***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

:D JÄNNITTÄÄ aivan älynä!!! kaverilla on laskettu ens kuun alussa mutta sen vauva on tehny "tuloaan" jo kauan...on esim joutunu aijemmin vuodelepoon ku supistellu ja kohdunsuuki aennu kolmeen senttiin.nyt se soitti et tänään lörähelly lapsivettä.oon varma et sillä synnytys alkaa pian =) voi ku itelläki pian ois tuo tilanne et vauva vois jo syntyä.maaliskuun lopullahan se onkin.synnytys on kyllä nyt pyörinyt liikaakin mielessä ja kun olen katsonut ma,ti ja ke neloselta klo.13.00 tulevaa meille tuli vauva ohjelmaa jossa näytetään myös synnytyksen vaiheita niin on tullut vähän liiankin hyvin muistiin edelliset synnytykseni :eek: kääk! pelota ei,mutta kyllä sillon oli helpompaa ku ei ensisynnyttäjänä tiennyt mihin on menossa.no toisaalta eka synnytys olikin yllätys....siinä mielessä että luulin synnytyksiä paljon kauheemmiksi,mut esikoisen synnytys oli melkeimpä ihanaa kun kivunlievitys toimi niin hyvin.toiselta ku en niitä kerennyt saada niin muistot on vähän erillaiset muttei kamalat kuitenkaan.on tullu kyl itkettyä ku kattonu ton ohjelman synnytyksiä...se on niin liikuttavaa ja itelläki takana ja myös edessä päin.nyt olen päättänyt etten ala panikoida vaan pidän huolen että lähden niin ajoissa sairaalaan että saan mitä lääkkeitä haluan tai kivunlievitystä yleensäkkin.ehkä sitten jää taas kivuttomampi synnytysmuisto,eikä mitään pelkoja.huolta aiheuttaa kyllä tuo vauvan asento,kun se viimeksi oli perätilassa ja huolettaa et jos se ei käänny raivotarjontaan ja jos kääntyykin niin pysyykö siinä kun tuntuu liikkuvan vielä niin kauheesti.tytöt asettu niin aikasten raivotarjontaan ja siinä pysyivätkin loppuun asti.en voi edes ajatella sektiota.se pelottas.kaikki ne arvet ja hidas paraneminen.joillakin tietty tuostakin hyviä kokemuksia,mut ite olin jo laparoskopiankin jälkeen niin kipeä et tollanen isompi leikkaus...HUI!alakautta haluan tämänkin synnyttää.mulla muuten alko tänään eka kertaa pistää ihan tosissaan vasemmalle puolelle mahaan ku kävelin tyttöä viemään kerhoon.vähän säikähdinkin kipua ja piti tosissaan hiljentää vauhtia.mikä lie.pyörtyminen on kyllä kans välillä lähellä ku edelleen kävelen paljon tyttöjen kans päivällä kauppaan ja muualle...mut eipä oo vaihtoehtoja ku ei oo ajokorttia enkä aijo loppuajaks makaamaankaan jäädä ku ei kerta oo pakko :saint: . äippäpakkaus ei oo tullu vieläkään ja se rasittaa.ois niin ihanaa saada se jo.esikoinenkin oottaa et pääsee ihasteleen pikku vaatteita.ihana kun ovat odotuksessa niin mukana.illalla kumpikin antaa myös masulleni pusun ja just 2vuotta täyttänyt yrittää taivuttaa minunkin päätä pussaamaan mahaa :LOL: tää meidän 2v. kuitenkin vaikuttaa jo nyt mustikselta kun sanon et joku vauvan vaate ei oo sen vaan vauvan niin se alkaa ITKEÄ :/ nyt tuntuu et pitäs vaan olla hiljaa tai piilottaa kaikki vauvan vaatteet,mut ehkä parempi että näkee pikku hiljaa vauvanki tavaroiden asettuvan paikoilleen ettei sit kaikki tuu yhtäkkiä.reppana kuitenkin ku on nyt niin äidissä kiinni ja pian sylliin on tulossa toinen joka tarvii äitiä ruokkimiseenkin ja PAAljon muuhun.me ei olla vieläkään saatu sänkyä ostettua tälle 2vuotiaalle(nukkuu vauvan pinnasängyssä) ja itellä jo paniikkia puskee ku pitäshän sen tottua nukkumaan uudessa sängyssä ja vielä eri huoneessa kunnolla ennen vauvan syntymää.pakko siirtää eri huoneeseen ku meidän makkari niin pieni ettei sinne mahu kahta lastensänkyä.onneksi isosisko 4v nukkuu sit samassa huoneessa niin ei tartte yksin siirtää mihinkään.esikoisen siirto tuntuikin sillon aikanaan tosi pahalle.itkettykkin sitä asiaa on silloin ku tuntu et esikoinen työnnetään vauvan tieltä pois.oli sillon niin pienikin.alle 2v.nyt täytyy lopettaa tää kirjotus ku kumpikin neiti hyörii ympärillä näyttämässä ja kertomassa jotain.kyllä ne on ihania :heart:
 
pikaisesti omia kuulumisia sokeripolilta: säikähdin pirusti kun ultraa odottaessa huomasin että vessassa käydessä jäi paperiin verta. miespuolinen gyne teki sisätutkimuksen eikä huomannut mitään erikoista, paikat kiinni jne. ottivat tulehdusarvot varmuuden vuoksi ja soittelevat jos on jotakin häikkää. vuoto kyllä loppuikin kun kotiin pääsin. poika on nyt huimat 1,3kg :heart: piruuttani sanoin että sukupuolen saa kertoa, mutta ei lääkäri edes vilkaissutkaan sitä :D rakenteet nyt katottiin, kun rakenneultrassa niitä ei nähty. aivojen rakenentta ei näkynyt, mutta muuten kaikki ok.
nauratti siinä pylly paljaana tutkimuspöydällä että JOKA kerta hävettää olla miespuolisen gynen tutkittavana, vaikka onhan nuo varmaan toosia nähnyt MUUTAMAN :LOL:
sain käskyn vähentää verenpainelääkitystä ja ravitsemusterapeutti ei nähnyt mitään huomautettavaa mun ruokavaliossa, ihan rehellisesti kerroin mitä kaikkea tulee syötyä.

että kaikki hyvin, onneksi.

sairasteleville :hug: , samoin potilaiden äideille :hug: .itelle taitaa nuha pukata päälle., yllätys.

AINIIN! kysyin siitä että käynnistetäänkö oikeasti insuliinihoitoisten raskausdiabeetikkojen synnytyksen ja kätilö sanoi että ei anneta kyllä lasketun ajan yli mennä. tietty vauvan koon ja äidin mukaan mennään.
ja TAYSissa saa nykyään myös piikkihoitoiset vauvan vierihoitoon :heart: tottakai pienten verensokereita mitataan ja tarvittaessa viedään keskolaan, mutta yleensä saapi jäädä mamman kainaloon :heart:
 
Sairaslomalaiset ja kaikki kenen pitää levätä -> Marika sanoi musta niin ne oikeat sanat, nauttikaa tästä tilanteesta! Ottakaa kaikki ilo irti siitä, että saatte aamulla nukkua pitkään, eikä tarvi kiirehtiä tossa kurjassa säässä minnekkää töihin tms. Etenkin jos ei ennestään lapsia hoidettavana kotona niin olkaa nyt ku vielä saatte.

vuotaraaputin kiva kuulla et saat vauvan viereen! hyvä hyvä. ja muutenki hyvä et tuli kivoja uutisia Taysin käynniltä.

Omaa (tai pojan) napaa, lukee ketä kiinnostaa;
Täällä kaikki hetkellisesti ok. Poika nukkuu kolmansia päikkyjä (normaalisti yhdet), kovassa kuumeessa edelleen. Hereillä ollessaan ei tee muuta ku istuu sylissä. Vähä raskasta itselle... no, onneksi mies tuli töistä ja tuli kaupan kautta herkkukasan kanssa. Mä siltä tilasin paljon lohtusyötävää ja sitähän tuli. Pitää sitä jotenki itteensä hemmotella ku on niin raskasta tuon potilaan kanssa. Ei ees pissillä voi käydä ettei se huuda vieressä "äiti sylkyyn". Se on normaalisti ihan erilainen.... ei mikään sylikissa, joten voi reppanaa, paranis jo. Kyl uskon et huomenna on jo parempi, yleensä nää kestää sen 3 päivää ja toinen on aina pahin. Ainaki meillä.

 
Hei taas!

Parin päivän tauon jälkeen lueskelin kirjoituksianne.

Voimia kaikille, jotka kärsitte kipuiluista ja muista vaivoista!
:hug: Ottakaahan rauhallisesti kotona!

Itse olen tosiaan lomalla aina äippäloman alkuun asti.
Outoa, mutta eiköhän tähän totu.
Ainakin voi purkaa kaiken energian, mikä ennen meni töihin, niin vaikkapa kotiin ja kestovaippojen ompeluun ym..

Olen lähes parantunut viime viikon järkyttävästä flunssasta ja elämä on taas ihan kivaa. Hieman huolestuttaa noussut verenpaine. Mittasin juuri ja alapaine oli yli 90.. Pitänee huomenna soitella neuvolaan.
Turvotustakin on jonkin verran, en kyllä tiedä johtuuko se liikkumattomuudestani. Flunssan takia en ole liikkunut ja eiklen & tänään olen istunut autossa 5h/pvä.

Olo on kyllä hyvä, koputan puuta nyt. Mitään kipuja tai supistuksia en ole vielä kokenut. Toivottavasti jatkuu tällaisena, koska mies lähtee viikon työmatkalle ja parin viikon päästä olisi tarkoitus lähteä yhdessä viikoksi Etelä-Suomeen autoilemaan.

Mittasin uteliaisuudestani mahanympärykseni, 105 cm... ja siltä kyllä se näyttääkin. Mitenhän tässä vielä 2,5 kk kasvatellaan :whistle:

Kävimme eilen Haaparannan Ikeassa ostamassa vaiverolle pinnasängyn, patjan, lakanoita, hoitoalustoja ja kaikkea muuta!
Äitiyspakkauskin tuli viime viikolla ja on kyllä tosi söpöjä vaatteita!
Sellaisia, mitä itsekin voisi ostaa.

Tällaisia kuulumisia täältä pohjoisesta.
Iloista olemista kaikille!
=)
Kellukka & Vaivero 29+6
Huomenna vaihtuu kolmosella alkavaksi viikoksi, jee!
 
Laitanpa tännekin. Siis meillä kasattiin tänään kuopuksen kanssa vauvan sänky. Kankaat on vielä pesemättä ja silittämättä, joten ei kauheen siisti ole..Mut kuvaa laitan silti. :D

Meinasin itse yrittää ommella vaihtopäälliset tuohon, kun jos vauva puklasee nuo likaiseksi tms.. Saas nähdä onnistuuko sellainen.

 
Piti sitten mitata juuri vyötäränympärys - se on komeat 115 cm, ja menossa siis rv 26+3! Mutta mun normaali vyötärö onkin noin 95 cm, vaikka ylipainoa ei oikeastaan ole juuri lainkaan (BMI 26)... olen vain vähän kummallisen mallinen =)
 
Ev 28+1 ja masun ympärysmitta on komean 128cm ja se on toooodella alhaalla. Painoa tullut n. 8 kiloa raskauden aikana, mutta mahaa senkin edestä. Olen ollut aina raskausaikana ISO mahainen, mutta viimeisilläänkin isoimmillani olen ollut "vain" 123cm :whistle: :whistle: :whistle: . Luulenpa, että tää tenava on jotenkin sellasessa asennossa, että vaikuttaa mahan ympärykseen.. Niin ja ohan tuolla se 10cm halkaisijalla oleva lisäistukka ja melko iso myoomakin vielä kasvattamassa mittaa.. muun rasvakerroksen lisäksi.

Pituutta allekirjoittaneella on ALLE 160cm. Että repikääpä siitä huumoria. Kohta yhtä paksu ja pitkä.. :LOL:
 
voi Heili toi on just sama sänky minkä mä ostaisin jos olis sitä varastotilaa!! ihana. mä aina ideaparkissa tota kuolaan ku se on myynnissä yhessä lastentavaraliikkeessä. :heart:

ja tohon mahan mittaamiseen mä en tällä kertaa lähde, viime odotuksessa masennuin ku oli aina joukon suurin. :ashamed: :D
 
Taisit Heili päihittää mut, vaikka ajattelin että vien voiton. Mulla ympärys 126cm mutta oon sua pari päivää jäljessä eli mulla 27+5 :D
Viljaliina oon samanmallinen kuin sinäkin! Normaalistikin vy on yli 90cm mutta painoindeksi normaali.

Me saatiin eilen vaunut kotiin, ovat sitten kokonaan mustat ja ajateltiin ehkä ostaa värikäs hoitolaukku ja lelu"kaari" koppaan, ettei oo niin synkkä. Tossa linkki millaiset, vaikka väri on eri:

http://www.lastenturva.fi/kauppa/popup_image.php?pID=266&osCsid=2447e557902f2a73c19554535177f8f0

Hieman meni vaunukaupat hankalaksi :kieh:
Halusimme mustat vaunut jossa olisi ruskeaa/beigeä tai harmaata/valkoista hiukan. Tilattiin sitten alunperin kaksi väriä, joista voisimme valita. Kaikkia uusia -08 värejä ei ollutkaan myymälässä ja jouduimme luottamaan myyjän sanaan ja pienenpieneen kuvaan vaunujen väreistä. Toisesta huomasin jo kotona kun katsoin teutonian nettisivuja, ettei värissä ollutkaan ruskeaa vaan se olikin myrkynvihreää vaikka myyjä sanoi toisin! Peruin sitten niiden tilauksen ja pyysin varalta tilaamaan nuo kokomustat (onneksi). Toinen vaihtoehtomme piti olla musta, jossa hieman kanttauksissa valkoista ja harmaata. Odotin kovasti että näkisimme ne ja pettymys oli suuri kun ne saapuivat myymälään. Taas oli myyjä valehdellut/"muistanut värin väärin". Pääväri olikin ruskea ja kuosi ruudullinen :| Kaikenlisäksi tähän väriin ei ollutkaan maahantuojalla koppaa ja siihen olisi pitänyt laittaa musta koppa vaikkei vaunuissa ollut yhtään mustaa.
Siellä me sitten käänneltiin ihan eri värisiä vaunuja kuin meille oli alunperin tilattu ja olin kyllä aika hermona. En tiedä miksi asiasta tuli mulle niin tärkeä, mutta en millään halunnut sellaisia mitä en vaan halunnut. Inhotti oikein ja vaunuista oli jo puolet maksettu. En arvannut että myyjä olisi "kusettanut" molemmat värit noin väärin ja sitten joutuisin valitsemaan huonoista parhaimmat. Nielin sitten kiukun ja päädyttiin miehen kanssa noihin kokomustiin. Vähän harmittaa kun kankaat ovat sisältäkin mustat vrt. emmaljungalla vaaleat ja nyt ne ovat tosi synkät. Kyllä sitä on mamma herkkänä :ashamed:

Ostettiin myös tällainen sitteri:

http://www.mamasandpapas.co.uk/product-4705028/type-i/

Siinä on tuollainen katto jossa on värikäs led-valoista vilkkuva tähtitaivas, musiikkia ja ajastimella toimiva automaattikeinutus. Kaikkia voi säätää, päälle-pois, hiljaisemmalle-kovemmalle. Siihen voi liittää myös läppärin/mp3 soittimen ja soittaa itse valitsemaansa musiikkia vauvalle. Melkeinen tekno-keinu! Ollaan sillä miehen kanssa leikitty ja hauska on ainakin meistä!

Että sellaista täältä (.)



 
Huomenta kaikille :wave:

Eilen oli lääkäri neuvola. Kaikki oli hyvin paitsi painoa tullut vähän liiikaaa :whistle: Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä ja pituus 3cm. Mä kans taidan jättää ton mahanympäryksen mittauksen väliin, ku se on kummiskin ihan huippuluokkaa :LOL:
Heili Toi vauvan kehto on aivan ihana :heart:
Ja kaikille jotka joutuvat olemaan levossa ISO :hug:
Palaillaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 26+3
 
Huomenta kaikille!

Mavi Ei mulle tullut mitään kipuja näytteenoton jälkeen, eikä ole vuotojakaan ollut.

Kellukka Meillä oli kans tarkoitus tehdä lähiaikoina ostosmatka Haapiksen Ikeaan vauvantarvikkeita kattelemaan, mutta taitaa nyt sitten jäädä tekemättä.

Heile Aivan ihana tuo teidän sänky! Meillä saa pikkuinen ensimmäiset kuukaudet köllötellä kehdossa, minkä mun vanhemmat yhdessä teki silloin kun esikoistani odotin. Siinä on meidän kaikki lapset nukkuneet siihen asti kun alkavat nousta ja sitten on siirretty pinnikseen.

Munkin piti sitten mahanympärykseni mitata. Ja kahteen kertaan jouduin mittaamaan. Teidän lukuihin kun vertaan, niin eihän mulla ole mahaa ollenkaan! Mittanauha näytti vaan 89cm. Vaikka kyllä tämä itsestä isolta tuntuu! Ja toissapäiväisen ultran mukaan vauvan painoarviokin oli jo 1,3kg, mikä minusta on kyllä tosi paljon. Minä olen kyllä tämmöinen persjalkanen ja pitkäselkäinen, niin että vauvalla on hyvin tilaa kasvaa ylöspäinkin, varmaan vaikuttaa tuohon ympärysmittaan.

Jatkoja!

Puella ja Kompiainen 26+2
 
heilillä aivan ihana sänky pienelle =) Oikein suloinen.

Tilsu Mä päihitin kyllä sutkin mahan ympäryksessä.. oli niin kamala luku, et taidan jättää kertomatta :ashamed:

puella: Meillä olisi kanssa kehto, jonka kaasoni ja hänen mies teki meille häälahjaksi. Se on tähän asti ollut meillä olkkarissa ja ajatelin että saa jatkossakin olla. Siinä voi pikkuinen sitten nukkua vaikka päivisin. Jotenkin musta tuntuis vaan hassulta viedä sitä tonne makkariin. Pinnis meillä odottaa jo vaatehuoneessa.

Jaahas.. mitähän sitä sitten tekisi, kun olis vaan tota aikaa!! Pyykkiä vois tietenkin hurauttaa koneelisen ja astiakoneen tyhjentää...
Tästä tulikin mieleen, et joko olette pessyt vauvalle vaatteita valmiiks? Mä en vielä. Ajattelin et sitten kun se äippäpakkaus tulee niin sit vois aloittaa. Ja eka pitää kyllä käydä ikeassa ostamassa yks korihyllykkö lisää niille vaatteille. Huvittaiskohan miestä lähteä ikeaan lauantaina?

Turvakoukaloita käytiin toissapäivänä katselemassa ja vertailemassa. Eipä paljoa viisaammaksi tultu. Liikkeessä oli töissä joku harjoittelija ja mä itsekin tiesin niistä enemmän kuin se.. olinhan mä valmiiks opiskellut netistä. No täytyy joskus mennä johonkin toiseen liikkeeseen ja sit samalla kokeilla autoon niitä kaukaloita, eihän sitä muuten tiedä mikä olisi hyvä tai edes käy meidän autoon.

Joo mut nyt askarreisiin...

Joanna ja tiltiäinen 28+6

P.S mies keksi tässä viikolla tytskälle nimen joka mustakin kuulostaa hyvältä, joten voi olla että sekin puoli on jo hoidossa =)
 
sairastuvalta moikka! täällä sama tilanne ku eilen ja toissapäivänä...... tosin tänään poika ei asu mun sylissä, edistystä!

nimistä, me oltiin jo päätetty, mut nyt keksin semmosen uuden kivan pojannimen jota olen koittanut miehelle ehdottaa.. se vaan on tylsä ku ei voi itse päättää, pitää ottaa ton miehenki mielipide huomioon. =) esikoisen kans sama homma, mun ykkösehdotus (väinö ) ei kelvannut sitte millään.

mä en ole vielä alkanut mitää peseen vauvalle.. ehtiihän sitä, ei siinä mene ku päivä ja ne on jo kuivana kaapissa (kiitos kuivausrummun). ajattelin et jos ens kuus aikasintaan tekisin sen niin näkis mitä pitää mahdollisesti vielä ostaa. tuskin kyl mitää ku on kaikki tallessa mitä esikoiselle hankittiin. olishan se kiva toisaalta jo nyt laittaa, mut ku meinaan laittaa vauvalle vaatteet ekaksi hoitopöydälle tai siis sen alle ja ku ei sitä vielä voi kasata, aikaisintaan maaliskuussa.
 
Heipsan :wave:

Meikäläinen on laittanu jo melkein kaiken valmiiks vauvalle... on ollut ihana pestä ja silittää vaatteita ja järjestellä niitä sitten hoitopöydälle:) Turvakaukalo pitäisi vielä hankkia kun esikoiselta jäänyt ehdittiin myydä.. ei kyl yhtään harmita se oli semmonen klipares :/ Mut odotellaan sitä äitiysavustusta, sillä rahalla sitten ja tuplarattaat on hankkimatta mutta nekin hankitaan tutulta joten hoidossa on sekin puoli.

Vatsan ympäryksestä.. enpä jaksa mittailla mutta en uskoisi sen olevan kovinkaan suuri... vatsani on mielestäni aika pieni... pituutta on paljon varressa joten ei kai se masu sitten näy niin kai näykään.

nvlassa oli toissapäivänä kaikki oikein hyvin. Ainut huoli mistä teillekkin ennemmin jo kirjoittelin kun toi mun oikeaa jalkaa särkee aivan kauheasti joka päivä.. niin nvlan tätsy sano että jos kipenee vielä tai rupee puutumaan niin het sit lekurille.. voi teettää kuulema tulppaa.. :eek: hui!! No toivottavasti ei sentään.. pitää nyt vaan seurailla tilannetta.

Heilillä Aivan ihku sänky :heart:

Tilsu Aivan ihana toi sitteri =) Luulis vauvan viihtyvän tuossa hyvin =) Olipas hankalaa sulla noiden vaunukauppojen kans!! Vähä menee hermo tuollaiseen ylimääräiseen sähläämiseen!! :kieh: Kummallista touhua! Varmasti sapettaa!!!

Kaikille jotka määrätty lepoon niin voimia ja jaksamista.. :hug:
 
Tänään oli tosiaan neuvolalääkäri ja käski sitten alkaa syömään guaremia ennen ruokailua.. Arvot on kumminkin ihan normaalit, ainoastaan muutamana kertana on puolen tunnin arvot olleet 0,1-1 korkeammat, kuin suosituksien mukaan saisivat olla.. Silti nuo arvot on ihan keskitasoa jos vertaa muiden paikkakuntien suositusarvoihin... Eli meillä täällä paastoarvo saa olla max.4,5 ja ruokailujen jälkeinen arvo max.6,7...

4D:ssä kun kävi ilmi että vauva nyt vähän reilun kilon kokoinen ( silloin viikkoja kasassa 25+6 ) eli pari viikkoa isompi niin sitten jossain vaiheessa saan kutsun äippäpolille johonkin tarkastukseen... Muuten oli kaikki kunnossa ja arvot hyvät.. Painoa oli tullut parisen kiloa eli takas oli noussut se mikä viime kerralla oli tippunut.. Eipä silti , nyt siis yhteensä koko raskauden aikainen painonnousu se 2 kiloa.. Ei paha...

Mua vaan jotenkin tuo sokerihomma rasittaa.. Käski nyt sitten mitata yhden kokonaisen viikon joka päivä paasto ja sitten se puolituntia ruokailusta arvon, joka tarkoittaa sitä että viikon verran joudun pakottamaan itseni syömään aamupalan, lounaan ja illallisen.. Töitten puolesta tuo on jo ihan mahdoton ajatus joka päivä toteuttaa... Saas nähdä miten käy.. Pitäis muka vaan olla niin kuin normaalisti, mikä ei ole mahdollista sillä yleensä syön yhden lämpimän ja pari ns. välipalaa päivässä.. Töissä kun ei ole ruokataukoja tai muitakaan taukoja niin mites sitten... Normaali elämä kaukana, kun joutuu pakottaa itsensä syömään ja sitten myös heräämään aikaisemmin jotta kerkeää aamiaisen ja lounaan syödä ennen töihin lähtöä... Noh, valitusta jälleen..

Heilillä aivan ihana tuo kehto. Meillä myös täällä jo pinnasänky valmiina kasattuna ja laitettuna ex-toimistohuoneessa... Saa sitä sit ihastella aina ohi kulkiessaan.. :D

Tilsu Onpa teillä ollut sähläystä vaunujen kanssa.. Mulla varmaan olis jo pää räjähtänyt tuommoisen kanssa... Tai sitten olisin jo räjäyttänyt kyseisen kaupan.. :LOL: Oon nykyään niin hermoheikko, ettei kestä kyllä mikään mennä mitenkään päin muka väärin niin oon jo aivan punasena tärisemässä asiasta...

Me ollaan kanssa sitten helmikuussa meinattu lähteä Haaparantaan Ikeaan ostoksille... Oon jo nettisivuilla surffaillut ja päättänytkin melkein kaikki mitä ostetaan.. Nyt vain sitten pitää rahaa laittaa syrjään, että on varaa ne ostaakin.. :p

Eipä tällä kertaa muuta.. Pitää mennä ottaan pyykki koneesta..
 
Sofku onpa teillä tiukat rajat :eek:

Joanna onko sulle tullut vielä Tradekalta tietoa äitiyspäivärahasta? kun mä tuossa aloin miettiä että en kai sitä ole viskannut roskiin hölmöyksissäni... pitäis verotoimistoon sitten soitella ne uudet tiedot.

meillä meni yö valvoen, ensin koski mahaan ja poika potki, sitten lämpöinen tyttö nousi kukkumaan muutamaksi tunniksi. nukahdin sitten itse tänään bussiin kotimatkalla :LOL: onneksi huomasin jo parin pysäkinvälin päästä että piti jäädä pois... jospa oma poteminen menisi pian ohi, tyttö ainakin on jo ihan terve.

Anun poitsulle tervehtymistä :wave:
 
Heili aivan ihastuttava sänky pikkuiselle :heart: Meillä on ihan tavallinen pinnasänky, tai itseasiassa kaks. Toinen on pieni ja mahtuu paremmin tänne makkariin. Toinen taas isompi, joka menee sit pidempään. Tytöt on molemmat nukkuneet ekat viikot äitiyspakkauksen laatikossa. Mun äitipuoli ompeli siihen esikon synnyttyä nätin röyhelön. Nytkin varmaan laitetaan se aluksi. Pitää käydä ostamassa joko vaaleansinistä tai vaaleanvihreää satiininauhaa koristeeksi.

Tässäpä vielä kuva:



Tilsu Mahtava tuo sitteri :)

Sairaslomalaisille malttia :hug:


Mulla on alkanut kans nuo yöt olemaan vaikeita. Ei oikein mitenkään päin oo hyvä nukkua ja alapäätä särkee aamulla :/


Faerie ja poju 28+4
 
Vuotaraaputin: Ei ole tullut vielä. Tosin vasta sen viimeviikon maanantaina sain postiinkin. Koska sä laitoit? Kelan sivuilta pääset katsomaan onko ne tehneet vielä päätöstä. Tänään ainakin mulla luki jo et on vastaanotettu ja asiaa hoitaa tradekan sairauskassa.

 
Tänään oli toinen nlalääkäri ja kaikki kunnossa! =)
Rv 25+2, paino 61kg(tullut reilu 3kg koko aikana), sf-mitta 22, RR 111/74, raivotarjonta, syke joku 140 ja liikkeistä ++. Sairaalaan tutustuminen ois 1.3. ja nyt jo ottaa päähän, kun Jii ei pääse sinne, on kisoissa koko viikon... :'( Perhevalmennukseen tulee kutsu postissa jossain vaiheessa, sitä ootellessa. Tukivyön hankkimista oon alkanut miettiä, vaikka vatsa ei viä kovin iso ookkaan, mutta työ rasittaa selkää ihan selkeesti. Mistäs ootte ostanut niitä ja paljonko ovat maksaneet? Alusvaateliikkeistä varmaan saa...
Mun vatsanympärysmitta näytti olevan 97 cm, just kyllä Mäkin aterian syöneenä... :ashamed:

t. Vemu76 ja möykky 25+2
 
Iltaa!

Somat pedit sekä Heilillä että Faeriella!

Mittasin sen vatsanympäryksen, joka oli mulla sama kuin Vemulla eli 97. Raskauden aikana on tullut sellaiset 30 senttiä, joten kyllä on kasvua ollut, vaikka tuo ei ihan joukon suurimpia olekaan.

Nyt on viime päivinä ollut jotenkin kepeämpi olo masussa, ei supista kovin usein ja kävelykin tuntuu jotenkin helpommalta. Liekö palleroinen jotenkin otollisemmassa asennossa sitten vai ovatkohan uudet rautatabletit virkistäneet. :) Nautitaan nyt tästä niin kauan kuin helpompaa oloa kestää, ehdin jo miettiäkin, millä kumman vekottimella saan itseni liikkeelle, kun tilanne menee vielä pari kuukautta eteenpäin siitä mitä se oli jokunen päivä sitten, kun olo oli aivan raihnainen. Poika on kyllä aika paljon liikkunut kuitenkin.

Oon ostellut vaippakankaita ja viimeistellyt pari Anton pikkuvauva-aikaan aihioasteelle jäänyttä taskuvaippaa. En kyllä ole mitenkään erityisesti taskuvaippojen perään, kuoria meinaan enimmäkseen nyt ommella ja joitakin aio:ita. Innostus on suuri. =)

Jakselua potilaiden äideille ja rentoa oloa niille, joiden pitää ottaa rennosti! :hug:

Toivottelevat Kalenteri ja Paapau 28 + 6 :heart:
 
Heips,
viikon päästä ois lääkärineuvola ja saikulla oon nyt äippälomaan asti tosta selästä. Yöt on kauheita, ku koko ajan heräilen.
Mulla kans maha kauheen alhaalla mut edelleen paino on miinus 4kg.
Vaunut sun muut pitäs varmaan kohtapuoliin hommata :whistle:
Vauvanvaatteita oon jo pessy ja voi jessus kun ne on vaaleenpunasia ja kukkasia....
Potkut tuntuu edelleen alhaalla, saa nähdä millonka kääntyy. Hyviä vointeja kaikille!! :wave:
T:SähköhellaElla rv26+6

Niin ja synnytys sairaala on K-S ks
 
Ihania petejä teillä Heili ja Faerie!

Minäkin tossa innostuin vattan ympärystä mittaamaan,kun on niin suosittua täällä,tähän asti jättäny välii,ku aattelin etten viitti itteäni masentaa,ku mun mahan ympärys on varmaan 150,mut ei se ollutkaan kun 115 :D

Pitäis olla useamminki raskaana,ku silloi iskee aina kauhee sisustamisvimma,muuten tuol nyt ei oo niin väliä,mut nyt oon hommaillu paljon kaikkee uutta =)

Noihin kestovaippojen ompeluun pitäis perehtyä ja ruveta ompelee,toisaalta mietityttää,miten tulee onnistuu,ku en oo aikoihi mitää ihmeempiä ommellu :/ kokeilemallahan tuo selviää :)

Viikko sitten kävin lääkärissä hakees sairaslomaa äippäloman alkuun asti,kun ei täst mun liikkumisest mitään tuu ja töissä pitäis kuitenkin kävellä paljon.Muutaman viikon on nyt supistellu ihan kiitettävästi toisinaan koko päivän ja joskus vaan sillon tällöin,et hiljaksee se on päivät elettävä.Nyt sit kotona aikaa kulutan,hyvinhän tää on tähän asti menny,mut eiköhän tää aika viel ehi pitkäks käydä,toisaalta onhan toi esikko seuraa pitämässä :D

Nyt ois noi vauvan vaattetkin mitä olen pestyä saanut niin silitetty ja laitettu pahvilaatikoihin oottamaan et sais kaapin tonne makkariin.

Piitsi ja VilmaIisakki 29+6,huomenna päästään jo 30 :heart:
 

Yhteistyössä