antaako teidän omat vanhemmat rahaa teille itellenne? jos sattuu olemaan tiukkaa..

plm
Antoi silloin kun olin köyhä opiskelija. Nyt osat on toisinpäin. Olen itse ihan hyvin toimeentuleva mutta äitini pienituloinen eläkeläinen joten annan itse hänelle rahaa aina välillä.
 
----
Ei anna, mutta saamme mennä vaikka kuukaudeks vanhempieni luokse asumaan. Mutta lapsille ostelee aina vaatteita, kenkiä yms. Kun tulee käymää, tulee kauppakassin kanssa. Tuollasta avustusta saamme.
 
"moi"
en saa mitään. maksan lapseni päivittäisestä hoidosta heille.
oon toivonut että edes joskus tulisi jotain rahaa, mutta kun tilanne on tämä.
itse säästän että jos lapseni tarvii rahaa tulevaisuudessa autan mielelläni
 
Ollaan joskus lainattu ihan virallisesti esim. autoon ja veneeseen ja maksettu takaisin ilman korkoa.

Mutsi laittaa joskus tilille rahaa, ihan syyttä suotta koska tarvetta siihen ei tosiaan ole.
Viimeksi sanoi laittaneensa rahaa, jotta saadaan ostettua D- ja C-vitamiineja flunssa-aaltoa varten :D
 
Rollolainen
isältäni olen tasan neljä ketaa aikuisiällä lainanut rahaa. Enintään olen pytänyt 20e. joka kerta o sanonut ettei tarvii maksa takaisin. Pitä olla kyllä todela tiukkaa jos isätäni pydän. Isäni varmaan antaiai rahaa jos pyytäisin, mutta en halua.

Anoppi käy kylässä 3-4 kertaa vuodessa silloin tuo yleensä pottuja8 heidän omasta maata) kahvia ym pientä. Rahaa anta jouluna noin 50e mulle ja miehelle yhteiseksi joululahjaksi. en kehtaisi anpoilta edes pyytää, pieni eläke hänelläkin
 
vanhako
Saanko kysyä minkäikäisiä olette te, joille vanhemmat antaa tai lainaa rahaa? Meillä nyt tiukka, vanhemmat luvanneet auttaa, mutta en kehtaa pyytää kun ikää itsellä jo niin paljon että haluaisin pärjätä ilman. Tyhmäähän tämä...
 
Laulava Lomittaja
Antavat.. maksan takaisin aina heti kun vaan voin.

Viimeeks elokuussa äiti kysy suoraan mikä mun tilanne on..Minä parahdin parkuun ja totesin että ei hyvälle näytä,kaapit tyhjyyttään huutaa ja rahaakaan ei ole..
Äiti ja isi tietää sen mitä mä oon joutunut kahlaamaan.
 
HippuTAR
Äiti antaa jos pyydän, joskus maksan takaisin, joskus se kielletään. Summat on 20-50 €. Äiti tosin monesti pyytämättä lykkää käteen parikymppiä ja loukkaantuu jos siitä yrittää kieltäytyä.
Isältä en oo koskaan pyytäny ja tuskin sillä olis varaa antaakaan.
Anopiltakaan ei oo pyydetty ja ei silläkään taitais olla mistä antaa.
 
IhanaValo
Antaa pyytämättä, vaikka kieltäisinkin. Kyselee että onko rahaa mut en myönnä vaikka tiukempaa joskus oliskin. Isältänikin pyytää rahaa miulle vaikken oo pyytänyt.
Määrät on yleensä 20-50e. Ja joskus tulee ruokakassin kanssa käymään tms.
Mummoni antaa yleensä joulu/synttärilahjaksi muutamia kymppejä-100e.
 
8787
Antaa. Niillä käytännössä molemmilla isot palkat käteen. Kaksi maksettua asuntoa, ja autoa.
Ovat ostaneet kuopukselle rattaat, ja eilen osti haalarin.
Mun vanhemmat on aina sanonnu, että jos on tiukkaa niin heiltä saa ja pitää pyytää.
Nytten saan rahat ajokorttiin, mutta niistä maksan osan takaisin.
Mitä pahaa siinä on, jos he haluaa jotain maksaa?
 
Minä olen asunut kahdeksan vuotta pois isäni luota, enkä ainakaan tähän mennessä ole kertaakaan saanut rahaa.
Tai maksoi isä kerran 18 vuotiaana mun viiden euroa ostokseni kaupassa :D Sitä ei tarvinnut maksaa takaisin.
 
Eivät anna eikä niillä olisi mistä antaakaan. Enkä ottaisi vastaan vaikka tarjoaisivatkin. Muistan saaneeni rahaa vanhemmiltani joskus lapsena. Tosin nekin rahat piti yleensä tienata esim. siivoamalla tai poimimalla marjoja...
Lapsenlapsille saattavat antaa muutaman euron ja synttärirahaksi esim. 50e.
 
"pipsa"
Äitini antaisi mutten suostu ottamaan vastaan. Sitten yrittää vuorostaan esim. osallistua joihinkin hankintoihin kuten vaikka imurin ostoon jne. mutten suostu siihenkään. Lapselle aina ennen kylästä lähtöä antaa rahaa etten voi kieltäytyä. Itse olen 29v ja äitini 66v ja tiedän ettei hänellä sitä rahaa ns.ylimääräistä ole ja haluan että hän käyttäisi rahat itseensä. Hänellä ja miehellään kuitenkin yhteensä 16 lastenlasta joten heidän lahjoihin ym. menee kuitenkin rahaa.
Isäni tienaa reilusti mutta kinuaa meiltä lapsiltaan rahaa(en anna) ja jos joku lainaa niin isä ei maksa takaisin vaan toteaa että hänelle kuuluu ne rahat. Ei anna rahaa kellekään vaan kynisi ennemmin lapsensa että itse hyötyisi.
Anoppini antaa miehelleni joskus rahaa ja kun tuli äitinsä perintö olisi halunnut antaa siitä osan suoraan minulle että voisin ostaa itselleni jotain kivaa. Kieltäydyin kohteliaasti koska kyse on kuitenkin ns.mieheni perinnöstä. Miehen isä ja avovaimo auttaa aina jos tarvitsisi, eikä tarvitsisi maksaa takaisin. Miehen isovanhemmat antavat aina lahjaksi rahaa.
Olen tottunut aina tulemaan toimeen omillani joten en osaa/pysty/kehtaa ottaa apua muilta vastaan. En edes mieheltäni pyydä rahaa.
 
....
[QUOTE="vieras";24903038]Sama juttu täällä. Kesällä antoi minulle 2000e.
Ei kuulemma tarvitse enää pahemmin rahaa kun ei tiedä milloin äiti nukkuu pois :([/QUOTE]

Juuri tuota samaa tekee tuo miehen mummu (vähä päälle 80v virkeä täti). Ärsyttää kuunnella tuota "voivoi, kun kuitenkin kuolen kohta pois"-marinaa.
Ja hirveitä summia on vissiin pistänyt lapsenlapsilleen jollekkin tilille joka aukeaa käytettäväksi vasta kun hän on kuollut. Ennakkoperintöä kai, ihan fiksu veto sinäänsä. Mutta se marttyyriasenne on aika rasittava.
 
5n äiti
en pyydä, ei ole ollut tarvista. kerran opiskeluaikana äiti maksoi yhden minun antibioottikuurin kun yhtäaikaa oltiin kaupungilla ja käytiin apteekissa.
meillä paljon enemmän rahaa kuin vanhemmilla.
 
Äitini kanssa yleensä tehdään niin että mennään yhdessä ruokakauppaan ja hän sitten maksaa ostokset jos meillä tiukkaa. Muuten ei oikeastaan anna rahaa ja jos antaa muuhun kuin ruokaan niin se pitää sitten maksaa takaisin.
Isäni vanhemmat ja isovanhemmat kyllä sitten antavat aika reilullakin kädellä jos mies vaan kehtaa pyytää. Harvemmin kylläkään kehtaa. Varsinkin miehen isovanhemmat ovat todella avokätisiä esim.mies pyytää lainaksi vaikka 50e niin tilille rapsahtaa 500e. Ja ei todellakaan tarvitse maksaa takaisin,isovanhemmat suuttuvat jos edes puhutaan sellaisesta:O Minusta se on aika outoa koska omalla suvullani ei koskaan ole ollut liiemmin rahaa ja sitten kun toiset jakaa sitä kuin paperia niin olen vähän ymmälläni.
 
P-P
ei tarvita ikinä lainaa, äitini joskus antaa pientä lahjarahaa lapsillemme. Usein me autamme miehen vanhempia mutta ei ikinä takaisin rahoja pyydetä, meillä menee ihan hyvin-
 

Yhteistyössä