***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Huomenia.

Aurinkoinen päivä tulossa.
Pitäs alkaa pakkaamaan lasten laukkua kun ne on menossa mummolleen yhdeksi yöksi.
Ihanaa saada hiukan vapaata,kuitenkin vietellään ihan aikaa sitten kotona jne,mittää ihmeellistä ei ole tiedossa.
Vaaveli tuntuu voivan hyvin massussa ja kova tapaus liikkumaan hih.

ihanaa päivää kaikille.

Pöppiäinen & touhustiina 17+5

Huomenta :heart:

Triple: Teillä sitä sattuu ja tapahtuu. Toivottavasti vaippaan tulisi tuotos :) Isot halit sulle :hug:

Huitshapeli: Nyt eiku lepäämään vaan.

Novelle: Hyviä neuvolakuulumisia sulla :) Ainoo toi hemoglobiini mut syöt vaan oikeenlaisii ruokia. Mulle neuvolassa viimeks sano et sano kotona miehelles et nyt alko pihvikuuri et saadaan hemoglobiini ylös :)

Mansikka-83: Tervetuloa joukkoon :heart:

Tää päivä tulee maattua kyllä kotona ku kuntotarkastaja tulee käymään, tota koiraa ku ei saa jättää yksin ku se ukkeli saattaa tulla mihin aikaan vaan. Kiltti tuo meijän koiru on mut ehkä hieman yli-innokas jos vieraita tulee =) Ja haluun olla paikalla ku se tulee koska mulla on muutama valittu sana sanottavana tästä meijän kämpästä :kieh:

miimu ja milli rv 21+2

Huomenta kaikille!!

Triple: Kylläpä teillä nyt on vastoin käymisiä ollut :hug: . Toivottavasti tyttölläsi avautuu se tukos itsestään eikä tarvi sen kummempia toimenpiteitä alkaa tekemään.

Huitshapeli: Hyvä että olette kunnossa, ja nyt sitte tosissaan lepoa!

Täällä iski taas eilen vaihteeksi kova kaipuu etelämpään, lähemmäs omaa sukua. Pakko se on nyt vain yrittää puistella nää kaipuut mielestä, koska uskon että tosiaan suurin osa tästä kaipuusta johtuupi noista hormoneista... Toisaalta sitä varmasti kaipaa sitä tiettyä tukiverkostoa ympärille, mitä täällä ei niin kovin ole...

Nanna +poju 22+2

Huomenia :wave:
Tuli tossa oltua laitoksella toissayönä.Keskiviikkoaamuna en päässy sängystä ylös kun oli niin raju toispuoleinen kipu mahassa.Tää on todella pitkä tarina mutta lyhkäsyydessään jonotin yhteensä 15 tuntia että pääsin osastolle makaamaan |O Siinä välissä olin terkkarissa,synnytysosastolla ja loppujen lopuks kirurgisella.Umpparia epäilivät mutta eilen kipu oli jo niin lievää että pääsin ja vaadin päästä kotiin.Käskivät samantein tulla uudestaan jos kipu yltyy.Nyt jo pystyy kunnolla kävelemään,keskiviikkona siitä ei ollu puhettakaan.En saa mitään raskasta tehdä.
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok.Sf-mitta oli jo huimat 22cm mikä menee yläkäyrien yläpuolella :whistle: Ja siellä sairaalassa ultrasivat jo veijarilla kaikki ok tosin lääkäri sanoikin että on todella iso kohtu :whistle:

Tänään on sitten isän hautajaiset :'( Mitenköhän selviän? :'( Uurnanlasku on sitten kahden viikon päästä.Tästä tulee kyllä mun elämäni raskain päivä :'( Eniten tuossa sairaalareissussa pelottikin se että jos leikkaavat niin en pääse tänään niihin hautajaisiin.Onneksi pääsin kotiin.

Nyt muihin hommiin :wave:

-Laura ja MiniMatkustaja 22+1-

Naurukohtaus: No on sielä tapahtunu teillekki! Hyvä että pääsit ilman leikkauksia ja pääset nyt hautajaisiin. Voimia sinulle kovasti matkaan :hug: .

Nyt oli jo helmikuiset perustettu!! Justhan se tammikuisten pinoki tuonne ilmesty *pyörittelee päätään* Kuinka tää aika voi kulua tätä kyytiä! Meni aivan toista kyytiä se pitkä 1,5 vuotta mitä ensin tätä pientä yritettiin saada tulemaan!

FPI
Naurukohtaus, kylläpäs tosiaan sinulle on tapahtunut, onneksi pääsit kotiin! Valtavasti voimia tämän päivän koetuksiin!! :hug: :hug:

Nanna, aivan samaa mieltä, ilmettelin, että joko tosiaan on helmikuisten pino ja meillä kun kanssa meni 1,5 v tätä maha-asukkia yrittäenssä niin se aika ei tosiaan mennyt kovin nopeasti :whistle:

tervetuloa mansikka-83 aina vain väki lisääntyy. :)
naurukohtaus voimia raskaaseen päivään. Ja toivottavasti ei kivut tule enää takaisin. Henkinen stressi voi aiheuttaa myös muista fyysisiä oireita.

Pitäisi alkaa siivota ja pakkailla kun matka kohti melkein-siskopuolen yo juhliin käy sitten kun mies tulee kotiin. Kauhea kriisi meinasi tulla kun mikään "juhlava" mekko ei tuntunut menevän päälle ja näyttävän hyvältä. Mutta päätin sitten luopua enemmän tuosta juhlavasta käsitteestä ja laittaa mekon joka menee päälle, venyy ja paukkuu ja näyttääkin ihan ok:lta. jos se vaikeeta. :D maha on iltasella ja syönnin jälkeen sen verran aina paisuksissa että ihan mikä vain vaate ei näytä tai tunnu hyvältä. :p

Täällä muuten asiat kunnossa. Välillä mahasta tuntuu kovastikkin liikettä ja välillä taas on hiljaista mutta sellaistahan se on. Istukka on etuseinässä joten sekin vissiin vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Ensi viikolla neuvolakäynti ja jännittää hiukan kuinka paljon on kiloja tullut, kun mitään laihista en ole pitänyt. :p

Ensi viikolla alkaa myös työharjoittelu kotihoidossa. hiukan jännittää miten sitä jaksaa ja mitä kaikkea sitä joutuu kohtaamaan...
Nyt siivoomaan.

rv 20+4

heissan taas :wave: Naurukohtaukselle voimia tähän päivään. :hug:
kiitos taas jälleen kerran voimahaleista, meillä kyllä nyt on sattunut ja tapahtunut aivan liikaa kuukaudelle mut onneksi vähän valoakin näkyy.
tyttö nukkui hyvin yön mut heräs taas puol 7 yhtä lohduttomaan kohtaukseen kuin aijenmin. ei kun lääkäriin vaan joka sitten kuitenkin lähetti kotiin kun meinasi että tyttö kuitenkin jaksaa välillä leikkiä ja maha tuntui pehmeämmältä viime kertaan. tänään annettiin aamulla uusi ulostuslääke ja taas odotetaan että jotain tapahtuis ennen yötä..
jos jotain positiivista ettii niin en ole koskaan ennen odottanut näin innolla että joku kakkaa :LOL: eikö kuitenkin 4-5 päivää kakkaamatta ole tuon ikäselle paljon? kun kolme yötä herännyt oksentamaan kun alakautta ei tule, pakko sen vähäsenkin ruuan jostain tulla..

masuasukki on ainakin ollut tyytyväinen kun sai vadelmakakkua kun mies toi kaupasta, halusi ilahduttaa. =) potkii niin että rytisee, ainut että kun potkii nivusiin päin kipeetä ottaa. :/

poika toipunut välikorvatulehduksesta ja normaali aurinkoinen itsensä tänään. :) tippoihin on vaan tottuminen kun ei pysty normaalisti leikkimään ja syömään, ei hahmota vielä esineiden etäisyyksiä jne. mut tyytyväiseltä näyttää vaikka välillä muksahtaa lattialle ku yrittää ottaa tuolista kiinni joka oikeesti on paljon kauenpana. välillä sitten "tankkaa" pusuja ja haleja..

kuinka herkästi muuten on lääkäri kertonut teille jotka tiedätte kumpi masussa asustelee kun ootte kysynyt? olisi itsekkin kiva tietää..ehkä ensikerralla.. :heart:

triple ja rakas rv20+5

Aurinkoisissa merkeissä täällä viikot poksahtelee! :D

Novelle: käsittääkseni keskiverto painonnousu olis 300-700g/ viikko, joka olis siis normaalia. Melko vähän sulla on siis noussu vielä... Viikkojen kuluessa varmaan tuleekin suurempia lukuja.

Naurukohtaus: voimia tämänpäiväiseen :hug:

triple: kyllä teillä tosiaan on koettelemuksia. Voimia sullekin. :hug:
Kyllä se 4-5 päivää on melkosen paljon oikeestaan minkä ikäselle lapselle tahansa, varsinkin jos normaalisti kakkaa ainakin kerran päivässä. Ootteko keksiny syytä mistä tuo tukos olisi voinu johtua?
Ultrasta kyselit: mä kysäsin ite siinä ultrauksen lomassa, et mites se sukupuoli, näkyykö? Lääkäri kerto sit hyvinkin mielellään ja yritti vielä löytää hyvää kuvakulmaa, et näkisin itekin :D

Kävin tänään ostamassa hiukan jo tarpeita sunnuntaisiin juhliin. Mies hakee vielä huomenna lisää. Tänään pitäis alottaa pikkuleipien teolla ja sit huomenna alkaa kunnon valmistelut... Tyttö on ainakin innoissaan tulevista juhlista, kun kaikki kutsutut kaveritkin pääsee. =)

jasmara ja masuasukki 21+0 ( uus viikko alkaa taas )

Moi

Naurukohtaus sulle jaksuja tähän päviää, muistan kyllä että se tuntui pitkään ja on vieläkin elämäni raskain päivä kun oma isäni haudattiin :hug: ..toivottavatsi mahakivut pysyvät poissa myös...

Triple sulle kans :hug: ..toivottavasti tulosta pian olis tulossa...kurjaa nuo ummetus jutut, meidän pojalla kanssa välillä, muttei noi pahana...

Nanna mistä olet kotoisin ...ei ole pakko vastata mut mietin tota sun etelän kaipuuta =) ..me ollaan joka vuosi lähes oltu just tähän aikaan etelässä, viime vuonna Kreetalla :heart: ja mulla on ollu vaikeuksia pysyä nyt nahoissaan täällä kotona..ois tehnyt niin mieli lähtee..olinkin lähdössä yksin matkalle viikoksi mutta kun tää salamatkustaja tuli :heart: niin peruin ajtuksen lähteä yksin....jos joku vuosi , ei ehkä ensi mut sitten seuraavana PAKKO päästä.... =)

Hei kertokaas mulle..miten se nyt menikään...saiko merilohta syödä monta kertaa kuukaudessa, oliko siinä joku raja? Kirjolohta olen vedellyt joka viikko mut nyt tekis mieli ostaa tota merilohta kun on rasvasempaa(meinasin grillata) niin se ei kuivuis grillissä niin helposti....

eipä muuta masussa aika ajoin melkoinen myllerrys...ti onkin neuvola ja mietin saanko ne kelan paperit...

hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Pw 21+6

Naurukohtaus, tsemppiä tähän päivään. Toivottavasti vatsakipu olikin vain jotain sterssistä johtuvaa ja pysyy poissa.

Triple, kuulostaa kovin ikävältä tuo tytön vaiva. Voi vain omien ummetuskokemusten perusteella kuvitella, miten kurja olo tyttö-paralla voi ollakaan, kun on ihan tukos kyseessä. Toivottavasti vaiva helpottaa jo pian.

Koiramamma, taisit muistaa tuolta kuumeilijoiden puolelta Esikoiden haaveilijoista meidät memmyn kans. Täällä sitä ollaan!

pinkwawe : Ihan pohjanmaalta olen kotoisin, mutta kun nyt lapissa asun niin kaikki on etelässä täältä katsottuna :LOL: . Olisin ehkä hiukan tarkemmin voinu ilmaista asian, meinasin siis ihan suomen sisällä :D .

nanna

Heippa kaikille
kylläpä on kuuma päivä täällä turun kupeessa,
tänään oli rakenne ultra, kaikki oli ok. hyvin kasvanu ja vastas viikkoja.
sukupuoli ei selvinnyt, sanoi ettei se yleensä näillä viikoilla käy, eli ei ilmeisesti halunnu kertoa.
No ihan kiva se on toisaalta et selviää sit ku syntyy. :heart:
tervetulleita kumpikin. :heart:
nyt vielä ulos poikein kanssa, ja sit jatkamaan pakkaamista.
Huomen aamulla nokka kohti pohjosta. :wave:

Mulla ei ole ikinä minkään raskauden aikana mitattu tätä sf mittaa,saas kattoa mittaakos ne nyt tässä raskaudessa missää vaiheessa....
Mutta en usko että kohtu on liian suuri. Jaksuja naurukohtaukselle

Ihanaa,sain ison kasan tänään mammavaatteita mutta pari vaatetta oli mulle isoja,oon niin pirskatin pieni,paitsi vauvamasu senkun kasvaa vaan Caprit ( koko M ) oli mulle isot sekä valkoset farkut ( Lindex mom 38 ),joten täytyy laitella myyntiin sellaselle joka ne tarvii.

Lapset on hoidossa ja en osaa oikein mitää fiksua tehä... kait mä olen sitten illan... Mä en osaa tätä tällästä olemista,niin harvoin saa vapaata kuitenkin että sitä on niin kiinni siinä arjessa..

Pöppiäinen & touhustiina 17+5

Heippa kaikki pitkästä aikaa!

Kamalasti tullut tekstiä, hurjasti oli siis kiinni otettavaa lukemisessa.
Joillakin oli ollut koettelemuksia matkalla tai tulossa, kovasti voimia vaan.
Myös uusia on taas tullut mukaan, teretulemas vaan
:wave:

Tänään tuli tehtyä vaunukauppoja. Kovasti on tullut katseltua vaihtoehtoja. Malleja käytiin katselemassa lastentarvike liikkeessä, mutta ostettiin kuitenkin käytettynä huuto.netistä. Emmaljungan Smart Duo yhdistelmä lähti mukaan.

Onkos muut vielä tehneet vaunuhankintoja?

mitä merkkiä/mallia olette ajatelleet.

paitövei, mulla ei oo mitattu sf-mittaa neuvolassa? onko se välttämätöntä vai missä vaiheessa se tehdään?

maisis&nti kupu rv 21

Moro!

Haleja ja voimia kaikille joilla nyt hieman vaikeaa..... :hug:

Vaunuista, me on ajateltu joko Emmaljungan Duo Edgejä tai sitten Brion Kombeja.....Varmaan kuitenkin Emmaljungat valitaan.

Muakin on viime päivät kovasti supistellut, niinkun aika monia täällä.....Ei oo kivuliaita mutta kauhee painon tunne välillä tuolla alhaalla. Toissailtana laskin että tuli 20 min välein. Soitin eilen neuvolaankin, sano että jos yhtään pahenee, heti kohdunsuun tarkistukseen. Vielä en oo menny, kun ei ne nyt oo mitenkään pahentunu, pitää vaan yrittää levätä. Maanantaina on 4-D ultra niin jos se gyne samalla tarkistas sen kohdunsuun......

Ruu potkii jatkuvasti ja koko ajan kovempaa, se on ihanaa....eilen illlalla mieskin tunsi ekaa kertaa heikosti potkut omaan käteensä. On se niin ihana tunne....!

Vielä siitä äitiyspäivärahasta, soitin KELA:lle: Siihen että se raha lasketaan edeltävien 6 kk tulojen mukaan vuosituloksi, ei tarvita muuta kuin se että ne tulot on sen väh. 20% suuremmat kuin vahvistetussa verotuksessa. Työsuhteen ei tarvii jatkua sitä 6 kk siitä kun vanhempainrahakausi alkaa eteenpäin, vaan ainoa ehto on toi ett ne tulot on sen 20% suuremmat. Jos joku tätä vielä mietti.....

Kirppiina ja Ruu 20+0 (Puoliväli!!)

Pöppiäinen: eikö sulla todellakaan ole mitattu kohdun korkeutta koskaan? Aika outoa, eikös sen tarkkailulla pystytä huomaan jos asukki kasvaa liian nopeesti ja kohtu siinä samalla.

maisakaisa: näyttää tuossa mittaamisessa olevan eroja. Ite oon olettanu, et kaikilta sitä mittaillaan. Täällä vasta n. 22 viikosta eteenpäin. Viimeksi kun kävin neuvolassa 17 ja risat, niin silloin ei edes "yrittäny" mitata vaan terkkari sano, et seuraavasta kerrasta eteenpäin sit mittaillaan. :)

kirppiina: enkös mä jotain tuollaista kirjottanukin... :D Silloin vain tarvii työn jatkua äippäloman jälkeen jos työtulona on esim. 1kk palkka.

Vaunuhankinnat tehdään sit loppukesällä ehkä. Pitäis ensin saada auto vaihdettua, et voi sit mennä vaunukauppaan. ;)

21+0

Jasmara - EI OLE mitattu koskaan,ihan ultrassa tuota selvitelty ja masunpäältä painelemalla että vastaahan viikkoja.

Mä olen keittiöö maalannut,enään en jaksanut joten huomenna mun täytyy jatkaa sitä,Taijan mennä untenmaille..

Kirppiina - tuosta kela jutusta niin Jasmara tuon jo kirjoittikin mun mielestäni.... :wave:

Aurinkoista huomenta kaikille :heart:

Vaunuista oli puhetta. Meillä on jo jonkin aikaa eteistä koristaneet Brio Kombi-vaunut. Meki pähkäiltiin emmaljungan ja brion välillä. Brion vaunut saatiin halvalla ku oli viime vuoden väri, niihin sitten päädyttiin =)

miimu ja milli rv 21+3 :heart:

päiviä :wave: viimein eilen illalla tuli pikku tuotos vaippaan vaikka kova sellainen ja yön tyttö nukkui ilman kohtausta. tänään ei vielä mtn tullut ja itkeskeli taas mahaa ennen päikkäreitä mut hyvä alku kuitenkin kun eilen.. tänään annettu lisää lääkettä ja ajattelin illalla ujuttaa mallasuutetta mukaan lämpimään maitoon tai kaakaoon.
tänään on sitten kaikilla pikku koululaisilla päättäjäiset ja lakkiaisia joka puolen. voih, niin se kesä tuli aivan siivillä ettei tahdo ite pysyä mukana.
Aikooko kukaan muuten uida tänä kesänä?
mietiskelin että saankohan mä sitten ollenkaan myöhenmin kesällä kun lämpimämpää vai voikos tulehduksen saada yms.?

en oikein oo vielä päättäny että ostanko kaksotenrattaat vai yhdistelmät ja siihen seisomalaudan.. :/ suositelkaa ihmeessä jos on hyviä ja mistä ostitte/hinta. =)

triple ja rakas rv20+6

Mä en ole vaunuja ostellut,voi olla että menee syksyyn tuo ostos..
Minulla on maalaukset käynnissä,tykkää vaan aiheuttaa supistelua tuo maalailu mutta onneksi mies on tuossa apuna ettei onneksi tarvii yksin maalailla

Pöppiäinen & touhistiina 17+6 :heart:

Yhteistyössä