***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Moikka! HYVÄ HEIKKI JA KIMI !! =) Hyvä SUOMI!!jes! Suomipojat näytti formuloissa muille mistä meijät on tehty. =) Joo asiasta toiseen täällä pääsiäinen menny rauhallisesti. Rv 33 huomenna täynnä. =) Kovasti masussa möyritään ja alkaa olla jo aika kankia olo.... Jeps Jenni ihana kuva neitistä. =) Mutta palataan taas Moro! Nissu rv33 kohta täynnä. :wave:
 
Heissan, meilla satoi lunta noin 5min eilen, arvatkaa kenen nena oli ikkunassa kiinni :D ja sitten viela paasin saunomaan illalla, voi mika ihana paiva!

Carmen Joo laitetaan vaan oma pino tuonne syntyneisiin, kun muillekin on tullut nyytit.

Jenni Mika ihanan suloinen vaavi. kiva etta olet saanut jo rintaruokittua!

Onko kenellekaan tehty episetomiaa aiemmissa synnytyksissa? ja kauanko paraneminen kesti. tai annoitteko luonnonnollisesti repeytya?

Minulla jo mielessa etta kuinka opetan taaperon luistelemaan, katselen luistelukilpailuja telkusta ja mieleen tuli, etta siina vaiheessa kaiketi pitanee muuttaa sitten suomeen =)

LC
 
weiss
Mukavaa sunnuntaita ja Tervetuloa miunkin puolesta Meiju! Täällä ollaan juur sairaalareissusta kotiuduttu, joten meiän perheen pääsiäinen meni piparin palasiksi.. Miulla alko perjantaina kovasti supistelemaan ja välillä jo aika kipiästi, mutta en ottannu niitä kauhian tosissani, kun niistä on tässä kärsitty jo jokunen viikko.. Lauantai aamuna sitten lorahti pöksyt märäksi ja käskettiin lähtiä näytille. Sinne jäätiin sitten yöksi, kun tikkutesti näytti positiivista, että lapsvettä on lorahtannu. Käyrällä näkyi muutamia supistuksia, jotka laantui levossa. Lapsvettä on kuitenkin normaalisti ja vauva voi hyvin, joten päästivät tänään kotiin. Viikolle 35 pitäisi sitten jaksaa jatkaa makoilua. Jos lorahtelu lisääntyy ja supistukset niin sitten takasin, mutta muutoin eivät tee mitään. Taas päästiin säikähyksellä. On tämä raskaus ollut yhtä pelkoa persiissä, mutta aivan varma mie oon, että viimoisena täältä lähen. On muuten jännä, että toinen lääkäri oli eilen hädissään miun pienistä viikoista ja tänään lääkäri oli sitä mieltä, että kun olen jo näin varmoilla viikoilla, otapa niistä nyt sitten selvää??? Paikat oli muuten kuitenkin vielä pysynny edelleen samoissa, kun viime käynnillä polilla, että senkin puolesta kotiin laittovat. Se täältä taas, oispa miullakin joskus jotain mukavaa kerrottavaa.. :ashamed:
Aivan ihana vauva Jenni!!! :heart: Carmen: Mie ainakin toivosin, että jatkettas tällä porukalla synnyttäneitten puolella ja sie Jenni kuulut meitin joukkoon.

weiss ja pikkuinen 32+5 :heart:
 
mulla tehty välilihan leikkaus omasta toivomuksestani molemmissa synnytyksissä..
en vaan pystyny enkä kärsiny muuten ulos pukata.. :| oli huomattavasti helpompaa ku leikkasivat paikkoja auki. ja tosi nopeasti ne parani kyllä sitten.
ainut oli toiselta muksulta ku kätilö ei suostunu leikkaamaan suoraan sitä kun sen mielestä olisi hyvin mahtunu. mut sit ku en yksinkertaisesti pystyny pukkaamaan enempää ilman leikkausta niin eipä keritty sitten puuduttamaan vaan kätilö käski pukata vastaan seuraavalla supistuksella ja leikkaa nasautti sit ilman puudutusta välilihan.
mut eipä se siinä kivussa kyl pahemmin tuntunu. vaan saipa sit seuraavalla ponnistuksella tytön ulos. mut todennäköisesti aion vaatia myös tältä kolmannelta sen koska mulle se on niin paljon helpompi juttu.

weiss: onneks on sullaki kuitenki hyvät viikot jos ulos tulee vauva. nyt vaan huilittava kovasti. onneksi vettä vauvalla kuitenkin niin joka päivähän se on lisää kuitenki masu elämää.

täällä kans nii järkyttävät noi alaselän kivut iltaisin ja supistukset ottaa niin kovasti ettei hengitettyä saa :/ mut olenki ottanu nyt et päivä kerrallaan ja jos poika nyt syntyy niin se syntyy. en jaksa enää isoja tavoitteita ottaa itelleni.

nemika+jäbä 34+0 (tavoite viikkoon kuitenki menty jo =) )
 
Tsemppiä kaikille supistelijoille ja vuodelevossa olijoille!! Koittakaahan jaksaa ottaa rauhallisesti!!

Jenni Tuo teidän tyttö on aivan ihana. Piti mieskin raahata koneen ääreen kattelemaan teidän pikku prinsessaa!!!

Onko kellään muulla lihassärkyä?? Mulla särkee varsinkin iltaisin jalkoja ja tänään on myös sormissa tuntunut sellasta kasvukivun tapasta. Voiko toi johtua ihan vaan turvotuksesta???? Alkaa jo vähän huolestuttamaan. Pitänee puhua asiasta keskiviikona neuvolassa??

Onko muilla turvotusta Mulla turvottaa jalkoja niin paljon, että mitkään kengät ei mee kunnolla jalkaan... Esim juhlakengät on jääny pieniks samoin tommoset ohkasemmat ballerinat, jotka ostin kaks viikkoa sitten ja mahtuvat sillon hyvin. Tuntuu että nilkat on kans isot. Missä vaiheessa turvotuksesta kuuluu huolestua?? Oon yrittänyt juoda ja liikkua paljon, mutta ei apuja. ARGH.

(.) Vointi on ihan hyvä, turvotusta ja närästystä lukuunottamatta... Vauva on ollu tänään vähän rauhallisempi. Varmaan on taas kasvupäivät käsillä ja ottaa siks rauhallisemmin.. Liikettä on kuitenkin tuntunut.

valepissahätää on täälläkin. Ilmeisesti vauvan pää painaa tuolla alavatsassa aikas reippaasti..

mukavaa pääsiässunnuntaita!!

birdie + ahmatti rv 31+4
 
Pääsiäinen on mennyt remonttia viimeistellessä ja alkuviikosta muutetaan
uuteen kotiin. Tämä päivä on mennyt tavaroita pakkaillessa.
Tahtia on pitänyt välillä vähäsen hiljentää, kun masussa on alkanut tuntua kummalliselta...
jonkin asteista supistelua varmaankin. Mitään painavaa en ole nostellut, enkä uskalla nostaakaan.

Jenni: Aivain ihana neitokainen teillä! :) :heart:

Weiss: Hui, tuommoinen varmasti säikäyttää! Onneksi kaikki nyt hyvin. Koitahan lepäillä :hug:

Marimint81 rv 33+1
 
weiss voi sinua. onneksi ollaan jo nain hyvilla viikoilla. nyt vaan lisaa tylsaa lepailya. :|

jennin vauva on niin ihana

jatketaan ihmeessa yhdessa syntymien jalkeenkin ei haluaisi hylata nain kivaa porukkaa.

Mulla vaan selka kipea ja masua hiukan kiristaa. Muuten nyt ihan ok. Pikkuneitikin riwhuu masussa. Alkaa tosiaan olemaan aika raskaana oleva olo taallakin. Pian kuitenkin tulee varmaan jo ikava masua. =)
 
Heippa!

Mekin kotiuduttiin pääsiäisreissuilta.

Jenni: teidän tytsy näyttää jotenkin jo nyt kasvaneen ja voimistuneen edellisestä kuvasta: ihanan suloinen vauva ja hyvä muistutus tosiaan meille muille omistamme:heart:
Weiss: samaa mieltä olen kuin muutkin eli ihanturvallisilla viikoilla jo olet. Nyt vaan lepoa - enää muutama viikko jäljellä :hug:

Täällä mieli kans heittelee. Raivareita en saa, mutta masennus on iskenyt pahan päiväisesti. Mietin kaikkea tyhmää. Oltiin tänään kattoo ystävän pari kuista tyttöä ja huomasin ajattelevani, että miten kuvittelen jaksavani oman kanssa: Oliko tämä nyt kuitenkaan loppuun asti harkittua ja olisinkin ehkä onnellisempi ilman vauvaa yms. muuta tyhmää, josta tulee seuraavassa hetkessä paha mieli ja kamalan huono omatunto. Tiedän, että "normaalisti" rakastan vauvaamme jo nyt ihan mielettömästi. Miten tää pää voikin näin ailahdella? Tuntuu myös, etten jaksa enää olla tämän jätti-mahan/ olemuksen kanssa. Tosin tiedostan myös että huonosti nukuttu yö ja supistelut vaikuttavat varmasti myös mielentilaan ja ajatuksiin, josta siis päästään taas siihen, että miten ihmeessä kuvittelen pärjääväni äitinä, jos jo muutama huonosti nukuttu yö saa mut pois tolaltani..!:'(

Joo, nyt lopetan. Mukavaa pääsiäisen jatkoa

eeti:( +papsu 33+2 :heart:
 
Heippa kaikille! Olen tainnut jossain vaiheessa käydä täällä ilmoittautumassakin, mutta sitten käynnit jäi kun on ollut tekeminen tuon pikkuisen uhmaikäisen neidin kanssa jaksamisessa...
Täällä on toiset saaneet jo vauvankin, onnea! :heart: Harmittaa kun olen pudonnut kivan tuntuisesta porukasta omaa saamattomuuttani, mutta jospa tässä loppua kohti mentäessä vielä pääsisin mukaan.
Meillä oli laskettu aika 12.5, eli viikkoja olis sen mukaan tänään tasan 33, mutta neuvolassa yhtyivät nyt minun epäilyihini siitä, että raskaus olisi muutaman viikon pidemmällä. Vauvan painoarvio oli jo torstaina neuvolassa 2,6kg ja neuvolantäti veikkasi että nyt mentäisiin muutamaa viikkoa edellä. Eli siis nyt olisi täynnä noin se 35 viikkoa ja laskettu aika olisikin siinä kuun vaihteessa jo. Olen ihan samaa mieltä, ja olen epäillyt tuon lasketun ajan paikkansa pitävyyttä alusta alkaen. Ja toisin sanoen oma olo on jo niin tukala, että tuntuu henkeäsalpaavalta edes ajatella että vielä olisi ainakin 7 viikkoa jäljellä :| Mahanahkaa kiristää ihan uskomattoman paljon ja muutama ruma, leveä raskausarpikin on tullut navan luo, esikoisesta kun ei tullut ainuttakaan. Maha on valtava (kuten moni ihana ihminen muistaa jatkuvasti muistuttaa ja kettuilla, huumorintaju ei tahdo riittää...), mutta kuvista katsoen tuntuu että esikoisesta se oli vielä isompi. Silti tämä tuntuu tukalammalta, painavammalta ja...mitenkään päin ei vaan ole hyvä olla. Uloslähdöt ja pukemiset on valtavia ponnistuksia, samoin kaikki kantamiset, hyvää asentoa ja oloa ei tahdo saada yöllä eikä päivällä. Istuminen särkee selkää, maatessa tuntuu että kaikki painuu kasaan. RASKASTA olla raskaana. :|
Miten teillä muilla (en millään jaksanut lukea kovin montaa sivua taaksepäin "kiinni saadakseni"... :ashamed: ), onko jo kovin tukala olo? Pelottaako synnytys? :| Toivottavasti vielä pääsen mukaan porukkaan, viimeisille metreille..

terkuin Kaisa pieni ja oiviskoivis rv 33+0/35+0
 
Kaisa pieni mie oon kanssa kovin ahtaalla, henkitys on puhinaa, kaikki fyysinen, vaikka rappujen kiipiminen on oiejkasti raskasta, kujn ennen vaan sipatin tuhatta ja sataa raout ylös neljänteen ekrrokseen hengästymättä... kenkiä ei meinaa saada jalkaa, housuista puhumattakaan..,kaikki kumartelu on ahdistavaa, iltaisin ei oiekasti tunnu saavan henkeä-...vali vali vali ja nahka repee vaan :LOL:

Eeti Et ole ainut, joak joskus miettii moisia alamaissaan... :ashamed: Mie voin myöntää, että niinä harmaimpina hetkinä tuntuu, ettei tulevaisuu solekaan sitä mitä haluisin ja olikohan tää fiksua sittenkään, mutta aina se ajatus muuttuu siihen, kuinka paljon se kaikki stten antaakaan

:heart: Kaikki tunteet on sallittuja :heart:
 
weiss :hug: Hui, kylläpä oli yllätysreissu sulla. Nyt tosiaan ihan lepoa vaan!! Turvallisilla viikoilla toki olet, mutta aina vaan parempi jos vauva saisi olla masussa lähemmäs laskettua-aikaa :heart:

kaisa pieni: itsekin yritän ryhdistäytyä ja kirjoitella myös tänne. Tuntuu, että olen jumahtanut täysin kerhon puolelle ja tosiaan syynä vaan oma jaksamattomuuteni kirjoitteluun kun jaloissa temmeltää täälläkin pieni neiti (1v4kk). Täällä kuitenkin myös upea porukka, joten nyt tsemppiä meille molemmille ;) Kysyit tukalasta olosta, täällä löytyy semmoinen oikein raskaana oleva olo, mahaa kiristää ja kylkiluissa kauhee paine, selkää jomottaa, lantiossa paukkuu jne.

 
sunnuntai iltaa!
mulla on ollut jalka särkyä melkein joka ilta tänään varsinkin kun tein kevät siivousta.
turvotusta on myös ja aamusin on sormia särkenyt olen vaan kuvitelut että johtuis pelkästä turvotuksesta.

kaisa pieni: mullakin lähti tänään 33rv epäviralinen rv olisi 33+4 mutta sain ajan painoarvioon joka on parin viikon päästä kun vauva olisi isompi toivottavasti kans la muuttuisi kuun vaihteseen kun alkaa täälläkin olo olla aika tukala.
 
Pika kuulumiset nyt ja sit huoenis paremmin.

Jenni toi teijän neiti on kyllä niin sulonen. Miunki piti ukkeli komentaa koneen ääreen sitä ihastelemaan ja oli niin myyty kyllä sekin. Tuumasi että tuollainen sitä meijänki mamman masussa asustaa.

Ja ihan ehottomasti mäki tahon et samalla porukalla sit jatketaan tuolla synnyttäneitten puolella. Vanhoja tuttuja kun jo ollaan niin...ja sit ku vauvat on suht saman ikäsiä ni on helppo jakaa kokemuksia.

Mä tääl valvon viel tosi kipeitten pohkeitten ja selän takia. Mulla on aina öisin noi jalat tosi kipeet. Vähä niin ku olis kasvukipuja. Ei voi etes kuvitella menvänsä nukkumaan ilman että laittaa icepoweria pohkeisiin. Yleensä se auttaa mut nyt olo on jotenki aivan mahoton ja sit ku toi selkä viel kenkkuilee.

Säikähin tänään ihan tosissaan ku tos pihalla nousin autosta ja seku on ihan peilikirkkaalla jäällä osittain, niin meinasin siinä sit vetästä nurin. :ashamed: En onneksi kovin pahoin liukastunu mut säikähin varmaan sitäki enempi. Masu ei onneksi oo ollu kipee ja neiti on jonkin verran liikkunu, ni jospa ei huolta. Mieski siinä taisi hiukan säikähtää kun ryntäsi auton toiselta puolelta kysy et liukastuitko pahasti ja sattuuko mihinkään ja kannanko sisälle sut... :saint: Reppana, ja sisällä se sit kyseli tovin vointia ja sano et heti jos tuntuu omituiselta ni sanot kyl heti ja sit soitetaan oulaisiin ja kysytään tullaanko me näytille. Se on niin huolehtiva. :heart: Se oli niin myytyä miestä kun meijän neiti anto pitkästä aikaa isukille kunnon muljuamis näytöksen toissa iltana. Meillä kun toi tyty on aina ollu sellanen et kun joku yrittää tunnustella liikkeitä, eli mä tai avokki, niin se liikehdintä loppuu ku seinään. Mun äiti sanoki et sille tulee siel masus vaan niin turvallinen olo heti ku isä laittaa käden masulle, et se ei jaksa etes liikkua. :D

Tosta ärtysyydestä...taijanpa minäkin kuulua siihen sakkiin.... :D Välillä ottaa vaan yksinkertasesti kaikki aivoon. Etenki toi oma avokki. Sit on taas joskus vähä parempia päiviä. Mut aika paljo tuntuu mua nykyään, anteeks vaan suorat sanat, mut vituttavan toi avokki. Ja sääliks kyl käy sitä välillä, sekun on oikeesti yks kultasimpia ihmisiä mitä mä tiiän. Mut jospa tästä palais sit "omaksi iteksi" kun toi tyty tuolta maailmaan putkahtaa. Nyt koittaan untenmaille.

liinu83 ja möykky32+0

kamala miten pitkästi mä runoilin ja sanoin viel pikasesti kirjottavani.. :LOL: :D
 
Hei!
Lasketun ajan muutoksista: Minun ymmärtääkseni aikaa ei enää näillä viikoilla muutella. Rakenneultrassa se olisi vielä ollut ok, kun silloin ilmeisesti kaikki vaavit suunnilleen saman kokoisia samoilla viikoilla. Nyt on sitten geenit/istukan toiminta ym. vaikuttaneet jo asiaan . Meillä masuasukki nimittäin vastasi myös viime neuvolassa melkein 2 viikkoa aikaisempaa, mutta ei aikoja muutella. Vauva on vain isokokoinen, kuten edeltäjänsäkin. Rakenneultrassa oli muistaakseni 2 päivää "aikaisempi", joten lasketun ajan annettiin olla 15.5.

Välilihan leikkauksesta:
Laitan sairaalaan menevään lomakkeeseen ei kiitos tälle toimenpiteelle. Eka reilu nelikiloinen tuli ilman niin jospa tämäkin. Tai sitten haluan ainakin pudendus puudutuksen ym. Muistan edelleen hyvin ponnistusvaiheen kivun, kun ei mennyt mikään turraksi. Vielä kun siihen olisi joku tullut saksien kanssa sohimaan niin olisi voinut tsemppaus levitä käsiin.

Vielä vajaa 2 viikkoa lomaan. Jalat on kyllä ympäri vuorokauden vähemmän tai vähän enemmän turvoksissa, mutta muuten on jaksanut aivan hyvin :)

Jennin vauva on tosi suloinen!! Ja Weiss, tsemppiä!

 
Onnea Jennille ja perheelle! Tyttö on suloinen. Mua väsyttää ja ketuttaa niin pahasti, että käyn kyllä lukemassa kaikki viestit, en vaan jaksa kommentoida tai tsempata ketään. Maha on kuin oluttynnyri, jalat jatkuvasti turvoksissa/levottomat ja kaikki tuntuu hankalalta. Mun 3v ei enää tarvi pahemmin päikkäreitä, mutta mä tarviisin. Poika on koko ikänsä nukkunut vähemmän kuin minä ja nyt oikeesti hirvittää koko äippäloma ajatus. Sinnekin on vielä 5 viikkoa eikä duunit jaksa nappaa yhtään. Mä meen taas takas kiven alle masentamasta ihmisiä.

kriisi + typsy 30+2
 
Ensiksi Onnea Jennille Ja Suloiselle Prinsessalle paljon kasvamisia :)
weissjospa sinä olet sit se seuraava joka täällä saa nyytin :whistle:

Musta tuntuu et mä olen täällä viimonen joka roikkuu, en ole edelleenkään tuntenut supistuksia et mulle ne on ihan hepreaa :LOL:
Voinnissa ei ole tapahtunut kummempia muutoksia, samaista kolotusta ja vessassa ramppaamista..
äippälomaan vielä 3 viikkoa, eiköhän nuo jotenkin jaksa.

hoksasin tässä muuten yks päivä et saadaan kaikki todella rakas äitienpäivälahja ties vaikka jonkun vaavi syntyisi juuri tuolloin ;)
eipä muuta, pääsiäinen loppumaisillaan, seuraavaa juhlaa eli vappua odotellessa.
majj kyllä mäkin olen käynyt ihan miehen seurana ja aina ängennyt mukaankin baari reissuille, että mitäpä se muille kuuluu jos raskaana oleva käy.
Tyllerö 31+5
 
Voi ei weiss sulla kanssa on piisannut raskuden kanssa "vauhtia ja vaarallisia tilanteita" Tiedän aika tasan tarkkaan kuinka stressaavaa tuo on kun joutuu koko ajan olemaan varpaillaan ja just kun ei teidä enää mihin reakoida ja mihin ei. Toivottavasti teidän pieni jakssaa vielä tovin asustaa masussasi, koita vaan jaksaa levätä (helpommin sanottu kuin tehty) TSEMPPIÄ!!!!

Kysymys sektion kokeneille jälkisupistuksista, oletteko niitä kauan kokeneet? Mulla on ilmeisesti nyt alkanut ilmaantua niitä (??Kai? ei hajuakaan miltä niiden pitäisi tuntua). Tulee ihan s**tanallisia kipuja aaltoina alamahaan ja selkään. Vedet vaan valuu silmistä ja jos satun sillä hetkellä oleen jalkeilla tuntuu wttä jalat lähtee alta. Ihan jatkuva kipu ei ole, mutta tosi taajaan noita aaltoja tulee. Ensiks luulin että ilma kiertää mahassa oikein kipeällä tavalla, mutta eipä se sitä ole... Vessassa käyntikin tuntuu tuskalta varsinkin se kakkosasia. Sinällään mitään tulehdukseen viittaavaa ei mun mielestä ole, jälkivuoto on vain nimellistä eikä pahanhajuista, ei kuumetta, haava päällisinpuolin siistin näköinen ja kaippa se tulehdus (?) aiheuttaisi ihan jatkuvaa kipua... Särkylääkettä menee laatikko tolkulla. Tosin paras särkylääke on meidän pikku neiti, aina kun hän on sylissä kipu katoaa sen siliän tien.
 
Moikka! Kysyisin teiltä sellasta, että kun mulla on alaselkä tosi jumissa. Vaikeeta kävellä kun sattuu. Oon panadolia joutunu ottamaan, mutta voiko siihen esim. jotain voiteita laittaa? Niinkun mobilatia tai ice poweria tms? Mulla on keskiviikkona neuvola, niin täytyy sitten siellä valittaa enemmän. Tosi ärsyttävää, kun pelkään et joudun 5 viikkoa kipeällä selällä olemaan. En ole ennen kärsiny selkäkivuista ja kaikki myötätunto sellasille jotka niistä aina kärsii.
summer ja 33+5
 
Ja mukavaa Pääsiäisen loppuaikaa kaikille!

Jenni Aivan varmasti pysyt täällä meidän mukana ja ilona ja käyt mahdollisuuksien mukaan kertoilemassa pikkuneidin kuulumisia! Ja omiakin, tottakai. On muutes aikasta ihanan isot ja tummat silmät teidän prinsessalla :heart: Siinä on iskä ja äiti helisemässä muutaman vuoden perästä, kun pojat ovella kolkuttelee ;)

weiss Huih! Mutta onneks jo hyvät viikot! Siltikin kannattaa kyllä vähän rauhallisemmin ottaa, vaikka vaikeetahan ja varmaankin tylsää välillä se on.

Ärsytysksestä Mulla ei oo oikein mitään kynnystä enää...saatan vetää herneet nenään ihan pienemmästäkin asiasta, mutta mä oon sit semmonen, etten siitä kenellekään "riehu" vaan oon omissa oloissani ja hiljaa. Sit menee muutama minuutti, niin kaikki taas hyvin. Kummallinen on tämä raskaana olevan mieli :)

Turvotusta on ja PALJON! Illalla kun tuosta säärestä painaa, niin ei oo enää kaukana, etteikö sentin syvää kuoppaa jää :( Olo aika hirvee! Tosin nyt sain eilen kälyltä kunnon tukisukat ( mallia sairaala ) lainaan, niin eipä ollu eilen illalla mitään hätiä :) Ihanaa! Mä varmaan saan nää kulutettua halki poikki pinoon tässä kahen kuukauden aikana :)

Närästys on kanssa saapunut tähän osoitteeseen. Just tuossa viikolla juttelin hyvän ystävän kanssa ( joka muuten huomenna menee käynnistykseen, kaksoset tulossa :) ) että eipä oo närästäny, mutta kuinkas kävi....siitä se sitten lähti. Polttaa, polttaa, polttaa. Renniestä ja Raskaus närästys Multi Tabseista on vähän apua, mutta ei hirveesti, kun mulla vielä taustalla refluksi tautia.

Omaa napaa... olo on kun valaalla ja illat pahimpia; turvottaa jos joku ei jo lukemaansa ymmärtänyt ;) ja henkeä ahdistaa. Väsy on kova, kun ei saa yöllä nukuttua missään asennossa ja vessassa saa juosta vähintään sen kaks kolme kertaa. Nyt on pikku-ukko sit menny ihan johonkin ihme asentoon tai sit se yrittää ulostautua tuolta perä päästä...eilisestä asti on muksinu kannikoita ja tänään nyrkkeili selkään. Ihme kaveri!

Ai niin seksistä Alkaa olla aika harvakseltaan, kahen viikon välein. Silloin ollaan ihan vaan kahestaan kotona ( lapset toisilla vanhemmilla ) ja kun saa nukkua ja levätä, niin sitten sitä jaksaa vähän panostaa. Ite oon huomannu, että en yksinkertaisesti muulloin jaksa, kun vie tää kodin ja lapsen pyörittäminen ihan kohtalaisesti voimia ja hounosti nukutut yöt, niin siinäpä se. Mutta kai se Kulta on ihan tyytyväinen...ei se ainakaa hirveesti oo valittanu, tyytyy kohtaloonsa ja odottelee parempia, aktiivisempia ja villimpiä aikoja :)

Pyykit kutsuu.

Aurinkoista maanantaita, nauttikaa lomapäivästä :)

PP ja Onni-poika ( 2 kk miinus yks päivä la:han )
 
Pitänee oikaista... la siis 2 kk:n miinus kahen päivän päästä :)
Tarkka pitää olla ;)

Tosin mä oon päättänyt kyllä synnytää silloin äitienpäivänä, 11. päivä, kun se alun pitäen oli se la 12. toukokuuta, mutta sittenhän se siirrettiin siihen 22. päivään. Ja silloin 11. päivä on kummitytön 3 vee synttärit niin siksikin se olis ihan passeli päivä :)

Ai minäkö haaveilen :heart:
 
Hmmm... mulla on itellä synttärit 12.5. enpäs tiedä tahdonko toista näin härkäpäistä ihmistä perheeseen. Olisihan se kaikille helpompaa muistaa? Vanhemmat pojat on syntyneet 10.8. ja 9.8. eli tota fokusointia on meidän perheessä ennestään.
 
mulla olisi la menkkojen mukaan 28.4 yksityisellä 7.5 ja np-ultra 11.5 sen takia toivon että syntyis jossain noitten välissä :D
ettei alnakaan menis paria viikkoo yli kun poitsu meni mun mielestä se odottaminen on kaameeta :|
mä tosiaan haluaisin äitienpäivälahjan mutta en usko sellasta säkää kävis joten tähdätään vappu vauvaan :LOL:
 
episiotomiasta: Mulle tehtiin kun esikkoa ponnistelin maailmaan, typyn sydänäänet romahti ihan viimemetreillä ja napsnaps ja tyttö oli maailmassa hyväkuntoisena, haava parani äkkiä ja muutamalla ompeleella selvittiin :) tyttö oli vajaa 3kg, mut olen itse pieni ja hoikka, tuskin paljoa suurempi mahtuisi ulos tulemaankaan :/

seksistä
: häh, mitä se on ;)

Ihan vaan pikainen visiitti mulla, sillä nyt täytyy kirmailla iltavuoroon, kolme vuoroa enään jäljellä :wave: *tuuletus*

Mukavaa maanantaita!!!
 
summer mulla on noita samanlaisia kipuja ja sitten iskiaskipuja siihen paalle. ollut jo yli kuukauden ja sairaslomalla niiden takia. Kivut eivat ole paranemaan pain, mutta olen tsempannut vaan itseani siihen, etta pian saa vauvan syliin. Mutta eivat nuo kivut herkkua ole. Varasin ajan hierojallekin ensi viikolle, se voisi kuulema auttaa.

LA:sta meilla kaikissa ultrissa muutettu aiemmaksi kuin alunperin sanottiin. Luulen kuitenkin etta tuo 15.5. on aika oikea LA, vaikka neuvolan tati veikkasikin etta oikein olisi 13.5.
Minun puolestani kirppunen voi syntya koska vaan vapun jalkeen. Vaikka tiedankin olevani varmasti taalla yksi viimeisista synnyttajista. meilla on tata yliaikaisuutta niin paljon suvussa. vaika nyt merkit ovatkin melko hyvat, vauva on laskeutunut jne. mutta ainahan se voi kuitenkin yli menna. =)
mielestani baarissa kaymisessa raskaana ollessa ei ole mitaan pahaa itse en ole tosin ollut kuin kerran, mutta silla yhdella kerralla musta jo tuli alkoholittomien drinkkien vannoutunut ystava. :D

katrinainen ja kirppunen 32+6
 
Kiva, kun sHv on tullut meitin mukaan tänne myös :)

Tsemppiä kaikille töissä vielä jaksaville, mä nostan hattua teille joka ikiselle :attn: Mähän olen koko raskauden ajan ollut ensin sairaslomalla tammikuuhun saakka ja siitä eteenpäin työttömänä ja tän kuunlopussa siirryn "lomalle" :LOL: En vain ymmärrä, ihmisiä, jotka jaksavat raskasta työtä kaikkien kremppojen ohella plus kodinhjoito siihen päälle!!! Mulla on ollut helppo raskaus, nyt vasta alkanut liitoskivut vaivaamaan ja olo tukaloitumaan, mutta silti olo on ihan vetämätön ja tosi laiska :ashamed: SDiispä nostan hattua teille, jotka jaksatte munkin puolesta :flower:

Mä ihan häpeän myöntää sitä, että mua väsyttäis päivällä, tai että oon nukkunut päikkärit. Tää ilmapiiri on täällä päin ainakin selvästi semmoisia ihmsiiä ihannoiva, jotka atekivät raskausaikana kaikkea mitä ennenkin, eivätkä olleet ikinä väsyneitä... :ashamed: Mä en halua valittaa näistä krempoista kellekään, enkä oikein kerro ees, jos vaikka anoppi kyselee vointeja , ni että mä en sais ees rehkiä, kun alkaa supistelemaan... (ja sit mä kuitenkin ihmettelen, kun ihmiset supattaa, että oon vaan laiska...Joo joo, järkevää) Mutta mä en halua valittaa, kun viimeset vuodet on aina kaikki kyselleet mun vointia kun se selkä tosiaan hajosi ja nyt vaan halauisin olal terve ja että ihmiset joskus kyselis muutakin, kuin et miten voin, siis fyysisesti |O Juup, olen hieman seko...


jennin vauva se vaan iahstuttaa mua, taas kävin vaklaamassa.. :heart:
 

Yhteistyössä