Tervetuloa kaikille uusille!
Huitshapeli, tosi harmillinen tapaus tuo työjuttu mutta onneksi nyt näyttää jo paremmalta!
Mahallaan voin vielä
nukkua tai makoilla, tosin usein tuen toisen jalan tyynyllä niin sekin vähän kohottaa masua. Mutta ihan hyvältä vielä tuntuu se asento. Pitää nauttia niin kauan kun vielä voi, koska tosiaan imetyksenkin ensimmäisinä kuukausina mahallaan nukkuminen on aika mahdotonta!
Lapsimessuille piti mennä, mutta ei sitten jaksettukaan, ei kyllä harmita kun siellä oli varmaan aika ruuhkaista. Eikä tuo 1 v siitä vielä niin paljoa olisi tajunnut...
Zizilisko mainitsi
kantoliinan, minä tykkään niistä kovasti, meiltä löytyy trikoinen, kudottu (melko huono, vauva-lehden kylkiäinen...), itse tehty harsoliina, rengasliina (sekään ei kovin hyvä) ja nyt viimeisimpänä hankintana Yamo-kantoreppu, joka on isomman lapsen kanssa tosi kätevä. Nyt vaan ei ole tullut masun kanssa kannettua...
Äitiyspakkaus näytti mielestäni tosi kivalta, mutta ei me sitä varmaan oteta kun on esikoisen jäljeltä vaatteita ja pikkutavaraa sen verran. Iloinen asia siinä oli kyllä kestovaippojen määrä! Jos joku täällä ottaa pakkauksen, mutta ei aio niitä vaippoja käyttää, niin mä voin niitä mielelläni ostaa
Ja jos zizilisko ottaa pakkauksen ja ei tykkää niistä oransseista vaatteista, niin nekin voin mielelläni ostaa
ajattelin, että ne pitäisi jostain kirppikseltä metsästää. Samaten himoitsen viime vuoden pakkauksen vihreäraidallista bodya...
Alkoholista oli puhetta, nollalinjalla ollaan täälläkin. Muutenkaan ei ole tullut juotua esikoisen odotusajan jälkeen, pari kertaa olen saunasiiderin ottanut ennen tätä raskautta. Imetyksenkin kun lopetin vasta viime viikolla, niin senkään takia en ole halunnut juoda, vaikka maitoon erittyvä määrä on tosi pieni (siis ennen raskausaikaa, raskausaikana en tietenkään joisi muutenkaan).
Vappu... Mies lähtee huomenna firman bileisiin, autolla tosin, joten krapulaa ei ole onneksi tiedossa, mutta väsymystä ja pitkään nukkumista varmaankin. Minä ja tyttö lähdetään sukulaisille kylään. Tylsää, mutta parempi sekin kuin yksin kotona... no onneksi aamulla on puistossa vappujuhlat. Vappupäivänä mennään toivottavasti anoppilaan grillaamaan, elleivät ole sitten jo lähtemeet mökille. Voi olla, että mekin sitten mennään viikonlopuksi mökille.
Mökkeilyssä kyllä mietityttää moni asia:
- Käyn vessassa n. 3-5 kertaa yössä, kiva ravata pihan perälle huussiin, villieläinten keskellä! Apua!
- Tytön ruokien lämmittäminen ja muutenkin syöminen siellä, ei ole syöttötuolia eikä mitään...
- Vaippahommat, kun kotona käytetään kestovaippoja, siellä pitäisi varmaan kertsejä käyttää... En luota niihin oikein, ja muutenkin vähän inhottaa. Viime kesänä pyykkäsin kestoja järvessä (ja vilustutin tissini ja sain rintatulehduksen...), mutta nyt en kyllä siihen ryhdy.
- Tytön nukkuminen, joko pitäisi päivystää mökissä tai hankkia itkuhälytin...
On tää niin vaikeaa!! (mukamas...)
Tänään oli meilläkin
neuvola, muuten kaikki ok mutta hemoglobiini vain 110, pitää alkaa rautaa syödä. Esikoinen sai kauhean kohtauksen kun kiipesin pöydälle sydänäänten kuuntelua varten, ei meinannut tulla parkumisesta loppua vaikka mitä teki. No, onneksi siellä oli myös harjoittelija, niin yhteistuumin lopulta onnistui äänienkin kuuntelu.
Paino oli vielä parisataa grammaa miinuksilla lähtöpainosta, eli ei vielä kiloja täällä...
Jospa tämä nyt riittäisi tältä erää! Pitäisi vähän useammin kirjoitella, niin ei tulisi tällaisia romaaneja...
Hyvää vappua kaikille!
Kirsikka rv 14+5