TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Huomenet kaikille |O

Täällä yksi valvottu yö takana, ihan pöhkö olo :p Illalla en löytänyt neuvola vihkosta mistään ja en saantu sitten rauhaa, kun se oli "kadoksissa"... Itkua jo tuhersin, että musta tulee kamala äiti, kun hukkaan vauvan kuvatkin heti :headwall: :LOL: No, piti punkasta nousta puolilta öin etsimään sitä ja sitten ollaankin oltu jalkeilla siitä asti :eek: Ei uni maita, taitaa tässä mennä vuorokausi rytmi hiukan sekaisin!

SupistuksistaMinulla tulee päivittäin, useasti!Ovat alkaneet tuntua selvemmin, alkaa ylhäältä ja menevät alaspäin... Mitään kipua ei ole, välillä hiukan semmoista menkkamaista jomoa, mutta siinä se... Mielessä käy kuitenkin, pitäisikö lähteä lääkäriin :ashamed: Ensi viikolla olisi kyllä neuvola ja samalla se lääkäri, mutta siiihen on puolitoista viikkoa...
Vauva möyrii ahkerasti, on niitä hiljaisempiakin päiviä liikkeissä. Ja silloin ollana hupolissaan ja tökitään masua aina kun ollaan pitkällään :wave: Myönnän, maalaan nopeasti kaikki kauhukuvat, kun vähänkään epäilyttää ja siksipä en osaa nauttia tästä "auvoisesta ajasta" kunnolla :$

Mies kokeili ekan kerran vauvan liikkeitä masun päältä ja reaktio sai mut repeämään ihan totaalisesti!!! :LOL: "HYI, se on ihan kuin Alien!!!" ja vetäisi käden nopeasti pois :LOL: Moni varmasti oisi loukkaantunut, mutta tuon tietäen, se ei todellakaan tarkoittanut sitä niin, vaan varmasti tuntui oudolta :p Huvitti lähinnä se reaktio, ihan ku se ois pelästynyt :LOL: Mutta eipä ihme, onhan se kummaa varmaan miehen mielestä että siellä masun sisällä möyri jotain muuta kuin pieruja ja sitten kun uskaltautuu koskettamaan ensimmäisen kerran sitä liikkuvaa otusta, niin se potkaisee oikein napakasti ja möyrii ympäriinsä :LOL:

Plah, pitkä päivä edessä, se väsy iskee iltapäivällä viimeistään ja sitten ei kyllä ehdi enää päikkäreille :| Illalla taas menoa vaikka kuinka...

 
weiss
poika mitä jos soittaisit varmuuden vuoksi sinne polille! Kun ei näistä voi tietää. Saisit mielenrauhan (ja miekin saisin..). Onneksi ei kuitenkaan kipuile enää. On täälläkin hiljasempia päiviä ja silloin miekin kyllä hypin seinille ja koitan vähän väliä tökkiä pikkusta hereille, onneksi sitten yleensä niinäkin päivinä alkaa iltaisin tuo kauhia rumba. En taia saaha untakaan, kun mietin tuota poikaa.. toivottavasti kaikki olisi hyvin..
 
Ajattelin et soitan jos alkaa verta tulemaan..kysyn sit huomenna et mitä mieltä on se tohtori. eiköhän kaikki ole ok kun kipu nyt hävisi yön aikana otan rauhallisesti tänään...kiitos ajatuksista =)
ja toivottavasti vauvat riekkuuvat massuissanne urakalla =)
Nyt puurolle. :D
 
Huomenta,

Hui poika04, toivottavasti mitään jatkoo ei seuraa...

Tosta liikkumattomuudesta mulla on viime viikolta kokemusta...
Mulla oli 3 päivää, niin etten tuntenu mitään liikkeitä... Tökin, heiluttelin mahaa ja join makeeta mehua... joo, joku on sanonu et se jeesaa ku vauvan verensokeri nousee. No eipä ollu vaikutusta meille...
Lopulta sitten soitin polille, selitin tilanteen ja ne totes, et paree mennä käymään siellä vielä samana päivänä ja mielellään mahdollisimman nopeesti. Sydänäänet tsekattiin ja lääkäri vielä halusi varmistaa etten ole supistuksien takia vuotanut vettä ulos ja et masussa on kaikki kondiksessa. Siellä oltiin pikkasen uneliaita, eikä meinattu herätä tökkimiseen, mut sit me onneks herättiin. Oli kuulemma sellaisessa asennossa, että potkii mua suoraan selkään ja sen takii en ollu tuntenu mitään. Hassu fiilis tuli ku näki et toinen potkii minkä pikkujaloistaan pystyy ja mä en tunne mitään ja sit välillä sattuu oikein kunnolla....

Noh, säikähdyksellä selvittiin =)
 
Juuh, mie myös lähtisin käymään tohtorissa, jos ei vuorokauteen tuntuisi mitään. Noirmaalisti kun tuo mellastaa vähän jatkuvasti, niin huolestuisin ihan äärettömyyksiin, jos ei liikuskelisi siellä... Välillä on niitä päiviä, kun huomaa, että vauva on "väärinpäin" massussa" ja potkii joko seuoraan selkään päin taikka sitten istukkaan (edessä) mutta aina se viimeistään illalla kiepsahtaa niin, että tuntee taasen, kuinka siellä mellastetaan ja harjoitellaan ties mitä extreme-temppuja :heart:

Ru 22+3
 
Huomenet=)
Liinu83: jokos sulla on häävalmistelut kovassa vauhdissa? Mulla pukkaa jo "ressiä" päälle, kun meidän olisi tarkoitus sanoa tahdon kesällä, samalla kun tämä pikku- kolmonen kastetaan... =)

Poika04: ei voi olla totta, että sulle taas sattuu ja tapahtuu... toivottavasti ei nyt mitään suurempaa.. mullakin oli kyllä jo sen ekan lääkärinla:n jälkeen paikat ihan älyttömän kipeet, mutta ei mitään vuotoa kyllä... :/

Tervetuloa edla!

Mulla tämä raskausaika on aina ollut ihanan seesteistä, kun ei kerran mitään isompia vaivoja ole milloinkaan ollut=) Toissapäivänä just sanoin miehelle, että en kyllä halua ees ajatella että oisin viimosta kertaa "pappia kyydissä", nyt jo tulee ikävä tätä aikaa, kun ajatteleeki :ashamed: noh, ehkä se neljäs vielä... tai viideskin... miksei myös... :saint:

Vauva liikuskelee ja möyrii päivittäin moneen otteeseen ja taitaa harjoitella, luoja ties mitä, kun eilen illallakin liikkeet tuntu tonne mun takalistoon päin :LOL: pakko oli vaihtaa asentoa... kovin alhaalla meidän asukki silti koko ajan hääräilee, mun puolesta saa pysyä siellä vaikka loppuun asti...

Tänään pitäisi esikkoa viedä kerhoon ja huomenna tulee neuvolantäti kotiin tekemään 3-v. tarkastusta nuorimmaiselle=) Oletteko tarjonneet neuvolan henkilökunnalle tälläisilla käynneillä kahvia tms.? En yhtään muista miten menetellä... esikoisesta taisin silloin ekalla kotikäynnillä sumpit kiehauttaa..

äippä ja nytty rv 23+6
 
Poika04: Tuosta vuodosta...Mä olen itse ravannut tuon verenpainetaudin takia TAYS:in äitpolilla ja siellä olen lukenut näytteen anto vessan seinästä tuosta vuodosta sisätutkimuksen jälkeen (olivat sinne laittaneet ohjeita). Siellä sanottiin että vähäinen tiputtelu on normaalia sisätutkimuksen jälkeen muutamana päivänä. Jos verta alkaa tulla runsaammin, sitten pitää ottaa yhteyttä. Mielenrauhan saat tietysti parhaiten kun soitat tuonne äitipolille. Mulla ainakin välillä tulee aina hieman "tuhrua" kun miehen kanssa innostun "jumppaileen" vällyjen välissä. Ensimmäisellä kerralla kun noin kävi soitin neuvolaan, mutta siellä rauhoiteltiin että limakalvot ovat keskiraskauden aikana oikein turpeat ja veriset ja saattavat hyvinkin helposti vähän vuotaa. Kun tihkuttelu ei vaan jatku on kaikki ok...
 
Voi sinua poika! Soita sinne tohtorille. Kuulostaa tosi kenkulle tuo tilanne :(

Mä kans kuulostelen ipanan liikkeitä koko ajan ja tuo imelän syönti muuten tepsii ainakin mulla. Heti kun jonkin patukan popsii, niin kohta tulee kiitollisia töytäisyjä massuun :) taitaa olla äitin poika :) Nuo liikkeet tuntuu mullakin melko alhaalla, kaippa se on ihan normaalia, vaikka viikkoja on jo yli 25...

Noista vaunuista Hemuli: Mä ajattelin tilata nuo netistä. Joko Suomesta, tai Saksasta. Saksasta tilattuna näyttäisi nuo kärryt olevan 150? halvemmat. Kävin katsomassa ensin vauvamaailman sivuilta Hartanin yhdistelmiä ja googletin sitten "hartan racer", sieltä pompsahti heti monta linkkiä. En ole kyllä vielä tilannut, mutta kai sitä pitäis jos meinaa, toimitusaika näyttää olevan 6 vkoa..

Muut hankinnat on kans kovaa vauhtia menossa; sitteri ja kaukalo olis jo valmiina. Sänky puuttuu enää suuremmista hankinnoista.
 
Huomenta kanssasisaret! :flower: Täällä on monen päivän "taantumavaiheen" jälkeen taas normaalin iloinen olo =) Kaipa se vaikutti, kun mies palasi viikon reissulta ja on ollut jotenkin poikkeuksellisen ihana viime aikoina :heart: Yleensä hermostuu muhun aika helposti - tällainen tättähäärä ja pomottaja kun olen :p - mutta nyt tuntuu hänellekin hermot jostain kasvaneen! Ja on se niin ihanaa, kun hän jo nyt kertoo vauvalle rakastavansa tätä hyvin paljon, vaikkei pieni ole edes maailmassakaan!! Näin ne "kovat" miehetkin pehmenevät, kun vauvoista on kyse: saas nähdä miten pikku-neiti kietookaan isin pikkurillinsä ympärille ;)

Meillä Nirppu liikkuu niin paljon ja jatkuvasti - sekä ennenkaikkea säännöllisesti! - että lempinimi on kovaa vauhtia vaihtumassa Marakatiksi :LOL: Sen maallinen möyrintä ja potkunyrkkeily on tuolla massussa menossa ympäri vuorokauden! Minähän olen tuntenut liikkeet jo todella aikaisessa vaiheessa, rv 15 (ja olen ensiodottaja), ja istukka kun on takaseinässä ja Nirppu makoilee kyljellään kasvot massuuni päin niin kyllähän nuo muksaisiut tuntuvat! Mutta en osaa kuvitellakaan miten sekoisin ja hermostuisin, jos tuolle ikiliikkujalle tulisi "rauhallinen päivä" :/ Mutta poika04; eikös viiden päivän hiljaiselosta pitäisi jo ehdottomasti käydä kurkkaamassa pienen vointi..?

Luin eräästä Odotus- kirjasta, että rv 26 alkaen pitäisi alkaa tehdä liikelaskentaa: joka päivä rauhoittua makoilemaan samaan aikaan päivästä ja odottaa, koska kuusi (6) liikettä/potkua on täynnä. Ja merkitä tämä kellonaika ylös. Ja jos ei kuuden tunnin sisällä saa noita kuutta liikettä täyteen - makeasta mehusta, kevyestä tökkimisestä yms. huolimatta - niin sitten pitäisi lähteä lääkärille.
Tosin sikiötkin ovat yksilöitä, joten varmasti mukaan mahtuu rauhallisempiakin versioita, mutta itse olen ajatellut aloittaa tuon laskennan ensi viikolla (27. viikko käynnistyy).

(.) Täällä olo on aika lailla normaali =) Supistuksia ei ole enää ollut pariin päivään ja lantion löystymiskivutkin ovat ihan siedettäviä. Yötkin menevät jo paremmin. Ihan innolla odotan maanantaista töihin paluuta, jos vointi näin hyvänä pysyy, koska alan tulemaan mökkihöperöksi täällä kotona :/ Ja kun pidän vielä pikkuisen lomaa ennen äippävapaalle jääntiä niin minullahan loppuu työt jo 14.3.!! Maanantaina siis kun palaan "sorvin ääreen" niin töitä on enää 1,5kk :eek: Jaiks!

Vaunuista sen verran, että piipahdettiin eilen illalla Espoon Suomenojan Lastenvaunutukussa, jossa olisin odottanut olevan paljon eri vaunuvaihtoehtoja (vähän tuo tukku- sana antoi sellaista odottaa..). Vaan mitä vielä: muutamia kärryjä rivissä ja ainoa merkki, jonka tunnistin oli Teutonia - joita myynnissä oli hurjat 4 kpl :eek: Työntelin sitten huvikseni joitain Jovi- merkkisiä vaunuja, jotka kyllä olivat mukavan korkeat ja tällaiselle 180- senttiselle muutoinkin sopivat ;) Antoi uskoa, ettei minunkaan tarvitse selkä kyyryssä tuolla kylillä Nirppua kärrätä!
Samalla reissulla muuten pisti silmään, että BabyBjörnin musta rintareppu maksaa uutena 90e - ja me saimme netin kautta 4 kertaa käytetyn, samanlaisen repun 35e:lla! Hyvät kaupat siis tuli tehtyä :p Tästä innostuneena ajateltiinkin etsiä mahdollisimman paljon noita "isompia" hankintoja käytettynä!

Mutta nyt ripustamaan pyykkejä ja petaamaan sänkyä.. Jospa sitten lähtisi ennen lounasta pikku kävelylle: ulkona kun on pitkästä aikaa pakkasasteita - hurjat -1c :LOL:

Hei hei :wave:

Carmen ja Nirppu rv 25+2
 
Carmen: Ne jovi- merkkiset on ihan ORA:n vaunut=)

Ja itse en tuota liikelaskentaa ole harjoittanut, kuin vasta ihan viimeisillä viikoilla... Koska eihän kellään luulisi olevan 6 tuntia päivässä aikaa kytätä niitä liikkeitä :eek: ihan varmasti joku potku menee ohi, noin "pitkässä juoksussa"... Ja jos nyt aletaan niitä liikkeitä laskemalla laskemaan, niin kohta on neuvolat täynnä sydänäänten kuuntelijoita, koska ensisynnyttäjät saattavat tuntea ensimmäiset liikkeet vasta rv 24...

äippä ja nytty rv 23+6 :heart:
 
Voi hitto! Kirjoitin pitkästi ja sinne viesti katosi taivaan tuuliin. Ärsytys. |O

Poika04 Paljon tsemppiä sinne. Ota yhteyttä äippäpolille. :hug: Voi sinua ressua.

carmen teidän nirppu ja meidän kirppu majailevat masuissa samoin päin. Minäkin tunsin liikkeet ensisynnyttäjäksi ajoissa. ja kova on meno masussa. hiljaisinakin päivinä tuntuu useasti ainakin möyrintää ja joitain pieniä tumauksia ja vaimeampia liikesarjoja. Hiljaisia päiviä on harvoin ja kirppu on todellinen tehopakkaus, potkuja ja lyöntejä satelee. onpa tuo neiti alkanut venyttelemäänkin niin, että näkyy masusta ulospäin. :heart:

Mulla on tänään neuvola. Oikeastaan ihan odotan sitä. Kiva mennä jutustelemaan ja kyselemään kaikkea typerää mikä nyt huolestuttaa ja mitä ajattelee. Olo on vaan hiukan flunssainen. Ikävää. mittailin tuossa kuumettakin, mutta eipä ollut kuin 37´c, joten tuskin tästä ihan sänkyyn joutuu makailemaan. =) Hyvä niin.


vaunuista olen käynyt hiukan katselemassa ja alan kallistua Brioihin, tältä norjasta kun ei kaikkia samoja merkkejä löydykään kuin suomesta. Myös kehuvat SIMO:n vaunuja. Olivat vaan mielestäni aika raskaat. kolmipyöräisiä en todellakaan halua. on jo päiväkodissa todettu, että ovat hankalia kuljettaa ja niillöä näkyy olevan ihan oma tahtonsa. Menevät minne sattuu.

Meillä on tänään tyttöilta. Kivaa, piristystä tähän yksinolija arkeen. mieskin tulee kotiin vasta viikon päästä. Ajateltiin tehdä jotain hyvää ruokaa ja vuokrata joku hyvä leffa.

Huomenna sitten takaisin töihin.

katrinainen ja kirppunen 23+6 tai 24. En enää tiedä.
 
KIITOS KAIKILLE!

Huomenna sitten menen polille tarkastamaan vauvan tilanteen...Onneksi kaikki vuoto näyttäs hävinneen.(juuri kävin tarkistamassa).Tottakai sitä huolestuu kun liikkeet vähenee tosi tosi paljon mutta jospa se vaan potkii toiseen suuntaan *tsemppaa* itseään..Mutta toivottavasti kaveri nyt piristyisi ja alkas huitomaan entiseen tahtiinsa..on ollut melkonen potkuri tähän mennessä.

Jokohan tänään uskaltas aukaista sen vauvanvaatelaatikon vois tehä inventaariota et mitä tarvitaan...ja vois päättää et otetaanko äippäpakkausta mutta taikauskoisuus painaa et entäs jos...kun minä tämän nyt aukaisen =) Jos sattuu vaikka lapsukainen aikaaseenkin mailmaan tulemaan.

nyt tuntu joku pieni nykäisy :D miten voikaan tulla onnelliseksi pienen pienestä liikkeestäkin kun sitä niin kauheesti aina oottaa :heart:
 
poika04 olet kuitenkin ilahduttavan pirteänä nyt. Kyllä kaikki järjestyy.

äippä84 en tiedä mikä tuon kahvittelun suhteen on tapana. mutta itse ainakin ilahtuisin suunnattomasti jos minulle olisi kotikäynnin yhteyteen varattu kahvia tarjolle. =) Tuskin siitä ainakaan haittaa on.
 
Katrinainen: pakko pysyä positiivisena, ihan vauvan takia =)

Äippä: meillä ne ei käy kun kerran sillon alussa kotona, mä sillon laitoin kahvit ja kahvileivät..ihan mielissään näytti olevan :D en sit tiedä onko muilla tapana
 
kiitokset kahvikyselyyn vastanneille=) taidanpa minäkin sitte sumpit keittää... juu täällä käydään myös silloin kotona, kun vauva on n. viikon ikäinen, mutta nyt on uusi systeemi tämä 3-v. tarkastus... saa valita et meneekö nlaan vai tuleeko täti kotiin.. ja meiltä kun on neuvolaan matkaa n.30 km, niin ajattelin säästää bensat kun kerranki on mahollista :LOL: :whistle:
 
Kiva kuulla että poika on jo pirtsakampi, varmasti kaikki kääntyy hyvin päin, kun siellä se ipana-pipana jo alkaa nykimään. Ollut jossain hassussa asennossa siellä, ettei ole tuntunut :hug:
Joillainhan tulee vuotoa koko raskausajan, mietin että millä mielenterveydellisellä tasolla mie itse olisin jos vähänkään näkyisi punaista pöksyissä. :x

Noista kaffetteluista, niin kyllä mie vaan keitän kahvit ja teen jotain evästä, jos vaan tädillä on aikaa :p Harvempi niin kai tekee, ainakaa mie en ole kavereiden kertoneen koskaan moista...? No min nyt kahvittaisin vaikka putkimiehetkin, ihan sama kuka mun seuraksi tulee :LOL:

Meillä tosin on toistaiseksi ainakin euvola ihan tuossa nurkan takana, oiskohanmatkaa peräti pari sataa metriä :saint: , ei pääse väsymään :LOL:
Tuntuuko muista, että niitä neuvola käyntejä saisi olla useammin? Kohtahan me kyllä siirrytään siihen 2xkk-seurantaan, kiva vaan. Tämä kerran kuussa-systeemi ei sovi mulle, liian pitkä väli saada tdeta, että kaikki on hyvin..Puolessa välissä viimeistään olen ekrennyt kuvittelemana jotain ja sitten painin niiden asioiden knssa, kun ei enää viikkoa ennen aika kehtaisi lähteä kuunteluttamaan :heart: -ääniä tms... Ja kun se täti tosiaan on mitä on, niin eipä se mitään auttaisikaan, ei siitä mitään tukea saa :( Plöööh...

Kohta mulle tuleekin kaffe-seuraa, kivaa! Ei tarvi kököttää koko päivää yksikseen :whistle:
 
Mymmelis: Ikävää kun on sellanen neuvolatäti. Meillä on aivan ihana täti, mulle se heti ehotti äippäpolia ja halusi tarkistaa sydänäänet. En kerennyt suutanikaan aukaista et tahtosin päästä ultraan. Muutenkin hän on tosi kannustava ja huolellinen.

pitää rueta vähäksi aikaa päikkäreille kun päätä juilii...

poika ja pienenpieni papuseni
 
Lunta tupaan, jee!!

Ihana ilma! Olin sauvakävelee ja tekipä hyvää sielulle ja ruumille.

Onpas täällä taas liikennettä, kivaa =) Mymmelis: oon ihan samaa mieltä et neuvolakäyntejä vois olla useammin, jos sitä haluais. Kaikkihan ei varmaan edes halua, joten luulis ettei sinne mitään super-ryntäystä kuitenkaan tulis.. Mä oon käyny neuvolassa vasta kolmesti, jota kaverit on kyllä aika lailla ihmetelleet ja itse asiassa eka neuvolalääkäri on vasta puolentoista viikon päästä. Johtunee varmaan siitä kun kävin yksityisellä ultrassa? Kuitenkin aika vähältä tuntuu.

Ymmärrän hyvin Poika sua, ettei huvita lähtee "joka tipasta" lääkäriin, vaikka eihän siinä taas toisaalta mitään menetä. Tiedän vaan itsestäni et syystä tai toisesta kynnys on korkea, en tiedä miks. :ashamed:

Katrinainen kolmipyöräisissäkin on hyvin eri malleja. Etupyörän saa hyvissä malleissa lukittua, jolloin se ei mene minne sattuu ja kääntyminen on kuitenkin näppärämpää kuin nelipyöräisillä. Itse hankin kolmipyörät usean ystävän suosituksesta ja uskon kyllä et ne on mun tarpeisiin hyvät (paljon maastoliikuntaa ja lenkkeilyä). Mutta kukin stablatkoon tavallaan eli maku-/ tarveasioitahan nuo ovat :)

Ja painosta: itse otan nyt asiaan kevyemmän asenteen. Oon aika stressaaja tuon painon kanssa jo tavallisestikin (työssä oltava tietynlainen) ja nyt kun tuota painoa on tullut oikein roimasti - tällä hetkellä 13kg lähtöpainoon - vaikka syön terveellisesti ja liikun niin parempi vaan antaa olla. Ja onneks neuvolassa asiaan on suhtauduttu myös hyvin eli ihan normaalia on ja tapauskohtaista. En jaksais jos sieltä alkais tulla saarnaa asian tiimoilta. Eli lyhyesti: kilot lähtevät sitten kun vaavi on saatu ulos. Kaipa tuo kroppa tietää mikä on tässä vaiheessa tarpeellista, jos ei itse ihan överiks syömisiään pistä. ;)

Potkuri potkunyrkkeili viimeyönä taas oikein kunnolla: millonhan se oikein nukkuu kun päivätkin tuntuu möyriminen..? Hyvä niin. On mullakin ollu väliin hiljaisempia päiviä ja kyllä tahtoo heti huolestuttaa.

Voikaa hyvin kanssaeläjät!

t.eeti
 
Heips! Niin elikkäs meillä ois nyt myynnissä Ora Land 2006 puna-mustat tuplat. Mukaan kova kantokassi (saa kovikkeen poistamalla lämpöpussin), sadesuoja, hyttysverkko (musta), jalkapeitto ja pumppu&sisäkumi. Mikäli kiinnostaa heitä spostia mulle niin laittelen kuvia ja tarkempaa tietoa!

Masussa alkaa jyllääminen tuntua joka päivä enempi ja enempi. 4D ultraus viikot olikin muuttuneet aikasemmaksi ja menen nyt "yliaikasena" 24+ viikoilla. Suositus nykyään 20-24 ni saa parempaa kuvaa. Silloin siis viimeistään varmistuu vaaleansininen väri jos ei Naikkarin ultraan ole uskominen, mutta ehkä kumminkin ootan tota 8.2. käyntiä ennenkuin myyn tyttöjen vaatteita pois. Varovainen mikä varovainen.

Kohtu kasvaa kovasti sf-mitta oli eilen 21cm ja painoa oli 7viikon aikanan tullut tasasesti 270g eli tosi hienoa että on pysynyt jossain aisoissa toikin asia! Sykkeet pyöri 140 tienoilla ja veijari potki niin että neuvolatätikin näki möyrintää mahan ulkopuolelle! Muutamana päivänä tuntunut vähän semmosta mahan arkuutta siellä täällä, joka varmasti liittyy nimenomaan kohdun kasvamiseen ja reippaisiin vaunulenkkeihin tuolla ihanassa räntäsateessa neuvolan jälkeen. Onneksi nyt sataa lunta!

Moniko muuten meinaa Kelalta ottaa äippäpakkauksen? ite otan vaikka kolmas jo tulossa. Jätän sen muistoksi ja lisään sinne syntymäpäivän hesaria, piirustuksia yms sekä tärkeitä/rakkaita vaatteita, unilelun jos se joskus jää pois, ultrakuvat, ultraDVDn ja äitiyskortit ja neuvolakortin. Mehän varmasti saadaan tuo nyt sivuilla oleva paketti jossa yksi sun toinen tuote pestään ennen turvallista käyttöä koska juhannuslapsemmekin sai aikanaan edellisen vuoden pakkauksen.
 
Kiva, tänne on taas tullut uusia! :flower:
SINUHE: Äitiysloma loppuu lasketunajan perusteella. Jos vauva syntyy etuajassa, niin äitiysloma ei siitä lyhene. Hassua että sulle sanottiin noin miten kirjoitit.
Täällä olo on melko normaali, maha on vaan helposti tiellä jos ei muista pitää selkää suorassa, mitähän tää on sitte loppuvaiheessa..? :saint:
Potkuja tuntuu välillä tuolla rakon puolella :eek: ja vessassa saa juosta muutenkin jatkuvasti. Ulkoilulenkit on etenkin tän takia lyhentyneet. Äsken ähelsin tuolla sohjossa ja tuli mieleen että jos olisi kolmipyöräiset vaunut/rattaat niin ois vielä rankempi työnnellä, nelipyöräisillä kun pyörät menevät samoja uria. Ihan kyllä käytettynä on ostettu aikanaan nuo Emmaljungat ja ovat olleet kaikin puolin loistavat. Nyt pitäis niitä tuplarattaita katsella.
Saatiin tuolle ekalle lapselle ostettua (ja ilmaiseksi) paljon tavaraa tutuilta, onneksi ei kovin aikaseen alettu hankintoja tehdä.
Ensi viikolla ois lääkärineuvola, saa nähdä paljonko on tullut painoa. Keskipäivällä tulee mussutettua kovasti kun nälkä ei tahdo lähteä millään.
Mukavaa päivänjatkoa massukeille!
Lumikko71 rv24+3

 
Pakko kertoa! Ihanaa mies lähtee huomenna mukaan :wave: ihanaa ei tarttee yksin mennä. Sano peruuttavansa iltapäivän jutut, mahtavaa =) Hän ei olekkaan päässyt papua katsomaan kun on ollut joko tärkeitä kokouksia tai on ollut ulkomailla. jihaa Mä ajattelin ettei se pääse kummiskaan mut soitin äsken ja ihan hubana kysyin...Hänkin on ollut huolissaan niin musta kun pavusta...
 
Täällähän on sutinaa; kiva B)

äippä84 En usko kirjassa tarkoitettavan, että maata pitää 6 tuntia putkeen vaan että jos liikkeitä ei tunnu kuusi kertaa kuuden tunnin aikana niin sitten mentäisiin tarkistuttamaan tilanne. Meillä tuo kuusi liikettä tulee ainakin täyteen normaalisti alle ½ tunnissa ja kyllä sen aikaa useimmat sohvalla iltaisin köllivät!

mymmelis Minä olen kanssa miettinyt naisia, joilla vuotoa on enemmän tai vähemmän raskausaikana - itse joutuisin varmaan hourulaan :ashamed: Hyvä ystäväni alkoi vuotamaan ihan kirkasta verta joskus rv 30 aikoihin ja verta tosiaan tuli kuulemma lorisemalla pyttyyn! En koskaan lakannut hämmästelemästä miten rauhallisena ja positiisenä ystäväni jaksoi pysyä, vaikka vuodot toistuivat parikin kertaa viikossa.

Nyt katsomaan Neloselta "Meille tulee vauva"- ohjelmaa. Saas nähdä minkälainen on (en ole aiemmin katsonut)..
:wave:

 
Heissan ja terkut ylimääräisestä ultrasta!

Kohdunsuulla kaikki ok. Streptokokkiviljely otettiin varmuudeksi. Muistin juuri, et edellisessä raskaudessakin otettiin näillä viikoilla kun supisti.

Ja meille taitaa tulla POIKA :heart: , niin selvästi "helyt" näkyi jalkovälissä :D . Se siitä mun tyttöolosta!!
 

Yhteistyössä