TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

weiss
Carmen: 2007 mallia on ja luulen, että te kaikki ehitte sen saamaan. Toppapuku ja osa vaatteista on vaalean beigen värisiä. Mukaan mahtuu kyllä värikkäämpääkin. Oi, kun pääsiskin/uskaltaiskin lähtiä ulos edes syömään.. Piä hauskaa miunkin puolesta ja nauti!!! Muillekin mukavaa alkavaa viikonloppua! :wave:
 
Moikka!

Kiitos äippä 84 vastauksestasi isyysasiaan. Kaikki mieltä askarruttanut tuli selväksi.:)

eeti: Mikähän työtoveriasi riivasi, että jutteli sinulle tuollaisista? Uskomaton idiootti! #()&%&¤%&/ !

Mä laitoin viikko sitten Kelan postilaatikkoon paperit ja jo tiistaina tuli päätökset. Äitiyspakkaus tulee kahden viikon kuluessa.. Jee.:)

Vielä palatakseni tuohon painoasiaan.. Mun on rehellisesti pakko tunnustaa, että olen raskauden ajan syönyt vähintään kaksi kertaa viikossa (oikeasti varmaan joka toinen päivä) hesesafkaa, pitsaa, pitakebabeja, sipsejä, karkkia, jätskiä, limuja, kahvia, pullia ym. leivoksia jne.. Mutta tosiaan syön myös kuitupitoista leipää, hedelmiä, gefilusta (juomaa), a-jogurttia, kasviksia, kotiruokaa (kevyttuotteista)..

Painoa mulle on tullut lähtöpainosta noin kuutisen kiloa tähän päivään mennessä. Oma kultsini on ystävällisesti tunnustanut, että syön nykyään paaaljon enemmän (väitti, että niinhän kaikki raskaana olevat tekee :whistle: ). Mä vaan tarvitsen hirveästi energiaa!!! Mulla olisi huono olo ilman tätä puputusta. Mä olen ihan varma, että saan nämä mahdolliset ylimääräiset raskauskilot pois vauvaa hoidellessa. Joten: ainakaan mä en aio stressata painosta. Älkää tehkö niin kukaan muukaan, jos terveys vaan ei kärsi!!>Muutama extrakilo vauvan myötä ei haittaa ketään.

Jos nyt vielä jatkan tunnustuksiani, niin enemmän pelkään raskauden jättävän arpia ihoon.:( Mitään ei vielä näy -kiitos pakkomielteisen rasvaukseni. Mutta haluaisin tosiaan säästyä isoimmilta raskausarvilta, koska niitä ei (vaikka mitä tekisi) saa pois. Teinivuosina mulle tuli niitä jo pikkasen nopean kasvun myötä ja ne saa mun mielen aina salaa mustaksi.:(

Mymmelis: Olipa ihana lääkäri sinulla. Toivottavasti sait neuvolasta tarvitsemaasi apua ja tukea.

:hug: Mun mielestä lääkäreille pitäisi antaa lääketieteellisen koulutuksen lisäksi (enemmän!) opetusta siitä, kuinka kohdata potilas.

Weiss: sinulle myös voimia.

Mukavat viikonloput kaikille.:)

- erika ja poju 25+5
 
Carmen: Uskoin joskus siihen "vatsan muoto kertoo sukupuolen" - juttuun, mutta huomasin että kavereiden kohdallakin se meni usein pieleen. Luulen, että se muoto riippuu enemmän omasta ruumiinrakenteesta. Arvasin esim. että mun kropalla tulee "tyttömaha" ja niin on tullutkin (tosin tyttö siellä kai nyt sitten luultavasti onkin).

Mymmelis: sinuna varmaan antaisin jonnekin palautetta tosta lääkäristä, vaikka nimettömänä ja ympäripyöreästi jos ei muuten kehtaa. Todella epäammattimaista naureskella keskenmeno -puheissa ja muutenkin se ettei ota kovin vakavasti toisen huolta. Ja ilmeisesti ukolla oli myös vähättelevä asenne siihen että olet työtön, mikä on myös törkeää. Lääkäreille todellakin opetetaan aivan liian vähän sosiaalisia taitoja ja ihmisten kohtaamista. Toivottavasti osaat jättää sen törpön puheet omaan arvoonsa. Miten neuvolassa meni?

Viikonloppuja kaikille!
 
Eeti: Ihan käsittämätön työkaveri sulla..Miettiköön omia kilojaan. Mutta näitä ihmisiä valitettavasti on jotka tahtoo aina mpuuttua toisten asioihin, köyhä elämä heillä!

Mitä noihin kiloihin tulee niin eiköhän nyt ole se aika elämässä että voi ottaa oikeasti vähän rennommin. Koko maailma kun tuntuu nykyään olevan yhtä laihdutusta ja senttien mittailua, sitä että itseään pitäisi tarkkailla jatkuvasti peilistä ja etsiä vaan paikkoja joista pitäisi nipistää tai kutistaa...Kärjistettynä: jollet ole trimmi, piukka ja tiukka et ole oikein mitään. Ja kuitenkin kaikki tietää että todellinen ihmisarvo ei ole ulkomuodossa. Hirvittää mihin tää maailma menee, jos tuolta tyttö vauva putkahtaa niin millä saan hänet pysymään tervejärkisenä ulkomuodon suhteen tässä painostavassa maailmassa.

Mutta siis liekkö sillä väliä vaikka raskauden aikana muutama "ylikilokin" tulee vauvan painon (+muun) päälle. Tietysti asia erikseen jos on jokin perussairaus tai riski sellaiseen joka pahentuu ylimääräisestä painosta. Mutta siis nythän hyvät siskot on mahdollisuus kuitenkin ottaa vähän rennommin eikä laskea joka himskatin kaloria/ mittailla senttejä sieltä ja täältä. Ajatusten painopiste kyllä on nyt ihan joku muu kuin se että kuinka timminä pysyy...Mutta näin mun mielestä vaan, musta on ihanaa ollut heittää tuo itsensä tarkkailu roskikseen ja vihdoinkin olen nauttinut omasta kropastani juuri tällaisena kuin se on, Itsekin kun olen ennen tätä ollut niin tarkka noista kiloista. Ihan raskaus kun on opettanut uuden ja vapauttavan tavan ajatella.
 
Tervetuloa Liinukka linjoille :wave:

katrinainen: Mulla on aina ihonmyötäsiä joustavia vaatteita,on mun mielestä miellyttävimpiä päällä =)

Mymmelis: Oon samaa mieltä Moukun kanssa että kandee kyllä valittaa tosta lekurista...eihän noin saa ihmistä kohdella :eek:

Äippäpakkauksen noutoilmoitusta odotellaan...kelalta tuli lappu että kahdenviikon sisään on saatavissa,oiskohan ollut ma kun tuli. Sitä rahapäätöstä en saa ennenkuin joskun äippäloman alettua,koska en pysty toimittamaan sitä 6kk palkkatulo lappua ennenkuin tiedän mitä tulen tienaamaan...

Kiloista...Oon vähän kyllä kattonut ettei tulis herkkuja viikolla syötyä. Ettei tulis ns.turhaa painoo karistettavaksi. Mutta muuten mennään rennosti =)

repa ja kutvonen rv 24+3
 
Moro! Niin se taas yks raskausviikko alkaa olla takanapäin. =) Mulla viikoja nyt 23+5.Kovastihan työ masuasukki myllää tuolla masussa =) Juu täälläki äippäpakkausta ootellaan =) Jeps ei kai tässä sen kumempia palaamisiin taas Nissu ja masukki :wave: =)
 
Mymmelis Mä kanssa kyllä valittaisin moisesta lääkäristä...Asiattomia kommentteja päästi kyllä suustaan.

raskausarvista esikoista oottaessa mäkin arpia "kammoksuin", mutta loppuraskaudessa mulle niitä ilmestyi rintoihin, reisiin ja takapuolen päälle... :ashamed:
Nyt ne on kuitnkin tosi haaleet vaaleet eikä niitä juuri edes erota joten enpä jaksa ottaa niistäkään enää stressiä...

 
mymmelis ja eeti sympatiat teille. ihme kokemuksia sitä tuleekin.

vaatteista en ehkä aamutokkurassa osannut asettaa sanojani oikein. =) . siis käytän itse myös usein hyvinkin naisellisia ja tyköistuvia vaatteita, ja en näe siinä mitään ongelmaa. Mutta ostin siis alennusmyynneistä äippäpaidan joka nyt kotona päällelaitettaessa kiristää selvästi. Tuntuu, että rinnat puristuu ulos ja masu piukkenee eteen. Olo on siis semisti epämiellyttävä. Paita vaan olisi niin nätti, että himoitsen sen käyttöä, mutta en oikein tiedä saako raskausajan vaate oikeasti kiristää... On mullakin ongelmat. :/

poika- ja tyttömasusta meillekin tyttöä veikattu ja masu on pallona edessä, eli siis poika sitten varmaan kuitenkin... :LOL:

Kärsiikö joku muukin kroonisesta väsymyksestä?

 
Huomenta tyttäret!

On sitä kaikenlaisia ihmisiä hoitoalallakin ei voi kun ihmetellä, ihan järkyttävää kohtelua |O

VäsymysIhan kauhea väsymys eilenkin puol 8 kipasin nukkumaan enkä ois millään jaksanut herätä :eek:

Karmeet vatsakivut sain eilen kun kävin kirpparilla ja parikertaa kyykistyin maahan katsomaan vauvanvaatteita...anoppi säikähti et nyt se lähtee tulemaan olin kuulema tosi vaikeen näkönen ja ei helpottanut ei sit millään...tosi pitkään piti pinteessä. Sama toistui illalla kun kaverin kanssa oltiin kaupassa..

Sain vietyä paperit palkanlaskijallekkin...lomista taas kyselin niin kai mä voin ne pitää sit ennen mammalomaa.

Meille povattiin ekaksi tyttöä ja mun maha on kyllä leveä kun mikä =) Välillä pelottaa et pääseekö sitä normaalin kokoiseksi enää ikinä mut ei kai se mailma kaadu muutamaan ylimääräseen kiloon. =)

Pesin eilen vähän vauvanvaatteita ja nyt pitäs miettiä et minnehän ne sijottas alkaa olla vähän ahasta joka paikassa...uusilipasto pitäs hankkia hoitopöydän viereen.
 
Heissan!

Olipas mukavaa ulkoilla talvisessa säässä! Tällaisia kelejä olen odottanutkin, lumisia mutta leutoja, viihtyy tuo pieni koiruuskin pihalla :)

Täällä pitäisi myös viedä kelan paprut palkanlaskialle, jotta ne lähtisivät joskus eteenpäin.. Elättelin jossain vaiheessa toiveita, että saisi tämän vuoden, uuden pakkauksen, mutta tuskimpa ehtii vaihtumaan. Sukulaispariskunnalta kun olisi tullut kiertoon viime vuoden pakkauksen vaatteita.

Minä olen myös murehtinut hetkittäin tuota painon nousua, tähän mennessä kun olen haalinut jo reilut 7 kiloa.. :ashamed: Neuvolassa kuitenkin ovat vain tuumanneet että, "tasaisesti nousee, ei huolta". Pitäisi vain muistaa se itse ja lopettaa murehtiminen. Yritän kuitenkin syödä terveellisesti, mutta täytyy kyllä tunnustaa herkkujenkin maistuneen tällä neitoselle :)

Masun muodosta: minullakin olisi selvästi "poikamaha", mutta tyttöä täällä on veikattu syntyväksi. Löytyy minulta myös tuo viiva navasta alaspäin, vatsan halki. Eikös sitäkin "vanhakansa" puhuttele poikaviivaksi? Merkeistä huolimatta olen siltikin sitä mieltä, että pikkunen tyttö meille on tulossa.

Ajattelin kysäistä teiltä mieltäni askarruttaneesta asiasta.. Vuotavatko jo muidenkin rinnat? Minulla aluksi vain "tihkuttelivat" esimaitoa, mutta nyt muutamana iltana ovat oikein kunnolla vuotaneet. Antakaa anteeksi tietämätömyyteni, mutta onkos se ihan normaalia tässä vaiheessa? :whistle:

Katrinainen: Minun olisi tarkoitus synnyttää KOKS:ssa.

Nyt mukavaa viikonvaihteen jatkoa kaikille! Muistakaa rentoutua ja hemmotella itseänne! :wave:
 
Rintojen vuotaminenon mun mielestä ihan normaalia näilläkin viikoilla, itselläni ei ole vuotanut mutta ystävillä on vuotanut ja olen lukenut et joillain voi vuotaa jo aika alussakin..

Tulin kehumaan et paistoin äsken 3 erillaista pulla sorttia...nyt kermakauppaan viellä niin teen laskiaispullia..ja sitten keitän kahvit ja nautin. Meidän vaaveli taitaa tykätä kahvista hän aina melkein kutittelee massussa kun kahvittelen :D Kaveri totesi et äitiinsä tullut..Oon kyllä tosi paljon vähentänyt kahvittelua nyt raskaana ollessa.

heihei ja kivaa viikonloppuatoivottelee poika04 ja papu 25+2

 
Rintojen vuotamisesta minun melein kaikilla tutuilla ovat vuotaneet jo viikoista 16-20. Itselläni eivät kyllä vielä. Kovasti ovat välillä hiukan kipeät eli kaipa sitä vuotamista jossakin vaiheessa alkaa tulemaan.

poika olet kyllä ollut ihan liian ahkera. Minä kävin ostamassa kaupasta valmispullaa, joten ei leipojaisia täällä :ashamed: .

Täällä on kauhean liukasta koko ajan ja se tekee tuolla ulkona liikkumisesta hankalaa. Koko ajan saa pelätä, että liukastuu. Niin ja kokeilin käyttää sitä kireää paitaa eilen illalla ja se kyllä oikeasti puristi. Ei käyttökelpoinen siis. Harmi. se kun on niin kiva. Ehkäpä ensi raskaudessa aiemmilla viikoilla.... B)

Mä olen ihan hurahtanut mun vauvamasuun, se kun on jotenkin niin söpö. Voisin aina olla raskaana, kun tämä on oikeasti pukevaa touhua. :D

Ihanaa viikonloppua kaikille. vielä tämän viikoinlopun leskenä täällä, joten tuskin minusta pääsette eroon. :wave:
 
KatrinainenOnhan se vauvamassu varmaan mailman kaunein näky =) Mut muuten tää raskaus on ollut pelkoja ym täynnä joten mää en kyllä jaksaisi olla aina raskaana =) Esikoisen raskausaikana mä oli ihan elämäni lennossa ja siksi varmaan heti pystyin ajattelemaan et haluun toisen...vaik tuleehan meillä tuota ikäeroa 3 ja puol vuotta. ja arvaas mitä nyt mä teen jälkkäriä ja sit meinaan tehä viellä unelmakääretorttua, kun nyt on aikaa kun ukko on virkistäytymispäivää viettämässä..liekköhän tuo niin virkistynyt kun takasin tulee :LOL:

onko teillä muilla tullut turvotusta? mulla huomaa sormista ja nilkoista et jonkin verran on tullut..
 
moikka!

Täällä menee hyvin, Oltiin juuri miehen kanssa autokaupoilla.. Kovin on puuduttavaa touhua. Kauheesti vaihtoehtoja... Vaan hinta on rajana.. Vielä täytyy jatkaa katselemista.

Vointi on mitä parhain. Ei oo minkäänlaisia jomotuksia. Vain pieni närästys vaivaa, mutta siihenkin auttaa rennie. Vauva möyrii masussa säännöllisesti... Tosin edelleenkään liikkeet ei kauheen voimakkaina tunnu.

Vauvamahasta
ollaan täälläkin ihan sairaan ylpeitä.. Eli kaikki tyköistuvat paidat on käytössä... Jotta varmasti kaikki huomaavat että meille on tulossa vauva!!!!

rintojen vuotamisesta mulla on tullut jo pidemmän aikaa valkoista töhnää rinnoista... Ei isoja määriä, mutta on tullut kuitenkin..

ja turvotuksesta; sitä on ja paljon. juurikin tänä aamuna jouduin ottamaan sormukset pois nimettömästä.. Kohta ne ei meinaan lähde omin avuin pois... Täytynee jostain keksiä tilapäinen vihkisormus... Mutta sormet on turvonneet, samoin nilkat. Tuntuu että kaikki sukat puristaa nilkoista... Ja tissit nyt on myös turvonnut.. Se ei kyllä haittaa mua laisinkaan :LOL:

Mukavaa viikonloppua!!

birdie81 + ahmatti rv 23+3
 
Jeps, eli terkkuja täältä suunnalta, mekin ollaan vuodelevossa toistaiseksi, ainakin ensi torstaille saakka, jolloin on on neuvolalääkäri. Neuvolassa oli täti soittanut suoraan synnytysosastolta ohjeita minulle, eli kunhan ei alle 15 minuutin välein ala supistelemaan eikä ihan jatkuvasti, voin olla huoletta kotona, saan käydä koska tahansa synnytysosastolla tarkistuttamassa tilenteen, jos siltä tuntuu. toistakymmentä supparia per pv ei ole edes paljao kuulemma... Neuvolassa otettiin se laajempi virtsa testi, siinä oli kaikki puhdasta, eli pissa tulehdukset ei ilmeisesti ainakaan aiheuta näitä suppailuja. Sydän äänet tasaiset ja voimakkaat, 155 löi :heart: Riekkui muutenkin villinä, eli siellä kaikki hyvin. Kohdun suun tilannetta ei ole tarkistettu, mietinsko illalla soittaisi synnärille, kysyisin vaan, tulenko käymään vai en, kun tilanne on rauhoittunut ja supisteluja tullut paljon vähemmän, kuin eilen ja ovat huomattavasti laimeampia myös.

Sanoin neuvolassa tästä saamastani kohtelusta ja täti kummasteli tosissaan... Ko lääkäri kuulemma hoitaa pääasiallisesti heiltä lähetetyt pienet lapset... :| Saakelin osaamaton tohtori ja kyllä aion jättää maanantaina palautetta, samalla kun käyn labrassa ottamassa kaikki tulehdus näytteet yms!!! :eek:

Ihanaa sinänsä,e ttä tietää nyt saavansa asianmukaista hoitoa, jos tarve sitä vaatii! Se että olivat valmiit ottamaan mut osastolle ihan koska vain, tuntui hyvältä. Nyt kun tilanne on kuitenkin rauhoittunut, ajattelin seurailla tilannetta ja ottaa vaan rennosti. maanantaina soitan sitten äitiyspolille heti aamusta, niin saavat tsekata tilanteen, jos he katsovat tarpeelliseksi :)

Hohhoo, tulipas epäselvää tekstiä, jotenkin tällä kannettavalla tulee kirjoitettua niin kummallisessa asennossa, ettei pysty kirjoittamaankaan kunnolla :LOL:

Jatkakaamme harjoituksia ja makoiluja :wave:
 
Heips, ja lauantai- iltaa

Ompas Mymmelilla ollut torkea laakari! Tietamaton ukko ja varmaan lapsetonkin...

Turvtuksesta, ei juuri ilmennyt sormissa, mutta kun on ollut paivan jaloillaan niin mahan alue on turvonneena, kaytan tukisukkia jotka on kylla huippu hyvat

Painoasiasta, mulle on tullut noin 10 kiloa ja suklaan himo on ihan jarkyttava. Tanaan kaupassa kuljin silmat kiinni ohi karkki hyllyjen. Jarkyttavaa!

Taalla on sitten tana aamuna loydetty eka raskaus arpi, onneksi on juuri kohallaan edellisen kanssa, rasvausta lisatty heti paikalla
:LOL: . Flunssaista oloa edelleen piteleen antibiootit kuuri loppunut ja elama alkaa palaileen uomiinsa. muutama yo sitten oli eka harjoitus suppari, kesti ehka 5 sekuntia ja oli kivuton. Tanaan on sitten myos ekaa kertaa ollut sellaisia menkkamaisia kipuja, oliko se merkki niista liitoskipujen alkamisesta?[/b

Ai niin asiasta tulin kyseleen,
Oletteko ajatelleet kayttaa kestovappoja vai ihan kerttiksia? Ma ajattelin ommella surauttaa muutamat ja ostan sideharso taitoksia ja suojahousuja ihan ekoille kuukauksille. Taalla tuo kestovaippa homma on nyt pinnalla kovastikin, mutta kaly piti aikoinaan lapsillaa kestovaippoja alkuun joten ajattelin myos kokeilla. Siiten kun baby menee hoitoon niin pitaa lisata kerttiksien kayttoa.

Nyt lauantai-illan viettoon ajattelin korkata alkoholittoman oluen ja jatkaa talvitakin viimeistelya, naytan se paalla enemman raskaalta kuin lihavalta.
:D
 
Huomenta! :flower:

Kauniin talvinen sunnuntaiaamu - ihanaa! Pitääkin tästä vääntäytyä suihkun kautta pikku lenkille, että saa raitista ilmaa. Eilinen kun meni kaupoilla kierrellessä ja sen jälkeen olin niin puhki, että makasin vain raatona sohvalla. Taas tuli todistettua miten rankkaa shoppailu on :D

Tein pienen excursion Vantaalle eilen ja kävin Vauvatarvikkeessa Petikossa. Vaikutti todella hyvältä liikkeeltä: paljon tavaraa ja erittäin ystävällistä ja asiantuntevan oloista henkilökuntaa. Mukaan tarttui sitteri (beige Mama's and Papa's, jossa roikkuu nalleja ja josta saa musiikkia soimaan ja mm. värinätoiminnon vauvan rauhoittamiseksi! Meillä on samaan sarjaan mobilekin ja ovat kyllä niin kauniita =) ), imetysyyny (ajattelin alkaa hyödyntämään jo nyt ja ottaa avuksi öisin noihin lonkkakipuihini), patja pinnasänkyyn (materiaalia, jossa ei kasva pöpöt tai sienet, jos vahinko sattuu) sekä lisäksi vähän leluja ja helistimiä Nirpulle :heart:
Vaunuista kysäisin ohimennen eli mitä suosittelevat ns. parhaimpina vaunuina laatunsa puolesta sekä ottaen huomioon oman pituuteni. Myyjän ehdoton suositus oli Teutonian Prestige ja olivat ne kyllä mielettömän tukevan ja hyvän tuntuiset (jämäkkyydeltään aivan eri luokkaa kuin esim. ne Oran Jovit, joita toisessa liikkeessä työntelin). Niitä haluan mennä kyllä ajan kanssa katsomaan, kunhan saan tuon miehenkin mukaan ;)

Muuten tänne ei ihmeempiä kuulu.. Nirppu-pieni möyrii ihanasti tuolla massussa entiseen tapaan ja onpa neiti kärsinyt hikastakin kahtena viime yönä! En ollutkaan ennen tuntenut vauvan hikkaa, mutta eipä siitä erehtyä voinut, kun se tasainen "tikitys" alkoi lauantai vastaisena yönä :D Siihen päälle vielä neidin normaalit melskaukset niin hyvä oli kun vatsanahka pysyi menossa mukana :LOL:

Mutta nyt taidan tosiaan hipsiä sinne aamupesulle ja -lenkille, joten leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Carmen ja Nirppu-neiti rv 26+0
 
heip!

Täällä alkanut sunnuntai öllötellessä ja ihmetellessä. Ihana kun ei ole mitään sovittua menoa vaan saa rauhassa oleilla..

Kestovaipoista Meillä ajateltu ottaa myös ns. kotikäyttöön. Tulevan isukin kanssa suunniteltu, että kotioloissa olisivat kestovipat käytössä ja vieraillessa sitten kertikset. Käsityölehdessä oli juuri hyvät kaavat kestovaippojen valmistukseen ja ajattelinkin valmistaa itse. Onko jollakin kokemusta kuinka monta vaippoja kannattaisi olla? Ihan pieniä varmaan vähemmän kuin seuraavaa kokoa?

Nyt pitäisi tämän neidin lähteä suunnittelemaan sunnuntai lounasta, joten mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:
 
Mä en jotenkin yhtään ole innostunut noista kestovaipoista :eek: Jotenkin vaikuttaa niin kovin hankalalta ja sottaiselta :x Ja jotenkin tulee miellettyä se jonkin moiseksi hippi-jutuksi, vaikk se ei nyt todellakaan ole sitä, vaan ihan nykypäivää :ashamed: *shame on me* Mull aon ilmeinen asenne vamma, pitäisi korjata äkkiseltään sekin...
 
Tervehdys!
Meinasin sanoa "huomenta", mutta onhan tässä oltu hereillä jo monta tuntia.
Jännä juttu, mutta myös meillä on ollut tuo vaippajuttu pinnalla viimepäivät.

Meillä itsestään selvänä valintana on kestovaipat (oltaisko me hippejä? :D), jotka täytyy ostaa kuitenkin ihan vauvakaupasta. Mieheni on varsinainen luontoihminen, joten olemme sopineet, että kestovaippojen lisäksi käytämme täkäläisen kauppaketjun kompostoituvia kertakäyttövaippoja.

Koska olen tosi huono ompelija, ostamme kestovaipat, kuten sanoin. Tällä hetkellä meille on suositeltu merkkiä Motherease, ja heidän aloittelijoiden pakettia, johon kuuluu 20 "imuhousua" (mitä ne nyt sitten onkaan) ja neljä ulkopuolen muovisempaa osaa. Hienous näissä pöksyissä tulee siinä, että tueksi voi kiinnittää myös neppareilla lisää imua, joten ei tarvitse lisätä kangasta. No joo. Siis he suosittelevat 20 vaippaa. Tätähän joku kysyikin.

Mutta mene ja tiedä.

Meillä on viime päivinä huvittanut perjantain ultra, jossa vaavi esiintyi varsin notkeissa merkeissä muun muassa kaksinkerroin. Siinä repesi vanhemmat, että ultraaja.

LC, onks torstai vielä voimassa?


Hyvää sunnuntaita muille mammoille!
 
Heipähei ja sunnuntaipäivelöitä kaikille!! :wave:

Väsymyksestä..Täällä on raudan aloittamisen jälkeen huomattavasti paremmin kestetty yöllisten vessareissujen aiheuttama univaje. Saas nähdä mitä jatkossa...

Mulla ei rinnat varsinaisesti vuotanut,mutta sellasta valkoista kuivaa "töhnää" on joskus tossa nännin päässä...hyvin vähissä määrin tosin =)

Turvotustakaan ei pahemmin ole ollut...Tiukahkoista sukista jää joskus painaumat nilkkoihin kun on seisonut töissä koko päivän,mut siinä se.

Meillä ryhdytään kanssa osakestoilemaan. Eli kotioloissa nyt ainakin kestot ja reissunpäällä kertakäyttösiä (ainakin ois takoitus näin). Mutta meinasin noita simppeleitä kertakäyttövaippojen tapasia kertisvaippoja tehä,en jaksa sitä villahousuleikkiä laiskimus kun olen :ashamed: Meinasin kanssa hyödyntää sitä käsityölehden kaavaa =)

Carmen: En tiedä onko noita Oran Joveja usempaakin plaatua,mutta noi mitkä meillä on (Joviair)on kyllä todella jämäkät...Jos siis ymmärsin oikein,ettet ollut niiden jämäkkyyteen tyytyväinen :D

Huomenna ois vapaa ja alunperin oli yhtä ja toista suunniteltu,mutta nyt ei yhtäkkiä olekaan mitään kun pari menoa peruuntui... :eek: Mitähän virikettä sitä keksis,ettei vallan tylsisty...
Lapsonen masussa on taas virkeellä päällä,ihanaa =)

Repa ja kutvonen rv 24+5
 
Terveiset sängynpohjalta!

Ihana kuva Birdie!!! Tahtois nähdä muiltakin, joten laittakaa ihmeessä! :heart:

Ja nyt valitusta tulossa. Eli sairastuin ihan kunnolla eilen. Kuume hyppäsi 39 ja flunssa iski päälle. Lihaksia ja koko kroppaa pakottaa niin vietävästi :snotty:

Säikähdin jo tuota kuumetta ja soitin terveysneuvontaan, josta sanottiinkin, ettei kuume sais nousta raskaan ollessa yli 38, 5 nyt siis vedän Panadolia koko ajan ja aina näin "lääkehiprakassa" olo siedettävä. On tää ankeeta. Ihan ekaks tietty alko miettiä mitenhän tuo vaaviin vaikuttaa ja tuli itkut. Noh, papulainen potkii vanhaan malliin ja niinhän tuo terveystätikin vakuutteli et kaikki ok kun kuume vaan kestää kuosissaan. :| Onko kenellä kokemusta/ tietoa raskausajan korkeasta kuumeesta?


Kestovaipoista: samaa rataa menevät ajatukset kuin monilla eli osittain kyllä ajateltiin käyttää ja ostaa kans tuollainen "aloituspakkaus". Ajattelin myös kokeilla sitä "vauvat ilman vaippoja" tääl kotioloissa, josta olikin jo aikaisemmin puhetta.

No nyt hipsin taas lepäilee.
Pysykää terveinä kaikki!!! t.eeti +papu 25+2 :heart:
 
heipä hei!
en kauheemmin ole jaksanut kirjoitella, kun ei ole paljon mitään ihmeellistä kerrottavaa. Nyt perjantaina alkoi ensimmäiset ihmeen tuntuiset nipistelyt mahassa mitä lie sitten olikaan, kun kävelin vaikka hitaastikin niin ei helpottanut, ja välillä täällä kotosallakin nippailee..?

vaipoista me käytetään ihan liberoa tai pamberssia, en muista kumpi olikaan parempi :whistle:

Tänään käytiin ostamassa uusi sänky, ihanaa huomenna se tulee ja vanha lähtee.

väsymyksestä en ole ainakaan huomannut olevani mitenkään erityisen väsynyt.
turvotuksestasitä ei ole ollut yhtään tietääkseni :D

Eilen lauantaina käytiin miehen isällä, sieltä haetaan myöh.hoitopöytä, ja pengoin likan vanhoja vauva vaatteita, voi miten pieniä ne olikaan, ja otin ison kassillisen mukaani, tosin ihan vaaleenpunaisia en ottanut, kun sitä sukupuolta ei vielä tiedä :|

Lopettelen nyt, pitäisi lähteä kauppaan, kun pelkkä valo jääkaapissa :kieh:
Tyllerö 23+4
 

Yhteistyössä