TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Ilmoitellaampa taas uusi oire tänne meidän toukokuisten "vaivaistaloon" ;) Ootteko jo kärsinyt närästyksestä? Mä olen nyt oksentanut kolmatta päivää liki kaiken ulos mitä sisälleni tungen ja nyt alkaa hahmottua että tää taitaakin johtua närästyksestä. Pahimmat on aamut, aamupala tulee ylös saman tien, mahaan alkaa koskea niin. Nyt tuo kipu on alkanut tuntua poltteelta...Olen joskus aiemminkin kokenut tän, kun närästys pääsee oikein pahaks, ärtyy tuo ruokatorvi niin että sit mikään ruoka ei pysy sisällä ja just aamut on pahimpia. Rennietä olen ottanut, mutta se ei kyllä auta kuin nimeksi. Onko kokemuksia muista närästyslääkkeistä jotka tepsis paremmin näin raskausaikana/ onko lääkäri määrännyt jotain kovempia tropeja vaivaan?
 
Ai vaivaistalo :LOL:

En siis Jenni naura sulle, vaan tälle meidän omalle "kerholle" :)

Mua alkaa ärsyttää mun sovinisti-pomo. Kyllä siis huomaa miten sitä alkaa ottamaan aivoon mun tuleva mammaloma. Piilovittuilua saa kuulla melkein joka käänteessä ja mun tulevalle sijaiselle kerrotaan asioita, mutta mulle ei.. Niin että Reilusta kerhosta terve! Nooh, jos tilanne alkaa mennä kovin pahaksi, niin kyllä minä osaan tästä siirtyä takavasemmalle.

Tiedän, että pitäisi puhua tuosta sille itselleen, mutta kun tekee kerran ilmiselvästi tahallaan, niin minkäs minä sille voin. Nostan kissan pöydälle ja teen itsestäni piipittäjän sen silmissä? Ei käy! Jos on noin tyhmä, niin se on voi voi.
 
Pikakurkkauksella ennen siivoussessioon ryhtymistä ja 4d- ultraan menoa ;)

Ihania 4d- kuulumisia =) Varmaan ihanaa nähdä pikkuisen kasvonpiirteet; ihan alkoi itseäänkin kutkuttamaan tämän iltainen! Varmaan vollotan siellä ihan täysillä, kun viimein näemme pienen Nirppusemme... Kysyin eilen mieheltäni, että jännittääkö häntä tämä ultra, johon vastasi, että "miksi jännittäisi mikään - tai no se jänittää, että onko Nirpulle kasvanut kulkuset tässä 6 viikossa!" :LOL: Minä siihen totesin, että lähinnä nyt tarkoitin vauvan rakenteita ja terveyttä, joita (ainakin itse ;) ) nyt ensisijiasesti tuonne ultraan menen katsomaan. Miehet: ihanan lungisti osaavat ottaa kaiken :D

(.) Olin aamulla sisätautilääkärillä Naistenklinikalla ja syy meikäläisen supistuksiin taisi selvitä: verikoe osoitti, että hyytymistekijät ovat nousseet ja ovat saaneet aikaan myös CRP:n eli tulehdusarvojen kohoamisen. Nuo kohonneet hyytymisarvot saattavat aiheuttaa siis eivät pelkästään raajojen laskimotukoksia vaan myös tukoksia istukkaan tai kohdunkaulaan - ja epäili nyt sitten, että nuo supistukset johtuvat noista kohonneista entsyymeistä ja saattavat ennakoida tukoksia! Verenohennus piti aloittaa vasta rv 34, mutta tuli muutos suunnitelmiin ja pistokset pitää hakea heti tänään apteekista.

Sinällään helpottavaa, kun sai vähän syitä noille suppareille - ja että tuo Fragmin- hoito aloitetaan jo nyt: yksi huoli vähemmän, kun ei tarvitse veritulppaa pelätä!

Mutta nyt pitää järjestellä paikat, sillä koti on kuin 3. maailmansodan jäljiltä (kuka täällä oikein sekoittaa :kieh: )! Palaan astialle 4d- kuulumisten kera,

Carmen ja Nirppu rv 25+3
 
Päiviä!

Piti tulla laittaa viestiä kun nyt jo pahin angsti takana eli siis parempi mieli. Kävin töissä ja liikkeitä on jo tuntunu eli ei se sit kuristunutkaan viime yönä :LOL: (=huonoa huumoria). Kiitos, kiitos Weiss: kyllä tätä hulluutta löytyy ihan roppa-kaupalla täältäkin!;)

4D:stä: maksaa se siis tuon 160 Kela-korvausten jälkeen, kuten Päivänsäde73 sanoikin, mutta tosiaan oli ihan hintansa väärti. Hei, laittakaa 4D kuva/ -via vaik profiliinne, jos mahd? Olis tosi kiva nähdä otoksia kaikista palstan toukokuun tulijoista =)
Päivis: Niin ja pomosta vielä, koeta kestää: jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Paskamaista, et tuollaisia vielä riittää.

Jenni30: oletko kokeillut närästykseen hapanmaitotuotteita? Itsellä auttaa mm. Gefilus-piimä ja maustamaton jogurtti. Juon yleensä lasin piimää ennen nukkumaanmenoa niin aamulla ihan ok olo. Renniet ei kans tunnu purevan.

No niin, nyt pari tuntia taukoa ja sit kohti seuraavaa työpaikkaa. Voikaapa hyvin!

t.vali-vali eeti :D
 
Heissuli vei

kaikki hyvin paikat kiinni, kohdunkaulan ihan tarpeeksi pitkä..Vauva kasvanut 800g painoarvio..synnytystapaarviointi pitää tehdä huolella saattaa kasvaa liian isoksi meikäläisen lantiolle...Liikettä oli en tiedä minne hän sit potkiutuu

huomenna lisää
 
moi! poika04, hienoa että kaikki hyvin! Mitäs mieltä olette, kun mulla tuntuu et maha on töissä iltapäivisin ja sit näin iltasin ihan kovana melki koko ajan? Ei satu ollenkaan, mutta onkohan ne sit jotain harjotussuppareita? Tiedän et ne ei ole haitallisia, mutta kun tuntuu et maha on sellanen kova melki koko ajan....voiks ne sit saada jotain aikaan? Muistan kyllä kun ootin esikoista et oli samanlainen. Eikä se syntyny aiemmin tai mitään. Kantsisko kysyä neuvolasta kuitenkin aamulla?
 
heipä hei, onpas täällä monia joita vaivaa kaiken maailman kolotukset :| ja supparit, siis mun käsittääkseen supistuksia ei kuuluis tulla lainkaan ennenkö LA:n lähestyessä...mut ilmeisesti monet niitä jo kokenut :(

Mulla tää raskaus ja edellinenkin aivan fyysisesti hyvää, ainakin tähän asti.en oo yhtään tuntenut supistuksia tai mitään muitakaan kolotuksia, Mutta lepäilkää ja koittakaa rentoutua te keillä on outoja tuntemuksia :hug:
Mulla vasta neuvola ja yksityinen lekuri 3 viikon päästä :/ ei jaksaisi enää odottaa...

Sain eilen kamalan siivous/sisustus innon :D silitin tytön huoneeseen vielä ilalla verhot ja vaihdoin ne, sekä järjestelin paikkoja, ja tänään kävin uudet matot ostamassa keittiöön. viikonloppuna haetaan sänky tai hoitopöytä ja likan vanhoja vauva asusteita penkoon :)
Tyllerö tasan 23
 
Närästys kerhoon ilmotautuu kahvia ei voi juua ku kupposen päivässä... :whistle: Muuten pitää olla tee tai kaakao linjalla. :) Mulla rv23+3 kovasti vauveli masussa myllää. =) Jeps ei kai tässä pitää mennä tiskikone tyhjentään joten palaamisiin taas Moikka! :wave: =)
 
Nyt ilmeisesti selvisi munkin supistusten syy, tosin vielä huomenna viemään pissanäyte lääkärille. Eli siis, tiedoksi kaikille suussa olevat tulehdukset ja muu kipuilu aiheuttaa herkästi supistuksia. Sopiii hyvin kuvaan, juuri perjantaina kun avattiin ientä ja puhdistettiin tulehdusta. Hammas ei enää niin kipeänä tänään, eikä ole supistellutkaan. ja töissäkin olin 11 tuntia, ei hyvä, mutta ei tuntunut pahaltakaan. Siis normaali työpäivä+ kokous. Huomenna onneksi vaan 5 tuntia.

Carmen ja poika04 hyvä että kaikki selviämään päin.

eeti synnytyspoliklinikalta rauhoittivat minua ja sanoivat, että nuo harjoitussupparitkin saattavat tulla joillekin kivuliaina. Vain jos toistoa ja kouristavaa kipua on todella hätä kädessä. Joten otetaan vaan rauhallisesti, joohan. Kyllä me tästä selvitään.

On tämä raskausaika kyllä varsinaista huolehtimista. :hug: kaikille!

Ja onnittelut ihanista ultrakuulumisista
 
minä en ole tänne piiitkiin aikoihin kirjoitellut, on ollut niin paljon hommia ettei meinaa koneelle ehtiä.
ihan yllätyin lukemastani: teillä muillakin samoja ongelmia kuin mulla, eli supistelee paljon. tänään olin hilkulla lähteä tarkistuttaa röörit ku suppareita tuli niin ettei pystyny istuun, pelkäsin jo hetken että nytkö se peipi alkaa syntyä..mut tässä ne on taantuneet ku pääsin kotio.
aikaisemmalla sivulla oli puhetta mitä ootte hankkinu pienelle... meillä on aika paljon jo kaikkee ennestään (tää on siis toinen tytär meille ) mut just eilen tilattiin saksasta babyparadisista tuplat ja sellaisen cabriofix kaukalon...jäi jopa alle 1000e ku ne ois täällä koto-suomessa maksaneet pelkät rattaat yli tonnin.. no sit ollaan parit pikkuvaipat ostettu myös, vaippoja ei tarttee onneks ku parit nb.t ostaa ku muita kokoja jo ennestään löytyy.. sit ostettiin uus kantoliina..et toivottavasti nää nyt riittää :)
alkaa olla niin väsyny olo, että taian mennä nukkumaan.
jaksamisia kaikille toukokuisille.
 
Terkut täälläkin 4D:stä.
Massunen paljastui tytöksi tänään. Ihanaa!
Tyttö vaikutti terveeltä ja energiseltä, aluksi keimaili meille, mutta sitten meni hermot ja kädet tuli eteen. Sormet laskettiin, sydän ja kaikki todettiin näyttävän juuri siltä kuin terveellä lapsella pitääkin. Pulssi oli 141.

Painoa neidillä oli 747 g ja keskikäyrän alapuolella mennään, mutta raja-arvojen sisällä (on muuten meidän perheessä eka, joka menee minkään painokäyrän alapuolella...=D) Naureskeltiin, et likka meinaa jo nyt hankkia alhaisen painoindeksin.... ;) Syntymäpainoarvio on 3-3,5 kg.

Jotenkin nyt tuli niin todellinen olo ku näki ne pienet kasvot siinä, et sielt se on oikeesti tulossa. Nyt alkaa tavaroiden hamstraaminen ja värinkin nyt sitten tietää =)

Mä jotenkin vedän ihan ylikierroksilla, ei niinku millään malta keskittyy mihinkään... äää-ääää-ääääh

Mulla on huomen neuvola ja sisätutkimus, joten eiköhän toi jälkimmäinen pistä mut taas sitten ruotuun =)
 
Huomenta!

Täällä ollaan taas =) Kyllä helpotti kauheasti omaa mieltä että kaikki oli hyvin ja vauvelikin oli kasvanut hyvin vähän yläkanttiinkin on kasvanut mut onpahan syömistä saanut :D Kipeät supparit ei kyllä oo hävinnyt mut parinviikon päästä tarkistaavat neuvolalääkärissä taas tilanteen varmuudeksi.

Liikkeitä kunhan vaan tulisi viellä lisää niin hymy ois korvissa.

Mullahan on täydet lomat pitämättä voiskohan ne pitää ennen mammalomaa siis ensikesän lomapäivät? vaikka lomakausihan päättyy vasta maaliskuun viimenen päivä..
 
Väsyttää, väsyttää, väsyttää....

Tää on jotain hirveetä tämä väsyttäminen. Eilenkin aloin pilkkiä jo salkkareiden aikaan.

Vitamiini-kuurin aloitin, jos vaikka niist olis jotain hyötyä.

poika Eiks noi lomien pitäminen ole osittain kiinni työnantajasta ja mitä yhdessä sovitte. Koska et ole työssä varsinaisen lomakauden aikana. Tämä on ihan mun mielipide eikä perustu mihinkään faktatietoon =)

Pitää ottaa härkää sarvista aloittaa päivän työt. Sain juuri tiedon, että osastollamme on (taas kerran) TET-oppilas jota minunkin pitää tiettyihin töihini ottaa mukaan seuraamaan.

Jossu & masuasukki 22+2
 
Huomenta,

hyvä että kaikki hyvin poika04!Edla onnittelut tytöstä! :flower:

En ole oikein jaksanut kirjoitella, paitsi kerhon puolelle silloin tällöin. Täällä kaikki sujunut hyvin, supistuksia on aika harvoin ja muutenkin vointi ok. Pikkuisen liikkeet tuntuvat päivittäin. Nyt tosin pieni närästys vaivaa...

Joku kyseli vielä hankinnoista niin meillä on jo pinnis, hoitotaso, turvakaukalo, yhdistelmävaunut, rintareppu, hyppykeinu ja lelukaari. Lähes kaiken ostimme käytettynä ja päästiin kyllä tosi halvalla.

Hauskaa päivän jatkoa kaikille - muistakaa varautua siihen lumimyräkkään ja varovasti liikenteessä!
 
Huomenta! :flower:

poika04 Kysyin juuri työpaikkani henkilöstöosastolta, että saisinko pitää kesä- ja talvilomat ennen äippävapaata, vaikka kesälomakausi ei olisikaan alkanut ja meidän talossa se kyllä passaisi! Ainoa vaan, että jos nyt ottaisin kesäloman ja pekkaset tuon jo päättämäni talviloman lisäksi niin jäisin töistä reilun kahden viikon päästä :eek: Siihen en ihan vielä ole valmis näin kahden viikon puuduttavan sairasloman (ja yksinolon...) jälkeen ;) Mutta kysypä käytäntöä teidän talossanne!

Ja sitten uutisia eilisestä 4D:stä: nyt se on 100% varmaa, että Nirppuli on pienen pieni prinsessa :heart: Ja kaunis neitokainen onkin, huoh... :saint: Kävimme tosiaan Veli-Matti Ulanderilla Bulevardin Gynekologisella lääkärisemalla ja olemme ihan tyytyväisiä käyntiin, vaikkei ko. lääkäriä oltu ennen tavattukaan. Todella pätevän ja asiantuntevan oloinen (LT, synnysten ja naistentautien sekä perinatologian erikoislääkäri), mutta selvästi paneutui enemmän vauvan terveyteen ja rakenteisiin kuin hyvien kuvien saamiseen - mikä tietysti oli meillekin tärkeintä! Käynti kesti 45min., maksoi 170e ja sisälsi sisätutkimuksen sekä dvd:n.
Nirppu painaa nyt n. 900g ja on kaikilta mitoiltaan ns. standardivauva eli reisiluun pituutta lukuunottamatta kaikki mitat menevät juuri keskiarvokäyriä pitkin. Ja tuo reisiluun pituus siis vastaa sitä pituutta mikä viikon pidemmällä raskaudella yleensä saadaan tulokseksi - mutta se nyt varmasti johtuu hujoppiäidistä: ei kai vauvakaan mikään kirppu voi olla, jos äippä on 180cm pitkä! Onneksi isä on "normaalipituisena" (174cm) tasoittamassa lukuja :LOL:
Nirpun rakenteet saivat paljon kehuja: ei ole kuulemma mitään moitittavaa rakenteissa ja mm. sydämen väliseinä näyttää kauniin vahvalta :) Hassua miten sitä tuleva äiti ylpistyi jo tuollaisista "kehuista" :LOL: Kaikenkaikkiaan hyvä kokemus, mutta ehkä odotuksemme olivat 4D:n kuvanlaadusta hieman liian korkeat: eihän sieltä nyt mitään valokuvia voikaan saada, mutta ehkä jäimme kaipaamaan hieman tarkempia kuvia neidin kasvoista. Onneksi näimme kuitenkin selvästi, että ihan isänsä huulet hänellä oli sekä äidiltä peritty leuan muoto eli jotakin mielikuvaa pienestä jäi.
Ainoa mikä jäi mietityttämään eli vauvelin asento tuolla kohdussa: tilaa olisi neidillä liikkua vaikka kuinka paljon, mutta hänpä pysyy jääräpäisesti täydellisessä perätilassa eli pylly synnytyskanavaan päin :/ Kuulemma vkoon 35 mennessä pitäisi alkaa kääntymään - ja useimmat kääntyvätkin siinä rv 32-34 tienoilla käsittääkseni - tai sitten lähdetään synnytystapa-arvioon. Lääkäri kyllä meinasi, että jos Nirppu pysyy "strandarimittaisena" niin minun keskimääräistä leveämmästä lantiosta saisi helpostikin synnytettyä perätilavauvan - mistä en kyllä ole lainkaan kiinnostunut!! :(

Mukavaa päivää kaikille toivottavat;

Carmen ja Nirppu-neiti rv 25+4
 
Onnittelut ultrasta ja prinsessasta Carmen Ihanaa että Nirpulla on kaikki hienosta.

poika04 olen niin iloinen puolestasi. Nyt voit hengähtää.

Onko kenelläkään kokemusta homevauriosta ja raskaudesta? Meillä ei onneksi hometta ole, mutta ystävältäni löydettiin kotoa. Ovat juuri saaneet positiivisen raskaustestin. Vielä epävarmaa mitä kaikkea heidän kodilleen nyt tehdään. Vanhempi tytär 1,5 v. on alkanut jo oireilemaan astmaattisesti. Ja kieltämättä itseänikin alkoi mietityttämään, että kuinka kauan itsekään viitsii vierailulla heillä viipyä ihan oman astmanikaan takia... Kirppu tuskin parin tunni vierailulla kovinkaan paljon altistusta voi saada. Tässä maailmassa kun homeelle voi altistua ihan missä vaan. Käy vaan kovasti sääliksi tätä pariskuntaa, ostivat talonsa vasta puoli vuotta sitten ja nyt jo tämä.

Täällä levoton yö takana, kirppu piti potkuharjoitusta. Nyt on tainut nukahtaa. Kumma miten äidillisiksi tunteet ovat yhtäkkiä muuttuneet. Tuntuu, että kirppunen on kaikkien ajatusten keskipisteenä.

katrinainen+kirppu 24+2
 
Kiitos Katrinainen! hurjan hyvä mieli itselläkin eilisestä. Meillä tos ihana tuo neuvolantäti kun se huolehtii viimeseen saakka. Sit se lääkärikin sano et tule heti takaisin jos vaan vähänkin huolestuttaa =) Toivottavasti supparitkin viellä häviäisi.

Carmenille onnea tyttärestä: kyllä se äiti tulee niin vähästä ylpeäksi kun omasta lapsesta kyse =)

Täytyykin kysellä noista lomista, mä oisin valmis jo kotiin jäämään sais mennä ja tulla omassa tahdissaan niin on paljon helpompi olla
 
Kiitokset poika04 ja katrinainen :D Olen hurahtanut ihan täysillä tuohon pieneen masuasukkiin jo nyt - saas nähdä minkälainen ylisuojelevainen leijonaemo minusta tuleekaan, kun pikkuinen on syntynyt!

Mutta noista homehaitoista: ei ole leikin asia ollenkaan, katrinainen! Pahimmillaan tietyt pahimmanlaatuiset homesienet ja -itiöt aiheuttavat pitkäaikaisessa altistuksessa sikiövaurioita!!!!! Joten toivottavasti ystäväsi pääsee pian pois "hometalostaan": varmasti loppuu esikoisen astmaoireetkin samantien.

Muoks. Sellainen lisäys, että kiinteistökaupassa myyjällä on 5 vuoden vastuu piilevistä kosteus- ja homeveurioista eli ystäväsi saavat kyllä vieritettyä kulut myyjän harteille, voivat hakea kauppahinnan alennusta tai jopa kaupanpurkua vaurioiden laajuudesta riippuen! Varmasti kaikki kääntyy parhain päin!
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista=)
Meille on kaikista kolmesta lapsesta riittänyt tuo rakenneultra (jonka siis kunta täällä päin tarjoaa..), kun haluan kaiken säilyvän salaisuutena loppuun asti... =)

Hankinnoista on ollut puhetta ja meillä on jo kaikki valmiina, tytöiltä tietenkin jäänyt suurin osa...joten ei puutu enää kun se pikkunen vauveli :heart:

Lääkärineuvola olis parin viikon päästä, joten sitä odotellessa siis =)

äippä ja nytty rv 24+1
 
carmen olen itsekin kovin huolissani heidän puolestaan. Saavat nyt tänään lopulliset vastaukset kuinka pitkälle home on levinnyt ja mitä pitäisi tehdä. Onneksi vakuutukselta on odotettavissa jonkinlaisia korvauksia, koska ystävilleni myytiin tämä talo tiedottamatta kosteusvauriosta, joka siellä on ollut. Silti ei naurata. Nyt vaan yritän tukea heitä parhaani mukaan. Toivotaan, että koska raskaus on niin varhaisessa vaiheessa ystävälläni (viikko 8), että altistuminen ei vielä olisi kovin hurjaa. Toisaalta nuo ekat viikot on ne pahimmat. Heidän esikoisensa on asunut nyt isovanhemmilla pari päivää, siis siitä asti kun saivat homemittauksen ensimmäiset tulokset. Tosin eilen vaikutti, että hometta saattaa olla odotettua vähemmän. Toivotaan siis, että asia selviää pian.

Onneksi omassa kodissa ei ole hometta. Mutta olen joskus kyllä miettinyt työpaikan hometilannetta... Onneksi tässä työpaikassa kaikki on uutta eikä mitään varsinaista homevaaraa olen.

Minäkin olen ihan höyrähtänyt jo nyt pikku kirppuun. Eli leijonaemona täälläkin. =)
 
poika04: Lomista kyselit. Meidän alalla, siis palvelualalla vuosilomat voi pitää sopimuksen mukaan. Itsellä alkaa kuukauden kesäloma 18.2 ja siihen perään pidän palkalliset vapaat. Sitten jäänkin jo mammalomalle ku hain tuota aikaistettua mammalomaa kun toi meidän työ on niin raskasta etten siellä pystyisi olemaan. Mullekkin tuli kelalta lappu et äitiyspaketin saa nouta parinviikon sisälä. Ei millään malttas oottaa sitä, et pääsee hypistelemään kaikkia tavaroita.

Nyt täytyy jatkaa ton 2 vuotiaan kummitytön hoitamista. Raukka hiukan kipeenä, mut silti näyttää virtaa riittävän.
 

Yhteistyössä