opiskelun ohella työtä tekevät äidit!

• Viestiketjun aloittaja boho
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Voisikos sen tehdä niin päin että opiskelet aikuistutkintona ja teet työtä lyhennetyllä työajalla? Onko sulla vakipaikka?
Mä olen opiskellut päiväopiskelijana ja tehnyt vapaa- ajat ( illat, viikonloput, lomat ) töitä, enkä voi suositella...Kamalan rankkaa, kaiken sen kotoa poissaolon lisäksi piti vielä jaksaa tehdä tehtävät...

"mä"
Löytyyhän meitä. Itse olen totaaliyh niin eihän tämä kaikista helpoin tie ole, mutta palkitsee aikanaan. Itse etsin sellaisen työn, jota voin tehdä lapsen ollessa mukana ja kävi huipputuuri kun sellaisen löysin ja tuntipalkkakin korkea. Ei tarvitse paljoa tehdä, jotta pärjää.

Minä opiskelen ja sen ohessa teen töitä.
Tunteina jaettuan se viikossa keskimäärin 20h/30h jaolla. (Nyt jos graduun alan keskittymään niin suhdeluku tulee kääntymään toisin päin.)

Omalta osaltani auttaa paljon, että
ensinnäkin suhteeni opiskeluun lähentee intohimoa (nautin siitä todella.)
toiseksi on joustava työ jota voi tehdä milloin haluaa .
ja kolmanneksi se, että suuressa perheessä on tarvittaessa talousapua tarjolla sekä lapsille aina aktiviteetteja silloinkin kun äiti on kiinni omissa hommissaan.

:)

"diu"
Itse olen amk:ssa nyt toista vuotta ja toivoisin teoriajaksoille löytäväni työn, jota olisi maks. 10h/vk. Hankalalta näyttää.. Työharjoittelun oheen en jaksaisi, jo pitkien (1h/suuntaansa, myös kouluun sama matka) matkojen takia.

Minä teen töitä ja opiskelen siinä ohessa sh:ksi. 2 päivää viikossa on koulua ja muutoin olen töissä täydellä työajalla. Välillä tuntuu, ettei tunnit riitä vuorokaudessa mutta ei ole varaa heittäytyä täysillä opiskelijaksi. Harjoittelujen aikana otan opintovapaata. Meillä harjoittelut on aina keväällä, 3kk putkeen niin helppo ottaa siihen opintovapaa. Tai mulla olis käytännössä mahdollisuus myös palkallisiin harjoitteluihin mut katsotaan sitä sit myöhemmin...
Perhe jää vähälle mutta minkäpä sille mahtaa. Aika aikaansa kutakin.

Minä olen vuoroviikko-yh ja käyn töissä samalla kun opiskelen terkkariksi. Koulua on yleensä 3-4 päivänä viikossa, muut päivät käyn töissä jos vain on tarjolla vuoroja. Silloin kun lapset ovat minulla, en voi tehdä kuin päivävuoroa, koska he eivät ole vuoropäiväkodissa. Ja lauantai on silloin vapaata. Joskus menee 13 päivääkin töitä putkeen jos on harjoittelua, jonka aikana käyn viikonloppuisin töissä. Silloin todella nauttii vapaapäivistä kun sellaisia on :) Kyllä tätä ihan kohtuullisesti jaksaa kun tietää että valmistuminenkin häämöttää (joskus) edessä.

Yhteistyössä