Tänne tullut uusia odottajia lisää, tervetuloa!
Täällä vointi on oksentamisen puolesta ohi. Joskus tarvii käydä kakoilemassa jonkun hajun takia vielä, mutta mitään ei tuu. Kirpaisee vain inhottavasti vatsan pohjaa.
Väsymys on oikeastaan nyt pahin oire, joka vaivaa. Öisin saan jo nukuttua jotenkuten paremmin kuin vielä viikko sitten, mutta siltinkin päivisin olen väsynyt. Olisko hb laskenut tai jotain. Tiistaina on lääkäri-neuvola niin eiköhän ne jo sen hb:nkin mittaisi. Muissa raskauksissa on hyvän alun jälkeen aina tippunut jonkin verran alle 120 ja on sitten rautalisää suositeltu käytettäväksi.
Sokerirasitusajankin taidan sitten jo saada, kun ei enää oksenteluja. Minunhan olisi se kaksi kertaa pitänyt käydä, mutta aiemmilla viikoilla ei pystynyt rajun oksentelun takia ja päädyttiin edes yhteen kertaan. Viime raskaudessa oli keskimmäinen arvo hieman yli sallitun, mutta itse mittaillen ei ollut mitään hälyttävää. Sukurasitettakin on.
Vitamiineista ollut juttua. Mulla purkki Multivitan raskaus ja imetys tabletteja. Oon niitä vasta päässyt aloittelemaan pari vko sitten kun pahoinvoidessa ei pystynyt ottaa. Nytkin voi joskus jäädä päivä tai pari välistä kun ei vielä meinaa muistaa ottaa. Maitohappobakteereista olen lukenut jostain hyvää sanottavaa. Niitä otinkin raskauden alussa kun ajattelin, että se helpottaisi pahoinvointia. Nyt oon sitten taas alannut niitäkin ottaa.
Influenssarokote! En kyllä yhtään tiedä otanko vai en. Pähkäilen viimeiseen asti
Ekassa raskaudessa en ottanut, mutta viime raskaudessa otin.
Pumpuli ja pätkis 17+2