TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Huomenta tytsyt! :flower:

liinu83 Tuo lomien siirtäminen seuraavalle vuodelle riippuu ihan työpaikasta: meillä esim. -08 kesäloman saa pitää vuonna -09 eli riippuu ihan työnantajasta!

Kyllä niille supisteluille näemmä alkaa syyt löytymään - ja kai täytyykin löytyä, jos niitä ns. "oikeita suppareita" ovat?! Ei niitä kai ilman syytä varmaan ala vielä tässä vaiheessa tulemaan... Itseäni ainakin helpotti tieto aivan suunnattomasti! Mistä tulikin mieleen; nyt pitää lähteä neuvolaan peruskäynnille ja samalla harjoitellaan tuota pistämistä ensimmäisen kerran :eek: Ajatuksena vähän ällöä alkaa piikittämään massua, missä Nirppuli asustelee, mutta kaikkeen tottuu eikä se hepariini mene vatsanpeitteitä pidemmällä eikä esim. läpäise istukkaa eli niiltä osin saa olla huoletta. Ja plussaahan sekin on, että äiti selviää tästä raskaudesta ilman veritulppaa ja hengissä :LOL:

Palaamme Nirppu-neidin kanssa asiaan myöhemmin!

Carmen ja Nirppu 25+5
 
weiss
Huomenia kaikille! Tuosta kelan päivärahasta ja tukien hakemisesta, että mie vein ite nuo paperit kelaan ja palkanlaskija sitten laittaa palkkatiedot perässä, ettei tarvihe esim. tuota pakkausta ootella.
Pikkunen mellasti puoleenyöhön niin, etten pystyny nukkumaan.. No, jos koittais nyt torkahtaa.. |O :wave: Hyvät perjantain alut kaikille!
 
Huomenta!

Poika ehti korkata päivän, mutta tullaan me muut sit ahkerasti perässä..:)

Tervetuloa Liinukka sekaiseen joukkoon :) Kiva kun saadaan lisää väkeä tänne ja sitä myötä uusia juttuja.

Juu, valita vaan Mymmelis, se helpottaa ainakin hetkeksi. Sitä paitsi asiat on ihan syvältä aina välistä!

Mulle ei ole tullut vielä mitään mainintaa tuosta Kelan paketista, vaikka hakemus on laitettu jo aikoja sitten. Tuleeko siinä samassa se mammaloma päätös? Olis ihan kiva tietää "virallisesti" milloin jää pois töistä. Vaiks, kaippa tuo kelan sivujen laskuri on meleko tarkka.

palataanpa tuossa vielä tuonnempana, nyt pitää keskittyä hetkeksi työn ihmeelliseen maailmaan..

Päikkäri 25+5
 
weiss
Carmen: Valitettavasti tuo supistus asia ei nuin mee, vaikka olisihan se helpottavampaa, kun tietäis mistä nämä supistukset johtuu. Aina supistuksiin ei syytä löydy, eikä siihin, että koska tai mikä sen synnytyksenkin lopulta käynnistää. Luin jostakin, että puoliin ennenaikaisista synnytyksistä ei löydy edes syytä, se vaan voi alkaa. Mie tahtosin tietää, miksi miulla supistelee niin paljon, koska olisi helpompaa pitää tuo pikkunen tuolla masussa.. Mie elän jatkuvassa pelossa, että supistukset yltyy ja pieni on vaarassa jo tulla ja niihin supistuksiin, kun ei ole löytynny sitä syytä. Ehkä mie oon jotenkin viallinen.. :'( :'(
 
Älä WEISS mieti tuommoisia, ei sinussa ole vikaa! Tää elämä tuntuu olevan yhtä vaikeuksien kanssa kamppailua. Toivotaan kädet ja jalat ristissä, että siun pikkuinen pysyy siellä missä pitääkin toukokuulle asti ja niin varmasti käykin! Uskotaan siihen, eiköstä? Koitetaan? :hug:

Se olisi niin helppoa, jos saisi aina tietää, miksi joku itselleen niin tärkeä asia menee pilalle. Tässä maailmassa olisi helpompi elää, jos niin olisi. Mutta kun ei ole, niin näillä eväillä on eläettävä :kieh: Kyllähän sitä itsekin miettii ties mitä niistä kahdesta km:sta, ett mikä niissä oli vikna, kun eivät selvinneet :ashamed: Varmaan siksi osiltaan tämä raskaus on ollut henkisesti minulle iaka raskas, täynnä ihmeellistä pelkoa ja epävarmuutta tulevasta :/

Vauva herätti miut aamulla potkuttamalla oikein kunnolla, hyvä, etten pissinyt sänkyyn :LOL: Menin hetkeksi vielä kuulostelemaan takaisin sängyn pohajalle Ruun mellastamista, siitä on hyvä kerätä voimat päivän koitoksiin :heart:

Kyllä mie soitan sinne neuvolaan näillä sekunteilla ja kysyn, kannattaako lähteä tutkituttamaan näitä mun suppareita, vaiko eih....

*******Eli passittivat tk:n lääkärille tsekkaukseen**********
Hui hui hui se on se vieras mies lääkäri, tosi jörö :eek: Voihan elämä, tämäkin nyt, miksen mä pääse IKINÄ naislääkärille( :LOL: ) No taas mä valitan, kamala volina ihan joka asiasta päällä! Hyvä se nyt on vaan mennä lääkäriin, vaikka tohtori toimis minkä sortin simpanssi! Parempi jotain selvyyttä toivottavasti saada tähänkin! :(

Nyt mä jatkan kiukuttelua taas jossain muualla ( :saint: )
 
Huomenta leidit,

Olipas hankala herätä ja töihinkin sain itteni raahattua vasta hetki sitten. Nyt alkaa huomaamaan sen, että uni on jo katkonaisempaa.

Kävin eilen sisätutkimuksessa ja en mä tiiä johtuko se mun lääkäristä vai mistä, mutta se ei sattunu tai tarkemmin sanottuna kylmää lukuunottamatta en tuntenut mitään.

Lääkäri mittasi sf-mittaa siinä ja yhtäkkiä otti mun käden ja laitto sen navan kohdalle ja totesi, että siinä on neidin pää. Vitsit, oli kyllä magee tuntee se siinä, nyrkin kokoinen pää. Mulla kuitenkin on vähän vatsanpeitettä ja kohtu suht takana, kyllä se maha potkuista liikkuu, mutta ei mitään tollaista ole voinu vielä kokea.

Ja sit me keskusteltiin raskausdiabeteksestä ja oli sitä mieltä et varmuuden vuoksi voisi otta sokerirasituksen... huoh... Oli huolissaan siitä, että mulla on paastosokerit ollu ennen raskautta normaalin ylärajoilla. :'( Suositteli, että jo nyt kaikki makee pois ruokavaliosta... :(

Että näin, josko sitä alkais hommiin. Hauskaa päivänjatkoo kaikille :)
 
weiss mulle lääkäri sanoi, että joillain supistukset alkavat hyvin aikaisin voimakkaina ja eivät silti aukaise paikkoja. Ja lapsi saattaa kuitenkin syntyä jopa yliaikaisena. Toivotaan, että sinulla kysymys olisi tällaisista supistuksista.

miten te, voitteko käyttää kireitä/vartalonmyötäisiä mammavaatteita? Ostin alennuksesta semmoisen kirähkön mammapaidan ja nyt pohdin, että onko sen käytöstä jotain haittaa. Sinänsä paita istuu hyvin eikä olo ole tukala. En vaan käytä usein tällaisia näin tyköistuvia vaatteita raskausaikana. Ongelma on varmaan enemmän korvien välissä. Toisaalta pidän paidasta eli kaipa sitä pitäisi käyttääkin...

Mullakin on täällä paikallinen KELA-rumba edessä, tosin täällä nuo paperit saa palauttaa vasta viikon 28. jälkeen eli pian kummastelemaan niitä. Äitiyspäiväraha määräytyy täällä viimeisten 6 kk tulojen mukaan. Ja palkan/äitiyspäivärahan saa 9 kk 100% tai 12 kk 80%. Meillä mennään kyllä tuon 12 kk mukaan. en halua vielä alle vuoden ikäistä laittaa päiväkotiin.

katrinainen+kirppunen 24+3
 
Weiss: Ei sussa mitään vikaa ole raskaudet vaan tuppaa olemaan niin erillaisia ettei niitä voi verrata keskenään mitenkään :hug: Mä pidän täällä peukut pystyssä ettei pikkuinen liian aikaseen pois sieltä tule..On mullakin ni supparit aika kovia ja sen takia tilannetta seurataa ettei paikat ala aueta..onneksi ei ainakaan viellä ole. jokainen päivä on tässä vaiheessa niin tärkeä.
Huoli painaa varmaan meitä jokaista omasta pienokaisesta...ettei enää sattuisi mitään pahaa, mua pelottaa esim. et toinen sotkee itsensä napanuoraansa.


 
Huomenita=)
Minä taas paikalla iloisine mielialoineni kun kaikilla tuntuu olevan jotakin murhetta... Mulla kaikki on loistavasti, isännän kanssa katellaan päivittäin kun massu muljahtelee puolelta toiselle ja kaveri siellä nauttii olostaan :LOL: Ei kivistä, eikä kolota... ihanaa! kuten jo aiemmin sanoin, ikävä tulee tätä "siunattua" tilaa, kun nyttynen syntyy, ehkä tosiaan se neljäs sitten vielä... :ashamed:

Katrinainen: kyllä ainakin minä saan pidettyä noita vartalonmyötäisiä mammapaitoja ja mitä haittaa niistä nyt voisi olla? Ehkä tosiaan vika on nyt enemmänkin korvien välissä... tosin ellet normaalistikaan pidä tuommoisia vaatteita, niin saattaa olla hankalaa aloittaa käyttöä näin pullahtaneessa olotilassa...

Ja tosiaan..pitänee kai minunkin olla yhteydessä pappiin tuon tunnustamisasian kanssa ja sopia samalla juhlapäivä, ettei vaan pastori ole lomalla juuri silloin...

äippä ja nytty rv 24+2 :heart:
 
Ei kireistä vaatteita ole mielestöni mitään haittaa, kunhan eivät oikeasti purista jostain kuminauhoista tms :whistle:

Miull aon aina tykö istuvat/tiukat vaatteet päällä, ain aollut ja tulee olemaankin, mie en tykkää kulkea missään löysissä vaatteissa, varsinkaan paidoissa :| Eikä mua saa kiusata pinnalliseksi :LOL:

Nyt mie lähen lääkäriin, katsotaan, mitä sieltä sanotaan...... :/
 
Ja mun on tunnustettava et mulla ei tuu yhtään ikävä tätä raskausaikaa =) Jos minulle sellaainen onni suodaan että elävän lapsosen mailmaan saan niin siinä on kyllä minun lapseni sitten tehtynä...Mies pääsee kuohittavasksi sen jälkeen ihan varmasti. Sit en tiedä jos kaikki ei päätykkään onnellisesti, luultavasti jäädään sitten yksi lapsiseksi perheeksi.

Katrinainen
: Varmaan se vaikuttaa et minkalaisia vaatteita on tottunut käyttämään..Vaikka mun kroppa ei todellakaan ole ihan kuosissaan niin mä pidän vartalonmyötäsistä paidoista niin raskausaikana kuin muutenkin. Ja eiköhän sitä loppusalla kaikki vaatteet ala olla vartalonmyötäsiä :LOL: Ainakin kun kattoo esikon aikasia odotuskuvia :D

Jaahas pitäsköhän raivata paikat ja lähteä sinne putkeen kuuntelemaan musiikkia =) Kun aivan itse saa valita mitä tanhuja siellä kuuntelee. Esikon aikaan jouduin lantiokuvissa käymään maksin silmät tiukasti kiinni ettei rupee ahistamaan. Mulla on lievä ahtaanpaikankammo.

Mutta viettäkäähän mukava päivä kanssasisaret ja weiss muistaa levätä ja olla murehtimatta..
 
Huomenta!

Nukuttipas hyvin, häräsin vasta kuudelta vessaan!
Weiss ja muut supistelijat: tiedän tuskan ja tunteen. Ihan samaa olen miettinyt et miks ihmeessä mulla pitää supistella koko ajan kun muuten kaikki olis fine. Sit sitä pelkää yöt ja päivät ja on vaikea lähteä esim. sukuloimaan pois täältä "sairaalapalvelujen luota" kun koko ajan alitajunnassa jyskyttä, et mitäs jos... Multa otettu kans kaikki mahdolliset kokeet ja syitä ei vaan löydy. Pissakokeetkin useampaan otteeseen. Kuulemma jotkut kohdut on vaan "supistusherkkiä". Ens ti onneks eka neuvolalääkäri: saa kyl kurkata et paikat on kiinni.

Alkoi eilen taas stressata paino-asiatkin. Yks työpaikan rouva päätti alkaa sit valistaa mua ja kertoi eka miten mä oon lihonu: perse, reidet, naamakin on nyt levinnyt "...ja nyt kuules alapa vähän tarkkailla mitä syöt tai tulet olemaan pulassa synnytyksen jälkeen! Ei ne kilot vaan lähde: toisilla ne jää..!!" Bööö! Voi v... :kieh: et otti aivoon. Yritin säilyttää malttini ja selittää et syön nykyisin paljon tervellisemmin kuin ennen raskautta. Paino nousee, enkä voi sille mitään, kai tää kroppa tietää mikä on tarpeen. Ei kuulemma töitäkään sit saa jos on läski. Näin tietty heti unta viime yönä etten enää kyennyt panoltani edes kävelemään. Että näin: on se mukavaa kun toiset pitää huolta..! :kieh: :kieh: :headwall:

No mutta mies lohdutti illalla, että rakas sun vatsassa on meidän vauva, joka tarvitsee energiaa että kasvaa ja voi hyvin :heart:

Joo, nyt sauvomaan ja sit siivoamaan. Mukavaa viikonloppua!

ps. Poika: enpä tule mäkään tätä tilaa ikävöimään jälkikäteen, kun vaan kaikki menis hyvin loppuun asti!!;)
t. eeti+papulainen - tänään rv 25 :heart:
 
Eeti: pakko nopeesti kommentoija ennen kun lähen SIIS super kakka on ollut kyllä se eukko ei tollasia lasketella suusta voi pitää ihan omana tietonaaan |O Mäkin tiedän et oon lihonut muutenkin aikalailla mut en ota stressiä on mulla aikaa sit näitä läskejää sulatella..Ja pääasia on et lapsi saa kaiken mitä tarvitsee. Ihana sun miehesi ollut.
 
Huomenta,

weiss: hauskaa että sait jo äitiyspakkauksen! Tuliko sulle vaan tieto pakkauksesta vai saitko tietää ne tuetkin jo? Malttamattomana odotan koska oma pakkaus tulee!

Vaatteista: olen pitänyt ihan vartalonmyötäisiä. Nythän niitä on kiva pitää kerrankin kun ei tarvi vetää ikinä vatsaakaan sisään! ;)

Poika04: nyt optimismia kehiin, eiköhän teistä tule kaksilapsinen perusperhe! =)

eeti: olipa typerä kommentti työtoveriltasi. Mulle sanottiin neuvolassakin että toisille vaan kertyy enemmän vaikka ei söisikään herkkuja ym. Toisille taas ei tule juuri mitään vaikka mitä tekevät... Kyllä ne kilot saa varmasti sitten karistettua esim. imetyksen jälkeen jos todella haluaa.
 
weiss
:ashamed: Mie tiiän, että välillä sitä hötkyilee liikoja, mutta nuo tunteet on aika pinnassa, kuten te tiiätte.. Enkä saanu edes nukuttua. Mutta tuo pelko vaan syö kaikki voimat, kun ne paikat on näistä supistuksista alkanu jo aukeemaan, sen takia sitä hötkyileekin. Koko ajan saa pelätä ens torstaihin asti, että onko auennut lisää vai onko lepo auttanut. No, tämä on taas näitä vaikiampia päiviä näköjään.. (univajetta ja seli seli..) mouku, ei tullu vielä tietoa muusta, miulla palkanlaskija laittaa nuo palkkatiedot vasta myöhemmin. Kelasta tuli perjantaina tuo lappu äitiyspakkauksesta ja eilen jo tuo postin saapumisilmoitus.
 
Hei taas!

weiss Et todellakaan ole viallinen enkä tarkoittanut kirjoitustani niin, että kaikille supistuksille on olemassa syy (kävinkin lisäämässä muutamat kai- ja ehkä - sanat tekstiini, jotten antaisi väärää kuvaa)!!! Olin esittänyt asian vaan hassusti aamupöpperöissäni ja lähinnä ajoin takaa, että kiva kun itse kullakin alkaa syyt selviämään supistuksille ja että niin kai tässä vaiheessa on hyväkin olla. Koska eihän kaikilla meillä voi kyse olla ennenaikaisesta synnytyksestäkään vaan syitä löytyy pisutulehduksista, raskaasta työstä, laskimotulppariskistä jne. Muuten oltaisiin todella epäonnista sakkia me toukokuiset. Annathan anteeksi, jos pahoitin mielesi :hug:

katrinainen Minä käytän ylpeänä tiukkoja paitoja, joissa i-ha-na vauvamassuni oikein korostuu :D Tarkoitit ehkä, onko paita kireä ts. kiristääkö vai onko tiukka ja vartalonmyötäinen.. Mutta heti jos esim. huonossa asennossa alkaa joku sauma painamaan niin avaan heti vyötä tms. ettei pieni vaan joudu puristuksiin!

eeti Voihan jumal**ta mitä kommentteja :kieh: Olisit sanonut sille eukolle, että voi työntää mielipiteensä sinne minne päivä ei paista! Uskomatonta.. Tuosta syömisestä ja lihoamisesta raskausaikana minulla on sellainen henkilökohtainen mielipide, että ne kilot, jotka tulevat terveellisesti syöden ja liikkuen niin saavat tullakin. Eri asia on, jos mässäilee joka päivä jotain herkkuja, pikaruokaa tms. eikä lainkaan liiku ja sen takia lihoo ns. ylimääräistä, mutta "normaalit" raskauskilot tulevat meille kaikille yksilöllisesti! Ja vaikka sitten syömällä saisikin itsestään ison raskausaikana niin mitä sitten; se on jokaisen (hyvin!) henkilökohtainen asia eikä siihen ole oikeutta kenelläkään - varsinkaan millään työkaverilla - puuttua!

Itse olen todella tarkka, että oma painonnousuni tulee massusta ts. että en saa kiloja muualle kuin mitä vauva+tykötarpeet ;) painavat. Toistaiseksi olen onnistunut siinä hyvin kiitos super- terveellisen ruokavalion ja moni "ihaileekin" piukeaa vauvamassuani. Lohduttelen vain kaikkia, että kyllä minäkin tästä ehdin mossahtaa - varsinkin, jos se sanonta tyttömassun leviämisestä vyötärölle pitää paikkansa :D Uskotteko te muuten siihen "taruun", että poikamassu on eteenpäintyöntyvä kuula ja tyttömassu levahtaisi kylkiin? Naapurin vanha rouva, kun alkoi väittelemään kanssani siitä, että meille tulee 100% varmasti poika, kun katseli vatsaani.. Koitin siinä sitten selitellä, että tytöksi kyllä on varmistunut parissakin ultrassa ja että minä vain satun kasvamaan näin "ulospäin" :p

(.) Neuvolassa kaikki oli hienosti; verenpaine 106/61 (pysynyt ihan samoissa alusta asti), painoa tullut tällä kertaa reippaasti aikaisempaa enemmän eli 800g/vko, vauvan syke 125-150 riippuen oliko paikoillaan vaan liikkuiko, sf- mitta 24,5cm ja pistäminenkin meni hienosti, vaikka kyse oli ensimmäisestä kerrasta! Sain ajan synnytysvalmennukseen pääsiäisviikolle sekä tutustumiskäynnille NKL:lle. Seuraava neuvola (lääkäri) on jo 3 viikon päästä.

Ulkona olisi ihana ilma vaan niin hemmetin liukas, etten uskalla lähteä pidemmälle lenkille kuin aamuinen neuvolaan ja takaisin- kiekkani oli. Meinasin vetää lipat silläkin reissulle jo pariin kertaan :(

Minäkin tahdon jo äitiyspakkauksen :headwall: Taidanpa pirauttaa sille palkanlaskijalle ja kysyä onko jo saanut hakemukseni lähtemään....

:wave:
 
Paluu tohtorilta :headwall:

Eli ihan tyhjä reissu, lääkäri nimellisesti nauroi mut ulos sieltä, työttömänä kun olen, niin miksen vaan nukkusi? Kysyi ihan suoraan :| Ei tutkinut mitenkään, löysi pengottuaan kaapista jonkun mini-dobblerin, jota ei oikein osannut käyttää, kertoi senkin ihan itse. No jotain sydän ääniä sieltä kuului, mitä nyt 10 sekunnissa olisi kerennyt ottamaan selvää, onko syke hyvä vai ei. Kohautti olkiaan ja kehotti tosiaan vaan nukkumaan,kun eihän mulla ole mitään tekemistä :kieh:

Tulipas hyvä mieli tästäkin reissusta :ashamed: Ihmeellinen terveyskeskus tohtoriksiskin, kyllä ne on aina ennen raskaana olevist olleet kiinnostuneita, tuo oli jo kyllä aika pöyristyttävää. Puhalteli poskiinsa ja vaipui katselemaan ultra kuvia, mitä oli neuvola kortin välissä. Naurahti kuivakasti että "et olekkaan näin pitkällä ollut aikaisemmin" Tiedä sitten olenkohan turhan herkkä, mutta kun noita kesäisi' keskenmenoja on kaksi takana, niin eipä siinä naureskelut auta oloa, kun muutenkin on huolissaan :ashamed:
Puhalteli tosiaan poskiinsa, ja sanoi, ettei ala mun pakkoja tutkimaan "turhan takia", kun neuvola lääkäri on JO VIIKON PÄÄSTÄ!!!:eek:

Soitin sitten neuvolaan ja pääsen sinne juttelemaan puoli kahdelta... :heart: Luojan kiitos, joku ottaa vakavasti! Ja kai sitä sitten illlat ja vkol:t pääsee äippäpolille, jos tarve vaatii :eek: ? Tai ottaakohanne labrassa enää mitään bakteeri viljelyjä, menee varmaan ensi viikolle....

Tuntuu, että mitä enemmän tätä vatvoo, sitä enemmän alkaa pelottamaan :/

 
weiss
Carmen ei tuo kirjoitus pahoittanut mieltäni, tänään on vaan tuollanen päivä.. taaaas.. Ukko toi ruokiksella äitiyspakkauksen ja sitä on hiplailtu siitä asti. Ihan kivoja vaatteita, oli ehkä kuitenkin hiukan pettymys, nyt kun tietää kumpaa oottelee. Muutamat persikanväriset vaatteet ei pojalle sovi (makuasia..). Mutta kokonaisuus kyllä ok. Täytyy oikiasti iloita, koska meille tuollanen etuus on ilmaiseksi suotu.
 
Mulle tuo painonnousu on itselle ollut "kova paikka", kun ennestäänkin mukana roikkui vielä noita esikon aikaisia kiloja. Mutta tosiaan se paino vaan nousee vaikka ei suuhunsa mitään sen kummallisempaa laita kun ennenkään... :/
Inhottavaa vaan kun ne joka kerta neuvolassa ja lääkärissä siitä sitten jaksaa muistuttaa.

Poika04 etteköhän tekin saa pikkuisenne turvallisesti tähän maailmaan. =) ja koko ajan paranee mhdollisuudet pienen selvitä vaikka syntyisi ennen aikojaankin.

Vaatteista Mulla nuo tuppaa kaikki olemaan enemmän tai vähemmän vartalonmyötäisiä, mutta mikäs siinä kunhan tuntuvat hyvältä päällä. :D

Mulla kanssa supistelut vaivaa ja tänään on ollut lisänä sitä kuuluisaa menkka kipuakin. :|
Eilen illalla vatsaan sattui todella omituisesti ja sama kipu jatku aamullakin...tiedä stten mistä johtuu....ens keskiviikkona mulla on joka tapauksessa lääkäri jossa sitten puhutaan noista vaivoista enemmän.

Liro ja papunen 25+2
 
Nyt on taas labrassa käyty... toivon että sieltä löytyisi joku syy tälle supistelulle/painontunteelle. En kyllä tahtoisi että kohdun suu aukeaa enää yhtään enempää :( vaan löytyisi joku hoidettava syy ja aukeaminen pysähtyisi tuohon. Onneksi eilisestä tiedosta ei kuitenkaan kamalla paniikkia ole (ainakaan toistaiseksi) syntynyt mieleen, jotenkin vaan edelleen ajattelen niin "sinisilmäisesti" että kaikki mennee hyvin. Surraan sitten jos aihetta suruun tulee. Eikä stressi taatusti tee hyvää masun asukillekaan. Ja voisko kova stressaaminen lisätä supistuksiakin, tiedä häntä, maallikko olen vaan... Nyt mennään vaan vauvan (lue: kohdunsuun) ehdoilla eli ei liikaa rehkimistä.

Tsemppiä tielle kaikille jotka supistuksista kärsitte :hug:
 
weiss Oliko tuo saamasi pakkaus 2007 pakkaus vai kenties jo tämän vuoden mallia? Minä kun kovasti haluaisin sen viimevuotisen version, kun esim. toppapuvut ja peitteet olivat ihanan beige- sävytteisiä :heart:
Meillä Nirpulle yksi vaaleansininen body, vaikka hän pimu onkin =) Ajattelin, että eipä tuollainen vastasyntynyt käärö nyt muutenkaan tajua mitä hänellä on päällään ja kyllä me täällä kotona muistetaan, että tyttö on kyseessä vaikka siniseen puettaisiinkin :LOL:

Frendeissähän Rachelin vauvaa luultiin jatkuvasti pojaksi ja mietin silloin, kuinka ärsyttävää se mahtaisi ollakaan.. Siispä kaapit notkuvat nyt vaaleanpunaisia hörhelöitä, ettei kellekään jää epäselväksi kumpaa sukupuolta pikkuisemme on ;)
 
Mymmelis: Kamala toi sun lääkäris. Ihan hirveetä tekstiä. Kyllä luulis senkin käyneen opintoviikkoja raskaudesta ja tietää taatusti että odottava äiti on herkkä ja altis kaikelle huolestumaan todella pienestä. Toivottavasti huomautat siitä neuvolasta. Tsemppiä nyt kuitenkin sulle :hug:

Carmen: Mä meinaan huoletta pukea likkaani siniseen, koska melkein kaikki sinisen sävyt on mun mieleeni. Laitan sit samoin kuin Rachel, vaaleanpunaisen rusetin teipillä otsaan kiinni jos muut ei tajuu ja se alkaa ärsyttää mua :LOL:
 
Edla-Mamma Mietin itsekin tuosta rusetti- hommelia: H&M:ssä näytti olevan myynnissä vaalenpunaisia, kankaisia "rusettipantoja" 2,90e. Eiköhän se selvennä sukupuolen sitten ulkopuolisillekin ;)

Äitiysrahahakemukseni oli lähtenyt Kelaan 17.1. eli nyt vaan odotellaan....

Minun pitäisi lähteä valmistautumaan iltaan (menemme miehen kanssa illalliselle ulos vuosipäivän kunniaksi :heart: ), mutta tässä minä vaan kökötän konella :p
 
weiss
Carmen: 2007 mallia on ja luulen, että te kaikki ehitte sen saamaan. Toppapuku ja osa vaatteista on vaalean beigen värisiä. Mukaan mahtuu kyllä värikkäämpääkin. Oi, kun pääsiskin/uskaltaiskin lähtiä ulos edes syömään.. Piä hauskaa miunkin puolesta ja nauti!!! Muillekin mukavaa alkavaa viikonloppua! :wave:
 

Yhteistyössä