Söittekö lapsena maksalaatikkoa perunoiden ja voisulan kanssa? Tuleeko teille vielä joskus himo siihen?

  • Viestiketjun aloittaja outo himo?
  • Ensimmäinen viesti
outo himo?
Minä nimittäin söin ja mulle tulee vielä nykyäänkin toisinaan himo moiseen. Niin kuin esimerkiksi nyt eli pakko huomenna tehdä moista ruokaa :D Lapsena se maksalaatikko oli vielä usein paistettu siivuina pannulla, nykyään lämmitän sen ihan vaan mikrossa ja käytän yleensä margariinia voisulan tilalta perunoiden päällä.
 
"aloittaja"
Niin tuota pitää siis syödä sillain että laittaa yhtäaikaa voisulalla höystettyä perunaa ja maksalaatikkoa suuhun :D En tiedä miksi ne maut sopii minusta niin hyvin yhteen
 
miunmau
Meilläkin koko perhe syö mielellään maksalaatikkoa ( vielä kun äiti kaivaa omasta annoksestaan rusinat lapsille :) ) ja voita sekoitetaan tottakai sekaan.

Mutta miksi ihmeessä laitatte valmiiseen ruokaan perunoita?
 
mämämä
Ei munkaan mielestä siihen mitään perunoita kuulu lisätä, mutta mä syön sen näkkärin kanssa, ja siinä on sitten "väärällä" puolella paksu kerros margariinia.
 
Voeta
Maksis on hyvää, varsinkin pannulla paistettuna! Lapsuudestani muistan, että voin kanssa meillä syötiin verilettuja ja mustaamakkaraa...niin ja tietysti uunituoreen pullan päälle piti lisätä nokare voita!
 
mämämä
Ateria ei ole ateria ilman perunaa.
Joo niin, aikanaan ex-ukon kanssa paistettiin notskissa pari pakettia makkaraa (anoppilassa sapuskat oli sen verran kamalia, ettei mulle oikein maistunut), niin anopintekele huusi vihoissaan, että tulkaa syömään perunaa, kun eihän makkaralla nälkä lähde.
Tosin sama vika on nykyisellä appiukolla, pitää silläkin olla joka aterialla perunaa lisäksi, vaikka olisi ruokana pitsaa, jota se kyllä syö mielellään, mutta, perunaa kyytipojaksi.
 
Voi..
oksetus, miten te pystytte sitä syömään, mulle tulee oksetus jo pelkästä näkemisestä! Ne inhottavat löysät rusinat, jotka näyttää siltä kuin ne olis just puristettu sanonko mistä. Mut ei siinä mitään, hyvää ruokahalua vaan (yöök..).
 

Yhteistyössä