antaako teidän omat vanhemmat rahaa teille itellenne? jos sattuu olemaan tiukkaa..

vieras vieraampi vierain
kyllä äiti antais ,mutta kun tiedän sen tiukan rahatilanteen (hoidan sen pankkiasiat netissä) niin en ota siltä rahaa.
lainaan veljeltäni jos tiukkapaikka tulee ja sille maksetaan takas kun pystytään.
 
"tii-"
Kysyy usein puhelimessa, että onko rahaa. Jäänyt varmaan opiskeluajoilta päälle, silloin sain aina rahaa kun kävin kotona. Pyydettäessä saisin varmasti, eikä tarvitse maksaa takaisin, jos puhutaan alle tonnista. Veljeni on ottanut asuntoaan varten pienen summan lainaa vanhemmilta (pankkilainan lisäksi) jota maksaa korottomana ja pitkällä maksuajalla takaisin.
 
"vieras"
antaa jos pyydän. Oon kyllä tosi huono pyytämään ja pitää olla tosi tiukka paikka ennenku kehtaan vaikka tiedän että mielellään auttavat. eikä tietenkään tarvii maksaa takas.
 
Äidiltäni lainaan jos on tarvetta ja maksan takaisin, aina, ihan omasta halustani. Ei sitä rahaa liikaa ole hälläkään.
Isäni antaa rahaa aina kun hänet nään (eli harvoin) siitä huolimatta, onko tarve vai ei.
 
"Vieras"
Isältä on turha pyytää yhtään mitään, se katkas välit meihin lapsiin jo ajat sitten. Äiti saattaa hyvällä säkällä lainata 20€, mutta sillonkin tarvii olla 100 varma siitä takasmaksupäivästä. Olin 16 kun muutin kotoa pois ja sillon tuli välillä äitiltä lainattua kymppi tai pari, ei kyllä joka kerta lainannut kun kysy. Nyt en oo enää muutamaan vuoteen pyytänyt häneltä mitään apua.
 
"vieras"
Antaa. Heilla on hyva rahatilanne; talot, mokit, autot ym maksettu ja molemmat viela toissa, joten mielellaan auttavat jos tarvetta on, mutta harvoin pyydetaan. Samoin auttavat sisaruksiani ja kaikille meista seka lapsenlapsille laittavat vuosittain rahaa tileille minka verottomana voi.
 
Kaulin
Joskus opiskeluaikana sain rahaa lainaksi, eikä tarvinnut maksaa koko summaa takaisin. Kyse oli kuitenkin vain 70 eurosta, joten ei mitään suurempia summia.

Muuten meillä varmaankin lainataan puolin ja toisin, jos olisi tarvetta.
 
"kupla"
En halua pyytää vanhemmiltani rahaa. Joskus maksavat esim. uudet talvirenkaat tai jotain muuta tärkeää, mutta raha ei tule minulle, vaan suoraan esim sinne rengasliikkeeseen. En kysy, että ostatteko uudet renkaat autooni, vaan kysyn, että hakisiko vaikka veljeni minulle talvirenkaat autoon, ja toisi laskun minulle. Useinkaan en laskua saa, vaan vanhemmat ovat sen jo maksaneet.
 

Yhteistyössä