***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Huomenta kaikille!

Virtsankarkailusta: Jos sattuu hätä olemaan,niin aivastaessa voi muutama tippa tulla,mutta muuten ei oo ilmennyt tuota ongelmaa...Onneks kaveri on ollut koko ajan pää alespäin,ei oo tarvinnut niitä rakkopotkuja kokea :D

Painoa on mulle tullut kahden ekan kerran jälkeen n. 500g viikko joka käynnillä tasasesti...aluks kauhistuin tota,mutta nyt oon huomannut että ei siihen mikään auta...oon ollut täysin herkutta ja sitten kaikilla herkuilla :LOL: Ja lopputulos täysin sama...no tietty pyrin pitämään perusruokavalion kohdillaan,eli syön terveellisesti noin yleensä,mutta sitten joskus tulee myös herkuteltua =) Nyt ois yhteensä se reilu 10 kiloa tullut...tosin,en tiiä jos pystyis liikkumaan niinkuin normaalisti,että kuinka paljon se olis vaikuttanut tuohon nousuun...

Pikkasen tylsänlaista kun mies tekee pitkää päivä koulun studiossa..lopputyötä. Täällä kökin sitten kaiken päivää omissa oloissani,kun kaveritkin asuu sen verran kauempana...tylsää. Oishan noita hommia,mut joskus tekis hyvää nähdä ihmisiä :D

Repa ja kutvonen rv 32+3

Niin ja hyvää pääsiäistä meidänkin puolesta :flower:
 
Mukavaa pääsiäistä kaikille!!

(.) Ahmatti on aktiivinen ja liikkeet tuntuu viikko viikolta paremmin. Nyt mieskin jo tuntee hyvin miten vauva masussa möyrii.. Ja on pienokaisesta aivan myyty :) Taitaa ruveta homma tuntumaan jo todelta :LOL:

Ulkona paistaa aurinko, joten täytyy lähteä kävelylle... Ihanaa kun sai nukkua riittävästi. Laitettiin näin aamutuimaan paikkoja vähän järjestykseen.... Ja ens viikonloppuna kootaan sitsten pinnasänky.. Pitäis myös jotain listaa koota, että mitä kaikkea vaatetusta pienokaiselle tarvii... Ja noita hankintoja myös...

birdie81 + ahmatti rv 31+2

PS: tasan kaks kuukautta laskettuun aikaan!!!!!
 
Eilisiä neuvola kuulumisia:
rv: 33+6
Paino: +262kg/viikko yhteensä nyt 10,7kg
Turvotus: +
RR: 130/78 vähän on koholla
pissa: sokeri + muuten ok
kohdun pohjan korkeus 32 ( aikaisemmissa en oo näille lukemille päässyt :D miten nii olen iso :LOL: )
Tarjonta: rt
Syke: +
Liikkeet: ++

Alkaa ottamaan aivoon kun monta kertaa päivässä saa ventovieraille kertoa että ei ole LA nyt vaan vasta vappuna. Aika monen naamat ovat venähtäneet ja sanoneet ei olis uskonu... :headwall:

tmvk ja toukka 34+0
 
KAippa mä vielä mahdun tänne mukaan vaikka olen jo "poksahtanut"...En löytänyt mitään muuta yhtä kivaa pinoa jossa kirjoitella täällä o kaikki tutut. Ja innolla odottelen kun te muutkin alatte kuoriutua...Mutta ette nyt ihan vielä, se on käsky! Yksi pikkukeskonen tähän pinoon riittää!

Mulla on tosi halhalju olo kun ei ole enää mahassa asukkia joka muistuttaisi potkuillaan. Eikä ole vauvaakaan kotona, tyhjä syli niin kuin sanotaan. Tiedän toki että meidän neidon on parempi olla sairaalalla, mutta voi kuinka häntä kaipaan. Sairaalalla olen ollut päivittäin 1-3 hoitokerralla, riippunut vähän omasta voinnista. Tänään en mene kuin vasta kolmelta että saa neito nukkua rauhassa. Pikkuisesta kun on niin vaikea pitää sormiaan erossa, vaikka träkeintähän olisi antaa hänelle rauha nukkua ja kasvaa.

Kaikki on mennyt edelleen hyvin, neiti siirrettiin eilen tehon tarkkailusta normaali osastolle. Eilen oli eka kunnon kylpykin ja juotiin huimat 5ml pullosta. Se on suuri saavutus noin pienelle. Ai niin ja syntymäpainokin ylitettiin eilen. Neidolla oli oikein edistyksellinen yksi viikkois syntymäpäivä.

Teillä ne mahat vaan kasvaa ja mulla hiljaksiin vetäytyy sisään päin. Kovin huima ei kupu enää ole ja painoakin tippunut yli 5 kg, kohta ollaan lähtöpainossa jos tämä tahti jatkuu (lisää tuli 7kg). Olen syonnyt kuin hevonen, mutta kaippa se sitten on tuo lypsäminen kun vie energiaa. Haavakin alkaa olla liki kivuton. Te joille on tehty sektio, kuinka pian uskalsitte aloittaa sekstailun?? Mulla on ihan hirmuiset himot edelleen, sama jatkuu raskausajalta...Olis kiva päästä pian taas "hommiin" ;) Ohjekirjaset puhelee hyvin ristiriitaisia juttuja, toisten mukaan voi aloittaa heti kun siltä tuntuu, kunhan käyttää kortsua jälkivuodon aikana ja toiset opukset taas käskevät odottaa jälkitarkastukseen mikä on 7 viikon päästä vasta.
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!!!

Päätti tämäkin laiskimus ilmoitella vähän itsestään että pysyy vielä joukon jatkona. :D

Jenni30v
Tottakai käyt jutustelemassa täällä meille kuulumisia...vähän ajan päästä saadaan pikku hiljaa siirtyä sitten Vauvat puolelle jutustelemaan, kunhan nyt aletaan tästä oikeen vauhdilla jakautumaan. =)

Virtsankarkailusta: Tätä vaivaa mulla ei ole onneksi (ainakaan vielä) ollut...kaikkea muuta kyllä sitten ihan riittämiin... :kieh:
Närästys on ihan kauheeta ja rennietä kuluu...anopille jo tokaisin että sieltä taitaa syntyä pelkät hiukset vaan...kun niinhän sitä sanotaan että vauvalla tukka kasvaa kun närästää. Esikoisesta ei närästänyt kertaakaan että nyt sitten kai senkin edestä.

Liitoskivutkin sen kun pahenee vaan. Kun istuu tai makaa hetken niin ylösnoususta tulee kunnon projekti...ei siis käy kauheen näppärästi. Koko lantion seutu on älyttömän kipee ja häpyluu... :$

Tuntuu että koko maha on täynnä vauvaa. Tuntuu ettei sillä ole tilaakaan enää kasvaa siellä...aika iso kaveri taitaa olla tulossa. Mulla se painoarvio on vasta 38 viikolla ja tuntuu että siihen on vielä ikuisuus. Ajattelin aloittaa heti reippailun ja suursiivouksen kun 37 viikkoa tulee täyteen, jos vaikka pikkuinen syntyisi sitten hyvissä ajoin. :D Siihen asti annan itelleni luvan jatkaa laiskottelua.
Mutta tosiaan istuminenkin tuntuu ihan kauheelta välillä kun vauva painaa tuossa tissien alla ja koittaa punkea ulos.
Isäntä sanoi mulle joku ilta nukkumaan mennessä että huohotan ja puhisen vaan. Tuntuu tosiaan siltä että ei saa hengitettyä kun vaivoin. :eek:

Mutta nyt loppuu taas tämä valitusvirsi ja tämä eukko painuu syömään. :wave:

Liro ja papunen 33+2
 
Ihana kuulla että jennillä ja pikkuisella on kaikki hvyin :heart: ja pikkuuinen jaksaa kasvaa kovasti. Kiva kun jaksat kirjoitella viellä meidän palleroitten kanssa. Seksistä oisko pariviikkoa sektiosta mennyt kun kokeiltiin =) korstun kera.

Omassa olossa ei erikoista...Selkää vaan polttaa tosi inhasti kun enemmän liikkuu...Onko muilla? Ja noita harjoitussuppareita mitkä vetää massun kovaksi on ihan päivittäin ja aika usein...mut nehän kuuluu asiaan...

pisuasiaan: joo no välillä ois tenat paikallaan

Mulla on painoa tullut kauheasti mutta en jaksa stressata enääs siitä kun stressaan muuten niin paljon...kerkeehän noita sit puotella =)

Sain kutsun 34 viikolla koko kontrolliin ahtaan lantion takia olin ihan yllättynyt ku puhe oli vasta 37 viikolla mut ottaavat kuulema 34 ja 37 viikoolla kontrollii kun vauva kasvaa isona ja mulla on mitat vähän heikot..

Mutta kuulkaas noin 4 viiokonpäästä alkaa kauhia treenaaminen kun kohta sit tulee 36 viikkoa täyteen...hirmuset lenkki talkoot ja mieskin saa luvan auttaa :kieh: tuskin pahakseen laittaa korkeintaa kummastelee :eek:

poika ja papu 33+1
 
Millä mä saan pidettyä jalat ristissä vielä viikon tai kaksi... :LOL: ?? On tuota seksitöntä aikaa takanapäin pitkä tovi kun oli niitä supistelu ongelmia silloin ennen kuin neito syntyi... Toisin tuo jälkivuoto tuntuu loppuneen kokonaan, kolmeen päivään ei ole tullut tipan tippaa mitään... Miten voikin jotain himoita näin?
 
Jenni30v: eikun tsemppiä kidutukseen :LOL: Mut onneksi on niin paljon muitakin keinoja .

Mä tilasin äsken meille matkarattaa :D Isäntä varmasti ilahtuu, kun se niin tykkää kun aina kaikkea ostelen :whistle: Mut kun ensi kesänä on menoja niin ne on sen verta kätevämmät kulettaa autossa kun noi yhistelmät...Piilotan ne jonnekkin päin ja sit ennen reissua kaivan ne esiin :D Noi käy vauvallekkin kun saa ihan makuu asentoon sen selkänojan.
 
Poika04: Kiitokset...yritän tsempata! Noita muita keinoja kun on tullut harrastettua muutaman kuukauden niin alkais tehdä jo mieli "sitä ihan oikeaa" menoa :LOL: Miestäkin alkaa jo huvittaa mun ruinaaminen!

Ja mitä miehiin tulee...Tuo meidän tuore isukki sai toissa päivänä mut täysin kyyneliin. Toi mun eteen Creedin With arms wide open- biisin sanat. Halusi kuulema "omistaa" sen meidän neidolle. Oli kuullut kappaleen autossa kun oli viikko sitten ollut matkalla sairaalaan synnytykseen. Mä olen nyt kuunnellut tuota kappaletta ja vollottanut ääneen.

tässä linkki sanoihin, luulen että saattaa teitäkin koskettaa sanat:

http://www.azlyrics.com/lyrics/creed/witharmswideopen.html

 
Jenni Täällä pyyhitään jälleen kyyneleitä. Olipas ihanat sanat!!!

Mitä sekstailuun tulee, niin täälläkin on ruvennut himottaan kummasti.. No onneks mies saa hoidella hommat vielä normaaliin tapaan.. Eli kieltoja ei ole... Mutta ihmetyttää noi kaikki seksiunet.. Normaalisti kun en niitä niin näe..

Painonnousu stressaa toisinaan, mulla on neuvolan ekan punnituksen jälkeen tullu 12,4 kiloa.. Johtunee varmaan liikunnan puuttesta. Mä kun olin kova liikkumaan ennen raskautta, mutta nyt noi suppailut ja vihlasut on rajottanut liikunnan enää kävelyyn ja uintiin. No parempi sekin ku ei mitään.. Mutta kiva kuulla että paino laskee sitten synnytyksen jälkeen...

Kävin ulkona kävelemässä ja oli ihanaa... Keli on mitä mahtavin. Nyt valmistautumaan kaupungille lähtöön..

mukavaa pääsiäistä
 
Aurinkoista pääsiäistä! :flower:

Jenni: tietenkin käyt täällä meidän kanssa jutskaa, etkä siirry minnekään muualle!!=) Joo, tääl kans pillitin kun luin nuo sanat: ihana mies sullakin! Ja ihanaa lukea et paino tipuu hyvin ja vatsa vetäytyy jo sisään - eli toivoa on täälläkin!!!

Seksistä: meillä taas molemmilla tapahtunut ihan päinvastainen reaktio kuin teillä monilla, eli eipä vois vähempää kiinnostaa koko aihe tällä hetkellä ja ihan sama miehelläkin. Puhuttiin täs eräänä iltana asiasta, ku olin vähän huolissani tästä omasta haluttomuudestani, johon mies totesi et hänelle tämä on tosi fine. Kummaa hommaa ja "normaalisti" ollaan kyl aika aktiivinen pari tuossa asiassa, vaik pitkään ollaan oltukin yhdessä. Ehkäpä (ja toivottavasti) kuitenkin tuokin asia palautuu, kun vauva on saatu ulos.

tmvk: voi kuule tutulta kuullostaa! Eli mulla kans tuo sf 31 ja kaikki ihmettelee mahan jätti-kokoa. Minkäs teet: alan olla itse jo tottunut ihmettelyihin - ja Cacciatore sanoikin silloin alun ultrassa et "sinulle tulee suuri vatsa". Paikkansa on kyllä pitänyt liiankin hyvin. ;)

Poika+ Birdie: jep, samaa olen kommentoinut täällä varmaan sata kertaa eli kiloja on tullut hirmuiseti, mut nyt alkaa olla ihan yks lysti tuo painonnousu: enää muutama viikko (toiv.) ja se on sit siinä.

Liro: onko sun vauva perätilassa vai jo rt? Kuullostaa niin tutulta tuo sun olotila ja siis mullahan on perätilassa vaavi. Ens viikolla sit kontrolli sen takia ja sit "käännytys", joka kyllä mietityttää edelleen ja PALJON... :| Vaavin pää on nyt ihan navan yläpuolella ja nyt oon alkanu pelätä et mitäs jos siihen vaik kolahtaa joku kovaa, tuleekohan siitä mahdollisesti haittaa vauvalle? Mulla kun ei ole tuos mahassa oikein muuta kuin nahka eli nyt kaipais jotain "suojaa". Kuitenkin rt:ssa vauvan pää on paremmin äidin lantion suojissa..(?)

Jep, vaihdoin kukkiin mullat ja sit vedin tuossa pikku-purkin mämmiä kuohukerman kanssa - njam et oli hyvää!!! :p

Voikaa hyvin ihanat äipät!

t.eeti +papulainen 33 :heart:
 
Eeti: Meillä poju oli pää ylöspäin kanssa, Kyllä se käännytys on tehty nykyään aika lailla turvalliseksi. Ei mua se toimenpide sinänsä pelottanut ollenkaa tunsin olevani ihan turvassa mut se koski ja tuli pahaolo. Ne seuraa sua ja vauvaa tosi tarkasti kokoajan joten huoli pois =) Onhan siinä lapsi vettä yms suojana kyllä se vaavin pää siellä massussa suojassa on älä huoli :)

Jenni ihana mies sulla
 
Iltaa :wave:

Jenni, toki oot meitin ilona täällä, siirrytään sitten kaikki vauva-puolelle yhtä aikaa :LOL: Perustetaan oma lahko sinne ;) Noi sanat tuo mulle mieleen omat seurustelu ajat mieleen, mies kävi baarissa "tilaamassa" mulle tuon biisin, ja siitä asti ollaankin sitten oltu yhdessä :heart: Ihana mies sulla!!

Muistin huonontumisesta on tullut mulle ihan varsinainen riesa.. liekö syynä se, etten kotoa juuri poistui tai te mitään järjellistä vaiko raskaus :LOL: Tänään pelasin muistipeliä kolmevuotiaan kanssa ja ykllätys, se voitti kaikki erät, veti ihan 6-0 mua |O

Mulla on ollut jatkuva ÄRSYTYS kaikkia / kaikkea kohtaan jo kauan, koskakohan loppuisi?? Oisi kiva suhtautua taas asioihin normaalisti, eikä vaan nyrpistellä nokkaansa joka asialle ja vastaan tulijalle...liekö ois muutto stressiä :whistle: Kun mies ei tosiaan vieläkään meinaa uskoa, että voisi pakata tavaroitaan, ettei mun tarvi kaikkea painaa, mutta plääh... Saadaan muuttaa vasta tapetoituun kotiin ja kylppäri remonttikin saadaan aikaiseksi huhtikuun alkuun!!! (mikä sinänsä ei ole kiva, että joudutaan rempan keskellä asumaan, mutta ei auta valittaa, kun saa upo uuden suihkutilan)

Nyt meen taas äksyilemään, kertokaa ihmeessä vinkkejä, iten hermot saa kuriin????
 
eeti Terkkari kiven kovaa väittää että vauvan pää on alhaalla, mutta itsellä ois olo että kaveri olis taas perätilassa...aikamoinen muljahdus kävi mahassa joku yö ja nyt kaikki potkut tuntuu navan alapuolella. Mutta tiedä sitten...36 viikon paikkeilla on neuvolalääkäri että tarvii katsella mitä hän on vauvan asennosta mieltä. Ja 38 viikolla on se ultra että sillon se viimeistään selviää.
Meille on tiedossa kai aika isokokoinen vauva että jälleen on alkanut perätila mietityttään....kun alakautta haluisin mutta antaako ne sitten isoa vauvaa alakauttaa pungertaa?
:whistle:

Tarvii pistää terkkari kysely tulvan alle taas ens viikolla. :LOL:

Onko muilla ihon kuivuus vaivana? Mulla tuntuu että osittain iho ihan rapistuu kuivuudesta...siis lähinnä kasvoissa on tuo viva ja nenän tienoilla pahimmillaan. Esikoisesta muistaisin kanssa että iho olisi kuivunut.

Liro ja piu papunen 33+3
 
Heissuli hei pääsiäisen viettäjät!

Liro: Eiköhän ne lantion mitat ole mitkä ratkaisee sit et voiko perätilassa synnyttää...mangeettikuvat ottaavat ja laskeskeleevat onko turvallista. Jo hyvät mitat vauvan kokoon nähden niin ei kai siin mikään sit oo synnyttäessä.

Mymmelis:
Täällä kanssa havaittu huono muistisuutta :eek: oon välillä ihan eksyksissä kun ei muista niin ei muista :D
 
Päivelöitä!

Jenni,ilman muuta jutskaat täälä meidän seurana :heart: Ja koita kestää himojesi kanssa :LOL:

Eeti:Aika pitkälti tääläkin toi seksi telakalla justiinsa.... ei suurimmaks osaks aikaa himota erityisemmin kumpaakaan ja ihan tyytyväisiä ollaan =) On näitä kausia muutoinkin elämässä että aina ei oo niin innoissaan petipuuhista kuin taas sit joskus on. Tovi sitten teki pitkästä aikaa mieli ja olihan se mukavaa vaihteeks :D

Mulla ei oo muistia enää ollenkaan... :ashamed: Väitän että johtuu raskaudesta. Itseasiassa nyt kun oon tässä kotosalla on helpompikin muistaa kun töissä ollessa. Ehkä siksi kun voi keskittyä vaan olemassaoloonsa :D

Tuntus tänään olevan rauhallinen tää pikkuotus masussa... saas nähä piristyykö päivän mittaan =)

Repa ja kutvonen rv 32+4
 
Jihuu Jenni, kiva kuulla etta teidan vauva on jo tavan osastolla! Se on jo hurja askel eteen pain, Tsemppia teille Kaikille :hug:

Huonomuisti taalla myos, kun ajattelin etta kommentoin nyt asken lukemaani... taytyy palata takas teidan teksteihin :LOL:

Painon noususta Taalla ei olla mitattu painoa kuin yhden kerran neuvolassa silloin 12 viikolla. Painoa on tullut oman puntarin mukaan 14- 15 kiloa. Osaksi kun olen ollut jatkuvassa flunssan pokasessa niin en ole uskaltanut paljoa liikua ja toiseksi himo makeaan. Taytyykin ottaa taas veren sokerit toissa tiistai aamuna. Kontrollissa pari- kolme viikkoa sitten olivat normaalit, mutta nyt on alkanut janottaan yo aikaan tosi kovasti. Syy tietty voipi olla taa flunssainen/ ehka jo allergia heinanuha joka kuivaa roorit.

sekstailusta peitto taallakin viela heiluu, mutta ei kyllakaan niin ahkerasti kuin ennen. Jennille viela muistutan etta vaikka leikkaus arven kipu on haipymassa niin kannattaa olla varovainen kun aloittaa peti puuhat uudelleen!

Harjoitus supparit ja liitoskivut ei ole paljoa esiinynyt. Joten en tieda olenko sitten taalla yksin jalkijunassa jutselemassa kun babya ei kuulu laskettuun aikaan. Baby on pysynyt asennossaan eli paa on lantiokuopassa odottelemassa lahto laskentaa.

Nyt paivan hommiin ja illalla mennaan saunomaan :D

Ai niin hyvaa paasiasta!
LC
 
Syksystä asti olen seurannut toukokuisia ja vasta nyt ujona ilmottautuisin ketjuun mukaan. Odotan esikoistani syntyväksi 23.5 ja sairaala on PKKS.

Pitkän aikaa olen joutunut olemaan sairaslomalla ja nyt pidän pois vuosilomia ennen äitiyslomaa. Aika alkaa pikkuhiljaa käydä välillä pitkäksi, vaikka monenmoista touhua olen päivien täytteeksi keksinyt ja leikkinyt välillä oikein tehokasta kotirouvaa.

Mukavaa pääsiäistä kaikille! :)

Meiju rv 31+1
 

Yhteistyössä