Nukkuminen Minulla on heti alkuraskaudesta lähtien ollut unien kanssa ongelmaa, vaikka muuten olen kyllä hyvä nukkumaan, eikä kolmivuorotyökään ole koskaan aiemmin aiheuttanut ongelmia. Nyt olen heräillyt vähintään parin tunnin välien, ravaan vessassa, suuta kuivaa, en löydä asentoa, on tuskastunut olo, hiki tai kylmä jne. Lisäksi alkuun pahoinvointi oli niin kovaa myös öisin, että se piti hereillä useitakin tunteja ja piti yöpaloja yrittää syödä, ettei kovin oksettaisi. Nyt pahoinvointi on onneksi jo pääosin helpottanut, mutta edelleen nukun huonommin kuin normaalisti.
Mielialat Olen ollut paljon lyhytpinnaisempi kuin normaalisti, tuntuu että hyvin lyhyt on sytytyslanka. Yleensä minulla on ollut etenkin asiakkaiden kanssa hyvin rauhallinen käytös ja pitkä pinna ihan luonnostaan, nyt tuntuu että joutuu välillä teeskentelemään ja pidättelemään, ettei sano turhan tiukasti takaisin. En usko että asiakkaat on tätä huomanneet, koska olen tottakai pysynyt asiallisena ja ystävällisenä, mutta järkytys on ollut itselle se mitä pään sisällä liikkuu, kun tekisi mieli hymyn ja ystävällisen vastauksen sijaan marssia ulos ja sadatella vielä mennessään...Kotona olen kyllä sitten päästänyt sisäisen hirviöni välillä ihan irralleen, mutta osaavat onneksi antaa moiselle tolloilulle ihan sen ansaitseman arvon.
Minulla oli tänään taas LKS:ssa ultra, oli parhaimmillaan paikalla kai neljä lääkäriä, plus pari kätilöä sekä opiskelijoita ja kouluttaja. Olivat nimittäin saaneet uuden ultrauskoneen ja kaikki ihan tohkeissaan siitä, tuli kyllä vauvelit ultrattua sitten pitkän kaavan mukaan! Nyt on vielä pari viikkoa rakenneultraan, mutta katselivat nyt jo niitä rakenteita koska sillä uudella koneella pystyivät. Hieman 200 gramman molemmin puolin painot pienillä, tasaisen kasvu ja lapsivesien määrä, kaikki rakenteet kunnossa näillä näkymin. Ja poikia ovat, se näkyi kyllä toisen vauvan kohdalla täysin selvästi ja koska identtiset on tulossa niin nehän on sitten molemmat poitsuja. :heart: Että kerätään nyt niitä seitsemää veljestä, keväällä on jo viisi kasassa!
Seuraava ultra, joka siis rakenneultra, on 11.12.
Huomenna tulee 18+0. Liikkeet tuntuu edessä olevasta istukasta huolimatta jo selvästi, jopa mahan päältä tuntuu muljuamista. Oli kyllä hauskaa, kun vauvelit kesken ultrauksen vaihtoivat voltilla yhtäaikaa paikkaa, eli a-vauvasta tulikin b ja toisin päin.