TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Summer; Paranemisia sinne, tollasta oksennustautia on nyt kovsti liikkeellä täällä Jämsän seudulla tosiaan, tiedän monta perhettä :/

Jyväskylän tapaamisesta, mikäs päivä ootte aatellu? kyllähä mä periaatteessa pääsen mikä tahansa vkl jos mies ei vaan ole töissä =)

Marmotta ihania uutisia!! =)
 
Aloha! B)

Neuvolassa käyty,mitat 8045g ja 70.5cm. Vilma,meillä paino ei käy yksiin pituuden kanssa,siis käyrien mukaan. Eli hoikaks pojaks tituleeras,vaikka ihan pyöreäposkinen kundi on =) Mutta meidän täti ei ollu huolissaan ollenkaan,näkeehän se että kaveri on ok. Ja totes että kun ei soseita vielä kauheesti syö ja liikkuu kovin niin selvähän se.
Pituushan meillä on kulkenut omia polkujaan alusta asti,eli poika on oletuspituutensa nähden melko pitkä =)
Tomeraksi hurmuripojaksi sanoi,ei vielä ota vastaan kun istuviltaan kaadetaan muuta kuin välillä kun kädessä ei satu olemaan lelua :D Eli tulossa on sekin taito. Muuten kaikki kunnossa ja kinusin sen 7kk neuvolan meille ;) Nyt vaan puurot ja lihat kehiin,kuulemma voi edetä ihan nopealla tahdilla...

Merika,ihan tavan hiutaleista voi puuroa tehä,eikä sitä tarvi hienontaa jos vauva syö sellasenaan. Hauduttaa vaan pehmeeksi. Tälläset ohjeet saatiin =)

Naukuri,alotin äippäloman varhennettuna viikolla =) Banskua syötiin tossa muutamana päivänä kun poika niiiin tykkää siitä,mutta nyt se sit vissiin kostautuu
:/ Nyt ollaan tänään vedetty luumua ja jos ei kohta ala kakka luistamaan niin sit sitä mallasuutetta. Perunakin jäi tällepäivää tauolle.

Matamimimmi: Kiva jutska,ei tarvi hätäillä sitä sitten vielä =) Mites sen hesan reissun kanssa,miten ootte tulossa poispäin? Kun tuolla aikasemmin kyselin aikatauluista....

Poika uinuu päikkyjä ja hyvin tuntus vetelevän,ei oo onneks tarvinnut käydä veivaamassa vielä kertaakaan..

Kirsikkat. Kyselitkö sinä niistä yhdistelmistä isolla kopalla? Meillä Joviairit ja noissa kopan sisäpituus muistaakseni 80cm,ei ainakaan pienempi...hyvin kellii vielä. Oli isoin koppa mitä silloin löysin kun vaunuja etittiin =)

Se olis viikonloppuna sosetalkoot...lihaa ja kanaa pitäs duunata. Kalan teen hiukan myöhemmin. Vois tehä muutamia valmiita mikstuuroja pilttipurkkiin ja sit ihan kuutioina kun kuitenkin on noita kasviskuutioita vielä paljon =) Päärynääkin vois duunata lisää kun poika niin tykkää...
 
Repa...varmaan tullaan sit samantien pois tai korkeintaan muutamassa lähietäisyyden kaupas voi piipahtaa...ei sinne viitti vaavin kans koko illaks jäädä...vielä ei ole lyöty lukkoon aikatauluu...mietin muuten sopiikohan meijän molempien rattaat kyytiin...olikos siul matkikset? jos on, niin sit varmaan menee... =) !
 
kiloklubi: - 100g edelliseen!!! Tavotteeseen matkaa tasan 2 kiloa (siihen alkuperäseen, joka koko ajan kasvaa..) , eli toisaseks tiputusta olis - 3,5 kiloa yhteensä. täällä kanssa morkkis omasta kropasta.. mutta on mulla ihan pysyvä olotila.. Paska kun on toi mun itsetunto. Milläköhän sais paremmaks????

tein äskön geisha jäädykettä,, ja jösses että tais tulla hyvää... Tai ainakin se maistu hyvälle jo ennen pakastamista... Vähän gallianoa mausteeks ja silla. nam.. Taitaa meidän iskä tulla iloseks :)

mä ootan koska meidän posti kolahtas laatikkoon.. tulee seiska ja menaiset.. sit pääsee röhnöttään sohvalle..
 
Ihanat mammaglögit takana! Olipa piristävää :) Hääräsin koko aamun ja poika nukkui ihanat 2h 40min unet sillä aikaa. Kiltti poika, kun antoi äidin puuhastella.

Birdie: Mulla neuvolasta ohje, jonka mukaan mannasuurimoista tehtyä puuroa vasta 8kk->. En tiedä miks noin sanotaan...?

Oon kade. Meillä ei todella uppoa edes tehosekoittimessa hienonnetut puurohiutaleet, vaikka kuinka hauduttaa :( Tai ei ainakaan viimeksi uponnut. Pitäs taas kokeilla joku päivä. Silloin vaan yökki.

Edla: Kiitos linkistä!! Siis UPEAT noi Reiskat!! Pakko saada... Mies just eilen kyselin et onks toiveita ja sanoin, että ei oikein. No NYT on :) Ja summerille kiitos kun mainitsit asiasta :flower: Pitää hankkia. Mahtaako olla Citymarketissa sama hinta..? Muistatko summer?

Vilma: Joo mä en kans jaksa noita "teidän vauva ei kulje keskikäyrällä; on liian laiha/paksu, kontrolliin!" -juttuja. Onko oikeasti olemassa ainuttakaan vauvaa joka kasvais sen keskikäyrän mukaan tasaisesti ihan koko ajan??? Tuskin ainaka montaa. Meillä kans menty siksakkia ihan koko ajan. Nyt huitelee pituus omilla käyrillään ja paino tulee kun on tullakseen ;) Kontrolliin saa kuulemma mennä jos siltä tuntuu, mutta tuskin mennään.

Jee, nyt on sitten ruvettu neuvoloissa jakamaan sitä influenssarokoteinfoa muillekin!!! Kuulin ystävältä, joka käy toisessa neuvolassa melkein saman ikäisen pojan kanssa. Heille oli nyt tarjottu myös rokotusta. Jeeee :)
 
Sarbba, alustavasti olis 7.12 mietitty, mutta nyt vaan mietitään että pääseekö kuinka moni sillon. Tänään ei ole kukaan oksentanut :)

Naukuri, kun näin niitä reinoja, niin ekana tuli mieleen että pitää teille kertoa ;) En nyt ihan muista hintaa, mutta joku kolmosella alkava taisi olla...34 e esim..
 
summer: Ihanasti ajateltu :) Muistan kun niistä oli kesällä puhetta ja viime viikonloppuna just jostain lehdestä katsoin, että tylsyys sentään ku en mitään Ainoja halua, mutta ku varpaat paleltuu kotona :D Tuolla netissä oli hinta 43e eli pitääköhän täs kipaista katsomaan löytyiskö Kitystä...

Jeh, nyt sytyttelemään tuikkuja. Luo kyllä ihanaa tunnelmaa!
 
summer, missä siellä niitä on? Kävin viime vkl kuikuilemassa mutten ollut löytävinäni. Mies saa pappamallin reiskat ja minä sitten ne pinkit, jos vaan löytyy. :) Meillä on laattalattiat, ei palellu varpaat sitten.

Kirsikkatomaatti, mullon kamala ikävä Italiaan. Miestäkin ikävä, mutta myös ihan sitä elämänmenoa siellä. Anoppia ei ole ikävä kyllä. Mutta toisaalta ihana olla täälläkin.. tosiaan aika jakomielinen olo. Ja Italiassa mulla menee käämit kun mikään ei toimi ja haluan takaisin Suomeen ja kun tulen takaisin, en halua muualle kun Italiaan. Yritä tässä nyt sitten olla tyytyväinen jossain.. kai se ajan myötä tasoittuu sekin. Viimeistään kun 20 vuotta olen Italiassa ollut. :)
 
matami,jees...just noin minäkin sen aattelin. matkikset löytyy :wave:

sain pojan kakan tulemaan B) alko itkustamaan lattialla kun koitti pusata ja taas papana tuli kun katoin vaippaan. sit pistin pojan selälleen ja hieroin aika ronskisti masua ja painoin polvet siihen vatan päälle ja pusasin pojan kanssa niin rupes tuleen. melkonen tulppa tuli ensin,sit pehmeempää tavaraa sen jälkeen...ei ihme että oli vaikeeta :( nyt oon antanna luumua sekä lounaalla että tossa marjasoseen seassa...josko huomenna kulkis =)

käytiin ulkonakin ja kasper torkahti hetkeks,saa nähä milloin on sänkyvalmis... nyt soittaa iskän urkuja tässä sylissä :D
 
Hei, olisko kellään yksinkertaista kakkuohjetta johon tulisi 2dl rahkaa mukaan? aattelin kun näin kaupassa valion uutta rommi-rusinarahkaa et jos tekis jouluisen kakun siitä. Tai siis lauantain myyjäisten arpajaisiin pitäis huomenna kolme kakkua tehdä :)

Löytykö naukuri kitymarketista pinkkei reiskoi?
 
Marmotta, ne on sillai siellä kenkähyllyjen takana. Heti kun kenkähyllyt alkaa vasemmalta, niin muistaakseni siellä takaseinällä. On ne vaan hienot =)

Mehän voitais joskus pitää meidän toukokuisten suuret treffit ja tultais kaikki sinne vaaleanpunasissa reinoissa :D Sit jos vauvatkin on jo käveleviä, niin niillekin reinot tai ainot. Ne pienet on niin ihanan näkösiä...mini reinot ja ainot.
 
Hyva hyva, Kasper ja Repa. On se vaan niin ihana tunne kun kakka tulee panttauksen jalkeen.

Marmotta tiedan tunteen ja aikaa siihen menee monta vuotta. Kaikki asiat tuntuu olevan niin helppoja kun on suomessa, mutta toisaalta siellahan olen vain loma tunnelmissa.

Meilla F on alkanut itkeen heti silla sekunnilla kun havian nakopiirista taalla kotona ja ei auta puhelut yms. Taitaa olla tyttolle selviamassa ettei olla sama henkilo. Rasittavaa, mutta kaiketi sit kuuluu tahan ihmimielen kehitykseen :D

Nyt ruoka puuhiin!
 
LC: Jaksuja, meillä oli tuo "äitihäviäämaapalloltaeikäikinäpalaa" vaihe reilu kuukausi sitten. Että oli rasittavat 2 viikkoa! Loppua kohti meni vaan mahdottomammaks ja mahdottomammaks, mutta sit yhtenä lauantaina se äidin perään huutelu loppui kuin seinään. AAAAH! :) Mutta se oli jossain välissä kyllä ihan mahdotonta. Ja todellakaan ei auttanut vaikka kuinka huuteli ja jutteli samalla kuin käveli pois näköpiiristä ja vielä keittiössäkin. Ihan kuin olis kurkkua leikattu auki :D

Edla: En ehtiny vielä Kityyn... :) Huomenna viimeistään meen Jumbolle shoppailemaan, ni käyn sit katsomas.
 
Edla : Lueskelin tossa netistä just taannoin,että joku oli tehnyt nortsin piimäkakun reseptiä hieman mukaellen tosta rommirusinarahkasta kakun. Eli osa piimästä korvataan rommirusinarahkalla ja ehkä tujaus rommia tai aromia mukaan =) Meikä aikoo testata tulevaisuudessa..piimäkakkuhan on ihanan mehevää ja rahka tuskin pahentaa sitä seikkaa =)

LC: Jep,miten noi kakka-asiat onkin tulleet niin tärkeeks. Tulee hyvä mieli kun toinen paskoo :LOL:

Sinne se papanamaakari sammahti..harjattiin hammastakin ekaa kertaa iltatoimilla :D Tykkäs kovasti...kai sitä alkua vielä kutittaa =)
 
Heippulis!

Täällä elellään muuttolaatikoiden keskellä ja koitetaan samalla järjestää joulua, tavata kaikki tutut ja ystävät ennen muuttoa, harrastaa normaalisti Nean kanssa 4krt/vko ja emännöinpä tänään vielä Lingon&Blåbär- lastenvaatekutsujakin :D Eli kiirusta pitää!

Marmotta Hienoja uutisia :hug:

Vilma Ärsyttävää tosiaan, kun heti leimataan vauva "epänormaaliksi", jos poikkeaa joiltain keskiarvokäyriltä :kieh: Tosin ei meillä Nean kokoon mitenkään puututtu, kun neiti oli 6kk neuvolassa 69cm ja 7,5kg sekä py 46cm. Sanoi täti vaan, että pitkä ja hoikka tyttö ja kaikki kunnossa! Sitä paisti ihan normaaliltahan tuo näyttää ja makkaroita on sopivasti jokapuolella!

Vaaleanpunaiset Reinot sain lahjaksi jo viime äitienpäivänä mieheltä! B) Ovat todella ihanat, mutta pahuksen kuumat :p Ei tarvii kauan pitää sisällä, kun jo alkaa tassut hikoamaan. Mutta mikäs estää käyttämästä niitä kuivalla säällä vaikka ulkona :LOL: Minä kirjoitin pukille, että toisi vaaleanpunaiset talvi-Crocsit, kun noilla tavallisilla alkaa olla kylmä.. :D

Kananmunaa on Nea syönyt jo muutamana päivänä ja menee alas hienosti! Erityisesti perunamuusin joukossa pimu tykkää tosi paljon.

Muuten kaikki normaalisti: läskit on ja pysyy, mutta eipä tuo kai mitään.. Nea voi hyvin ja se on pääasia :heart: Ja ihanaa on muuttaa takaisin kotiin - eilen tehtiin loppukaupat tästä asunnosta ja kyllä helpotti, kun nimet olivat papereissa!

Mutta nyt töllöttämään sitä uutta humpuukisarjaa... B)

 
Heippulis!

Täällä elellään muuttolaatikoiden keskellä ja koitetaan samalla järjestää joulua, tavata kaikki tutut ja ystävät ennen muuttoa, harrastaa normaalisti Nean kanssa 4krt/vko ja emännöinpä tänään vielä Lingon&Blåbär- lastenvaatekutsujakin :D Eli kiirusta pitää!

Marmotta Hienoja uutisia :hug:

Vilma Ärsyttävää tosiaan, kun heti leimataan vauva "epänormaaliksi", jos poikkeaa joiltain keskiarvokäyriltä :kieh: Tosin ei meillä Nean kokoon mitenkään puututtu, kun neiti oli 6kk neuvolassa 69cm ja 7,5kg sekä py 46cm. Sanoi täti vaan, että pitkä ja hoikka tyttö ja kaikki kunnossa! Sitä paisti ihan normaaliltahan tuo näyttää ja makkaroita on sopivasti jokapuolella!

Vaaleanpunaiset Reinot sain lahjaksi jo viime äitienpäivänä mieheltä! B) Ovat todella ihanat, mutta pahuksen kuumat :p Ei tarvii kauan pitää sisällä, kun jo alkaa tassut hikoamaan. Mutta mikäs estää käyttämästä niitä kuivalla säällä vaikka ulkona :LOL: Minä kirjoitin pukille, että toisi vaaleanpunaiset talvi-Crocsit, kun noilla tavallisilla alkaa olla kylmä.. :D

Kananmunaa on Nea syönyt jo muutamana päivänä ja menee alas hienosti! Erityisesti perunamuusin joukossa pimu tykkää tosi paljon.

Muuten kaikki normaalisti: läskit on ja pysyy, mutta eipä tuo kai mitään.. Nea voi hyvin ja se on pääasia :heart: Ja ihanaa on muuttaa takaisin kotiin - eilen tehtiin loppukaupat tästä asunnosta ja kyllä helpotti, kun nimet olivat papereissa!

Mutta nyt töllöttämään sitä uutta humpuukisarjaa... B)

 
En tiennyt että kananmunaa saa antaan näinkin pienille :eek: Oon aina pitänyt sitä allergisoivana. Meillä ei varmaan sitä kyllä vielä hetkeen syödä.

Ostin nyt kaupasta broileria, ja varmaan huomenna tai lauantaina laitan soseeks pakkaseen, tulin siihen tulokseen että kalat ostan varmaan valmiina pilttipurkkeina, koska ei kumpikaan olla oikein kalanystäviä miehen kanssa.

Meillä kesti ilta toimet, pesut, yöpaidan vaihto,ilta puuro + maito ja sänkyyn laitto TASAN 17 minuuttia ja nukahti saman tien! :D Neiti oli pikkasen väsynyt, ja piti koittaa olla tosi nopea, annoin ton maidon pullosta ja ihme et kelpas, koitan jos päästäis ens yö kokonaan ilman tissiä :p Joopajoo, sanon minä.. Oottakaa vaan kun oon taas väsynyt ja haluan mahd. pian päästä taas itse nukkumaan.. :saint: :D
 
Carmen, ihan keitettyä ja koko kananmunaa oot antanut?

Naukuri, hyvä et tsekkaat Jumbon ni mä hoidan ton Itiksen Cittarin sitten :D

Repa
, hyvä idea toi piimäkakku. Löysin Valion sivuilta suklaisen rommi-rusinakakun ohjeen. Siihen tulis kuorrutekin mutta jätän sen pois. Luulen et menee noissa myyjäisissä mainiosti kaupaksi :)

Repa/naukuri meilläkin tykätään hampaiden harjauksesta, mutta mä en saa laittaa harjaa suuhun. Sillon napsahtaa suu kiinni. Mun siis pitää oottaa et hänen armonsa sen sinne ite laittaa ja sit saan auttaa harjaamisessa :headwall: :D
 
hellurei!

Huomenna paluu taas "arkeen" ja siis hypätään koneeseen kohti Norjaa.. Tämän viikon saldona: 6kk tuli täyteen, 69cm ja 7600g, seuraavana päivänä puhkes kaksi hammasta alakertaan =) Niin ja hoikaksi ei meitä kategorioitu tai miksikään muuksikaan? Katoin vaan et samaa viivaa seuras..

Soseet ei vieläkään maistu, eikä ainakaan aamupuurot! Velliä pullosta kun aina sais, tai äitin tissiä, niin olis onnellinen tytsi.. Kakka on ruvennu toimiin paremmin, aluksi (soseita aloittaessa) tosiaan oli aina viikon taukoja, nyt ei ihan niin kovalla ja tulee selkeesti useammin, tais hampaiden tulokin vähän vetää löysälle..

Pinkit reinot oon kans ettinyt ja stockmannille on kuulemma tulossa vielä ennen joulua. Jumbon Prismassa ei ollu viikonloppuna.. Citymarketis en käynyt.

POP/naukuri en löytänyt sitä POPpia Jumbosta, onko siel joku yhteys sinne Flamingoon, vai pitääkö mennä ulkokautta?! Ajattelin et kun ei näy et kysyn joltain, mut sit jo unohdin, kunnes olin jo kotimatkalla.. niin sitä on lyhyt muisti kaikessa!
 
Väsyneet terveiset savosta

Meillä tuntuu tauti vaan pahenevan, pieni mies viimeyönä öhisi tosi oudosti ja nyt yskii mahottomasti, räkävuotaa ja taitaa äänikin paineessa olla, pitää varmaan viikonloppuna lääkäriin viedä jos ei parane. Onneksi yksityiselle pääsee parintunnin viiveellä.

nyt puuronkeittoon lapsille
 
:hug: Poika04ja08. Käytä vaan lääkärissä, niin tiiät sitten ainakin ettei ole korvissa tai muualla mitään.

Näin teistä viime yönä unta :D Tulitte kaikki tänne meille ja pidettiin täällä treffit. Kaikilla oli miehet mukana ja olipa jonkun mies tullut kahdestaan vauvan kanssa. En ollut ajatellut ollenkaan että missä kaikki nukkuu ja iski paniikki kun tuli ilta. Meillä kun on tosi pieni talo. Toitte mulle tuliaisiksi viinipullon. Carmen oli ainakin paikalla.
 

Yhteistyössä