11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

HM: Hui kamala! :hug:

maikki: valmiit lihasoseet haisevat myös minun nenään pahoilta :( ja varsinkin KALA! Ostin esikoiselle aikoinaan kalapurkin, ajattelin että ostais kalasoseet valmiina. Mutta haju oli aivan kauhea kun lämmitin joten ostin sitten seitä ja lohta. Myöhemmin kyllä söi lihapurkkeja jos en ennättänyt tekemään itse/laiskotti....

Meiläl päivä meni mummolareissussa. Ihan kiva oli käydä pitkästä aikaa anoppilassa!

Nyt molemmat nukkumassa, ite tässä mietin kovasti ottaisinko vielä pakkasesta palasen jätskiä :ashamed: Pitäisi alkaa oikeasti karsimaan näitä ylimääräisiä syöntejä, jos meinaan saada kiloja pois! Varsinkin nyt kun ei maitoa tarvitse "tuottaa" niin paljoa kuin aikaisemmin, kuluu energiaa siihenkin vähemmän.
Mutta viimeistään kun imetys ohi, voin alkaa vähentämään syömisiä. Nyt jotenkin vaan ei "uskalla" jos vaikka vähenee maidontulo..
Muoks. Mutta kun sais herkut pois, sekin ois jo jotain. Ei niitä maidontuloon tarvita :/

Esikoinen saa mummolta ja ukilta synttärilahjaksi hiekkalaatikon :D Aluksi puhui sellaisesta lasten kahdenistuttavasta keinusta (siis samanlainen kuin aikuisten mutta pienempi ). Näytti mainoksesta millainen, mä sit sanoin että tuo viereinen hiekkalaatikko voisi olla tarpeeseen enemmänkin! Joten sen ostavat sitten yhteiseksi, me hommataan hiekat. Kiva niin saa tuohon takapihalle oman, etupihalla taloyhtiön yhteinen. Saa ehkä tehdä omia juttuja samalla eikä tarviis aina tuonne toisten töllättäväksi lähteä B)
 
Rattaiden valintaprosessi senkuin jatkuu, ja saatiin tästä riita aikaiseksi miehen kanssa. Etsinnässä on istumarattaat, jotka olis kevyemmät kuin yhdistelmät. Mies haluaa sellaiset jotka menee mahdollisimman pieneen tilaan (aikoo käyttää edelleen yhdistelmiä rattaina, ja tarvitsisi kuulemma pieniä rattaita vain oikeasti matkalla, eli siis matkarattaat olis hänen mieleen). Minä taas haluaisin sellaiset pykälää kevyemmät rattaat, joilla voisi päivittäin kulkea kaupungilla ym., jolloin tavalliset matkarattaat voi pienine renkaineen käydä tuskastuttaviksi ajan mittaan. Haluaisin siis enemmän kuomurattaan oloiset. Kolmia rattaita ei kuulemma hankita. Aloin jo katsella tuollaisia kolmipyöräisiä joggereita, jotka ei tosin mene pienimpään mahdolliseen tilaan kokoontaitettuna, mutta kääntyis kevyesti kaupassa ym. Ja tietenkin olis hyvä, että lapsi mahtuis niihin vielä yli 2-vuotiaanakin. Koko päivä onkin surffailtu eri vaunusivuilla ja välillä kinasteltu :kieh:

Välillä käytiin vaunujen kanssa kävelyllä (jolloin mies koko ajan kuittaili, että "onpas nämä yhdistelmät joo tosi raskaat työntää"). Otso oli koko matkan otsa kurtussa ja piti yksikseen muminaa, mikä lie mielessä liikkunut B) . Onhan tuossa yhdistelmien ratasosassa vielä kasvunvaraa, turvavyöt llähtee 20 senttiä pään yläpuolelta :LOL:

 
maikki, ihana kuva!!!Mä koitin siitä tiirata että mihin oikeen kiinnität tuon jalkapeitteen, kun meillä sekä topattu että ohuempi on jotenkin oudon epäsopivia, siis en löydä sopivalta kohtaa nepparin vastakappaletta,,, :D Tosin, meillä ei oo useinkaan käytössä ne peitteen, varmaan muutenkaan.

Me meinataan ainakin kulkee painavilla emmaljugillamme koko ratasaika, esikoinen oli 3,5veenä vielä satunnaisesti kyydissä ja hyvin mahtui. Ja sitten on matkikset, ne mainitsemani halvat abc:t aina autossa, näillä mennään. Joskus haaveilen kanssa softyistä tai ponyistä (miten ne taipuu??) :LOL: mutta mies kanssa tyrmää samantien ja sitten taas yhdistelmistä en haluu luopuu, kun nukkuu jatkossakin paljon ulkona.
 
Helmi, se jalkapeite menee kiinni sivussa olevaan nepparin muotoiseen muoviseen ulokkeeseen siinä mustassa muovisessa osiossa.

Meillä ei poika nuku päiväunia vaunuissa, kun niitä ei saa meille sisään (asutaan 3. kerroksessa, ei hissiä). Vaunut jää aina rappukäytävään ja poika kannetaan sisään kantokopassa.

Täytyy vielä jatkaa pohtimista, miten meillä jatkossa kuljetaan. Työkaveri juuri kertoi menneensä aikanaan itse vaunukauppaan ja sanoneensa, että "myykää mulle parhaat vaunut" ja koko prosessi oli ohi 15 minuutissa. Ihailtavaa!
 
maikki, KIITTI!!!!! mä koitan heti huomenna sopiiko se siihen (siis en tietenkään usko, ennenkuin näen..) Ja jos niitä peitteitä sitten käyttäs.. :LOL:
Arvaa, mä luin "mun työkaveri meni itse vaunukoppaan...." :LOL: :LOL:

väsy, niin väsy, menee nyt nukkuun...öitä!
 
Huomenta

ihana kuva maikilla =)

Me löydettiin uusi puisto tosta 500m päästä eilen. Syskyllä kattelin ku jotain puistoaluetta tuohon tekivät ja nyt sit eilen kotiin tullessa ajoin sitä kautta ja puistohan sesiellä ja se meitä kutsuu tänään.

eipä tänne kummosia.
 
Huomenta!

Onko HM:n tilnteesta mitään uutta?

Maiikki tyylikäs ratasmatkustaja sulla!

Mun on kyllä pakko lähteä ompelukonekauppaan kun nuo vaippaohjeet niin kiehtoo! Jos koittaisin XL-kokoja tehdä jo. Kuka sano että kestovaippailu on halpaa :LOL: Ei vaan, muutenkin oon ompelukonetta välillä kaipaillu ja voin kuvitella että kun tyttö tost ksvaa niin eteen tulee tilanteita, että tarttis purkaa, saumoja ommella, pidentää, kaventaa jne. Kaavoista en oo koskaan ommellukaan...

Myin muuten S-koon kestot just E-Bayssa ja rahaatuli yli 50 euroo... uskomatonta!!!!

Bodyn jatkopalatkin tuli Suomesta pikanopeeta, kiitos viellä vinkistä!!!

Eilen ku olin kaverin kanssa kahvilla niin löysin aivan ihanan asuinalueen täältä ja päätin, että sinne muutetaan! (Siis meillähän on kämppä irtisanottu ja uus haussa, eli ihan noin spontaani en ole...) Kun rahaa on hintsusti, mut ois niin ihana sad neljä huonetta... no joo, tänään meen ekaan näyttöön illalla sille lueelle. Sopis viellä töitten puolestakin meille molemmille aika hyvin.

Rattaita en oo kauheesti miettiny. Meillähän on Maxi Cosin Maxitaxi, musta se käy rattaina myös... pitäiskin kokeilla. Nyt on ollu alustana vaan kaukalolle, jos ollaan kaupoilla oltu autolla ti jos oon junalla käyny jossain tytön kanssa.

Yks kyssä: Miten pian Suomessa suositellaan/miten pian ootte alottanu ekan soseen jälkee antaa iltasin puuroa?
 
huomenia...

oisko puurosuositus 5kk eteenpäin? :D (tosi varmaa tietoo..) Mutta meillä saanut n. kuukausi kasvissoseitten jälkeen, eli on nyt n.3viikkoa puuroa saanut; kauraa ja mannaa. Mistä tulikin mieleen, lihaa ei olla vielä alettu, taidankin tänään ostaa kanaa ja keitellä..

Mulle saattaa tulla huomisesta alk. viikoksi yksi vähän alle 2v poika hoitoon, siis vanhempien työajaksi, ei sentään 24/7. Ratkeaa ihan piakkoin. Esikoinen oottaa innolla leikkikamua. =)
Saampahan hieman esimakua millaista ois pph:n arki!
 
Tuli mieleen, että mitäs vappusuunnitelmia teillä on?

Me ollaan ihan kotosalla, tehdään perinteisiä vapusapuskoja, ehkä grillataan, jos hieno ilma ja saunotaan. Ja tietty aatonaattona koristellaan koko koti palloilla ja serpentiineillä.

Pitää keskiviikkona mennä torilta jonottaan munkkeja. :p

Ja vappupäivänä kävellään keskustassa katsomaan varsin "villiä" vappumenoa..heh...3 eri puoluetta järjestää kaikki omat vappujuhlansa!
 
Huomenta!

Kiinnostuneena luin noita teidän kestovaippajuttuja. Vähän tekis kanssa mieli kokeilla noita!
Kiva kun Suomessa siinnä uudessa äitiyspakkauksessa on vaan kestoja. Harmi kun täälläpäin ei yhtään kannusteta noihin kestoihin. Oon kyllä kuullu et jossain on niitä kestovappapalveluita, et viedään kakkapyykit ja tuodaan puhtaat vaipat tilalle. Vähänkö ois helppoo :D

Mä oon pää höyryssä ettimässä matkarattaita ja turvaistuinta.
Niin vaikeeta taas kun valikoimaa on ihan liikaa.
Samaa ongelmaa pohdin kuin maikkikin noitten rattaiden kanssa.
Pitäis löytyä pieneen tilaan menevät, mutta haluun kuitenkin sellaiset missä sen istuimen saa makuuasentoon, että voi nukkuakin niissä. Käytän noita mun yhdistelmävaunujen rattaita täällä kotimaisemissa, mutta ne on taas liian isot matkalle.

vappusuunnitelmia, Pitäiskin tehdä simaa :p
Me ollaan aina vappuna lähetty perinteisesti veneilemään, mut en tie uskaltaako ihan näin pienen kanssa lähteä vesille. Ollaan varmaan ihan kotosalla.
 
Helmi, joo tarina ei suoranaisesti kerro, menikö työkaveri itse sinne vaunukoppaan :LOL:

Maotao, mä aloitin soseet 4,5 kk iässä ja puuron 5,5 kk vaiheilla. Annan kaurapuuroa (aluksi teki vatsakipuja, mutta nyt sopii jo), riisipuuroa ja spelttimannapuuroa. Keitän nykyään kattilassa, kun mikrossa aina kuohui yli, lautanen meni tulikuumaksi ja puurostakin tuli liisteriä.

Aamupuuro ei taas tänä aamuna tahtonut maistua, kun poika nukkui klo 21-07 ja sitten veteli tissimaitoa seitsemän aikaan niin antaumuksella, ettei vielä kahdeksalta ollut yhtään nälkä. Aion kuitenkin pitää tuon aamupuuron ohjelmassa, kun itse oon alkanut syödä sitä. Iltaisin keitän useimmiten spelttimannaa ja se on niin herkkua, että sitä menee 2,5-3 dl joka ilta keralla puolikkaan pilttipurkillisen verran jotain hedelmää/marjaa.

Mulla on myös herännyt epäilyksiä tämän kestovaippailun edullisuudesta... Tai siis kyllähän niissä brosyyreissä sanotaan että monta sataa kestovaippoihinkin menee ja edullisuus tulee koko vaippakautta kohti. Viiskymppisiä oon syytänyt jo tosi monta kertaa vaippoihin ja kankaisiin... Me lähdetään loppuviikoksi Etelä-Suomeen mummolaan ja aion ottaa sinne kestoja mukaan, niin näkevät sielläkin (aiemmin on ollut kertsit mukana).

Vappuna mennään näillä näkymin mun veljen luo, siellä on 3- ja 7-vuotiaat pojat ja ehkä tulee vielä toinen tuttavaperhe, joilla on 1-vuotias. Että vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa :D Vapunpäivänä ehkä treffaan paria kaveria Helsingissä.

Mies meinaa aloittaa golf-kauden ja mä oon luvannut ommella palloille pienen pussukan, jossa on kuminauhasta tehty tii-pidike. Oon lupaillut ja lupaillut, tänään on viimeinen hetki ommella se. Sitä ennen lähden pojan kanssa vaunukauppaan katsastamaan valikoimaa taas. Tää taitaa olla mun harrastus nykyään...
 
Vapusta en ihan kans osaa sanoo. Simat pullotettiin eilen. Tai mies ja esikoinen pullotti. On ollut aina miehen homma toi sima :) Kai sitä munkkeja vois koittaa ite tehdä. En kyl oo kauheen innostunu siitä rasvassa tirisyttelystä.
Jos naapurin tuttavaperhe on kotona ni sinne varmaan mennään aattona iltaa istumaan. Esikoisen paras kaveri on niiden tyttö ja usein on siellä oltu silleen että tyttö jää yöksi ja me tullaan kotiin puolen yön maissa. Lumi nukkuu vaunukopassa ja kannetaan se vaan tänne.

HM:n kuulumisia täällä kanssa odotellaan huolissaan :/
 
Minä myös HM:ltä kuulumisia oottelin! Toivottavasti kaikki on hyvin

Nuutin syömisissä me edettiin näin:
- ensin annettii yks ateria kasvista (n. 3 vkoa) ja sitten toinen kasvisateria mukaan
- siitä viikko eteenpäin otettiin aamupala ohjelmistoon, hedelmillä vaan alotettiin
- muutama päivä testattiin sitä ja sit puuroa aamupalalle. Ensin kaura, sit vehnä (mannapuuro) ja riisihiutale, sit muita hiutalepuuroja
- lihat alotettiin sit vasta myöhemmin, n. kukkauden päästä viljoista.
Eli oikeestaan eka kuukausi (5,5kk-6,5kk) maisteltiin kasviksia laidasta laitaan, toinen kuukausi viljoja ja hedelmiä ja marjoja ja sit viimesenä oli meillä ne lihat. Sillon neuvolan täti sano että voidaan valita otetaanko ensin lihat ja viljat. Nuutti oli yli 7,5-kuinen kun lihat alotettiin, eli ei niillä vissiin mikään kiire sit oo. Leevin kans mennään samaa tahtia jos se vaan leeville sopii. Nyt ollaanki ihan vielä kasvislinjalla, mutta luumua ja ruusunmarjaa otetaan aamulla mahaa auttamaan. Varmaan viikon päästä sit puuroa aletaan tarjota.

Vappusuunnitelmia: eipä ihmeitä! :) To-iltana meidän seurakunnalla on tuossa kirkolla koko perheen vapputapahtuma missä on leikkiä, askartelua, pomppulinnaa, makkaran paistoa ja vaikka mitä. Pienet maksut on noihin touhuihin. Mennään sinne sillon. Sit vappupäivänä ollaan ihan vaan kotosalla. Vissiin sateita on luvanu (?), mutta jos onki nätti sää niin aamupäivällä varmaan mennään vapputorille ja illemmalla sit jotain hyvää syömistä laitetaan.

Kestovaippojen hinnoista: meidän paikallisessa sanomalehdessä oli joskus juttua kestoista ja oli tehty laskelmia kestojen/kertsien kustannuksista. En tarkemmin muista mitä niissä laskelmissa oli otettu huomioon (ainaki nyt siis varmaan vaippojen kulutus/päivä ja kuivaksoppimisikä), mutta laskin ite sit että minkä verran meillä meni rahaa vaippoihin (kertsejä siis käytettiin) ja meillä meni rahaa huomattavasti vähemmän kuin siinä laskelmassa meni kertseihin. Mutta me aloteltiin pottailu siis 5-kuisena ja nuutti oli täysin kuiva sit jo 1,5-vuotisena. Vaippojen kulutus oli jo vuoden iässä n. 4 vaippaa päivässä kun potalle suuren osan tarpeistaan nuutti teki. Ja kaikkein halvimpia vaippoja käytettiin. Eli voi sitä tuollakin tavalla säästää - jos siis pelkästään rahaa aattelee. Onhan kestoissa toki se ekologinen puoli sit taas aivan huippujuttu ja sitä ei sit pystykkä samalla tavalla rahassa mittaamaan. Mutta kun nyt siis on hinnoista ollu puhetta...
 
Spinning & ladybody takana. Ihmeen pirteä olin aamulla sinne lähdössä & tytöt meni kiltisti päiväkotiin. Olen pullottanut simankin & pyykit viikannut.

Tänään ajattelin vielä ruveta noita kaavoja piirtelee & toivon, että saan huomenna kangaskaupasta pul-kangasta. Mutta sitten tuli mieleen, että kun teen tällä ohjeella myös:

http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/17/, niin eikös ulko- sekä sisäkangas voi olla polarfleeceä? Vai olenko ohjeista ihan väärin ymmärtänyt, että tuo polarfleece ei päästä läpi?
Ja siihen ei kuorivaippaa tarvitse?

ja tähän ohjeeseen myös kuorivaippa:
http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/13/

Mie tarkistan asiat uudelleen ja uudelleen :D. Että varmasti menee päähän..

Mutta miten mie osaan nuo kaavat piirtää?

Minkä kokoinen vaippa kannattaisi tehdä? Milka painaa 8,3 kg. Eli M-koko varmaan? Ja kohta sitten L-koko?

- RD -
 
Mä muistelisin että puurot pitäisi viimeistään ottaa listalle 6kk iässä, raudan saannin vuoksi?

Viime yö meni taas ihmeen hyvin, mikähän tuota tyttöä nyt vaivaa :LOL: =) Meni illalla 20.30 nukkumaan ja jossain 22 tienoilla pientä itkua piti, mutta hiljentyi itsekseen. Imetin ehkä 1-2 maissa, ei mitään hajua. Ja toisen kerran vielä aamuyöllä, ja tää oli siis jo luksusta meille :D
Jospa nää yöt tästä vihdoin alkaisi onnistumaan, ois jo korkea aikakin!

Aamupäivällä käytiin kaupassa, esikoinen sai uudet lenkkarit ja vauva muutaman bodyn. Ihmeellistä kun olen varmaan 6 bodya tätä ennen ostanut ja kaikki ovat olleet liian pieniä :eek: Tai siis sillä hetkellä juuri sopivia, mutta nyt siis jo ahdistaa... En kai ole tajunnut että tyttö voi olla jo niin iso =)

:attn: :attn:
Tätä olen miettinyt.. Kun tulee varmasti kesän aikana pidettyä pienintä paljon rattaissa ulkona, miten käy ryömimisen opettelun kanssa? Pitäisi varta vasten tulla sisälle että pääsisi lattialle harjoittelemaan... Tai sitten laittaa terassille matto ja sen päälle :/
Ootteko muut ajatelleet miten vauvat sais treenattua tarpeeks jos varsinkin isompia lapsia joiden kanssa täytyy ulkona olla? :attn: :attn:

Vappuna
ollaan kotona. Mies vapunaattona 22 saakka töissä, mutta pikkusiskoni 15v. tulee meille yökylään =) Jos hyvä ilma, ollaan paljon ulkona, grillataan jotain tai paistellaan lettuja =) Ilmapalloja ostan ensimmäistä kertaa kun esikoinen jo jotain niistä ymmärtää =) Vapunpäivänä saatetaan käväistä torilla, ja ilmoista tämäkin kiinni.
Tulee jo 3. selvä vappu peräkkäin meikäläiselle! Aluksi meinasin tänä vuonna lähteä, mutta tuo pikkuneiti on sitä mieltä että ei äiskä saa lähteä!
 
Vapusta: meillä mummo halus pojat sinne sillon to-pe yöksi. Sopi meille. Grillaillaan kaveriporukalla tässä meillä ja jos muutaman oluen ottaisi. Perjantaina sit käydään vapputorilla ja grillaillaan.
 
Tervehdys!

Eilen saatiin ukko-kultakin kotiin, ei onneksi isompaa ollut tullut. aivotärähdys ja iso vekki takaraivossa. Ihan on kunnossa jo, onneksi. Poliisit soittelivat ja kysyivät kuulusteluihin, niillä on valvontakameran nauha missä pahoinpitely näkyy.

Mutta nyt hoivaamaan sairasta ja laittamaan ruokaa.

HM
 
HM: Kiva kuulla sinusta! Onneksi ei oo käynyt pahemmin! :hug:
Nuo tappelujutut on niin inhottavia. Tiedän niin monta tapausta.. Ja samalle henkillölle vielä kaiken huipuksi ja toinen on istunut vain baaripöydässä, kun tuntematon tulee hakkaamaan.. :headwall:
 
Kiva kuulla HM, että kaikki menossa parempaan :heart:

Mulla taas pyykkikone laulanut koko päivän. Ihanaa, kun vie pyykit ulos, niin saa hetken päästä jo käydä keräämässä nipun kuivia takaisin. Ulkona mahtava sää. Auto on myös pesty ja pihaa siivoiltu. Ikkunat vielä odottelis pesijää, mutta jäävät varmaan huomiselle.

Kauppaan tartteis taas lähteä, mutta pitää odotella isäntää kotiin, kun keskimmäinen on nyt jonkin sortin mahataudissa :( Esikoinen sairasti sen viime viikolla ja nyt tämä sai taudin viikonloppuna. Ruoka ei maistu, oksettaa ja ripulia tyrkkää peräpäästä. Täytyy toivoa, että Leo ei saa tautia! Naapurin tyttö 7kk, oli tässä viime viikolla sairaalahoiodossa likemäs viikon rota-viruksen takia. Nyt alkoi vähän jännittää, että tuliko säästettyä väärässä kohdassa, kun ei rokotetta hankittu :ashamed: Täytyy toivoa, että tämä meidän lasten tauti on jotain muuta.

Vappu olisi tarkoitus viettää ystäväperheen luona Jyväskylässä. Ja viikonloppu sen jälkeen mökillä keski-Suomessa. Saas nähdä parannutaanko ennen sitä. Muuten menee sekin suunnitelma uusiksi.

No nyt tuo ukkeli heräsi. Pitää kaäydä pelastamassa ukkeli vaunuista, ennen kuin tulee yli. Tuo kun jo ottaa konttaus-asentoa ja ryömii pieniä matkoja. Varovainen saa olla. Juu mutta :wave:
 
Hei vaan kaikille!

En oo ehtinyt pariin päivään lukea juttuja, hirveästihän sitä tekstiä näytti kertyneen. Puolet kyllä unohtui saman tien kun olin lukenut. Ainakin kestovaippainnostusta on paljon. Ja huonoista öistä oli juttua...Juuri viikonloppuna mietin etten ole viiteen kuukauteen nukkunut kahta tuntia pidempää pätkää kerrallaan. Tuleekohan mulle joku totaalinen stoppi jossain vaiheessa, kun vielä sitä vaan jaksaa. Sen olen kyllä huomannut, että muisti ja keskittymiskyky on ihan olemattomat. Muuten olo aika normaali, yritän vaan touhuta koko ajan niin ei huomaa väsymystä.
Vappuna paistellaan kotona munkkeja ja vappupäivänä olisi tarkoitus mennä vappushokkeloon. Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Moikka!

HM, onneksi miehesi on kunnossa ja hyvä että poliisi hoitaa asiaa!

Noista päävammoista puheenollen, en tiedä kehtaanko edes kertoa, mutta meidän poika putosi tänään sängyltä lattialle :( Oli siellä suht keskellä parisängyn toista puoliskoa ja poikittain sänkyyn nähden, mutta kun silmä vähän vältti, kuului muksahdus ja sitten hirveä huuto. Oli kiepsahtanut siitä jotenkin ja pudonnut selälleen. Neuvolassa juuri 5 kk kohdalla käytiin läpi turvallisuusasioita ja terveydenhoitaja sanoi, että keskimäärin jokainen lapsi putoaa kerran parisängystä lattialle. Mutta silti... Ei tullut mitään näkyviä vaurioita ja muutenkin vaikutti ihan normaalilta itkun laannuttua, joten ehkä tästä päästiin säikähdyksellä ja opimme, että vauvaa ei saa jättää sängylle.

Tänään kävin käpälöimässä taas rattaita ja totesin, että jämäkät matkarattaat on se mitä haluan. Ne kolmipyöräiset on loppujen lopuksi niin isoja, että on kokoonaitettuna samaa kokoluokkaa yhdistelmien kanssa (toki kevyempiä).

Huomenna piti lähteä heti aamusta reissuun, mutta tajusin, että mulla on autossa talvirenkaat alla :headwall: Ollaan sunnuntaihin saakka reissussa ja ajoa tulee n. 1000 km, joten olis ihan fiksua vaihtaa kesäkumit (etenkin kun lain mukaan olis pitänyt jo viikko sitten olla). Mä oon meillä autovastaava (kun miehellä ei oo ajokorttia), joten itse pitää aina muistaa hoitaa nämä jutut.

Onneksi lähihuoltiksella saivat mahdutettua mun renkaanvaihdon huomenna puoliltapäivin johonkin rakoon. Siellä on aina ihana palvelu, epäilen että se poika uhrasi ruokatuntinsa :eek: Kävin myös pesettämässä auton. Aion kyllä opetella renkaiden vaihdon ensi syksynä itse, niin ei tarvitse aina olla tappelemasta noista huoltamoajoista.

Red Dragon, kyselit niistä fleeceistä. Kuoreen pitää laittaa kaksinkertainen fleece, jotta pitää kosteutta. Sisäpuolelle sitten yksinkertainen. Voi tulla aika paksu setti, kun tuohon vielä laittaa imut, mutta kokeile! Ja ne kaavat voi piirtää esim. kontaktimuovin taustapaperiin, siinä on 2 x 2 cm ruudukko!
 
maikki: Pirskatti :headwall: .. En tullut ajatelleeksi ollenkaan kontaktimuovia! Ja jääkaapin päällä iso rulla. Noh, mie oon piirrellyt kaavoja tuohon 1cm*1cm ruutupaperille, mitä o koulusta jäänyt tähteeksi :D. Ajanee saman asian. :whistle: Kunhan oon vain ajatellut, että tuossa paperissa 2 ruutua = 2 cm :D

Mukavaa reissua teille! Pitkästä aikaa kuulen, ettei miehellä oo korttia :D. Yleensä se o toisinpäin :whistle: . Mies on tällä hetkellä vaihtamassa renkaita meidän autoon.
 

Yhteistyössä