TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Tuli tossa puoliltapäivin käytyä neuvolassa.

Pissa ok.
verenpaine 124/78.
Paino laskenut 900g edellisestä käynnistä ja nyt ollaan 1,4 kg alle ensimmäisen neuvola käynnin. Tosin mulla on kyllä siihen varaa, kun tota vararavintoa on edellisistä raskauksista ja vähän muutenkin päässyt tohon keskivartaloon ketymään.
Hb 113, aloitetaan lisärauta, jos sit lakkais väsyttämästäkin.

Kipuni on neuvolatädinkin mielestä liitoskipuja tai kohdunkannattimien venymistä.

Kelan lappuset sain. Pitää alkaa iltasella niitä tutkimaan.

Seuraava käynti 5.2. Tosin silloin otetaan vain uusinta verikoe, koska edellisessä raskaudessa löydettiin ensimmäisessä näytteessä anti-C vasta-aineita, joita ei sen jälkeen ole kuitenkaan ollut eikä kukaan ole osannut sanoa mistä tulivat ja mihin katosivat.

Sokerirasitukseen menen 18.2, kun toi paino indeksi on liian suuri.

Neuvolalääkärin tapaan 19.2. Samalla saan ne rasituksen tulokset.


Jossu & masuasukki 22+0
 
Ihania ultauutisia :) Onnea sädikselle "helyistä". Me mennään tänään tsekkaamaan oisko ne helyt pudonnut johonkin matkan varrella :) Eli se 4D olisi illalla. Jänskättää jo ihan kamalasti :p Yksi tuttu oli käynyt tuolla 4D ultrassa ja siellä oli huomattu tyttövauvan virtsateiden häiriö. Olivat sitten osanneet aloittaa hoidon heti, kun vauva syntyi. Ihmeellistä tuo tekniikka..

Kyllä minäkin kävisin tuolla neuvolassa useammin. Millonkahan ne tihennetyt käynnit alkoikaan? Oisko ollut joskus rv 30:n tienoilla?
 
CARMEN: En minäkään tarkoittanut että maata pitäisi, mutta siis jos nyt laitat ruokaa tms. ja yrität siinä sitten keskittyä tunnustelemaan liikkeitä seur. kuusi tuntia, niin ei onnistu ainakaan täällä... kyllähän se siellä liikuskelee päivän mittaan mutta ihan varmasti osa potkuista menee sivu suun jos jtn muuta touhailee... ainakin mun pitää rauhoittua ennen ku huomaan joka muljahduksen...
 
Jossu: Mulle sanottiin joskus neuvolassa, että pojalla olisi hitaammat sykkeet kuin tytöllä. Noista rajoista en tiedä. Mulla oli silloin kuunneltaessa jotain 155 ja sanoi, että olis tytön äänet, tai sit pikkuinen on liikkeessä, jolloin syke nousee. Taispa olla junnulla treenit menossa, kun ne kikulit sitten myöhemmin löytyi.. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille.
Hankinnoista Meillä on nyt kaikki tehtynä :D Tilasin tänään itkuhälyttimen ja nyt odotellaan että se saapuisi... Vaatteet kun vielä saisi takaisin lainasta niin voisi laittaa nekin valmiiksi...

Onko teillä muilla pikkuisella hikka? Jos on niin kuinka usein? Toukka hikottelee kymmeniä kertoja päivässä...

tmvk ja toukka 25+4
 
Kiva kuulla että ei kaikilla muillakaan ole ihan jatkuvaa rumbaa mahassa... Paitsi carmenilla ja Katrinaisella :D

Soitin neuvolaan tänään ja täti vahvisti mun aatokseni siitä että vauveli on tod.näkösesti kääntynyt nyt niin,etten kaikkia liikkeitä tunne. Ja tähän kun lisää istukan edessä ja viikot niin ei pitäis olla huolta näillä viikoilla,jos vain jotakin tuntee päivän aikana... ja kyllähän minä muutaman muksauksen tänäänkin olen tuntenut,mutta ero on vaan huima verrattuna niihin vilkkaisiin päiviin... No ehdotti että kävisin aamulla sydänäänet kuunteluttamassa kuitenkin,joten huomenna sitten neuvolan kautta töihin =) Ihan kiva,ei niitä ääniä voi koskaan liikaa kuunnella :heart:
Uskon että toi liikkuminen riippuu vahvasti myös vauvan persoonasta,kaikki ei oo niin kovia menijöitä :D

Neuvolakäynneistä: Minustakin on vähän turhan harvassa olleet,tosin nythän ne sitten kai kohta tihenee...ihan kiva =)

Hikasta ei hajuakaan,miltähän se mahtaa tuntua?

Pojalle tsemppiä ultraan!!

Mulle tuli ilmoitus äippäpakkauksesta!!! Noudettavissa kahden viikon sisään,jee!!

Repa ja kutvonen rv 24
 
Olenkohan ainoa jolla ei ole juuri mitään hommattuna vielä vauvalle...Tai no vaunut on, mutta siinä kaikki isoimmista. Toki jotain vaatteita löytyy... Jotenkaan en vaan ole osannut vielä kamalasti noita hamuta, kun aikaa vielä on. Ja jos jotain sattuis niin että vauva tuleekin maailmaan liian aikaisin, niin kaippa noita tarpeita saa aika pikaisestikin ostettua ja ei kai vaatteiden pesuunkaan niin kauaa aikaa mene. Isä vaikka hoitaa sitten tuon shoppailu listan kanssa ;) Ja toki yksi syy että en ole tavaroita vielä hamunnut on tuo valmistuvan asunnon tilanne, kivempi viedä tavarat suoraan sinne.

Poika04: Onnea huomiselle, eiköhän siellä masussa kaikki ole hyvin, lähdetään siitä!
 
moi!

Tervetuloa uudet!

Terveisiä 4D:stä!!! Oltiin eilen miehen kanssa siellä, ja kyllä pisti herkistelemään näky.. Toinen on jo ihan valmis pieni ihmisen alku. Ja niin täydellinen mutrunaama :) Vauvalla rakenteellisesti kaikki ok. Vastasi viikkoja 22+3 ja painoa 517 g. Kaikki kunnossa siis. Kovin oli rauhallisesti ultrassa.. Kädet oli visusti naaman edessä... Napanuora oli sopivasti haarojen välissä, joten sukupuoli jäi salaisuudeksi niinkuin toivottiinkin.

Tulevat isovanhemmat ovat pienokaisen kuvista aivan haltioissaan!!!

Liikkeistä: Meillä vauva taitaa olla hyvinkin rauhallinen kaveri. Joka kerta ultrassa ollut hyvin rauhallisesti paikoillaan... Liikkeitä tuntuu lähinnä näin iltasella ja aamusta... Mutta ei mitään nyrkkeilymeininkiä. Toivottavasti on yhtä rauhallinen tapaus sitten täällä maan päälläkin... Eli REPA et taida olla ainut kenellä vauva ei koko ajan myllää.... Mä kyllä olen koko ajan huolissani että miks vauvan liikeet ei tunnu tän paremmin... Mutta kun kerran 4d:ssä kaikki oli ok, niin koitan pitää huolet loitolla...

Hankinnoista Meillä on vain rintareppu hankittuna... Ja sitten ne pari vaatetta... Eli Jenni30v et todellakaan ole ainoa kenellä on hankinnat tekemättä... Onneks tässä on vielä hyvin aikaa... Joten ei paniikkia senkään suhteen!!

Pippa suuret onnen toivotukset rouva säätyyn siirtymisestä...


Mukavaa alkanutta viikkoa

Birdie81 ja ahmatti rv22+6
 
Birdie81: Huh...onneksi on muitakin, etten vallan huono äiti ole ;) Mun pesänrakennusvietti on varmaan ollut suunnattuna tuohon uuteen kotiin, sen pesän kun nyt vaan valmiiksi saisi. Tiukkaa tekee mutta onneksi on ahkera mies joka kantaa "sulat, höyhenet ja pienet risut" meidän tupaan. Tahtoo kuitenkin tehdä itse kaiken ja mikäs siinä kun osaa ja pystyy...Mut sääliksi välillä käy kun ei mustakaan niin avuksikaan enää ole.

Kävin luomassa lumi, ai kun teki hyvää! Mukavan kevyttä pakkaslunta ei rasita liikoja :)
 
Heips, ja terkut ultrasta joka tehtiin 4D laitteella, mutta kuulemma ei ole mahkuja DVD:n kun ei ole kytkettyna laitteeseen :( , otin toista dvd:nkin mukaan ihan varuksi. Kaikki nayttaa olevan babylla hyvin, pienikokoinen 488g kun viikkoja on koossa 23 tasan. :heart: pampatti ja heilutteli jalkojaan ja kasiaan kokoajan. tallahetkella on poikittain niin etta paa lepaa oikealla. Istukka hyvin alhaalla ja takaseinassa, joten viikolla 34 uus ultra.

Hups innostuunena vain omaan napaan tuijottelen.
Poika toivottavasti kaikki on nyt hyvin ja vuoto loppunut + etta vauva liikkuis nyt normaaliin tapaan. Minulla on kerran (en ollut raskaana) vaginaalisen ultrauksen jalkeen kivut niin kovat etta jain ihan sankyyn viela seuraavana aamunakin kun ei kerta kaikkiaan pystynyt nousemaan ylos. Taalla ei ole tehty yhtaan sisa tutkimusta ja nyt todettiin vaginaalisella ultralla kohdun kaulan pituus 2.4 cm

liikkeista Minulla tuntuu hyvin vaihtelevasti ja potkut ei oo mitenkaan kovia. joskus menee paiva ettei oikeen mitaan tunne.

Kaluste hankinnoista: ajateltiin ostaa ikean sanky kun kaydaan hakeen sielta keittion kaapit. ois remppa edessa toivottavasti maalis- huhtikuulla (suunniteltu noin kolme vuotta), muutoin hiljaa hyvaa tulee kun pitaa odotella tuon miehen innostumista kaupoille lahtoon, varrmaan hankkii tavarat sitten netista kun oon synnarilla :D

Yritan laittaa profiiliin 3d kuvan pikkuisen kasvoista, ei ehka kaikkein paras otos, mutta parhain mita saatiin mukaan, harmi kylla tuo DVD juttu.

Terkuin,

LC, oispa kivaa jos meillakin olis lunta!
 
Tosi paljon kiitoksia tsempityksestä =)

Iltapäivällä ois sit ultra, vähän jännittää mutta ihmeen rauhallinen fiilis kaikkineen..ihan muutaman liikkeen eilen tunsin kun makoilin tein sitä liikelaskentaa niinkun neuvolasta neuvoivat tekemään...poikkeuksellisesti nyt muutaman päivän..mut en todellakaan sitä 10 liikettä tunnissa. Mutta positiivisin ajatuksin lähden liikkeelle. Ajattelin kirpparilla käydä rentoutumassa ennen menoa =) Jos jotain kivaa löytyisi.

Uskaltautuisikohan samalla kysymään et vielläkö se tulokas näyttää tytyöltä..vois vähän hankkia vaaleanpunaista jos siltä näyttää =) Pitää katsoa kuka lääkäri sattuu...

kauhia päänsärky jatkuu, varmaan sitä kuiteskin jännittää alitajunnassa aikalailla..

poika ja papu24+6
 
Piden täällä sormia ja varpaitakina ristissä kaikkien teidän "oireilijoiden" puolesta, jotta kaikki kääntyy parhain päin.

Luulin eilisissä viesteissäni kaikki kuulumiset kertoneeni, mutta aina sitä jotain unohtuu.

Siis Sf-mitta oli 19cm ja vkoja 22+0. Noita mittojanhan joku aikaisemmin kyselikin.

Ei kuin töiden pariin....

Jossu & masuasukki 22+1
 
Tsemppiä poika04 kyllä kaikki päättyy hyvin.

Juuri kun leimasin omat kohtutuntoiluni vaan kasvukivuiksi niin alkoivat sitten sellaiset menkkamaiset jomotukset. eivät niinkään tee kipeää, mutta erittäin epämiellyttävää ja pitkäkestoista. Ajattelin seurata tämän päivän ja sitten soittaa polille ja kysyä, että mitäs teen, jos tuntuu että pahenee tai on samanmoista tänään.

Neuvolassa sanoivat eilen, että ovat varmaan supistuksia ja minun pitäisi soitella äippäpolille, jos tulee useampia. Ainakin, että tulehdusnäytteet otetaan.
pissa sinänsä puhdas, kohtu kasvanut hyvin, kaikki arvot hyviä ja vauvan liikkeet ++, syke 149 (vauvan siis) ja painoa kokonaisuudessaan tullut se 4,5 kiloa tähän mennessä. eli siis muuten hyvin.

Mikä meitä toukokuisia vaivaa näiden supistusten kanssa?

katrinainen ja kirppu 24+1
 
Hyvä kysymys toi supistus homma...mitä lie liikkeellä,onneks mulla ei oo vielä ainakaan noita jomotuksia :/

Ehdinkin vielä koneelle ennen töitä. Kävin siis siellä neuvolassa pikaisesti kuuntelemassa pikkuisen sykkeet,ja päälle 150 sykki :heart: Eli ei ole hapenpuutteessa ainakaan...muutenkin oikein hyvät ja voimakkaat äänet =) Kohtu kasvanut hyvin ja muuta ei sitten katottukaan.
Eilen illalla kääntyi ilmeisesti mahaan päin kun näkyi liikkeet pitkästä aikaa päällepäinkin ja kun tänään heräsin oli kovasti liikkeellä :D
Täti oli kyllä ihana ja sanoi että heti van soittoa kun tulemaan kun tulee uskonpuute,ei tarvi ootella yhtään =)

Poika,vielä kerran tsemppiä äippäpoli käyntiin :heart:

Jenni: Ei meilläkään olis kun noi vaunut,jollei oltas saatu käytettyinä tutuilta noita pinniksiä yms. toivoivat että haetaan ne sieltä jaloista pyörimästä =) Vielä kerkee hankintoja tehdä tovin jos toisenkin...

Nyt tää sit lähtee työhön,heippodei :wave:
 
weiss
Huomenia! Poika04, tsemppiä sinne äitipolille, mie piän peukut pystyssä, jotta kaikki olis hyvin!!! Täällä nuista pienen liikkeistä ei meinaa tulla loppua, välistä tuntuu jopa pahalta, kun myllertää koko ajan. Mahtaako herra nukkua ikinä.. Hyvähän tuo on, että liikkuu, varsinkin tässä tilanteessa. Täällä kun on aikaa mietiskellä, on tuo synnytys alkanu pelottamaan aivan paniikkikohtauksilla välistä. Tulee kun tuulesta temmattuna itkukohtauksen kanssa ja menee myös nopiaan ohi.. Kai tämä makoilu masentaa.
No, se taas tästä vali valista ja ihanaa pakkaspäivää kaikille!
 
Huomenet täältäkin!

Joo, on se kummaa miten me toukokuiset ollaankin oireilijoita. Itselläkin viime yö oli taas ihan pyllystä. Tuli just noita Katrinaisen kuvaamia suppareita täälläkin yhdistettynä kolotukseen ja mietin kans et mitähän täs oikein pitäis tehdä.. Lisäks Papu sai jonkun hepulin yhtä äkkiä ja potki ihan raivokkaana, joka oli kyl mulle ihan uusi kokemus vai enkö vaan liene herännyt tätä aikaisemmin moiseen. Mielikuvitus alkoi heti villinä laukkaamaan ja kuvittelin jo miten se on kuristumassa napanuoraan/ tms. ja sätkii viimeiset paniikkiset liikkeensä...tosi tervettä ajatuksenkulkua :headwall:

No tänään oon sit tietty tuntenu vaan pari muljahdusta ja mietin edelleen kaikkea tyhmää. Luin jostakin (taas kerran) et joku oli "tuntenu" liikkeitä vaik vauva oli ollu kuolleena jo jonkinaikaa :/ voi paska et ärsyttää tää oma pää. Huvittava kun usein kirjallisuudessa/ runoudessa ym. puhutaan palaamisesta äidin kohtuun turvaan kaikelta pahalta - ja hah - nyt tuntuu siltä et voiko tuon vaarallisempaa paikkaa enää olla: syntyis nopee (=tulis toukokuu) niin vois edes jotain tehdä, jos ylipäätään jotakin tehtävissä on.

Näihin yltiöpositiivisiin mietteisiin tällä erää :x

t.eeti & potkuri 24+5 :heart:
 
Kannattaa kyllä käydä se pisunäyte viemässä labraan, joilla noita suppareita on. Itsellä tosiaan kans supisteli paljon, ei oikein voinu kävellä ku lyhyitä matkoja niin olipas virtsaputkentulehdus, nytte antibiootti kuuri viispäivää. Meinasivat tuolla arvauskeskuksessa, että onneksi ei ehtinyt supistukset äityä pahoiksi :/ Ja kuulema kannattaa kuurin jälkee uuestaa mennä kokeisiin jos ei supparit lopu ja toki sitte lääkärikäynnille.

Joku oli sf mitasta kyselly, niin mulla rv 21 se oli 19. Kaikki oli tuolloin neuvolakäynnillä hyvin, tosin tuota supistelua sit tutkittiin ja tuollanen inhottavuus löyty...

Itellä tulee tänne kirjoteltua tosi harvoin nykysin ku tuolla kerhon puolella kirjottelen, käyn kyllä joka päivä lukemassa kaikkien kuulumisia täältäkin:wave:

sarbba rv 21+6
 
Älkäähän nyt panikoiko :hug: Kyllähän se kohtu kuitenkin varmaan on se maailman turvallisin paikka vauvan kasvaa... Nyt ollaan kuitenkin jo lähes kaikki suhteellisen hyvillä viikoilla=) menee se ihana raskausaika ihan hukkaan turhaan murehtiessa... murehditaan vasta, jos siihen on aihetta :D

Pojalle tsemppiä! Tule kertomaan mitä sanottiin...

Itsellä ei edelleenkään mitään erikoisempia, yksi elämän parhaista vaiheista meneillään=) Vauva myllää lähes jatkuen, masun päältä näkee hyvin ulkopuolinenkin missä kaveri "luuraa", kaksi isompaa tyttöstä touhottaa menemään ja häävalmistelut on hyvällä mallilla=)

äippä ja nytty rv 24+0
 
weiss
:LOL: :LOL: eeti: Mie en voinu, kun nauraa siun kirjotukselles!! Päivän piristysruiske! En mie pilkalla naurannu vaan kun olis voinu olla miun kirjottamaa.. Varmaan tämä höyrypäisyys kuuluu tuohon hormonimyllerrykseen.. Mutta on se vaan ihanaa lukea, että muutkin ovat samanlaisia hötkyilijöitä..
 
Huomenta siskot!

Joko poika kävit ultrassa, onhan kaikki ok?

Terkut 4D ultrasta!

Voi jösses kun oli ihana! Brunohan se siellä hääri ammattilaisen otteilla :) Kaikki oli hyvin rakenteeltaan; pää+aivot ok, sydän ja sydämmen verenkierto oli kunnossa. Kaikki pienet varpaat ja sormetkin löytyi ja muutenkin terveen oloinen poika siellä kellotteli. Ipana oli nukkumassa ihan ihme asennossa, poikittain ja varpaat suussa. Melkoinen trapetsitaiteiluja taitaa tulla meidän pikku päikkäristä. Yritti siinä peitellä kasvojaan käsillä, jaloilla ja vetämällä napanuoraa kasvojen eteen, mutta saatiinhan sieltä jonkinlaista kuvaa pikku-ukkelista. Pojalla oli ihan samanlainen suu kun isälläänkin :) Tuleva isä oli pullistua ylpeydestä :) Paino oli 767g, vastasi viikkoja ihan hyvin. Ulos tullessaan täysillä viikoilla olisi odotettavissa semmoiset 3500g. Syke oli huimat 171, kun jouduttiin herättelemään pientä.

Käynti maksoi 160? ja siitä sai mukaan pitkän listan kuvia ja DVD -levyn.
 
Voi vitsit, kuulostipas päikkäri ihanalta. Mä en jaksa odottaa iltaan =)
Mites noi KELAn korvaukset tuosta summasta? Ymmärsin, et olis jääny vähän päälle sata erkkii maksettavaksi sen jälkeen... Et ne niinku vähentäis jo valmiiksi kelan osuuden?

No eipä toi summa häiritse, tahtoo sinne kuitenkin, makso mitä makso=)
 

Yhteistyössä