sanoi (liivien koko 90F), mutta nyt kun tissit ovat vieläkin kasvaneet tuosta niin ne on jo paremmat, tukevat jotenkin enemmän kun rinnat isommat ja tiukempia aluspaitoja olen käytellyt jonkin verran.. Tilasin silloin jo samalla niitä imetysliivejäkin Carriwelliltä ja niitä olen sitten jo nyt käyttänyt juuri sen takia, että tukevat paremmin... Tyytyväinen siis olen loppujen lopuksi ollut kaikkiin ostoksiin.. Ja liivit ovat olleet ihan ykkösiä siinä mielessä että eivät todellakaan paina mistään ja voin kuvitella helposti nukkuvanikin niiden kanssa... Huono puoli tukemattomuuden lisäksi on se niiden koko eli ainakin ne liivit mitkä mulla on ovat tosi korkeat eli paidassa mitä käyttää ei voi olla yhtään matala kaula-aukko tai liivit näkyvät välittömästi...

Noh, jopa oli sepostus.. Toivottavasti siitä nyt jotain selvää saa.. :LOL: Muuten täällä kaikki hyvin... Eli samalla lailla mennään eteenpäin.. Töihin pitää taas illaksi.. Nyt pitää syödä jotain ja sitten eteenpäin...
 

Yhteistyössä