***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

virsankarkailusta mulla oli kanssa flunssan yhtedyessä samaa vaivaa.. eli kun kunnolla aivasti, niin johan lirahti.. Nyt on kaapissa sitten Tena-ladyt odottamassa.. Kokeilin kyllä tota pidätys hommaa ja ilmeisesti lantionpohjan lihakset kuitenkin toimii... Eli kokeile pystytkö pidättämään pissaa kesken pissalla olemisen.. Jos pystyt katkaisemaan suihkun niin lantionpohjan lihakset löytyy ja on ok.. Tän vinkin löysin TENAladyn sivuilta.

Lantion leventymisestä kyselen.. Onko muilla levinnyt?? Ja uudelleen synnytäjiltä kysyisin että missä ajassa lantio palautuu omiin mittoihin.. ELi tarviiko koko housuvarasto uusia, kun mitkään vanhat housut ei mee päälle. Mä masennuin täysin. Isot on siis huolet ;)

(.) 32. Viikko pärähti käyntiin. Oon ihan tajuttoman väsynyt kun en saa nukuttua öisin kunnolla. Muuten vointi ok. Vauva tönii ja kovin. välillä heiluu koko pakki...

birdie81 + ahmatti 31+0
 
Miulla on ainakin perse levinnyt, liekö sitten luusto vaiko persuksiin kerääntynyt löllerö :heart: Tosi moni on nimittäin tuumannut, et s :heart:säähän oot perseen itelles koonnut tässä kuukausien aikana ( ja tämä siis minulle kohteliasuus, koska aina ollut alipainoinen rutkasti ja nyt kiva kun on peppu :LOL: )



edit. tarkastin asian ihan kuvasta, on se luusto levenny ja sit silavaa lisäksi :wave:
 
Täällä takamus ei ole levinnyt, tosin mikään pieni ihminen en ole koskaan ollut ;) mun kroppa on enemmän sellainen tiimalasi; vyötärö erottuu selvästi ja lantio sekä hartiat löytyy kans. Pillifarkkuja ei meikäläisen jaloissa koskaan nähdä, trikoo on riskillä ruma :LOL:
Mulle sanottiin ekaa odottaessa, että ei se lantio välttämättä leviä lainkaan, tai jos raskauden ajan onkin leveämpi, palautuu kyllä normaaliksi synnytyksen jälkeen. En sitte tiiä onko kaikilla näin. Olennaisin tilahan synnytyksessä on se lantion korkeus, ei niinkään leveys, näin on kätilöt minua valistaneet.
 
Huomenta

Oli pakko nousta pissalle ja sit ei enään kannattanut mennä petiin, kun kello soi kuitenkin kohta joten ajattelin käydä teidän eiliset kirjoitukset lukemassa loppuun, kun ilta oli taas yhtä lento niin etten edes konetta kotona ehtinyt avata.

(.) Paikat natisee, käv elen kuin ankka. Siirreettiin eilen miehen kanssa huonekaluja ja sen seurauksena iskias alkoi vihoittelemaan. Appiukko ja anopipuoli kuulivat meidän touhuista ja huutiahan siitä tuli. Olis pitäinyt jotain apujoukkoja hälyttää tai odottaa, kun he tulevat seuraavan kerran käymään. Mutta kun mä olen nyt tällainen :| Kun ei ole ollut mitään isompia vaivoja tulee välillä innostuttua touhuamaan noita suurempiakin juttuja. No, selvittiin säikähdyksellä, ei tullut suppareita ja Hemuli jatkoi liikkumistään oman aika taulunsa mukaan.

Jossu & Hemuli 30+2
 
arvatkaapa mikä täällä ottaa pannuun ja pahasti :kieh: eilen piti ottaa neuvolakortti esiin kun mulla tänään aika sinne, no enpä vaan löydä sitä mistään :headwall: :headwall: itkin eilen kun siellä kaikki ultra kuvatkin mukana ja onhan siä nyt henk.koht.tietoakin...missä v.itussa se voi olla :headwall: oon ettinyt jo kaikki kaapit ja laukkuja en oo vaihdellut.... :eek:
Sori vuodatus näin aamuun, hyvin alkaa pääsiäinen :D
 
Huomenta=)
Birdie81: sitä lantion venymistä ja löystymistä kai tapahtuu kaikilla odottajilla... itsellä ei kyllä mitenkään huomattavasti ja edellisten synnytysten jälkeen on kyllä ihan samat farkut jalkaan sopineet=)

Pienitytöntylleröinen: Voi vitalis mikä tilanne... muistatko yhtään missä oot sitä viimeks pitäny...? vaikka olet varmaan jo sataan kertaan kaikki paikat kompannut :ashamed:

Tänään pitäis lähteä miehen kanssa vihkisormusostoksille =) Saas nähdä minkälainen kaunotar löytyy, vai löytyykö mitään...

äippä ja nytty rv 32+2 :heart:
 
Birdie Mulla lantio on levennyt aikalailla raskauksien aikaan, mutta palautunut aikalailla samoihin mittoihin. Nyt on levinnyt aika paljonkin, mikä osiltaan selittää liitoskivutkin. Paino ei kuitenkaan ihan niin paljon ole noussut kuin edellisillä kerroilla.
 
Huomenia...tai päivää... =)

Lantio levenemisestä...oon suorastaan kummissaan kun näyttäs siltä että ahteri ei oo kummemmin levinnyt. Mulla ei oo tullu kuin toi maha. Kokeilin laittaa vanhoja farkkuja jalkaan ja ainakin reisistä uppos hyvin,tietty ei voinut kunnolla testata,kun ei saa nappeja kiinni :LOL:

PieniTytönTylleröinen: Oisko voinut tippua jonnekkin pöydän/lipaston ja seinän väliin? Varmaan oot kyllä myllänny jo perusteellisesti paikat,toivottavasti on löytynyt.

Täällä se vaan suonta vetää...taas tossa aamusella puoliunessa ollessa :kieh: Tosi rasittava vaiva..
Ilma näyttäs olevan aurinkoinen,että josko sitä lähtis vähän happihyppelylle ennen ompeluleikkejä =)

Mulle iski eilen himo mämmiin :eek: Oon sitä ennenkin syönyt,mutta ihan vähän,ei oo niinkuin kuulunut mihinkään spesiaaliherkkuihin. Mutta eilen vetelin ihan antaumuksella :ashamed:
Onko muilla mitään tämmösiä erikoisuuksia? :p

Repa ja kutvonen 32+2
 
neuvolakuulumisia: paino +400g/vko ( koko raskausaikana paino noussut +6,5kg )
rr: 134/80
sf: 24 ( noustiin takas alakäyrälle..)
tarjonta: perätila edelleen
pissa: puhdas
kaikki oli hienosti, arvioi masun päältä vauvan olevan edelleen alle kilon painoinen, nyt vain odottelen ens viikon tiistain tyksikäyntiä.

PISSAN KARKAILUa ei ole vielä onneksi esiintynyt vaikka ei nuo lantiopohjanlihakset missään loisto kunnossa ole.

kurpitsa rv29+5

 
Huomenta,
:snotty: kipeenä kipeenä... ääni lähti ja kuumekin nousi. Kävin lääkärissäkin eilen. Halus setä lääkäri olla täysin varma tulehduksesta ennen antibioottikuurin alottamista, otti verenkuvan ja totes ettei välttis tarvii alottaa. Tosi ammattimaista toimintaa, koska en mä itekään halua lääkkeitä vedellä turhaan, varsinkin ku ilman ylimääräisiä lääkkeitä ollaan tähän asti selvitty.

Mä aloin sitten illalla kuumehoureissani miettimään isännälle, et mitäs jos mä en olekaan raskaana ollenökaan vaan musta onkin tulossa mies....tynnyri tissien alla kasvaa ja ääni mörenee eli siis lopputuloksena on kaljaan menevä mies, jolla on möreä wiskibassoääni....
:LOL:

Joten se siitä, pikkasen on tylsää olla ja möllöttää kotona, ku ei oikein uskalla mihinkään lähteäkään... blaah....

Ai niin, vielä sen verran et mikä on, kun noita meidän 19-vuotiaita, lahjakkaita laulajalikkoja vaan tuntuu poistuvan keskuudestamme? :'(
 
en ymmärrä kuinka teille jollekkin on kertynyt vain joku pari hassua kiloa koko raskauden aikana :eek: kun itselleni on tullut nyt (oman vaa'an mukaan n.14 KG :| ) ja tämän hyvän päivän alun pilasi se kun tulin hetki sitten suihkusta ja näin pyllyssäni muutaman arven! tietenkin tua painon nousu voi johtua siitäkin että ennen raskautta olin niin kranttu etten edes perunaa syönyt.. :eek: :kieh:

omaan napaa sen verran että nyt on ollut jo YLI viikon tämä masu kipeä ja vauva hiljainen :( meinasin jo soittaa neuvolaan tänään, mutta yllätys yllätys puhelimesta loppui akku juuri kun meinasin soittaa ja sielä on vaan tietty aika päivästä kun voi soittaa.
No tiistaina on sitten neuvola että pitää mainita asiasta siellä, ellei nyt vkl tämä maha kipu pahene..

maj ja 30+0
 
No ei ainakaan hirveesti oo tuntunut olevan ilmaa, mutta voihan se sitäkin olla odotellaan nyt jos pikku hiljaa alkais helpottamaan, mietin että myös rautatabletit kovettavat mahaa että jos niistä johtuis :S :) ..mutta kuitenkaan ulostamisen kanssa ei ole ongelmia.
 
Huomenta!

Pisun karkailusta: mullakin on muutaman kerran lirahtanut pöksyyn. Esiintyy mm. silloin kun nauraa tai yskiii, niin ups, kusi on housussa :) Ja yölliset vessareissut on ollut tässä huusholloissa arkipäivää jo jonkin aikaa. Nykyisin joutuu käymään jo pari kertaa/yö, varsinkin jos illalla on tullut kitattua nesteitä.

majj: entäs jos soittaisit neuvolaan tai äippäpolille, kyllä sieltä jonkun saa aina kiinni. Eipähän tartte koko pääsiäistä miettiä ja murehtia mikä on. Mullakin oli yöllä maha kipeä, mutta mä olin selkeesti nukkunut huonossa sennossa ja se johtui siitä.

Toivottavasti PienenTytönTylleröisen neuvolakortti löytyy!

En muuten muistanut hehkuttaa niistä uusista vaunuista. Ne tuli ja olivat vielä ihan oikean väriset ja malliset. Semmoiset Hartanin Topline X beessi/ruskeat menopelit. Jos joku muistaa, niin purin sydäntä joskus aikaisemmin, kun ukkeli ne tilasi ja luulin että olisi tilannut väärän väriset, mutta ihan oikein ne meni :) Pakko käydä aina välillä niitä hyssyttelemässä. Naurettiin just kaverin kanssa, että pitäisköhän lähteä kaupungille lykkimään, niin pääsisi julkisilla ilmaiseksi matkustamaan :)

Nyt sitten vaan laitetaan munia maalaten koko pääsiäinen :)
 
Lantion ja muidenkin paikkojen leviämisestä: Kyllä muuten löytyy!! Ei kehtaa itseä katsella peilistä, kun on tullut tuota ylimääräistä... :ashamed: Jos menisin ulos ilman housuja, niin linnut luulisi varmaan mua talipalloks :whistle: Minkäs teet kun ruoka maistuu ja koko ajan on nälkä, pitäis kai kattoa tarkemmin mitä syö. Päivällä en jaksa alkaa laittelamaan mitään ihmeitä ja silloin tulee vedettyä teetä, leipää yms. Ja sit illalla kun ukkeli tulee kotio, niin teen yleensä ruoan. Ruoka on ensimmäisenä mielessä kun herää ja viimeisenä ennen kun käyn nukkumaan. Plaah, ei voi mitään.
 
Mämminjam! En ole tosin yhtään syönyt tänä vuonna ja voi olla etten syökään, kun kukaan muu meillä siitä ei tykkää.

Nyt kun olen ollut tarkalla hiilaridieetillä ja mittaillut sokereita, niin kertaakaan ei ole raja-arvoja ylittänyt :whistle: aamun paastoarvo on siinä rajan lähellä, joten nyt sitten joudun yöllä hiukopalaa syömään, jottai elimistön oma insuliinin tuotanto ala liian aikaisin ja pilaa mittauksia.

Täällä painossa mennään edelleen - 1.5 - 2kg tuntumassa, saapa nähdä milloin nollaraja saadaan rikki. Kuvittelin jo että tällä viikolla niin olisi käynyt, mutta ei...
Äitiysvaatteita olen kyllä ostanut ja pitänytkin, mutta kaikki normaali-ajan vaatteet menisi päälle, mutta housut ei edestä yllä kiinni (muutoin ovat oikeestaan jo yliväljät), ja paidat ovat naurettavan lyhyet. No, rintsikat on jääny jo pieniksi, nyt menossa D-kuppi, lähempänä LA siirrytään E:hen ja sitten F:ään.
 
weiss
Painosta: Miusta tuntuu, että vaikka en kummemmin syö tai ihan normaalisti, niin tuo paino vaan nousee. Nyt on tullu yhteensä jo n.13kg. Mitään rasvasia "kakka"ruokia ei tee edes mieli.. Tosin varmasti tällä makoilulla on osuutta asiaan.. Lantion laajenemista tai levenemistä en ole huomannu, mutta reidet ja takapuoli leviää kyllä!!!!
Synnytys on alkannu pelottaa jo ihan vähän oikiasti. Esikoista tuupattiin 30tuntia, niin en haluais kokea enää samaa. Vauvan kokokin pelottaa, jos miulle nelikilonen onkin liikaa ja jos tästä tulee isompi kuin esikoinen, joka painoi 3,9kg. No, onneksi mie pääsen tuohon painoarvioon vielä viikolla 35-36.
Mie oon joutunnu pitämään äitiysvaatteita jo varmaan 12rv lähtien.. Vatta kun alko pömpöttämään jo 7viikolta. Hui, kun aattelee, kuinka lyhyt aika meillä enää on jälellä.. Joillakin 3-4 viikkoa..

Oikein maukasta ja herkkujen täyteistä pääsiäistä kaikille!!! Jennille ja vauvalle voima

:hug:

weiss ja pikkuinen 32+2 :heart:
 
ILTOJA :)

neuvola kuulumisia: pissa puhdas, verenpaine ok, sydänäänet 125-130, hetken kuunneltuaan alkoi nopeentuun, taisi nukkua tuon kuuntelun ajan kun ei liikkunut yhtään. sf mitta 29, painoa tullut +200g/viikko, eli nyt yhteensä 7kg koko aikana.

enkä vain löytänyt sitä pirun neuvolakorttia..se on joko niin ihme paikassa täällä kotona tai sit mennyt lehtien tai roskapussin mukana roskiin :headwall: ja oon kattonut kaikki lattiapinnat, kaikkien alta ja välistä...
no toivo elää, jospa se hyppäis mun silmille :whistle:
Ai niin ja sit sain semmosen vauvan liikkeiden laskemis lappusen,eli ei muuten tarvitse täyttää jos liikkuu pitkin päivää, mutta jos tosi pitkiä taukoja päivässä niin sitten pitäs laskeskella.

Munarikasta pääsiäistä kaikille!

vauveli majaili tällä hetkellä mukamas pää alaspäin...voi ei joutuuko sitä ihan oikein synnyttämään :D Tyllerö31+1 menee jo sekaisin nuissa laskuissa
 
tylleröinen, usko pois, se siun kortti löytyy ihan jostain simppelist paikasta, kun vaan lopetat etsimisen! Miulla oli muutaman hetken kortti hukuksissa olin jo ihan tuhoon tuomitun oloinedn, kun olin huk<nnut vauvan ultrakuv atkin!!! No, löytyi muistaakseni kaiuttim,en takaa, miten lie sinne joutunut...
 
ajattelin nostella meidan pinon kun ihan sivun alareunassa roikkkui :)

Kiitos vastauksista! Kivaa etten ole ainoa jolla on pissat housussa :D .

Pikaiset neuvola kuulumiset sf mitta 31 (kayran keskivaiheilla kai, kun meilla ei anneta mitaan kayria tai sf lukua jollen erikseen kysele), pissa puhdas, baby vilkas kuin mika ja sydan aanten kuuntlusta ei meinannut tulla mitaan, paa alaspain majailee, takinkysyin kun eivat koskaan tunnustele mahaa vain mittaa ja ottaa sydan aanet. Joten kysasin katilolts etta voisko kasikopelolla tunnustella, verenpaineet edelleen normaalit :saint: Nyt pitaisi tehda joku synnytys suunnitelma ja katilolle ens kerralla.

Mammia on taalla myos syoty ihan omaksi ja muiden tarpeeksi, onkin sitten maha toiminut oikeen hyvin :LOL:

nyt levolle toissa olin yli 12 tuntii jaselka on ihan kipeena, kummasti baby on jaksanut potkiskella virtsa rakkoon paivan mittaan!

Hyvaa paasiasita!

LC ja 31+2 kai?
 
Huomenta kaikille!

Gha: Sullahan on iso kaveri tulossa, kun on jo 2400g..
Enkä esikoisen isoista mitoista (4,24kg py 38+käsi poskella) revennyt "kuin" 2. asteen verran.
Edla: Kiitos maidon säilytys vinkeistä :) Pistin lapulle ylös

Oma napa:
Eilen tosiaan neuvola 32+0 viikolla. Painoa tullut alusta noin 4kg, nyt viime viikot +400g. Turvotusta on jonnin verran koko ajan jaloissa. Verenpaineet huippuhyvät kuten koko ajan, mutta hemppa 109. Pitänee alkaa mussuttaan rautaa, kun oli viimeksikin vain 112.
Sf mitta 30 eli ei mikään suuren suuri. Ultran mukaan lapsonen kuitenkin 2250g, mikä on edelleen hitusen enemmän mitä esikko näihin aikoihin (Neuvolakortista luntattua, oli 30+6 1900g). Nyt ollaan kiepsahdettu oikein päin =) Seuraava neuvola/ultra viikolla 35+0 ja jos edelleen mennään esikon tahtiin niin 3kg silloin rikki...

Neuvolatätikin kyseli hyvin tarkkaan mitä sitä on syöty, kuinka paljon karkkia, keksiä, mitä leivän päällä yms yms. Kun painoa tullut nyt 4kg niin ei siihen hirveästi ole mussuteltu :) Esikon raskauden alussa täti jo toivoi lähemmäs 500g viikkopainon nousua, joten tuntuu, että nyt ollaan aivan eri linjoilla. Ja sokerirasitus oli ok niin kuin edelliseltäkin.

Vähän harmittaa, kun varmaankin menee taas loppuraskaus miettiessä kuin iso on, itkeäkö käynnistystä vai odotellako vaan että kasvaa lisää ja saisi sen luonnollisen käynnistymisen, mitä kyllä ensimmäisen käynnistetyn jälkeen toivoo.

 
Saaara liekö tuo nyt kovin iso, kun viime raskaudessa kokoarvio annettiin paria päivää myöhemmin kuin nyt ja silloin oli 70g isompi, ja syntyessään vkolla 39+1 painoi tuon 3175g. Uskon, että jos saan pidettyä sokerit aisoissa, ei tämäkään vauveli yli 3500g mene, toivottavasti :whistle:

Jostain ihmeen syystä olen nyt viime aikoina saanut nukuttua vaikka lonkat tietty on kipeenä. Mullahan on viimeiset 4kk mennyt sellaisilla 3-4h yöunilla, en vain saa nukuttua. Nyt ollaan pian kaksi viikkoa nukuttu 7-10h, mikä on siis todellinen ihme! Mikähän lie syynä, en osaa itse kyllä sanoa. Olo on kyllä tosi hyvä noiden unien ansiosta, eikä sellaista pää riipuksissa oloa ole enää ollut.

Ihana aurinkoinen päivä tulossa. Lasten kanssa tehdään pääsiäisherkkuja tänään, njam!
 

Yhteistyössä