***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Masuasukki on hurjan aktiivinen öisin; eli yöaikaan liikkuu ja möyrii paljon, päivällä paljon vähemmän.
Nukkuminen on ollut pätkittäistä ja päivällä yritetään pysytellä hereillä ja keskittyä töihin.
"Kokeneet" äidit: onko tässä vaiheessa jo pääteltävissä vauvan tuleva rytmi; eli syntymän öisin jatkossa valvotaan ja päivät nukutaan?
Tulee vaan mieleen, että raskausaika on ollut ongelmaton, niin on tiedossa varmasti koliikkitapaus tai muuten vaan haluaa valvoa kaikki yöt...
Menossa jo 29+2 ;)

Pupu Ei kai se ihan täysin niinkään mene. Tosin tuon kakkosen kohdalla muistan käyneen niin, että mylläsi aina puolenyön aikaan kovasti ja sitten syntymän jälkeen alkoi siihen aikaan itkeä joka yö.

vuotaraaputin: kiitos kun vaivauduit vastaamaan! Soitin etälääkärille eli siskolleni ja hän nauroi katketakseen, ei siis kivuilleni, vaan anatomian osaamiselleni. Selvisi, että häpyluu koostuu kahdesta osasta ja juuri tuosta keskeltä yhtyy lignamenttien avulla. Hormonien vaikutuksesta siis löystyy ja tulee kipua. Olin kuvitellut, että liitoskivut tulevat alassivuihin, ei keskelle häpyluuta :ashamed: No joka tapauksessa lohdutti, että toisena päivänä ovat pahempia ja toisena parempia eli ei pahene loppua kohden. Mutta tuo ahdistus ettei pysty hengittämään kun painaa niin kovasti kylkiluihin tulee kuulemma pahenemaan koko ajan eli se ei lohduttanut. Musta tuntuu, että vauvasta tuntuu erityisen kivalta potkia kylkiluita, koska ne ottavat vastaan, koska hän lataa sinne kunnon potkuja aivan jatkuvalla tahdilla ;)

Meillä oli tänään se 4D ultra. Oli pieni pettymys sinällänsä koko homma.. Se hinta minkä sanoivat aikanaan puhelimessa ei pitänyt paikkaansa ollenkaan, vaan melkeen satanen enemmän olikin lasku.. Noh, ei siinä oltaisiin sinne silti varmaankin menty, mutta silti.. Puhelimessa kun varausta tein ei kukaan myöskään sanonut että pitää olla oma DVD mukana, joten ajattelin että kuuluu hintaan sitten se, niin ei, vaan 15 euroa tuli ylimääräistä hintaa sitten siitäki..

Sukupuolta ei saatu näkyviin, eipä kyllä se nainen paljoa yrittänytkään katsoi vaan kaks kertaa "alempaa" ja totesi liian lähellä kohdun seinämää ei erotu ja siinä se sitten.. Ei ollut kuin yksi ainoa kuvaruutu joka koneen kuvaruutu, joka tarkoitti sitä etten sitten mie nähnyt mitään koko kuvaus aikana kuin niin että niskan vääntyneenä ja kipeänä piti siristellä...

Kyllähän se lääkäri vähän yritti siinä kertoilla jotain ja jne.. mutta miehän en nähnyt mitään siitä mitä se höpisi, mies nyt onneksi edes näki koko ajan kunnolla... Nyt sitten kahtelin sitä dvd:tä ja kuvia ja niiden suhteen on mieli kyllä hyvä ja iloinen.. Nätisti näkyy kasvot ja kasvojen liikkeitä sekä kättä aina välillä siinä ruudussa.. Noh, pääasiahan on että vauvalla kaikki kunnossa ja hyvin sekä tietty nyt myös se että nättejä kuvia saatiin Tytsistä...

Tulipa jälleen valitettua...

Faerielle pahoittelut työn loppumisesta.. En kyllä tiedä miten itse osaisin olla ilman töitä joten ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu... :hug: :flower:

Kaikille erilaisia vaivoja ja kipuja tunteville jaksamisia... Itse vielä niin vähällä päässyt kaikkien vaivojen suhteen, ettei osaa mitään kunnolla kommentoida, joten suuret jaksamiset vain voin toivottaa...

Muuten ostettiin pinnasänky ja nyt se on ihanasti koottuna tuolla nyt jo entisessä toimistohuoneessa... Vaunutkin tilasin netistä, www.tervekauppa.fi sivustoilta sellaisen kultapaketin tilasin, 300 euroa oli toimituskulujen kanssa koko homma eli yhdistelmävaunut, syöttötuoli, matkarattaat, jalkapeitte/hoitolaukku/verkkolaukku vaunuihin ja sitten joku ensiapulaukku vauvalle, ei pahan hintainen kun kaikki tulee vielä kotiovelle asti... Emmaljungan vaunujen ominaisuuksiin vertailin niitä vaunuja ja ainoastaan painon puolesta jäivät huonommiksi kuin emmaljunga.. Mutta onneksi on 21 päivän palautus ja sitten vielä lapsen syntymästä vuoden takuu, voi laittaa menemään takaisin jos huonot.. Siksipä oikeastaan nyt jo ne tilasin että jos onkin jotain vikaa tai ongelmia kerkeää niitä palautella jne.. ennen vauvan tuloa niin hyvän tovin.. :D

Tulipa jälleen pieni muotoinen romaani tästä ... Pitää koettaa kirjoittaa useammin niin ei tarvitsisi kerralla aina näin paljoa...

Heipsan kaikille:)

Täälä kans jo kauheasti odotellaan vauvan tuloa.. ei millään jaksais odottaa :D Haistella sitä vauvan tuoksua... aargh, tää aika matelee.. vielä 15 vkoa..no vauvan pitää vielä kasvaa ja kehittyä.

pupuMulla oli kans esikoisen raskaus tosi helppo, niin oli vauva-aikakin. Oli helppo vauva. Nyt on sitten ilmennyt vaivoja. Särkee aivan järkyttävästi oikeaa jalkaa taka- reidestä. Oikein niin että joutuu siihen särkylääkettä ottamaan. Kääk, teettääkähän suonikohjua..vauva varmaan painaa johki laskimoon.. tukivyö ei sovi meikäläiselle, alkaa painaa tonne masuun ilkeästi joten sekään ei auta. Osaako kukaan sanoa tohon vaivaan mitään helpotusta? Pahiten se vaivaa aamulla ja päivällä.

Vuotaraaputin
Mulla tuntuu kans niinko vauva ois vieläkin perätilas mut välil tuntuu tossa navan vieressä potkuja. Huomenna on nvla niin varmistuupi kohdun korkeus sitten.. =)

Sofku Luulis kyl että tohon hintaan sais itekkin vauvaa kattoa ruudulta. Kyllä mä olisin ollut pettynyt, ja ettei muistanu dvd:stäkään sanoa.. voi grr... Mutta varmasti ihana nähdä oma vaavi sielä ruudulla.. voi että.. =) Mekään ei saatu tietää sukupuolta rakenteessa olin vähän pettynyt mutta onneksi kaikki oli muuten hyvin.. nuo neutraalit värit vaan ei oikein iske muhun oisin niin halunnu ostaa jo vaal.pun. rimpsua tai sitten vaaleansinistä... no ehtiihän sitä.. =) ( oon kyl jo ostanutkin, mutta ei hirveästi malta hamstrata.. enemmän noita neutraaleja ettei mee sit niin paljon hukkaan )

Mukavia iltoja kaikille!! :wave:

tää lähtee syömään valkosipuli patonkia ja parsa-juusto-kasviskeittoa :p

mimmuli 25+2

Heippa :wave:

Soitin sinne neuvolaan tänään. Sokeritesti kirkkaasti läpi, joten sen puolesta voi olla hyvinmielin. Sitten kerroin näistä supisteluista ja vastaus oli että kuuluu asiaan!!! Jos ovat oikein kivuliaita ja tulevat säännöllisesti niin sitten vasta syytä huoleen kuulemma!!! Mä en kyllä ihan tyytyväinen ollut tuohon vastaukseen, mut minkäs teet. Viikonpäästä tiistaina on seuraava neuvola, niin pitää otaa asia uudestaan puheeksi jos vaiva jatkuu.

Töissä taas tänään loman jälkeen ekaa päivää..huh huh... hidas mä olen kuin valas ja vaapun kuin ankka!!!! No päätin et katson nyt tän viikon kuin jaksan ja mikä on vointi iltaisin ja jos yhtään siltä näyttää et liitoskivut ja supparit vaan jatkuu niin sanon itse sille neuvolantädille et saikkuu... kiitos! Se ei oikeesti taida tietää/ymmärtää kuinka raskasta mun työ on.. niin fyysisesti kuin henkisestikin!!!!

Lapsiluvusta ollut puhetta... jos luoja suo niin kyllä meille varmaan kolme lasta saa tulla.... ainakin kaks :)

sofku: Mitä se teidän ultra oikein sitten maksoi? Olisin itse tuollaisen kokemuksen jälkeen kyllä todella pettynyt... kun olin jo hiukkasen meidänkin 4d-ultran jälkeenkin, vaikka "vika" ei ollut muussa kuin siinä että tiltiäinen oli huonossa asennossa. Mut pääasia kuitenkin että vauvalla kaikki hyvin =)

Pupu: meidän tytskä on kanssa kovin aktiivinen öisin ja varsinkin silloin kuin nukkumaan mennään. Mut keksittiin hyvä keino kuin saan itse unenpäästä kiinni. Mies pitää kättä mun masulla niin silloin neiti rauhoittuu, koska hän ei vahingossakaan potki isää :LOL: Ei edes silloin kun haluttais että isäkin tuntee potkut.

Ja nyt unohdin ihan täysin mitä piti vielä kommentoida :ashamed:

Joanna ja tiltiäinen 28+3... kai??

Heipat taas kaikille :wave:

Välilä tulee hirmulaiskuus tähän kirjottamiseen, vaikka siis käyn täällä lukemassa varmaan puolentunnin välein :LOL: Mut en vaan saa kirjoitettua mitään.

Seksistä oli puhetta tuolla aikaisemmin, meillä ei siitä juuri ole tietoa, taitaa olla yhdenkäden sormilla laskettavissa tässä raskausaikana seksi kerrat... mutta mulla on vähän tuota kuivumis ongelmaa josta joku muukin kertoisi, vaikka kiihottuisin kuinka, niin en vain kostu :/ ja sitten koko homma tuntuu pahalta ja sen jälkeen on tosi kipeä olo. Mies ei kyllä oikeastaan ole edes kysellyt seksin perään. Pelkkä suuseksi riittäisi mulle, se on mukavaa, eikä siinä tule sitten sitä kipeää oloa, mutta on se ehkä miehelle vähän epäreilua, jos toinen haluaisi ihan oikeasta muutakin :whistle: Lisäksi olen nähnyt hurjia eroottisia unia ja herännyt yöllä orgasmiin :eek: joka on aivan täysi uusi tapahtuma mulle, siis tuo yöllä laukeaminen...on tämä raskaus ihanaa =)

Mitähän muuta kaikkea on juteltu, ainakin Fearie :hug: töiden loppumisen takia, paksa homma. Myös sofkulle :hug: olipa tylsän kuuloinen ultra. Olisin itsekkin varmaan ihan raivona jos olisi noin käynyt...onneksi sentään kuvat olivat hyviä.

Mimmuli mullakin aika matelee...ja työaamuja vielä edessä hirmuinen pino :/

Hävittiin juuri taisto talokaupassa, joku teki paremman tarjouksen, ja mua jurppii ihan älyttömästi. Tykkäsin niin kovin siitä talosta ja täällä päin ainakin harvoin tulee kohdalle sellaista mikä miellyttää, ollaan jo kolme vuotta kateltu taloja, välillä enempi tosissan ja välillä vähempi, mutta niitä sopivia ja hyviä on niin hirmuisen vähän. Ja kohta vauva tulee jo taloon ja silloin joutuu pitämään pari kuukautta paussia, ihan heti en kyllä ala muuttorumbaan pienen nyytin kanssa.

Mulla on ylimääräinen ultra perjantaina, oikeastaan ei edes jännitä. Siellä tarkastetaan vaan se istukan paikka, voi kun saisin hetken katsella pikkuista monitorista. Tietty olisi myös kiva jos sen verran katsottaisiin, että kaikki on hyvin meidän pienellä :heart:

Eipä sitten muuta, jatkan sohvalla makailua....

Hysteerinen :wave:

hysteerinen: harmi että talokaupat meni ohi suun :hug: silloin kun keväällä ostettiin tätä niin muistan kuinka moneen kertaan soudettiin ja huovattiin sen kanssa et mitä tarjotaan, koska me haluttiin tää. No onneks myös saatiin... mun maailma olis muuten varmaan romahtanut :LOL:
Se oli kyllä hauska tilanne, kun edelliset omistajat illalla soitti kun oltiin saunassa et onneks olkoon... teillä on kohta uusi koti. Niin me vaan kiljuttiin ja hypittiin alasti saunan ovella, kun ei muutakaan osattu.. se oli aivan mahtava fiilis =) Toivottavasti löydätte pian uuden talon :)

Heippa!

Hysteerinen, :hug: talokauppajutuista. Varmaan se teidän talo kuitenkin vielä ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan. Faerie, kurja homma tuo töiden loppuminen. Tietysti hiukan epäilyttää (vaikka tilannettahan en tunne), kun määräaikaisen pesti jätetään uusimatta raskauden aikana :| Toivottavasti ei ole mistään syrjinnästä kuitenkaan kyse. Sofku, tylsää, ettei ultra ihan vastannut odotuksia. Niitä kuitenkin on tuota tilannetta kohtaan paljonkin ja olisi aika ainutkertainen juttu. :hug:

Kelläs olikaan niitä kipeitä supistuksia ollut... Mulla kans välillä pientä juilintaa, mutta aika kaukana vielä siitä, millaisiksi synnytyssupistukset muistan. Laskeskelin esikoisesta näiden hiukan juilivien supistusten väliä silloin pari viikkoa ennen synnytystä, mutta vasta lapsiveden mentyä sain huomata, mitä oikein kunnon kivuliaat synnytyssupistukset on ja silloin vannoin itselleni, että seuraavalla kerralla sitten ainakin tiedän :) Niinpä en näistä ole ollut huolissani. Kuitenkin jos epämiellyttävältä tuntuu, se taitaa olla kropalle viesti, että lepuuttaa pitäisi. Jaksamista :hug:

Malttamaton, ymmärtäisin, että liitoskipuja voi olla monessakin paikassa, missä vain liitoksia on =) Ihan varma en tuosta ole kuitenkaan. Enkä siitäkään, onko mulla ollut kuvailemasi kaltaista kipua, oiskohan jonkun kerran vihlaissut.

Mullakin saattaa välillä tulla mahaan pistos, kun kävelen lujempaa, ei niin kivaa, kun muutenkin oon rapakunnossa. Ja tuntuu ns. keuhkoissa asti potkintaa. Luulen, että on aika yksilöllistä, mihin kohtu ulottuu milläkin viikolla, liittynee siihen, miten pitkä selkä kelläkin on. Itsellä mukavia hengenahdistuskohtauksia välillä, kun Paapau tuuppii tuosta ylhäältä.

Kiitoksia avautumislohdutuksista! Kyllä on nykyään tosiaan hermo pinkeänä. Marika, isäni kysyi muuten eilen, olenko selvillä siitä, miten paljon on tullut painoa, ja aika äkäisesti siihen vastasin. :whistle:

Rauhallista iltaa toivotellen Kalenteri ja pikkuinen 28 +3 :heart:

Kiitos kaikille yhteisesti vastauksista mahapistoksiin!

Minulla on kyllä tukivyö, mutta se ei pistoksiin auta. Retkituoli kai sitä pitäisi ottaa mukaan lenkillekin, sillä seisomalla pistokset ei laannu. Pari kertaa olen metsäautotiellä istunut lumenpenkalle, jolloin pistos on mennyt 5-10 minuutissa ohi. Koiruudella vaan käy aika himpun liian pitkäksi silloin... Tänään pistos tuli, kun olin seisonut n. tunnin putkeen. En siis ollut edes liikkeessä enkä hengästynyt! Aion jatkaa "lenkkeilyä", sillä muutoin mulla leviää pää, jos mitenkään pistoksilta vain pystyn. Saa nähdä, tuleeko pistoksia uidessa, sillä lähdetään piakkoin kylpylään rentoutumaan B)

Joanna, lueskelin vielä uudestaan ajan kanssa kaikki kirjoitukset ja huomasin kysymyksesi kotona viihtymisestä: kiitos, hyvin ole viihtynyt :) Enkä menisi enää kirveelläkään töihin, sillä NIIN hyvä olo mulla on nyt (lukuun ottamatta täysummetusta, mahapistoksia, närästystä, lonkkakipuja...). Väsymys on nyt siedettävämpää enkä ole iltaisin läheskään niin kipeä, kun saan itse määritellä, millä tempolla päiväni vietän. Työtä itsessään mulla on kyllä tosi ikävä, mutta ei niitä kipuja!

Joanna ultra maksoi 183 ? (sis.sen maksun dvd:stä).

Ja todellakin ollaan molemmat vieläkin pettyneitä koko hommaan... Mieskin ottanut pari kertaa sen puheeksi nyt illan aikana... Ne kuvatkin jotka saatiin olivat niin, että ensiksi on se musta alue siinä kuten muissakin ultrakuvissa sitten sen musta alueen keskellä on pienessä erillisessä laatikossa kuva kasvoista... Näkyy ne kasvot siitäkin hyvin, mutta tosiaan ei kuva ole edes sen koko ultrakuvan kokoinen niinkuin muilla kerroilla... Ja jos nyt vielä jatketaan valitusta niin oli lääkäri 20 minsaa myöhässäkin vielä kaiken päälle.. Odotukset tietysti oli todella suuret koska hintakin oli niin iso... :/

Miten muilla on sen dvd:n kanssa ollut, onko ollut vain erillisiä klipsejä jotka kestäneet 10-50 sekuntiin vai yhtenäistä videota ? Eli meillä 10 erillistä klipsiä jotka tosiaan kestoltaan 10-50 sekuntiin... Että näin... Eipäs nyt enempää valitusta tähän väliin..
:D :saint:

sofku missä te olitte ultrassa? mä kun kyselin hintoja niin Tampereen Terveystalolla olis ollut 280e (miinus kelan osuus)+15e dvd:stä.. Kallis! Sit toi minkä nyt varasin oli Hämeenlinnasta sama paikka mis Dooris kävi ja ilmeisesti hyväksi totesi (etkös tykännytkin?) ja hintaa paljo vähemmän, vajaa 150e sis dvd:n.

No joo... mulla vielä 2 viikkoa ultraan, toivottavasti on rahan arvoinen. Tai no, ultra se huonokin ultra on et ei sen puoleen...

Nyt tv:n ääreen, täydelliset naiset tulee ja sen jälkeen eilen tallennettu Wallander, jos pysyn hereillä....

Anuu: Mä kävin kanssa hämeenlinnassa samassa paikassa kun dooris ja ainut pettymys tosiaan oli se et vauva oli niin huonossa asennossa ettei kasvo kuvia saatu. Mut sehän ei tietenkään ollut tuon paikan tai ultraajan vika. Se Henrik Rosendal joka siellä niitä ultria tekee niin oli kyllä aivan ihana. Kokoajan kertoi mitä tekee ja mittailee ja tosiaan moneen kertaan yritti kasvoja saada näkyviin (ultras melkein 1,5 tuntia) mut ei vaan onnistunut. Tuo lääkäri on muuten entinen kanta-hämeen synnytyspolin ylilääkäri.. nykyään eläkkeellä, joten kokemusta kyllä löytyy.
Ja Sofku meillä toi dvd on ihan yhtämittaista alusta loppuun.

Iltaa kaikille!

Olo on täällä väsymystä lukuunottamatta hyvä. Lenkillä ja uimassa olen käynyt, toki hitaammin liikun kun normisti. Mut suppareita ei nyt ole lenkillä tullut.

Hankinnoista: ostin tuplarattaat, jotta pääsen kulkemaan lapsien kanssa, kun ei mulla autoa ole eikä todellakaan rahaa sitä ostaa saati pitää. Muita hankintoja vauvaa varten en ole vielä tehnyt. Vaatekaappia kävin tänään katselemassa eri huonekaluliikkeissä. Sen haluaisin uusia, kun entinen on ruma. Äitini antoi eilen myssyn, tumput, tossut ja neuletakin jotka oli itse neulonut. Aivan mahtavat oli. Se teki esikollekin samanlaisen satsin.

Vällyleikit: on meillä hiljaista. Minua ei kiinnosta millään koko homma, mutta täytyy sillön tällön miestä hyvänä pitää.

Kelassa kävin tänään kyseleen äitiysrahahakemuksen päätöstä, jotta saisin käydä verotoimissa muuttamassa prosenttia. Niin eikö kelassa sanottu, että ei ole voitu tehdä kun et ole toimittanut palkkatietoja. Voi v..... sanoin minä! Juuri tämän takia vein hakemuksen tiskille, jotta saan varmasti oikein täytettyä tiedot. Eihän mulla ole mitään palkkatietoja koska en ole ollut töissäkään kohta 3 vuoteen (hoitovapaalla) niin päätöshän pitäis olla sama mitä esikolta sain. Huvittavaa vielä se, että virkailija mulle sanoi että laita hakemukseen maininta kotona olosta, jotta heti osaavat tehdä asian oikein. Ja mitä vielä. Nyt sit kuulemma laittoi meneen kiireellisenä, mutta ei kuulemma tule tammikuun aikana. Hauskaa, helmikuun lopulla jään äippälomalla eikä mitään tietoa paljonko saan rahaa. Onneksi en jäänyt 50 päivää ennen. Miksei nekään voi soittaa ja sanoa ettei hakemusta voi käsitellä. Ei ymmärrä. :headwall:

Tulipahan nyt hiukan purkauduttua. Olin super tuohtunut tosta kelan touhusta koko päivän etten oikeen saanut mitään aikaiseksi. Toivottavasti huomenna on parempi päivä!

Öitä

4d ultrien hintoja olitte vertaileet, niin minulla se tuli maksamaan cd:n kanssa 114,40 muistaakseni ihan tarkalleen. Lappeenrannassa kävin Felicitaksella ja ultraus kesti silloin reilun tunnin. Koko ajalta on se cd. Ja siitä pystyy itekin katsomaan, kun lääkäri käy läpi vauvan rakenteet. :D

Mukava kuulla Joanna että osaaviin käsiin ollaan menossa!
Ja Huvikummun Vääpeli hyvä et mainitsit tästä kela-jutusta, minäkin olen päätöstä (verokortin takia) odottanut kun kuuta nousevaa ja ihmetellyt mikä kestää kun olen kans ollut kotona vaan esikoisen syntymästä. Ei siis pitäis olla mitää isompaa laskettavaa mun rahoissa. No, täytyy soittaa heti kelaan ku se ysiltä aukeaa.

Ja niiin, pojalla lämpöä, heräili yöllä monesti... lääkäriaika puol kolme. Saa kattoo onko korvissa (oli kk sitten) vai onko vihdoinki viimeiset poskihampaat tulossa. Ei ole saanut hampaita sitte syyskuun joten seki voi olla... no mut se meidän päivästä.

Anu

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
no ni, kannatti soittaa kelaan. puhelu kesti 15 min ja sinä aikana tekivät päätöksen vanhempainrahasta! =)

ja vielä piti sanoa että Heili kyl oli HALPA 4D sulla!
KYLLÄ oli joo halpa! Olin varautunut itse 152 euron summaan.. Mutta mikäs siinä. Jotain kelakorvauksia siitä vähennettiin, niin siksi kai niin halpa. =)

Heissan täältä :wave:

Tänne ei mitään uutta samallaista lyllerrystä ku aikasemminkin :LOL:
Kelalta tuli tänään päätös äitiys-ja vanhempainrahasta ja pakkaus tulee sit kahden viikon päästä. Vein laput kelalle sillo 2.1. et aika nopeeta toimintaa :D

Mut palaillaan ja voikaahan hyvin =)

Baby dream ja "Topi" 26+1

Nopeasti vaan tässä kysäsen, että Onko kellään muulla tullut nyt iltaisin pahoinvointia ? Mulla on nyt muutamana iltana tullut aaltomaista pahoinvointia illalla, kestää vaan hetken mutta on tosi voimakas tunne.. Ei oo ollu kaukana että ois oksentamaan pitänyt mennä, mutta onneksi ei vielä ole sitä tarvinnut tehdä... Alkuraskauden aikana ei ollut huonoa oloa muulloin kun jos unohti syödä tarpeeksi usein...

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
no ni, kannatti soittaa kelaan. puhelu kesti 15 min ja sinä aikana tekivät päätöksen vanhempainrahasta! =)

ja vielä piti sanoa että Heili kyl oli HALPA 4D sulla!
KYLLÄ oli joo halpa! Olin varautunut itse 152 euron summaan.. Mutta mikäs siinä. Jotain kelakorvauksia siitä vähennettiin, niin siksi kai niin halpa. =)
joo siis tosta mun ilmoittamasta noin 150 euron hinnasta oli kans jo otettu kelat pois. kelan osuus on kait siinä 40 euroa kun kyseessä uä-tutkimus, eiks vaan?

ja sit- oltiin pojan kans korvakontrollissa eikä sillä mikää ollut! kuume siis saattaa olla hampaista (niistä viimeisistä poskihampaista), vaan eipä tiä ku ei anna katsoa suuhun.. lääkärikin yritti mutta turhaan. jos kuume jatkuu niin sit pitää viedä pissa ja verikokeeseen, saatiin pissapussit sun muut mukaan. toivottavasti en joudu viemään murua...... miten kovaa tommosta alle 2-vuotiasta joutuiskaan pitää kiinni et saa putkilon tai 3 otettua taipeesta verta. Ja se pissakoekaan ei mikää iisi juttu ole, pitää teipata pussi pippelin ympärille ja toivoa et onnistuu... :headwall: joo, toivotaan et paranee pian et vältetään labrat.

anu tarkotatko kyynärtaipeesta? meillä Minea on DiPP-tutkimuksessa kun hällä on se diabetekseen altistava geeni (kuitenkin VAAN 4% geeniä kantavista sairastuu siihen) ja nyt ois taas verinäyte edessä 15.2. joka kerta on tullut itku sekä äidillä että lapsella, mutta enemmän lasta tympii se että pidetään kiinni kuin että pistäminen sattuisi, varsinkaan jos laittaa sen Emlan. TAYSissa vaan laittavat Emlan päälle järjettömän kokoisen laastarin, jonka irtirepäiseminen saa aikaan sen suurimman porun. sanoinkin ukolle että paree tulla mukaan, mulla ei voimat piisaa pitää tyttöä kiinni kun on muutenkin hankala pitää tämän mahan kanssa lasta paikallaan. yleensä hoitsut on ottaneet tytön syliin jos oon sanonut etten pysty itse pitämään tarpeeksi tiukasti kiinni. äiti sitten näyttää neidille tarroja tai soittorasiaa tvs, ja ainakin viimeksi itku unohtui samantein kun oli niin kivat tarrat siinä nähtävillä.

tänne ei uutta. ihan sippi oon kun aamusta heräsin siivoamaan tätä leikki/toimisto/hoitohuonetta, mutta nyt ois jopa toiveissa saada tästä siisti ennen vauvan tuloa... saa kattoa kostautuuko illalla riehuminen sitten.

ja huomenna sokeripoli+ravitsemusneuvoja. hurja kun mua jännittää että ultraavatko tällä kertaa! viime yö meni valvoessa, mutta toivottavasti ensi yönä saan unta edes vähän.
ja pikaista paranemista Anun pojalle :hug:

Yhteistyössä