Minulla oli tänään kauan odotettu rakenneultra. Reilu 30min siellä meni, kaikki kuulosti olevan hyvin. Ja meille on nyt sitten tulossa poika
Meillähän on ennestään poika, tyttö, tyttö ja poika, eikä sukupuolesta nyt ollut minkään sortin toiveitta, molemma aivan yhtä odotettuja. Jotenkin on kuitenkin kiva tietää, vauva muuttui heti jotenkin "todellisemmaksi", kun tietää yhden oleellisen yksityiskohdan hänestä.
Nukkuminen on tosi vaihtehtelevaa täällä. Mahallaan en ole pystynyt nukkumaan rv 7 jälkeen, silloin jo tuli tosi voimakas ja inhottava paineentunne, jos yritti. Koska yleensä nukun aina mahallaan, niin onhan se vähän vaikeaa löytää kunnon asentoa. Kyljellään pääasiassa nukun, joskus herään selältään, mutta siinä tulee kyllä sitten huono olo.
Äitiysloma minulla alkaa 3.3. ja tosiaan Kelan laskuriin siinä kannattaa luottaa. Mulla ei ole pitämättömiä lomapäiviä, pidin kaikki syksyllä pois. Joulun aikana kuitenkin tulee ylimääräisiä vapaita ja tarvittaessa voin ottaa pari päivää palkatona alkuvuodesta, jos kaipaan hengähdystaukoa.
Iskias vaivaa täälläkin, pahimmillaan kipu säteilee vasemmasta pakarasta pohkeeseen ja aina jalkapohjaan asti. Inhottava vaiva, mutta kyllä tuon kestää, kun ei kipu jatkuvaa ole. Muuten olo on tosi mainio. Ihan selkeästi oloa helpottaa se, ettei painoa ole tullut laisinkaan. Mulla kun se lähtöpaino oli jo aika hurja..
Meillä on jonkin verran vauvalle vaatteita, osa on ihan vaaleanpunaisiakin. Aion käyttää nekin pojalla, ei vastasyntynyt vielä tajua asiaa protestoida
Oikeastaan meillä ei tarvi vaatepuolelta varmaan ostaa mitään, kun kuitenkin otan äitiyspakkauksen ja kokemuksesta tiedän, että sukulaisilta saa sitten lahjaksi kaikkea ihanaa, kun vauva syntyy.