Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

Hermot on kireällä kyllä koko ajan. Hirvittää itseäkin välillä miten helposti pienetkin asiat saa hermoromahduksen partaalle.. Muita joita hermostuttaa miehen ryyppyreissut? Meillä tappelua heti aamusta, kun herra on tänään lähdössä pikkujouluihin..Okei, ei siinä mitään. Kivahan se on että pääsee, kun ei aikaisemmin ole ollut.. Mutta kun se lähti nyt aamusta treeneihin, sen jälkeen sillä ois ollu 3h aikaa olla kotona, mutta päättikin lähteä vielä saunomaan ennen lähtöä.
Muutenkin tuntuu että joka viikonloppuna pitää keksiä jotain,sitten tietenkin otan siitä itseeni, kun ei mun seura kelpaa.. :D Muutenkin ahdistaa olla jo päivät yksin kotona, kun mies on töissä. Tuumasin sille sitten että loppuvuonna ei tarvitse mihinkään lähteä noiden pikkujoulujen jälkeen (siis 1kk selvinpäin!) Mutta ei, sekin ilmeisesti kuulostaa miehelle jo maailmanlopulta.. Huoh.

Ihana mies siis kaikinpuolin muuten, mutta saisi pikkuhiljaa aikuistua. Mitenköhän käy kun vauva syntyy?

Oli nyt vähän omanapainen teksti, mutta kun ne hermot...!
 
Tervetuloa nienji :) puhelimella kun kirjoittelen niin ei pysty paksuntaa tekstiä tai ehkä mä en vaan osaa:D
Täällä mies ei onneksi juo kun kotona muutaman silloin tällöin, on kyllä ihan riittävästi poissa kun käy pelaa sählyä ja treenit tuntuu olevan aina..:/
Täällä ollut nuorempi kuumeessa ja yöt ollut aika rikkinäisiä eikä päiväunet oo onnistunut paitsi tänään mut 4v vaatii huomiota niin ei voi itse nukkua.ja siis 1,5v ei muutenkaan aina nuku öitä. Onpahan keväätä ajatellen jo harjoteltu.
Oli muutakin mutta dementiaa pukkaa..
Avantasia ja nömpiäinen 14+5 ?
 
Lista päivitetty.

käyn lukemassa, aika vähän tullu nyt kirjoteltua, hirveä flunssa koko perheellä - mulla pahimpana, yöt menny levottomiks ja niskat on jatkuvasti jumissa, eli migreeniä yrittää pukata päivästä toiseen, lääkkeettömästi pääosin menen kuumavesipullon/jääpussin kanssa, joinain päivinä riittää panadol ja joinain päivinä pakko ottaa panadol+burana coktail, kerran vain tarvinnut täsmä lääkettä. Tiistaina pääsen ostamaan uuden ja paremman tyynyn niin pitäisi taas helpottaa.
Mummukin kuoli alkuviikosta, joudun kaivamaan varastosta mustan äitiysmekkoni jota toivoin etten tässä raskaudessa tarvitse (tuli pois meno hieman yllättäen, vanhakaan ihminen kun ei ollut kyseessä ja syöpä vei todella nopeasti)...

hermot kireellä On ja mies saa sen huomata kiukutteluna ja äksyilynä. Mutta niin on kyllä miehelläkin, mutta ymmärränhän mä sen että sillä työttömänä kotona olo hajottaa päätä ja kun joka paikasta vastataan vaan hakemuksiin "sinua ei valittu", on valmis ottamaan mitä tahansa työtä mutta nyt ei näköjään ole tarjolla...

ryyppyreissut ei häiritse, koska se on meille "lapsetonta aikaa", eli silloin on lapset mummolassa (ehkä kerran kuussa tai kahdessa) ja me molemmat ollaan liikenteessä yhdessä, minä nyt yllättäen kuskina ;).
Enemmän mua on ainä häirinnyt se krapulapäivä (mulle kun ei krapulaa tule) kun kotiin päästään ja lapset tulee; se kun herra makaa aamusta seuraavaan aamuun sängyssä kuorsaten, tulee vain valmiiseen pöytään syömään välissä ja mä hoidan lapset, teen sen ruuan jne. vaikka parin tunnin yöunilla ja pääsen nukkumaan vasta kun lapsetkin nukkuu, kissa on saatu sisälle ja takka sammunut...
 
Viimeksi muokattu:
Nya
Huomenta! Ja voimia Hyökkis! :heart:

Täällä poksu eilen viikko 16 ja meikäläinen "juhlisti" asiaa halailemalla pönttöä :( Ensimmäiset oksut tän raskauden aikana.. Uskomatonta! Täytyy nyt vaan toivoa, että tästä ei tule tapaa! Eilen oli vielä huonovointisuuden suhteen aika hyvä päivä, en yökkäilyt päivän aikana kuin pari kertaa, mut sit illalla iski aivan kamala olo..

Nyt mulle on sitten yön aikana iskeny myös aivan kamala flunssa.. Huoh! Ei meinannu nukkumisesta tulla mitään ja heräsinkin jo ennen kuin esikoinen heräsi.

Hermot on kireällä täälläkin! Mies parka saa sen sit tuntea nahoissaan.. Harmittaa välillä itsenikin omat kiukkuilut. Myös esikoisen kanssa tuntuu et pinna meinaa palaa helpommin, mut olen onneksi saanut hillittyä kiukkuni!

Tulipas omanapainen viesti..
 
Mulla ei onneks hermot mene ryyppyreissuihin.... Tuo pirun autotalli. Nytkin ite olin viikonlopun töissä ja tosi väsyny koko ajan, kun tuun kotiin niin mies painelee autotalliin..... No enää minä tässä olekaan tehny töitä koko viikonlopun. Von hyvin siivota ja pyykätä täällä loppupäivän. Mulla tuo autotalli on alkanu käymään normaalia enemmän hermoille. Pirun autot. No se siitä..
Ja flunssa täälläkin....
Viikoista pakko sanoa ei kyllä näin neljänneltä enää pysy kärryillä mikä viikko on menossa.
 
15+0 POKS

Tiuli Minä oon merkannu viikot kalenteriin :) Ei tartte joka kerta laskea, jos tulee tarvetta tietää millä viikolla on esim. helmikuun alussa.

Asuntoesittelijä tulee meille tänään antamaan arvion meidän kämpästä - ja tehdään ehkä tarjous toisesta. Huh. Jopas lähti asiat vauhdilla hyrräämään kun hieman polkaisi kaasua -- mutta toisaalta, olisi haikea muuttaa. Eipä muuta, rannekkeet kädessä taas, jonkinmoista kokoaikaista heikotusta, mutta jos vaikka jouluna ei enää oksettaisi.
 
Uutena olisin mukaan tulossa, mikäli vielä mahtuu. :)

5.5.
nino / 24 / 3. lapsi / JS


Nyt olisi menossa rv 17, toinen ultra olisi 17.12.

Pahoinvointia on täälläkin suunnalla. Oksenteluakin on ollut, mutta liekö sitten johtunut flunssasta mikä on meneillään. Eilen ei tosin tarvinnut käydä halailemassa posliinipönttöä, olisi kiva jos tuo olo vähän alkaisi helpottamaan. Kivahan se olis syödäkin jotain, eikä oksennella kaikkea pihalle ennemmin tai myöhemmin. Alkaa olemaan vähän heikko olo ja hirveä nälkä. Verenpaineetkin on suhteellisen alhaalla, eikä se ainakaan kohenna olotilaa yhtään. Risteilylle pitäisi lähteä ylihuomenna, saas nähä minkälainen reissu siitä tulee, jos pahoinvointi ei helpota yhtään.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut (en ole pahemmin kerinnyt kuulostelemaankaan niitä), mutta taitaa tuo istukkakin olla tuossa edessä, kun neuvolassa ei meinattu saada kunnolla sydänääniä kuulumaan. Loppujenlopuksi saatiin äänet kuuluviin ja 145 oli lopputuloksena.

Rauta arvot oli ensimäisellä neuvolakäynnillä hyvät (140), niin nyt niitä ei ole otettukkaan minulta. Saas nähä tipahtaako arvot raskauden edetessä, viime raskauden aikana joutui syömään rautatabletteja. En kyllä muista yhtään mitä tabletteja ne oli, mutta auttoi.

Äitiyspakkaus, tämä on vielä mietinnän alla. Periaatteessa en tarvitsisi sitä, vaatteita ja kaikki muu tarvittava löytyy jo valmiiksi. Paitsi jos poika sattuu tulemaan, niin silloin pitää mennä vaateostoksille. Tytölle olisi vaatteet valmiina. Mutta pitää katsella minkälaista tavaraa sieltä olisi tulossa, josko sen ottaisi vai ei.

Asuntokuumetta on täälläkin suunnalla. Tosin vuokra-asuntoa olen etsimässä. Nykyinen on vähän huono siinämielessä, että kerrostalossa asutaan ja vieläpä kolmannessa kerroksessa. Hankalaksi tekee sen, ettei talossa ole hissiä lainkaan. Isommat vuokra-asunnot tuntuvat olevan kiven takana ja tämäkös aiheuttaa hieman stressiä.

Ryyppyreissut ärsyttää täälläkin suunnalla. Miekkoselle kun tuppaa tuo alkoholi maistumaan liiankin hyvin ja tuntuu, että joskus se alkoholi taitaa mennä omien lastenkin edelle. Ei tosiaan ärsyttäisi niin paljoa, jos se juominen pysyisi kohtuudessa, mutta ei pysy niin ei pysy. Järkipuheet ei tehoa, mutta onneksi neuvolasta käsin ollaan puuttumassa tilanteeseen. Josko sieltä saisi apua. Mutta eipä aiheesta sen enempää.

Kaippa tuossa nyt oli kaikki tältä erää, tulihan tekstiä kerrakseen. Mukavaa viikon alkua kaikille mammoille. :)
 
Ja uusi viikko alkaa..

Ryyppyreissut tuli tehtyä ja menot mentyä ennen kuin alettiin perhettä perustaa. Mutta tosiaan tuossa lahopään iässä - reilu parikymppisenä - meno oli aivan eriä kuin nyt; mentiin eikä meinattu ja kaveripiirillä sama meininki. Aika on tehnyt tehtävänsä myös kaveripiirille, jossa myös tapahtunut huomattavaa rauhoittumista sitten perheellistymisen. Mies on plussauksen jälkeen käynyt ehkä kerran kuussa jossain illanvietossa.

Hermot tuppaa olemaan tiukoilla. Esim. isä ja lapsi olleet päivän kotona ja minä töissä. Kun tulen kotiin, on kyllä käyty kaupassa ja ostettu mukulalle lelu (joita minun mielestä ei tarvitsisi todellakaan niin usein ostaa, kun mies tekee), mutta eipä ole kaupasta ostettu maitoa, kahvia, hedelmiä tai mitään ruokaa. Siinä sitten asiaa tupisin ja sanoin lapselle, että nyt äitiä ärsyttää. Lapsi sitten kysyi "Onko se minun vika?". Sanoin, että ei tietenkään ollut. "No sitten se on varmasti isän vika".. :) Siitä oli oltava samaa mieltä. :) Välillä ottaa niin päähän, että puolitosissani katselen jo vuokra-asuntoja, että saisi olla edes hetken rauhassa ja puhtaassa kodissa, kun tutnuu että mies vaan sotkee, levittää tavarat ja makaa sohvalla.. Hormoonit, hormoonit.. :)

Äitiyspakkausta ei oteta, kun kierrosta tulee vaatetta siskolta (jolla vuoden ikäinen nuorimmainen nyt) aivan tarpeeksi. On useampikin haalari, vaatetta, harsoja jne jne. aivan tarpeeksi. Ostetaan vaikka niillä rahoilla sitten vaippoja. :) Esikoisen kanssakin ihan kertakäyttövaippailtiin ja vaikka pienen piston tunnen epäekologisuudesta sydämessäni, niin kertiksillä mennään varmaan nytkin.

Pahoinvointi pilkistelee aina välillä aivan yllättäen puskista. Viime viikolla oksensin töissä ekaa kertaa, kun alkoi vain yllättäen niin yökkäämään, että ei siinä muuta voinut. :) Muuten olo ollut hyvä, liikkeitä tuntuu tasaisesti ja alun jatkuvan mussutuksen painonnousu on nyt taittunut. Pahoinvointin kun tuli syötyä normaalia enempi epäterveellisiä ruokia (karkkia on kulunut enempi kuin ikinä) ja olo oli hyvä vain sen aikaa, kun suussa oli jotain.. Nyt paino on jopa laskenut vähän. Silti vaikka paino on vielä tiukasti normaalipainon puolella, on mulla välillä niiiin paksu olo (turvonnut olo siis, kun ei tuo vielä vauvamahalta näytä) ja hirvittää ihan ajatella, miten tässä vielä paisuu. :)

Skaardie + Pottu 17+0
 
Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki hyvin: seulontatestien tuloksissa ei mitään ihmeitä, pissa ok, mulla ei ole hiviäkään, paino noussut yllättävän maltilla, hemoglobiini ja verenpaine hyvät ja muksun sydän tykitti noin 140 sykkeellä. Voi että oli mukava kuunnella sitä ääntä :) Jossain alitajunnassa käy välillä pelko, että onko se elossa, vaikka silti samaan aikaan on hyvä tunne ja usko siitä, että kaikki menee hyvin. Pahoinvointi on helpottanut, väsymys ei.

Ryyppyreissuista: lapseni isä on on todellakin kohtuukäyttäjä eikä meillä ole asian kanssa ongelmaa. Tosin, mehän emme asu edes samalla paikkakunnalla vaan kahden tunnin matkan päässä toisistamme, tiedä mitä hän touhuaa... :) mutta halusin kertoa oman kokemukseni aiemmasta suhteesta. Siihen kuului kiinteästi miehen alkoholinkäyttö ja se vain paheni. Siinä ei ikävä kyllä auta muu kuin ihmisen oma halu olla selvinpäin, ja sitä tahtoa ja voimaa ei aina löydy. Toinen ihminen voi tukea ja kannustaa raittiuteen vain rajallisesti. Reissut ja kaverimenot yleensä kuuluvat nuoren aikuisen elämään ja miehet kasvavat isäksi ja aikuiseksi omalla tavallaan.

Joillakin ikävä kyllä alkoholiriippuvuus syntyy, ja pitää muistaa että naisetkin juovat yhä enemmän. Eräs määrittely alkoholiongelmalle on se, että jos siitä syntyy vuorovaikutukseen kitkaa, kyseessä on ongelma. Itselläni tilanne meni aikoinaan siihen pisteeseen, että jos edes kuulin tölkin avausäänen, niin koko kehoni reagoi saman tien pelolla: sydän alkoi hakata, kädet täristä jne, mutta tämän miehen oli vaikea ymmärtää, että miksi yksi tölkki olutta voi olla muka ongelma. Suosittelen lämmöllä puhumaan asiasta, vetämään omat rajat ja pitämään hyvän huolen omasta itsestä, omasta elämästä ja omasta jaksamisesta. Itse annoin vuosia anteeksi todella huonoa käytöstä ajatellen, että hän muuttuu, mutta ei muuttunutkaan kohti sellaista, mitä itse pidän hyvänä, terveenä ja vastuullisena aikuisuutena. Tulipas hirveä saarna, mutta tää aihe on mulla sydäntä lähellä.

Hyvää vointia kaikille!

starwars 14+6
 
Mulla käämit palaa enemmänkin duuniasioihin kuin kotona. Mies ei oo koskaan ollut mikään bilehile. Näin joulunalla on tietty muutamat pikkujoulut ja onhan se ärsyttävää kun toinen on kännissä, mutta ei likimainkaan samaa luokkaa kuin millaista angstia on töissä alkanut ilmetä.

Mä oon itseasiassa jäämässä työttömäksi jo ennen mammalomaa (projekti loppuu - eikä mulle "yllättäen" löytynytkään uutta projektia kun työnantaja tietää vauvasta) - - - joten ei pitäisi pätkääkään kiinnostaa mitä täällä duunissa tapahtuu, mutta kaikesta huolimatta en pysty lopettamaan nipottamista. Ja kun näen asioiden menevän päin p******ä, niin harmi on ollut paljon suurempi nyt kuin ilman raskautta. Oon joskus nuorempana tehnyt kolme äitiysloman sijaisuutta ja muista näidenkin mammojen olleen tosi niuhoja tyyppejä, joten kaiketi sillä on jotain tekemistä tän raskauden kanssa.

Mutta - apuja taas kaipailisin: Mulla on todella voimakas rintasärky erityisesti vasemmassa nännissä. Se on kasvanutkin ihan muodottomaksi ja suureksi. Onko kellään tietoa millä voisin helpottaa särkyä? Auttaisko se lampaanvillarasva jo odotusaikana?

Kiitos Hyökkis listan päivityksestä!
 
Viimeksi muokattu:
starwars, en siis todellakaan tarkoita että miehellä mikään alkoholiongelma on :D on kyllä selvinpäin, jos sitä vaadin. Ja kännissä käyttäytyy aina hyvin, eikä örvellä. Osaa lopettaa juomisen jos meinaa humaltua liikaa. Lähinnä ehkä se ärsyttää, että mies ei ole vielä sisäistänyt kunnolla sitä, että oon raskaana, eikä ymmärrä että saattaa tuntua pahalle, jos hän menee ja itse joudun jäädä kotiin ruikuttamaan.. Varmasti itselläni olisi menohaluja ihan yhtä paljon, jos en raskaana olisi.
Ja itsellänikin oli aiempi suhde, jossa miehellä oikeasti oli pahojakin ongelmia alkoholin suhteen.. Siinä riideltiin ja tapeltiin ihan fyysisesti ja ihan kuten sinullakin, yhdekin kaljan avaaminen sai näkemään mustaa. Varmaankin juuri siksi oon nyt näin herkkä tuon miehen menemisen suhteen, kun aikasempi meni, petti ja tappeli... Sainpa sen kerran ojastakin raahata kotiin.

/muokkis. Niin ja tokihan varmaan saisin lähteä miehen rientoihin mukaan, mutta ei mua yksinkertaisesti kiinnosta katsoa vieressä kun muut juo. Ja toiseksi en jaksa valvoa niin myöhään, hyvä jos yhteentoista pysyn hereillä.. :D


Eilen oli muuten pokspoks 13+0 !
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli ylimääräinen rakenneultra, alkuperäinen aika olis ollut joulukuussa. Mutta sen verran kipeä olen ollut niin halusin nähdä että kaikki on hyvin.

Siellä se istu kohdussa tyytyväisenä ja kikki näytti olevan hyvin nyt sikiö vastas 17+1 mut päivä sinne tai tänne ei merkitty äitiyspapereihin niin ja POIKA on tulossa :D mies oli kyllä NIIIIIN iloinen. Meille on siis yksi Manun kannattaja tulossa lisää. Miehellä oli vähän myös paineita kun ainoa suvunjatkaja.

Mutta voi että mä olen innoissani POIKA POIKA :)
Uusi rakenneulta kuitenkin vielä varattiin jotta sydämmen näkisi kunnolla joten meillä 23.12 uusi rakenneultra.

Pinkku ja Kalle 17+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tillu79
lahopää, ei toi mun viesti ollut pelkästään sinulle vaan sellaista yleistä, kun taisi olla muitakin viestejä ettei miehen remuaminen innosta. Omasta mielestäni sellaista keskustelua tarvitaan aina lisää, että missä ne omat rajat aina menevät oman ja toisen alkoholin käytön kanssa, koska alkoholismi voi kehittyä niin salakavalasti ja samalla koko perhe tottuu siihen. Tosi hyvä että olet kanssa päässyt yli tuollaisesta suhteesta ja tiedät missä te menette :)

Mulla on alkanut menojalka vipattaa väsymyksestä huolimatta. Kävin viikonloppuna Ismo Alangon keikalla ja olisin halunnut baariin katsomaan ihmisiä, mutta seura hyytyi. Ja kävin ajamassa kartingia. Neuvolan oppaassa puhutaan vain terveellisestä ruokavaliosta ja mietiskelystä, muttei mitään hauskanpidosta. Mulle on tullut nyt hyvin vahvana ajatus, että pitää ottaa kaikki ilo irti mm. keikoista, kauneushoidoista, yksityisistä vessakäynneistä ja lämpimästä ruoasta omalla lautasella, kun vielä voi nauttia niistä helposti.
 
Onnea Pinkku-84 :)

HyökkäysVaunu pystyn samaistumaan hyvin tuohon päänhajoamiseen kotona. Etenkin, kun muut olettivat minun olevan energiaa täynnä ja purkavan kaikki muuttolaatikot täältä uudeta vuokra-asunnosta päivässä. Jotenkin vain nää muuttolaatikot ja oma väsynyt olotila saa näkemään jo punaista, kun ei koskaan pääse mihinkään tuulettumaan. Mies käy töissä ja ravaa sen jälkeen reeneissä joka päivä. Tulee sitten väsyneenä kotiin ja ajattelemattomasti huomauttaa etten ole edistynyt paljoa yhtään :/

Pahoinvointi alkanut hellittää täällä viimeisen kahden viikon aikana. Nyt jos oksentelua tapahtuu, on se vain aamulla ja yhden kerran. Vain yhtenä päivänä tässä kahden viikon sisällä olen oksentanut aamusta iltaan ja silloin itkin olevani huono emäntä, kun en edes kaupasta pystynyt ruokaa ostamaan ja sitä valmistamaan.
 
Ai niin, minä otin influenssarokotteen viime viikolla neuvolassa, satuin kysymään hoitajalta asiasta ja jotenkin siinä vaan kävi niin että kohta oli piikki olkavarressa :D
Mitään oireita ei tullut, pistoskohta oli hiukan arka pari päivää.
Toivottavasti tää nyt oli oikea päätös.

Mun mies ei juuri juo, baariinkin lähtiessään voi ihan hyvin juoda alkoholitonta olutta joten ei paljoa tarvitse krapulaisia katsoa. Mun puolestani saa mennä minkä haluaa, itse olen sekä laiska että väsynyt joten harvoin tulee mihinkään lähdettyä.

Harrastuksista, onko täällä porukalla sellaisia harrastuksia joita pitää jossain vaiheessa laittaa tauolle tms? Itse harrastan mm kiipeilyä ja ratsastusta ja olen mietiskellyt millä tavalla harrastamista pitää tässä ajan kuluessa muuttaa.
 
Täällä myös hermot kireellä, kotona ja töissä. Kotona ärsyttää sekasotku, jonka lapset aiheuttaa ja sotkevat sitä mukaa kun siivotaan. Mies ärsyttää välillä pelkällä olemuksellaan:D Töissä ärsyttää ihmiset, onneksi ei kuitenkaan työkaverit -joidenkin asiakkaiden on vaan näköjään mahdotonta tajuta, ettei mulla ole mappia, josta löytyy valmis vastaus joka asiaan:mad:

Ryyppyreissuja meillä ei enää harrasteta, nuorena kyllä juostiin molemmat ja varsinkin mä olin varsinainen bilehile, aina menossa. Nyt käydään ulkona ehkä kerran vuoteen, lähinnä hääpäivänä. Kaikki kaveritkin viettää ruuhkavuosia, niin kukaan mukaan ei jaksa käydä muualla kuin töissä, kaupassa ja lenkillä. Mies saattaa viikonloppuna nauttia muutaman oluen -kyllä sille ehkä menisi enemmänkin, mutta moraalinvartija iskee aika hanakasti:D Pikkujouluissa ottakoon sit vähän enempi, itsepähän kapulansa kärsii. Menohaluihin auttaa varmaan parhaiten aika, nykyään vaan nuoruus jatkuu niin pitkään, mäkin humputtelin 3-kymppiseksi, joten en hirveesti voi kyllä arvostella:D

Minttumaari, oletko käynyt lääkärissä tuon rinnan takia? Eivätkö osanneet sanoa mitään? Eihän sun rintsikat vaan hankaa tai ole liian pinkeät? Mulla auttoi, kun siirryin urheililiiveihin pelkästään.

Ollakovai..? ja 16+4
 
Ryyppyreissut ja muut ärsytykset eiköhän ne suurimmat reissut hoidettu jo ennen perhettä - mun puolesta mies on ihan vapaa silloin tällöin käymään kavereiden kanssa jossain, enemmän just riepoo pienet asiat kotona. Vaikka just tollanen kaupassa käynti - laita mies asialle ja närkästy, kun kotiin kannetaan lisäainepommeja ja maksalaatikkoa. Kiitos, kiva, mutta kun ei tullut mitään sellaista mitä minä voisin syödä jne. Aivan ihana mies tuo on ja toiseen en vaihtaisi, mutta välillä tulee kyllä sellaisia ajatuksia, että mitäs jos asuttais erillään...öisin varsinkin, mutta yleensä jo seuraavana päivänä on taas kaikki ihan kivasti :) Ja niin taloyhtiö ärsyttää, mutta se taisikin tulla jo melko selväksi :D Tässä taas pojan päikkäreillä pläräsin tuota budjettisesitystä ja kirosin - millä tavoin on muka oikeutettua, että hoitovastike ei nousu kun hoitokulut nousee vaan sen sijaan nostetaan vesimaksua ja autopaikkamaksua?? = perheelliset ja autolliset maksaa sen hoitokulujen nousun, mutta yksineläviä tai autottomia ei koske mitenkään. Vi***. No muistaapa aina tuota lappusta vilkaistessa miksi haluaa muuttaa, vaikka asunto onkin kiva.


Harrastukset Ratsastus. Oma hevonen. Yritän koko ajan löytää sille jotain toista liikuttajaa mun tilalle, mutta onneksi talvella sitten kun ei sinne selkään enää todellakaan kivuta niin kenttä on sen verran hyvä, että juoksuttaa voi. Viimeksi myös mies auttoi, tykkäs irtojuoksuttaa sitä kentällä. Sitten jos/kun on kurakevät niin en tiedä kuinka sujuu, mutta ehkä asia ratkeaa jo siihen mennessä. Vielä on sujunut oikein hyvin. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa taisin jo siirtyä pelkkään käyntiin, nyt menee vielä kaikki, paitsi harjoitusravi ihan hyvin :) Mutta pikavauhtiahan tämä maha kasvaa ja vatsalihaksilla ei jarruttaa enää voi - että eiköhän käyntilenkkeihin pidä taas muutaman viikon sisään siirtyä. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että selässä pysyn pidempään kuin esikoisesta (rv 17 lopetin).

Minttumaari Mulla on kans nännit kipeet, toinen enemmän. Turvonneet myös. Se vaikuttaa mitkä liivit on päällä, esim. jos kupissa menee sauma tai jäänyt jotain pesunukkaa niin pakko vaihtaa. Yksiä kivoja sileitä ei kestä ollenkaan, jotenkin sitten herkistynyt kai sille materiaalille. Jännintä on se, että esikoisesta oli vasen enempi turvonnut, nyt oikea, jonkin uskomuksen mukaan se tietäisi eri sukupuolta, mutta saa nähdä ;)

TeaPot Mullakin just maanantaina vaihtuu, niin helppo laskea :)

Pinkku Noilla viikoilla voi erottakin, mutta oletkos tätä nähnyt? Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see Uloke löytyy molemmilta pienille viikoilla ;) Meillä kun 4D ultrakuvan perusteella isoäitini jo onnitteli, että poika tulee - mutta ei kätilö siinä vaiheessa mitään sanonut eikä mekään voida siitä mitään päätellä, vaikka uloke jalkojen välissä rv 12 olikin :)

15+0
 
Viimeksi muokattu:
Ryyppyreissut ja muut ärsytykset eiköhän ne suurimmat reissut hoidettu jo ennen perhettä - mun puolesta mies on ihan vapaa silloin tällöin käymään kavereiden kanssa jossain, enemmän just riepoo pienet asiat kotona. Vaikka just tollanen kaupassa käynti - laita mies asialle ja närkästy, kun kotiin kannetaan lisäainepommeja ja maksalaatikkoa. Kiitos, kiva, mutta kun ei tullut mitään sellaista mitä minä voisin syödä jne. Aivan ihana mies tuo on ja toiseen en vaihtaisi, mutta välillä tulee kyllä sellaisia ajatuksia, että mitäs jos asuttais erillään...öisin varsinkin, mutta yleensä jo seuraavana päivänä on taas kaikki ihan kivasti :) Ja niin taloyhtiö ärsyttää, mutta se taisikin tulla jo melko selväksi :D Tässä taas pojan päikkäreillä pläräsin tuota budjettisesitystä ja kirosin - millä tavoin on muka oikeutettua, että hoitovastike ei nousu kun hoitokulut nousee vaan sen sijaan nostetaan vesimaksua ja autopaikkamaksua?? = perheelliset ja autolliset maksaa sen hoitokulujen nousun, mutta yksineläviä tai autottomia ei koske mitenkään. Vi***. No muistaapa aina tuota lappusta vilkaistessa miksi haluaa muuttaa, vaikka asunto onkin kiva.


Harrastukset Ratsastus. Oma hevonen. Yritän koko ajan löytää sille jotain toista liikuttajaa mun tilalle, mutta onneksi talvella sitten kun ei sinne selkään enää todellakaan kivuta niin kenttä on sen verran hyvä, että juoksuttaa voi. Viimeksi myös mies auttoi, tykkäs irtojuoksuttaa sitä kentällä. Sitten jos/kun on kurakevät niin en tiedä kuinka sujuu, mutta ehkä asia ratkeaa jo siihen mennessä. Vielä on sujunut oikein hyvin. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa taisin jo siirtyä pelkkään käyntiin, nyt menee vielä kaikki, paitsi harjoitusravi ihan hyvin :) Mutta pikavauhtiahan tämä maha kasvaa ja vatsalihaksilla ei jarruttaa enää voi - että eiköhän käyntilenkkeihin pidä taas muutaman viikon sisään siirtyä. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että selässä pysyn pidempään kuin esikoisesta (rv 17 lopetin).

Minttumaari Mulla on kans nännit kipeet, toinen enemmän. Turvonneet myös. Se vaikuttaa mitkä liivit on päällä, esim. jos kupissa menee sauma tai jäänyt jotain pesunukkaa niin pakko vaihtaa. Yksiä kivoja sileitä ei kestä ollenkaan, jotenkin sitten herkistynyt kai sille materiaalille. Jännintä on se, että esikoisesta oli vasen enempi turvonnut, nyt oikea, jonkin uskomuksen mukaan se tietäisi eri sukupuolta, mutta saa nähdä ;)

TeaPot Mullakin just maanantaina vaihtuu, niin helppo laskea :)

Pinkku Noilla viikoilla voi erottakin, mutta oletkos tätä nähnyt? Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see Uloke löytyy molemmilta pienille viikoilla ;) Meillä kun 4D ultrakuvan perusteella isoäitini jo onnitteli, että poika tulee - mutta ei kätilö siinä vaiheessa mitään sanonut eikä mekään voida siitä mitään päätellä, vaikka uloke jalkojen välissä rv 12 olikin :)

15+0


Hiulu: Itseasiassa näin tuon jossan ja naureskelin itsekseni.
 
Onnea Pinkku-84 - tosi hauska kun ekalla jo selvisi vauvan sukupuoli! Just nyt tuntuu, että odotuksesta on tulossa toooosi pitkä, sillä itse toiveilen että sukupuoli selviäisi tammikuun rakenneultrassa tai yksityisellä 4d ultrassa.

Voiko joku muuten suositella yksityistä ultrauspaikkaa pk-seudulla? Mies nimenomaan toivoo tuota 4D:tä, mulle riittäisi tavallinenkin. Mutta lähinnä sen vuoksi ollaan menossa yksityiselle, että meillä jää toi kunnallinen rakenneultra tosi hilkulle (21+6) mun matkaduunin vuoksi.

Kiitos Ollakovai...? ja Hiulu! En vielä mennyt ton rinnan takia lääkäriin, kun jossain hetkellisessä optimismissa kuvittelin vaivan menevän itsekseen ohi. Nyt oon reissussa ja palaan kotiin vasta reilun kahden viikon päästä, kun meillä on seuraava neuvola. Siihen saakka olisi siis tarkoitus koittaa selvitä omin avun. Vaiva ei kuitenkaan ole liiveistä kiinni. Ihan hiukkasen tekisi mieli kokeilla nännikumeja - jos se jotenkin panssaroisi nänniä??? Ja todella toivon, ettei tuossa nyt vaan ole mikään kehityshäiriö meneillään, kun on niin kovasti kasvanut. Ei vielä niin luonnottomalta näytä, mutta nännin halkaisija alkaa olla jo melkein sentin!

Eli edelleen jos jollakulla olisi joku vinkki, niin saa tosi mielellään neuvoa :attn:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä