Hakutulokset

  1. H

    Sairaanhoitajaksi aikuiskoulutuksella opiskelleet!

    Ensimmäinen vuosi alkaa olla takana sh-aikuiskoulutusta. Koko ajan olen ollut töissä 100prosenttisella työajalla. Lähipäiviä meillä 2 päivää viikossa, yleensä 8-16. Tehtäviä tulee tottakai enemmän kuin päiväopiskelijoille. Jos ei rahasta olisi kiinni, lopettaisin työt. Oikeastaan kaikki pitää...
  2. H

    Sairaanhoitajaopinnot

    Ainakin aikuiskoulutuksena monimuotona on aika raskasta. 2 päivää viikossa koulua. Päivät yleensä 8-16 mutta välillä on 8-18. Lisäksi kamalat määrät tehtäviä lyhyellä palautusajalla. Itsestä tuntuu että harjoittelut on mulle levähdystauko kun ei tarvi olla omassa työssä eikä ole lähiopetuspäiviä.
  3. H

    APUA!Poika kaatui pyörällä ja naapurin autoon tuli naarmuja...

    Eli tuolla logiikalla väärinpysäköidyn auton saisi vaikka hakata pesismailalla tohjoksi joutumatta vastuuseen. En kyllä ihan täysin usko. En tosin tiedä satavarmasti oikeaa vastausta, miten korvausasiat menee kun en ole poliisi. Maalaisjärjellä aateltuna tosin olen sitä mieltä että vahingon...
  4. H

    Yhteinen taloustili: paljonko laitatte rahaa?

    Minä laitan tonnin ja mies 500e. Mies maksaa ruoat. Minä makselen muita yhteisiä menoja. Kumpikin maksaa omat polttoaineensa ym. henkkoht. menot.
  5. H

    APUA!Poika kaatui pyörällä ja naapurin autoon tuli naarmuja...

    Minun mielestäni joka tapauksessa kolhija maksaa. Joko vakuutuksesta tai omasta pussista. Miksi autoilijan pitäisi ottaa vahinko oman kaskon piikkiin kun se ei ole hänen aiheuttamansa. Siinä kärsii omavastuun lisäksi bonusmenetykset. Jos teillä kerran on vastuuvakuutus niin senhän pitäisi korvata.
  6. H

    Sairaanhoitajaksi aikuiskoulutuksessa --> äitiysloma lasketaan työkokemukseksi?

    Ja eikös se mene niin, että 2 vuotta pitää olla ihan mitä tahansa työkokemusta että saa yleisen hakukelpoisuuden. Varsinaisia hakupisteitä kai käsittääkseni saa sen 2v ylittävästä, alakohtaisesta työstä. Eli vain hoitoalan työ kerryttää niitä hakupisteitä. Ja ilman noita työkokemuspisteitä on...
  7. H

    Mitä jos miehesi sanoisi sinulle...

    Nauraisin. Meillä on sen verran pitkä parisuhde, että kestän tuollaiset sanonnat loukkaantumatta. Kait sitä normaalilla ihmisellä on oikeus ilmaista itseään. Ei kai siinä mitään pahaa ole, että "kiinnostuu" jostain toisesta. Puhuminen on eri asia kuin tekeminen.
  8. H

    Saanko laittaa omalle pihalle mitä haluan? ( urputus varotus)

    Aika urpo pitää olla, joka toisen pihan kautta oikaisee. Minä saattaisin lievästi sanottuna hikeentyä jos porukka lappais oman pihan kautta. Piruuttani saattaisin laittaa takaisin lappua "kukkapenkin" turmelemisesta...siitäkin huolimatta ettei siinä ollut istutuksia.
  9. H

    kylppärin ja saunan remontti

    Kun on koulu ja opiskelut, niin ei millään ehdi itse tehdä. Sen verran vaan, et puretaan entiset paneloinnit ja mä otan entisen kiukaan pois. Ja uudet saunan lauteet tehdään itse. Muutoin kaikki avaimet käteen periaatteella remppafirman kautta. Osaamista kyllä olisi. Mies on kirvesmies/puuseppä...
  10. H

    Söittekö lapsena maksalaatikkoa perunoiden ja voisulan kanssa? Tuleeko teille vielä joskus himo siihen?

    Mä en muista että meillä ois lapsena koskaan syöty maksalaatikkoa. Pottuja kyllä syötiin voin kanssa.
  11. H

    kylppärin ja saunan remontti

    Meillä on tulossa vielä tän vuoden puolella aloitettava remppa kylppäriin ja saunaan. Kaikki uusitaan pohjia myöten. Kuinkahan kauan moisessa rempassa menee, jos ei tuu mitään yllätyksiä eteen? Remonttifirma tekee kaiken ja käyttää myös sähkö- ja lämpöasentajaa tarvittaessa paikalla. Samalla...
  12. H

    Miltä tuntuisi käydä ns. "etälääkärillä" Skypen kautta?

    Ai uusinta uuttako? No ei todellakaan. Puolangalla aloitettiin etälääkärikokeilu ensimmäisenä Suomessa, jo vuonna 2002. Käytäntö vakiintui sittemmin kun ei lääkäreitä paikanpäälle saada. Ihan hyvä systeemi on ollut. Siinä hoitaja on mukana koko ajan ja auttaa lääkäriä tarvittaessa jos tarvitsee...
  13. H

    antaako teidän omat vanhemmat rahaa teille itellenne? jos sattuu olemaan tiukkaa..

    Eivät anna eikä niillä olisi mistä antaakaan. Enkä ottaisi vastaan vaikka tarjoaisivatkin. Muistan saaneeni rahaa vanhemmiltani joskus lapsena. Tosin nekin rahat piti yleensä tienata esim. siivoamalla tai poimimalla marjoja... Lapsenlapsille saattavat antaa muutaman euron ja synttärirahaksi...
  14. H

    opiskelun ohella työtä tekevät äidit!

    Minä teen töitä ja opiskelen siinä ohessa sh:ksi. 2 päivää viikossa on koulua ja muutoin olen töissä täydellä työajalla. Välillä tuntuu, ettei tunnit riitä vuorokaudessa mutta ei ole varaa heittäytyä täysillä opiskelijaksi. Harjoittelujen aikana otan opintovapaata. Meillä harjoittelut on aina...
  15. H

    työkaverinilta sain viestin jossa luki " anna mun olla rauhassa älä ota yhteyttä sairaslomani aikana"

    Meilläkin on niin, että jos saikku ois vaikka tähän päivään, niin en voi tänään mennä yövuoroon. Eli tavallaan saikkua pitää jatkaa päivällä kun en mä voi klo 0.00 mennä töihin. Saikulla ei meillä tulla töihin ja piste. Jos haluaa tulla, on käytävä lääkärillä tarkastuksessa jotta työkyky...
  16. H

    Kelle kaikille pomo saa kertoa sairasloman syyn?

    Näin juuri. Pomolle ei saikkujen syyt kuulu. Meillä tiedon saikun syystä tarvitsee vain palkanlaskija eli onko esim työtapaturma vai normaali saikku. Muuta ei tarvi kertoa.
  17. H

    Mitä nämä arvot ovat / kertovat?

    eosinofiilit allergiaa
  18. H

    työkaverinilta sain viestin jossa luki " anna mun olla rauhassa älä ota yhteyttä sairaslomani aikana"

    Työantajalle ei muuten kuulu sairausloman syy. Eli jos lääkärintodistus on, niin tuskinpa palkkaa jätetään maksamatta. Diagnoosia ei ole pakko näyttää/edes kertoa. Diagnoosinumeron saa vaikka vetää tussilla yli. Ja tämä tieto on peräisin meidän pääluottamusmieheltä. Eikä työnantajan puheluihin...
  19. H

    Lähihoitajat!paljon teidän palkkanne on?

    Jopa Kainuussa sijaisista on huutava pula. Uskoisin, että töitä on kyllä yllinkyllin.
  20. H

    Lähihoitajat!paljon teidän palkkanne on?

    Kotihoidossa, vuosiansiot näkyy olleen viime vuonna vähän yli 35000e. Peruspalkka on 1960e eli lisät tekee aika paljon.

Yhteistyössä