***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Ihanat massut tapsulla ja Emilynillä, kuvan muistan nähneeni aikaisemmin. Haluaa tuollaisen. :D
Itsellä tuo vauvamaha on lähinnä varmaan läskiä. Olisi kiva kun olisi varreltaan hoikka niin näkyisikin jotain. Töissä kyllä kyselivät että ensi kuussako synnytät, kun ei oikein ole nuo vatsalihakset palautuneet vielä. :p

AngelEyes ja masukki 11+3
 
Tapsu - Oikeen söötti massu on ;)

Mulla on taas tänään huonompi olo vuorostaan,heitteleekö muillakin nää olot näin,yhtenäpäivänä saa syötyy hienosti melkeinpä eikä pahoinvointia paljoa mitään ja toisena päivänä saa käydä halimassa pönttöä useaan kertaan. ?

Ihana aurinkoinen ilmakin oisi,mä kylläkin nuoremman kanssa otin pikku unet tuossa ja edelleen väsyttäisi,sekin jo laittaa väsyttää kun ei saa alas oikein mitään ja oksentelu vie voimat.

Annu & Masu-asukki 10+0:heart:
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Ihania mahoja teillä on :heart: Mun omani lähentelee tuota tapsun kokoluokkaa.Ja nyt siis rv 12+4.Sain viime viikolla hoitopoikani äidiltä kasapäin äitiysfarkkuja ja yhet liituraitahousut.Ah miten ihania ja ah miten ihania päällä :D Ei tarvi näyttää enää niin ameebalta ku voi laittaa jalkaan muutakin kun verkkarit.

äiti030406 mulla on myös erikoistarkkailu raskauden aikana koska sairastan 1.tyypin diabetesta.Ultrakäyntejä on enemmän ja viimeisellä kolmanneksella kävin esikoisen aikaan Naikkarilla joka toinen päivä sydänäänikäyrässä.Oikeastihan kuulusin Jorviin koska olen espoolainen mutta Naistenklinikka on ainut kuka ottaa tällaset ´epätavalliset´raskaudet :D

Esikoinen on tosi kipee :/ Ollu jo kolme päivää kauheessa kuumeessa ja ihan kamalassa yskässä.Toinen on ihan pois pelistä,nukkuis vaan.Käytin tänään tohtorilla mutta käski vaan seurailee,nyt kun on noita ärhäköitä flunssia liikkeellä.Kamalaa kattoo reppanaa kun ihan surkeena :/

Nyt taas potilasta hoitamaan.

-Laura ja MiniMatkustaja 12+4-
 
Tämmöinen kumpu löytyy täältä :D




Ja rv 12+6.... Olen hoikka (56kg) ja maha on kyllä melko pallo.....! 1,5kg on tosin painoakin tullut jo alusta :whistle:

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille. Meillä menee töitten merkeissä :wave:

Emppu & Papunen 12+6
 
Kaikki oli hyvin ultrassa :D siellä oli vilkas vauva joka ei millään pysynyt paikoillaan :heart: Jaaa kätilö paljasti meille arvionsa sukupuolestakin B) Ihme juttu kun aikaisemmin ei ole kerrottu mitään vaikka kuinka olen ruinannut ja tää kätilö oikein kysyi että halutaanko tietää :D Ja muutenkin ultravehkeet oli mun mielestä kättärillä tarkentuneet kun kaikki pienet sormet ja varpaatkin näkyi :heart: LA 7.10 ja nt 1.0 eli normaali.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Kaikki oli hyvin ultrassa :D siellä oli vilkas vauva joka ei millään pysynyt paikoillaan :heart: Jaaa kätilö paljasti meille arvionsa sukupuolestakin B) Ihme juttu kun aikaisemmin ei ole kerrottu mitään vaikka kuinka olen ruinannut ja tää kätilö oikein kysyi että halutaanko tietää :D Ja muutenkin ultravehkeet oli mun mielestä kättärillä tarkentuneet kun kaikki pienet sormet ja varpaatkin näkyi :heart: LA 7.10 ja nt 1.0 eli normaali.
Hieno juttu! :heart:
Varmaan kivi tipahti sydämeltä? :)
LA noin pian?Äkkiäkös tuo aika menee..Täällä LA jossain 24.10-27.10 tietämillä.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Kaikki oli hyvin ultrassa :D siellä oli vilkas vauva joka ei millään pysynyt paikoillaan :heart: Jaaa kätilö paljasti meille arvionsa sukupuolestakin B) Ihme juttu kun aikaisemmin ei ole kerrottu mitään vaikka kuinka olen ruinannut ja tää kätilö oikein kysyi että halutaanko tietää :D Ja muutenkin ultravehkeet oli mun mielestä kättärillä tarkentuneet kun kaikki pienet sormet ja varpaatkin näkyi :heart: LA 7.10 ja nt 1.0 eli normaali.
Hieno juttu! :heart:
Varmaan kivi tipahti sydämeltä? :)
LA noin pian?Äkkiäkös tuo aika menee..Täällä LA jossain 24.10-27.10 tietämillä.. :snotty:
Suurensuuri kivi tippui sydämmeltä :heart: Mies jo sanoi että mä näytä harvinaisen idiootilta kun kuljen ympäriinsä ja hymyilen kokoajan :kieh: LA olisi mittojen mukaan muutama päivä aikaisemmin (3-4.10) mutta sitä ei lähdetty siirtämään :) No yli se menee kuitenkin niin ei sen niin väliä.Saatiin ihana kuva missä vauva pistää peukalon suuhun :heart: Kauheasti tsemppiä muillekkin ultriin :wave: on se vaan aina yhtä liikuttavaa :heart:
 
Oi.. :heart: :saint:
Meillä eka nt-ultra 11 pvän päästä..Mies sano mulle että älä sitä turhaan jännittele kun jos siellä on jotain kehityshäröö niin ei me sille mitään mahdeta..Kun kuitenkin joka tapauksessa vauva pidetään.. :)
Mutta kyllä silti kalvaa mieltä että onko siellä kaikki kunnossa kun muutaman päivän ollut olo että nyt ei oo vauvalla kaikki ok.. :|

Mimmali rv 10+0 (UÄ 9+4)
 
heippa täältäkin pitkästä aikaa! En ole käynyt kirjoittelemassa pitkään aikaan, mutta lukemassa olen ollut melkein päivittäin. Kiva, että on ruvennut tulemaan tännekin hyviä uutisia.

Itse olen sairastellut melkein koko maaliskuun. Flunssaa ja kuumetta on ollut ja oksentamista on ollut kyllä päivittäin. Hävettää jo kun koko ajan pitää olla sairaslomalla.

Tänään minulla sitten oli kauan odotettu ultra. Siellä pikkuinen taapero makaili ja esitteli itseään. Oli kyllä tosi ihana fiilis, kun huomasi, että kaikki on ok ja sydän löi. Niskaturvotus oli 1,6 joten kaikki on ok. Toivottavasti oma olo tästä parantuisi, että voisi ruveta nauttimaan tästä raskaudesta. LA on sitten virallisesti 8.10. Vatsa on jonkin verran kasvanut ja pitäisi ruveta katselemaan äitiysvaatteita. Toki paino on tippunut jatkuvan oksentamisen takia, mutta eiköhän se pian pitäisi ruveta nousemaankin.

Ihanaa odotusta kaikille!

Töhö ja masu-vauva 12+2
 
Oonko mä oikeasti ainut, joka inhoaa olla raskaana?
Lapsi on kyllä tervetullut, mutta tää 9kk on niiiiin pitkä aika. :whistle:
Pahoinvointia, särkyjä, mielenmuutoksia.. jne. Listaa voisin jatkaa loputtomiin.
Raskaudesta yleensä kaikki tykkäävät, kö? :saint:
Ahdistusta, väsymystä, ..

Onhan iha mukavaa kun toinen kasvaessaan kuopii kylkiluita ja sisuskaluja.. :heart:
 
salsai, täällä toinen jolle raskaana olo ei oikein sovi! Nyt kun olen oksentanut lähinnä öisin, niin menettelee, mutta kun tulee päiviä, jolloin oksennan kolmesti tunnissa läpi vuorokauden, niin kyllä pistää mielen matalaksi. Selkääkin särkee öisin enkä saa nukuttua... Kohta varmaan liitoskivutkin jo alkaa vaivata!

Laitoin profiiliin masukuvan!
 
Siis apua, teillä kaikilla kuvan lähettäneillä näkyy raskaus jo tosi selvästi. Itseäkin alkaa jo pikku hiljaa pelottamaan, että kohta se on paljastettava kaikille....mutta musta tuntuu että tää on vaan läskiä, kun koko ajan joudun syömään. Mulla vatsaa jo on, ja eka kyseessä ja rv 9 +4... vasta. edelleen kuvottavaa oloa. sattuuko teitä muuten vatsaan kun aivastelette? Ihanaa tiistaina tulee 10 viikkoa täyteen...tulis jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämänperhonen:
Siis apua, teillä kaikilla kuvan lähettäneillä näkyy raskaus jo tosi selvästi. Itseäkin alkaa jo pikku hiljaa pelottamaan, että kohta se on paljastettava kaikille....mutta musta tuntuu että tää on vaan läskiä, kun koko ajan joudun syömään. Mulla vatsaa jo on, ja eka kyseessä ja rv 9 +4... vasta. edelleen kuvottavaa oloa. sattuuko teitä muuten vatsaan kun aivastelette? Ihanaa tiistaina tulee 10 viikkoa täyteen...tulis jo.
Mua ainakin on sattunu yskiminen ja aivastelu vattaan jo melkein ihan alusta asti..

Mimmali rv 10+0 (9+4)
 
eka
Täällä esikoista odottava kolmekymppinen, jolla la 1.10. ja kättärille menossa.

Olen seuraillut palstaa jo toista kuukautta ja varmaan jatkossakin olen lähinnä "tirskistelylinjalla". Mitään suurempia oireita raskaudesta ei ole ollut, mitä nyt tuossa viikon 9-10 paikkeilla aika kului töiden jälkeen silkkaan nukkumiseen. Ja alusta asti kävi selväksi, että jumpalla ei puhti riitä muuhun kuin veden juomiseen ja sivusta katseluun, no kohtahan nuo jumpat loppuvatkin kun maaliksuu loppuu.

Mahtavia masuja osalla jo, minun varteenikin on jotakin lisäystä tullut mutta tämä on kyllä ihan silkkaa läski-makkaraa, ruttautuu kivasti michelin:iksi kun istuu. Mammahousuihin kohta silti siirryttyvä, normaaleista kun jää napin kuva vatsaan työpäivän päätteeksi. läskimakkaran kertyminen ei ole ihme, sillä ennen raskautta saatoin vetää kaurapuurolla koko työpäivän läpi mutta nyt on tullut syötyä lämmintä ruokaa parikin kertaa päivässä ja närkkimiset päälle :) Painon lisäsytä lääkäri laski 350g/viikko ekasta neuvolakäynnistä tokaan. (älkää nyt ymmärtäkö väärin, en ole ollut ennen odotustakan anorektikko, himourheiliija tai missi..ihan vaan tallinen suomalainen lyyli jolla töissä syöminen saattoi unohtua kaikessa kiireessä ja joka illalla toisinaan koitti vähän liikkua)

Nyt olen uskaltaunut jo ostelemaan äitiysvaatteita kesäksi, kaipa minullekin mammamaha pian pompsahtaa. Jotenkin olen ollut kovin varovainen tämän fiilistelyn suhteen, nyt np ultran jälkeen sitä sitten antoi itselleen luvan vähän hullanatua ;) Tuleville isovanhemmille (ja iso-isovanhemmille) uutinen kerrotiin viikko sitten ja kaikkille tämä lapsi on niiin tervetullut. Ihanaa, että saamme lapsen :)
 
Huomentaa taas vain =)

Ihanaa kun tänne tupsahtaa tasaisesti uusia odottajia, meitä on tosissaan mukavan paljon. Kaikille meille paljon tsemppiä läpi raskauden. Herkistyneenä mietin sitä syys-lokakuun vaihdetta kun yksi toisensa jälkeen täällä ilmoittautuu saaneensa pienen nyytin tai kaksikin.. :heart:

Mä olen nyt niin tiiviisti tehnyt mun lopputyötä että välillä olen kyllä täällä käynyt lueskelemassa mutta kun tuntuu ettei mulla ole ollut mitään fiksua sanottavaa niin taustailijaksi olen kai jäänyt. heh.

Mulla on oksentelu vähentynyt jo huomattavasti, ehkä parisen kertaa viikossa enää tulee. Ruokahalu on edelleen olematonta joten ei tuo paino ole vieläkään noussut. Eipä sillä kiire ole.. Viime raskaudesta jäi tosi huono maku neuvolan asenteesta tosta raskausajan painonnoususta. Yhden neuvolakäynnin punnituksessa täti huomasi että mulle oli tullut kahdessa viikossa yli kilo painoa ja tokaisi siihen että olen tainnut herkutella. Hyvin ilkeään sävyyn. Ja mulle on aina ollut paino tosi arka aihe. Kärsinyt anoreksiasta teininä ja se kyllä kummittelee vieläkin. Ja toisekseen, viime raskauden aikana meillä oli melkein joka käynnillä eri terveydenhoitaja. Inhottavaa kun mullakin on noita "vaivoja" niin joka kerta piti selittää uudestaan ja uudestaan kun eivät vaivautuneet lukemaan papereista.

Mikä vuodatus! :D

Kysyisin nyt teidän mielipiteitä, lähdetään viikon päästä matkalle, Kiinaan ja lento kestää 9 tuntia. Eihän näin aikasilla viikoilla ollut mitään erityistä muistettavaa lentojen suhteen? Onko kukaan ollut pitkällä lennolla raskaana? Mä olen kyllä 3 -4 tunnin lentoja lentänyt eikä ne ole vaikuttanut oloon mitenkään.. Ja toinen kysymys, onko olemassa mitään ripulilääkettä jota voi raskaana syödä? Kun mulla tahtoo tuolla mennä ekana päivänä maha sekaisin... Ennen käytin Imocuria tai Imodiumia mutta niissä sanotaan ettei suositella raskauden aikana.

Ihanaa päästä matkalle. Mies lupas mulle jonkun palkinnon kun olen saanut lopputyöni tehtyä. Joten täytyy tässä kai palata opiskelun ja sen perkeleen budjetoinnin pariin että pääsee palkintomatkalle.

katiapatia ja tahvo 13 + 2
 
HEI VAAN!!

Tänään pitäis sit hakee ukko kotiin reissusta...on se kyllä ihana saada takas kun on kaks viikkoo ollut yksinään :heart:
Ma mennään sit ultraan...jäi näin myöhäseen vaiheeseen ton miehen reissun takia...
Kävin tossa lääkärillä tällä viikolla kun oli sellasta ihme vihlomista kohdun suulla...onko muilla ollut? no meillä on kyllä niin ahterista se terkkarin lääkäri että nyt tosissaan mietin että menenkö omalle gynelle loput lääkäri käynnit...vaikka se maksaakin...
Neuvola täti meillä on aivan ihana ja se otti asian niinkun pitääkin,että koskaan ei voi tietää kuinka vakavia tuollaiset tuntemukset on ennen kun tutkitaan... no lääkärin asenne oli että "mitä sä täällä teet ei me tässä vaiheessa mitään keskenmenoa voida estää,vai mitä sä niinkun pelkäät"
...ite olin ajatellut lähinnä ettei siellä kohdun suulla oo tapahtunut mitään pehmenemistä tai muuta vastaavaa...
No siihen lääkäri tokas"et mitäs se sit meinais?"
...sanoin vaan että mistä minä tiedän mut tuskin sitä kohdun suuta huvikseen tarkkaillaan...
...No itse sain sieltä haluamani tiedot...kohdunsuu oli kiinni ja kova ja sydän sykki normaaliin malliin... :heart:
kyllä sanon sille neuvola tädille mielipiteeni siitä lääkäristä...ja jos siellä ei oo ketään kehen vois vaihtaa niin sit meen yksityiselle...
...edelleenkin vaan vahvistu se ajatus että terveyskeskus lääkärit on aivan perseestä...
No mutta mukavaa kevät päivää kaikille ja tavataan sitten taas kohta uuden kuukauden pyörteissä...kamalan nopeesti aika menee!!! :D

Cristiina + masu-asukki 13+2 :heart: :heart:
 
Cristiina :wave:
Mulla vihlonnut kohdun suuta ihan tajuttomasti,siksi kävin gynellä.Istuminen sattuu ja vihlominen tulee semmottena ohimenevänä piikkinä,kivuliaana sellaisena.Oikein vedet lentäny silmistä.Mutta gyne sano että ei mitään ollu alakerrassa vialla,kaikki ok.Mutta sanoi mahdolliseksi syyksi vihlonnalle sen,että kohtuni on takana.. :whistle:
Nyt vihlonnat vähentyneet,ainakin joksikin aikaa.

Mimmali rv 10+1
 
Cristiina :wave: täällä kanssa yks jolla on noita vihlaisuja tuolla kohdunsuun paikkeilla. Itse kävin lääkärissä torstaina ja silloin oli tilanne ihan normaali kuulemma.

Tosin täälläkin tuo neuvolalääkäri on kyllä sellainen tumpelo, että oikeesti inhottaa mennä sinne. Meillä tuo kattoo netistä kaikki jutut mitä pitää tarkastaa, on myös sama joka hoitaa lastenneuvola tarkastuksetkin, joten eipä herätä kauheesti luottamusta. Kun käytiin kuopuksen kanssa olisko ollut tuossa 2 kk lääkärin tarkastuksessa niin tutki lapsen vaatteet päällä. |O "Joo, terveeltä näyttää." Ihan siis järkyttävä.
Nytkin kun kokeili kuunnella sydänääniä niin piti sitä dopplerin anturia vaan yhdessä kohtaa, vaikka yleensä sitä joutuu liikuttelemaan ja melkein työntämään tuonne häpyluun alle että nuo äänet kuuluisi. Sit vähän aikaa kokeili ja totesi että no eipä täältä mitään kuulu. Olisi kyllä tehnyt mieli ottaa se vehje sen lääkärin kädestä ja kokeilla itse.

Meillä on täällä pienellä paikkakunnalla vielä sellainen tilanne että lääkäriä ei voi vaihtaa kun ei oo kun tuo yksi lääkäri. :| No pitää vaan yrittää kestää, kun ei oo varaa yksityisellekkään lähteä.

AngelEyes ja masukki 11+4
 
Ihastelen teidän mahoja, kun ei mulla näy oikeestaan yhtään mitään vielä. On toi alavatsa kovempi kuin ennen mut eipä muuta. Mulla on tosin mittaakin 177, niin että kyllä se vauva tähän varteen uppoaa :D Mutta jos tässä kuukauden päästä ois jo jotain ihasteltavaa täällä meidänkin peilissä.

Onko teillä muilla puhjennut migreeni raskauden takia?

Onerva ja Miina 13+0
 
Mulla ei ole vihlomisia oikeastaan ollut mutta kun aivastaa niin hiukan epämukavalta se tuntuu kyllä,mutta ei se kuitenkaan satu.
Mitään migreeniä mulla ei ole myöskään puhjennut mutta ollut kovempia päänsärkyjä kylläkin,mutta toisaalta kun ajattelee että ihmehkös tuo kun on ei hirveen hyvin saa ruokaa alas yms niin se helposti tulee sitten myöskin.

Annu & Masu-asukki 10+1
 

Yhteistyössä