11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Aamun merkki. Mies on joutunut sairaalaan niin lähden piakkoin toista kattomaan. Huoli iso. Oli ollut saunaillassa ja oli yrittänyt lopettaa jonkun tappelun mutta olikin sitten itse saanut perusteellisesti pataan. Nyt neurolla koska silmissä oli jotain häikkää... :'(

Myöhempään

HM

PS. Kuka saakutti ton koiran käyttää ulkona??? Neljän muksun kanssa ei niin kivaa touhua... (saksanpaimenkoira). |O
 
HM, voi ei! Mä pelkäsin just jotain tollaista, kun mies ei ollut tullut silloin viime viikonloppuna aamuun mennessä kotiin (kun jäi saunan pukuhuoneeseen nukkumaan). Tulisin ulkoiluttaan teidän koiran jos vaan pysyisin!
 
huomenta!

voi kauheeta hm!!! :eek: Ihan kananlihalle menin...toivon tosi paljon että olisi mies selvinnytkin "vain" pienillä vaurioilla! :hug:

Olin eilen kanssa sitten humputtelemassa...ja tulin kanssa taksilla kotiin vaikka vaan 1,5kilometriä matkaa kotiin, mutta kun kaikenlaista huhua ollut isoista joukkotappeluista, niin halusin turvata kotimatkan ja maksoin sen 9euroa ihan mielelläni.
Niin, meillä oli tosi hauska ilta, paljon hyvää syötävää ja juotavaakin. ;) Ja hetkisen kävin baarissakin tanssimassa, sitten onneksi tajusin jo yhden aikaa lähtee kotiin, kun herätys oli pikkuisen kanssa 7.30. Yllättävän virkeä olo kuitenkin, kai toi kaunis ilma sen tekee! Ja poikakin selkeesti paranemaan päin!

Kummipojan synttärit ois tänään, mutta täytyy miettiä miten mennään, kun vauvaa ei kannata varmaan mukaan ottaa.

Noista teejutuista ja homeopatiasta...mä luulen että saksa on aika paljon suomea edellä noissa asioissa. Suomi tuntuu tulevan niin jälkijunassa aika monessa asiassa..Mua kiinnostaa henk.kohtaisesti kaikki vaihtoehtoinen hoito, ja tuo antibiooteilla pleraaminen on täällä kyllä aika järkkyä!! JOka tautiin vaan kuuri tai parikin, kun ei malteta, eikä keritä sairastaa.

Meillä "juomana" ainoostaan maito; tissi ja tutteli. Ei oikeen oo vesi ollut menestys. Eikä viimeksi ainakaan neuvolantäti pitänyt sitä vettä niin tarpeellisenakaan, mutta kesän koittaessa kunnolla, alan kuskaan vesipulloa aina mukana.

 
HM jaksuja! Inha tilanne teillä!

Kiitos RD vauvauintivinkeistä!

Mie lähen tästä kahveelle ulos yhen kaverin kanssa ja illal vielä yks asuntonäyttö... eli rauhallista sunnuntait vietellään =)


Helmi ah Suomi ei oikeestaan oo ollenkaan niin jälkijunassa! Suomihan on kaikin puolin lapsystävällinen maa esim. täällä Saksassa on tosi vaikee löytää vaikkapa hoitopöytää yleisistä vessoista tai mahtua lastenvunujen kanssa johonkin kauppoihin, mikä Suomessa on itsestäänselvyys. Samoin esim. toi kestovaippailu on täällä "perusäiskälle" ihan hepreaa. Toki tietyt piirit sitä harrastaa.
 
HM:lle kovasti jaksuja, toivotaan että kaikki on kunnossa!!! :hug: Noista tappelujutuista miullaki on aina huoli kun isäntä on jossain menoissaan. Känni ja järki kun ei kaikilla miehillä välttämättä mahu samaan päähän.

Meillä miesväki lähti ulkoilemaan ja mie täällä kotihommia teen. Ollaan taas herätty viiden jälkeen niin on jo kerrenny vaikka mitä tehä...

Kävin varastosta parvekekalusteet ja kukkaruukkuja hakemassa ja vein pulkat ja liukurit oottelemaan seuraavia lumia. (Eilen pesin loputki talvivaatteet - eli todennäköisesti ens yönä sataa puol metriä lunta ja aamulla on sit 10 astetta pakkasta...) Mies jo sit pesas ja öljys ne kalusteet ja mie istutin kukataimia suurempiin ruukkuihin ja laitoin muutamia viherkasvien pistokkaita multaan.

Isommasta pakastimesta tyhjensin tavarat pienempään ja laitoin tuon isomman sulamaan. Aattelin nyt sulattaa molemmat pakastimet ennen kuin alan sit leeville pilttipurkeissa pakastamaan soseita. Nyt on melko tyhjät pakastimet kun melkein kaikki marjatki ollaan jo syöty. Pitäs vielä tässä imuroida keittiö, viikkailla pyykkejä ja laittaa ruoka. Sit lähen leevin päikkäriaikaan (leevi saa nukkua rattaissa) miehen siskon luo laittelemaan juhlia (appiukon 60veet), isi ja nuutti tulevat sinne sit päikkäreiden jälkeen. Ei jaksais ollenka innostua nyt noista juhlista...

Ulkona on kyllä aivan mahtava sää! Ois ollu itellekki kiva mennä ulos, mutta kyllähän sitä ulkoilun riemua riittää taas kun huomenna arkeen palataan. Hyvää säätä on koko ens viikolle tainnu luvata, ainaki lämmintä! Kiva, kesä tulee!! B)
 
Huomenia!

Jaksuja HM :hug:

Noista turvaistuimista, Noi kaikkein turvallisimmat on vissiinkin kaikki noita isofix-istuimia?
Haluisin just sellasseen kaikkein parhaimman testivoittajan, mut kun meidän autoon ei käy isofix :( Ollaan kyllä vaihtamassa uuteen autoon, mutta ei varmaan tänä vuona vielä.

Helmi ja Maotao, Mun mielestä, siis omakohtaisen kokemuksen perusteella voin sanoa, et Suomi on monissa terveydenhoidon asioissa jälkijunassa, esim. terveyskeskussysteemi on suoraan sanottuna syvältä. Saksa ei taas ole ollenkaan niin lapsiystävällinen maa, mitä tulee päivähoitoon niin täällä ollaan ihan kivikaudella Eikä ole mitään kuntalisiä jne. Suomessa on niin hyvin järjestetty päivähoitosysteemi ja naisille tehty helpoksi käydä töissä. Lopputuloksena olen todennut, että se on periaatteessa ihan sama missä maassa sitä asuu, koska joka maassa on omat plussat ja miinuksensa. Mitä mieltä olette muut, jotka asutte ulkomailla?

Tänään on aivan ihana ilma B) Täytyy mennä pihahommiin pihalle. Mulla on kamala istutusvimma! Viime vuonna kun en tehnyt pihalla mitään sen ison mahan kanssa.
 
Jösses te olette olleet reippaita pihaihmisiä! :flower: :flower: Toisaalta kerrostaloasukilla ei kauheasti ole tuolla saralla annettavaa.

Mä oon vain surffannut netissä matkarattaita, kun eilen käytiin kaupassa katsomassa Teutonian Timmyjä, joita meinasin käytettynä ostaa, ja todettiin että meidän yhdistelmät (city cross) on lähes saman kokoiset. Ei ehkä kannata kaksia melkein samanlaisia olla. Sitten vietin koko illan vertaillen erilaisia matkarattaita, kun pitäis jotkut kompaktin kokoiset ja kevyet saada junassa matkustamista ym. varten.

Mies syöttää tuolla pojalle kasvis-kalkkunasosetta (Nestlen), kokeillaan kotioloissa valmissoseita, että tietää sitten voiko niitä antaa reissussa. Mies ei ollut löytänyt meidän lähikaupasta mitään missä olis pelkkää kasvista, joten otettiin sitten lihojen aloitus tähän samaan. Sairaalassa muutama viikko sitten poika jo sai kasvista + kinkkua kerran, kun siellä ei ollut muuta sosetta tarjolla. Sairaanhoitaja vain tyynesti toi lautasen, että "ei meillä ollut pelkkää kasvista, kai tää käy?", mihin mun ei auttanut muuta sanoa kuin että kai se käy... Mun mielestä noi lihaa sisältävät valmissoseet haisee tosi kauhealta. Nyt pitäis sitten itse miettiä miten niitä lihoja alkaa valmistaa.
 
HM:lle paljon jaksuja ja toivotaan miehelle paranemisia :hug:

Mä kanssa aina pelkään noita tappelu juttuja jos mies ei oo tullut ajoissa kotiin.Ja sit jos jou tappelee niin toi on aina menossa väliin ja rauhoittelemaan.

Mut täytyy kiitää,ulkona niin ihana ilma =)
 
Nyt tämän päivän aikaan olen yrittänyt noita kestovaippajuttuja lueskella & kohta minun pääni on ihan sekaisin kaikesta..

Mutta pääsenkö näillä eteenpäin:

Jos tekisin 4-5 kpl fleedetarrakuoria:
http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/20/

ja sitten sisävaippoja ohjeella:
http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/13/

tai sitten sillä mummut-kaavalla.

Pääsisinkö mie noilla jo niin sanotusti alkuun? Eihän mun tarvitse kymmenellä eri ohjeella tehdä noita sisävaippoja, jos tuo/nuo ohjeet ovat hyvät?

---------------------------------

Tänään olen ottanut vähän rennommin.. Yrittänyt olla tekemättä hirveästi yhtään mitään.. Olen kyllä siivonnut keittiön, tehnyt ruoan (pitkästä aikaa mie oon tehnyt ruokia, vaikka mies yleensä hoitaa ruokapuolen), koneellinen pyykkiä peseytymässä, eiliset pyykit viikattu kaappiin, puolen tunnin lenkillä oon käynyt ja kohta lähden sitten vaunuilemaan & otan koirankin matkaan.

Simakin on valmistumassa.

Milka on ollut tänään mielettömän kiukkuinen.. Tekisköhän hampaita, ku tutti on nyt ruvennut kelpaamaan. Tähän asti ei oo kelvannut.

Mutta nyt tekee tuo sima loppuun. :wave:
 
HM :( Toivottavasti ei ole käynyt pahemmin. Jaksamista sinne!

Jaksamista myös Luminkalle univelkojen kanssa! Itelläkin vielä melko tuoreessa muistissa ne ekat 1,5 kk kun 4 tunnin unet vuorokaudessa oli saavutus... sen jälkeen on kyllä päässyt melkein luvattoman helpolla...

Mekin päästiin vihdoin vauvauintiin eilen aamulla! :) Ekalla yrityskerralla oltiin ite ihan hukassa siellä hallilla ja tyttökin alkoi itkeskelemään niin lähettiin vaan kotia. Toka kerralla se oli peruttu kun allas ei ollu lämmenny. Ja sen jälkeen monta viikkoa putkeen on ollu joko miehellä töitä tai sit ollaan oltu viikonloppureissussa jossain... mut nyt sit vihdoin, ja meni kyllä paremmin kuin ikinä oisin osannu toivoa. Tyttö tykkäs ja sai kovasti kehuja, kun ei yhtään arastellut eri asentoja. Aluksi meinas vierastusitku taas tulla kun ohjaaja tuli viereen, mut hän osas kyllä tosi hyvin ottaa sen tilanteen ja pysytteli sopivasti etäämmällä niin kauan kunnes tyttö hänet hyväksyi. Ens viikonloppuna jää taas tietysti välistä kun pitää lähtee anoppilaan... mutta jospa sen jälkeen sit sais käydä joka viikko :).

Kakkaisten kestojen putsauksesta joku kyseli? Meillä on noita ihan ostotaskuja (fuzzeja enimmäkseen, pari muksujen ja pari jotain muuta), ja niistä lähtee sotkusemmat kakat tosi kätevästi vessan käsisuihkulla. Fleecekuoret on mun mielestä siitä kivoja, et ne kuivuu tosi nopeesti. Meillä ne roikkuu sellasessa pikkupyykin ripustimessa hoitopöydän yläpuolella ja huomasin et ne toimii samalla mobilena kun ovat sopivan värikkäitä ja heiluvat siellä. Imut kuivuu vähän hitaammin, mut kunnon linkouksen jälkeen ei niissäkään niin kauan mee. Meillä on kyllä myös kuivausrumpu käytössä, mut jos on pelkkää vaippapyykkiä niin en sitä yleensä käytä. Kuoriahan sinne ei saa laittaakaan etteivät mee rikki.

Mun alotteesta alettiin kestoja käyttää, mut mies käyttää niitä myös ja välillä hoitaa vaippapyykinkin jos en ite ehi. Jos en nyt ihan väärin muista ni niitä on yhteensä 12 kpl, ja pestään ~joka tai joka toinen päivä siinä 60 asteessa meilläkin ja samaan koneeseen heitän muutakin tuota lämpöä kestävää pyykkiä. Likaset on meillä ihan vaan ämpärissä tai sen reunoilla kuivumassa jos on ihan märkiä, ei ole meillä juuri haisseet, kunhan kakat on huuhdeltu. Reissussa/kylässä ja öisin käytetään kertakäyttövaippoja. Tosi helppoja noi taskuvaipat on käyttää ja ollaan tykätty niistä, mut sillon vaan ottaa joskus päästä, kun tyttö sattuu nukahtaa päikkäreille ja vaippa ois pitäny tajuta vaihtaa sitä ennen... öisin ei vaihdeta vaippaa ellei tuu kakkoja niin se yksi pampers imee kaiken, mut noissa kestoissa menee meillä parissa tunnissa raja et alkaa vuotaa jo vähän ohi.

Yhteisistä aterioista unelmoidaan täälläkin! Harvemmin vaan vielä onnistuu... korkeintaan niin että toinen syö ja toinen syöttää tyttöä samalla, ja tyttö kyllä tykkää ihan vaan kattellakin, kun toiset syö. Tosi tarkkaan seuraa, ja jos mulla on sylissä kun yritän jotain juoda niin vetää väkisten sen lasin omaan suuhun :D. Ehkä sit vähän isompana syödään koko perhe yhessä, kun syödään samaa ruokaakin. Toivottavasti :)

Hohhoijaa tätä dementiaa... piti äsken rynnätä keittiöön, kun laitoin bataatit ja kukkakaalit kiehumaan ja tulin vaan "käväsemään" koneella, kun sit unohduinki tätä kirjottelemaan. Olipa muuten tosi pehmeetä tavaraa kattiloissa! :D Mulle monet sano raskausaikana, et alat kohta unohtelemaan kaikkee, mut ei sillon ollu mitään ongelmaa. Se on nyt sit vissiin iskeny jälkikäteen... tuntuu et koko ajan unohtelee jotain :$
 
RD: Mä tilasin lanoliinia muistaakseni kestovaippakaupasta, tai siis sellasta villanhoitoainetta jossa on lanoliinia.

Mulla käsityölehden kaavat tuossa valmiina, odottaa vaan siis sitä, että saan inspiksen alkaa ompelemaan. En kyl tiedä sopiiko ne Lauralle, mut kokeillaan.

Mä sain just kaverilta lainaa kestoja :) Muutaman sisävaipat ja kuoria, tais olla pari taskua ja aio:takin. On siis niiden "vauvalle" (1vee) jo pieniä. Päästään mekin kokeilemaan muitakin kuin noita nauhiksia.

Nyt opinnäytetyön kimppuun (valmentajakurssin), pitäis saada torstaihin mennessä palautettua...

-JennyA-
 
keiju: Juu, sitä aattelinkin, että pitää siel jossain vaihees pistäytyä, jos en täältä saa kangaskaupasta tai sit tilaan netistä. Ja, kun vieraillaan Kuopiossa, ni pitää tosiaan silloin aina hakea kangasta mukaan, jos vain nyt saan yhdenkin vaipan onnistuneesti tehtyä :D
 
Tuli tässä mieleen, kun minulla on aikamoinen hinku päästä noita ompelemaan (tai yrittämään edes), niin kun imuosana voi olla fleece & kosteussulkukankaana myös voi olla fleece.. Ni voisinkohan mie tehdä fleecepeitosta? Tai, kun mulla on käyttämättömänä fleecetakki, ni siitä? Kosteussulkuun vain ajattelin kaksinkertaisena.

Siis nämä on näitä mun tyhmiä kysymyksiä, ku ei ole asiasta kokemusta.. Enkä haluaisi vielä ihan kuitenkaan luovuttaa..

Nyt kaikki tietenkin ajattelee, että tänne tulee pelkästään asiaa kestoilusta, kun mie oon alkanut siitä pukahtaa täällä paljon..

Mutta ei pelkoa: Mulla on ens viikko kiireinen, etten välttämättä kerkiä kirjoittelee :whistle:

-----------------------

Huomenna pitäisi mennä aamusta, tyttöt eka päiväkotiin, niin spinning:iin & ladybodyyn.

Mutta hiljenen taas.. Vähäksi aikaa..
 
Älä RD oo huolissas! Ei vielä oo tullu korvat ja suut täyteen kestovaippa-asiaa, vaikken itse asiasta ookkaan into piukeena! :D

Jaksuja HMlle; toivottavasti ei käynyt huonosti!

Päivä sujunut nopsaan ja aurinkoisesta kelistä nauttien. Grillikausi korkattu pihvien paiston myötä. Nyt on munkkitaikina kohoamassa ja simat pörisemässä.
Tänään muuten bongasin ekat valkovuokot; sinisiä onkin jo ollut jonkin aikaa.. :)

Iskä tuolla syöttää tyttärelleen porkkana-pottuvelliä, mut tais joku mennä pieleen itkusta päätellen.. :eek: Täytyy mennä tsekkaan, samoin kuin taikinan tilannetta!

Sunnuntai-illan jatkoa ja aurinkoista alkavaa viikkoa! B) =)
 
Joo, mun eka ite tehty vaippa toimi oikein hyvin. Siihen pintaan tarttu näpsykin tosi hyvin. Mulla kans vähän sama malttamattomuus ku RDllä, et tahtois heti jo vaippoja tehdä mut mun tilaamat kankaat on edelleen postin hallussa, jospa alkuviikosta olis perillä ni saisin vähän PULiakin. Tällä hetkellä mulla on vaan kaks kuorta ja yks AIO. Sisävaippoja ois melkeen tarpeeks mut noi kuoret ei riitä ku nytkin Lumi onnistu molemmat kakkaamaan.
Innostuinkin sitten villavaippahousuja tekee ja ne on nyt lahkeita vaille valmiit! On vaan ongelmia saada lahkeensuusta tarpeeksi silmukoita puikolle.
Ja sit tarttisin kans sitä lanoliinia. Mahtaiskohan luontaistuotekaupasta löytyä?

Käytiin tänään kirppareilla ja ostin vanhoja flanellipaitoja, fleecepaitoja, froteepyyhkeitä ja fleecepeiton. Kaikki menee vaipoiksi =) No muutaman vaatteen löysin Lumillekin ja esikoiselle ja itelle housut!

Jaksamista HMlle täältäkin! Kuulosti tosi pelottavalta. Toivottavasti selviää pian!

Meillä ei nykyään kelpaa iltapuurot oikeen ollenkaan. Tuntuu et on liian väsynyt tai sit ei vaan tykkää puurosta. Vaihdettiin kaura riisiin eilen mut ei se sen paremmin kelpaa. Hirvee huuto puuroa syödessä, kun päiväruuan syö jo oikein innoissaan.

Mäkin bongasin valkovuokkoja tänään. Jee!

Isäntä lähtee huomenna taas kolmen päivän koulutukseen. Ei niin kivaa, mut eiköhän se taas hyvin mee.
 

Yhteistyössä