***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Miia... Mulle tulee ainakin äippäraha vasta tossa oliko 9. tai 10. päivä... Tulee vissiin kaikilla se eri aikaan riippuen siitä milloin äippis alkaa. Mullekin tullut joku pikkusumma kothoidontukea nyt. :kieh: Sympatiat sinne minimistä...täällä sama homma :kieh: Tässä miettinyt, että mahtaakohan se alkuvuoden korotuskaan meitä koskea, kun jo saadaan äippärahaa. :whistle:

huomenta!
Minäkin miettinyt tuota äippärahan korotusta, että koskeeko myös meitä.
Jotenkin tuntuu että se olisi hurjan suuri menetys jos saisi 160 e vähemmän kuussa mitä muut.
tonnin menetys, kun jää äitiyslomalle nyt eikä vasta vuoden alusta, siis jos se ei meillä nouse.

Tälle aamulle olen jo imuroinut, luutunnut lattiat ja ikkunoita, pyyhkinyt pölyt ja mitä vielä....
tarkoitus olisi niinkuin päästä tänään synnyttään. Vauvalle tiedoksi, että toisetkin lapset on syntyneet viikonloppuna!!!
Toivottavasti tämäkin, niin ei miehen tarvitse käyttää isyyslomaa mun sairaalassaoloajan aikana.

Loppupäivän aijon kumminkin vaan löhötä tuolilla käsitöitä tehden.

maariankämmekkä 38+6

Äippärahasta: Joo siis kyllä noi kaikki korotukset koskee tietenkin kaikkia jotka siinäkohtaa äippärahaa/isirahaa/vanhempainrahaa saa. Sehän asettais muuten ihmiset eriarvoiseen asemaan --> Suomen perustuslain vastainen ni ei se ole mahdollista. Eli vuodenvaihteessa me jotka saamme minimi päivärahan saamme sen korotuksen. Ja siitä maksupäivästä ni se tosiaan on ihan siitä kiinni minä päivänä äippäloma on alkanu, maksetaan aina sen 25 päivän välein (muistaakseni) ja ne päivämäärät voi käydä tarkastaa www.kela.fi ja sieltä se asiointipalvelu. Pääsee kattoo kaikki omat kelan maksamat tuet.

(.) Värkki on ihan tuhannen kipee kun jätkän pää painaa alas tosi paljon + jalat on silti kylkiluissa ni tässä varmaan mitään olla jakautumassa ainakaan 3 viikkoon :S Noo sen näkee sitten. Mies kyllä eilen selitti että 3 päivän päästä mennään. Eli et sunnuntaina mentäis. Ja mä siihen sit kysymään hölmönä että miksi ei huomenna ni tämä totee vaan et "sit me missataan rapujuhlat" mä siihen vaan että "eikö se olis hienoo viettää siellä sit varpajaisii samalla ku esikoinen on hoidossa joka tapauksessa ja minä sit siel sairaalassa?" No joo. Josta päästään seuraavaan aiheeseen mitä oon meinannu kysyy..

Eli Onko teillä mies meinannu viettää varpajaisia? Mä koin varpajaisten ihanuuden niin karvaana esikoisen syntymässä ku isäntä piti isyysvapaata krapulapäivänä eikä päässy sairaalaan asti meidän luo ku vasta 5 jälkeen iltapäivällä ku oli ykänny ja voinu pahoin siihen asti liiasta juomisesta. Mä sain sairaalaan 2 aikaan yöllä esikon kummisedältä tekstiviestin et "isi on vähän huonossa kunnossa, terveisin pojat" johon mä sit vaan vastasin et "viekää se himaan selviimään, terveisin tytöt". Olin niin hiilenä ku muutenkin koin sairaalassa olon hirveen ahdistavana ni sit tämä sankari ku olis voinu olla meidän kans koko päivän ei selvii sinne asti ku vasta just ennen vierailuaikaa et mä ehtisin just käymään suihkus ite ennen ku mun vanhemmat tuli käymään! Sanoin vaan että tämän kohdalla ei mitään varpajaisii vietetä että esikoinen on isällä hoidossa ja teen selväksi omalle isälleni, äidilleni ja siskolleni että ne ei sit ota esikoista hoitoon siks et isi pääsis ryyppäämään ja JOS jotain järjestää ni mun ja pojan luona täytyy olla viimeistään 12. :) Eli ei mitään sika ryyppäjäisiä todellakaan. :p

Ihana on ollu lukee synnytyskertomuksii. Kiitos vaan kaikille jotka on ehtineet kirjottaa :)

Tunnin päästä esikoinen hoitoon 5 tunniksi ja minä lukemaan taas ympäristöoikeutta (väsyttää vaan ihan sairaasti ku yöt on tosi katkonaisii --> vaikuttaa hieman tohon keskittymiskykyyn)

Nyyttimyy ja murmeli 37+3

Huamenta!!

Mitzylle Kiitos synnytyskertomuksesta

Hexalle Tsemppiä sinne odottamiseen, toivottavasti ne tulehdusarvot ei nousis. Vaikka sitte varmaan joudut odottelemaan sinne maanantaihin.

Lapsivesiasiaa Elikkäs muistaakseni joka kolmas tunti lapsivesi uusiutuu...
http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/raskauden-abc/lapsivesi
Ja tuolta löytykin hyvää tekstiä!!

Katjuska Kyllä sen korotuksen ( ainakin pitäis ) vaikuttaa kaikkiin äippärahalla eläviin. Ei kai ne voi karsia sieltä ketään pois?!? luulisin...

Kiva saada snodgrassin kuulumisia... kiitos mies!!

Daydreams ja elohiiri Tsemppiä teille taisteluun uhmaikästen kanssa ( elikkä lapsen ja miehen kanssa =) ) Ja ei kannata pikkuasioiden takia ruveta vänkäämään lapsen kanssa. Itsestäni oon huomannu, et monesti taistelen turhan pienistä asioista pojan kanssa. Sillä saa itsensä turhaan väsyneeksi ja äkäseks! Ja jos ei muuten mies tajua, et vois välillä hoitaa lastan. Niin lähette vaan kotoa pois kun mies tulee duunista, raaka peli ranualla!?!
Onpas tosi hyviä neuvoja... :/

Sisätutkimuksesta on ollu kans puhetta, ei oo sattunu normaalia enempää. Häpyluu on tosi arka :x huomaa kyllä ku täti löytää sen!!! Huomaa kyllä et on eroja sisätutkimuksen tekijöissä. Viimeksi kun kävin siellä polilla, niin tuntu vähemmän, entä "oman" neuvolalääkärin tekemä. Vaikka ei sekään varsinaisesti satu...

Maariankämmekkä Voi kun nuo munki pitäs saada tehtyä... En kyllä suunnitellu yhdelle päivälle niitä! Voi kun pääsis alottamaan |O

MayahKiva kuulla et vauva oli päättäny ihan issekseen kääntyä!!

Nyt ei kerkee kommentoida enempätä!!
MUI!!

R iikka 35 hops poks ( jopa vihdoin ja viimein )

Huomenia!

Hexalle kovasti tsemppiä sinne!

Ja Mitzylle kiitokset synnytyskertomuksesta :flower:

Kiva kuulla myös Snodgrassin kuulumisia. Kotia jo! :flower:

Ilmoittaudun heti mukaan ANTI-BB tiimiin. Eka BB kun tuli, katsoin sitä silloin tällöin ja sen jälkeen nada. Tulee muutenkin vietettyä niin vähän aika telkkarin ääressä, vaikka tässä jo reilu kolme kuukautta onkin kotosalla oltu. Yritän jotenkin tietoisesti välttää, kai sitä jotain järkevämpääkin tekemistä löytyy - sorry vaan koukkuuntuneet :heart: Järkyttyneenä seurasin ystävääni viime talvena. Hän kun oli äippälomalla vauvan kanssa ja BB 24/7 pauhas telkusta oikeesti KOKO päivän... Ja sitä myös sitten seurattiin. En vaan voi ymmärtää. :ashamed: Mut huvinsa kullakin ja sallittakoon nämä eroavaisuudet meille kaikille :hug:

Tinuliinille
oli tullut painoa roimasti. Sama täällä viikko sitten. Tosiaan kahden viikon kertymä oli 2,9 kiloa ja turvotuksen piikkiin se laitettiin. Toki kyllä mulla kintut olikin vähän turvonneet ja parina päivänä lärvikin. Nyt on muuten turvotus vähän helpottanut - onneks! |O

Hellin itseäni eilen kasvohoidossa :D Sanoinkin kosmetologille, et kasvohoito pitäis ehdottomasti saada neuvolan lähetteellä, niin rentouttavaa se oli! Et eiköhän tehdä joku aloite tästä asiasta? :kieh:

Suunnitelmissa tänään täälläkin siivousta, kuten monilla muillakin. Mulla tulee vaan tosta imuroinnista selkä pirun kipeeks, vaikka kuinka yritän olla selkä suorana. No, onneks mies kantaa kortensa kekoon ja saa tarttua imurin varteen kunhan tulee töistä. :flower:

Rentouttavaa alkavaa viikonloppua massukat! B) Koitetaan kärvistellä kipujen ja jomotusten kanssa vesisadetta katsellen... :heart:

Zucchero 37+3

Nyt nopsaan vielä tosta äippärahakorotuksesta Tuolla mitäs nyt-puolella on asiasta ollut keskustelua silloin aikaisemmin kun tieto tuosta korotuksesta tuli ja ilmeisesti Kela on tosiaan joskus toiminut niin, että jonkin etuuden korotus koskee vain uusia hakemuksia ja ne ketkä jo saa kyseistä tukea, niin saa sen mukaan. Sen tarkemmin en siis tiedä, vaan oon vaan lukenut/kuullut juttua, että noin on käynyt... Onhan se suuri vääryys, jos oikeesti noin menee :headwall: Mulle tuo raha ainakin tulis enemmän kuin tarpeeseen ja varmasti muillekin.

Varpajaiset Enpä tiedä mitä tuo ukko meinaa...epäilen, että tuskin, mutta eipä sitä koskaan tiedä. Pojan kanssa pitää olla, niin ei ainakaan sillä aikaa niitä vietä kun sairaalassa oon.

Pitääpä käydä viel näin loppumetreillä kurkkii, että miten toi lapsivesi homma menee. Kiitos linkistä siis. :D

neuvola kuulumisia taas

Rv 37+1
painoa +600/vko eli yhteensä 12,5kg
paineet 128/78
pissa -/-
hemppa 139 (hassua en oo rautaa syöny koko aikana)
Sf mitta 33 (kasvua 1cm 3viikossa?? )
tarjonta RT :D
syke 135
liikkeet ++
ja turvotusta ei ole, sormukset pyörii sormissa kuten aina ennenkin...

Ja pikku väinö alkaa olee lähtökuopissa...
Sanoinkin neuvolaan että tulen vielä ensi viikolla mut sit lähen synnyttää... :D
Tähtään 12.9 ku isännällä ois grillibileet duunissa ja viime vuoden bileistä on niin kivat muistot että sais jäädä ukolla menemättä... ja sit ku esikko on syntyny 9.12 ni menis kivasti toistepäin... :)

että sellasia... Kävin eilen ostaa tosissaan taskuliinan(ajattelin että helpompi näin aloittelijalle noitten liinojen kanssa tuo taskumalli, onko kellään kokemuksia siitä?? )

Kyllähän nytkin ku opintorahaa korotettiin ni se tulee automaattisesti kaikille, jotka opintotukee nostavat. Ja jos menee niin että pitää olla uus hakemus ni mähän vien sinne uuden hakemuksen sitten =) (en kyllä tiiä että voiko niin tehdä heh) . Kyllä se korotus käsittääkseni koskee kaikkia jotka saavat sen minimin. Eihän ne tietty mitään korotusta saa, jotka saavat palkkan mukaan äippärahan. Ei niihin tuu korotusta. Tuntuu jotenkin vaan tosi oudolta että sillä olis väliä että alkaako äippäloma joulukuussa vai tammikuussa esim. koska sitä ei voi lykätä lähemmäksi kun sen 30 arkipäivää ennen LA. En ole koskaan kuullu/lukenu noista korotuksista aikasemmin, mut käsittääkseni korotusten pitäisi tulla kaikille jotka on minimi äippä tai vanhempain rahalla sillon. Mut mielenkiinnolla jäädään odottelemaan.

Cora, valitettavasti käänsin kanavalle vahingossa. 10 min pystyin katsomaan ja itkin sitten tunnin miehen kainalossa. Tuli niin paha mieli, lähes fyysinen pahoinvointi ja suuttumus samaan aikaan päälle. Niillä lapsilla oli aivan järkyttävät oltavat :'(

Niille jotka säästyivät näkemästä, niin eilen tuli uusintana dokumentti Bulgarian lastenkodista, jossa hoidettiin nälkiintyneitä vammaisia lapsia kuin koneita. Lapset heijasivat itseään potalla, olivat pelkkää luuta ja nahkaa, makasivat päivät sängyissä vailla kosketusta tai virikkeitä. Murtuneita raajoja tai makuuhaavoja ei lääkitty ja sitä lasten kivusta johtuvaa itkua oli todella vaikea kuunnella. Bulgaria on muuten EU maa!

Suututtaa ja itkettää vieläkin. Anteeksi, olen hiukan herkässä tilassa.

Käynnistetäänkin jo keskiviikkona 3.9.08 :eek: apua meinaa nyt jännittää :/ jos hyvin sattuu sitähän ehkä vaikka pääsee viikonlopuksi jo kotiinkin.

Äitiyspäiväraha mulle maksetaan ainakin sen lasketun ajan mukaan, eli päivää ennen laskettua aikaa on se päivä. Eli kun mulla 6.9 se aika, 5.9 tulee rahat tilille. Ja jatkossakin aina se 5.pv. tai edellinen arkipäivä. Muuutes Kelan sivuilta pääsee näkemään päätökset ja maksupäivät omilla pankkitunnuksilla jos vaikka jo tehneet päätöksen ja ei ole postissa tullut vielä.

Heipati hei!

Bulgarian ohjelmasta: en todellakaan katsonut. Kuuntelin kyllä selostajan selostuksen ennen ohjelmaa ja hyvä pointti oli se, että ohjelma on siis esitetty aiemminkin (nyt oli kyseessä toiveuusinta ) ja edellinen esitys oli saanut ihmiset liikkeelle. Avustuksia oli alkanut satelemaan ja asiaan oli puututtu. Tänä päivänä tilanne on kuulemma jo huomattavasti parempi. Mutta tosiaankaan itse ohjelmaa en voinut katsoa, olisin ahdistunut liikaa.

Varpajaiset: mies meinaa viettää. Suunnitteli ottavansa hotellihuoneen läheltä sairaalaa, jotta pääsee aikaisin meidän luokse, vaikkei ajokunnossa vielä olisikaan. Meillä mies ottaa harvoin kunnolla viunaksia ja on aina minun tukena, kun tarvetta ilmenee, joten en näe mitään syytä motkotella varpajaisista. Sen kun juhlistaa. Muutoinkaan en ole ajatellut, että miehen tarvitsisi koko aika olla sairaalassa. Vauvan vuoksi toki on mukavaa, että isi on paljon paikalla, mutta itseni vuoksi en näe tarvetta. Hormonit voi toki muuttaa mielipidettä h-hetkellä...

BB: erittäin anti-bb. Tulen pahalle tuulelle pelkästä vilkaisusta. Pari syksyä sitten kummi-tyttö asui meillä pari viikkoa bb:n aikoihin ja hän katsoi sitä joka ilta. Yritin seuraksi katsella vähän, mutta pakko oli poistua lukemaan ja nukkumaan. Pelkästään niiden ihmisten puhetavat ottaa päähän. Ja pikkuvilkaisuillani olen huomannut, että joka vuosi sieltä löytyy se ärsyttävä puhetyyli. Ymmärrän siis, että heidän on vedettävä se pää täyteen siellä lähes joka ilta... Eihän sitä kestäisi selvin päin!

Sisätutkimuksesta: minusta se tuntuu ikävältä lähes aina. Normaalioloissakin. Ei se varsinaista kipua ole, mutta jotain sinne päin. En tiedä, mikä siinä on, etten osaa rentoutua yhtään, kun alhaalta aletaan sorkkimaan. Vähän siis jänskättää tuo rentoutuminen synnytyksessäkin, kun tuo alapiä tuntuu vetävän ihan jumeliin aina kun joku ulkopuolinen sitä sorkkii. Nuorempana minulta tuli aina vertakin tutkimuksen jälkeen, mutta näin vanhemmiten värkki kestää jo ronkkimiset vuotamati...
Häpyluu ja nivuset on todellakin kosketusarat! Näin normaalioloissa en sitä huomaa, mutta aina kun sf-mittaa otetaan, luuhun sattuu kimakasti. Ja kun vauvan asentoa tunnustellaan, alavatsalla nivusten lähellä on ikäviä kohtia.

Kipukynnyksestä olette puhuneet. Minä en kertakaikkiaan tiedä, minkätyyppinen kipukynnys minulla on. Minulla ei ole eläissäni murtunut mitään, tikkejä on laitettu vain laparoskopian jälkeen nukutuksessa. Olen siis säästynyt kivuilta hyvin pitkälti. Joka kuukautiset kk-kivut ja ruoka-aineiden aiheuttamat vatsanväänteet on ainoita säännöllisiä kiputiloja, enkä osaa verrata tietenkään mihinkään, että sattuuko minuun nyt jotenkin helposti vai ei. Kohdunulkoisen aiheuttama kipu oli voimakas, kuten kiputilat vatsassa sen jälkeen muutamien päivien ajan, mutta sattuiko minuun jotenkin vähempi tai enempi kuin johon kuhun muuhun siinä tilanteessa, en tiedä. Muut keskenmenot ovat aina olleet tyystin kivuttomia.

Nyt on jatkettava siivousta. Huomenna tulee vieraita ja ajattelin samoilla lämpimillä siivota hiukan normaalia sutaisua paremmin ja käyn jopa kaappeja samalla lävitse. Aijuu, mutta ensin menen virittelemään ansoja mahlakärpäsille. Ärsyttäviä pikkupirulaisia.

Lizard & Verneri 36+3

Katjuska aah, mikä vapaus!nyt vasta kotiuduin (neuvola oli 9.30) kaveri ikävä kyllä peruutti mahataudin takia mutta kiertelin sitten kaikki maholliset kaupat minne ei kiukkupussin kanssa viitti mennä.Ja nyt jäätelön kans sohvalle ja päikkäreille!pappa lupas pitää pojan vielä ruoka-ajankin niin ei tarvii tänään ees ruokaa tehä!kummaa kyllä oli että pari kertaa kattosin taakseni et "missä se Eemu on?" kunnes tajus että eihän se mukana ookaan...

miia mulle tulee äippäraha 5. päivä.Mutta kun kattelin niin vaihteli kyllä ne päivät ja hoitolisä maksetaan eri päivänä kun se...

nyyttimyy meillä mies viettää yhdistetyt synttärit (ne on tänään) ja sit varpajaiset.Lähtee turkuun viikonlopuks parhaan kaverinsa luo, mutta vasta sitten kun on pitänyt viikon isyyslomansa ja muutenkin meillä alkanut arki rullaamaan.
viimeksikin piti vasta seuraavana viikonloppuna kun oltiin jo kotiuduttu, tosin sillon oltiinkin perhehuoneessa.

zucchero en mäkään kyllä sitä 24/7 jaksais,enkä ymmärrä miten kukaan sitä jaksais koko ajan päällä pitää!! mutta nuo tunnin koosteet on "pakko" nähä.ekat kaudet meni multa ohi, en jaksanut kiinnostua, vasta viime kauden katoin.

loppuun vielä neuvolakuulumiset
eli rv 38+5 (tai 39+3)
painoo olin saanut viikossa kerättyä 500g :ashamed:
oli siis tehnyt tehtävänsä ne suklaat täälläkin...
turvotus (+), laittoi sulkuihin kun vähän kuiteski on...
RR oli suurempi kun koskaan, 123/81!!
vähän peläytti kun oli sitten pissassakin häikkää, saan siis viedä uuden pissanäytteen maanantaina ettei vaan oo mikään raskausmyrkytys iskemässä.
terkkakin säikähti kun eka RR mittaus näytti 138/89, mutta tais johtua vaan siitä kun olin just ollut vaa'alla...
sf-mitta oli sama 34cm kun viimeks
ja hemppaa ei otettu ja muuten kaikki jees.

tosiaan maanantaina sitten täytyy viedä se pissa ja tiistaina onkin taas neuvola.toivottavasti sit jo se vika kerta :D

nyt sinne sohvalle äkkiä.... :wave:

Cora: Mun on pakko myöntää, etten uskaltanut sitä dokumenttia kattoa kuin vähän matkaa ja ihan hirveeltä näytti, tuli niin paha mieli ettei voi kuvitellakkaan!
Niin, onneksi siellä kuitenkin on nyt asiat toivottavasti paremmin :(.

Hexa:Ompsas outoa että eivät heti tee leikkausta :/, voima :hug: sinne kuitenkin täältä lähetän!

Elohiiri ja Daydreams:Oisko teil mitään mahdollista päästä ihan totaalisesti irti niistä ympyröistä? Jättää lapsi isukin hoitoon vaikka nyt vkonlopuksi ja lähteä ihan vaan yksin/kaverin ( no tuota yksin lähtemistä en kyl suosittele kun ollaan jokainen jo näin pitkällä ) kanssa johonki, mökille, hotelliin, kylpylään tms. Teille myös :hug:!

Varpajaiset:Mies pitää varmasti ne ja saa mun puolesta pitääkin! Varmaan vasta kun kotiudutaan Oulusta, muuten jos ennen kotiutumista meinais pitää niin sillä pitäis ajaa eestaas tuon 230km.

Tytteli74:Koitahan pysyä vielä housuissas :D ,niin se päivä vaan lähenee!

Äitiyspvraha:Mulla on maksupv 9.9 ja la on 10.9. Seuraava on 25 pv:n päästä jatkuen niin, että aina seuraavan maksupv. on aina edellisestä 25 päivää. Ompas se niin hankala selittää että menee itekki ihan pyörälle päästä :headwall: :D

Ommaan nappaan ei mittään erikoista, näin on mentävä etteenpäin =)

Tsemppiä kaikille!!!!

hille & kaveri rv 38+2

Neuvolassa käyty ja vähän jännitti koko käynti kun viimeksi kävi kuten kävi...
Noh kaikki kuitenkin hyvin ja mieliala nousussa (suklaata huulessa ) :p

RV 38+2
paino -438g JEEE!!! (tosin turvotus laskenut ) yht: 14,7kg
RR 121/82
pissa - / -
Hb 135 eli aikalailla lähtölukemissa -> synnytys lähellä! :D
sf 35,5 kasvua +0,5cm
lapsivesi N
RT
syke 120-130
liikkeet ++

Vauva kiinnittynyt lahtökuoppiin ja nyt sitten odotetaan koska pentunen päättää että ulos olis päästävä! :D tuu kulta pian!!!!

Hexalle kovasti tsemppiä ja voimia koitokseen... voihan se olla että vauva on jo äiskän sykyssä, kaipa ne katsovat tilanteen mukaan millon pitää toimia!

Snodgrassille myös jaksamista sairaalassa vietettävään aikaan, toivonmukaan maksa arvot olis pian siinä kunnossa että pääsisitte kotia harjoittelemaan jälleen vauva arkea!

Daydreamsille ihanaa vapaata! Meinasin justiinsa ehdottaa eikö se pappa malttaisi katsoa hieman pidempään poikaa että saisit levättyä ja onneksi näin olikin käynyt. Nyt iso pala suklaata huuleen *tarjoaa omasta levystä* ja raajat kohti kattoa!!!

Suhveli joo otetaan vielä toi Miia ja Hillekin mukaan niin ei tartte niidenkään täällä kärvistellä! *allekirjoittaa sopimusta* voidaanko laittaa vielä sellainen ehto siihen että toimitus olisi mielellään pikana? :D :whistle:

Meillä mies pitää pokeri illan ja varpajaiset samalla, tätä jo kovasti odottaa! Eikä mua haitanne, on nyt ollut jo viime kuusta lähtökuopissa suht koht selvinpäin ja saa kyllä sitten ekat viikot jatkaa samaa rataa joten siitä vaan pää täyteen pentusen kunniaksi kun olen varma että koti loistaa puhtauttaan kun me vauvan kanssa kotia asti päästään.

Nyt lepäämään! Jakselkaahan massukat ja mussukat siellä toisessa pnossa jonne on hakemus laitettu ;)
Koiruus ja pentunen rv 38+2

Jos vielä ehtisi tähän elokuun pinoon :) . Olen kyllä kovasti lueskellut, mutten ole saanut sanaakaan aikaiseksi kirjoittaa :ashamed: .

Onnea kovasti kaikille vauvaantuneille :flower: :flower: :flower: , teitä onkin jo monta, itse tässä lähtöä odotellessa...

Meillä mies ilmoitti ettei mitään varpajaisia pidä. No se on ihan hyvä vaan mun kannalta, onpahan sit apuna koko isyyslomansa ajan.

(.) Eilen oli neuvola ja kaikki ok, painoakin tullu vaan joku 8kg kaikenkaikkiaan. Ja vauva on kuulemma sopivan kokoinen, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan, painoarvio tehdään vasta vko 38 mulle, jos ehtiivät :kieh: .

Kipukynnys mikä se on? :LOL: :kieh: Tai siis se on ihan olematon, että tänne vaan kaikki ilokaasut ja epiduraalit mitä saa :LOL: .

Ja täällähän minä vielä mamitre, koitetaan nähdä sunnuntaina!

saaramanta 37+0

Eli..
Edellisen viestin jälkeen tapahtunutta.
Klo 20 oli tilanne sama kuin sairaalaan tullessa, 3cm auki ja tuntia aiemmin oli annettu litalginia. Klo 21.15 alkoi supparit kovenemaan ja kerroin hoitajalle. Klo 22.30 soitin kelloa ja pyysin kipulääkettä, hoitaja kärräs mut siitä suoraan synnytyssaliin ja siellä paikat oli 8cm auki. Lääkäri ehdotti vielä kerran alatiesynnytystä mutta sanoin mieluummin meneväni sektioon nukutettuna ja lääkäri totes siihen olevan vielä just ja just aikaa.
kärräsivät synnytyssaliin, tekivät valmistelut ja seuraava muistikuva on kun työnnetään heräämöön. Sinne tulivat onnesta säteilevä isä ja vauva ja kohta mutkin vietiin synnyttäneiden osastolle neidin perään.
nyt odotellaan koska nostatetaan pystyyn jaloilleen ja neiti nukkuu kainalossa.
Tässä lyhykäisesti. Samalla rahalla lähes ponnistusvaiheeseen asti synnytystä litalginin voimalla ja päälle sektio. Olo on kyllä onnellinen!

Eli..
Edellisen viestin jälkeen tapahtunutta.
Klo 20 oli tilanne sama kuin sairaalaan tullessa, 3cm auki ja tuntia aiemmin oli annettu litalginia. Klo 21.15 alkoi supparit kovenemaan ja kerroin hoitajalle. Klo 22.30 soitin kelloa ja pyysin kipulääkettä, hoitaja kärräs mut siitä suoraan synnytyssaliin ja siellä paikat oli 8cm auki. Lääkäri ehdotti vielä kerran alatiesynnytystä mutta sanoin mieluummin meneväni sektioon nukutettuna ja lääkäri totes siihen olevan vielä just ja just aikaa.
kärräsivät synnytyssaliin, tekivät valmistelut ja seuraava muistikuva on kun työnnetään heräämöön. Sinne tulivat onnesta säteilevä isä ja vauva ja kohta mutkin vietiin synnyttäneiden osastolle neidin perään.
nyt odotellaan koska nostatetaan pystyyn jaloilleen ja neiti nukkuu kainalossa.
Tässä lyhykäisesti. Samalla rahalla lähes ponnistusvaiheeseen asti synnytystä litalginin voimalla ja päälle sektio. Olo on kyllä onnellinen!

Päiväunien jälkeistä päivää =)

Daydreams Nautipas nyt juu kunnolla vapaa-ajasta siellä. :D Mulla kans pakkaa käymään noin, että jos jostain ihan kumman syystä ei oo poika mun mukana, niin sitä sitte jo ettii ennen kuin tajuaa ettei se nyt mukana ollutkaan. :LOL:

Dokumentista Ei tullut katsottua, mutta oon vissiin jotain pätkiä siitä aiemmin nähnyt ja paha mieli tuli. :'( Toivottavasti siellä tosiaan asiat nyt paremmin. Voisivat tehdä uuden dokumentin aiheesta, että mitä sinne nyt kuuluu.

Tyttelillä vaan kans päivät vähenee :D Hyvin kaikki tulee menemään =)

Tinii Mielellään täältä jo tultais sinne toiselle puolellekin käärön kanssa. :whistle: Nyt ne kaikki vinkit kehiin, että millä sinne päästään. :kieh:

Saaramanta kiva kuulla kuulumisiasi. =)

Ihana kun monella on jo noita toivottuja päiviä milloin sais vaavi syntyä :D Itse en tiedä sanoa, että mikäs se paras väli ois. :snotty: Tääkään viikonloppu ei paras mahdollinen oo ja ens viikolla ukolla on se iltavuoro viikko, niin tiedä sitte onko sekään hyvä... No on sillä sitte se ens viikon perjantai vapaa :whistle: Ihan kuin Vilpertti mun toiveita kuuntelis :kieh: :LOL:

ukkoa tässä ootan töistä kotio ja ruokaa pitäs miettiä ja siivotaki sais pikkasen ja laskujen maksua sun muuta mukavaa tänään tiedossa :xmas:

Hexalle isot onnittelut, mulla oli kanssa mielessä että noinkohan se nyytti olis jo sykyssä. Aika sikamaista antaa ns. aueta lähes kokonaan ennenkuin leikkaavat, vähemmillä kivuilla olisit säästynyt jos olisivat vaan suoraan kärräneet leikkuriin mutta kaikista tärkeintähän on että nyytti tuhisee vieressä ja varsin hyvissä voimissa. Olette onnenne ansainneet!

Mamitreelle vielä erikseen terkkuja kun edellisessä viestissä pääs unhoittumaan!!!

Yhteistyössä