***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

taas se alkoi.. alku raskaudesta sain rampata yöllä vessassa kahden tunnin välein... ja viime yönä se alkoi taas. Ärripurri kun ei saa nukuttua!! toivottavasti tää oli vaan joku poikkeus yö! Kun ei se sängystä nouseminenkaan niin herkkua ole.. nivusiin ja häpyluuhun sattuu!!!! Vali...vali...vali!!!

Ja mun muisti on jotenkin rappeutunut tän raskauden myötä. Töissä mun on aamusin pakko kirjoittaa ylös et mitä tilaksia on tänään tehtävä ja sitä mukaan kun olen saanut ne lähetettyä niin tarvitsee pyyhkiä listasta pois! En meinaan todellakaan enään päivällä muuten muista et lähetinkö mä maito tilauksen vai en!!!! Ja vaikka kaupassa olen töissä niin ei sit eilen ollenkaan tullut mieleen et kaupat ei tänään ole auki. No muuten kyllä pärjättäis mut tulee vieraita joskus iltapäivällä ja niille olis kehitettävä jotain tarjoittavaa! Toi puoliks syöty piparkakkutalo ei ehkä ole ihan sopiva :D

Olettekos te muut jo keksineet nimiä? Joku tais jo kertoakin tulevan vauvan nimen =) Meillä olis ollut pojalle jo nimi valmiina (ollut jo pari vuotta) mutta eipä päästä sitä vielä käyttämään! Tytölle meillä olis ollut jo nimi mut mä tyhmä menin viime kesänä sukujuhlissa möläyttämään sen ja sitten kun aloin odottamaan niin kaikki äitinpuolen tädit on jo kutsuneet tätä vauvaa sillä nimellä, niin jotenkin tuntuu et ei sitä haluais enään antaa! Joten meillä ei ole harmaintakaan hajua mikä tytölle nimeks annettais!! Mä olen selaillut kirjoja ja nettiä ja kuolin ilmoituksia ja vaikka mitä.. niin ja hautuu maalla ollaan käyty kiertelemässä mut mikään nimi ei kolahda :( no onneks tässä on muutama kuukausi vielä aikaa miettiä =)

Joanna ja Terhi-Anneli 27+2

Tulipas nukuttua yö hyvin ilman särkylääkettä,heräsin vast kaheksalt,enkä meinannu uskoa silmiäni et kello on jo niin paljon,piti ihan kattoo ettei oo patterit loppunu =)

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=piitsi&year=2008&month=3&day=29&babycount=1"

Eipä tännekään muuten mitään erikoista!

Heissan!

Mulla on nuo supistelut vaan lisääntyny. Ei tarvii tehdä muuta kuin kävellä vessaan, niin johan alkaa masua kiristää kipeästi :(
Tulee monta kertaa päivässä, muttei onneksi mitenkään säännöllisesti. Menee levolla ohi.
Jos tää näin jatkuu, niin pakko kai jäädä pidemmäksi aikaa sairaslomalle, vaikkei olis varaa ja luonteen päälle ottaakin. Vauvan hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä nyt. Vaikka nuo supistukset ei paikkoja vielä avaiskaan, niin varmasti jollain tasolla stressaa vauvaa kun "seinät kaatuu päälle" monta kertaa päivässä.

Meillä on ollut pojalle nimi jo tuon toisen tytön odotuksesta asti. Silloin jo mies sanoi, että jos hän joskus pojan saa, niin nimeksi tulee Veeti Elias.
Eikä mieli ole muuttunut.

Pinkeä Faerie ja poju rv27 tasan

Ängenpä itseni tänne :D nelosen la 12,4 ,viikkoja siis vissiin tänään tasan 26,ellen ihan väärässä ole=) :wave: heippa vaan kaikille,jos joku sattuisi muistamaan ,ennen kirjoittelin paljon tuonne mitäs nyt-osioon,nykyisin todella harvoin.

Faerie, koita nyt levätä niin paljon kuin voit :hug: ja hyvä että Piitsillä ei ole hätää pyörrytyksestä huolimatta :hug:

Joanna mulla oli sama esikoisesta, eli ihan koko raskauden saa ravata vessassa, yöllä monen monta kertaa. ja nimistä, me on aika varmaksi päätetty että pojasta tulee Miska. mutta mieli voi vielä muuttua... itse haluaisin toiseksi nimeksi Sinuhe, mutta mies vänkää (vielä) vastaan.

tänne ei uutta. edelleen oksettaa joka päivä, eilen oli ihan pyllypäivä muutenkin. ja väsyttää vaikka yöt nukunkin jotenkuten. kohta päiväunille. ensi viikoksi sain jo sovittua kerhoreissun ja Anun kanssa treffit, että onpahan vähän aktiviteettia. plus mies on vapailla alkuviikon, että saan ihan rauhassa käydä kaupungilla, ihanaa!

Joanna, vieläkö olet jaksanut olla töissä ihan normaalisti? Kiinnostaa niin tietää, kun ollaan samalla alalla ja täysin samoissa hommissa. Itselle tuli nimittäin mitta täyteet tällä viikolla. Pari viikkoa olen sinnitellyt, vaikka jo marraskuussa alkoivat työpäivät tuntua aika tuskaisilta. Päätös töistä pois jäämiselle jo nyt alkoi kypsyä väliviikolla, kun mieskin alkoi jo vähän kovempaan ääneen vihjailla kotia jäämisestä.

Työpäivät ovat aina alkaneet suht hyvin, mutta kun itsekseen ramppailee n. 6 tuntia päivästä ilman apuvoimia (meidän puoti on siis todella pienellä kylällä, joten tehojen vuoksi pitää pärjätä aika moni viikon päivistä kahdella työntekijällä), niin jo siinä kolmen tunnin jälkeen kävely alkaa muuttua ankkamaiseksi, kun lonkkiin ja nivusiin alkaa koskea. Loppu työpäivä menee sitten känkätessä, eikä kuormien purkaminen, kyykkäily ja ylösnousut, ole kovin miellyttävää. Kaikkein herkuinta onkin sitten illalla: kun kerran istun, niin siinä pitäisi sitten olla loppuilta. Ylös nouseminen on täyttä tuskaa, kun tuntuu, että jokaiseen lantion luuhun koskee niin perk....sti! Öisin heräilen aina kivun vuoksi, kun käännän kylkeä. Neuvolassa sanoivat, että jotkut tukihousut olisivat mulle sopivat, ja ne onkin nyt ensi viikolla hankinnassa. Lisäsivät myös, että jos työnantaja olisi hankkinut mulle apulaisen ajoissa, niin olisin voinut olla töissä äippälomaan asti. Terkkarithan eivät tiedä mitään tämän päivä kaupan alan tehovaatimuksista, joten vaikka appari olisikin ollut, niin en minä siitä huolimatta olisi jalat pöydällä päivääni istunut...

Jotenka kaikesta äskeisestä sepustuksesta seuraa, että käyn vielä huomenna tekemässä pari valikoimajuttua töissä ja yritän päästä läpi työterkkarille saikkua hakemaan. Äitiysneuvolan lääkärille oli eka vapaa aika vasta 15.1., joten siihen asti pitäisi työterveydestä sairaslomaa saada. Jos ei, niin sitten yritetään omalääkäriltä - menee vaikeaksi, mutta töihin en enää mene, vaikka pitkin hampain näin aikaisin olen pois jäämässäkin, työnarkomaani kun olen. Joulun lomapäivät vain osoittivat, että verkkainen elämäntahti vähentää kipuja ja tekee olon onnellisemmaksi. Ehtii nauttia odotuksestakin. Neuvolassakin kysyivät, milloin vauva liikkuu eniten. Vastasin, etten tiedä, sillä joko olen töissä, missä on niin kiireistä, ettei liikkeitä ehdi tuntea, saatika seurata kelloa, ja kotona olen niin väsynyt, että nukun vaan sohvalla koko illan, mistä siirryn jatkamaan unia sänkyyn.

Melkoinen purkaus! Kiitos, kun sain tehdä sen =)

Mavi :hug: hurjan kauan oot jaksanut jo! mä olen kanssa pikkukaupassa töissä (tai olin) ja jäin näillä viikoilla sairaslomalle. kunto ois kyllä antanut periksi, mutta mulle iski tosi paha uupumus. vapaa-aika meni siinä että murehdin miten jaksan töissä ja usein tuli itku työvuoron alkaessa.

ei sitä itteään kannata kiusata, oman ja vauvan hyvinvoinnin mukaan jokainen tekee töitä.

violalle tervetuloa, meillä sama la! mun laskujen mukaan eilen oli se tasan 26+0

Ja sit kaikille paljon jaksamisia erinäisten vaivojen keskelle. Mulla oli välillä samalla lailla ku Mavilla et kun illasta istui jonnekkin niin ei ylös enää päässyt ku tuntui et alaselkä ja lantio poksahtaa rikki... mutta tuo tukivyö mistä tässä pinossakin on mainittu jo miljoona kertaa on pelastanut tilanteen. En ees muista koska olis viimeksi ollut selkä ja lantio kipeä, enkä mä ole nyt ees joka päivä enää sitä pitänyt...

Joanna kyseli nimistä, me ollaan jo päätetty. Täällä päin pitää sillon "kelalappu"neuvolassa olla mietittynä hätäkastenimet Taysiin ja meillä on ollut jo esikoisen aikaan niin et haluttiin laittaa hätäkastenimiksi semmoset mitkä oikeestikki vois laittaa. Toki muutoksia voidaan tehä jos tuntuu siltä, esikoiselta jätettiin kolmas nimi pois. Mut joo siis meil on sekä tytölle että pojalle nimet mietittynä.

Ja mitäs sit... Ai niin, huomasin et mun isältä saadut vanhat toppahousut ei mene enää kokonaan kiinni. Ai iso maha!? Oltiin pojan kanssa aamupäivällä puistossa ja no meni ne siinä vielä nappi auki mut pian mun pitää taas alkaa miettiin uusiksi ulkoiluvaatteet. Tai sit mä ompelen noihin resorit maha-alueelle. Eihän sen paljo välii miltä ne näyttää ku tulee ihan tohon puistokäyttöön. Ja siis onhan mulla pitkä takki siinä sit mahan päällä...... Tai sit jos ostais vaan henkselit ja kulkis housut auki? Miten te muut ulkoilette? Esikoisen aikaan pärjäs vielä vähemmällä, mut nyt ku pitää puistossa seistä välillä pitkäänki niin pitää olla itselläkin kunnon toppavaatteet.

no joo ajatus katkesi, yllättävää sinänsä, mun aivotoiminta on minimissään nykyään.

Anu ja rv 26+1

Heippa,

Migreenistä täällä taas vaihteeks kärsitty. Ei kiva. Heräsin toissayönä semmoseen kamalaan takaraivokipuun ja tänäänkin vielä jälkimeiningit päällä. :kieh:

Nimi meilläkin vauvalle on ja on niin älyn harvinainen, ettei ennakkoon kerrota ihmisille. Edelliset pojat on Anton ja Edvin ja samaan settiin sopiva nimi tulossa tällekin. Tais olla kaks kaimaa tällä tulokkaalla olemassa suomessa tällä hetkellä jos en väärin muista (tai neljä..?!). Toinen nimi on vielä vähän auki, mutta voi olla, että tulee ***** Otto Olavi tästä.. Ois suvun nimiä nuo kaksi muuta.

Heili

Mavi: Olen ollut töissä vielä ihan normaalisti ja jaksanutkin aikasta hyvin, mitä nyt just mainitsemasi nivuskivut loppupäivästä vaivaa. Kyykkyyn ei oikein uskalla töissä mennä kun sieltä ei sitten ylös niin vaan tullakaan. Ja yksin minäkin suurimmanosan päivästä olen... ne tehovaatimukset :kieh: Justiinsa viikolla tein vuoroja ja mietin et millä hemmetillä mä itse jaksan kun tunteja oli taas vähemmän annettu kuin viimeks ja sehän tarkoittaa vaan sitä että olen enemmän yksin töissä!!! Niitä siinä väänsin ja käänsin ja mietin kuin tekisin ja lopulta tulin siihen tulokseen et ihan sama... mä jään sitten saikulle ja se on sit jonkun toisen ongelma!!! Mutta joo.. nyt olis ens viikko talvilomaa ja sitten vielä 5 viikkoa töitä. En tiedä.. tuskin jaksan loppuun asti olla. Perjantaina kun tulin töistä kotiin niin olis tehnyt mieli itkeä.. jotenkin se uupumus löi vasten kasvoja kun tajus et nyt ei viikkoon tarvitse töihin mennä! Ja tosiaan iltaisin huomaa töitä tehneensä, kun sohvalta ei pääse ylös.. SATTUU!!! Ja niinkuin jo aikaisemmin mainitsin niin öisin sängystä ylösnouseminen SATTUU!!!
Ja olen samaa mieltä että neuvolantäti ei tiedä mitään kaupanalan töistä! Se vaan neuvoi kuinka tehdään oikeanlaisia nostoja.. no tiedän ne kyllä itsekin. Mut mitäs kun se nostettava onkin pään korkeudella ja painaa 15kg???? nosta siinä sitten jaloilla!!! Tulipas kanssa vali valia.. mut lopputulos siis se että loman jälkeen menen töihin, mut lopetan heti kun vähänkin siltä tuntuu!!!!

:wave: taas..kiitos tervetulotoivotuksista =).sais jo mennä nopsaan tämä loppuaika,eihän tässä ole enää kuin 3 kuukautta :D eilen lajittelin jo vauvan kaapin valmiiksi,enpähän ole myöhässä ainakaan.miten muuten,otitteko avustuksen rahana vai pakkauksena?minä otin rahana,vaatetta on muutenkin niin paljon.
ai joku kyseli nimistä tuolla,mulla ei ole hajuakaan jos se on poika :eek: tytöllekään ei ole selkeää vaihtoehtoa,Viola on aika vahvana ehdokkaana =)

anu, ootko harkinnut belly beltiä? ne ei ole kauhean kalliita ja pystyy pidentämään tavallisten housujen vyötäröä paljonkin.

millonkas tuo hätäkastelappu saadaan? tai siis mä en muista että oisi saatu esikoisesta ollenkaan, ilmeisesti ei kirkkoon kuulumattomat sitä täytä :whistle:

vuotaraaputin esikoisesta tuli se lappu, nyt meni sähköisesti suoraa neuvolasta Taysiin, sillä neuvolakerralla ku annettiin kelan laput eli joulukuun alussa. ja jos ei sulta kysytty nimiä niin selittynee sillä kirkko jutulla..
belly beltiä mä pidän turhana omaan käyttöön, saman asian ajaa kuminauhan pätkä napin kohdalla, ja itseasiassa ku noissa on toi nappi semmonen painonappi, ei samanlainen ku farkuissa eli ei sekään oikein auta. ja ku siis nyt ne pysyy päällä nappi auki, vetskari kiinni.. mut ku pitää alkaa vetskaria pitään auki niin mukavin varmaan olis se et vetäis resorikankaalla mahakohdan. hmm..... en tiä. vitsit ku raaskis laittaa 70 euroa semmosiin raskausajan toppahousuihin mut ku en viitti.

Tervetuloa Viola! Mä otin kanssa rahan, meilläkin jonkin verran vaatteita säästössä ja en oikein tykännyt tän vuoden pakkauksesta.

Faerie: Mulla kans sama juttu, ei tarvii kun vähän reippaammin kävellä, niin jo kipeästi supistaa. Tänäänkin imuroidessa tuli mielettömät supparit ja selkään sattu niin pirusti :kieh: . Mut ei tosiaan mullakaan onneks paikkoja oo ruvennu avaamaan =) .

Meillä on nimet vielä ihan auki. Luulen, et pojan nimestä tulee aika vääntö, mut tytön nimestä päästäis helpommin sopuun. Tosin tuntuu, et miehelläkin koko ajan mieli muuttuu nimen suhteen.

Mä en oo oikein vielä mitenkään valmistautunut vauvan tuloon. Tarkoitan siis sitä, etten ole pessyt vauvanvaatteita ja laittanut kaappiin tms, enkä myöskään ole ostanut vauvalle vielä yhtään mitään. Tuntuu jotenkin vieläkin, et on liian aikaista.... Onko muita, joilla samat fiilikset?

Lilja (27+4, kai?)

Lilja-76 meilläkään ei vielä näy vauvan tulo mitenkään, siis en ole ostanut mitään muuta kuin yhden ainoan bodyn ja sekin tuli mukana kun ostin paidan itselleni. Mulla vähän sama juttu kuin sulla, että onko nyt vielä kuitenkin liian aikaista, tai siis lähinnä vaan pelkään, miten tästä pelosta pääsis eroon. Kun juttelenkin ihmisten kanssa, niin pelottaa kun ne jo suunnittelee tätä meidän toukkaa kouluun ja itse pelkään että miten saan pienen hengissä kotiin :ashamed: Muutamia vaatteita saatiin jouluna lahjaksi ja ystäviltä olen saanut jonkun verran vaatteita, mutta kaikki on vielä katsomatta ja pesemättä. Toisaalta ajattelin myös jättää jotain äippälomalle.

Kuka kyseli ulkoilusta, tai vaatteista? Noh, kuitenkin, itse siis "askartelin" sellaisen setin, että normi housut, joissa vetskari ja nappi. Ne jalkaan, henkselit kiinni ja mahan ympärille kaulaliina jonka laitoin sitten vielä niillä henkseleiden nipsuilla kiinni, ettei lähde auki kesken ulkoilun. Mutta mulla tuo kävely tekee vähän tiukkaa, joten en paljon lenkkeile, alkaa mahaan sattua heti :/ Mutta uimassa oon käynyt ja se on paljon mukavampaa, ei koske mihinkään :heart:

Iltoja kaikille!

Lilja-76 : en oo minäkään vielä ostanut yhtään mitään. Mies on tuonu jenkeistä kaksi bodya ja lenkkarit, ja yhden bodyn saatiin joululahjaksi. Aattelin vähän kattella nyt kevään aikana kaupoista jotain kivaa esim. sen pikkupikkuhaalarin. Saan luultavasti kavereilta ja sukulaisilta aika paljon vaatteita, luultavasti pyykkään niitä sit kuuden viikon kuluttua ku mammis alkaa.

Eilen varattiin vaunut, Gessleinin swing-fi tulee maaliskuun puolivälissä ja käytiin tutkailemassa vanhaa kehtoa anoppilassa. Kummitätini lupasi ommella reunukset, englannista asti =)

Huomenna pitäis mennä töihin kahden viikon loman jälkeen, ei nappaa yhtään...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Jospas minäkin pitkästä aikaa jotain rustaisin. Päivittäin kyllä käyn lukemassa, mutta oma kirjoittelu jäänyt vähiin. :ashamed:

Ensiksi Tilsulle kiitokset uudesta pinosta!

Ja tervetuloa viola78 mukaan!

Omaan oloon ei sen kummempia kuulu. Paitsi että ihan kauheasti on ollut nyt noita harjoitussupistuksia. Tosi inhottavan tuntuisia ja tukalan olon saavat aikaan, mutta eivät onneksi ole kipeitä. Neuvolasta vaan sanottiin että niin kauan kun ei ole kipeitä niin ei tarvitse huolestua, mutta ihmetyttää vaan että miksi niitä on nyt niin paljon, kun en edes ole töissä vaan tuon 1,5 vuotiaan kanssa kotona. Eli ei kauheasti tarvitse edes enää nostella yms, kun kävelee mm. itse.

Noista suonenvedoista oli tuolla aiemmin puhetta. Olen tuota emgesania nyt syönyt ja se ehkä ainakin vähän on auttanutkin. Mutta millä annoksella olette niitä syöneet? Kun paketin kyljessä lukee että 1/2-2tbl /vrk.

Nimi meilläkin on ainakin jollain asteella päätetty pojalle, mutta se voi toki tässä matkan varrella vielä muuttua. Tytöllekin olisi nimi tiedossa, mutta sitä ei ilmeisesti tällä erää vielä tarvita. :whistle:

Tuo ulkopukeutuminen on ehkä nyt alkanut olemaan ongelma. Mutta ostin tässä joulun alla itelle kunnon vanhanajan henkselit ja niiden kanssa on ollut mukava olla, kun housut pysyy jalassa hyvin. Tietty niiden täytyy, siis housujen, mahtua jalkaan että voi käyttää henkseleitä, että kohta sitten sitä pohtimaan, mutta vielä on aika hyvin pärjännyt niiden kanssa.

Onko teillä kuinka tiheään nyt ollut neuvoloita? Itellä vähän ihmetyttää kun tulee viime neuvolan ja tulevan neuvolan väliin melkein 9 viikkoa. Oma terkka on sairaslomalla vielä tämän kuukauden ja tuntuu, että siellä neuvolassa kukaan ei oikein "välitä" meistä "ylimääräisistä", kun sijaisia ei ole. Täällä oli joku olisiko ollut viljaliina myös Haagan neuvolan asiakkaita. Minä kuulun myös sinne. Ja tähän asti on kaikki ollut ihan ok siellä. Ja eihän mulla nyt mitään hätää ole, että voin varmastikin olla tuollaisen välin ilma neuvolaa, mutta jotenkin vaan ihmetyttää vähän. Ja kuitenkin esikoiselta olin raskausmyrkytysoireiden takia viikolta 32 tarkemmassa seurannassa. Mutta sillä ei kuulemma ole tähän asiaan vaikutusta. No hyvä niin! :)

Oma painonnousu hirvittää, mutta itepähän sinne suuhun tuota hyväskää laitan... :snotty: Pitäisi varmasti vähän alkaa kiinnittämään huomiota asiaan. Kotivaa'an mukaan paino noussut alusta jo melkein 10 kiloa. :kieh: :ashamed: :snotty: Että varmaan jotain tarttis tehdä...

Voikaahan kaikki hyvin!

amalia ja "eino" rv 26+2 ainakin suunnilleen :D

Terve!

Voisinpa melkein copy-pasteta tähän niin monen aloituksesta tutun "lukemassa oon käynyt vaan en kirjoittamassa", eipä ole saanut aikaiseksi... niin paljon pientä voisi aina tänne muistaa käydä laittamassa, mutta eipä sitten muista, kun lyö näpit "koskettimille". En koskaan muista kiitellä pinojen päivittäjiä, mutta nyt siis suuri kiitos uudesta pinkasta Tilsulle. :) Ja Anu, oli mukava kuulla, että reissu meni hyvin.

Voi kääk, mulla on vieläkin laittamatta postiin se äitiyspakkaushakemus. Joskus aiemmin kirjoitinkin, että otetaan pakkaus, kun me taas tänä vuonna siitä nimenomaan tykätään - no minä siis ainakin. Kyllä oli kiusaus ottaa rahana, kun vaatetta on oikeasti liikaa, mutta jotenkin tuntui kivalta ajatukselta kuitenkin ottaa toiselle jotain uutta. Ei ole paljon tavaraa hankittu, koska esikoiselta on kaikkea liikaakin. Ihanaa, että on paljon saatu, mutta tavallaan harmittaa se, että kun mummot ym. kantavat kirppiskamaa, ei ole ikään kuin järkevää syytä tehdä itse tai käydä edes sieltä kirppikseltä lapselle valitsemassa. No ehkä nyt toisen ollessa kyseessä sitä rompetta ei enää samalla tavalla kasaudu. Sitäpaitsi kivoja on saatu, värejä ja muuta moneen lähtöön ja yleensä erittäin hyväkuntoisina.

Omasta vaatetuksesta oli puhetta. Taitaa olla tosiaan sen tukivyön hankinta mulla edessä, en jaksa koluta tuota kellaria enää sen enempiä vanhan löytämisen toivossa. Mulla on käytössä ihan normaalipaksuiset äitiyshousut, en ole varmaan aikuisiälläni omistanut kunnon toppahousuja muutenkaan, kun en ole missään määrin ulkoilija. :ashamed: Voi sitä kitinää, kun tänään käytiin viiden asteen pakkasessa puistossa lyhyen kotikatumme päässä ja siitä tehtiin sitten vielä pieni lenkkikin, koska mies halusi valokuvaustarkoituksiin katsastaa jonkun puropahasen. :ashamed: :ashamed: Ehkä kunnon toppahousut auttaisivat tuohon yläpään kitinään :D Ainakin rintojen suojaksi pitäisi askarrella jotain, kun meinaa paleltaa ikävästi nimenomaan siitä kohtaa, ja tietysti rintatulehdus käy välillä mielessä. Ajattelin jotain fleecestä tehtyä, tarranauha- tai kuminauhakiinnitteistä leveää pantaa.

Tänään muuten ompelin kepoisen kietaisupaidan, jonka meinaan heittää päälle ensi lauantaina Anton serkun ristiäisiin. =) Se on musta, läpinäkyvä, ja vaatii alleen jotain muuta. Tuo kietaisupaitasysteemi on kyllä odottajalle aika näppärä. Meinasin myös ruveta muokkailemaan vanhoja paitojani äitiyspaidoiksi ja muutenkin: esim. kaula-aukkoa muotoilemalla saa vaikka mitä aikaiseksi. Avarsin yhden pitkähihaisen, tyköistuvan paidan pääntietä ja tunsin oloni heti paljon kotoisammaksi - mulla kun on myös tuo rintamus paisunut odotuksen myötä, tyköistuva paita jossa pieni kaula-aukko näyttää jotenkin aivan liian raskaalta. Ajattelin myös tehdä vanhoista paidoista sellaisia valekietaisupaitoja: kehiin sakset, resoria ja ehkä vähän ylimääräistä kangasta ja se onkin melkein siinä. Mulla tuppaa kertymään paitoja kaappiin, kun äiti etenkin niitä antaa aina ostaessaan jostain kirppikseltä jonkin itselleen sopimattoman. Aina ei malli alun alkaen ole paras mahdollinen mullekaan.

Ja sitten nimistä: meillähän on siis pojan nimelle tarvetta. Kirjoitinkohan jo jotain mietteistäni, en ole varma. Esikoisen nimi on Antto Eemil, ja tämän toisen kutsumanimi saisi mielestäni mieluusti olla vastaavalla tavalla suomalainen, ei tehdyn kuuloinen eikä aivan älyttömän harvinainen mutta kuitenkin jonkin verran, sellainen jota on annettu aika tasaisesti vuosien mittaan eikä milloinkaan ihan älyttömästi. Toinen nimi saa olla yleinenkin, kunhan miellyttää. Mies sanoi yksi päivä kävelylenkillä, että Aaro tai Aaron olisi kiva, ja itsekin kyllä pidän noista, mutta tiedän yhden Aaro-nimisen pikkupojan enkä jotenkin halua antaa samaa nimeä. Aaron tuottaisi ongelmia jo siksi, että Anttoa monet kutsuvat (oikaisunkin jälkeen! :kieh: ) nimellä Anton, ja jos pikkuveli olisi Aaron, voisimme syyttää sekaannuksista pelkästään itseämme. Mua miellytti kovasti tuo Vuotaraaputtimen Miska. Kiusaus olisi suuri apinoida tai ainakin harkita asiaa... No, ehkä kaivetaan nimikirjat esiin ennen kuin ryövätään muiden ideoita.

Mulla vaivaa närästys näin iltasella. Nyt lisäksi särkee päätä ja tuntuu kuin ois poskionteloissakin jotain vaivaa :/ Paras taitaa olla painua nyt petiin välittömästi, kun poikakin nukkuu... Vointeja itse kullekin! :wave:

T. Kalenteri ja pikkuveli 27 + 2

Kalenteri saa sitä Miskaa apinoida jos haluaa :LOL: eihän se meidän omistuksessa ole. toinen vaihtoehto oli Luka, Jooa tai Kalervo :LOL: mutta Miska miellyttää nyt eniten, toisesta nimestä on vielä vähän vääntöä. suvussa kulkee Olavi mutta sitä ei haluta, vaikka tuntuu että ukki suuttuu jos ei anneta "hänen" nimeään pojalle. mutta mehän se päätetään, ei me haluttaisi Olavia pojasta...

amaliako se kyseli Emgesanist[/i]a? mä olen syönyt nyt 2 tablettia per päivä, katoin että auttaako pienempi annostus eikä se auttanut kovinkaan paljoa. eli ihan oman mielen mukaan mikä tuntuu parhaalta.

meillä on mies nyt vapailla ma-ke. ihanaa! tänään yksin kaupungille :D
aattelin tytölle ostaa jonkun pienen lahjan minkä vauva sitten antaa, jos se helpottaisi hyväksymään pikkuveljen. ja monille muille taaperoille pitäisi paketteja ostaa, unipussia vauvalle harkitsen jne jne...

Heissan :wave:

Tänne ei mitään ihmeempää. Ulkoilusta ja vaatetuksesta ollut puhetta. Mä otin miehen uudet työ dimeksit itelleni ulkoilu housuiksi :D Ne on ihan hyvät ku niissä on henkselit ja vaikka vetskari ja nappi ei menekkään kiinni, ni jalassa pysyvät ja on lämpöiset :D
Mutta ei enää voi kyllä kovin pitkiä lenkkejä tehdä, ku rupeaa koskemaan ja vihlomaan mahaan :kieh:

Nimistäkin oli puhetta. Meillä on kummallekin keksittynä nimet :D
Viola78 Tervetuloa mukaan.
Mä olen jo joitakin vauvan vaatteita pessyt. Mut pesen sit loput ku saadaan kaappiin hyllyt valmiiksi :)
Mut ei muuta ku mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" tasan 25

Aah.. ihanaa. Ensimmäinen lomapäivä ja nukkua pamautin sitten kymmeneen asti :D

Siitä asti olenkin sitten taistellut noiden sairaskassan papereiden kanssa. On tupannut vähän kasaantumaan noita korvaushakemuksia. Ja sitten se äippäraha hakemus johon paperit sain jo 4.12 on vieläkin lähettämättä. Tänään on kyllä saatava sekin postiin, tarvitsee vaan soittaa sairaskassaan ja kysyä paria kohtaa et mitä niihin laitetaan!!!

Kalenteri : Sulla kanssa mies harrastaa valokuvaamista? Täällä kanssa mies on hurahtanut moiseen.. tai hurahtanut ja hurahtanut.. hyvähän se on että harrastaa, eipä ole muutakaan pahaa tekemässä sillä aikaa! Just Joulua ennen osti uuden järkkärikameran josta on haaveillut jo vuosia... ja eurojahan siihen sitten meni ja monta! mut sanoinkin et osta se mielummin nyt kuin sitten kun vauva on syntynyt, silloin saattaa olla muutakin rahan menoa! Ja sinnikkäästi kun oli rahaa siihen säästänyt niin mikäs siinä! Hieno vehje tuntuu olevan.. hyvä että uskallan edes koskea!

Mut nyt menen soittamaan sinne sairaskassaan niin saan asiat etenemään!
Lumista talvipäivää kaikille =)

Joanna ja tytskä 27+3

Yhteistyössä