***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

aattelin nyt tänne ensimmäistä kertaa kirjotella,minullakin laskettu aika lokakuussa :)
vähän jännittää kun kotona jo yksi uhmaikäinen,että miten menee mutta kaipa tämä tästä..
iloisia kevät päiviä kaikille! =) -sgäige ja masuasukki 15+1
 
Huomenia kaikille!

Mä oon koko aamun keränny voimia, että jaksais alkaa vähän siivoileen. Kukahan meillä aina käy sotkemassa ku kukaan ei oo koskaan kotona! :)

Hääkutsuista puheenollen, meillekin tuli viime viikolla kutsu elokuisiin häihin! Mutta ei siinä vielä kaikki, ois kolmet muutkin häät tiedossa ennen LA. Huh ku riittää juhlia. Kahdet häät ois heinäkuussa heti peräkkäisinä viikonloppuna, ensimmäiset niistä ois ulkomailla. Sit elokuussa ja syyskuussa yhet. Ei oikein huvittais kesäkuumalla ja isolla mahalla lähteä häähumun keskelle.. katsotaan nyt..

Mut nyt imuri ja moppi kutsuu! Kääk!

Hauskaa päivää kaikille!

petunia JA tellervo 14+0
 
Tove-81
Moikka! Ja tervetuloa uusille.

Piti taas tänään vähän oksennella, aina välillä (pari kertaa viikossa) vielä iskee ällötys-öllötys olo. Minä olen alkanut laittelemaan makuuhuoneeseemme jo vähän kaappitilaa pienen vaatteille ja järjestelemään hyllyjä vauvan tavaroille. Mitään uutta en ole ostanut, mutta kirppiksiltä vaatteita ja tarvikkeita vähän. Onko muut alkaneet vielä rakentamaan pesää? :)

Minulla on taas tänään siivouspäivä, pitää töiden jälkeen imuroida, laittaa tiskit koneeseen ja silittää pyykkiä. :|
 
Mulle tuli tänään postissa se ebaystä ostettu dopleri ja ihan toimiva vehje oli, vaikka alle 30? vaan maksoikin :) Nyt on sitten sydänääniä kuunneltu ja varmaan pitää lasten kanssa kuunnella vielä illalla lisää :D Itse laskemalla sain sykkeen jonnekin 150-160 välille. Sama kuin neuvolassakin viimeksi, eli kai se on ihan ok.
Ihanaa päästä nyt tarvittaessa kuuntelemaan, kun tää beibi on välillä niin laiska liikkumaan. Nyt on kyllä pari päivää myllännyt ihan kunnolla, mutta sitä ennen oli monta päivää ihan hissukseen.

rv 17+6
 
zizilisko on kyllä löytänyt halvan dopplerin. Täytyykin käydä katsastamassa tuo, josko vaikka sen hommaisi kun en sieltä suomalaisesta paikasta viitsi ostaa kun hinta on niin tyyris. :p

Hääkutsuja on tännekkin tullut. ja muitakin kutsuja. Toukokuun lopussa yhdet lakkiaiset, kesäkuun lopussa häät, heinäkuun puolessa välissä häät ja vielä elokuun puolessa välissä on häät. Pitää yrittää löytää jostain sellainen mekko joka menisi sitten vielä tuolloin elokuussakin. Jos maha tätä vauhtia kasvaa kun nyt on kasvanut, niin voi olla tiukkaa löytää mitään mukavaa ja sopivaa päälle. :D Tosiaan, jos kukaan tietää jotain paikkaa josta löytäisi sopuhintaisia kesäjuhla asuja mahakkaalle niin saapi ehdotella. Halosen mainos tuli kotiin joku aika sitten ja siinä oli ihan kivan näköisiä mekkoja joissa leikkaus rinnan alla jne. sellainen pitää varmaan hankkia jotta kasvava maha mahtuisi mukaan. :p

Tänään menin kouluun yli 5viikon tauon jälkeen (työharjoittelu) ja kyllä tuli kommenttia että ihana vauvamaha. Siinä sitten sopersin että kyllä siinä vielä suurin osa on omaa läskiä mutta sanoivat että ihan vauvamahalta silti näyttää. :D uskaltaa siis hyvin pullistella isoa mahaa jo, ettei näytä vain "vähän" lihonneelta, vaan oikeasti siltä että on raskaana. :D

Nyt matka käy jälleen.

kirppu rv 16+1
 

Hei kaikille!

Meillä ei tänä kesänä oo häitä tiedossa, näköjään meidän tuttava piirissä hääbuumi olikin sitten viime ja toissa kesänä.

Sain tänään sydämentykytyksiä, kun sain kuulla että veljeni tytöllä on parvorokko. Soitin neuvolaan ja käskivät mennä heti huomenna verikokeisiin. Monta viikkoa kai pitää odotella tuloksia. Rauhoittelivat, että suuri osa on saanut sen jo lapsena. Meillä äiti ei kyllä muistanut mitään. Vaikka en välttämättä oo saanut sitä nyt raskausaikana niin silti jo ajatus siitä pelottaa! No nyt pitää rauhoittua ja ajatella ihan muuta. Mitään ei ole ennen kuin toisin todistetaan.

Irene & pikku veijarit 15+3
 
kiitos kovasti tsempeistä :)

Uusia on paljon, kiva!

Pikkasen jo rupee olemaan parempi mieli. Mua jo kyseltiin toiseen työpaikkaan ja laskeskelin, että vaikka joutusin olemaan työttömänä niin ei se maailmanloppu ole.
Päässä pyörii, kun joutuu miettiin, että mikä tässä on kannattavaa ja mikä ei!

Mulla on toinen koneellinen vauvanvaatteita pyörimässä :ashamed: pitihän niitä ottaa samalla pesuun, kun kävin penkomassa, että paljonko niitä jäi niitten hiirensyömien jälkeen. Ja onhan niitä.. Tosin se pakkaus on niin ihana, etten varmaan voi olla ottamatta..

huitshapeli ja lilliputti 14+0
 
Irene81, kävin itse tänään verikokeessa jossa otettiin parvorokon vasta-aineet. Kysyin kauanko tuloksessa menee niin viikko verikokeen saapumisesta. Itse kanssa epäilen, että en ole parvorokkoa koskaan sairastanut. Tsemppiä!

Kaneli-07 ja masuasukki viikko 18 (17+1)
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Huitshapeli, tosi harmillinen tapaus tuo työjuttu mutta onneksi nyt näyttää jo paremmalta!

Mahallaan voin vielä nukkua tai makoilla, tosin usein tuen toisen jalan tyynyllä niin sekin vähän kohottaa masua. Mutta ihan hyvältä vielä tuntuu se asento. Pitää nauttia niin kauan kun vielä voi, koska tosiaan imetyksenkin ensimmäisinä kuukausina mahallaan nukkuminen on aika mahdotonta!

Lapsimessuille piti mennä, mutta ei sitten jaksettukaan, ei kyllä harmita kun siellä oli varmaan aika ruuhkaista. Eikä tuo 1 v siitä vielä niin paljoa olisi tajunnut...

Zizilisko mainitsi kantoliinan, minä tykkään niistä kovasti, meiltä löytyy trikoinen, kudottu (melko huono, vauva-lehden kylkiäinen...), itse tehty harsoliina, rengasliina (sekään ei kovin hyvä) ja nyt viimeisimpänä hankintana Yamo-kantoreppu, joka on isomman lapsen kanssa tosi kätevä. Nyt vaan ei ole tullut masun kanssa kannettua...

Äitiyspakkaus näytti mielestäni tosi kivalta, mutta ei me sitä varmaan oteta kun on esikoisen jäljeltä vaatteita ja pikkutavaraa sen verran. Iloinen asia siinä oli kyllä kestovaippojen määrä! Jos joku täällä ottaa pakkauksen, mutta ei aio niitä vaippoja käyttää, niin mä voin niitä mielelläni ostaa :) Ja jos zizilisko ottaa pakkauksen ja ei tykkää niistä oransseista vaatteista, niin nekin voin mielelläni ostaa :D ajattelin, että ne pitäisi jostain kirppikseltä metsästää. Samaten himoitsen viime vuoden pakkauksen vihreäraidallista bodya...

Alkoholista oli puhetta, nollalinjalla ollaan täälläkin. Muutenkaan ei ole tullut juotua esikoisen odotusajan jälkeen, pari kertaa olen saunasiiderin ottanut ennen tätä raskautta. Imetyksenkin kun lopetin vasta viime viikolla, niin senkään takia en ole halunnut juoda, vaikka maitoon erittyvä määrä on tosi pieni (siis ennen raskausaikaa, raskausaikana en tietenkään joisi muutenkaan).

Vappu... Mies lähtee huomenna firman bileisiin, autolla tosin, joten krapulaa ei ole onneksi tiedossa, mutta väsymystä ja pitkään nukkumista varmaankin. Minä ja tyttö lähdetään sukulaisille kylään. Tylsää, mutta parempi sekin kuin yksin kotona... no onneksi aamulla on puistossa vappujuhlat. Vappupäivänä mennään toivottavasti anoppilaan grillaamaan, elleivät ole sitten jo lähtemeet mökille. Voi olla, että mekin sitten mennään viikonlopuksi mökille.

Mökkeilyssä kyllä mietityttää moni asia:
- Käyn vessassa n. 3-5 kertaa yössä, kiva ravata pihan perälle huussiin, villieläinten keskellä! Apua!
- Tytön ruokien lämmittäminen ja muutenkin syöminen siellä, ei ole syöttötuolia eikä mitään...
- Vaippahommat, kun kotona käytetään kestovaippoja, siellä pitäisi varmaan kertsejä käyttää... En luota niihin oikein, ja muutenkin vähän inhottaa. Viime kesänä pyykkäsin kestoja järvessä (ja vilustutin tissini ja sain rintatulehduksen...), mutta nyt en kyllä siihen ryhdy.
- Tytön nukkuminen, joko pitäisi päivystää mökissä tai hankkia itkuhälytin...
On tää niin vaikeaa!! (mukamas...)

Tänään oli meilläkin neuvola, muuten kaikki ok mutta hemoglobiini vain 110, pitää alkaa rautaa syödä. Esikoinen sai kauhean kohtauksen kun kiipesin pöydälle sydänäänten kuuntelua varten, ei meinannut tulla parkumisesta loppua vaikka mitä teki. No, onneksi siellä oli myös harjoittelija, niin yhteistuumin lopulta onnistui äänienkin kuuntelu.

Paino oli vielä parisataa grammaa miinuksilla lähtöpainosta, eli ei vielä kiloja täällä...

Jospa tämä nyt riittäisi tältä erää! Pitäisi vähän useammin kirjoitella, niin ei tulisi tällaisia romaaneja...

Hyvää vappua kaikille!

Kirsikka rv 14+5
 
FPI
Huomenta kaikille! :heart:

Parvorokosta, sen oireet lapsena voi olla niin lievät, ettei tosiaan äitikään ole huomannut, että lapsi on taudin sairastanut eli toivotaan, että Irene81 olet sen jo sairastanut! Kummitytölläni oli se syksyllä, mutta en sitä saanut, vaikka en muista sitä lapsena sairastaneeni, tsemppiä!

Painosta, painoa on nyt tähän mennessä tullut ekasta neuvolasta noin 1,8 kg. Maha tuntuu jotenkin nyt selkeesti suurentuneen, huh! ;)

Vapusta, oon tänään lähdössä Englantiin ja siellä vappu sitten tulee vietettyä ja sunnuntaina sitten taas kotiin!

Eli poistun kanavalta maanantaihin asti, oikein mukavaa ja aurinkoista Wappua kaikille!!!! :flower: :heart:

FPI+pepe rv 18+2
 
Hyvää matkaa ja vappua FPI:llekkin!!

Yöllä kissa säikäytti tosissaan kun hyppäs suoraan mahan päälle. Ja kun tuo minun kolli ei ole mikään kissamainen niin oikein kunnolla rojahti siihen. Pakko oli lähteä doplerilla kuuntelemaan kun ei liikkeitä tuntunu just siinä. Sielä se sydän kyllä löi =) . Tänä aamuna oliki sitte tanssiharjotukset masussa menossa kun siihen malliin möyrittiin ja potkiskeltiin menemään.

Nanna +Pippunen rv 18+0
 
Kirsikka - mä kyllä ihan mielelläni voin luovuttaa nuo kestovaippa hommelit niitä tarvitsevalle. Minusta ei taida olla niiden kanssa pelaajaksi ja jäisivät vaan jonnekin kaapin pohjalle lojumaan.
Oransseja vaatteita varmaan kuitenkin käytän kotioloissa, vaikka eivät niin silmää miellytäkään :whistle: :D

Noita sideharsoja täytyy varmaan hankkia muutama lisää, kun olen jonnekin hukannut kaikki edellisten lasten vanhat. Muistaako kukaan mistä sai niitä kuviollisia harsoja ostettua?

Minusta muuten nyt tuntuu, että olen tuosta tupakasta selvinnyt irti B) Tai nyt tuntuu siltä, että uskallan niin sanoa. Toki tuota nikotiinipurkkaa menee vielä paljon, enkä varmaan ilman sitä selviäisi, mutta nyt voi jo käydä kaupassa ja kävellä kioskin ohi miettimättä vain ja ainoastaan tupakkaa. :)
Jos tästä purkastakin sitten jossain vaiheessa pääsisi kokonaan eroon,,,

rv 18+0

 
Mä en eilen jaksanut koneella ollakkaa paljoa mitää,päänsärky kiusas ihan kokopäivän käytännössä,illastakin menin aikasee tutimaan,nytkin tuntuu ettei se meinaa pysyy poissa,no täytyy olla tyytyväinen ainakin että ei se pahaksi voi äityyy,mutta aurinkoa saan välttää tai alan oksentamaan... ihan uusi oire tää tällänen mulle...

Eilen kun makailin sohvalla,tuli todella selvä liike,vielä kun olin kyljelläni niin ihan säikähin koko juttua jotenkin ennen kuin tajusin että se voimakas liike oli vauva

Ihanaa vappua kaikille...
Annu & touhustiina 13+3 :heart:
 
Ai tänäänkö se vappu onkin. :eek:
Pää ihan sekasin kun ei saa nukuttua ja kaikki asiat kieppuu päässä.. :|
Vähän ollu taas kummallisia kipuja mutta uskosin että kaikki ok.. :)
Neuvola alle 2 vkon päästä niin näkee sit enempi mikä on tilanne.
Häistä :wave:
Meillekin tuli kutsu.Oon sillon n.rv 20 eli en vielä pallo mutta selvästi pyöreempi kuin ennen.Nyt vaan mietin että luuleeko kaikki siellä että oon vain lihonu vai näytänkö raskaana olevalta..yli puolet vieraista siis tuntemattomia meille.

Mimmali ja pikkuruinen rv 14+5 (UÄ 14+1)
 
Moi

Nanna juu kyllä ei voi erehtyä et sä odotat =) kivan kokoinen vauvamaha jo sulla...mulla alkaa olla kans aika pyöreä kumpu, joku päivä kun saisin aikaseksi ottaa kuvan...

Mulla on vaivannut kaksi päivää supistukset :kieh: ...alkavat viimeistään alkuillasta, tänään jo puolelta päivin..ei yhtään kivaa, tuntuu et ei uskalla paljon liikahtaa..mulla alkoi ihan samoilla viikoilla viimeksi tyttöä odottaessa ja sitä riemua kesti sektioon asti :/ ..silloin kävin monesti tarkistaa kohdunsuun tilanteen mut onneksi aina oli kiinni..toivottavasti myös nytkin pysyy..vein varmuuden vuoksi aamulla pissanäytteen kun oli sellaista tunnetta..

täytyy ottaa rauhallisesti ja yrittää välttää tuon tytön nosteluja..mielikin on ollut ihan herkässä ja ihan tosi herkästi räjähdän lapsilllekin... :ashamed:

just soitin ja pissa oli kuitenkin puhdas ,nyt pitää vaan yrittää ottaa iisisti ja toivoa et menee ohi...josko oireita oli kun herkästi supistelee..toivottavasti ei oo muuta tulehdusta..

lapset odottaa innolla kun illalla saivat luvan pukeutua joksikin miksi haluaa ja grillataan pihalla, itse odotan mielummin sitä syömä puolta =)

eipä tässä ihmeitä ,kaikille hyvää vappua!

pw 17+5
 
Mimmali - voi supistuksia tulla,ei se mikää kumma juttu ole noilla viikoilla... =) Jos sellasta huomaa niin kannattaa ottaa rauhallisemmin,kokemusta on,viikolla 25 meinas syntyä mun esikoinen koska mulla oli liian kova tahti joten siitä opin kyllä.

mie taas silittää,lapset on pihalla... ihana rauha ;)
 
Tänään kävin neuvolassa, kaikki oli ihan hyvin. Ja sydänäänetkin löytyi pitkän etsimisen jälkeen =)
En oikein nyt tiedä kun neuvolan täti kirjoitti korttiin että viikot ois 14+5, mut taas mun laskujen mukaan pitäis olla 13+6, kun mä oon laskenut ne ultrasta kun silloin sanoivat ne viikot. Kuulemma sit rakenne ultrassa selviää, että muuttuuko laskettuaika vai ei.

Hirvee pääkipu vaivannut viikon ajan. Sain sen jo pariksi päiväksi pois, mut nyt se tuli takaisin. Ei oikein uskalla särkylääkettäkään jatkuvasti ottaa, vai miten muut ootte saanut pääkivun pois?

memmy ja vaavi 13+6 (14+5)??
 
Tänään kävin neuvolassa, kaikki oli ihan hyvin. Ja sydänäänetkin löytyi pitkän etsimisen jälkeen =)
En oikein nyt tiedä kun neuvolan täti kirjoitti korttiin että viikot ois 14+5, mut taas mun laskujen mukaan pitäis olla 13+6, kun mä oon laskenut ne ultrasta kun silloin sanoivat ne viikot. Kuulemma sit rakenne ultrassa selviää, että muuttuuko laskettuaika vai ei.

Hirvee pääkipu vaivannut viikon ajan. Sain sen jo pariksi päiväksi pois, mut nyt se tuli takaisin. Ei oikein uskalla särkylääkettäkään jatkuvasti ottaa, vai miten muut ootte saanut pääkivun pois?

memmy ja vaavi 13+6 (14+5)??
 

Heippa! Kävin tänään siellä parvorokko testissä ja ens viikolla kuulemma saa tietää onko mun veressä vasta- aineita, jos on niin joudun uusiin kokeisiin joissa selvitetään onko kyseessä tuore infektio. Toivottavasti kaikki ok.

Mulla eilen vähän päikkärit venähti heräsin vasta 10 aikaan illalla ja arvatkaa sainko unta yöllä. Parin tunnin yöunilla koko päivän töissä ja nyt ihan poikki. Vappua pitäis lähtee viettää, no kai täs pitää vielä pikku nokoset ottaa ennen lähtöä. Ensin kauppaan ostelee kaikkia herkkuja iltaa varten. Ruoka on varmaan tän illan odotetuin ilo.

Memmy Kannattaa kysyä tosta pääkipu asiasta neuvolasta. Olen kyllä ymmärtänyt, että paracetamol on ihan turvallista käyttää. Mua se vaivaa nykyään toisinaan...välillä oon yrittänyt sinnitellä ilman lääkettä, mutta yleensä vaan pahenee.

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!

T. Irene & pikku veijarit 15 + 4
 
Mulle ainakin sanottiin että panadol on turvallista käyttää jos ei sitä koko ajan syö.Kun taas muut särkylääkkeet on kyseenalaisia.Esim asetyylisalisyylihappohan aiheuttaa reyen oireyhtymää..

Mimmali ja pikkuruinen rv 14+5 (UÄ 14+1)
 
Mulle sanottii että ibuxinia voin käyttää,ei kyllä usein ole tarvinnut ottaa....
Kuulema on outoa mun kätilön mukaan jos laskettu aika muuttuu,kyllä mulla kuitenkin edellisen kanssa muuttuui rakenneultrassa laskettuaika,etten oikein välillä tiedä mikä on oikein,kunhan vauvalla on kaikki hyvin ;)
 

Yhteistyössä