TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni30v:
Äippä84: Olen kade sulle, mäkin haluan tuollaisen raskauden. Se on se mun vaaleanpunainen unelma joka oli silloin ennen tätä - ensimmäistä - raskautta! Nyt oon kyllä joutunut nuo vaaleanpunaiset lasit riisumaan :LOL: valitettavasti. Mutta en silti epätoivoon vaivu, tää on lyhyt aika elämästä ja seuraavalla kertaa ehkä helpompaa! :saint:
Ei kuitenkaan kannata kadehtia, varmasti sunki raskaudessa on paljon myös niitä hyviä puolia=) se on vaan ihmeellistä miten erilailla eri ihmisten psyyke ja fysiikka raskauden ottaa vastaan... mulla on ollut kaikki kolme raskautta todella helppoja; ainoa oire alkuraskaudessa on ollut kaksi viivaa testissä, n. 40 viikkoa masun kasvattamista ja ihailua, joka on päättynyt 2 tunnin "pierasuun" synnärillä :LOL: Ei ihme, että neuvolassakin aina vaan toteavat, että "sähän olet luotu synnyttämään" ja "olet muutenkin jo tollanen konkari" :saint:

Sen takia musta varmaan tuntuukin, et jos oisin joutunu oleen minuuttiakaan kauempaa synnytyspuuhissa niin oisin varmasti seonnu :LOL:
Toivotaan että kaikki menee hyvin tälläkin kerralla ja tsemppiä teille kaikille joilla on "einiinruusuistaraskausaikaa"
 
jenni-30 miulla oli taas toisenlainen reaktio labran tädiltä, joitenkin huvittuneena katsoi minua, kun kökötin siinä penkillä odottelemassa, kun se tulosteli niitä otettavien kokeiden lipukoita... "jaa, että tämmöisä, kaksi pissa testi, valkovuotonäytteitä kaksi ja sitten...Mikä?! KLAMYDIA? Jaa, oletkos sie raskaana?" -Juu, olen, yli puolen välin, vastasin huvittuneena maha pystyssä... Siihen täti alkoi mumisemaan ja huokailemaan, ettämitäs nyt mitäs nyt mitäs myt... :LOL: mitä lie sekoili, mutta kuitenkin pissa testejä otettiin kaksi, toinen klamy ja toinen pissatulehduksia ja sitten niitä vanupuikkoja suhisi tuolla alapäässä ainakin kolme, hiiva, streptokokki ja joku kolmas vielä... :eek:

Onhan se ajatuksena aika julmaa, että jso vaikka joku klamydia olisikin tämän kaiken aiheuttanut :eek: En kyllä edes ala miettimään sitä vaihtoehtoa, muuten alan kyllä hajoilemaan ihan tosissani :LOL: tässä on nyt parempaa mietittävääkin, kuin se, onko ukko käynyt huljuttamassa melaansa muualla minun ollessa raskaana. :LOL: (ei kyllä olisi laisinkaan naurun asia...oikeasti)

siispä, huomenna heti saan soittaa neuvolasta pissa+klamy testin tulokset ja loppu viikosta sitten ne muut :) Päivä päivältä olo paranee, toivottavasti ei nyt ilmene mitään uutta :)
Tk.seen pitää soitta ja haukkua selääkäri vielä senkin suhteen, että se ei suostunut kirjoittamaan minulle sairaslomaa, koska olen työtön.."mitäs sie sillä tekisit, kun kotona makaat vaan" :whistle: :LOL:

Kiva, että on teitä' ruusuilla tanssijoita :LOL: Miekin haluan tanssi aruusuilla edes hetken tässä raskausajassa :LOL: vaikka toisaalta, mulla on ollut ihan helppoa, mitä nyt kaiken maailman pelkoja ja semosiia ja nyt nää supistelut... Mutta mä voin sitten haluta semoiset pinkit lasit synnytykseen :LOL:
 
Labran tulokset sain, lukuun ottamatta klamydiaa jonka tulosten saaminen kestääkin kuulema viikon. Kaikki oli ok, eli eipä vielä löytynyt syytä supisteluun (jos sitä nyt sitten löytyykään)...No odotetaan nyt vielä perjantaihin tuota klamydiaa, vaikka tokkapa siinä mitään ole.

Äippä84: Tottahan toki tähän raskauteen mahtuu positiivista - koko raskaus jo sinällään! Tämä käy vaan niin "hermojen" päälle kun olen ollut "kuin toinen ihminen" raskauden ajan. Perusluonteeltani olen sellainen touhuaja, aikas energinenkin ja enkä pienistä ole valittanut. Nyt sit on kelkka kääntynyt ylösalaisin. Olen nuutunut, huonovointinen,kärsinyt unettomuudesta,verenpaineet pyllyllään ja nyt vielä tuo painontunne ja kohdunsuun aukeaminenkin. Jotenkin vaan en tunne oloani kovin "omaksi" ja siksi tuo pälli meinaa hajota. Tähän päälle vielä huoli pienestä... Mutta tämä kaikki on varmasti sen arvoista kun saa nyytin kainaloon, ja aika kultaa nämäkin muistot joskus. Eteenpäin sanoi mummo lumessa :saint:
 
Hei
Ihania 4d kuvia, mina lisasin omani jokin aika sitten myoskin tuonne profiiliin.

Ihanasti tullut vaittelya kesto- kertakaytto vaipoista. Loppujen lopuksi jokainen tekee kuin itselleen sopii ja mekin jotka kestoja tullaan kayttamaan jossain vaiheessa myos joudutaan kerttiksia kayttamaan kun ollaan matkoilla tms... Kuten Bc totesi taalla myydaan sellaista paperi liinaa joka keraa sen kakan ja sen voi heittaa vessanpontosta alas ja se hajoutuu luonnonmukaisesti.

Klamydiasta, se voi olla pitkaan oireeton ja aiheuttaa kiinnikkeita mahaan seka myos lapsettomuuta. Luulen etta nykyisin siihen otetaan antibioottia etta tulehdus saadaan katkeamaan. minulla itsella otettiin kalmydia testit noin 2 vuotta sitten kun alamaha kipuili euka syyta loydetty. Tiedan ettei mies ole olllut vieraissa, mutta myos sen etta molemmilla on ollut aikaisempia suhteita 90-luvulla. Onneksi Klamydiaa ei loytynyt. Toivotaan ettei myoskaan muillakaan! Tama ei nyt ollut mitaan pelottelua, toissa vain joskus nahnyt mita klamydia tekee naisen ruumille.

Nyt siivoon, meille tulee tanailtana taas urakoitsia tekeen tarjousta keittio rempasta.
 
Kyllä minäkin muistelin että raskaana olo on aivan ihanan seesteistä ja hyvävointista aikaa :LOL: Ja miksipä ei ollutkin tuolloin kun ikää oli vasta 19, mutta tällä iällä (34 ) olo ei ole enää ollenkaan niin auvoinen. Kaipa se ikä tekee tässäkin asiassa tepposet. Saas nähdä kuinka käy synnytyksen kanssa. Niistäkin on melkoiset kullatut muistikuvat :)
 
LC: mullahan tosiaan on otettu tuo klamydia testi käytännön mukaisesti ekalla neuvola käynnillä ja puhdas oli ( 5kuukautta sitten). Joten empä nyt siihen uskokaan, lähinnä mua huvitti sen lääkärin tapa vaivaantuneesti esittää asia :LOL: Toki vakavasti otettava sairaushan tuo on jos sellainen löytyy. Ja mulle neuvolan lääkäri sanoi että ottavat kuulema äitipolilla tuon testin rutiiniluontoisesti jos sinne aikaisten supistusten kanssa joutuu.

Annaliina73: Mun äiti jaksaa "nalkuttaa" että olisit tehnyt ne lapset aiemmin niin olisi ollut helpompaa kun olit nuorempi :LOL: Tiedä häntä...ja mites olisi niitä lapsia tehnyt kun se ukkokulta puuttui kuvioista ;) Voihan se tosiaan olla että nuorempana jaksaa paremmin, ennen ainakin pärjäsi huomattavasti vähemmillä unilla. Mutta lapset tulee silloin kun niiden aika on...Saispa tuon vielä taottua mun äidin päähän!
 
Tosta lasten tekemisestä ja niiden saamisesta.

Olen todellakin sitä mieltä, että niitä saadaan, koska itselläni takana (ennen esikoista) pitkähkö lapsettomuus. Ukko oli kokoajan kuvioissa mut kun ei niin ei.

Itse ehdin täyttää 30v. ennenkuin synnytin esikoisen ja silti olin koko raskaus ajan mitä parhaimmassa kunnossa.
Samoin kävi nykyisen kuopuksen kanssa ja hänen syntyessään olin lähes 33v. Ainoa ongelma oli raskauden aikainen vesirokko, joka tuli noin vko 36. Vaikka olinkin jo lapsena ko. rokon sairastanut.

Nyt tässä raskaudessa ehsin juuri täyttää 36v. ennen positiivista testiä ja kaikenlaista vaivaa on ollut ei tosin mitään vakavaa vaan tätä väsymystä ja järjettömiä liitoskipuja jo hetken aikaa.

Tiedä häntä sitten johtuuko iästä vai onko vain sitä normaalia raskauksien erilaisuutta. Tosin mmiestäkin on tullut tossa välissä vaihdettua =) (onneksi)

Jossu & masuasukki 22+6 (isukki risti viikonloppuna kyllä Hemuliksi)
 
Jossu ja Jenni Minäkin siis vain muistelen olleeni tooodella hyvävointinen. Aika kultaa oikeasti muistot, koska kukapa niitä lapsia muutoin "tekisi" jos kaikki säryt, pahoinvoinnit ja tuskat muistaisi B) Vauvan syliinsä saaminen jo häivytti ainakin minulla suurimman osan kaikesta ikävästä mitä raskausaikoina oli (oli silloinkin kipuja, ennenaikaisia supistuksia, unettomuutta jne. mutta en muista että kuinka "pahoja" ja jälkeenpäin mulla on tapana muistella, että eihän ne nyt niin pahoja olleet ) Ehkäpä siitä syntyi mulle illuusio raskauden auvoisuudesta. Ei sillä, ainoa mikä tällä hetkellä on todella hankalaa on nämä liitoskivut, mutta nehän pahenevat lääkäreiden mukaan joka raskaudessa jos niitä on tullakseen. Muutoin osaan suhtautua asioihin ehkä lunkimmin kuin nuorempana (en stressaa syömisistä, paheista, synnytyksestä tms ) joten siinä mielessä eli henkisesti tämä raskaus on tavallaan helpompi vaikka fyysisesti voinkin "huonommin".
 
weiss
Jossu, kyl se haalari on 68cm, tosi harmi jos jää käyttämäti, koska miun mielestä on tosi kivan näkönen. Miusta sais ottaa huomioon, että kevät/kesä vauvojen pukeutuminen on erilaista.. Ainakin just haalarin koossa, sais olla isompi. Muuten täällä mennään samaa rataa, hieman alkaa jänskättää tuo lähestyvä äitipolikäynti.. :/
 
Kiitos kaikille hysteriaani vastanneille. Kastike oli todellakin kuumaa, ja tosiaan ei niistä mediumeistakaan nyt raakaa verta tule, onhan ne päältä grillatut. Nyt jo vähän tuo eilinen hysteria huvittaa.

Kestoista kotona ajateltiinn käyttää ja kokeilla. matkalle varmaankin mukaan kertakäyttöisiä. Mutta periaatteessa kannatan tuota kestohommaa.

unelmana helppo raskaus ilman pahoivointeja jne. Nyt on nekin koettu. Olo alkaa kuitenkin olemaan taas supistusten jälkeen mitä mainioin eli enköhän minäkin suht helpon raskauden ole saanut.

edla-mamma tuo tokso- ja listeria ovat semmoisia painajaissanoja, joita sitten raskaana ei osaa silloinkaan unohtaa kun pitäisi. Luulen, että hormonit jylläävät niin, että kaikessa näkee riskejä. Onneksi ei olla yksin kammojemme kanssa. =)
 
Moikka! Empä ole tänne palstalle kirjoitellut kun on niin kiireistä, mutta eiköhän pidä alkaa jo orientoitumaan hieman näihinkin asioihin kun 3kk synnytykseen. Ihan mukavaa lukea ihmisten kirjotuksia raskaudesta, mutta tuli vähän huono omatunto kun lukee ihmisten oireita, ja tuntuu et mulla ei oo mitään oireita edes raskaudesta. Maha on jätti mutta ei se menoa haittaa töitä tehdään, ei pahoinvointia ei turvotuksia ei muutenkaan mitään erikoista mitä kait normaalisti raskauteen kuuluu. Eipä valittamista, terveempi olo kun koskaan elämässäni. Onko jollain äippäpaketista kauanko se on turun seudulla mahtanu kestää, sitä odottelen et pääsis jotakin järjestelemään :p
 
No niin, eli olen karvoittunut täysin, ihoani peittää ihmeellinen nukka ylt'ympäriinsä ja muutenkin karvat kasvaa ihan hurjaa vauhtia, oli kyse sitten hiuksista tai muista karvoista :LOL: Mies tuumasi, että kiva, sull eon tullut viikset :kieh: No niin, ihastuttavaa, kai nämä karvat tippuu joskus pois, vaikka talvikarvan vaihdon yhteydessä?? :saint:

Oikeasti, mä voisin myydä itseni kohta sirkukseen joksiksin nähtävyydeksi kohta :LOL: Joop, eipä tule massua näyteltyä sitten paljaaltaan kellekään muulle, kun avolle, tätä karva napaa kehtaa missään esitellä :LOL:

Voi juma...Kissan viiksistä tulikin mun viikset... Parta puuttuu vielä!
 
:LOL: edelliseen viestiin tuo :) mulla on tullut mahaan sellanen karva. toki onneks se on vaaleeta, mut pitkää haituvaa, joten sheivauslistalle on tullut sitten mahakin ;) vielä ei noin paha tilanne oo kyl et viiksetkin tulee, mut eiköhän se oo edessä B)
 
ei naurata jos joudun kohta varaamaan itselleni ajan trimmaukseen :LOL:

ja perskutarallaa, vahaaminen pitää aloittaa, mie en lähde sheivailemaan, mikä sänki siiäkin tulee tietenkin mun tuurilla, sitten olisin kuin mikäkin siili :p

Siispä mies ostamaan mulle vahaa, jotta saan naamani sileäksi taasen, pinseteillä nyppiminen olisi liian raakaa.

(siis ei tämä nyt mitään mustaa paksua villa ole, mitä minusta puskee, mutta kuitenkin...)

:LOL:
 
:LOL: juu mä oon luovuttanu ton säärten ajelun jo ajat sitten, koska mies on poissa viikot niin saa huoletta elää karvoissaan. perjantaisin sitten aina on ryhdistäytymispäivä, ja korkee aika tehä itestään naisen näkönen :LOL: hitto sais tuo tukka kasvaa samaa tahtia koska synnytyksen jälkeen sitä tuppaa kuitenkin lähtemään!
 
Sitä samaa karvaa taitaa täälläkin puskea, tosin sitä paksua ja mustaa. Sirkukseen sopisin minäkin "Hairest woman of the world" Ja sitä on sitten jokapaikassa, tisseistä lähtien (yak). Aika outoa alkaa sheivaileen näin raskautuneena kun yleensä mulla ei ole sitten minkäänlaista karvoitusta. Tai jos on, niin se on todellakin niin ohkaista ja untuvaista, että sitä ei edes näe. Ainoastaan kesäisin joudun sääret ajelemaan jos ilman sukkiksia kuljen. Kohta on rintakarvojakin enemmän kuin miehellä. (ehkei sentään )
:LOL: :LOL:
 
En siis ole ainoa, jolta nuo trimmaukset ovat jääneet väliin... :whistle:
Sanoin miehellekin, "että sori nyt vaan, mutta en kyllä tällä masulla jaksa jokaista karvaa lähteä kumartelemaan ja ajelemaan". Eipä tuo ollut moksiskaan. Onneksi ei vielä masu tai partakarvoja... :LOL:

Mä olen syönyt niin liikaa tänään. Olo on kuin lumiukolla, mut voisi melkein kierittää sänkyyn. Kirppukaan ei ole ruokailun jälkeen potkinut. On varmaan sekin ressu ihan ähkyssä... :(

 
Mä en taas ole kärsinyt noista karvoista...Kerrankin! Musta tuntuu että mulla menee nyt ihan päinvastoin, en ole joutunut kynimään itseäni läheskään niin usein kuin normaalisti. Hassu juttu. Mä oon tosi tumma ja olen aina ollut sellainen karvakasa kun kaikki pienimmätki untuvat tuppaa näkymään, joka toinen päivä on saannut kainaloitakin sheivailla. Vaan ei nyt =)
 
Vai karvoitusta.

Nyt vast huomasin. Ei ole lainkaan nin vilkasta toi karvan kasvu kuin normaalisti. Tais mennä jopa pari viikko, kun ei tarvinnut sääriä sheivata.

Ne hormoonit, ne hormoonit. Tästäkin vois kehitellä jonkin poppakonstin määritellä tulevan lapsen sukupuoli :)

Liitoskivutkin tänä aamuna vähäisempiä. Voi jopa kävellä eikä tarvitse kaakertaa. Tästäkö alkaa se auvoinen keskivaihe...

Nyt on mullakin mahdollisuus viikonloppunakin käydä teidän kuulumisia lukemassa, kun tuli eilen illalla asennettua uuden uutukainen mokkula kotiin.

Jossu & Hemuli 23+0
 
Huomenta! Mulla kans karvat kasvanu paljo hitaammin ku yleensä. En muista kyllä miten on ollu muissa raskauksissa. Jostain oon lukenu jonkun jutun, et jos karvat kasvaa nopeemmin ku ennen raskautta, ni olis poika tulossa. Jos taas samaa vauhtia ku ennenkin tai jopa hitaammin, ni olis tyttö. En kyllä oikeen usko noihin juttuihin. Olishan se tietysti kiva, jos pitäis paikkaansa mun kohdalla. Tyttö olis niin kiva monen pojan jälkeen.On meillä onneks yks tyttökin.

Mahan muodostakin meille on povattu tyttöä. Mut edellisessä odotuksessa oli kyllä ihan samanlainen leveä maha ja silti tuli poika. Kaikkien sitä aikasempien raskauksien aikana mulla oli selvä pallomaha. Ja sen tytön odotusaikanaki siis oli mukamas selvä poikamaha muitten mielestä. Eli eiköhän se mahan muotokin johdu vauvan asennosta, istukan paikasta tms...Tiedä tuota...

Aika paljon on ollu ongelmia supistusten kanssa meillä toukokuisilla. Tsemppiä vaan kaikille, jotka jo on joutunu pakko-lepoon niitten takia. Varmaan hermostuttaa,ku pitää vaan levätä. Mut kaikenhan sitä tekee vauvansa eteen. :flower: Mulla ei kipeitä supistuksia oo paljon ollu. Harjotus-suppareita kyllä paljonkin. Ens maanantaina mulla on lääkäri. Saa nähdä mikä on sitte se kohdunsuun tilanne.

Painoa on tullu ihan liikaa. Tosi tönkkö, norsumainen olo. Varmaan osin painosta johtuu sekin, ku lonkkakipuja ollu jonkun verran. Varsinkin ku tekee nopeita liikkeitä tai kumartelee, ni juilii aika pahasti toiselta puolelta lonkasta.Tulispa äkkiä toukokuu, ni lähtis vähän painoa pois ja sais sen ihanan vauvelin! =)

Laurenzia & Pikkarainen 25+5
 
vai karva- asiaa... :LOL: mulla ei oo missään raskaudessa oikeestaan tapahtunu mtn muutosta tuon karvotuksen suhteen... eilen juuri sheivailin suurimpia pois.. :saint:

Äp:n toppista saisivat tosiaan miettiä tarkkaan, tuo 68cm on kyllä melkosen pieni eli tuskin löytyy kesävauvoille käyttöä... :/ mutta huono oli se edellinenkin (80cm)... meillä kun kakkonen syntyi tammikuussa ja on aina kasvanut 0- käyrän alapuolella, niin tuo pukuhan olisi ollut hyvän kokoinen vasta puolitoistavuotiaana eli keskellä kesää...kaksi vuotiaana oli jo melkosen nafti... :headwall: jokin "porrastus"systeemi olisi varmaan hyvä.... toki vaatisi sitten melkein kahden pakkauksen valmistamista (kesä- ja talvivauvoille...) tulipas pohdintaa... =)

äippä ja nytty rv 24+6
 
Äippä 84: Loistoidea! Kesäpakkaus ja talvipakkaus :) Oikeasti, mä ottaisin tuon kesäpakkauksen, jos saisi valita!

Karvoista: Kyllä löytyy ihan omiksi tarpeiksi ja kohta kai vieraillekin kehrättäväksi :) Kainaloihin ja mahaan pukkaa nukkaa ihan urakala! Ihan kun olisi välillä jo rauhoittunut tuo karvan kasvu, mutt katin kontit! Eipähän tule kylmä, kun on tuota omaa karvakerrosta villapuvun verran vaatteiden alla :)

Huomenna olisi neuvolalääkäri. Se saa kuulla mun vuodatuksen tästä issiaksesta. Se on äitynyt taas pahemmaksi. Käytiin sunnuntaina keilaamassa ja siitä se ei tykännyt. Nyt siis LinkkaLiisana mennään hitaasti kiiruhtamalla...

Palataan taas

Päikkäri + mamma 26+2
 
Tervehdys!!
En olekaan käynyt tänne kirjottelemassa pitkään pitkään aikaan, harmittaa kyllä kun ei ole jutuissa pysynyt mukana, vaikka olen välillä käynyt pikaisesti lukemassa jutustelujanne.

Mutta kun nyt vasta on ongelmia tullut vastaan, niin kaipailisin kanssasisarieni apuva!! Elikkäs ongelmana on ihan kamalan hirveän kovat alaselkäkivut ja siitä säteilevä oikean pakaran ja melkein koko jalan vihlonta. Onko muilla ollut samaa ongelmaa? En pystynyt tänään menemään töihin (kassatäti olen), koska jatkuva istuminen rasittaa selkää pahasti. En ole kyllä vielä saanut neuvolantätiä kiinni, että antaisi saikkua edes pari päivää? Miten helposti lie antaavat sairaslomaa? Mutta kun ei pysty niin ei pysty.

Karva-aiheesta puheen ollen tajusin juuri itsekin ettei ole säärikarvoja tarvinnut sheivailla ainakaan viikkoon ja sängestä ei ole tietoakaan, HYVÄ HYVÄ!!! :D Omalla äidilläni vissiinkin loppui säärikarvojen kasvu kokonaan raskauden jälkeen, että jos kävisi yhtä hyvä tuuri!! :D

Yksi juttu painaa vielä mieltäni, olisi kai voinut soittaa neuvolaan ja kysyä, mutta höpöttelempä tänne. Elikkäs varasin neuvola ajan pari viikkoa sitten 5.2 päivälle ja silloin oli tiedossa että 15 päivä tätä kuuta oli aika äippäpolille. Ja kun minä varasin aikaa sinne neuvolaan, se neuvolantäti sanoi ettei sitten lääkärille tarvitse aikaa varata kun käyn äippäpolilla. Minun käsitykseni mukaan lääkäri käynneillä kokeillaan kohdun tilanne yms, mutta sitä ne eivät tehneet siellä polilla, siis ei tehty mitään gynegologista tutkimusta. Ja nyt raskausviikkoja on 26+2. Tämä höpötykseni ei nyt varmaan aukene teille, mutta kysymys on varmaankin se, että onko teille tehty näihin aikoihin "alapään tutkimus", katsottu onko kohtu tarpeeksi kiinni jne. Jos joku osaisi edes vähän neuvoa kokematonta :ashamed:

Ja kyllä muuten olivat siellä polilla niin kettumaisia ihmisiä. Jouduin sinne, kun sikiöllä oli sydänäänissä häikkää viime neuvolakäynnillä. Tekivät hommansa kyllä niin kiireellä, ettei itselleni ainakaan tullut selväksi, että oliko siellä nyt kaikki hyvin. Ja kaikki tehtiin hosumalla sen takia kun joku toinen lääkäri halusi juuri sille ultra laitteelle, vaikka toisessa huoneessa oli vapaa laite!!! Voi voi.... Ei edes alkaneet lapsen sukupuolta katsomaan.. :(

Kuinka moni teistä tietää jo vaavin sukupuolen?

santrra ja papy 26+2
 
Santrra: Tuolla etusivulla on lista, jossa näkyy sukupuoli :) Tuo sinun vaiva kuulostaa hyvin pitkälti samalta kun omanikin. Vihlova kipu pakaran päällä, joka säteilee alaspäin jalkaan. Tarkan kohdan voi osoittaa sormella. Tosi inhottavaa! Aion huomenna kysyä tuota lääkäriltä kun sinne olen menossa, olen pihdannut tuon kanssa tänne asti, pidempään en olisi jaksanutkaan. Mulla on myös tuo sama kökkö tilanne; istumatyö :( Harmi tuota polikäyntiä, jos menee hosumiseksi. Varsinkin kun usein löytyy kysyttävää jos jonkinlaista. Soita ihmeessä neuvolaan ja kysy tuota lääkäriaikaa vielä..
 

Yhteistyössä