TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

santrra: Mä kuule olen saannut ihan samanlaiset ohjeet neuvolasta että ei tarttis mennä neuvolalääkärin pakeille kun olen menossa äitipolille. Eikä mua kyllä viime kerroillakaan ole äitipolilla gynekologisesti tutkittu. Ihmettelin ihan samaa asiaa... Mulla vaan tuli nyt tuossa "sopivasti" sellaisia painon tunteita alamahaan ja jouduin sen vuoksi jo nyt etu käteen käymään neuvolan lääkärillä, ennen tuota äitipolin aikaa (14.2). Neuvolalääkäri tutki kohdunkaulan tilanteen. Olin itse ajatellut sanoa äitipolilla että voisivatko he tehdä tutkimuksen jollei tuota mutkaa olisi matkaan tullut. Ja jos se ei olis onnistunut niin sitten olisin ottanut yhetyttä uudestaan neuvolaan.

Jenni30v ja pikkuinen 25+5
 
Santrra: Mä en tiedä vielä vauvan sukupuolta. En aio selvittääkään sitä ennen syntymää. Edellisessä odotuksessa mulle sanottiin 24 viikolla, et tulossa on varmasti tyttö. Loppuraskauden ajan sitte aattelin, et se on tyttö, kivaa. No, sitte ku synty, ni tuli vähän sellanen outo olo, et onko tää nyt muka se sama vauva, ku on kerran poika. Yleensä synnytyksen jälkeen mulle on tullu heti kiintymyksen tunne vauvaa kohtaan. Siks en aio nyt edes selvittää sukupuolta.Toisaalta kyllä mieli tekis tietääkin, mut varmaa vastausta ei varmaan saa ku 4d-ultrasta ja se on niin kallis, et en aío sinne mennä.

Laurenzia& Pikkarainen 25+5
 
Duhaisaa tiistaita!:snotty:

Nyt rupee olo helpottaa eli kuume laski, tosin muu flunssa edelleen "tallessa". Tehokkaasti menkin vk:n loppu sairastaessa ja taitaa mennä tää viikkokin.

Tulin just neuvolalääkäriltä. Sain saikku-lapun loppuviikoks. Oli kumma-nainen. Tää oli kuitenkin mun eka kerta neuvolalääkärillä ja olin sit kirjoittanut muutaman asian lapulle, et muistaisin kysyä. Oli jotenkin tosi tympeenä et ai kysellä meinasit... no selittelin sit et kun en oo viel käyny täälla ja eka raskaus ja seli-seli :ashamed: Ihan pöllöä et pitää edes selitellä: kai sitä on nyt oikeus kysyä, jos kysymistä on
:kieh: Noh vastailihan tuo sitten tympeään sävyyn. Asenne oli koko ajan et voi kuule, kylläpäs kysyt tyhmiä: näähän KUULUU raskauteen nää jutut. Tosiaan, lääkäreillä vois olla kyl jonkinlaista koulutusta tuohon asiakkaan kohtaamiseenkin.

Tärkeimmät asiat tuli onneks selväks. Kohdunsuu oli napakasti kiinni - vaikka papu yrittikin työntää kantapätään koko tutkimuksen ajan alaspäin :D Sf-mitta oli 24 ja kaikki sykkeet yms. hyvät. Kuulemma mun kohtu on supistusherkkä eli pitää vaan ajatella et kaikki ok vaik suppareita tuleekin. Hyvä niin.

Karvoista: onpas muuten mielenkiintoinen aihe. Mietinkin tuossa et mulla ei kasva karvat oikeestaan ollenkaan tään raskauden aikana. Mahaan on ilmaantunu sellasta valkoista nukkaa, mut sääret yms. kestää sileinä tosi kauan ja tyttöä siis odotan eli kyl varmaan on hormoni-hommaa tääkin. Ja painosta kysyin tympeältä tätiltä myös eli vastaus oli kuules: RASKAUS EI LIHOTA --kyllä sä ihan itse aiheutat nuo kilot ja naurahdus päälle. Just joo, luulinkin et ihan hengityksen mukana tulevat nuo kilot... :kieh: Rasittava nainen. No niin nyt cool down. Pitää relata tän painoasian kanssa oikeesti. :whistle:

Jep. Siis lounasta tekemään. Ostin vaan vihanneksia ja keiton. Uusi aika alkakoon! :saint:

ps Santtra mulla kävi vähän samat tuon lääkärihomman kans ja sit harmitti eli soita vaan neuvolaan ja sano et halauaisit käydä kuitenkin viel lääkärillä ihan jo tuon sisätutkimuksenkin takia.

t.eeti +papu 25+4 :heart:
 
Voi teitä karvaisia :D Tuota ongelmaa ei sentään onneksi ole.

Sokerit oli ok mulla...ja kaikki muutkin arvot ok...kiva nyt ku sais vaan jostain paljon positiivista mieltä sais tsempattua huonot ajatukset pois ja uskaltas vihdoinkin ajatella että meille tulee vaavi..eikä että jos meille tulee..

ONko teillä jokaisella sellanen ystävä jonka kanssa voitte puhua ihan kaikesta peloista yms..?Mulla ei oo sellasta ystävää jolle a) viitsisin puhua B) joka ymmärtäisi C) jota kiinnostaisi. Oonkin jonkin aikaa tuntenut itseni vähän yksinäiseksi jollain tavalla. Tuntuu et osa karttaa mun seuraa vaikka en todellakaan edes puhu vauvasta jos ei toinen kysy..ja sit toisilla on itselleen tulossa mutta heillä kaikilla tuntuu kaikki menevän niin hyvin etten saa jotenkin suutani auki omista asioista. Ja mies ei voi edes pienessä päässään ajatella et jokin vois mennä pieleen ainut vastaus jos yritän asiasta keskustella on no älä murehdi kun ei sille voi mitään...ja piste ja muuttaa puheen aihetta.

Joko olette laittaneet vauvan vaatteet hyllyhin?Mulla ne on pestynä laatikossa ja en uskalla levittää niitä hyllyihin..mies jo kyseli et eikö niitä vois laitella tuosta laatikosta pois...

päivä unille taitaa tää lähteä vaikka pitäisi siivota mutta nyt vie taitaa uni voiton.

poika04&papu25+5
 
Voi teitä karvaisia :D Tuota ongelmaa ei sentään onneksi ole.

Sokerit oli ok mulla...ja kaikki muutkin arvot ok...kiva nyt ku sais vaan jostain paljon positiivista mieltä sais tsempattua huonot ajatukset pois ja uskaltas vihdoinkin ajatella että meille tulee vaavi..eikä että jos meille tulee..

ONko teillä jokaisella sellanen ystävä jonka kanssa voitte puhua ihan kaikesta peloista yms..?Mulla ei oo sellasta ystävää jolle a) viitsisin puhua B) joka ymmärtäisi C) jota kiinnostaisi. Oonkin jonkin aikaa tuntenut itseni vähän yksinäiseksi jollain tavalla. Tuntuu et osa karttaa mun seuraa vaikka en todellakaan edes puhu vauvasta jos ei toinen kysy..ja sit toisilla on itselleen tulossa mutta heillä kaikilla tuntuu kaikki menevän niin hyvin etten saa jotenkin suutani auki omista asioista. Ja mies ei voi edes pienessä päässään ajatella et jokin vois mennä pieleen ainut vastaus jos yritän asiasta keskustella on no älä murehdi kun ei sille voi mitään...ja piste ja muuttaa puheen aihetta.

Joko olette laittaneet vauvan vaatteet hyllyhin?Mulla ne on pestynä laatikossa ja en uskalla levittää niitä hyllyihin..mies jo kyseli et eikö niitä vois laitella tuosta laatikosta pois...

päivä unille taitaa tää lähteä vaikka pitäisi siivota mutta nyt vie taitaa uni voiton.

poika04&papu25+5
 
hellou

santrra Joo, mulle tehtiin neuvolalääkärissä sisätutkimus juuri viime viikolla. Vissiin kaikistä tärkeintä siinä oli se, että kohdunsuu ei ole lähtenyt "pehmenemään" tai aukeemaan. Sitten kuunneltiin sydänäänet ja mittasi sf-mitan, samat siis mitä joka neuvolakäynnillä tehdään.

poika04, tota ystäväpulaa varten me ollaan olemassa täällä =).
No ei, mä olen huomannu ihan saman, sinkut kaverit -> niillä on niitä omia "kiireitä" paljon enempi sekä sit perheelliset ovat just saaneet vauvan ja touhottavat omaa täydellistä elämäänsä. Yksi paras kaveri on, jolle voin oikeesti kyllä jutella kaiken, mutta hälle on pikkasen rankkaa muutenkin tämä mun raskaus, koska hälle todettiin viisi vuotta sitten, ettei 99% varmuudella ikinä voi saada omaa lasta. Siis hän on ihan oikeesti vilpittömästi iloinen mun puolesta, mutta silti mulla itellä on kohtuukorkea kynnys ihan kaikesta lähteä puhumaan... Paljon kyllä puhun, mutta koitan sit huomioida ette koko aikaa vaikka tarttista kyllä olis.

Mä en ole laittanut vaatteita hyllyyn, koska ei mulla ole edes vaatteita =(
yhdet potkarit, yksi paita ja ultrasöpöt lenkkarit -> siinä kaikki mitä mulla on likalle.
 
Poika04: Mulla on vähän samanlaisia fiiliksiä ollut noiden ystävien suhteen. Tavallaan en osaa heille puhua ajatuksistani nyt raskauden aikana, en halua kiusata heitä "tylsillä" raskausjutuilla. En nyt osaa laittaa sanoiksi mitä ajan takaa, mutta ymmärrä hyvin mitä tarkoitat. =) Niin ja kyllähän minä miehelleni puhua pälpätän näistä, mutta eipä se reppana pysy aina kärryillä. Enkä tietty ihmettelekään sitä, mitenkäs näitä tunteita voisi muuten oikeasti ymmärtää kuin vain olemalla raskaana ja sisällä mun päässä :LOL:

Ai niin, päivittelin profiiliin kuvan pömppiksestä. Tuppaa turpoamaan huimasti ulospäin kun olen kovin lyhkäinen. Pian muistutankin vaappuvaa palloa, yhtä pitkä kuin leveä :LOL:
 
Noista vaatteista ja niiden esille laittamisesta:
En ole vielä kaivanut varastojani esille, kun mielestäni ehdin ne pesemään sit äitiysloman aikanakin ja toivon silloin olevan kauniita kevät päivä, että saan ne ulos kuivumaan. Jos ne nyt jo laittaisin hyllylle ehtisivät ne ennen toukokuuta kuitenkin jo pölyyntyä ja edessä olisi uusi pesu rumpa. Ei viitsi, kun tota pyykkiä löytyy ihan muutenkin riittävästi.

Taitaa osittain olla myös taikauskoakin etten aloita valmistaluja vielä näin "aikaisin"

Jossu & Hemuli 23+0
 
santrra Viime raskaudessa mulle sanottiin samalla tavalla että jos käy äitipolilla niin ei tarvi mennä lääkäriin ja mä kävinkin ekassa raskaudessa neuvolalääkärillä vaan kerran. Alapään tilannettakaan ei katsottu kun pari kertaa, eli ekalla neuvolalääkäri käynnillä joskus 12 viikolla ja toisen kerran sitten naistentautien polilla ennen 20 viikkoa kun mulle tuli kovat alavatsa kivut...että noiden jälkeen vasta sitten synnärillä katsottiin mikäs tuolla alhaalla on meininki. :LOL:

Nyt mulla onkin huomenna neukkalääkäri...saapa nähdä mikäs on meininki.

Noista karvoista Niin mulle on näissä molemmissa raskauksissa tullut sellasta ihan pientä, vaaleeta nukkaa rintojen väliin ja mahaan... ja raskauden jälkeen ne katosivat. Säärikarvat ei mullakaan taida tosiaan kunnolla kasvaa mutta kainaloita sheivailen tavalliseen tapaan.
Mistä tulikin mieleen että vieläkös saatte bikini rajat kursittua?
Mä en enää mahan takia sinne näe. :ashamed: Että summa mutikassa "silmät sidottuina" vähän sinne päin. :LOL:

Vauvan juttuja ei oo juu kaapeissa kun vauvalle ei ole vielä hankittuna mitään. :ashamed: Mutta eikös sitä sanota että hiljaa hyvä tulee :D

Liro ja papu 25+6
 
Pah ei edes uni tule silmään no istunpa sit tässä.

Jossu-71 mulla kanssa noi taikavoimat haroo vastaa..en voi laittaa niitä hyllyyn kun sit varmasti satttuu jotain, ihan kun se nyt jostain vaatteista johtuis.


Tuli mieleen et miten pitkään te jouduitte yrittämään tätä Touko:
unelmaanne?
Mä jätin helmikuussa ehkäsiyn pois ja toukokuussa sit ruettiin "yrittämään" kun kierto tasaantui. tai ei meillä kyllä mitään ehkäisyä varsinaisesti tuossa välissäkään käytetty..tosi luotettavaa keskeytystä välillä :D

Liro: ei meillä tosiaankaan täs vaiheessa vielllä ole mitään kiirrettä hankintojen kanssa...Aikaa on vaikka muille jakaa...odottavan aika pitkä viellä ainakin 3 pitkää kuukautta...voi kun menisi äkkiä
 
Ai niin ja alapääm siistiminen on aikamoista riskipeliä :LOL: vähän sinnepäin onneksi sinne ei nää et minkalainen kampaus siellä on..Miestä houkuttelin apulaiseksi mutta ei suostunut kun ajatteli et leikkaa liikaakin lähtee jotain muutakin kun karvoja...eli melkonen peikko mahtaa olla..
 
Santrra, Mulla oli kans kauheat selkäkivut, mutta kävin kaksi kertaa osteopaatilla ja se auttoi. Osteopaatin hyvä puoli tässä asiassa on, että varsinaista "hierontaa" ei juuri tehdä, vaan hoito on erittäin hellävaraista, vauvalle sopivaa ja toimivaa!

Suosittelen. Kivut hävinneet kokonaan.

Mulla on muuten nälkä koko ajan. Olen valmis syömään kaiken edestäni löytämän :LOL:

Ystävistä sen verran, että ehkäpä kaikki vanhat kaverit eivät ymmärrä tai halua kuulla omia tuntemuksiani. Sen olen heille kyllä rauhassa suonut. Raskauden aikana olen tullut lähemmäksi yhden vanhan kaverini kanssa, joka on jaksanut soitella päivittäin ja kysellä vointejani. Joten hänelle olen purkanut sydäntäni oikein kunnolla. Se on kyllä ollut hieno juttu. Luulen, että samainen kaverini tulee myös synnytykseen mukaan (mieheni lisäksi), sillä haluan mukaan jonkun suomalaisen ihan siltäkin varalta, että tuskissani en yhtäkkiä enää osaisikaan englantia. :/

Mukavaa päivän jatkoa!
 
tännehhän on tullu juttua "taivaan ja maan väliltä".
;)
jouduin sitten saikulle...menin perjantaina äippä polille ku epäilin että alkoi lapsivettä tulla, no se ei sitä ollut vaan ohutta limaa tms. jota tulee jos supistelee paljon...no olihan mulla supistellu, välillä kipeestikkin mut ei se ollut koskaan mitään aiheuttanu. no lääkäri teki siinä sisätutkimuksen ja alkoi sit siinä kummasti mumista et ompas... mä että mitä, onko siellä jokin vikana? no hän että katotaan vielä ultralla, no sellainen vika siellä oli että kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm se oli pehmenny ja auvennu!!
no olin sit osastolla reilun vrk, antoivat pari kertaa kortisoonia (että vauvan keuhkot kypsyisivät ennenaikaisen syntymä vaaran vuoksi) ja sit supistuksia ehkäsevää lääkettä ja ruisketta.
no tässä mä oon ollu koko alkaneen viikon ku herran kukkarossa, anoppi on hoitanu tuota esikoistamme...
jeps, mutta nyt taidan taas lähteä...ihan tälläiset pikaiset kuulumiset, vaikkeivat hyviä olleet.
neiti oli kooltaan n.700gr, lääkäri sanoi että hän on kovin pieni ikäisekseen, kuulema 1 ½ vk pienempi...

26+5
 
Kiitos vastauksista, taidampas soittaa neuvolaan heti huomen aamulla ja varmistaa asian.

Olipas hassua, kun soitin neuvolaan sen sairasloman takia, sieltä tuli vain vastaus ettei he voi antaa sairaslomaa, että täytyy ottaa yhteys omaan tai työterveys lääkäriin. Ja minä kun olen saanut käsityksen ettei työterveydessä anneta helpolla/mielellään sairaslomaa, mutta sieltäpäs sain!! Ja hyvä niin ja lääkäriin pääsin torstaiksi. :D

On se kyllä kun pitää kahden neuvolan välillä soitella, muutetaan ensikuun vaihteessa ja nämä nykyiset ongelmat tulee tähän vanhaan neuvolaan ja ajan varaukset uuteen :D Ikävää vaan kun on juuri tutustunut neuvolatätiin niin täytyy vaihtaa uuteen.

Brighton calling, pitääpäs miettiä tuota osteopaatilla käyntiä, mitenkähän kallista se on? Toisaalta jos olon saa hyväksi, niin kyllä siitä mielellään maksaa vähän enemmänkin.

Bikini alueen sheivaus on kyllä todellinen haaste ainakin täällä päin! :D Saa masua siirrellä vaikka miten eikä siltikään onnaa!!

Meillä taisi tärpätä toisella yritys kerralla, eli periaatteessa yritettiin kaksi kuukautta. Onpas siitä jo pitkä aika, vastahan osteli testejä ja mietti että jokohan tärppäsi. Ja nyt on enää kolmisen kuukautta jäljellä!! HUI jänskättää!! :D
 
EkaVakara :hug: oikea voimarutistus sinulle ja pikkuiselle nyt vaan lepoa ja rauhaa...toivottavasti pikkuinen jaksaisi viellä pysytellä massussa..ja kasvaisi kovaa vauhtia jokainen päivä ja gramma on tärkeä tässä vaiheessa. halauksin poika04
 
Ja taas täällä..

...mitäs: kun saikulla kerta ollaan niin roikutaan sit netissä ;)

Londoncalling ja Edla-mamma: piti jo laittaa aikaisemmin et ihanat 4D kuvat!! Kävi ihan taas itkettää :heart: kummaa aikaa tää kun näkee vauvan niin tulee itku. Samoin eilen selailin sitä "Äidille" opusta, joka saatiin neuvolasta, niin siinä viikon 27 kohdalla on kuva keskosesta isänsä kädellä ja voi luoja sit sitä itkun-tyrskeen määrää: tuijotin kuvaa pakonomaisesti ja nyyhkin vaan, kun se oli niin suloinen! =) Huom! aikaisemmin ei voinu moiset vähemmän kiinnostaa..!

Sarbba saitkin jo tuolta vastauksia, mut siis kuume voi aiheuttaa sikiölle ongelmia, jos jatkuu kovana ja pitkään, siks suositellaan alentamista parasetamolilla, niinkuin Carmen laittoikin. Ja luin myös et alkuaikana keskenmenoriski kasvaa.

Jenni30: hellyttävä myös tuo vauvamasu-kuva! Mun maha näyttää ihan samalta. Työntyy ulospäin hirvittävällä vauhdilla kun olen pienikokoinen kans. Monet jo kyselleet et synnytänkö jo piankin...jep. Poika: papulainen sai alkunsa ihan heti kun ehkäisy jätettiin pois, mikä oli ihan kumma homma kun ei ollut mikään kierron puoliväli tms. Piti olla pehmeä lasku asiaan ja ihan vaan humoristista harjoittelua, heh. No, tuon takiahan olenkin sitten ollut koko ajan vainoharhainen et kun alkoi hyvin, niin väkisinhän täs viel käy jotain pahaa...voi tätä ihmismieltä. :headwall: Joo ja ystäville kyl puhun asioista jonkinverran, mut tää palsta on ollu kyl hyvä asia olemassa.

 
Heips, enpä oo tähän porukkaan vielä ilmoittautunutkaan... Pikkukakkosella LA 16.5., esikoinen syntyi 08/06.

Santrra: Mä olin saikulla lähes koko loppuraskauden ekasta lapsesta, juuri selkäkipujen takia. Syynä SI-nivel, joka ärtyy vauvan painosta. Minä hullu kärsin siis koko raskauden alaselkäkivuista jotka vihloi ja säteili välillä jalkaankin, varsinkin pakaraan.

Nyt vahingosta viisastuneena olen tämän raskauden ajan rampannut osteopaatilla, joka sitten varovasti selkää käsittelee. Vähintään kerran kuukaudessa käyn laittamassa nivelet paikoilleen, minulla kun on muutenkin yliliikkuvat nivelet. 44 euroa maksaa kerta siellä missä minä käyn, kallista lystiä, mutta pakko.

Kyllä neuvolan lääkärit aika helpolla lomaa antaa, jos ei ole työkuntoinen.

Turpoileekos muilla verisuonet? Mulla on jalat ja alapää täynnä suonikohjuja ja sen sellaista. Inhottavaa! En kehtaa uimahalliin mennä kun näytän joltain rypälekasalta. Viimeksi ei ollut näin paha. :kieh:
 
poika04: tätä toukokuun unelmaa tärppäs 6. kierrosta jossa yritettiin.

Alapään kampaus: tein tossa alku vuodesta sellaisen suuremman harvennukset ettei ihan kovin paha pitäis olla ja joten kuten sinne pääsen vielä kurkistelemaan vaikka minunkin vatsani on pikkuhiljaan alkanut työntyä eteen. Meillä ei mies kans ole mitenkään innokas sheivailuun osallistumaan. Häntä ei kuulemma haittaa onko karvaista vai paljasta rakastaa joka tapauksessa :)

Meillä lapset siirtyy perjantaina mummolasta kunnalliseen hoitoon. Nyt kun vihdoin viimein sellainen saatiin. Haettiin jo kerran marraskuussa mut ei oikein onnistunut. Näiden mun opiskelu ym. kiemuroiden takia. (pitkä ja hankala tarina) Heti kun olet kaupungin hommissa alkaa hoitopaikkakin löytyä :)

Eilen käytiin ko. paikkaan tutustumassa ja molemmat olisivat halunneet jäädä sinne heti.

Jossu & Hemuli 23+0
 
Tosi kivoja nuo teiän 4D kuvat :)
karvoista oon huomannut että mulla menee tässä napan kohalla semmonen karva suora, tuonne alaspäin.. :D
ystävistä mulla onneksi tosi hyvä ystävä, joka on tulossa tämän lapsen kummiksikin, niin hälle kyllä puhun ja paasaan raskaudesta, ja sotellaan päivittäin, hällä myös saman ikänen muksu.
Imetättekö vai annatteko pulloa? mä ehdottomasti imetän , jos sitä maitoa tulee :kieh: tytön ku sai ni ei tullu kuin muutama tippa :/ eli tyttö joi koko ajan nannia pullosta...on se kyllä aika touhua toi pulloilu, keittäminen ja kaikki!! mutta ei voi mitään jos ei tule..en kyllä viitti stressata tällä asialla.
raskauden olosta edelleenkin ihan hyvä, mitä nyt joskus nippailee ja pistää kummallisesti masua, selkä on kyllä,aivan jumissa :headwall: siihenkin se jumppa auttaisi, kun tekisi ;)
onko teillä muilla sukupuolitauteja? voi olla joillekin liian henk.koht.kysymys, mutta kun mulla on tuo herpes, ja juurikin nyt päällä..en oo viä soittanut neuvolaan että saiko niitä lääkkeitä syödä vai ei..
masun muodosta tytöstä levisin sivuillekin, ja ne leviämiset on kyllä jääneet paikoilleen, en osaa varmaksi sanoa oisko tämä masu enemmän eteenpäin kuin tuonne sivuille :whistle:
Tyllerö 23+6
 
Eeti: Kiva kuulla että joku muukin on itkeskellyt sille pikkuiselle pojalle isänsä kämmenellä. On niin käsittämättömän pieni ja suloinen. Ajatella että tuollainen on meidän kaikkien masussa.

Poika04: Meillä tärppäs heti eka yrittämällä, tosin mä olen "luomu" eli en ole käyttänyt pillereitä verenpainetaudin vuoksi. Voi silläkin olla oma osuus tuohon heti tärppäämiseen.
 
hui hai, että täällä pulistaan!!!!

Iskiaksesta Itsellä oli ihan välilevyn pullistuma ja voin sanoa, että se hermosärky on helvetinmoinen, jos menee pahaksi. Menkää pikimmiten fysioterapeutille, ne mieluusti neuvoo venytyksiä yms, joilla oireita voi lieventää!!! Yksi näppärä, millä omaa oloani kohentelen taasen on tämmöinen: selälleen makaamaan lattialle, polvet vähän koulluun lattiaa vasten ja nivustaipeesta lähtee työntämään itsestä poispäin ihan omin käsin. Tämän venytyksen tulisi tuntua ihan voiman käytöstä riipuen kipukohdassa tai koko selässä...
Itsellä tosissaan pahimmillaan tuo aiheutti kivun niskasta vasenmpaan kantapäähän, eli täysin suorana pystyin makaamaan. Reilun vuoden olin leikkauksen jälkeen saitraslomalla, ne viottuneet hermot ei parane nopeasti!! pitäää siis huoli itsestänne ja selistänne :heart: Älkää tyytykö t'hän "yleistä raskaana olevilla", jos oikeasti tekee kipeää, vaan fysiolta hakemaan ohjeet!!

"yrityksestä" Eli meillä "yritystä" takana vajaa vuosi..tähän vuoteen mahtui ennen tätä raskautta kaksi keskenmenoa ja rutosti surua. Ensimmäinen raskaus oli "vahinko"/tulee jos on tullakseen ja tämän pienen enkelin olisi ollut tarkoitus syntyä helmikuussa.(välillä suruissani käyn lukemassa helmikuisten helmien ketjua :heart: )
Seuraava tärppäsikin heti seuraavasta kierrosta,mutta eipä ollutmeille vieläkään tarkoitettu vauvaa tulevaksi ja sekin pikkuinen enkuli katselee nyt pilven reunalla. Päätettiin jo miehen kanssa, et nyt pidetään hengähdystaukoa, alkoi olemaan voimat tosissaan loppu ja suhdekin rakoili hetkellisesti näistä kerriseistä... Rakas kisu-poikamme nukkui pois syyskuussa ja seuraavana päivänä testasin plussan, eli tämän pikkaraisen :heart: Elämä jatkuu aina jossain muodossa ja omoahan Ruulla nyt monta suojelusenkeliä tarkkailemassa tulevaa matkaa varten :heart:

Meillä ei siis varsinaisesti olla "yritetty" vauvaa, eli ei olla tikutettu oviksia tms, pöllytelty peittoja silloin, kun on huvittanut :) NP-ultraaja tuumasikin, että ollaampas sitä hedelmällisiä :p

ja takaisin hiukan rennompaan asiaan eli alapään karvoituksen siistimiseen: Itse en enää mahan taakse helposti näe ja muutenkin olen hoidellut bixu-rajat pinseteillä, mistä ei vauva pidä enää laisinkaan vaan alkaa riekkumaan :LOL: Näppäränä tyttönä sitten anastin miehen kotiparturi setin lainaan ja ajelin itselleni siistin siilin :LOL: Vola, kestääpä hetken, ettei tarvitse puskaa ajella :saint: Mie kun olen tottunut lyhkäseen malliin, niin tahdon sen raskaanakin pitää, enne saksilla napsin lyhyemmäksi B) Jotenkiin puhtoisempi olo, kun ei oo karvaa kurkkimassa lahkeista :LOL:

Oliskohan siinä kaikki tältä erää...Unohdin varmasti vastata jollekin olelliseen kysymykseen,...
 
Masun muoto ja ystävät meinasi unohtua :eek:

Elikkäs sitä poikamassua täällä kannatellaan, ei tule sivuilta yli :whistle:

Ystäviä, joille raskaudesta puhuisin mitä tahansa tai ylipäätään, kelle peloistani puhuisin, ei ole :ashamed: Kyllähän nyt jotain juttelee niitä näitä vauvan masu-riekkuloinneista tms, mutta esim tämä supistelun aiheuttama petilepo näyttää jo joidenkin kavrien silmissä laiskottelulta, saati jos edes kysyvät vointeja/mitään jos kerron, etten pääse nyt kaffelle, kun olen sänkylevossa :/
Täälläpä mie sitten olloani puran, kuitenkin me taidetaan olla parasta vertaistukea toisillemme, samoissa hormoonihuuruissa pölistään ja ymmärretään :wave:
Eipähän pääse kaverit valitamaan, että olen mammautunut täysin, jos en liiaksi höpöttele. Ja toisaalta, ymmärrän kyllä, jos ei sinkkuja kiinnosta kuunnella vaunu ostoksista sen enempää tai muusta semmoisesta... Ei minuakaan kiinnosta kuunnella pelkästää pettämisistä ja ayhdenillan suhteista :p
 
Santtra oletko kokeillut alaselkä kipuun pakaravenytystä??? Kireät pakaralihakset aiheuttavat kipua myös selkään.. Itsellä myös alaselkäjomotusta, ja nyt pitäiskin ruveta venyttelemään. Paljon ihmiskropan toiminnoista tietävä mieheni valisti juurikin tuosta venyttelystä.. Kokeilepa.

Karvoituksesta säärikarvat ei kasva juurikaan, mutta masuun on ilmestynyt pieniä haaleita karvoja.. Bikini ja kainalokarvoitus kasvavat entiseen malliin...

EkaVekaraTsemppiä!!!! Toivottavasti vauva ei vielä maailmaan tule... Jotta malttais vielä hetken siellä masussa..

Yrittämisestä Me ehdittiin yrittämään ahmattia aina vuodesta 2003 saakka.. Väliin mahtui yks kohdunulkoinen raskaus ja varhaisvaiheen keskenmeno. Siinä välissä pidettiin tosin paussia... Ja kun tosi toimiin ryhdyttiin, niin tärppi tuli 10 kk jälkeen.. Juuri ennen lapsettomuustutkimuksiin menoa...

Missä teidän muiden vauvojen liikkeet tuntuu??
Meidän vaavi liikuskelee koko ajan tosi alhaalla.. Tuolla alavatsan tuntumassa tuntuu kaikki liikkeet... Voiko siitä johtua, että liikkeet ei edelleenkään tunnu voimakkaina??? Mulla on iso huoli tästä liikeasiasta koko ajan... Kauheeta kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei...

Birdie 81 + ahmatti rv 23+6
 
Älä huoli birdie liikkeistä, niitä tuntuu jokaisella varmasti yksilöllisesti, joillain jossain, toisella vauvat pyörii kuin väkkärät :)
Meidän Ru on tälläinen väkkärä tapaus, välillä tuntuu, että se tosiaan potkunyrkkeilee, koska liikettä tuntuu sekä ylhäällä', että alhaalla samanaikaisesti :LOL:Taikka sit hän vaan venyttelee voimallisesti, oikoo nikamiaan siellä ahtaudessa
Tänään bongasin liikkeet tosi ylhäältä, oiskohan SF-mitta kasvanut huomattavasti vaiko tuntuiko liike jotenkin kummallisesti vaan tuolla navan yläpuolella vasemmalla :D :D

Mistä tietää, vuotaako lapsivettä?? Esim, jos normaali valkovuoto on semmoista kirkasta, niin miten sen erottaa? Haiseeko lapsivesi joltakin erikoiselta? Mietin vain tämmöisiäkin :whistle:

Kumma tämä tämmöinen, heti kun lihoaa, niin tulee selluliittia :LOL: Oikeastim aina ollut tosi laiha, liiankin laiha ja nyt, vihdoinkin, kun on saanut kiloja päälle, niin selluliittia tuntuu olevan hyvä ettei naamassakin :LOL:

Joo, palaan illalla, nyt menen nukkumaan, ärsyttää...

Selluliittinen ja karvainen mymmelis ja venyttelevä Ru 23+3 :heart:
 
Ekavekara vauvalle ja sinulle kauheasti tsemppiä. Toivotaan, että pysyttelee vielä jonkin aikaa masussa. Annettiinko sinulle mitään ennustetta, että onko mahdollista täysiaikaiseen raskauteen? Paljon voimia :hug:

[/b]Bikiniraja enää ei näy, joten ummikkona pitäisi ajella, en ole ajanut joulun jälkeen, joten olisikohan se aika. Mies yritti auttaa silloin, mutta koki sen hiukan pelottavana toimenpiteenä. Ja kuka sitä omaa partaansa ajelee harvasen päivä...

Ystävistä mulla onneksi yksi joka viimeisillään raskaana, saa masujuttuseuraakin. Muuten olen ajatellut, että en kauheasti vaivaa muita omilla jutuillani (paitsi teitä ) :heart: , vaan kerron jos kysellään. Ovat muut niin sinkkuja, että eivät jaksaisi koko aikaa minun lisääntymistäni.


Se neuvolan opas äidille on siis ilmeisesti aivan sama mikä täällä norjassakin jaetaan olen meinaan nähnyt saman kuvan. Aivan älyttömän liikuttava kuva...

Miten teidän muiden seksielämä...? Suoria kysymyksiä. Mies tulee tänään kotiin jenkeistä ja kahden viikon ja sitä ennen hetkeen jälkeen tekisi valtavasti mieli. Nyt pitäisi tuo mies vietellä... Normaalisti tuskin pystyisi näppejä erossa pitämään, mutta kun toinen pelkää, että seksi on vaaraksi vauvalle... |O
Voi näitä miehiä. Kaipa kahden viikon ikävöinti edes pistää ajattelemaan sillä kuuluisalla eikä aivoilla?

25 viikkoa täynä. Kirppunen kasvaa vaan ja vahvistuu. Potkut tuntuvat joka puolelle, eli siis väkkärä on.
 

Yhteistyössä