Hei taas!
weiss Et todellakaan ole viallinen enkä tarkoittanut kirjoitustani niin, että kaikille supistuksille on olemassa syy (kävinkin lisäämässä muutamat kai- ja ehkä - sanat tekstiini, jotten antaisi väärää kuvaa)!!! Olin esittänyt asian vaan hassusti aamupöpperöissäni ja lähinnä ajoin takaa, että kiva kun itse kullakin alkaa syyt selviämään supistuksille ja että niin kai tässä vaiheessa on hyväkin olla. Koska eihän kaikilla meillä voi kyse olla ennenaikaisesta synnytyksestäkään vaan syitä löytyy pisutulehduksista, raskaasta työstä, laskimotulppariskistä jne. Muuten oltaisiin todella epäonnista sakkia me toukokuiset. Annathan anteeksi, jos pahoitin mielesi :hug:
katrinainen Minä käytän ylpeänä tiukkoja paitoja, joissa i-ha-na vauvamassuni oikein korostuu

Tarkoitit ehkä, onko paita kireä ts. kiristääkö vai onko tiukka ja vartalonmyötäinen.. Mutta heti jos esim. huonossa asennossa alkaa joku sauma painamaan niin avaan heti vyötä tms. ettei pieni vaan joudu puristuksiin!
eeti Voihan jumal**ta mitä kommentteja :kieh: Olisit sanonut sille eukolle, että voi työntää mielipiteensä sinne minne päivä ei paista! Uskomatonta.. Tuosta
syömisestä ja lihoamisesta raskausaikana minulla on sellainen henkilökohtainen mielipide, että ne kilot, jotka tulevat terveellisesti syöden ja liikkuen niin saavat tullakin. Eri asia on, jos mässäilee joka päivä jotain herkkuja, pikaruokaa tms. eikä lainkaan liiku ja sen takia lihoo ns. ylimääräistä, mutta "normaalit" raskauskilot tulevat meille kaikille yksilöllisesti! Ja vaikka sitten syömällä saisikin itsestään ison raskausaikana niin mitä sitten; se on jokaisen (hyvin!) henkilökohtainen asia eikä siihen ole oikeutta kenelläkään - varsinkaan millään työkaverilla - puuttua!
Itse olen todella tarkka, että oma painonnousuni tulee massusta ts. että en saa kiloja muualle kuin mitä vauva+tykötarpeet

painavat. Toistaiseksi olen onnistunut siinä hyvin kiitos super- terveellisen ruokavalion ja moni "ihaileekin" piukeaa vauvamassuani. Lohduttelen vain kaikkia, että kyllä minäkin tästä ehdin mossahtaa - varsinkin, jos se sanonta tyttömassun leviämisestä vyötärölle pitää paikkansa
Uskotteko te muuten siihen "taruun", että poikamassu on eteenpäintyöntyvä kuula ja tyttömassu levahtaisi kylkiin? Naapurin vanha rouva, kun alkoi väittelemään kanssani siitä, että meille tulee 100% varmasti poika, kun katseli vatsaani.. Koitin siinä sitten selitellä, että tytöksi kyllä on varmistunut parissakin ultrassa ja että minä vain satun kasvamaan näin "ulospäin"
(.)
Neuvolassa kaikki oli hienosti; verenpaine 106/61 (pysynyt ihan samoissa alusta asti), painoa tullut tällä kertaa reippaasti aikaisempaa enemmän eli 800g/vko, vauvan syke 125-150 riippuen oliko paikoillaan vaan liikkuiko, sf- mitta 24,5cm ja pistäminenkin meni hienosti, vaikka kyse oli ensimmäisestä kerrasta! Sain ajan
synnytysvalmennukseen pääsiäisviikolle sekä tutustumiskäynnille NKL:lle. Seuraava neuvola (lääkäri) on jo 3 viikon päästä.
Ulkona olisi ihana ilma vaan niin hemmetin liukas, etten uskalla lähteä pidemmälle lenkille kuin aamuinen neuvolaan ja takaisin- kiekkani oli. Meinasin vetää lipat silläkin reissulle jo pariin kertaan
Minäkin tahdon jo äitiyspakkauksen :headwall: Taidanpa pirauttaa sille palkanlaskijalle ja kysyä onko jo saanut hakemukseni lähtemään....
:wave: