*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Lissulille Tsemppiä toivotaan että kaikki menee hyvin :hug:
Tänään oli ensimmäinen neuvola onneksi mies sai vapaataa niin oli kotona tuon kuopuksen kanssa muuten olis varmaan vähän venähtänyt tuo käynti kun nytkin kesti melkein puoltoista tuntia :eek: Tosin johtu siitä että siellä oli harjoittelija joten verikokeen otto ym. kesti
Meillä olikin Oulussa muuttunut tuo ultra käytäntö tämän vuoden alusta eli rakenneultra on jäänyt pois ja tilalle tullut tuo np-ultra. Itse olisin kyllä paljon ennemmin mennyt rakenne ultraan kun ei tuo niskapoimu homma kiinnosta yhtään. No käyn siellä ihan vaan sen takia että saan nähdä kuka siellä masussa on, mutta veriseulan jätän väliin.
Tuo rakenneultran pois jääminen ratkaisi kyllä lopullisesti sen että 4d ultraan mennään tuntuis jotenkin hassulta jos kävis vaan viikolla 13 tuolla ultrassa ja jos kerta rakenneultraan pitää mennä yksityiselle niin sama se on sitten satsata vähän enemmän. Jopa mies oli samaa mieltä.
Neuvolassa kaikki oli ok. Tai eihän sielä muuta vielä tehty kun mitattiin paineet ja otettiin hb. Puntarille meno hirvitti, ,mutta tulos ei niin paha kuin kuvittelin. Sydän ääniä ei edes yritetty kuunnella. Lääkäri neuvola on jo sitten parin viikon päästä ja siellä pitäis kuulua
Sitä vähän ihmettelin kun tuo harjoittelia katsoi raskauden keston niin sai 9+1 ja la 1.10 ja itse olin laskenut tuon 3.10 joten en nyt sitten tiedä kumpi on oikein. Liekkö tuolla edes tässä vaiheessa suurta merkitystä.
Pumppernikkeli ja niilo 9+1 ainakin neuvolassa väittivät niin :D
 
Lissulille: :hug: :hug:

Matonna: Mun käsittääkseni remppaamisesta ei sinänsä ole mitään haittaa. Harvoin nykyisin enää sisämaalit haisee niin voimakkaasti, että niistä mitään ois... Mut voimien mukaan ja jos tuntuu, et haisee tms. eikä tuuletus riitä, niin sanotte isännille, et täs ois nyt hyvä aika meidän lähteä vaikka ostoksille, kun ei tähän pystytä. ;) Mutta semmoinen juttu, et muistakaa käyttää kemikaalien käsittelyyn tarkoitettuja kumihanskoja (myydään ihan rautakaupoissa), jotta ei pääse mitkään tökötit imeytymään ihon läpi. ...esim. jos joudutte tinneriä käsittelemään tai asetonia ...tai muutenkaan jos on epävarma, voiko imeytyä ihosta, niin hanskat kädessä hommiin. :)

( . ) <- tuossa mun mahan kuva. Turvotus on jotain ihan... toivon, että tämä ei kaikki ole läskiä... :snotty: Vaikka ei sen puoleen, kyllä mä olen ihan silmin nähden lihonut ja reippaasti viimeisen kuukauden aikana, kun on vaan sairasteltu enkä ole päässyt liikkumaan normaaliin tapaan. Normaalisti kuntoilen keskimäärin 3-4 x viikossa + mahdollisesti jotain pienempää kävelylenkkiä päälle ja nyt oon viimeiseen kuukauteen päässyt KERRAN tanssitunnille. :/ Ihmekö tuo, että housut kiristää... Oon vielä uskomattoman helposti lihoavaa laatua.. Mutta ehtiihän tuota sitten laihdutella. Toivottavasti vasta 9 kk päästä. :saint: Ruokavalio mullakin on kunnossa, mut ilman liikuntaa... Ja myönnettäköön, että kun sairastelen, otan helpommin herkkuja sun muita, koska olen lohtusyöppö. :ashamed:

Mutta muuten täällä menee hyvin *pakko koputtaa sitä puuta vieläkin..*. Mulla on alkanut ilmaantua lievää aamupahoinvointia, mut se on vaan semmoista entistä tiheempään tahtiin esiintyvää yöks-oloa, menee ohi aika pian ja varsinkin, jos vaan saan juotua heti vähän vettä tai mehua. Vuotoja ei tänään ole tullut. ...let's keep it that way. :saint:
 
Kiitos taas kaikille tuesta :hug:

Varasimpa taas ajan lääkäriin 19:45. Melkein heti kirjoittelun jälkeen tänne kävin vessassa ja vuoto oli kirkkaampaa, ei todellakaan enää ruskeaa ja hyvin kuukautismaista vaikkakaan ei läheskään yhtä runsasta. Tulee myös ruskeata hyytymää mukana. Toivon totisesti että olisi vain sitä ärtymisvuotoa ja jos vaikka olisi niin, että työpäivä olisi vielä pahentanut tilannetta sen verran että vuoto on lisääntynyt sen takia. Pakko käydä tarkistamassa tilanne ja jos ne tänään ultraa ja kaikki ok, niin ehkä sitten pystyy olemaan taas vähän aikaa helpommin. En tiedä... Toivottavasti tuo vauva pysyy mukana loppuun asti, muutahan tässä ei voi toivoa!!
 
Lissuli toivottavasti kaikki on kuitenki kunnossa :hug: ! Parempihan se on käydä vielä kuitenki tarkistamassa tilanne, jos sielä vaikka on joku tulehdus niin saat lääkkeet siiheh sitte. Tulehan kertomaan kuulumisia tänne...
 
Hei nuorityttö, kun sullakin oli sitä vuotoa, niin minkälaista se oli? Kun mietin tässä että jos tuo minunkin vuoto voisi johtua istukasta tai jotain... Että kun mulla on semmosta hyvin menkkamaista ja on semmoisia pieniä klönttejä mukana...

Voi argh miten ottaa voimille odottaa kahdeksaan asti!! Mies luo kyllä kovasti toivoa ja on sitä mieltä että pikkuisella on kaikki kunnossa ja tottakai mäkin haluan niin uskoa oon vaan perusluonteeltani vähän pessimistisyyteen taipuvainen...

pumppernikkelille :heart: kivoista ultrakuulumisista!!

Ja hyvä että Kärpälläkin menee hyvin :)

Ilmoittelen sitten kun tiedän mikä vuotaa, mut nyt alan kattoo vaihteeks töllöö ja juon kahvia kera viinerin.
 
Kiitos teille lämpimistä ajatuksista :hug: muistan että myös esikoista odottaessa olin aluksi masentunut... Nyt kun mietin niin yhdistän sen tähän jatkuvaan huonoon oloon. Kiloja tosiaan lähteny vähän päälle neljä, ja niiden mukana varmaan kaikki voimat ja energisyys. Kun kotona vaan lepää kun ei muuhun pysty, alkaa seinät kaatumaan päälle.

Lissuli pidetään nyt kuitenkin peukut pystyssä. Onko sulla raskas työ? Jos se on saanut vuodon lisääntymään? Toivotaan nyt että kaikki on kunnossa. Voin vaan kuvitella kuinka paljon tuo lyö fiiliksiä maahan kun saa jatkuvasti olla pelkäämässä pahinta. :hug:

Kärppä Hyvä kuulla että sulla on tuo vuoto lakannut. Varmasti huojentaa mieltä.

Täällä on toinen lohtusyöppö. Varsinkin nyt kun olen voinut niin huonosti ja muutenkin sairastellut pitkään olen antanut itselleni luvan syödä ihan mitä vaan että edes jotain tulee syötyä. Hyvä jos yhteen päivään mahtuu edes jotain terveellistä. Esimerkiksi kurkkuviipale leivän päällä... :LOL:

pumpernikkeli eikös se vaan ole kivaa jos laskettuaika aikaistuu?? Itse ainakin toivon ultrassa (sitten jos se kutsu sinne nyt ikinä tuleekaan) näin käyvän. Vaikka parilla päivällä nyt niin väliä varmaan ole. :D

Mäkin olen muuten ajatellut hommata sen masutuubin, ei tarvitse sitten ostaa sataa äitiyspaitaa. Kun olen muutenkin ehkä yksi piheimmistä ihmisistä mitä maa päällään kantaa. Osaisikohan sellasen tehdä itse??

nojaa, täällä porskutetaan eteenpäin yöpaita päällä 24/7

KatjaPatja ja Tahvo 9 + 0

Muoks: unohdin vielä Amaliaa onnitella hienosta etunimestä :saint:
 
Tänne taas piti tulla vuodattamaan, kun ei oikeen tiedä minne muuallekkaan purkais tuntojaan. Nyt on selkäkivut alkaneet ja mahasta vihlastelee kans. Vuoto on lisääntynyt taas hieman ja klöntit myös isompia. Sain muutettua aikaa kuuteen, eli tossa kohta varmaan lähden sinne istumaan ja odottamaan jos pääsisi ennemmin sisälle. Juu ei tää mitään herkkua ole en toivois edes vihamiehelleni tämmöistä kidutusta. Mies vaan hokee että kaikki on hyvin. No on se hyvä että sillä riittää sitä positiivista meininkiä, mut nyt jo tuntuu siltä että se ei tajua kun mä vaan tunnen ne kivut ja nään ne vuodot, en mä kehtaa sitä vessaan raahata tai näyttää paperia mitä se pitää sisällään... Pitäkää peukkuja, nyt on kyllä jo oireet sitä luokkaa että mä todella pelkään pahinta, vaikka eilen kaikki oli niin hyvin. Voiko tää muuttua niin nopeasti huonoon päin?? :'(
 
.. lokamassuihin kahden pojan äiti kohta 35vee..?? Kolmatta siis odotan, viime elokuussa valitettava alkuraskauden keskenmeno ja nyt olisi sitten jälleen, ehkäpä yllättäenkin, plussattu :heart: .. LA olisi 17.10 ja OYS:iin menen synnyttämään.. Toivottavasti tällä kertaa vain päästäisiin loppuun asti, mieltä kun meinaa tuo elokuinen rassata.. Eka neuvola olisi 10.3. Sitä odotellessa..

Lutumutunen ja Ylläripylläri 6+6 =)
 
Tervetuloa Lutumutunen, kyllä mukaan mahtuu =)

Katiapatia ja Kärppänä heinälatoon: masutuubi on tosiaan pelkkä tuubi kangasta. Mielestäni trikoota saa ostettua juuri tuossa tuubimuodossa valmiinakin, ainakin kunnon kangaskaupoista (ainakin ennen muinoin sai). Tarpeeks napakka tuubi niin pysyy ylhäällä itestään tai jonkinmoisella kuminauhalla ainakin.
Itsekin oon aatellu väsätä sellasen :D
 
Joskohan mäkin uskaltatuisin liittymään lokakuisiin, kerta kun juuri ja juuri lokakuista sitten ootellaan :heart: La ois nettilaskurin mukaan 31.10. :D

Takana mulla on alkuraskauden keskenmeno tammikuussa mutta seuraavasta kierrosta tärppäsi uudelleen. Nyt luonnollisesti raskaanaolo on jännittävämpää ja rauhallisin mielin katsotaan päivä kerrallaan...mutta toivottavasti kaikki menisi hyvin ja poikamme 1 v 4 kk saisi syksyllä pikkuveljen tai -siskon =)
 
Lääkäri tunnusteli kohdun suun joka oli auennut jo muutamia millejä. Vuoto on lisääntynyt huomattavasti. Kirjoitti lähetteen keskus-sairaan polille, sinne aamulla viimeistään. Eli kyseessä keskenmeno. Tuntuu aika uskomattomalta tämä kun eilen tosiaan sykki sydän ja kaikki piti olla kunnossa... Kivut ovat aika suuret jo selässä ja vatsassa. :'( :'( :'( Että näin meillä...

Toivottavasti uusi tärppää mahdollisimman nopeasti ja raskaus sujuisi paremmin kun tämä ensimmäinen.

Toivon teille kaikille muille onnea ja iloista raskautta lokamassujen kanssa :heart:
 
En ole muutamaan päivään kirjoitellut, mutta usein käynyt juttujanne luskelemassa, etenkin Lissulin vointia olen käynyt seuraamassa. Olen todella pahoillani tapahtuneesta, ei löydy sanoja :'( Itselläni oli joulukuussa km, ja seuraavien kuukautisten jälkeen olin uudestaan jo raskaana. Toivottavasti teilläkin tärppää uusi onnistunut raskaus yhtä nopeasti. Anna itsellesi aikaa surra tapahtunuttta, itke kun itkettää! Jaksamisia ja voimia kovasti! :hug:

En jaksa nyt kommentoida muuta, veti omankin mielen aika matalaksi tuo Lissulin asia. :'(

gibbon ja mytty 6+0
 
Voi ei Lissuli!!! :hug: Olen niin pahoillani!!! Itselläni oli km viime syyskuussa.

(.) Eipä kummempia... Pelko pepussa mennään.. soitin yksityiseen neuvolaan ja olen menossa 10.3 alkuraskauden ultraan. Tuonne "omaan neuvolaan" en halua enää mennä, korkeintaan verikokeisiin yms. ettei tarvitse niistä maksaa tuolla yksityisellä... Selkää jomottelee.. ihan samalla tavalla kun olisi seisonut koko päivän tai silloin kun olen esim kuumeessa. Mahaan ei satu. Kipu säteilee jalkoihin ja lonkkiin ja ajattelin josko kävisin ihan lääkärillä huomenna. Voisi vaikka ottaa ne pisutestit jos ois vaikka virtsatientulehdus.

Siitä verikokeesta.... Pelästyin ihan kamalasti kun kuulin tuloksen... vain 707, mutta viikkoja oli ottopäivänä 4+6 ja 5+1 tuloksen pitäisi olla yli 1000... Luotan nyt siihen että arvo on tulpaantunut enkä halua mennä toiseen verikokeeseen. Tai sitten pyydän huomenna siltä lääkäriltä uuden kokeen jos uskallan.... uskaltaisitteko te???

T: J 5+2
 
Voi Lissuli, voimia nyt uuteen tilanteeseen. Yritä lohduttautua sillä, että pieni ei vaan ollut valmis tähän maailmaan. :hug:

Masutuuubin tekemisestä olen kuullut, että joustoresori on kuulemma kätevää, kun se on valmiiksi sellaista "putkea" niin ei tarvitse kuin huolitella ylä- ja alaosa siitä. Yhden kaupasta ostetun hinnalla taitaa saada näitä itsetehtyjä useammankin...

Omaa napaa sen verran, että varasin kuitenkin vastoin aiempia ajatuksia varhaisultran ja käyn siellä 10.3. Ja nyt kun tuota niin innolla odotan, olen vakuuttunut että tosi hankala olisi ollut sinne ekaan kaupungin tarjoamaan ultraan asti odottaa :D
 
Lissulille: vielä ISOMPI :hug: kuin aikaisemmin. :'( ...tuon on se, mitä itsekin tässä pelännyt viimeiset pari päivää... :snotty:

Juliettalle: Jokainen tekee omat ratkaisunsa, mut mä päätin, että en mene siihen verikokeeseen. ...ja nyt oon alkanu miettiä, että meenkö siihen varhaisultraankaan... :snotty: Kun eihän ne mitään muuta. Jos jotain on vialla, se tulee valitettavasti ilmi sitten ajan kanssa kuitenkin... :ashamed: Päätin lopettaa stressaamisen keskenmenosta (tarpeeksi sitä jo teinkin...) ja ajatella vain, että ei se etukäteismurehtiminen sitä tilannetta sitten muuta tai helpota kuitenkaan. :/ Voiko Julietta olla mahdollista, että sulla on raskaus alkanut myöhemmin kuin meinasit?

Juliettalle vielä lisäys:

Mä vielä tossa vähän surffailin netissä ja löysin kyllä monta muutakin, jolla on ollu sun kaltaisia lukuja about noilla päivillä... Että ihan normaalit vissiin kuitenkin? Tässä sulle pari linkkiä, joita pikaisesti selailin:

http://metku.net/~pesu/faq.php

http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=363911&sid=abcd79569fdd7b2f11d448cc67ae786d

Juu ja sit voin jo vähän syödä omia sanojani: Kyllä mä sittenkin varmaan tohon ultraan menen. :LOL: But that's it ennen ekaa neuvolaa. :saint:
 
Ehdin taas lukemaan tänne palstalle pitkästä aikaa. Paljon on tullut tekstiä muutamassa päivässä..
Menin ihan sanattomaksi luettuani Lissun kuulumisia.. Se on niin väärin, että sinulle kävi näin!!! :'( :hug: Voi vain toivoa, että toivut tästä suuresta pettymyksestä ja surusta nopeasti, ja etkä menettäisi uskoa, että seuraavalla kerralla sinä onnistut!! :hug: Mitkään sanat eivät varmaan sinua nyt lohduta, mutta meistä jokainen haluaa halata sinua, ja olla surussasi mukana.. :heart:

Tervetuloa kaikille uusille. Teitä olikin monta..Kiva saada erilaisissa elämäntilanteissa olevia mukaan jakamaan tätä suurta odotusta, jakamaan kokemuksia ja tuntemuksia :flower:

Itselläni on tässä muutaman päivän ajan ollut kuvottavaa oloa. Huomaa, että erilaiset hajut ottavat nenään herkemmin esim. käytin anoppia kaupassa, ja hän haisi todella voimakkaasti hieltä autossa, ei pystynyt kunnolla hengittämään sisään ja ulos. Teki todella pahaa!!! En kehdannut sanoa mitään, mutta... Huh!! Töissä on ollut myös kestämistä, kun joutuu paljon olemaan tekemisissä ulosteiden ja pissojen kanssa...

Pahin ongelma minulla on ollut unettomuus.. Olen joutunut käyttämään ennen raskaaksi tulemista nukahtamislääkettä silloin tällöin, ja nyt tietysti en voi nitä käyttää. On mennyt useampi yö etten ole saanut nukutuksi yhtään, kun miehellä soi herätyskello aamulla klo 6. Kyllä meinaa mennä hermot pyöriessä ja kuunnellessa toisen kuorsausta. Välillä olenkin siirtynyt nukkumaan olkkarin sohvalle... Aamusta kyllä nukuttais pitkälle päivään. Tänäänkin vapaapäivänäni nukuin klo 6-12-30. Pakko kuitenkin saada nukuttua joskus. Ei sitä muuten jaksa.. onko muilla ollut varsinkin alkuvaiheessa univaikeuksia?!?Onko tiedossa mitään kotikonsteja, joilla voisi helpommin saada unenpäästä kiinni?!

Minä odotan jo kovasti ens viikon varhaisultraa. On ollut ihana lukea muiden kokemuksia ultrista, ja kuinka vauvan syke on kuulunut... :flower: Toivotaan että meilläkin mahasta kuuluisi se odotettu sydämenkaiku. Täällä meilläpäin ei olis yleisellä puolella varhaisultraa, mutta kun on koeputkihedelmöityksellä tullut raskaaksi, se tehdään automaattisesti. Soitan varmaan neuvolaan ens viikon alusta...

Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille palstailijoille!!

T. Kulti ja toukka 6+1 ( miehen antama tekonimi maha-asukille) :flower: :heart:
 
Kärppä: Mä haluan mennä siihen ultraan koska... viime raskaudessa en edes tiennyt tuollaisesta mahdollisuudesta... Ja kävi sitten viikolla 10+4 ilmi, että minulla on keskeytynut km, oli mennyt kesken jo viikolla 7+.... Mutta jokainen tekee niinkuin haluaa ja jokainen ratkaisu on varmasti oikea. :saint:

Kiitos noista sivustoista. Helpotti kummasti, kun muillakin on ollut alhaisia lukemia.
Tiedän ettei saisi ressata, mutta jostain se ressi vaan tulee.... ;)
 
Lissuli: :hug: Olen todella pahoillani...tiedän kuinka kipeää tekee, kun unelmat pienestä särkyvät :'( Voimia teille todella paljon :hug:

Mä taidan olla lokakuisten vihoviimeinen odottaja :whistle: Eilen illalla alavatsaa vihloi jonkin aikaa..sellasia viiltelyitä muutaman sekunnin välein! teki tosissaan kipeetä :/ Tässä nyt jännään koska se ah niin ihana pahoinvointi alkaa :whistle: :/ Tavallaan toivois et se alkais, olis merkki siitä että masussa on joku vaikeki se mikään merkki oo siitä ettei masussa ois ketään vaikka ei pahaa tekiskään...mut ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa. Alkuraskauden ultraan en aio mennä...aika näyttää mitä tuleman pitää :/ Auts taas tuli sellanen ihana vihlaisu :kieh:

Terv. säde

 
Kiitos lämpimistä tervetuliaistoivotuksista! :heart: Ja lämpimiä sellaisia myös kaikille vielä munkin jälkeen mukaan tulleille uusille odottajille! Ja kiitos myös huojentavista vastauksista, kun jaoin huolenpoikaseni noista oikeanpuoleisista samassa paikassa tuntuvista nipistelyistä. Enää niitä ei juurikaan tunnu.

Lissulille paljon myötätuntoa tilanteessasi. :hug: :heart: Oon seurannut sun viime aikaisia vaiheitasi toivoen että kaikki lopulta menisi hyvin. Mutta nyt paljon voimia sulle ja miehellesi kun surullisin tapahtui.

Jännittävää on ollut lukea teidän ekassa ultrassa käyntijuttuja... Voin vielä vain kuvitella, miltä tuntuu nähdä oman pikkaraisen sydämen syke ensimmäistä kertaa. :) Mulla olis vielä kaksi viikkoa ensimmäiseen ultrakäyntiin ja koko sydämestäni toivon, että miehen kanssa saataisiin mekin kuulla ja nähdä tuo pienen elämän sydämen syke.

Kävin muutama ilta sitten lukemassa sikiöseulonnoissa "kiinnijääneiden" palstaa. Kai sitä itse miettii kun ikääkin on 35-vuotta, että onko pikkuisella kaikki hyvin. Niin kovasti toivon, että kaikki olisi hienosti, mutta jotenkin tuntuu tärkeältä miettiä myös sitä, jos niin ei olekaan. Oli tosi koskettavaakin lukea tuon mainitsemani palstan juttuja. Miehen kanssa ollaan myös puhuttu siitä mahdollisuudesta, jos meille tulisikin vammainen lapsi. Vaikea juttu se varmasti olisi, mutta ihanalta tuntuu se, että mieheni ei pelkää jakaa sellaistakaan elämää kanssani.

Tulipas nyt "synkkiä" mietintöjä... Tai synkkä nyt varmaan on väärä sana, mut kuiteskin. Kaikenlaistahan tässä on tullut ja varmaan tulee mietittyä, mitä pitemmälle raskaus etenee. Niin iloisia kuin vähemmän iloisia juttuja. Mites, ootteko te muut minkä verran miettineet näitä lapsen terveys/vammaisuus asioita?

Täällä on raskaus edennyt tähän asti ihan mukavasti. =) Hurjalta on tuntunut lukea teidän joidenkin pahoinvoinnista - voimia teille ihan erityisesti! Mulla on välillä ollut kuvottavaa oloa, yleensä eniten iltaisin, mutta suhteellisen lievää kuitenkin tähän asti. Alavatsalla juilii edelleen oikeastaan päivittäin ja viime päivinä on alkanut väsymys vaivata. Voi kyllä johtua pitkästä työputkestakin... Rinnat on edelleen kipeät menkkamaiseen tapaan, mutta mitään selkeää kasvua en pienirintaisena odotuksistani huolimatta ole vielä havainnut. Kaipa ne sitten jossain vaiheessa innostuvat kasvamaan... ;)

Laitanpa minäkin oman korteni kekoon näissä suhdejutuissa. Me ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä lähemmäs kolme vuotta - siitä noin vuosi ollaan seurusteltu, vuosi oltu kihloissa ja ensi toukokuussa tulee vuosi täyteen avioliitossa. :heart: Yhteiseen kotiin muutettiin kun oli häät juhlittu. Tällä hetkellä etsitään uutta, nykyistä isompaa kotia - on sitten pikkaraisellekin enemmän tilaa. Äsken käytiin itse asiassa katsomassa yhtä, mutta ei se tuntunut meidän asunnolta.

Onnellista odotustamieltä kaikille!

Annimaria ja Pikkarainen 5+6
 

Yhteistyössä