11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

Pulauttelusta olisin minä huolissaan jos sitä olisi joka syonnin jälkeen ja oikein "kaarella",
meillä ei oikeastaan ole kukaan ollut kova pulauttamaan mutta meillä oli että pullolla syötettynä tuli helpommin ylös kun saa maitoa nopeasti ja joskus liikaa. Muutenkin ilmaa menee enemmän ja saapi röyhtäyttää kunnolla. sen myös huomasin että nan maito tuli pois ennemmin kun se tutteli, rinta maidolla kun oltiin en huomannut omalla ruokavaliolla olevan siihen mitään tekemistä. Näin siis meillä neuvomaan en uskalla rueta :heart: Toivottavasti sarppa70 vähän helpottaa:)

Pulauttelu - Jos sitä tulee tosiaan kaaressa niin kuin tuossa sanottiinkin jo.
Niin onhan se sen merkki että täytys varmaan soittaa lääkärille tai sitte huomenna neuvolaan ja kysyä asiasta.Pieni sillon tällön pulauttelu on normaalia.. tällä tyylillä mulle on selitetty asia ainakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanse:
Pöppiäinen: meillä se rauhottaa kummasti sänkyyn siirtymistä ja iltatouhui, toisilla toimii, toisilla ei
Meillä myös rauhoittaa kun saa pikkuhetken leikkiä ennen unia. Meillä se tarkottaa sitä, että leikkiä on ehkä 15 minuuttia ja se on joku pieni leikki, esim. pari pikkuautoa, palapeli tms. Eli ei enää mitään isompia juttuja aleta levittelemään. Jos joskus menee ilta myöhemmäks eikä kerkee enää leikkiä niin sillon on enemmänki hulabaloota! Mutta tosiaan, toiselle käy toisenlainen ja toiselle toisenlainen...

Mutta pikkumies heräs...

- - -

Isi ottiki ukkelin haltuun, tuolla köllöttelevät sängyllä ja kattelevat helistimiä! :heart: Hyvin jo Leevi välillä kohdistaa katsetta leluun ja on tosi kiinnostunu noista helistimistä. Isin äänen suuntaan kääntää päätäkin jos isi siinä vieressä hälle jotain sanoo.

Pulauttelusta: meillä jossain vaiheessa alko pulautella joka syötön jälkeen, tai siis vähän ajan päästä aina tuli osa maidosta pois. Vissiin maitomäärä on sit lisääntyny ja ukkeli jaksaa syödä enemmän kerralla. Meillä siis oli aluks ongelmaa kun ei ukkeli tarpeeks saanu maitoa ja sain ohjeeks että aina syöttää molemmat rinnat kerralla. Nyt kun alkoi pulautella ja on topakammin ruvennu imemäänki niin siirryin syöttämään vaan toisen puolen kerrallaan, pulauttelut loppui siihen. Joskus tulee pikkusen maitokuolaa, mutta ei varsinaista puklia kuitenka.

Lumimyrsky riehuu vaan! Noinkohan sitä aamulla pääsee uloska ovesta! :) Tänään aamulla ulkoiltiin koko porukalla. Tai siis isi ja nuutti laskivat mäkeä ja mamma napotti vaunujen kans mäen juurella ja jutteli mammatuttujen kans ketä puistoon sattui. Ei hirvitty pitkään leevin kans olla, kun oli niin kylmä viima. Miuta pelottaa että tissit ottaa kylmää ja tulehtuu... Sain kaverilta lainaan ruskovillan villa/silkkiset rinnanlämmittimet ja itellä on vielä semmonen villa/silkkinen kaulahuivi jonka kietaiset rintojen ympärille ulos lähtiessä. Ei vara venettä kaada... :D

Kiva päivä meillä ollu! Tein kotihommat jo aamupäivästä ja iltapäivällä otin tunnin unet. Serkun luona naapurissa käytiin kylättelemässä iltapäivällä. Nyt lupsotellaan kotona...

Anzkuli ja Leevi 2 vkoa ja 2 pv

Iltaa mammat!

Päivä on vierähtänyt nopeeta, meillä oli siis tänään ristiäiset aamulla kello 10. Nyt on siis vauvoilla nimet ja ne ovat

Wilma Elisabeth :heart:

Oskari Olavi :heart:

Tilaisuus oli hieno, isoveljetkin osallistuiivat toimitukseen kuivaamalla pikkusiskon ja -veljen pään kasteen jälkeen. Vieraita noin parikymmentä, pappi ihana ja paikka mahtava missä kekrit olivat. Mulla on hyvä mieli nyt.

Tosin hyvää mieltä latistaa hieman se että vauvoilla tuntuu olevan kovat mahavaivat tänään, pierevät ihan kamalan hajuisia pieruja ja itkevät kovasti. Sänkyyn eivät nukahda nyt lainkaan! Mä oon aika puhki, mutta jospa tuo olo helpottais. Ajattelin pian kylvettää vauvat, ehkä se auttaa...

Aamulehdestä oli tullut joku tarjouskuponki että sinne saa ilmaisen kasteilmoituksen, sen tässä myös väsäsin ja se on keskiviikon lehdessä. Aiemmin meillä ei olekaan ollut mitään ilmoituksia.

Ajatus nyt vähän tökki... Ai niin Luminka, neitin kypärä oli syntyessä 33,5 cm ja pojan 33 cm.

Nyt teetä hetulaan ja sitten kylvettämään. Mukavaa illanjatkoa kaikille!

HM ja nimekkäät

Täällä on tääpäivä ollu tekemistä täynnä, on siivottu ja käyty mummoloissa. Ulkona on kamala lumimyrsky.

Kastettujen nimiä tulin kurkkimaan.... =)
HM: kauniit nimet sai teidän lapsukaiset.

Nyt kylpyhommiin...

meidän pojasta tuli Veikka Alvar! ristiäiset meni mukavasti. pappina oli mun täti joten tunnelma oli ihanan läheinen, kummeja 5kpl, äidin tekemä ruoka ennen kastetta ja kahvit kasteen jälkeen, vieraita kaikkiaan n.30 (lapsia 10), isoveli kuivasi Veikan pään. siinäpä lyhyesti ristiäiset,. nyt täytämään juuuri saatua vauvakirjaa!:)

HM, ihanat nimet :heart:
KORPPINEN, kaunis nimi myös teidän pojalla :heart:

Mä en nyt jaksa kirjoitella isommin, tuli vähän riitaa miehen kanssa. Huomaa että koko viikonloppu ollaan oltu perheen kesken 24/7 :LOL: Yleensä aina jollain jotain ohjelmaa..
Ensin miehellä meni hermot kun esikoinen todella uhmakas, mulla meni hermot siihen tapaan millä ukko koittaa ojentaa, ja ukolla meni sitten vielä muhun hermot.
:/ :| :ashamed:
että semmoista.

Hari Mao: Mulla on näköjään kadonnut etusivulta tyttösi syntymäpaino... :whistle: Et jos vielä senkin ilmoitat :D Hyvät nimet lapsosillasi =)

Meillä ois huomenna esikoisen infulenssarokotus. Toivottavasti ei tulis mitään kiukkuisuutta tai lämpöä... Kun oon illan näiden nappuloiden kanssa kolmisin, mies menee iltavuoroon!

helmi: Meillä kans on miehen kanssa vähän erilaisia kasvatusnäkemyksiä.. Eli meillä menee samalla kaavalla kuin teilläkin, mä meen huomauttaa miehelle ja se vetäisee herneet nenukkiin.. Ja sit mököttää mulle |O

heips!
täällä yö meni hyvin, leevi söi 11 ja sit menin itekki maate ja sit söi 4-5 ja seuraavan kerran ysin jälkeen aamulla:) päiväkin on mennyt hyvin ja kestovaippoja on heti alettu käyttämään.... maitoa tulee hyvin ja imetys alkaa pikkuhiljaa luonaamaan hyvin! tänään kävi yks Leevin kummeista kylässä ja mukavaa sekin!

no enpä taida nyt keksiä muuta tähän hätään :wave:

äiti88 ja Leevi 4 vrk

ihania nimiä=)

kävin vaa lukee nimi kuulumiset kun uni ei tuu..tuli tos koko päivä taas nukuttuakin..
ja ilmottaa samalla et kasassa ollaan kun en kummiskaa huomen herää ennen puolta päivää=)noh ainakin nautin ku saa ainaki yrittää nukkua viel millon haluaa...
jaksuja teille mammat :flower:

tietämätön ja muru 41+3

Ihania nimiä lapsukaiset saannu B)

Tietämätön - No alkaa varmasti olemaan ahdistava olotila,eikös se käynnistys tule viimeistään viikko 42 sitten.Mulla ois ainakin sellanen muistikuva.

Ihanaa sain nukkua vuorostani pidempään tänäyönä,Emma heräs vasta syömään
puolikuuden maissa joten ihana juttu.
Lunta on tullut tosiaankin paljon,ihan kummallista hih,yleensä sitä kun ei
tuu vaik mikä ois,ainakaan jouluksi,mutta luulis että tuo määrä
mikä on tullut pysyisikin hetken.
Kauppareissu ois,iiikks mietin just että taidan suosiolla jäädä
pienimmän kanssa kotia,eihän tuonne millään vaunuilla mennä.. ..
Jouluvalot täytys laittaa partsille... tai siis hankkia sellaset sinne.. kun
tuntuu että kaikki jouluvalot aina on vaan yksivuotisia tai ainakin meillä
on sellasia versioita vaan ...

Pöppiäinen & emma 2 viikkoa ja 5pv

Huomenta!

Täällä hyvin nukuttu yö takana, Leevi heräs ekan kerran syömään 2.30 ja illalla nukahti 22.
Tänään ois tarkoitus käyttää Leeviä lääkärissä,pitäs kuuri hakea tuohon sammakseen ja sit on toisella äänipainoksissa :(
Juuso vielä nukkuu vaikka yritti jo viiden maissa nousta mutta olin ilkeä äiti ja en antanut.

Helmi ja Luminka: täällä myös samansorttinen tuo mies kun teilläkin, ei kärsi paljon huomauttaa kun jo möksähtää.Eli ei mee yhteen meilläkään joka kerta kasvatushommat, mun mielestä mies aina turhan "kovasto" esittää asiansa.Viikonloppu meni sit siltä osin poskelleen kun riideltiin mutta jospa tämä viikko ois parempi.

mutta nyt Leevin aamupesut ja suihkuun itse.

keiju ja Leevi 1kk 2vk 2pv

onpas monta Leeviä:D

jep huomenta täältäkin:) hyvin nukuttu yö takana ja nyt tässä imettelen ja aattelin mennä kattoo huuto.netistä Leeville ruskovillan villahousuja tai vastaavia pitkälahkeisia villapökiä kun ovat osottautuneet hyviksi!
meillä isi on tän viikon kotona =)
tänään pitää soittaa neuvolaan että kotona ollaan ja sitten Liisalla on muskari johon saa vielä menä isänsä kanssa, mä en taida jaksaa! muuta meillä ei sitten olekkaan tänään... PAITSI LUMITÖITÄ :eek:

JEP HEIPPA :wave:
jaksuja tietämätön :hug:

äiti88 ja Leevi 5vrk

huomenta!
"kiva" kuulla että muillakin miesten kanssa eroo nuo kasvatusnäkemykset, helpottaa kuulla. Saatiin sitten sovittua, ja pitänee itsekin koittaa katsoo peiliin ettei oikeesti koko ajan nalkuta toiselle. Sopis vaan miehenkin miettii omaa käytöstään.

me lähdetään nyt kolmistaan poikien kanssa mummolaan, ja toimitetaan samalla ristiäiskutsut..palaillaan :wave:

-helmi ja pojat-

Huomenta!
Olipas ilta eilen, Wilma kitisi ja itki ihan toivottomasti monta tuntia illalla, söi, pieri ja taas itki. Reppana, tuli paha mieli kun ei osannut auttaa. Sitten kymmenen perästä nukahti ja heräsi vasta viideltä syömään, Oskari söi kolmen maissa ja kuudelta. Eli olen saanut ihan kivasti nukuttua, olo on ihan fressi.

Luminka, meillä siis nuppuset syntyivät 14.10 (mulla näkyy että 4.10...) ja tyttö painoi 2500 g (se näkyy ainakin mun koneella...) ja poika synty kello 13.35 (parin minuutin heitto). :D

Jaahas, jälleen Wilma kitisee ja ähkii mahaansa. Olenkohan mä syönyt jotain sopimatonta mikä saa niiden mahan sekaisin... Mä lopetan syömisen kokonaan!

Ja nyt menee hermo tohon pesukoneeseen!!!!! |O Yritän pestä koneellista (konehan on soiis rikki) ja koko ajan saa olla räpläämässä sähkötaulua kun kone napsauttaa sulakkeen pois. Tullos rahaa että sais uuden koneen, pyykit alkaa pikkasen kasautua. Mänöö hermo justiinsa!

Pienet possut vaan ähkii, kai pitää mennä kattomaan josko haluisivat vaikka seurustella. Yritän tulla myöhemmin taas kurkkimaan kuulumisia.

HM ja äidin pienet porsaat :heart:

Yhteistyössä