***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Heissuli taas

Tuleeko muille kauheeta paineen tunnetta alamahalle kun nousette istumasta pysyyn tai sängystä ylös..mulle pykää sellasen paineen et tuntuu et ois ihan jumalaton hätä vaikka ei oikeesti edes ole...

Edla-mammalle paljon parantavia tuulia

Nyt kun Jenni on löytynyt ja on saanut oikean söpöläisen niin kaipaisin viellä sitä ekavekaraa et onko sielläkim perhe kasvanut jo.
 
Poika, mulla tuntuu välillä, puskisko muksu sitten päällään taas jotenkin onnistuneesti suoraan jonnekin kriittiselle alueelle, kun ei kerta tulehduksia kuitenkaan ole...??

Plääh, ukko saapui kotiin ja nyt se makaa krapulassa tuolla, nukkuu varmaan iltaan saakka :ashamed: Ei mua harmita muu, kuin että hassaa satasia viikonlopuissa ja vänkää mulle, ettei oo rahaa ostaa uuteen kotiin verhoja... Ja toki mua ärsyttää olla yksin, kun kaikki kaverit vaan juoksee baareissa :ashamed: Ois muksa käydä välillä jossain, mä en edes muista, koska oisin ollut poissa himasta, ihan eri maisemissa!!! Tekisi niin hyvää, kun oon vaan päivät pitkät samoissa neliöissä...


Taas vali vali vali vali... :kieh:
 
Mymmelis: voi olla et pieni pää siellä puskee ja saa painetta mamman vatsaan..Mä tiedän ton yksin olemisen kanssa aika hyvin, meillä miehellä tuntuu olevan taas koko pääsiäiseksi omaa ohjelmaa. Mä sitten täällä kotona jupotan sairaana olevan lapsen kanssa.

Ja kun valivali osastolle päästiin niin mun lapaluiden välit on niin jumissa et pahaa tekee niin istua kun maata tai seisoa
 
Helou! Täällä sippas selkä...alaselkä kipee kun yrittää kävellä tai kääntää kylkeä. Tuntuu että pitäis kyyryssä kävellä. Voi kun olis jotain ohi menevää. Aika kurjaa jos loppuaika pitää näin kävellä. Selkäkivuista en ole ennen kärsinytkään. Varmaan tää pallomaha alkaa jo tuntumaan selässä. Muuten vointi ihan ok. Tukala jo, mut menettelee. Tuntuu et kohta vauva puskee jostain läpi. Alkaa olemaan jo varmasti kookas.
Summer ja 33+3
 
Mull aon kanssa nuo lapaluiden välit ja siitä seudulta ihan mega jumissa, miestä oon pyytänyt monta viikkoa jo että hieroisi, mutta eih... :| Välil iskee oikein häijyksi ja se tuntuu niin kurjalta, ettei pysty istuu,makaan tai seisomaankaan mitenkään, eikä tän mahan kanssa enää mitään ihmeempiä venytellä :LOL: Mä taivu enää mihkään, kun maha kirraa joka puolelta vastaan ja jos tarpeeksi yrittää väkisin venyä, tulee vaan paha olo...
 
Niin, meilläkin siis eri menot tai toisin sanoen, miehellä menonsa ja mä istun kotona elukoiden kanssa |O Pääsis ees päiväksi pois, ettei tarvis aina olla "vastuussa"... Kuulostipa kornilta raskaana olevan suusta ulos tultua moinen lausahdus, mutta siis tarkotin, ettei aina MUN tartis niitä elukoita vahtaa ja ulkoiluttaa, kun mies juoksee kivoissa riennoissaan
 
Mymmelis: Tuttu tunne, en toki pientä miestäni sairaana jättäisi hetkeksikään mutta olisi kiva kun mieskin olisi kotona meidän kanssa. Ja kun lapsi onterve niin minustakin olisi kiva josku käydä yksin jossain vaikka raskaana olenkin...joistain voi kuullostaa kauheen itsekeskeiseltä näin raskaana olevan suusta mu mä kaipaa´n josku omaakin aikaa. Tätä en kyllä uskalla monen kuullen sanoa omassa tuttava piirissä kun en jaksa ihmettelyjä kuunnella.
 
Mukavaa pääsiäistä myös täältä teille kaikille!
Munia täällä on syöty mutta mämmit jätän muille. =) Pitäisi kyllä aloittaa toi sokeriton dietti varmaan kun lääkäri motkotti painosta kun jouduin käymään sokeri kontrollissa (arvo syömisen jälkeen oli 4.9) Päästiimpä sitten sokerirasitus testiin..
Tosi ihana lukea teidän kirjoituksia ja todeta että on selvästikin asiaan kuuluvaa tämä kiukkunen ja ärsyyntynyt olo. =) Ajattelin jo että olen poikkeava mutta onneksi ei hätää.
Kyllä teini-ikäset lapset saa kuulla kunniansa likasista vaatteista tai siivoomattomista rotan häkeistä. Kamala äiti! Mutta kun ne ärsyttää suunnattomasti!!
Vauveli on nyt ollut hiljasempi, mutta välillä möyryää niin että tuntuu. Ja poikittain meilläkin oleskellaan.
Mutta kaippa mun pitäisi lähteä kanssa vauvan vaatteita etsimään jotta saataisiin ne pesuun, mut rentouttavaa viikonloppua kaikille :)
 
Tervetuloa Meiju joukkoomme :flower:

Mulla on kans aika-ajoin toi paineen tuntu alamahalla,ihan vaikka kävellessäkin saattaa iskee... kai se pikkuisen kupoli on :D

Selkä kanssa temppuilee,nimenoman sieltä lapaluiden välistä...välillä oon saanut miehen nakitettua hieromaan,niin se laukee kyllä kivasti...siis särky,ei mies :LOL: :LOL: (oma vitsi,paras vitsi :D ) Lisäks nää liitoskohdat on taas temppuillu...varsinkin oikea puoli. Voiskohan johtua siitä kun kaveri majailee lähinnä oikeassa reunassa mahaa? Joskus on maha ihan vinossa oikeaan :D

Tänään oli pakko siirtää siivousta kun kaveri soitti että lähetkö kahville...täähän oli salmana valmis :p Meillä ei oo ees lapsia ja silti kaiken päivää kökin täälä kotosalla,mitä nyt koitan kävelyllä vähän käydä. Mies tekee pitkää päivää koulujuttujen parissa ja kaverit ei asu täälä kaupungissa,pitäs aina linjurilla lähtee...ja toinen homma on kun kaikki on niin kiireisia paitsi minä B) Ois kyllä varsin ihana jos mies joskus sanois et nyt vien sut syömään tai leffaan,omistais mulle päivän =) Toivossa on hyvä elää.... |O
 
Hei tytöt ihan oikeesti mun massu alkaa käydä liian pieneksi tolle kaverille mun kylkiä kiristää kauheesti...alapäässä kauhee paine musta tuntuu et räjähdän ja hyvällä tuurilla tätä viellä 2 kuukautta kestaa :D ja selkää kiristää myö voihan elämä sentäs :D Mut on tuo papu ihana kun se ilmottelee itestään :heart: miten jotakuta jota ei ole edes tavannut voi rakastaa näin paljon :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 
täällä niin ällö olo ollu monta päivää ja iltaisin polttaa ristiselkää..niinköhä lähtöpäivä lähenee vaan..ku noi aiemmatki käynnistyny selkäkivulla. onneks ei supistuksia tule samalla pahemmin et sais vähä päiviä lisää. tänään olisi esikoinen jo syntyny..niin ne viisaammat väitti etten tätä päivää yhtenä kappaleena näe.
mut taidanpa sen ohittaa selkäkivusta huolimatta :D
poitsu oli kontrollissa vieläkin alakäyrillä..1750g. mut eiköhän kaksi kiloa tavoiteta ennen ku syntyy toivottavasti ainaki.

nemika+jäbä 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
Mymmelis: Tuttu tunne, en toki pientä miestäni sairaana jättäisi hetkeksikään mutta olisi kiva kun mieskin olisi kotona meidän kanssa. Ja kun lapsi onterve niin minustakin olisi kiva josku käydä yksin jossain vaikka raskaana olenkin...joistain voi kuullostaa kauheen itsekeskeiseltä näin raskaana olevan suusta mu mä kaipaa´n josku omaakin aikaa. Tätä en kyllä uskalla monen kuullen sanoa omassa tuttava piirissä kun en jaksa ihmettelyjä kuunnella.
No sä sen sanoit, mull avaikka onki n "vain eläimiä", ni todellakin kun ne mulle on perheen jäseniä ja pla pla, mutta oma hommansa ja olemisensa niissäkin on, joskus tahtoisin vaan olla ja mennä, ilman että tarvitsisi miettiä ketään. Joskus yritin tästä jollekin sanoa, niin ylläri, vastaus oli "itepä oot elukkas hankkinut"... mie sei ymmärrä, mikä nyt kahden koiran ja kissan kanssa elämisessä on niin "hankalaa", mutta hämpä pääsee välillä ihan tyystin muihin piireihin, päivittäin kun käy töissä ja harrastaa fudista monta kertaa viikoaa, eli on illatkin poissa... Minä taas katson noita ah-niin-rakkaita-karvanaamoja 24/7:LOL:

Miten tänkin asian sanois niin, ettei se kuulostais turhalta ruikutukselta tai tekopyhältä volinalta... Ettei kukaan vaan pääse sanomaankaan, et "ootas, kun lapsi syntyy" :kieh: Olisi kiva lähteä yökylään kaverille miettimättä, minne saa elukat hoitoon tai kuka ne kusettaa, omaa aikaa kun ei oiekin muuten tule, jos ei kukaan niitä karvapersuksia hoida... Miten tää nyt kuulostaa omaan korvaankin ihan tyhmältä höpöttämiseltä taas :LOL: mä en osaa sanoa sitä oiekin!!!

Onko muilla ilmentynyt tälläistä?? Joku asia raivostuttaa aivan hillittömästi, olisi tyyliin valmis ottamaan pesäeron ja muuttamaan telttaan, vähintäänkin murhaamaan puolet naapurustosta ja tuikkaamaan tulee anopin autotallin. Sitten hetken kuluttua, kun on aikansa potkinut seiniä itsekseen, ei edes muista ko. vihaa ja raivoa tai syytä, miksi oli jollekin niin kamalan kiukkuinen
:LOL: Mulle käy usein niin, ja mieskin on sen huomannut, alkaa pian hyväksi kjäyttämään mun hyvän tahtoisuutta... Ja sitä etten yksinkertaiosesti vaan jaksa raivota naama valkoisena oikein mistään.. :LOL:
 
Iltaa,

Kiitos poika noista parantavista tuulista :) Tais tulla vaan toisesta suunnasta huomattavasti kovempia tuulia :( eli oksupoksua vielä kaiken hyvän lisäksi... Siksi siis vielä tähän aikaan täällä tilittämässä.... :'(

Ja mymmelis, kutakuinkin kolme kertaa päivässä olen muuttamassa vekette sekä välillä raahaamassa miehen sänkyä toiseen huoneeseen jne... ja sit se menee ohi ihan yhtä nopeesti ku tulikin.... :LOL:
 
Mymmelis Meillä isäntä saa mut todella helposti raivoihini ja tosiaan mielessäni olen aina pakkailemassa tavaroita...jotenkin sitä kuitenkin aina vaan leppyy ja tosiian sitten ei mieleen muistukkaan enää että miksi oli tavaroita jakamassa. :D :saint:

Mulla supisteli eilen illalla melkeen parin tunnin ajan kipeesti...tuskasena vaan pyörin sohvan nurkassa... :$ Menivät sitten taas kuitenkin ohi, onneksi. Mutta jotenkin väsyttivät tämän mamman kun painun sitten samalta istumalta koisimaan ja sainkin nukkua oikeen luxus yön kun esikko ei herättänyt kertaakaan. :eek: Se onkin harvinaista herkkua ollut meille jo pidemmän aikaa.

Tänään edessä olisi tämän kämpän raivaamista ja ulkoillakin tarvisi typykän kanssa. Ja tietysti aamu aloitetaan formuloilla...isäntä tuolla sohvalla jo isuukin popparikulho kädessä valmiina kannustamaan suomi pojat voittoon. :D Siispä minäkin sinne... :wave:

Liro ja papu 33+4 (kai??)
 
huomenet!
täälläkin pääsiäinen mennyt ihan mukavsti, tänään viellä miehen isälle raahautua syömään, koko suku sinne tulossa, siis miehen sisarukset perheineen.
virtsankarkailustaentiä onko vaavi mitenkäpäin, mutta taas se on alkanut potkimaan/muljuamaan sillain et virtsarakossa tuntuu, ja se ei oo mitenkään kivan tuntuista.
ärsyyntymisestäoon huomannut itessäni kans hieman enemmän ärähdän ja kiivaannun mutta kun teen sen tolle tytölle, niin välillä huomaan et "ei mun nyt noin olis tarvinnut sanoa" :( Ihanaa tänään tuodaan hoitopöytä, joka täytyy kunnolla puhdistaa tai pestä, ja sit tuodaan turvakaukalo, siihyen täytyy ostaa jotkut uudet napit millä se pehmuste pysyy siinä kiinni, kun oon aikoinani hukannut ne :ashamed: et toiv.niitä vauvatarvikeliikkeistä saa.
liitoskivuistajuu ei pysty enään nopeeta käveleen ulkonakaan, esim.kun töihin menen niin huomaan että kaikki muut ihmiset ohittaa mut, kävellessään samaa tietä :D
ja noustessa sohvalta tai sängystä, niin vaatii kans aikaa ja voimia :D
millaset kengät teillä on? kun ite en kohta oikeesti taivu noita talvikenkiä laittaan jalkaan, vaikka sitoa niitä ei tarvii, kun pääsis jo kohta vetäseen noi skeittikengät vaan jalkaan ni olis helpompaa. tyllerö 31+4
 
Tämä mun elämä pyörii vaan yhden ja ainoa asian ympärillä eli meidän neidon ympärillä :) Suokaa anteeksi.... Oli vaan pakko laittaa tänne uutta kuvaa ylpeänä äitinä neitosesta. Tällä kertaa isänsä kämmenellä. Eilen syötiin jo rinnaltakin ihan antaumuksella, tosin kovin paljoa neito ei maitoa saannut sisäänsä, mutta yritys oli tosi kova. Tänään jatketaan harjoituksia.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1799163.jpg
 
Jenni30v, ihana vauveliini :heart: Ihan rauhassa nauti ja kerro vauvastasi. Niin mäkin tekisin. Sitä on vaan niin vaikea uskoa, että omassakin masussa on asukki ja ihan oikea vauva jo. Silläkin on kiva lukea sun kirjotuksia vauvasta ja katsella kuvia, että tulee todellisemmaks tää omakin asukki. Mun pikkusisko oli syntyessään alle 1300g ja niin tosi pieni. Nyt jo 13 v. :)
 
Huomenta kaikki :wave:

Jenni,voiko suloisempaa ollakkaan.... :saint: Niin totta mitä summer sanoo,tulee konkreettisemmaksi tää oma asukas,kun sun juttuja ja kuvia vauvasta kattelee :heart:

Repa ja kutvonen rv 32+5
 
hei taas kaikki

jenni, sinun tyttaresi on niin suloinen Ihana pieni.
Miksi minulla on ollut nyt paivan sellainen tunne, etta joku leikkaisi veitsella alapaata auki? Kiinnittymiskipuja jo? Vai voisiko vauva vaan puskea noin kipeasti. Yolla jouduin kulkemaan kotia ympari kun todella sattui. Onneksi supistuksia on tullut vain harvakseen. Valilla kipeita, mutta lahinna vain kivuttomia nyt. Neito on kuitenkin valtavan aktiivinen masussa. Valkovuotokin tuntuu lisaantyneen hiukan, valilla lorahtelee taas.

Anteeksi omanapainen viesti. Palaan myohemmi paneutumaan muiden kuulumisiin.

poika mullakin tuollaista kipua/tunnetta kun vauva puskee itseaan alas. Tuntuu, etta olisi kova hata. Ehkei me ollakaan taalla viikolla 42 enaa? :LOL:
 
ihana vauva jenni! piti näyttää miehellekki että tollanen masussa asustelee, ihan ihmisen näkönen jo vaikka sitä on vaikea kuvitella että masussa tuollainen on :heart:

ärsyyntymisestä eilen tuli taas sellasia kohtauksia että itkukin siinä pääsi!
ensiksi mies on lätkämatsissa jonka jälkeen ilmoittaa menevänsä vielä baariin jnejne. vaikka ei täällä todellakaan usein missään käydä, mutta tuntuu niin väärältä että itse joutuu makaamaan kahden seinän välissä ja toinen menee minne tahtoo! meinasin jo lähteä mukaan iltaa istumaan! onko se teidän mielestä väärin jos raskaana oleva käy kerran iltaa istumassa, siis ihan SELVINPÄIN? myönnän kyllä että jos itse näkisin raskaana olevan baarissa, vaikka olisikin selvinpäin, niin tulisi kyllä heti mieleen kaiken maailman asia! :kieh:

omaa napaa sen verran että, maha kipu alkanu jo vähän hellittään ja vauva pikkusen aktiivisempi taas :heart: täytyy kyllä mainita asiasta neuvolassa tiistaina.. täälläkin tuntuu että vauva painaa päällään niin alas ja niin kovaa että välillä oikeen sattuu! mutta tuskin se nyt vielä kiinnittyy.. :D en tie sitte.. supisteluista on muuten tullut taukoa, ei ole pitkään aikaan enää supistellut, onneksi :) ainakin tuntuu ettei olisi pitkään aikaan :D
 
Ihana vauva Jenni :heart: Kiva vaan, että käytä täälä kirjoittamassa vauvankin kuulumisia, soot yksi meistä' :heart:

Majj, tottakai saa baariin mennä tai minne vaan, siitä kenenkään pitäis mitään herneit ottaa, saati alkaa kuvittelemaan mtään... :ashamed: :$
 
Todella suloinen tyttö sinulla Jenni! Tuntuu pitkältä ajalta, että vielä kaksi kuukautta joutuu odottamaan oman pienokaisen maailmaan tuloa... ja toisaalta taas hirvittää, että ihan kohta sitä pungerretaan nyyttiä ulos sairaalassa.

majj minusta siinä ei ole mitään väärää, että raskaana käy välillä istumassa iltaa. Kun baarit on vielä nykyään savuttomiakin, voi hyvällä omalla tunnolla käydä välillä tuulettumassa eikä tarvitse tupakansavuakaan pelätä. Ja alkoholittomat drinksutkin on tosi hyviä ja halpoja. Pari kertaa olen raskauden aikana käynyt iltaa istumassa, eikä minulle ole tullut sellaista oloa, että joku moralisoisi raskaana olevan baarissa oloa. Antaa muiden ajatella mitä tahtoo, pääasia että itse tietää, ettei tee vauvalleen mitään pahaa!
 
Tervehdys kaikille! :flower:

Täällä aloitellaan taas uutta raskausviikkoa ja toivutaan pääsiäisriennoista. Palasimme eilen illalla kotiin pienen kevätretken jälkeen: lähdimme keskiviikkona aamulla Ideaparkin kautta Tampereelle pienelle hotellilomalle, joka kyllä meni aika rauhallisissa merkeissä. Käytiin ostoksilla aika paljon (löysin kaikkea ihanaa vauvan huoneeseen ja kotiin :D ) ja syötiin tietysti hyvin. Tampereelta ajoimme sukuloimaan miehen vanhempien luokse pariksi päiväksi ja eilen palasimme minun vanhempieni kautta kotiin. Ihan kiva oli olla hetki muissa maisemissa, mutta kyllä kivempi oli kotiin palata ;)

poika04 Ihan sama homma minulla, että liikkeelle lähtiessä tuntuu kuin pisut tulisivat housuun :ashamed: Olisikohan syynä se, että vauva "putoaa" tuonne ihan alas painovoiman johdosta, kun esim. makoillessa saattaa nousta hieman ylemmäksi massussa? Eiköhän se ihan normaalia kuitenkin ole, koska niin monet puhuvat tuosta "valevessahädästä" loppuraskaudessa!

Petipuuhista Meillä eletään sillä saralla todella rauhallisia aikoja - ollaan oikeastaan yhdessä tuumin päätetty, että ehkä niiden "varsinaisten" puuhien aika on sitten vauvan synnyttyä. Jotenkin en osaa ollenkaan nähdä itseäni seksuaalisena olentona tämän massuni kanssa vaan kaikki liikkuminen tuntuu vaan niin äärimmäisen kömpelöltä ja tukalalta :/ Ole siinä sitten seksikäs, kun kaikkia liikkeitä seuraa kauhea puhkuminen ja ähkiminen :LOL: Mutta eipä tuo mieskään niin innoissaan varsinaisesta yhdynnästä ole - on suoraan sanonut, että ei oikein saa masussa oleilevaa vauvaa mielestään puuhien aikana.. Mutta onneksi on muitakin keinoja helliä kumppania ;)

Jenni Ihanaa, kun jaksat käydä meitä moikkaamassa sekä kertomassa pikkuneitinne kuulumisia! Ja kuvat on hellyyttäviä muistutuksia meille, jotka vielä vasta kuvittelevat miltä ne vaavit tuolla massussa näyttävät :heart: Toivoisin, että jaksat roikkua mukanamme ihan toukokuulle asti ja että siirtyisimme sitten kaikki yhdessä tuonne "syntyneisiin" - jatkettaisiin sielläkin omassa pinossamme! Mitä muut olette mieltä: laittaisimmeko pinon pystyyn sitten aikanaan myös syntyneisiin? Kurjaa se olisi hukata kaverit, joiden kanssa ollaan 9 kuukautta jännätty yhdessä ja jaettu niin ilot kuin surutkin, eikö?

(.) Meillä alkoi tänään 35.viikko! Olo on euforisen onnellinen ja hyväntuulinen (en siis valitettavasti voi kuin sympatiseerata teitä, joiden ärsytyskynnys on madaltunut :hug: ) ja Nirpullakin tuntuu olevan kaikki hienosti. Liikkeet ovat aikamoista muljausta jo: ei taida neidillä olla paljoa tilaa enää.. Tänään ajattelin hakea kaapin perukoilta sairaalakassin valmiiksi ja kirjoittaa sen listan mukaan otettavista tavaroista. On sitten edes lista valmiina, jos äkkilähtö koittaa ;) Lisäksi sain synnytysvalmennuksesta hyvän idean eli ajattelin laittaa paperille kaikki ajatukseni ja toiveeni mitä tulee synnytykseen: näin ne ovat mustaa valkoisella sairaalaan mennessä eikä mikään sitten unohdu. Erityisesti huolehdin sitä, jos itse olen vaikka niin huonossa kunnossa, ettei järki enää juokse niin näinköhän sitä miekkonen muistaa kaikki oleelliset asiat!

Oikein leppoisaa lepopäivää kaikille toivottavat,

Carmen ja Nirppu-neiti 34+0
 
Voi elämä kuinka ihana vauva teillä jenni. Tottakai käyt täällä ihan entisenlailla jakamassa kuulumisia, miten tietenkin vauvalta ennätät!!! Niin pieni ja pippurisen oloinen tyttönen :heart: :heart: :heart:

mymmelis: Juu täällä myös yksi HORMOONIHIRVIÖ tulisine tunteineen, jotka syttyy ja sammuu miten sattuu :/ voi mies parkaa :kieh: tuntuu, ettei pysty itse hallitsemaan tunteitaan ollenkaan, nämä raskaushormoonit vaan pehmentää pään. Ja itse tunnustaudun myös siihen kastiin, joka on heittämässä hanskoja tiskiin kun mies on niin INHOTTAVA JA ÄRSYTTÄVÄ, hmmm. siis jos toisella on väärä ilme tai leivänmurut on jätetty pöydälle niin tälle mammalle riittää :LOL:( oikeesti mun mies on oikein ihana ja rakastettava puoliso)...

Täällä vointi muuten ihan kiva, kovin raskaana oleva olo tosin ;)

Rentouttavaa pääsiäisen jatkoa toivottelee,

sHv ja hippu 32+3
 

Yhteistyössä