***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Huomentapäivää!

Kylläpä teki hyvää saada nukkua piiitkään. Nousin vasta 11.30 :whistle:
Heräsin ekan kerran kyllä jo 7.30 käymään veskissä, mutta painuin takas pehkuihin. Mies vei lapset päiväkotiin ja ruokki kissat, että sain nukkua :heart:
Eilen taas supisteli jatkuvasti, vaikken tehnyt mitään erikoista. Pelkästään sohvalta ylös nouseminen sai mahan tosi pinkeäksi ja araksi. Yhden kerran tuntui tuolla alavatsalla kipeänä ja alkoi ristiselkää kuumottaa. Niitä supistuksia ei pitäis tulla.

vuotaraaputin Kiitos halista :) Mä tykkään kovasti tuosta Luka-nimestä ja ehdotinkin sitä joskus miehelle. Hän ei kuitenkaan lämmennyt sille :/
Haluaisin ei-niin-tavallisen-nimen, mutta kaipa pitää miehenkin saada päättää, etenkin kun kyseessä on kovasti toivottu poika..
Tuota Veetiä on vaan viime vuosina annettu aika paljon. Samoin kävi kun esikoisen nimeksi päätettiin Inka, niin johan rupes sen jälkeen putkahtelemaan suunnasta jos toisestakin kaimoja.
Kuopus sai sen verran harvinaisen nimen, ettei kaimoja löydy montaa ainakaan samalta paikkakunnalta. Hän on siis Maya.


Unikeko Faerie ja poika 27+1


Muokkasin koko nimet pois.
 
Lomailu on kyllä ihanaa! Minäkin nukuin melkein yhteentoista =)

amalia, Haagan neuvolassa taitaa olla nyt aika paljon henkilökuntaa sairaana - meidän neuvolatätimmekin oli perjantaina myöhässä, kun yritti järjestellä sairastuneiden potilaille uusia aikoja.

Sain juuri Kela-hakemuksen täytettyä, huh, aika haasteellinen homma... Täytyy lähettää se palkkikseen heti ensi maanantaina kun palaan töihin.
 
Meillä on tänään ensimmäinen perhevalmennus ja todella odottavalla mielellä miehen kanssa ollaan. Olisi kiva, jos siellä saisi tutustuttua samassa "tilanteessa" oleviin!

2 viikkoa vielä 4D- ultraan...

Mäkin sain tänään vasta laitettua Kelan paperit uudemman kerran palkkikseen, kun kertaalleen pyysin ne jo sieltä takaisin. En ollut ollut tajunnut, että tulonhankkimiskustannukset pienentävät äitiysrahaa eli kun olin merkannut että kuljen omalla autolla töihin. Tein uudet paperit josta jätin sen pois, koska tosi usein mennään miehen kanssa tai duunikaverin kanssa samalla autolla, joten eivät kyllä sillä perusteella saa vähentää äitiysrahaani! Toivottavasti nyt nopeasti laittavat palkkiksesta eteenpäin...
 
Päiviä !

Nyt on kaksi vapaata.. Ihanaa =) Pitäisi tiskata, pyykätä ja jos oikein innostuis niin siivota, ainakin imurointi olisi paikallaan... Noh, pitää kahtoa miten sitä "kerkeää" ;)

Torstaina olisi kampaamo aika, sitä kovasti odottelen ja jopa jännitän, saas nähä tarttuuko väri... Oon nimittäin kuullut että näin raskausaikana ei välttämättä väri tartu samalla lailla... Nyt vaan tukka sen verran järkyn näköinen että jotain on tehtävä...

Mulla ja miehellä oisi yhteinen vapaa huomenna, viimeksi taisi olla joskus marraskuussa sellainen yleellisyys... Kiva saada pitkästä aikaa olla toisen kanssa kunnolla, ties mitä kivaa sitä keksis tekemistä ;)

Aika kuluu jotenkin niin nopeasti koko ajan, kohta jo tammikuun puoliväli... Kohta päästään puolen toista viikon lomalle Kokkolaan ja Viitasaarelle, sitä oon kyllä odottanutkin.. Tulee perhettä nähtyä niin vähäsen että ikävä kerkeää tulla välillä, varsinkin nytten raskaus aikana olen huomannut että ikävöin paljon enemmän muuta perhettä koko ajan kuin ennen... Oon jopa pari kertaa itkenytkin ikävääni, eipä ole ennen tullut sitä tehtyä..

Angel Vastasin silloin joulukuun pinossa sulle kyllä, mutta se taisi jäädä ihan sinne loppu puolelle joten on hyvinkin voinut mennä vaan ohi... :) Eli Nykyään asun Rovaniemellä ja sie oletkin mun isosiskon kanssa saman ikäinen. Torkinmäen ala-asteen, hakalahden yläasteen ja sitten Ammattikoulun Ravintolakokki puolen olen käynyt. Isosisko käynyt samat paitsi ei tietty tuota kokki koulutusta vaan merkonomiksi ja tradenomiksi on itsensä lukenut.. Mites sie ?

En muista kuka nyt siitä tuossa mainitsi, mutta mulla myös on nykyään koko ajan pissahätä.. Siis ihan koko ajana.. Yhden työvuoron aikanakin pitää 4-6 kertaa käydä vessassa.. Yleensä ei tule käytyä ollenkaan... :p

Ulkovaatteista ollut puhetta täällä. itse olen myös yrittänyt kahtella kaupoista halpoja sellaisia henkseli toppahousuja, ne jotenkin vaikuttais sellaisilta jotka menis sitten koko loppu ajankin ja voisi jopa käyttää niitä ensi talvenakin sillä henkselit auttaa pysymään ylhäällä.. Mutta eihän mitkään toppahousut halpoja ole, saas nähä tuleeko sitten ollenkaan ostettua, koska en ole ennen omistanut yksiäkään toppahousuja vaan aina on pärjätty välihousut ja normaali housut yhdistelmällä... :whistle:

Tällä viikolla käyn kahtomassa yhtä pinnasänkyä ja aika varma olen että se tulee ostettuakin, kuvassa ainakin oli juuri sellainen.. Sitten myös emmaljungan vaunut oli myytävänä samassa paikassa.. Käytettyjä ovat kyllä molemmat mutta yhdellä lapsella olleet... Nythän tosiaan en ole mitään vielä hankkinut, paitsi turvaistuimen jonka ostin käytettynä (yhdellä lapsella ollut) 5 eurolla ja varmasti on kolaroimaton ja hyvä, tämän takia se tuli silloin ostettuakin.. :D

Noh, nythän tästä meinaa ihan romaania tulla... Olen muuten kirjoitellut nyt myös tuonne Rovaniemen mammat palstalle ja huomannut sellaisen asian, että eipäs se paikka vedä millään vertoja tälle meidän palstalle.. Täältä tunnen saavani paljon enemmän tukea ja apua sekä tuntuu luontevammalta kirjoittaa tänne kuin sinne... Koska siellä taidan olla ainoa jolla ei vielä lapsia ole ollenkaan ja sen huomaa... Mutta yhden hyvä tuttavan olen sieltä saanut, joten tietysti aina ei niin huonoa ettei mitään hyvääkään.. :LOL: Ja just nuo ostokset on tullut tehtyä sitä kautta...

Mutta nyt oikeasti lopetan... :wave:
 
Neuvolakuulumisia:

Hb 132, sf-mitta 20, rr 120/80. Painoa oli tullu viime kerrasta 140g/vko, mutta ei vieläkään aivan olla lähtöpainossa. Sydänäänet 140-150 ja liikkeet ++. Puhuin neuvolassa selkäkivuista ja melkein ainoana vaihtoehtona sain sairaslomaa, jota en kuitenkaan suostunu ottaan vastaan. Mä teen ne vuorot mitkä oon luvannu eli tammikuun loppuun asti oon töissä selkäkivuista huolimatta. Siihen kuulemma pitää sit työt lopettaa, neuvolalääkäri kirjoittaa näillä näkymin sairasloman siitä äitiyslomaan asti, ellen koe ihmeparantumista. Mut suositus oli että pitäis jäädä heti mut en millään haluis jäädä kotiin makaamaan..

Tällästä tällä erää. Kelan paperit sain mukaan ja sokerirasitukseen lähetteen ja se on sitten parin viikon päästä. Mukavaa viikkoa teille! Mä lähden huomenna loppuviikoksi reissuun.

sh07 rv 24+4
Nimet muuten meilläki on valmiina kummalleki, tulokkaasta ei tiedetä kumpi on.. Ja sain mukaan lapun jossa niitä nimiä hätäkastetta varten kysytään..
 
Kysymys!
Tuleeko kenellekään huono olo vauvan potkuista?
Tiettyyn kohtaan a sisäelimiin ku vaavi potkiskelee mä tulen todella huonovointiseksi, ihan niinkö sellaista alkuaikojen ällötystä. Ei auta mennä ku maate ja rauhoitella vauva lopettaan potkimisen.
Mistä tälläinen?

Minä + Voice 28+1
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Mie olin parisen viikkoa kotihoidossa töissä, kun mies oli töistä lomalla ja lasten kanssa kotona! Työt meni ihan hyvin, paitsi perjantaina jo rupes tuntumaan että supistelee aika herkästi, että parempi kun työt loppuivat!
Mulla oli torstaina neuvola-lääkäri: RR 120/68, sf-mitta 25cm, vauvan painoarvio 1100g, oli pikkasen isompi kun meilla muut tässä vaiheessa olleet...KOhdunsuun tilanne: ulkosuu sormelle auki mut sisäsuu kiinni!
Ja sit mulle tuli neljän viikon päähän kontrolliaika, kun lääkäri ei ollut ihan varma istukan paikasta onko liian alhaalla...Nyt rupes sekin vähän hirvittään!Nii joo ja vauva oli jo aika alhaalla, ja raivotarjonnassa!
Onko muilla ollut jalka särkyjä? MUlla on liitoskipujen lisäksi myös sitä että jalkoja särkee, ollut kyllä pitkin raskautta jalkakipuja ja väsyy jalat tosi herkästi...

Angel: Mulla tulee aina sillon tällön huono olo kun vauva innostuu oikein teuhaamaan ja välillä särkee kylkiluita, en tiiä mistä sit johtunee tuo huono olo!
MUt ihanaa kun pikkunen liikkuu... :)

anri ja vauveli rv 28+1
 
Nyt on aippäraha hakemus postissa :) Aikansa se näköjään otti et sai aikaiseksi. Äiti tossa jo kyseli että koska mä saan sen pakkauksen.. totesin vaan et kun sais edes hakemuksen eka lähetettyä :ashamed: Toivotaan ettei päätöksessä menis kauaa!

Onkos teille muille jotka sokerirasituksessa olette käyneet tai olette menossa niin kehoitettu edellinen viikko syömään pitkiä hiilihydraatteja? Mulle sanottiin näin.. ja mullahan on se nyt tulevana perjantaina, eli pitäis varmaan alkaa nyt miettimään mitä suuhuni laitan! Mut jotenkin tuntuu huijaukselta jos nyt alan syömään jotenkin erilailla sen kokeen takia? En sitten tiedä??
Heili :hug:

Nimistä vielä että meillä tosiaan oli etukäteen mietitty tytölle nimeksi Aada Kaisa Aurora (joka lukee myös hätäkaste lapussa) Mutta jotenkin tuntuu nyt kun mun äiti ja täti on kutsuneet masukkia Aadaksi et ei haluasi sitä kuitenkaan antaa! Siis kauniilta tuo nimi vieläkin kuulostaa mutta jotenkin haluais että se olis sit yllätys ristiäisissä. En tiedä... ei sillä kait niin väliä olisi, mut pitää vielä miettiä. Mikään muu nimi ei vaan tunnu sopivan tuon Kaisa Auroran kanssa ja kuitenkin ne halutaan toisiksi nimiksi... Ideoita??

 
ihan vaan nopeeta Joanna mulle terkka sanoi että kunhan nyt ei parina edellisenä päivänä mitenkää kauheesti pullaa ja suklaata syö niin ei tule mitää vääriä hälyytyksiä.. musta kuulostais kans hassulta alkaa "huijaamaan" sokerirasitukseen.. Mulla se on huomenna ja kyllä mä tänään kylässä ollessa söin pullan kahvin kanssa ja lounaaksikin meni perunamuusia iso kasa, siinähän on tavallaan kans sokeria ku on hiilaripitoista. mut joo keskiviikkona neuvolassa saan sit tulokset, saa nähä...
 
Joanna mulle sanottiin että parina edellisenä päivänä ei herkkuja eikä suurta rasitusta. siis ennen sokerirasitustestiä.

Heili :hug: ei se elämä raskausdiabetekseen kaadu vaikka se nyt pukkaisikin. mullakin menee piikityksen jo irvistämättä :D
 
Heipä hei... Ekaa päivää olin tänään sairasloman jälkeen töissä ja täytyy sanoa, että aika puhki ollaan. Onneksi sain ne yövuorot loppuajaksi pois, ei tartte niitten kanssa kärvistellä... Saas nähdä, jaksaako sitä kuitenkaan sinne loppuun asti töissä vai joutuuko vielä jäämään sairaslomalle. Ja ei sitä työmotivaatiota löytynyt vieläkään...

Heili älä suotta sure sitä korkeaa sokeriarvoa. Täällä meillä jouduin heti raskauden alussa ekaan sokerirasituskokeeseen ja siellä aamun paastoarvo oli himpun liian korkea. Sain sokerimittarin, jolla kolmen viikon välein seurailen muutaman päivän ajan sokereita ja tietty dieettiohjeet, joita olen ainakin yrittänyt noudattaa. Uuteen sokerirasituskokeeseen joudun taas lähiaikoina, mutta mitä kotona olen sokereita seurannut, ne on olleet ihan ok. Meillä ei siis ainakaan heti ruveta pistämään sitä insuliinia, vaan ensin seurataan muuten.

Jo-hanna ja "jysky" 26+2
 
Vuotaraaputin, Anuuu ja Joanna, tällä hetkellä tuntuu muuten aivan loistavalta. Ihan kuin joku painolasti olisi vierähtänyt viikonlopun aikana hartioilta - työssä jaksaminen oli siis myös henkiseltä puolelta kiinni. Kuten Vuotaraaputin kirjoitti, niin itku ei ollut joinakin aamuina kaukana, kun ajelin töihin (tunti suuntaansa, ts. min. kahdeksan tunnin työpäivä + 2 h työmatkoja...). Illalla jo sitten mietiskelin, että mitä seuraavana päivä pitää tehdä jne., vaikka ennen tuollaisia ei tarvinnut pohtia. Työtahti tietysti on muuttunut verkkaiseksi ja hommat piti suunnitella sen mukaan, yleensä menin aikaisempaa kuin olin työvuoroihin merkinnyt. Helpompi oli olla stressaamatta kelloa kuin ajatella jaksamista. Työt oli kuitenkin hoidettava, oli miten kipeä tai hidas tahansa.

Mutta kuten sanoin, nyt tuntuu hyvältä =) Työterveyslääkäri vahvisti ajatuksiani sanoessaan, että äidin tulee olla hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa selvitäkseen synnytyksestä kunnialla. Töissä ollessa olin koko ajan vain väsyneempi ja mietin, että 'vielä kun huomisen jaksaisi...' Ja aina piti tulla jotain ylimääräistä, kuten jo tiedossa olleet valikoima- ja hyllykarttamuutokset nyt tammikuussa, mutta alituiseen myös jotain muuta aikaa vievää tekemistä konttorilta, jotta varmasti päälliköt eivät varmasti tuntisi halua istahtaa hetkeksikään. Nuo ns. ylimääräiset, normaalin työn ohella tehtävät hommat, veivät minusta ne kaikki mehut.

Suosittelen saikulle jäämistä, vaikka viikkoja äippälomaan olisi vielä jäljellä. Rahaahan minäkin välillä ajattelen, kun tipun kuukaudeksi ennen äippälomaa Kelan rahoille, mutta mies sanoi, ettei se voi olla meidänkään köyhien rahat kuukaudesta kiinni, jos vaakalaudalla on oma jaksaminen. Halasin miestäni noista sanoista :hug:

Jaksamista siis kaikille, sekä työn ikeessä oleville, että saikulla lepuuttaville!
 
Alkuperäinen kirjoittaja malttamaton:
Mäkin sain tänään vasta laitettua Kelan paperit uudemman kerran palkkikseen, kun kertaalleen pyysin ne jo sieltä takaisin. En ollut ollut tajunnut, että tulonhankkimiskustannukset pienentävät äitiysrahaa eli kun olin merkannut että kuljen omalla autolla töihin. ...


mitä????????
nyt olen aivan pihalla tuon jutun kanssa. en saa siis ilmoittaa minne että kuljen autolla töihin joka jumalanpäivä. :eek:

haluatko selventää tuota tälle piilo blondille, kiitos :flower: :wave:

töissä vielä muutaman tunnin, väsyttää ihan hirveästi.
voisin nukahtaa tähän paikkaan :ashamed: joten taitaa mulla pitkät päivät jäädä historiaan tämän listan jälkeen.- en kykene tekemään enään. :/
johan suurinosa onkin pitänyt mua vähintään sekopäisenä :kieh:

ette arvaa, huomenna meillä on se kovasti odotettu ja jännitetty 4d ultra :heart: :D mies hyppii seinille jo ja mulla maha sekaisin. niin jännittää nähdä toinen paremmin kun tavallinen ultra antaa. mies ei ole tätä nähnytkään kuin rv 7 toukkakoossa :D
myös sukukalleudet jännittää, että kumpikos me saadaan. tuleeko sieltä meidän perheeseen prinsessa vai nakkijoukkoon jatkoa :heart: molempi parempi, aivan yhdentekevää =)
kunhan olisi vaan terve.
maha on jo jumalattomassa mitassa, painoakin alkanut tulemaan liikaa :whistle: alapäähän sattuu välillä ja vauva potkii hulluna :heart:

meillä nimet ihan auki vielä, niin erilainen maku nimistä mulla ja miehellä. mitään ei olla päätetty, pojan nimi on aika varma- tytön ei ollenkaan.
edelliset pojat ovat eemeli ja elias.
toinen sokerirasitus tulossa 2 viikon päästä. :x
voikaahan hyvin, palaan viimeistään töissä to koneelle ja kerron ultra kuulumisia sitten..

siihen asti: VOIKAAHAN KAIKKI HYVIN :hug:
 
Pulttisjos pistät kilometrit niin ne vähentävät aitiysrahaa juuri tuolla tulonhankkimiskustannuksena.

ei noi äippäpaperit oo vielä vaikeat täyttää mutta koittakaas määräaikasen eläkkeen papereita täyttää eli on jatkoa kelan sairaspäivärahalle kun siitä loppuu päivät. jumatsuikka ku se on jo hankalaa...

sokerirasituskoe on mulla perjantaina, kun vaan pystyis olemaan syömättä sen 12tuntia.. ei muuten kyllä oo paha. tai oolut sillon kun joutu juomaan sen puollitraa sitä litkua nythän ei tarvii niinpaljoa juoda. vois ehkä kyllä jo pikkuhiljaa vähentää karkin syömistä tai sokerit pompsahta siitä taivaisiin muuten mennään samalla eväällä.


Veera ja piipero 27+0
 
mut mitäs sit jos niitä kilometrejä sinne laita ? saaks ne jostain tietää et on huijannu.. ? koska kyllähän ne näkyy esim mulla siinä 2006 verotuksessa ja työpaikka kuitenkin on sama ... joten aika outoo jos ne nyt ois pois .. vai ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
mut mitäs sit jos niitä kilometrejä sinne laita ? saaks ne jostain tietää et on huijannu.. ? koska kyllähän ne näkyy esim mulla siinä 2006 verotuksessa ja työpaikka kuitenkin on sama ... joten aika outoo jos ne nyt ois pois .. vai ?

kiinnostaa myös- voi per.se sanon minä
 
Kyllä mä ne kilometrit siihen hakemukseen just siks laitoin että olen ne myös verottajalle ilmoittanut ja ne on mun verotettavista tuloista vähennetty... Miettinyt olen kyllä monesti et tyhmää että ne vähentää sitä äippärahaa, mut kaikkea ei voi aina ymmärtää!!!
 
Tuohon kilometrihommaan...KÄÄK :eek: en mä ainakaan tajunnut että ne pitäis erikseen siihen hakemukseen laittaa, luulin että ne näkee suoraan sieltä verotuksesta sen, koska vuoden 2006 verotuksessa ne näkyvät ja sieltä otetaan ne tulotkin...voi että, pitääkö tää rumba vielä alottaa jotenkin alusta voi kökkö :kieh: :kieh:
 
Mä hain siis viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella, koska on palkka noussut kuitenkin noin 500? tänä aikana. Jätin ne siksi sitten laittamatta, koska muutettiin vasta joulukuun alusta Lohjalle eli ennen ei ole tullut mitään kilometrejä, kun asuttiin Espoossa, joten minnekään verotukseen en ole niitä ilmoittanut. Ja kun ollaan miehen kanssa samassa duunipaikassa niin kuitenkin suurimman osan viikosta kuljetaan yhdellä autolla+duunikaveri asuu naapurissa, joten kuljetaan hänen kanssaan myös samalla autolla ihan ympäristönsäästö syistä. Joten mun on kyllä tosi hankala arvioida kuinka useasti oikeasti omalla autolla kuljen viikossa (kerran?) ja joulunaikaan olin lomalla 3 viikkoa ja helmikuun lopusta jään kokonaan pois. Näillä perusteilla olen antanut itselleni luvan jättää ne siitä pois hakemuksesta ja pystyn perustelemaan myös sinne ettei niiden perusteella kyllä voi vähentää mitään!

En mäkään siis ollut tajunnut, että ne voi vähentää tuolla perusteella. Veljen vaimo vaan kirosi, kun häneltä oli vähentänyt "sinulla on ollut tuosta töihin kulkemisesta kustannuksia, joten olet pärjännyt vähemmällä tuloilla aikaisemmin, joten pärjäät vähemmällä äitiysrahallakin" oli siis hänelle kelan vastaus...
 

Yhteistyössä