***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Moi

pikainen tervehdys täältä...

Katiapatia kyseli jotain ripulilääketä raskauden aikana niin mä olen joskus imetysaikan ottanut ihan hiilitabletteja, imetysaikana kävivät ainakin ..varmista vielä apteekista miten oli raskauden aikana..mun mielestä ne kyllä sopii ,kun eivät ns. imeydy..mut varmista ..tää RADE tekee mulle välillä tepposia(yhtenä päivänä en muistanut millään pankissa et mikä mun tilinumero on ja jouduin kysyy mieheltä, vähän hävetti, mut ihan oikeesti muistan sen aina mut nyt ei ollu hajuakaan et millä se ees alkaa) =)

Cristiina olipa kurja kokemus...mulla noita vihlomisia kans ja ollu joka raskaudessa ja aina jännännyt et aukeeko paikat, viimeksi pysyi kuitenkin kiinni loppuun asti vaikka oli koko raskauden ajan supistelujen kera..

nyt leipomaan , huomenna meillä syntymäpäiväjuhlat pojalla!4v :heart:

pw 13+1
 
Cristiina kyseli noista vihlomisista ja täällä on yksi jolla niitä myös on. Yhtään tilannetta ei helpota se että sisätutkimuksessa kohdun ulkosuu oli avautunut, mutta ei kuulemma ole mitenkään ihmeellistä uudelleen synnyttäjällä. No voinette kuvitella miten tuo tieto vaikuttaa omassa mielikuvituksessa kun vielä on noita vihlomisia.
Edellisessä raskaudessakin oli noita vihlomisia ja silloin kohdunsuu alkoi avatumaan viikolla 26 poika pysyi silti mahassa laskettuun päivään asti, mutta en haluaisi taas elää samassa pelossa kuin edellisessä raskaudessa :/
Masukuvia olitte laittaneet. itse käyn lisäämässä kuvan kummustani profiiliin ainakin hetkeksi aikaa. Ja ihan selvästi tuo jo vauva masu on :heart:
Pumppernikkeli ja niilo 13+3
 
no helpottavaa kuulla että muillakin on ollut saman tyyppistä vihlomista...vaikka niiin kauan kun kohdunsuu pysyy kiinni niin mieli on helpottunut. =)
Huomenna on tuo np ultra niin täytyy niille sanoa siellä siitä vihlomisesta kun voivat tarkemmin tarkastella tilannetta...
raskauden ihanuudesta mä olen henkiilökohtaisesti nauttinut tästä alku ajasta ainakin...mutta mulla ei ole ollut minkään asteen pahoinvointia tai kuvotusta koko aikana että siinä lienee syy...jos pahaa oloa olis,niin mieli asiasta olisi toinen =)
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille toivotteleepi...
Cristiina ja masu-asukki 13+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cristiina:
no helpottavaa kuulla että muillakin on ollut saman tyyppistä vihlomista...vaikka niiin kauan kun kohdunsuu pysyy kiinni niin mieli on helpottunut. =)
Huomenna on tuo np ultra niin täytyy niille sanoa siellä siitä vihlomisesta kun voivat tarkemmin tarkastella tilannetta...
raskauden ihanuudesta mä olen henkiilökohtaisesti nauttinut tästä alku ajasta ainakin...mutta mulla ei ole ollut minkään asteen pahoinvointia tai kuvotusta koko aikana että siinä lienee syy...jos pahaa oloa olis,niin mieli asiasta olisi toinen =)
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille toivotteleepi...
Cristiina ja masu-asukki 13+3 :heart:

Onnea matkaan! :flower:
Kerrot kaikki mahdolliset kivut sun muut nyt kun on oikein asiantunteva lääkäri kerta paikalla.Näin minäkin aion tehdä,voi sitten olla varma että mikä on normaalia ja mikä ei. :)
Ompa sulla ultra myöhään. :eek:
Mulle terkkari/kätilö pisti rv 11+4:lle.Sanoin kyllä että eikö kannattaisi myöhemmin mutta hän vaan pisti tuohon. :|
Minäkin olen nauttinut raskaudesta,nyt kerta kun se saatiin aikaan 1v 8kk yrittämisellä.MUTTA nämä kivut,närästykset,pahoinvoinnit,ummetus/ripuli,päänsäryt,unettomuus,väsymys..Näitä en jaksaisi juuri nyt,mutta pakkohan se on jaksaa.

Mimmali ja pikkuruinen rv 10+2 (UÄ 9+6)
 
Vieläkö joukkoon mahtuu yksi uusi odottaja lisää? :)
Minulla rv 12+5 ja ensi tiistaina eka ultra, vähän jänskättää onko kaikki hyvin!
Raskaus menny hyvin tähän asti eikä edes kovin pahaa oloa ole ollut (onneksi)!
Tietääkö kukaan milloin voi aikaisintaan saada selville vauvan sukupuolen? :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja j3nni:
Vieläkö joukkoon mahtuu yksi uusi odottaja lisää? :)
Minulla rv 12+5 ja ensi tiistaina eka ultra, vähän jänskättää onko kaikki hyvin!
Raskaus menny hyvin tähän asti eikä edes kovin pahaa oloa ole ollut (onneksi)!
Tietääkö kukaan milloin voi aikaisintaan saada selville vauvan sukupuolen? :heart:

Mulla on sukupuoli selvinnyt viikoilla 18-20 mutta eihän se ihan luotettava ole.Toistaseksi ollut kahden kohalla oikein.Ystävälläni kävi niin että tyttö piti tulla ja hän oli hankkinut kaiken sen mukaan että likka tulisi niin tulikin poika :)
Niin ja tervetuloa joukkoon mukaan...

Annu & Masu-asukki 10+2
 
siihen on sitten niin tuskasen kauan aikaa vielä :ashamed:
ei millään jaksais odottaa ja päivät tuntuu menevän vielä niin kamalan hitaasti :) mutta ehkä sekin aika koittaa kun jaksaa olla kärsivällinen!
nähdäämpä pian ainaki että onko masussa kaikki hyvin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja j3nni:
siihen on sitten niin tuskasen kauan aikaa vielä :ashamed:
ei millään jaksais odottaa ja päivät tuntuu menevän vielä niin kamalan hitaasti :) mutta ehkä sekin aika koittaa kun jaksaa olla kärsivällinen!
nähdäämpä pian ainaki että onko masussa kaikki hyvin :heart:

Juu tässä raskaus-aikana todellakin odottavan aika on tooooodella pitkä.
Mä olen ootellut tässä kuin kuuta nousevaa tätä ultraa,joka on vasta 10.4.Eihän sinne niii pitkä aika ole mutta se tuntuu vaan hurjan pitkältä ajalta.Ja tietysti toivoen että kaikki oisi hyvin massussa myös.
 
Parin päivän hiljaiselon jälkeen täällä taas... :D

Pojan synttäritkin saatiin kunnialla loppuun eilen. Meinas vaan flunssa sekoittaa koko homman. Poika sai mahottoman yskän ja kuumekin nousi, onneks lääke auttoi ja pystyi nauttimaan juhlista. =) Kovin innoissaan on leikkiny uusilla autoilla ja lego-palikoiden autoilla ym.

Taas oli pari uutta tullut mukaan, tervetuloa vaan :flower:

Raskauden ihanuudesta oon samoilla linjoilla Cristiinan kanssa. Kun ei ole ollu pahoinvointia eikä muutenkaan erityisiä oireita niin mukavaahan tää on ollu. Katotaan sit muutamien viikkojen päästä kun alkaa turvotukset, liitoskivut jne... ;)

mimmali: mulla on myös "myöhään" ultra kun on 2.4 eli silloin on viikoja 13+4. Täällä tuo ultra tehdään muutenkin viikoilla 12+6 - 13+6 eli sillä aikajanalla ollaan kuitenkin =)

Mulla oli perjantaina lääkärineuvola. Oli sellanen nuori mieslääkäri. Mokas kivasti heti alkuun kun sanoi, et täähän on sun ensimmäinen raskaus. Sanoin, et kyllä tää on mielestäni jo kolmas... :LOL: Sano, et katoinkin väärin... Muutenkin selitti kaikki vähä niinkuin ekakertalaiselle. Tais olla suoraan oppikirjasta kaikki mitä sano. No, oli naurussa pitelemistä, mut pääasia, et oli positiivinen kokemus. Sydänääniä yritti kuunnella, mut eihän ne kuulunu :( Osasin kyllä odottaa tota, kun toi kohtu on niin takana ja suolisto ym. haittaa sitä kuuluvuutta vielä näillä viikoilla. Ens viikolla pääsen kuitenkin kurkistaan asukkia kun on se ultra. =) Ai niin, verenpaine oli hyvä, paino tippunu 2,2kg (siis ilman pahoinvointia) ja muutenkin kaikki ok. Hemoglobiinia ei mitattukaan tällä kertaa.

Mä kärsin myös migreenistä, mut nyt on ollu vähemmän ku ennen. Sitä on ollu jostain ala-aste-ikäsestä asti eli ei ole vasta tullu. Toisillahan kohtaukset vähenee raskauden myötä, toisilla taas alkaa tai pahenee. Tasan ei mee onnenlahjat ;)

Tosi mahtavia masuja teillä jo on. Niinhän se on, et hoikassa varressa pienikin kumpu näyttää suurelta. Toisin on tälläsessa varressa joka on pyöreämpi jo valmiiks, no onhan mullakin pituutta se 175cm, mut on tota alavatsaakin jo ennestään. Saa nähdä miten pitkään menee, et ulkopuoliset alkaa huomata raskauden. Veikkaisin, et voi mennä jopa kesään asti :LOL:

jasmara ja masuasukki 13+1 (uä mukaan 12+2)
 
Heippa !

Jos mukaan vielä mahtuu..

rv 12+2 menossa, ensimmäinen ultra oli juuri perjantaina.Siellä sitten tuli itkettyä ja naurettua..totta se taitaa olla olla että joku tyyppi sinne mahaan on majoittunut! :eek:

Hurjaa ! :heart:
 
Moi!
Taidan uskaltaa ilmottautua takaisin nyt joukkoon, en tiedä kuinka moni alkuperäisistä mua enää muistaa mutta poistuin rv6 joukosta kun kävimme varhaisraskauden ultrassa ja gyne antoi meille tuomioksi tuulimunaraskauden. Siinä kävi sitten niin, että ehdimme käydä naistenpolilla kahdesti kontrollissa, kun en suostunut keskeytykseen heti, kun siellä ultraan ilmaantuikin pienen pieni syke. Pikkuinen olikin vain pienempi, kuin mitä luultiin. Tätä vaihtoehtoahan itsekin yritimme tarjota gynelle mutta ei kuulemma mitenkään olisi ollut mahdollista. Joka tapauksessa, syke siellä vaan silloin 6+3 näkyi ja saimme luvan rauhassa jatkaa "odottamista". Viime viikolla oli sitten ensimmäinen virallinen ultra jossa pieni liikkui hienosti ja sydän sykki, joten pikku hiljaa uskaltaa oikeasti ruveta hengittämään vapaammin..... Olen koko tän ajan käynyt lukemassa kuulumisianne ja ollut hengessä mukana, mutta en oo jaksanut enkä uskaltanut itse vielä kirjoitella mitään. Sen haluaisin kaikille sanoa, että KOITTAKAA olla murehtimatta niitä raskauksianne, ÄLKÄÄ vertailko omaanne toisen raskauteen, sillä sillä keinolla ei saa muuta aikaan kun itselleen harmaita hiuksia ja murhetta. Jos en olis itse panikoitunut kaikista netin kauhukertomuksista, tuskin oltais edes siihen varhaisultraan menty eikä tota tuomiotakaan olisi väärin perustein saatu. Ja lisäksi, on myös ihan normaalia, ettei ole MITÄÄN raskausoireita, kaikki me ollaan yksillöitä. Itselläni ei ole ollut hitustakaan pahoinvointia ja hyvin se pikkuinen oli masussa kasvanut siellä ultrassa.... Mut siis enivei, ilmottautuisin takaisin joukkoon, la on 17.10!:)

Kirppiina ja masu-asukki rv 11+2
 
Heippa kaikki!

Ja tervetuloa mukaan uudet. :flower:

Tänne ei kummempia, äklötys alkaa ehkä hieman hellittää. Ja oon kyllä ollut niin onnellinen, että nyt se on pysynyt kurissa tarkoilla ruoka-ajoilla ja suolaisella syömisellä, mitä se ei tosiaankaan tehnyt esikoista odottaessa. Mutta olisihan se ihanaa, kun siitä ei tarvitsisi ollenkaan kärsiä. Tähän väliin vielä isot :hug: ja myötätuntoa kaikille oksentelun parissa kamppaileville. Tiedän mitä se on, eikä sitä toivoisi kenellekään.

Meillekin on räkätauti rantautunut... Typykällä ollut nyt muutaman päivän ajan yskää ja nenä valuu. Toinen on niin ressukka, kun ei osaa niistää ja se inhoaa, kun nenää ajoittain tyhjentelen, että olisi helpompi olla. Me ollaan miehen kanssa toistaiseksi säästytty, mutta koiralla on yskä. (Sekin syö bisolvonia... :LOL: )

Oma napa ei ole kasvanut, ehkä päinvastoin, vaikka musta tuntuu, että syön koko ajan jotakin. Toisaalta mun mielihalut on olleet toistaiseksi harvinaisen terveellisiä ja kevyitä, joten sekin vaikuttanee. Mäkin ajattelin, että toista odottaessa se masu tulis nopeammin, mutta kyllä se ruumiinrakennekin tietty vaikuttaa. Ekaa odottaessa mulla ei vielä puolessa välissäkään näkynyt mitään, johtuen ehkä pahoinvoinnistakin ja painonlaskusta. Nyt olen odottavalla kannalla senkin suhteen.

Jaahas, sunnuntai-iltaa jatkamaan, ajateltiin joku leffa katsoa.
Ultra jo torstaina, en ollenkaan laske... MiHLa ja Mökö, rv 10+5
 
Huomenta!

Tännehän oli tullut paljon uusia! Tervetuloa kaikille ja varsinki kirppiinalle, ihanaa että tuommonen yllätys olikin sitte lopulta :D . Tarkistakaahan vielä tiedot tuolta eka sivulta jos on jotain lisättävää.

Mammahousuja olen joutunu jo viikon pitämään kiristysten takia, joten alkaa varmaan pikku hiljaa se kumpu tännekki kasvamaan, tai sitte se kasvaa hyvän ravitsemuksen takia
:LOL: .

Nanna+ Pippunen rv13+5

*muoks* Huih, täällä on jo joulukuisia liikkeellä!!!!
 
Tove-81
Huomenta!

NP ultraan 12 päivää jäljellä! Ei malttaisi odottaa! Sitten pääsee (toivottavasti) kertomaan sukulaisille ja ystäville tästä uutisesta.

Olen keksinyt mulle sopivan keinon vähentää aamupahoinvointia! Ostin sellaista marjaisaa muromysliä, jota heti aamusta vedän rasvattoman maidon kanssa pienen annoksen.
On raikasta ja helpottanut aamuja huomattavasti!

Nyt sitten vkot 9+3 ja LA siis 29.10.2008..
 
FPI
Huomenta!

Tervetuloa uudet ja aivan ihania uutisia sinulla kirppiina! :heart:

Katiapatia, sama vika tai siis tuo painoasia eli minullakin teini/varhaisaikuisena anorreksia ja bulimia ja siitä jäänteenä on aivan kauhistuttavaa käydä vaa'alla niin, että joku katsoo ja sitten vielä kommentoi...eli neuvola keskiviikkona ja vähän taas kauhistuttaa mitä neuvola täti painosta sanoo...että näin. Tsemppiä siis sinulle, ymmärrän hyvin!

Ja niistä lennoista, me oltiin lomalla n.13h suuntaansa lennot, kun oli rv 10 ja hyvin meni. Ripulilääkkeistä, mulla meni pari kertaa maha sekaisin matkalla, otin vaan hiilitabletteja ja sitten söin jo ennen matkaa Relan maitohappobakteereja ja koko matkan ja nytkin ja niitä neuvolantätinkin suositteli! Hyvää reissua!

Onerva, mulla puhkesi nyt raskauden aikana migreeni, on ollut aikaisemmin kerran lukioikäisenä. Tässä taannoin särki 3 päivää putkeen päätä.

Omaa napaa...Kainuussa vanhempien luona on nyt käyty ja lennot meni ok, maha tuntuu hieman kasvaneen ja keskiviikkona tosiaan neuvola, mutta mies ei pääse niin koitan ehkä siirtää...saakohan niitä käyntejä helposti siirrettyä?

Eipä muuta kuin keväistä maanantaita!

FPI+pikku-pepe rv 14+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja j3nni:
Vieläkö joukkoon mahtuu yksi uusi odottaja lisää? :)
Minulla rv 12+5 ja ensi tiistaina eka ultra, vähän jänskättää onko kaikki hyvin!
Raskaus menny hyvin tähän asti eikä edes kovin pahaa oloa ole ollut (onneksi)!
Tietääkö kukaan milloin voi aikaisintaan saada selville vauvan sukupuolen? :heart:
Meille kerrottiin nyt np-ultrassa sukupuoli :heart: Tai arviohan se aina on :)

Ihanaa kun ei ole enää pahoinvointia eikä muutenkaan sitä kamalaa voimattomuutta :D Eläköön tuleva keskiraskaus kun ei ole vielä kovia kipuja ja muutenkin hyvä olla :wave: Yääkh,torstaina on hammaslääkäri ja pelottaa :|

satu ja siemenperuna 13+jotain :heart:
 
kirppiina: tervetuloa takaisin. Olipa hyvä, et ette antanu periks liian helposti. Onnea :flower:

nanna81: ihan pikku virheen huomasin tiedoissa, kolmas sanasta puuttuu kirjain... :ashamed: ei tosin mikään maata kaatava, voi jättää korjaamattakin ;)

KerroTokiLisää: luinkin just juttua, et jonkun tutkimuksen mukaan voitas sukupuoli kertoo jo noilla sunkin viikoilla, jos näkymä on hyvä jalkojen väliin. Itekseni mietin, et kuinkahan luotettavaa se loppujen lopuks on. =)

maisakaisa: tervetuloa myös joukkoon ja onnea plussasta :flower:

jasmara ja masuasukki 13+2 (uä 12+3)
 
Heips, utelias kyssäri työelämässä oleville lokamassuille. Milloin olette suunnitelleet hakevanne äitysloman sijaista töissä? Itse olen suunnitellut jääväni äitiyslomalle kuukauden kesäloman jälkeen noin elokuun puolessa välissä. Tarkoitus olisi alkaa perehdyttämään uutta sijaista kesäkuun alussa. Tuntuu jotenkin tosi nopealta aikataululta, että parin kuukauden päästä olisi jo tämä hetki edessä....
LA on siis lokakuun alussa.

Aurinkoista alkanutta viikkoa!
 
Jasmara: korjattu on! Pieni lukihärö :D vissiin ollu...

Kaneli: Minä kävin viime viikolla jutskaamassa pomon kanssa millon mahdollisesti tulis minun sijainen tänne opettelemaan. Pyysin jo touko-kesäkuulle jos vain mahdollista on koska sitten alkaa kesälomat ja muut kiireet niin keväällä olisi aikaa perehdyttää kunnolla hommiin. Todennäkösesti tässä kuitenki niin käy, että pari viikkoa ennen minun lomaa aletaan hirveellä kiireellä hommaan sijaista :D .
 
FPI
Kaneli-07, mulla menee niinkin näppärästi työjutut, että työkaveri, joka tekee samoja hommia niin palaa itse äityislomalta just vähän ennen kun mä jään niin siirrän siis vaan työni hänelle ;) Äippäloma Kelan sivujen mukaan alkaa ma 25.8.2008 eli sitä odotellessa!

Neuvolankin sain siirrettyä ens maanantaihin niin mieskin sitten pääsee mukaan =)
 
Tervehdys!

Kirppiina: onneksi olkoon, multa tuli itku kun luin mitä olit kirjottanut. Uskomatonta mutta niin ihanaa. Muistan sinut ja halusin jo silloin kommetoida mutta en uskaltanut. Onneksi pidit pintasi, en tiedä mitä itse olisin tehnyt vastaavassa tilanteessa. Itselläni ultrassa oli 4 viikkoa nuorempi sikiö kun mitä luultiin, onneksi viikkoja oli 7+3 niin syke näkyi mutta jos olisi ollut vielä nuorempi olisi varmaan ollut samanlainen tilanne kun teillä. On se sisukas masuasukki sinulla :flower:
 
Tervetuloa uusille, ja etenkin kirppiinalle tervetuloa takaisin!

Mä kävin neuvolassa tänään "ylimääräisellä valituskäynnillä" pahoinvoinnin takia, vähän seurataan painoa yms. tiheämmin tämän oksentelun takia. Painoa on tullut jo vähän takaisin alimmista lukemista, mutta miinuksilla ollaan vielä. Sydänäänet saatiin kuulumaan ja muutenkin oli kaikki ihan hyvin, verenpaine tosin aika alhainen.

Muuten ei kuulu mitään uutta, ensi viikon tiistaina on ultra, joten sitä odotellaan...

Kirsikka rv 10+4
 

Yhteistyössä