TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

weiss
poika04: Äippäpolille miut laitettiin ja siellä tilannetta seurataan. Ei tarvii yksityiselle mennä. Neuvolastahan nuo aika herkästi laittavat tutkimuksiin, jos näillä viikoilla supistuksia tai muuta kipua on paljon. Ja tuota kohdunkaulaakin seurataan ultralla, kuin myös sitä kohdun ulko- ja sisäsuuta, mitta saattaa heittää käsikopelolla niin paljon, miulla tuo kohdunkaulan mitta oli ultralla 4,5cm, käsikopeloll 3cm ja tuota sisäsuuta ei edes voi muuten tutkia. Lähete äippäpolille vaan.. ja tsemppiä!
|O Olo on itkunen ja herkkä, liekö tällä maakuuttamisellakin osansa mielialaan, plääh, on tylsää.. No, kauniit on nietokset ja niitäkin ihaillaan ikkunasta. Hyvät viikonalut kaikille!

:wave: weiss ja pikkunen 23+6 :wave:
 
Hirmu paljon Onnea Pippa =)

Meilläkin ollaan jo sovittu hääpäivä, kesälle 2009 :heart: Ja nyt Mies odottaa mun kosintaa, kun karkauspäivänähän on naisilla "oikeus" kosia :) Oon vaan varotellu, että ei kannata ainakaan kieltäytyä, kun se mun hamekangas saattaa sit tulla ihan älyn kalliiks :) Siihen sisältyy nimittäin kaikkia oheistuotteita...tila-auto, omakotitalo, Rhodoksen matka jne :) Hih hih hii... Mutta siis kaikilla kellä "hääkuume" niin eikun vaan Naiset kosintaretkelle helmikuun 29. päivä!!!

Omaa napaa... Alkaa mun taudit jo helpottamaan, lääkkeet puree. Ainut mikä on nyt tullu, on järkyttävä lihaskipu vasemmassa kyljessä. Veikkaan että on revähtänyt tään ylettömän yskinnän ja kakomisen johdosta. Mutta pääasia, että nyt kestää jo pystyssä ja kykenee tekemään kotihommia :) Onniin ei tauti tai lääkkeet oo ainakaan liikkumisen puolesta vaikuttaneet :) Kovasti jumppaa ja taitaa tuo välillä harjoitella tulevaa NHL uraa varten ;) Ai meillä jo suunnitelmia...heh...

Tuosta kohdunkaulasta Mun mielestä se on normaalisti 3- 4 cm. Ja sit siitähän se lähtee synnytyksen lähentyessä lyhenemään. Mulla itellä se oli neidin raskausaikana koko ajan 3 cm ja vielä KYSiin saliin mennessä sitä oli 1 cm jäljellä, vaikka supistuksia ( omasta mielestä kipeitä ) oli jo reilun 12 tuntia tullut säännöllisen epäsäännöllisesti 4-10 min välein. Ja sehän se niiden lääkärintarkastusten tarkoituskin osittain on, että sitä juuri seurataan kohdun ja kohdunkaulan tilannetta.

Ja peräpukamista Mulle tuli ulkoiset, jota ei leikata pois, neidin odotusaikana. Nyt tuli sit ihan ensimmäisillä viikoilla tosi pahat ja sisäiset!!! Kävin lääkärissä, kun en enää voinut istua ja kävelykin sattui, niin sain puuduttavaa geeliä ja reseptin peräruiskeille, joita saa käytää rv 12:sta jälkeen. Peräruiskeita en tarvinnut, koska sain hyvän neuvon kaverilta, jonka jaan myös teille! Jääpalat Nii-in. Kiedoin jääpalan talouspaperin sisälle ja sit se vaan kannikoitten väliin! Eipä tarvinnut montaa, muistaakseni kolme kertaa, käytää niin johan helpotti! Juonena tuossa varmaan se, että pukamissa alkaa veri kiertää eli tukos häviää. Ja toisekseen se vie myös kivun. Oikeesti suosittelen, kannattaa kokeilla!!!

Mutta nyt tiskin kimppuun.

Mukavaa pikkupakkas päivää!

Pipsa ja Onni 22+4 :heart:

Muokattu...yllätys yllätys...tummennuksia :LOL:
 
Kiitos pipsa possujospa se mullakin ois normaalia häikkäs vaan kun edellisellä kerralla oli pidempi ja nyt sentin lyhempi.

Weiss: Jaksamista :hug:

eeti: on sullakin unet jos mullakin aina on :kieh:

Kohta pitäisi lähteä tutkittavaksi..huhuijaa sentäs pääsee taas levittelemään

 
Pippa: Roppa kaupalla onnea teille molemmille! Naimisissa olo on ihanaa, itsellä kohta 2 kuukautta täynnä ja voinen sanoa että olen onnellisempi kuin koskaan.

Ihan paska aamu jos suoraan sanon! Oksentelu tuli taas kylään, en ole vielä saanut pysymään sisällä kuin yhden banaanin. Lähdin normaalisti töihinkin ennen seitsemää mutta jouduin palaamaan takas kotios kun ei töistä tullut mitään. Istuin työpaikan vessan lattialla ja oksensi vatsanesteitä ja itkin... Onneksi pikkuinen potkia jumpsutti mahassa, se saa aina aikaiseksi paremman mielen. Rakastan tuota pientä potkunyrkkeilijää niin kovasti, mutta en voi kyllä sanoa että nauttisin tästä raskaana olosta. Tää on ollut yhtä kärvistelyä (unettomuutta, hirveitä päänsärkyjä, oksentelua, oksentelun perää, hirmuista väsymystä... :'( )Mutta olen valmis tähän uudestaankin, palkkio on kuitenkin tästä niin korvaamattoman arvokas.

Huono päivä siis tänään...
 
...ja taas täällä roikun kun ruoka valmistuu. :p

Voi Jenni30 uskon et v...ttaa kun tulee tuollasta pahoinvointia!! Ja samalla ihan huijausta tää keski-raskauden ihannointi: tuonhan PITÄIS KUULUA sinne alkuraskauteen. :hug: Et siis ole yksin ajatuksinesi: maailman ihaninta saada oma lapsi, mutta kyllä tämä raskausaika ei ole mitenkään sellaista mitä lämmöllä muistelisin - ehkä ne potkut ja liikkeet vaan haluan jälkeenpäin muistaa kun uuttaa aletaan suunnitella. Voimia!!!

Weiss ja poika: voima- :hug: teille myös!

t.eeti

 
No nii. Lääkärineuvola takana ja vaavilla kaikki ok; äippä onkin sitten eri asia :( Liitoskivut eivät meinaa hellittää, iskias vaivaa ja kaiken lisäksi paikat olivat pehmenneet ja kohdunkaulaa 2 cm jäljellä. Makoillaan taas kolme viikkoa ja katsotaan sitten :| Ei ole kiva ei. Epämääräistä painontunnetta olen tuntenut alapäässä silloin tällöin, mutta en ole sitä niin vakavasti ottanut.

Muutoin paineet ok, pissa puhdas, painoa aivan liikaa 900 g/viikko, kokonaisuudessaan melkein 10 kg lähtöpainoon (kannatti eilen syödä suolaista pekonia ja nakkeja; ei lähde sormuskaan sormesta enää ) vauvan sydänäänet 140, liikkeet ++.

Semmosia tänne.
Annaliina ja Nökkönen 24+4
 
Sainpas vihdoinkin kahlattua kaikki kirjoituksenne läpi. Tosin osittain tais mennä harppomiseksi, kun niitä oli niin paljon ja tässä työn lomassa sitä tein.

Liitos kipuja on edelleen ja tosi paljon enenemässä määrin.
Tosin on ollut edellisissäkin raskauksissa, mutta tosi paljon myöhemmin. Esikosta vast pari kuukautta ennen synnytystä ja nykyisestä kuopuksesta en ihan varmaa ajankohtaa muista, mutta ei ainakaan vielä ennen puolta väliä kuten nyt on käynyt.

Lauantaina koitettiin miehen kanssa kirpputoreja kiertää. Ollaan Arabia faneja. Mutta laahustamiseksi meni jo heti alkumetreillä.

Toinen juttu joka vaivaaa on väsymys. Voisin nukkua vaikka kokoajan, mutta ei ole mahdollista perheen ja työn vuoksi. Eilinenkin meni nuokkuessa sohvan nurkassa kutimen kanssa.

Peräpukamia sain ensimmäisessä raskaudessa ja sen jälkeen ilmaantuvat aina silloin tällöin (ulkoisia).

Huomenna on neuvola. Jos sit selviäisi miksi aina väsyttää. Itse epäilen alentunutta hemoglobinia.

Jossu & masuasukki 21+6
 

Minäkin ilmottaudun mukaan toukokuisiin kääröihin. Laskettu aika on 4.5. ja sukupuolta ei tiietä vielä, koska massunen ei sitä suostunut kertomaan. Tällä viikolla käydään 4D-ultrassa, joten ehkä loppuviikosta ollaan asiasta fiksumpia=)

Kaikki on mennyt hyvin, jos unohdetaan alun monen, monen viikon paha olo :'(

Nyt vaan jatkellaan odottamista :)

Mamma 25+1 ja Massunen
 
Voi himputti, nyt sitten Annaliinallakin makoiluvaatimus :/ Tuo on tosi harmillista, odottavan aika onpitkä, mutta teidän kohdalla se on varmaan Mega-ennätys-pitkä! Sympatiat kaikille saikulla olijoille!

Tervetuloa Edla :) Meillä onkin sama laskettu aika ja 4 D:kin tällä viikolla. Mulle sanottiin tuosta, että vaavi ei näy välttis kokonaan kuvassa yhdellä kertaa, mutta muuten tuo ei ultraamista haittaa. Jänskättää jo ihan kamalasti :)

Eilen käytiin elokuvissa, enkä tajunnut katsoa leffan kestoa. Aloin jo puolentoista tunnin kohdalla pyörimään penkissä kuin väkkärä. Sehän kesti hemmettiläinen melkein kolme tunti! Arvatkaa oliko kankku hellänä jo aamulla töihin tullessa? Kyllä oli!

Päikkäri + valivali-äippä 25+1
 
heissuli..mä meen keskiviikkona tarkempaan syyniin äitipolille..3 viikkoa saikkua ja lepoa sitten katsellaan taas uudestaan sitä ollaan jo helmikuun puolessa sillon.. Mut ainakin paikat oli kiinni katsellaan sit muut jutut ultralla tarkemmin ei tarvii arvailla...kuunneltiin neuvolan puolella sit sydänäänet ja vahva pumputus oli..sitä sf mittaa ihmettelin niin mittas uudestaan ja 20 cm oli. Sano vaan ettei ihme jos oot vähän ihmetellyt tuota mittaa :D

mut ihana nähä tirriäistä taas keskiviikkona.
 
Ensiks PIPPA onnea hirmusesti!!! :heart: :flower:

On tullu tovi vietettyä taas hiljaiseloa...jotenki tämä koko raskaus ollu niin vaikeeta et...en ois kyl osannu kuvitella et se näin vaikeaa on. Ensiks oli ne kaikki sikiötutkimukset ja epäilyt ja nyt sitte ite oon voinu huonosti ja saikulla oon vähän väliä. Lähinnä seläntakia. Jotenki minäki ootan sitä et millon alkaa se ihana odotusaika...tuntuu että oon ihan nuutunu ja nääntyny. Tosin nälästä mä en ainakaan kärsi. :LOL: On tullu tota painoo ihan kiitettävästi, sellaset 9 kiloo.. B) Mut pääasia on et lapsosella kaikki tuntuu olevan masussa hyvin, vaik mamma sit vähä lihoski. :D Liikkeitä tuntuu aika paljon, välillä on kunnon tsempalot tuol masus ja sit välil taas ei jaksa ihan niin paljo temmeltää.

Itellä alkaaki sit laihutus operaatio heti ku synnytykstä on selvitty. meillä on nimittäin häät 2008 vuojen loppupuolel. Tarkkaa päivää ei viel oo, mut puvun kerkesin ostaa jo ennen tätä ilo uutista pienokaisesta. Ja en tohon ikähommaankaan oo vastannu ni täällä molemmat täytetään tänä vuonna 25.

Vauvan vaatteita oon ite hankkinu alennusmyynneistä, tosi hyvät alennukset ollu, ja sit kirpparilta. Ite en osta ihan pienimpiä kokoja kun ne niin vähä aikaa menee ja varsinki ku kesä vauva on...Vaunut on jo hankittu ja seuraavaks ois sit sänky ja turvakaukalo, tosin neki on jo valmiiksi katottu. Anoppi aiko ton sängyn investoida ni meil jää sit se kaukalo. Mun vanhemmat osti rattaat.Tuli tuleval papalle joku vimma et pitää saada ekal lapsenlapsel ostaa vaunut, ja en kyl hirveesti laittanu vastaan.

Nyt täytyy rientää kauppaan. Tekee julmetusti mieli trio jäätelöö...pakko siis saada sitä. Ilmeisesti neiti tuol masussaki sitä haluaa ku kunnon elämä alkoi. :LOL:

Hyviä vointeja kaikille!!!

liinu83 ja möykky 23+1
 
edla tervetuloa Lisään sut listaan.
annaliina ja poika pahoittelut saikuista ja makoilukäskyistä. ikävää.
keskiraskauden ihanuudesta kyllähän tähän kaikkea vaivaa mahtuu. Täytyy vaan ajatella toukokuun palkkiota.
jenni30v. äärettömän pahoillani, että sulla alkoi taas huono-olo. Onneksi olen itse nyt säästynyt viimeiset viikot siltä. Mutta ensimmäiset viikot tuli kyllä oksennettua yötä päivää.

Mies on vielä hiukan yli viikon jenkeissä ja täällä on hiukan tylsää. Niin sitä vaan toisen kanssa on mukavampaa. Tosin kotiin tullessaan tuskin enää mahtuu sänkyymme. Olen täyttänyt sen kaiken maailman tyynyvirityksillä, että olisi kivempi nukkua kyljellään.

Kirppu on ollut aika hiljainen tänään. ilmeisesti riehui viikonloppuna niin paljon. Vain vähäistä möyrimistä ja muutama kipeäpotku aamulla.

Huomenna neuvola. jänskättää hiukan. Luultavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja painon nousu pysynyt kohtuudessa. Toivottavasti.
 
Terveisiä neuvolasta!

Vauveli voi hyvin ja kovasti jo potkii mamia vähän väliä :D
Pissa oli puhdas ja hemoglubiini(ajatuskatkos,et miten kirjoitetaan)141 eli ei ole raudasta puutetta.Painoa on tullut lähdöstä vain hurjat 700g.JIPII!
Sain aikoja synnytysvalmennukseen,kelanlaput ja sitten vielä tarvis varata toi sokerirasituskoe vk26!
Tuntuu,että aika mennee siivillä...

Tein tänään hyvät kaupat Brion hoitopöydästä ja Gracon matkarattaista.En voinu kieltäytyä,kun hinta oli niin erinomainen ja kyllähän noita matkarattaita tarvitaan jossain vaiheessa,kun miehen kanssa aikas paljon reissataan kotimaassa!
Huomen sitten haen myös syöttötuolin ja ke sitterin,kun nekin uudenveroiset ja sain yht.20e!!!

Onkos muut ostelleet jo paljonkin vauvatarvikkeita vai olenko ainut hätähuosu?!?

Tilaatteko vai ostatteko liikkeestä vaunut?Ja millaisia olette katselleet?


Mukavaa talvi-iltaa kaikille :D Täällä ainakin sataa lunta kuin saavista.
 
Moro! Neuvolassa käyty. Vauvalla oli kaikki Ok =) Pipalle Onnea tervetuloa rouva kerhoon ;) meilläki muuten ens sununtaina isänän kans 1v hääpäivä. =) Jotain kivaa vois kekata.Täällä kans koko päivän satannu lunta ihanan valkosta joka paikassa. =) Ei kai tässä sen kumempia palaamisiin :wave:
 
Pippa paljon onnea :flower:

Kaikille vaivasille ja pahoinvoiville paljon voimia!! :hug:

Tervetuloa joukkoon edla!

Hemuli: Täällä vaunut ostettuna,tilattiin netistä vauvattaresta. Ja pinnis,hoitopöytä ja vanna saatiin vähänkäytettyinä tutuilta. Ja jossain vaiheessa noudetaan turvakaukalo ja sitteri,myöskin tuttavilta käytettyinä....,eli aikasessa ollaan täälläkin :D

Yhdyn kyllä siihen ettei tää raskaus yhtä auvoo ole... :/ Pikkuinen on ollut tänään kovin hiljainen ja sekös sitten huolettaa...plaah...tiedän kyllä että sillä on näihin rauhallisiin päiviin taipumus,mutta voi kökkö että inhoan niitä päiviä :kieh: Kun oikein asettuu kuulostelemaan,niin saa muutaman potkun palkaksi,mut siinä se... saa luvan aktivoitua huomiseksi...

Onko muiden masukeilla tällästa vaihtelevaa aktiivisuutta?

Repa ja kutvonen 23+6
 
Pipalle onnea rouviutumisesta. Naimisissa olo on kivaa!

Edla tervetuloa joukkoon

ja kaikille lepoon joutuneille :hug:

taalla kurja ilma ja olo, nyt on alkanut korvaakin pakottamaan, toivottavasti antibiootit alkais pureen, nyt olen ottanut myos panadolia, taitaa babykin olla alamaissa kun ei ole liikuskellut juuri ollenkaan.

Katrinaianen minulla kaytossa sellainen kolmiotyyny etta kun kellahan takas selalleen niin oikeen kylki jaa hieman koholle, olen miettinyt myos tyynyjen lisaamista, kun selka tahtoo puutua, mies valitti etta pystytan parrikaadia keskelle sankya...

Huomenna 23 viikon ultra (rakenne) =)

LC
 
LondonCalling taitaa olla hiukan samanmoinen sängun tyynyvarustelu meillä menossa. Hassua. Mutta kieltämättä alkavat nukkumisasennot olemaan hiukan epämiellyttäviä ilman tukia ja mun täytyy ainakin pitää tyynyä seläntakana etten koko ajan kellahtaisi selälleni.

Mikäköhän olisi sellainen normaali painonnousu viikolle 24 mennessä? On tietenkin kovin yksilöllistä. mulla kun ei alkuun tahtonut paino nousta ollenkaan ja nyt olen ihan varma että kahdessa viikossa on tullut kaksi kiloa lisää.
 
Ekaa mä tässä yritän saada ulos... neuvotellaan sitten jatkosta myöhemmin ;)
Kättäri tai naistenklinikka on mun vaihtoehdot. Tammisaari olis kuulemma ihana paikka, mutta sinne on tota ajomatkaa eli mieluummin vähempi autossa oloa kun se tosipaikka sitten tulee...

Hemulille, mulla on vaunut ei mitään muuta. Olen vissiin ollu aika skeptinen koko raskausajan etten ole uskaltanu hankkii mitään valmiiks. Autoon kaukalo ja äippäpaketin tilaaminen olis vissiin ne kaikistä tärkeimmät. En mä oikein tiiä edes tosta hoitopäydästä, et hankinko sitä... mitäs jos mä olenkin sängyllä vaihtaja? sit se on ihan turhaa. Tosin Ikeassa on aika halvalla niitä. Mä skottina ihmisenä tietty odottelen et broidit ja serkut alkaa tarjoileen niitten vanhoja tavaroita :whistle:

Hei, sellanen kysymys, et onks kukaan käyny sillai Stokiksessa nyt lähiaikoina, et olis käyny jossain äitiysliikkeessä? Mä epätoivosesti etin äitiyshaalareita (isompaa kokoa ku 34-38) ja niitä ei tunnu löytyvän olleskaan... olen ensi viikolla menossa duunimatkalle (jos enää päästävät mut koneeseen, hih). Voisin käydä katteleen, en vaan tiiä mitään liikkeitä, paitti ne muutamat mitä meilläkin täällä on...

Näihin kuviin ja tunnelmiin

Edla ja massunen

 
Huoh...huomenta. Mahdoton väsymys, esikko herätteli pitkin yötä ja nousi ylös törkeän huutokohtauksen jälkeen 5.30..No, katellaan hetki lastenohjelmia ja käydään varhaisilla päikkäreillä yhdessä. Sit vois alottaa tän päivän uudelleen. Harmittaa ,kun kerrankin olis hyvä sää ulkoilla ja meidän päivä alkaa näin. Tokko tuota ulos keretään ennen pimeää :(

Mielialat vaihtelee, kuten edellisestä voi päätellä, sormennapautuksesta. Mies on saanut lähdöt jo useamman kerran, en taas siedä mitään unohtamisia tai muita hölmöilyjä. Tempperamenttinen olen muutenkin, ja näköjään tämä "seesteinen raskauden keskivaihe" purkautuu mulla näin. Ei tod ole seesteistä...

Neuvolassa käyty ja painoa tullut jo 9kg! Niin tuli esikoltakin, tällä kertaa en aio tuosta vauhkota. Muutoin kaikki kunnossa, paitsi että neuvola täti antoi ihme ohjeita Kelan papereihin täyttämiseen. En kuulemma voi saada vielä tietää äitiysloman pituutta, kun ei tiedä milloin vauva syntyy. Haloo!! Lisäks ohjeisti, että kaavakkeeseen tulee täyttää minkä verotuksen mukaan rahan haluaa. Eihän siinä koko kaavakkeessa edes ollut enää sellasta kohtaa! Soitin Kelaan, ja totta; Heidän atk järjestelmä tunnistaa automaattisesti, että kotona on alle 3 v lapsi jne. Taitaa painaa kyllästyminen tätä neukkarin tätiä, kun ei jaksa paneutua perustyöhönsä...Ja taas olen arvostelemassa, mutta tottahan tuo on.

Toivottavasti muilla iloisemmat päivät, pitää itekin jaksaa olla ihmisiksi

Sinuhe ja Ukkeli 22+1
 
Repa:Mä en yhtään ihmettele jos hiljaiset päivät ns. säikäyttäävät. meillä pienokaisella on nyt ollut paljon hiljaisempaa kun aiemmin jo useamman päivää(5) ja eilen sitten mainitsin siitä neuvolassa samalla kun kuunneltiin ääniä en edes mitenkään erityisemmin itse ole säikähtänyt mutta se täti sano et sit on ehdottomasti mentävä äitipolille kun mulla on ollut muutakin vaivaa ja tarkistettava että vauvalla kaikki ok. Ei liikkunut sydänääniäkään kun kuunneltiin aika pitkään ja täti koitti herätellä pientä. Mut toivon et kaikki on silti hyvin ja nää on vaan näitä hiljaisempia hetkiä. Olen enemmän noista suppareistä ollut huollissani niin en ole osannut jotenkin säkähtääkkään.

Onko normaalia et sisätutkimuksen jälkeen tulee kauheen kipeeksi?Mä olin koko eilisen illan ja alkuyön kauheen kipee.(mielttömät kuukautiskivut).ja jotain limaa työnti alapäästä..koitin tihrustaa et onko siinä verta matkassa ehkä vähän mut ei ainakaan paljoa.
Poika04& papu24+5 ( 10viikonpäästä ollaan jo mammalomalla =) )
 
weiss
Hui poika! Siis huomenta! Eikös siulla ole jo huomenna tuo äippäpolille meno? Miulle sanottiin, että jos alkaa tulla kipiämpi olo tai limasta vuotoa, niin heti yhteys tuonne päivystykseen.. Seuraahan nyt tuota oloas ja otat rauhakseen. Itellä niin ihana yö takana.. Ukko kuorsas koko yön ja jos välillä hetkeks hiljeni, niin eikö sitten pikkunen heränny ja noustava oli vessaan.. No, päikyille tästä on mentävä. Onneksi huonon yön jälkeen on lupa (pakko) mennä nukkumaan. Ukko vei jopa kiiruussa tytön tarhaan. |O Palataan.. |O

weiss ja pikkunen rv 24+0
 

Yhteistyössä