11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

ehtoota..luin muuten sen artikkelin ja oli aika mielenkiintoinen, mutta käsitinkö oikein että siinä puhuttiin niin että jotkut jättävät sosevaiheen kokonaan väliin ja heti sitten sellaista käsinsyötävää? Mä vaan pelkään vähän sitä että saa irti liian isoo palaa..
Siinä olen samoilla linjoilla että ruoasta pitää maistaa eri makuja, eli ei sellaista mössöö jossa kaikki sekasin vaan eroteltuna. Kunhan tottuu makuihin...

en tiiä ees enää mitä olin kirjottamassa...pikkumies oli puolituntia sitten jo yöunilla mutta heräskin huutaan. :eek: Ilmeisemmin iltatankkausta vielä siis..
 
Ei meillä tutin vierotuksen kanssa muuten kiirettä olisi, mutta kun pahimillaan se on yöllä, kun pitää tunnin välein olla laittamassa uudelleen tuttia suuhun. Poika herää välillä ja kaipaa tuttia suuhunsa, että voi taas jatkaa unia... Muutenhan se on hyvä lohtu. Rupeaa vaan kaipaamaan pikkuhiljaa pidempiä unipätkiä kun max 3 tuntia. Syöttöjen kanssa menisi vähän pidempään kyllä, mutta se pahuksen tutti...
Eli kuten maarias sanoi, sama ongelma. Jos sitä parin kuukauden päästä sitten kokeilisi, ainakin yöllä.
 
Ainiin, piti kanssa tota tuttijuttua kommentoida. Esikoisella tutti oli reilun vuoden ikäseen, mut sillon ei ollut mitään ongelmaa öisin, jos tutti lähti suusta, ei hän sitä kaivannut.

Nyt oon kans miettinyt, että olisi hyvä päästä tutista eroon jo aiemmin, kun tuntuu että tämä vauva taas tarvitsee tutin takaisin jos se on suusta pudonnut. En oikein tiedä miten siinä onnistuis, oon nyt yrittänyt uniriepua käyttää aina siinä vauvan vierellä, jos oppisi siihen tukeutumaan ja riittäisi, että riepu on lähellä. Eihän tuo kyllä vielä tunnu edes huomaavan riepuaan. :headwall: Nooh...kaikki aikanaan.
 
Luminka, laitoin sulle juuri yv:tä nikin muutoksesta ;)
juu, vaihdoin nikin, kun iski ikä-paniikki :LOL:

Tänään meidän poju kekkeasi miten pääsisi ryömimään. Laskee pään alas masullaan ollessaan ja nousee varpaiden varaan ja sitten eteenpäin nenä maata viistäen. Ja kiljuu, kun liikkuu vain muutamia senttejä. Taitaa lähteä kohta oikeasti ryömimään :whistle:

Lisäksi uusia ilmeitä tullut ihan mahottomasti viime päivinä, tässä yksi

 
hassu ukkeliini....itki, imas tissiä ja nukahti syliin, ja siirsin sänkyyn takas. :LOL:
Varmaan masunpohjalla kaiversi vielä iltamaidonmentävä kolo.. :D

Mites maotaon suomenvisiitti etenee? Ootteko treffanneet?

Kuunkulta, oli kiva kuulla sinustakin!!! =) Uskon että on rasittavaa jos pikkuinen nukkuu päivällä vain pieniä unosia, ei se tunnu riittävän vauvan levoksi saatika äidin!! Ei ehdi hoitaan asioita, pakollisia juttuja ym. Toivottavasti alkaa viihtyyn rattaissa kun pääsee istumaan, niin pääsette kulkeen paremmin ihmistenilmoilla.
Meillä ukkeli nukkuu päivällä yhdet 2-3tunnin unet ja parit pienemmät, mutta kun oli välillä pari päivää että nukkui vain ½tuntia nippanappa, niin olin ite ihan raivona! Ei puolessa tunnissa oikeen ehdi mitään, tai pitää miettiä miten sen arvokkaan hiljaisen hetken käyttää; meniskö ulos? keittäis kahvit? vaiko söis?

Tutista vieroittamisesta...meillä esikoiselta tutti "meni rikki" n.2vuotiaana, muistaakseni! :ashamed: Tais olla vähän alle....olis pitänyt aiemminkin ottaa pois, kun se paransi yöunet kertaheitolla, loppui heräilyt! Ja meni vierottaminenkin tosi hyvin. Mutta ei vaan osannut jättää pois ja oli tarhaanmenoo, muuttoo ym. niin aina joku hyvä syy tai tekosyy miksi tuttia ei voi ottaa pois. Me siis leikattiin pala pois tutista ja yhdessä ihmeteltiin kun oli mennyt rikki. Poika nukkuin risa tutti kourassa yhdet päiväunet ja niiden unien jälkeen (nukahti oikein hyvin tutti kädessäkin :LOL: ) veivät isin kanssa tutin yhteistuumin roskiin.

Ompas mullakin mukamas taas asiaa... :LOL:
 
voi mua ahistaa, joko teidän vauvelit kohta ryömii!!!? :eek:

meidän pötkö vaan makoilee ja nostelee sentää koipiaan. Ja tömäyttää vauhdilla alas, niin että lattia tömisee. Ei käänny ei, vaikka kuinka ollaan koitettu treenata. :LOL: Torstaina neuvola, olisin niin toivonut että sitä ennen oppis, mutta ei taida olla kiinnostusta pojalla asiaan.
 
Iltaa! tulin juuri pitkistä soittotreeneistä ja miehellä oli ollut taas vaikea ilta pojan kanssa, kun oli puklaillut jostain syystä erityisen paljon. Luumu-aprikoosit oli tulleet pari tuntia syönnin jälkeen paluupostissa korviketta antaessa, ja miehen illemmalla antamat bataatit samoin. Nyt vauva nukkuu, mutta luultavasti vielä herää maidolle, taidan katsoa sitä odotellessa jotain nauhalta.

Helmi, mä oon lukenut sormiruuasta, että tosiaan vois antaa suoraa sormiruokaa (n. 6 kk jälkeen), eikä ollenkaan soseita välissä. Motoriikan kehitys periaatteessa menee kai niin, että ensin opitaan laittamaan ruokaa suuhun, sitten opitaan puremaan ja vasta viimeiseksi siirtämään ruokaa suussa kielellä suun takaosaan nielemistä varten. Ja jos kurkkuun menee kökköjä, niin lapsi kakoo ne pois. Mutta ei siis oo mitään omakohtaisia kokemuksia.

Päiväunia meillä poika nukkuu edelleen 3-5 tuntia iltapäivällä ja sen lisäksi 2-3 x noin tunnin pätkän. Edelleen siis unenlahjoja riittää. Pitkillä päiväunilla tosin pitää käydä parvekkeella laittamassa tuttia suuhun 1-3 kertaa tuon pitkän unen aikana. Tuttia siis syö ahkeraan ja se auttaa nukahtamaan. Mutta kun tutti yöllä tippuu suusta, niin ei herää siihen. Sarppa, voin uskoa että on rasittavaa öisin herätä laittamaan tuttia suuhun, jos muuten ei olisi syömisten puolesta heräämisen tarvetta!

Kiitos muuten ratasasiaa kommentoineille! Aika monella tuntuu olevan yhdistelmät pääasiallisesti käytössä ja sitten matkarattaat autossa. Me asutaan kävelymatkan päässä torista, joten autolla tulee aika harvoin kuljettua kaupunkialueella. Mummolaan tms. lähtiessä oon sitten pakannut yhdistelmät auton kyytiin. Paljon käyn kaupungilla vaunujen kanssa ja siksi olen miettinyt, olisiko meillä kätevä olla arkikäytössä isopyöräiset kuomurattaat, jotka olis kevyemmät kuin yhdistelmät, mutta kuitenkin vankat. Mutta onko sitten liian torta på torta yhdistelmien kanssa... Ja sitten taas toisaalta olis kuitenkin hyvä olla ihan kevyet rattaat matkustusta varten. Mies sanoi, että kolmia kärryjä ei kyllä hankita, eli pitäis tehdä valinta, mitä noiden yhdistelmien lisäksi, kaippa ne sitten on matkarattaat.

Eiks vois olla netissä sellaista valintakonetta, kun vaikka printtereille on, ruksitaan mihin masiinaa meinaa käyttää ja sitten se ehdottaa sopivia... Toisaalta ei tänä lapsen kärräämisen kai pitäisi mitään salatiedettä olla! :LOL:
 
Huomenta

Helmi: meillä kanssa Leevi tekee tota että nostaa jalat ylös ja sit vauhdilla pamauttaa ne lattiaan.Kuulostaa varmaan naapureista mukavalle kun puol kuus aamulla aloittaa sen paukuttamisen. En tiiä missä mä pitäisin tota ukkelia että se ei herättäis koko taloa, sitterissä ei viihdy, eikä sängyllä tai sohvalla.Ei nuo naapurit ainakaan vielä ole valittanut.

Ryömimistäkin täällä Leevi kovasti harjoittelee mutta vielä aika hakusessa, tekee just niin kuin joku sanoi että naama lattiaan,peppu lös ja varpailla ponkaisee. Pyörimistä toi ukkeli harrastaa eli menee halutessaan pyörimällä eteenpäin.

KOhta pitäs lähtee viemään esikoinen hoitoon ja samalla vois lenkin kävellä. :wave:
 
Huomenta täältäkin,

Yön aikana onkin pakkanen kiristynyt, -11 näyttää mittari. Mä niin toivoin et talvi ois jo mennyt ohi :( Onneks voi istua sisällä ja juoda aamukahvia, mut kohta pitää lähtee aamulenkille.


Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
Ryömimistäkin täällä Leevi kovasti harjoittelee mutta vielä aika hakusessa, tekee just niin kuin joku sanoi että naama lattiaan,peppu lös ja varpailla ponkaisee. Pyörimistä toi ukkeli harrastaa eli menee halutessaan pyörimällä eteenpäin.
Meillä on myös juurikin näin!


Maikille vielä sen verran ratasjuttuja kommentoisin, että jos päädyt matkarattaisiin, niin valkkaa sen verran isopyöräiset, että menee helposti kaupungillakin. Kohta kun tulee kesäkin niin kyllä matkarattailla yhtälailla liikkumaan pääsee katuja pitkin. En oo hirveesti nyt seuraillut rattasmarkkinoita, saatiin noi matkikset kaverilta. Mut eiks niit oo jotain välimuotojakin..pieneen tilaan menevät rattaat. Ja eihän noi kuomurattaatkaan nyt hirveesti tilaa vie kasattuna. Noh, sekotan vaan sun päätä liikaa :) Alkoi itteäkin nyt vaan kiinnostaa asia. Tsemppiä valintaan!
 
Huomenta!

Meillä on pikkuhiljaa lähtenyt sujumaan tuo omassa sängyssä nukkuminen, tai siis sinne nukuttaminen. Illalla jos hyvin käy niin poika nukahtaa syliin n. 15 min ja siitä sitten laitetaan sänkyyn. Eka unipätkä on vakiintunut n. 2,3 -3 h. Eilen illalla kyllä nukkui ennätykselliset 3,5 h.
Tuo sormiruoka-artikkeli oli tosi mielenkiintoinen. Itselle tuli vaan lukiessa sellainen mieleen, että voihan noita sormiruokia yhdistää soseiden kanssa. Eli esim. porkkanaa, joka on helppo keittää paloina pehmeeksi, antaisi sellaisenaan vauvalle tutkittavaksi ja maisteltavaksi. Jotkut ruoat on sitten helpompi antaa soseena. Siinä artikkelissa ollut esimerkkiperhe tuntui olevan täysin palalinjalla, itse en ehkä jaksaisi niin "fanaattisesti" noudattaa sellaista maistelutapaa. Pitää sitten katsoa kun on kiinteiden aika, kun ei niitä paloja alle puolivuotiaalle viitsi kuitenkaan antaa.
Monella tuntuu olevan rataskuume. Niin minullakin. Olen miettinyt, että ostaisin sateenvarjorattaat tai matkikset auton takakonttiin kauppareissuja varten. Noita teutonioita on inhottava nostella, vaikka ovatkin suhteellisen kevyet ja menevät pieneen tilaan. Jos ne ovat takakontissa ei sinne kuitenkaan montaa ruokakassia enää mahdu, on sen verran pieni se takakontti.
Poika heräsikin aamu-uniltaan....Kohta lähdetään hakemaan rotarokotteen kakkosannos.
 
Neuvolakuulumisia 5 kk 1 vk (suluissa 4 kk 1 vk):
Pituus 67,5 (66)
Paino 8600 (7820)
Pää 45 (44)

Pituus oli laskenut melkein keskiarvokäyrälle ja paino oli +10%. Terveydenhoitaja ihmetteli, miten poika voi olla käyrällä niin suht keskiarvo, kun tuntuu käsissä ikäisekseen suurelta. Nätisti myös sanoi, että pipon täytettä on vähän keskiarvoa enemmän (eli suomeksi: ISO PÄÄ :LOL: ).

Soseita voi jatkaa entiseen malliin ja suositteli laittamaan vähän rypsiöljyä kasvissoseen sekaan, niin auttaa vatsan toimintaan. Illalla voi alkaa antaa velliä tai puuroa, kun korviketta menee iltaisin niin paljon rintamaidon päälle. Aion aloittaa ihan reilusti kaurapuurolla. Puuppolan Aitokauraa suositteli, kun siinä ei ole jäämiä mistään muista viljoista. Sanoi myös, että lihaa voi alkaa antaa, mutta vähintään viikko pitää pitää väliä puuron ja lihan aloittamisen kanssa, kun niissä on niin paljon uusia proteiineja. En ollut kyllä ajatellut vielä pitkiin aikoihin lihaa antaa. Sormiruuastakin kysyin ja terkka sanoi, että sen aika on sitten kun osaa istua kunnolla.

keiju, Leevihän on vallan urheilullinen kaveri! Otso ei vielä ole kekannut, miten käännytään masulta takaisin selälleen.

pp79, hienoa että omassa sängyssä nukkuminen on alkanut sujua! Oliko kova "koulu"? Ja olen samaa mieltä, että ei kai sitä sormiruokailua sitten tarvitse fanaattisesti noudattaa, jos sitä kokeileekin. Vähän sama kuin kestovaippojen kanssa.

Dara, varmaan jotain sellaisia välimuotorattaita voisi katsella, kun aika pieneen tilaan osa kuomurattaistakin menee. Terveydenhoitaja tänään sanoi, että kannattaa mennä ulkona aina vaunuilla kun vain mahdollista, koska rattaissa naama menosuuntaan ei pysty seuraamaan vauvan ilmeitä ja helposti voi näillä keleillä posket, kädet ja jalat kylmettyä.
 
Missä vauvanne nukkuvat päiväunia?

Meillä ihan alkuun nukkui sisällä. Sit kun alettiin ulkoiluhommat niin aina vaan ulkona jollei ollut hirveesti pakkasta!
Nyt kun on ollut tätä huonon nukkumisen kautta, olen laittanut omaan sänkyyn. Ja siellä on nytkin vedellyt 1,5h! Kun ulkona nukkuisi hädin tuskin tunnin. Mutta en viitti kokonaan alkaa sisällä nukuttamaan, onnistuu sit esikoisen kanssa ulkoilut paremmin kun ottaa pienimmän vaunuihin. Ja jos käydään esim. mummolassa on helppo ottaa vaunut mukaan.

Pitäs lähtee purkaa taas pyykkikonetta ja uutta kyytiin... Kohta ei taas naruille kuivumaan mahdu! Pyyhkeitä meinaa viedä jo ekaa kertaa ulos :D
 
Rattaista vielä: meillä on semmoset tukevat kuomurattaat. Eli ovat ihan saman näköiset kuin yhdistelmätki, mutta kapeammat ja matalammat. Niissä on iso kuomu, joten saa hyvin tuulensuojaa ja auringolta myös varjostaa hyvin! Noissa saa myös sen ratasosan irti ja käännettyä, eli meillä nyt aluks mennään samalla tavalla kuin vaunuillaki eli naama työntäjään päin. Sit isompana käännetään nenä menosuuntaan niin saa katella paremmin ympärilleen. Kuomu on myös irrotettava. Se otettiin esikoisellaki sit pois kun alkoi pää kopsua sinne kuomun kattoon. :) Nuo on jotku 2000-luvun alkupuolelta olevat briot. Tosi hyvät, käytettynä ostettiin ja 50e maksettiin niistä.

Tänään on ollu tosi ärsyttävä päivä, nuutti on koitellu mamman hermoa kyllä joka käänteessä. Onneks pojat nukahtivat helposti! Heräsivätki tänään jo 5.40... Pikkuhiljaa aikastuu tuo herääminen heillä. No, ovatpahan sit päikkäriaikaan jo kunnolla väsyneitä! :D Leevi nukkuuki jo yhet pikkutorkut kotona ennen kuin ees ulkoilemaan lähetään ja ulkona sit nukkuu taas vähän ja on sit hereillä suurimman osan ajasta (pitääki muistaa huomenna ottaa rintareppu puistoon mukaan...).

Leevi ei eilen ollu kiukkunen, nukkui pitemmät päikkärit. Mutta nälkänen kyllä on! Aamullaki ihan itkun kans alotettiin syöminen kun meni liian pitkään... Yleensä malttaa hyvin ootella aamullaki maitoa. Kerhossaki piti välillä syöttää, vaikka yleensä selvitään ilman syöttöä. Pitää varmaan viikonloppuna sit ruveta soseisiin tutustumaan.
 
Moi!

sarppav: mietin itseki tuota nikkiäni, ei tämmösenä vanhana harppuna minunkaan kannattaisi sitä ikää mainostaa :LOL: mutta mennään nyt vielä toistaiseksi tällä..

Meidän pötkylä oli sitten viimeyönä ja aamulla mahallaan sängyssä. Nyt pitää alkaa heti kuulostelemaan, kun hän heräilee, ja mennä kurkkimaan, ettei vaan väsähdä sinne naamallaan.. Hyvä juttu sinällään, mutta hieman huolta äidille. Hereillä ollessaan ei kyllä kääntynyt, vaikka aamun pidin lattialla ja jumppamatolla. Killitteli vain ylös ja mutusteli lelujansa.

Mie oon etelä-lapista, oulu-rovaniemi ja kaikki sillä välillä on tullu tutuksi asuinpaikkana. Nyt asumme Sveitsissä Zurichin liepeillä. Kelit täällä on ollu ihan kummat. Välillä +13 ja ihana lämmin tuuli, sitten tulee lunta ja räntää viiltävän viiman kera, lämpö siellä nollan kieppeillä. Kukat kukkii, krookukset ja jotku orvokit (kai), joten silti kevät on, luullakseni. Menis vain nyt nuo lumisateet ja alkais kunnola lämmetä!

Nyt syön puuroa ja palailen jos pikkuinen ei herää tällä välin. moiks!
 
Tuutikki: Pelkäätkö siis tukehtumista jos mahallaan nukkuu? Meillä on kokemusta molemmista että eivät ole pukluun tukehtuneet ym. Tää pienin varsinkin on kova puklaamaan edelleen, päänsä kyllä kääntää. Jostain 2viikkoisesta asti molemmat mahallaan nukkuneet siis.

Kiva, esikoinen ei sitten jäänyt päikkäreille kahdella yrittämällä :headwall: Mun ystävä tulee pian kylään koten varmaan jää unet sitten tältä päivältä kokonaan väliin... Jospa ei kovin kiukuks illalla heittäytyisi :kieh:

Nyt pienin hermstuu, pitää mennä taas...
 
Sulattelin tuossa puuron sivuun pari ruisleipää paahtimessa, ai kun oli hyvää!! Söin jo eilen useamman, ja niin tuli meiän raksuliinasta taas rupsuliina.. Sama juttu kuin niitten lakujen kanssa, ei kestä hirveän paljoa maistella, ettei raukkapieni saa ilmavaivoja.

Luminka : Meän vauveli nukkuu päikkärit makuuhuoneessa olevalla isolla sängyllä, jossa myös syötän. Siihen nukahtaa, ja pistän tyynyjä eteen, ettei tipahda, ja ettei siis pysty pyörähtämään, jos yrittää kääntyä. Pian joudun kyllä tekeen niin, että pistän pinnasänkyyn, kun alkaa menoa olla enemmän. Vaunuissa joskus nukkuu, kun oon kävelyllä, mutta nykyään aina harvemmin. Kaikki niin kovasti kiinnostaa ulkona, ettei hän malta laittaa silmiä kiinni. Jos oikein väsyttää, niin silloin mieluummin huutaa ja itkee entä torkahtaisi. Siinä onkin sitten kiva viilettää tukka putkella kotia kohti kun toinen karjuu, ja oltiin just jossain lenkin puolivälissä eli vielä ainakin vartti kotiin vaikka kuinka juoksisi..

pp79 : kiva kuulla että edistystä tulee!

En tiä muistinko sanoa, että meillä opittiin edellistä edellisenä viikonloppuna pärisyttelemään huulia! Lauantai olikin sitten yhtä pärinää aamusta iltaan, ja sunnuntaina ensimmäiset tervehdykset tuli myös lentävän syljen muodossa. Nyt on tasoittunut, vain silloin tällöin muistaa sen. Hauskaa katseltavaa =)

Anoppi tulee iltapäivällä kylään, ja aletaan suunnittelemaan jotain verhontynkiä meidän olohuone-keittiöön. Asutaan yläkerrassa ja vastapäätä ei ole asuntoja, joten ei ole ollu kiire, vaikka ollaan jo useampi kuukausi tässä asuttu.

Näkemisiin :wave:
 
sepustin pitkät pätkät tekstiä mut se katos kun kävin vaihtamassa vaipan yms... ähpuh

tervetuloa uudet!

noonie, bibin tutit on sveitsiläisiä, myydään ainakin babycare-verkkokaupassa
http://www.babycare.fi/cat/index.php itse ostin green to grow-tuttipuollon jossa myöskään ei ole bpa -ta, mutta nuo bibin pullot ja tutit on niin kivan näkösiä.

asutaan helsingissä,mutta olen kotoisin hämeestä. rattaita en ainakaan vielä aio erikseen hankkia, ostettiin yhdistelmät. kantoreppua sen sijaan ajattelin ostaa,onko kellään kokemusta manducan repusta, sopiiko lyhyelle (156 cm)?

meidän vauva nukkuu sisällä pinniksessä, ja vaunuillessa vaunuissa. asutaan kerrostalossa joten ei ole pihaa jonne laittaa.
 
pyörikki : no pitää vielä kirjoittaa kun kyselit Manducasta :) Meillä on, ei hirveästi ole vielä käytetty, mutta hyvältä tuntuu. Siinä on paljon säätömahdollisuuksia niin luulisin sen käyvän lyhyemmällekin, ite oon 168cm. Joskus vauveli ei ole innostunut, siinä kun ollaan naama vatsaa kohti, siis masut vastakkain, ei niinku babybjörnissä kasvot eteenpäin. Tietty myöhemmin (vai oliko se niin että jo nyt 6kg jälkeen) voi laittaa selkäpuolelle ja kyljelle sivuun, siitä varmaan tykkäisi enemmän. Pitääkin muistaa tarkistaa niin pääsis kokeilemaan. Eikä ole mikään vaikea reppu laittaa, kun sen kerran kunnolla opettelee. Hyvät käyttöohjeet tuli mukana. Ja reppu meillä ainakin mahtuu hoitolaukkuun, jos ollaan haluttu ottaa se mukaan kun on menty autolla johonkin. Ja vielä siitä se on hyvä, kun se käy 20 kg asti. Me käydään joksus vaelteleen, eikä siellä voi olla vaunuja mukana eikä lasta uskalla välttämättä päästää itse käveleen, eikä se edes jaksa pitkiä matkoja tietenkään. Olipas sepustu, mutta toivottavasti jotain jelppaa! Ja kannattaa katsoa netistä, jos lähelläsi ois joku kauppa mikä myy niitä, että saisit kokeilla ensin.
 
Tuutikki 73: Mehän ollaan sitten melkein naapureita :kieh:

Meillä on Manduca kovassa käytössä! Tykkään koirien kanssa lenkkeillessä käyttää ehdottomasti mieluummin tuota kuin rattaiden kanssa kulkea. Miellyttävä päällä ja jakaa vauvan painon hyvin. Yllättävän helppo on muuten viritellä yksinkin päälle ilman avustusta.

Tänään käytiin pediatrilla, kaikki kunnossa. Pituus 61, paino 6,250 eli hyvin kasvaa omalla käyrällään. Ikää nyt aika tarkkaan se 4 kk. Rokotuksista tuli hirmuinen huuto tietenkin, raasu.. :(

Rattaista sen verran: Mä himoitsen Phil & Ted'sin vibeja! Tilaan ne luultavasti briteistä niin pääsee halvemmalla. Mutta hienot on ja kätevät ja käytännölliset!
 
heippa!
Päivä mennytkin jo iltapäivään ennenkuin koneelle ennätän. Outoo! :LOL:

Aamusta herättiin jo 7.30 ja laittelin itteni ja pojat kerhovalmiiksi ja kävellen lähdettiin 9.00-12 oltiin srk:n kerhossa, oikein kivaa oli!! Pienempi nukkuin menomatkan, valvoi pari tuntia ja laitoin sitten vaunuihin siellä nukkuun ja nyt nukkuu vielä.

Meillä huomenna kanssa se 5kk neuvola...ja mietin että puuroa alan sitten antaan pikkuhiljaa..Kaurapuuroa ihan. Sauvasekoittajalla taidan hieman survasta hiutaletta pienemmäksi ensin. Ja hauduttaa oikeen hyvin. Mä aattelin ihan eloveena käyttää, kun muutenkin sitä käytetään. Vellit taidan jättää väliin, kun kalliita ja jos puuro uppoo hyvin, niin sikäli turhia, esikoiselle annettiin iltavelli kylläkin, ja joi sen aika isoksi saakka pullosta. Mutta tään kanssa jos nyt koittas puurolla pärjätä.
Niin ja lihan kanssa meinaan vielä oottaa..JOs kuukauden menis vielä kasviksilla, hedelmillä, marjoilla ja totuttelis kauraan.
Oon ottanut PALJON paljon hitaammin kaikkien asioiden kanssa nyt, kun ekan kanssa oli niin kiire ja hoppu kokoajan, kokeilla uutta. Nyt tietää mitä tuleman pitää, niin malttaa vaan olla ja ihmetellä. =)

JAAHA, jos nyt irrottautuisi koneesta ja menis tekeen kotihommia. Kun on monena päivänä peräkanaan jossain muualla kuin kotona, niin meinaa pyykkivuori kasvaa kattoon kiinni ja keittiökin kaipaa taas rätinheilutusta. JOten heippa!! :wave:
 
Pyörikki, meillä on myös Manducan reppu ja oon kuukauden verran jo pitänyt sitä selkäpuolella. Tänäänkin käytiin neuvolassa repun kanssa (kuvat neuvolan pihasta). Itse oon 167 cm, mutta eiköhän tuo reppu lyhyemällekin sovi, kun vyötärönauhan voi laittaa myös enemmän lantiolle.



Kuvassa näkyy neulomani pitkävartiset tumput ja sukat reppuilua varten, tänään oli tuossa vielä päällä kantosuoja. Kantosuoja on ollut käytössä vain muutaman kerran, taisi olla melko turha heräteostos...
 

Yhteistyössä