Terve!
Voisinpa melkein copy-pasteta tähän niin monen aloituksesta tutun "lukemassa oon käynyt vaan en kirjoittamassa", eipä ole saanut aikaiseksi... niin paljon pientä voisi aina tänne muistaa käydä laittamassa, mutta eipä sitten muista, kun lyö näpit "koskettimille". En koskaan muista kiitellä pinojen päivittäjiä, mutta nyt siis suuri kiitos uudesta pinkasta
Tilsulle.
Ja
Anu, oli mukava kuulla, että reissu meni hyvin.
Voi kääk, mulla on vieläkin laittamatta postiin se äitiyspakkaushakemus. Joskus aiemmin kirjoitinkin, että otetaan pakkaus, kun me taas tänä vuonna siitä nimenomaan tykätään - no minä siis ainakin. Kyllä oli kiusaus ottaa rahana, kun vaatetta on oikeasti liikaa, mutta jotenkin tuntui kivalta ajatukselta kuitenkin ottaa toiselle jotain uutta. Ei ole paljon tavaraa hankittu, koska esikoiselta on kaikkea liikaakin. Ihanaa, että on paljon saatu, mutta tavallaan harmittaa se, että kun mummot ym. kantavat kirppiskamaa, ei ole ikään kuin järkevää syytä tehdä itse tai käydä edes sieltä kirppikseltä lapselle valitsemassa. No ehkä nyt toisen ollessa kyseessä sitä rompetta ei enää samalla tavalla kasaudu. Sitäpaitsi kivoja on saatu, värejä ja muuta moneen lähtöön ja yleensä erittäin hyväkuntoisina.
Omasta vaatetuksesta oli puhetta. Taitaa olla tosiaan sen tukivyön hankinta mulla edessä, en jaksa koluta tuota kellaria enää sen enempiä vanhan löytämisen toivossa. Mulla on käytössä ihan normaalipaksuiset äitiyshousut, en ole varmaan aikuisiälläni omistanut kunnon toppahousuja muutenkaan, kun en ole missään määrin ulkoilija. :ashamed: Voi sitä kitinää, kun tänään käytiin viiden asteen pakkasessa puistossa lyhyen kotikatumme päässä ja siitä tehtiin sitten vielä pieni lenkkikin, koska mies halusi valokuvaustarkoituksiin katsastaa jonkun puropahasen. :ashamed: :ashamed: Ehkä kunnon toppahousut auttaisivat tuohon yläpään kitinään
Ainakin rintojen suojaksi pitäisi askarrella jotain, kun meinaa paleltaa ikävästi nimenomaan siitä kohtaa, ja tietysti rintatulehdus käy välillä mielessä. Ajattelin jotain fleecestä tehtyä, tarranauha- tai kuminauhakiinnitteistä leveää pantaa.
Tänään muuten ompelin kepoisen kietaisupaidan, jonka meinaan heittää päälle ensi lauantaina Anton serkun ristiäisiin. =) Se on musta, läpinäkyvä, ja vaatii alleen jotain muuta. Tuo kietaisupaitasysteemi on kyllä odottajalle aika näppärä. Meinasin myös ruveta muokkailemaan vanhoja paitojani äitiyspaidoiksi ja muutenkin: esim. kaula-aukkoa muotoilemalla saa vaikka mitä aikaiseksi. Avarsin yhden pitkähihaisen, tyköistuvan paidan pääntietä ja tunsin oloni heti paljon kotoisammaksi - mulla kun on myös tuo rintamus paisunut odotuksen myötä, tyköistuva paita jossa pieni kaula-aukko näyttää jotenkin aivan liian raskaalta. Ajattelin myös tehdä vanhoista paidoista sellaisia valekietaisupaitoja: kehiin sakset, resoria ja ehkä vähän ylimääräistä kangasta ja se onkin melkein siinä. Mulla tuppaa kertymään paitoja kaappiin, kun äiti etenkin niitä antaa aina ostaessaan jostain kirppikseltä jonkin itselleen sopimattoman. Aina ei malli alun alkaen ole paras mahdollinen mullekaan.
Ja sitten nimistä: meillähän on siis pojan nimelle tarvetta. Kirjoitinkohan jo jotain mietteistäni, en ole varma. Esikoisen nimi on Antto Eemil, ja tämän toisen kutsumanimi saisi mielestäni mieluusti olla vastaavalla tavalla suomalainen, ei tehdyn kuuloinen eikä aivan älyttömän harvinainen mutta kuitenkin jonkin verran, sellainen jota on annettu aika tasaisesti vuosien mittaan eikä milloinkaan ihan älyttömästi. Toinen nimi saa olla yleinenkin, kunhan miellyttää. Mies sanoi yksi päivä kävelylenkillä, että Aaro tai Aaron olisi kiva, ja itsekin kyllä pidän noista, mutta tiedän yhden Aaro-nimisen pikkupojan enkä jotenkin halua antaa samaa nimeä. Aaron tuottaisi ongelmia jo siksi, että Anttoa monet kutsuvat (oikaisunkin jälkeen! :kieh: ) nimellä Anton, ja jos pikkuveli olisi Aaro
n, voisimme syyttää sekaannuksista pelkästään itseämme. Mua miellytti kovasti tuo
Vuotaraaputtimen Miska. Kiusaus olisi suuri apinoida tai ainakin harkita asiaa... No, ehkä kaivetaan nimikirjat esiin ennen kuin ryövätään muiden ideoita.
Mulla vaivaa närästys näin iltasella. Nyt lisäksi särkee päätä ja tuntuu kuin ois poskionteloissakin jotain vaivaa :/ Paras taitaa olla painua nyt petiin välittömästi, kun poikakin nukkuu... Vointeja itse kullekin! :wave:
T. Kalenteri ja pikkuveli 27 + 2