Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Silloin kun Kärtsä kysyi tiedättekö biisin nimeltä Ruoska ja yleisö kiljui jee, niin hänhän kysyi uudestaan että onko espanjalaisia, jotka tietää Ruoskan ja sai vastaukseksi yhtä ison joon. Näytti otetulta. On siellä ihan paikallisiakin siis
 
vierailija
En kyllä tiedä, miksi nuo keikalla olijat viitsivät livettää, kun aika rankasti taas haukuttiin tuolla Vauvan puolella suomalaiset, jotka riistävät espanjalaisten paikat. Silti live kelpaa ja sitä aina vingutaan, vaikka todella harva ulkomaalainen noita on koskaan tehnyt.

Koko tämä "suomalaiset vie muiden paikat keikoilla"-keskustelu on tosi vääristynyttä. Tulee mieleen viime kesän valtava ulina siitä, miten suomalaiset eivät saa viedä slovenialaisten paikkoja makkaratehtaan keikalla, vaikka slovenialaiset ovat saaneet satoja keikkoja vuosien saatossa ja tulevat varmasti myös saamaan. Sitten kun paikat eivät menneetkään, kelpasi taas suomalaisten liput. Nyt sitten ei olisi saanut mennä Espanjaan, ja taaskaan ei ole keikka loppuunmyyty, kun ei espanjalaiset viitsi matkustaa omassa maassaan edes.

Olen varma, että K haluaisi mielellään nähdä uusia kasvoja eturivissä mutta jos muilla ei kiinnostus riitä, niin turha täällä on haukkua niitä, joilla on innostusta ja jaksamista pitkiin jonotuksiin.
Eihän haukuttu rankasti? Pari kirjoitusta, joissa yhdessä jonkun ulkkarin tweetti, joka arvosteli asiaa.
 
vierailija
Oli hauska se Häärijän espanjankielinen esiintyminen. Kertoi niiden kolmen hullun kaljun tyypin pitävän häntä vankinaan ja pyysi apua. Huusi sitten eläköön Espanjaa, kun daltonit kuskasivat pois lavalta. 😀
 
vierailija
Pikainen raportti keikalta kun en saa unta 😁
Ennen keikkaa satoi ihan kunnolla ja loppui juuri K keikan alkaessa. Yleisöstä hyvin suuri osa oli suomalaisia (ehkä jopa 70%), mutta myös espanjalaisia iso osa, lisäksi monia muita maita mainittiin. Saavuin keikalle vähän ennen Daruden osuutta ja pääsin kolmanteen riviin. Oli jännä nähdä "tuttuja" naamoja eturivissä ja näyttäisi olevan paljon kuvia ja videoita keikalta jo jaettu. Darude oli viihdyttävä ja sai hyvin lämmitettyä läpimärkä yleisöä.
Settilista oli se sama perus, joka viime aikoina on ollut, eikä mitään yllätyksiä valitettavasti. CCC tuli kahdesti ja toisella kerralla kyykättiin. Häärijän puhe olikin jo täällä ja sitä kyllä arvostettiin espanjalaisyleisössä.
Kärtsy myös esitti kivan lanteidenheilutus tanssin, joka sekin on jo jaettu täällä.
Albumi tulee kuulemma "maybe next year, maybe in two or three years" ja itse tulkitsin ilmeestä, että levy on tyyliin jo valmis ja tulossa hyvin pian. Mut omaa tulkintaa tämä.
K oli hyvin kiitollisen ja onnellisen oloinen koko keikan ajan. Kuulemma ainakin pikkuveli ja iskä paikalla eli olisikohan sit perheloman aika seuraavaksi espanjan lämmössä. Moikkasi myös jotain miestä yleisössä, taisi olla myös kaveri. Keikan lopuksi sanoi "see you at the bar". Ja valitettavasti ei mitään B liittyvää tällä keikalla, eikä näkynyt epäilyttäviä putkikasseja yms 😁
Katsotaan huomenna jos tulee vielä jotain muuta lisättävää mieleen.
 
vierailija
Yritän muotoilla viestin niin, että en haasta riitaa, mutta varmuudeksi sanon jo etukäteen, etten yritä hämmentää soppaa ja että kaikkien mielipiteet on hyviä.

Pohdin vain, mikä saa jonkun päättämään kaikkien puolesta, että juuri tämä on liikaa. Tämä käy, tuo on siinä rajalla, tämä on liikaa. Nykypäivänä kun on mielipiteitä ja avoimuutta keskustella vaikeistakin aiheista niin tuntuu aika tunkkaiselta kuulla, että hei kaikki, nyt meni K:lla yli aivan kuin se olisi jokin kollektiivinen päätös. Toki jutuillakin on rajansa, ymmärrän sen, mutta jos ne eivät ole ylittäneet uutiskynnystä, niin olettaisin, että on ihmisiä, joille ne ovat olleet ihan ok. Silloin sen julistaminen, että tämä on liikaa, on itse asiassa aika loukkaavaa.

Taustoitan sen verran, ,että en itse katso K:n keikkapuheita, koska minulle ne ovat olleet liikaa jo viime kesänä, jolloin katsoin kaksi keikkaa livelähetyksenä. Mutta tein henkilökohtaisen päätöksen, että en noita juttuja halua kuulla, vaikka artistia fanitankin, enkä ole koskaan tullut tänne päivittelemään, miten jutut ovat arveluttavia. Ainahan K:lla on jotain shokeeraavaa sanottavaa. Jos ei tätä ole tajunnut, niin aika tynnyrissä on täytynyt kasvaa.

Jos itselle tuli raja vastaan, niin ehkä sen voisi ilmaista enemmän siihen sävyyn, että tuliko nyt muillakin ja onko nyt sanottu tai tehty jotain, joka ei ole enää K:n kaltaista ja hänelle sopivaa puhetta ja hakea siihen keskustelua eikä julistaa, että homma on nyt näin, yli mentiin. Koska en itse ole katsonut linkkiä enkä aio katsoa, en tietenkään voi tietää, onko homma karannut jotenkin oleellisesti lapasesta mutta ei kuulosta kommenttien perusteella mitenkään oudolta K:lle. Hän on suorasanainen, höpisee mitä sattuu eikä sokerikuorruttele sanomisiaan. Yksi syy myös, miksi moni häntä fanittaa.

Mentiinkö nyt sitten oikeasti jonkin rajan yli (ja mikä se raja sitten oikein on) vai oliko tässä vain henkilökohtaisia mielipiteitä ihmisiltä, jotka eivät muutenkaan niin välitä K:n puheista niin kuin minä? Tämä olisi mielestäni oleellista tietää.
Erinomaisen hyvä teksti, arvostan. Itselleni nuo jutut eivät millään tavalla ole menneet yli. En itse huutelisi noita juttuja enkä nosta kättä ylös kun kysytään kuka on mitäkin saanut, mutta viihdyn kun K sen tekee. Mulle raja menisi sovinistisessa tai rasistisessa kielenkäytössä ja sellaisen myötä lopettaisin sekä keikoilla käymisen että videoiden katselun. Siihen myös voisin kommentoida että järkyttävää. K ei kuitenkaan ikinä koskaan puhu mitään sellaista. Mutta siis ymmärrän, että jos joku kokee sksistä puhumisen yhtä ahdistavana kuin minä koen sovinistiset vitsit niin saattaa reagoida noin.
 
vierailija
Pikainen raportti keikalta kun en saa unta
Ennen keikkaa satoi ihan kunnolla ja loppui juuri K keikan alkaessa. Yleisöstä hyvin suuri osa oli suomalaisia (ehkä jopa 70%), mutta myös espanjalaisia iso osa, lisäksi monia muita maita mainittiin. Saavuin keikalle vähän ennen Daruden osuutta ja pääsin kolmanteen riviin. Oli jännä nähdä "tuttuja" naamoja eturivissä ja näyttäisi olevan paljon kuvia ja videoita keikalta jo jaettu. Darude oli viihdyttävä ja sai hyvin lämmitettyä läpimärkä yleisöä.
Settilista oli se sama perus, joka viime aikoina on ollut, eikä mitään yllätyksiä valitettavasti. CCC tuli kahdesti ja toisella kerralla kyykättiin. Häärijän puhe olikin jo täällä ja sitä kyllä arvostettiin espanjalaisyleisössä.
Kärtsy myös esitti kivan lanteidenheilutus tanssin, joka sekin on jo jaettu täällä.
Albumi tulee kuulemma "maybe next year, maybe in two or three years" ja itse tulkitsin ilmeestä, että levy on tyyliin jo valmis ja tulossa hyvin pian. Mut omaa tulkintaa tämä.
K oli hyvin kiitollisen ja onnellisen oloinen koko keikan ajan. Kuulemma ainakin pikkuveli ja iskä paikalla eli olisikohan sit perheloman aika seuraavaksi espanjan lämmössä. Moikkasi myös jotain miestä yleisössä, taisi olla myös kaveri. Keikan lopuksi sanoi "see you at the bar". Ja valitettavasti ei mitään B liittyvää tällä keikalla, eikä näkynyt epäilyttäviä putkikasseja yms
Katsotaan huomenna jos tulee vielä jotain muuta lisättävää mieleen.
Kiinnostavaa seurata, että milloin se albumi oikein tulee…
 
vierailija
No joo. Mä näin eilen livessä että sanoi jonkun lipun kohdalla jotain että "I don't know your country, but I'm stupid" tjsp. Arvasin heti, että se on se Palestiinan lippu.

Mietin etukäteen, että jos tästä tulee joku selkkaus niin varmasti siitä, että Kärtsä ei edes tunnista kyseistä lippua. Mielestäni on ihan OK, että kaikki ihmiset ei ole niin valveutuneita. Ja tämä vahvistaa enemmän vielä sitä, että Kärtsä ei tiedä koko aiheesta mitään. Ei voi siis olla kummankaan puolella. Mutta varmasti tästä nyt taas toiset vetävät herneen nenuun. Jos ei ole resursseja/jaksamista perehtyä Lähi-Idän tapahtumiin ja historiaan, ei tee ihmisestä pahaa.
 

Yhteistyössä