Huhtikuun hurmurit 2016 *Helmikuussa*

Meille tulee kolmas ja täällä on aika tiuhaan uudelleensynnytäjillekun aikoja. Nyt olen käynyt (31+6) jo pari kertaa 2 viikon välein ja vaikka juoksen äippäpolilla rd:n ja lisälyöntien vuoksi, niin silti neuvolat pyörii kahden viikon välein.

Nyt oli tänään sydänultra ja ensi viikolla käyrät ja seuraavalla perus neuvola ja kardiologin ultraus jne. Mä olen kyllä ihan tyytyväinen, että seuraavat vauvelia kunnolla
 
Voi h**vetti, että meni tänään lopullisesti hermot pomoon. Olen vääntänyt pitkää päivää, ja tehnyt kaikkeni, että homma pelais ja järjestelmät toimis, ja missä on kiitos, siinä, ettei mun työpanosta tai osaamista arvosteta yhtään, tuli tänään hyvin selväks. Nyt loppui mun raataminen, teen ihan just pakollisen, ihan just välttävästi ja pidän kaikki ylityötunnit pois, vaikka jäis työt tekemättä. Ja äitiysloman aikana etsin uuden duunin.

Sori purkaus, mutta v**uttaa niin paljon, et jos en olis näin piinkova realisti, niin olisin jo kertonut, mihin voivat duuninsa tunkea.

Mitäs muuta -ai niin eilen tää rauhallinen kanssamatkustaja mylläsi oikein urakalla, en tiedä mikä oli, mut melkoinen jytke kävi, ihanaa, vaikka vähän sattuikin.

Meilläkin nla-käynnit lopussa 2 vkon välein, jos ei ihmeitä tapahdu. Kokoarvio vasta vkolla 38 rd:n takia, en ymmärrä, et miksei vois olla hiukka aiemmin tai ehkä sitä aikaistetaan, jos alkaa hirveesti kasvaa tms.
 
Katjuska: Nää käynnit on harventuneet tääl meidän kunnassa selvästi siitä, kun kuopusta odotin. Silloin vielä oli samaan tyyliin nla-käynnit, kun sulla. Mut lääkärikäyntejä on onneksi edelleen 2kpl. Ja tarvittaessahan toki neuvolaan pääsee tiheämminkin. Mut jos ei ole erityisempää huolta tmv., niin näillä käynneillä mennään.
 
Meillähän ei taas oo ollenkaan lääkäriä enää loppuraskaudessa, se ainokainen rv26 lääkäri..no ei sielläkään kyllä mitään neuvolakäyntiä kummempaa tapahtunut.

Ollakovai..? no jo on tympeetä touhua, tsempit uuden työnhakuun tulevaisuudessa! :)
 
Hiphei! Työt on nyt sitten tehty ja hyvillä mielin äitiyslomalle (y) huomenna aamulla neuvola ja sitten lomalle kohti pohjoista! Ihanaa, saa heti karistettua työt mielestä!
Rintapumppu täälläkin ehdoton. Ekasta jopa luovutin sairaalaan maitoa ja tein sillä sievoisen tilin. No, se on aika rankkaa hommaa joten sitä en ole enää tehnyt.
Mulla sama kuin Katjuskalla, enää ei v**ta :LOL:
Fiilikset hyvät, odottavat mutta fyysinen olo vaihtelee päivästä toiseen aikatavalla.
Synnytys pyörii myös mielessä. Miten kaikki alkaa, koska, ja miten kaikki tällä kertaa menee... On jännää!!!!
Nöösikkä 33+6
 
Tuo sektion jälkeinen raskaus onkin vähän erikoinen juttu. Osastolla ei toki tarvii olla ylimääräistä et siinä missä muutkin uudelleensynnyttäjät ja uudelleensynnyttäjähän sinä olet, mutta alatiesynnytyksessä kyllä enemmänkin verrattavissa ensisynnyttäjään, minkä kätilöt ottaa synnytyksessä kyl huomioon - seuranta on vähän tarkempaa sen vanhan sektioarven takia.

Täällä on vaan yksi neuvolalääkäri jos on matalan riskin raskaus. Käyntejä on muutenkin vähennetty, mulla oli edellinen h31 ja seuraava on h35, ja ensimmäistä odotan.. Saa nähdä milloin on seuraava. En kyllä rupee sinne viikon välein vaappumaan! :ROFLMAO:
Olisko tuo vitutus ja hormonien heittely johtunut vähän stressistä ja sen purkautumisesta mulla, saikulle jäänti oli sekä helpotus että kova pala, kun kuvittelin pystyväni sinne viralliseen ä-loman alkuun työskentelemään, ja saikku tuli niin yllättäen eikä "omasta tahdosta". En tietenkään halua ennenaikaista synnytystä joten lepäänhän minä, tää vaan tuli niin äkkiä. Nyt alkaa vähän tasoittua jo olo ja mieli (ehkä se lepokin auttaa :LOL:).

Rintapumppua en osta etukäteen kun ei tiedä miten sille on tarvetta, onnistuuko imetys jne. Kaikki ei ekoina päivinä heru pumpulle, tuosta 500m päästä kaupasta saa käsipumppuja (ja hätätilanteessa sairaalasta lainaan), käsinkin voi lypsää jos sattuu arkipyhä ja kaupat on kiinni jne. Ostan kyllä sitten jos tarvetta ilmenee :) mut ymmärrän hyvin et jos on kokemusta jo siitä että se on itselle välttämätön niin tokihan se kannattaa valmiiksi hankkia!
 
Huomenta :)

Sadeyes Tsemppiä odotteluun!

Joo tulin minä siihen tulokseen, että ostan sen rintapumpun valmiina :D ei siitä ainakaan haittaa voi olla :) Ja yks tuttu suositteli jo semmosta ihan hyvää ja suht halpaa pumppua.

Täällä neuvolakäynnit on Rv36 se lääkäri ja sen jälkeen 2 viikon välein. Jännä kyllä miten paljon eri paikkakunnilla vaihtelee nuo neuvolakäynnit yms :)

Mua on ruvennut jännittää synnytys ihan sikana :D kaikki se missä ne vedet menee ja kerkeetkö saada puudutusta ja kaikki tämmönen :ROFLMAO:

Ihanaa muutaman tunnin päästä ois kasvohoito:love:
 
Huomenta! :) Pähkinäpuu; mulla on samanlaisia kokemuksia, kun täytyy aloittaa kaikki alusta. Miehen työkuvioiden vuoksi mekin on muutettu edeltävien vuosien aikana. Eka pohjois-Suomesta etelä-Suomeen ja sit viime marraskuussa taas takas pohjois-Suomeen, josta siis kotoisinkin ollaan. Ei tosin ihan kotipaikkakunnan viereen, mutta vajaa parin tunnin matka sinne on (eli sopiva etäisyys itselleni :D).
Kyllä niitö verkostoja on ollu itelläkin aina heti tärkeetä alkaa luomaan ja monesti se luonnollisesti töiden puolesta onnistuukin. Pariiin mammakaveriin oon täällä uudella paikkakunnalla tutustunut töiden ja neuvolan valmennusten avulla :)
Olen muutenkin aika sosiaalinen tyyppi, niin kyllä sitä ihmisiin tutustuu :) ja ihana kun on sit samanikäiset vauvat, ainakin melko lähellä toistensa ikää, nii voi treffailla. Kaikkihan ei varmaan sellaiselle koe tarvetta, mutta itse kyllä :)

Asiasta toiseen, mä täällä otan selvää, mitkä on ensimerkit ettö synnytys lähestyy :D siis se limatulppa, veet menee, supistykset jne. Mutta myös se, millainen olotila, voiko sitä vaistota että lähestyy :D
Lily; mulla toi sama herkistyminen, itku monesti lähellä. Kauheeta kun käy vaikka lenkillä ja aattelee pikkuista, niin saattaa itku tulla, ja sit vaan yrittää pidättää hengitystä, että menis äkkiä ohi ettei ala oikeesti itkeen :D

Rintapumpusta. Mä oon neuvolassakin sen tarpeellisuudesta puhunut. Montaa mieltä ja eri kokemuksia siitä on . Kyllä mä varmaan sen hommaan nyt kuitenkin etukäteen, käsikäyttöistä philipsin aventia oob aatellu, kun netissä sitä on kehuttu muun muassa sen kätevien kierteiden vuoksi. Jojainen varmasti sitten itse siinä tilanteessa tietää parhaiten, oliko se tarpeelinen :)

Anscu ja Pikkuinen 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Mä näin taas viime yönä unta että vauva syntyi. Oli kyllä helppo ponnistus kun siinä unessa vielä sanoin "no nytkö se jo tulee?" :D Toiveajattelua?;)

Pähkinäpuu; Me asutaan rintamamiestalossa maaseudulla (lähin naapuri 2km) ja en voi suositella. Joku ihan muun mallinen talo maaseudulla kyllä kävisi ja jälkeenpäin mua on harmittanut että ostettiin tää 5v sitten kun tää huonejärjestys on niin PIIP. Tosin tää meidän talo on sitä "halvalla ja äkkiä"-mallia 50-luvulta et kaikki on tehty vähän sinnepäin ja nyt sit itse korjailtu niitä. Tätä ei voi edes myydä,kun miehellä on toi firman kalusto täällä pihalla ja just rakennettu iso konehalli :( Lähtisin täältä ilomielin!

Mulla on seuraava neuvola 2,5vko päästä ja sit se synnytystapa-arvio sillon rv35-37. Sen jälkeen sit varmaan on 2vko välein neuvola. Mä ramppasin sillon esikoisen aikana ne vikat viikot joka viikko ja sitkun meni yliaikaiseksi ni joka toinen päivä :(
 
Äh ja taas unohtui...

Mulle sanottiin sillon esikoisen jälkeen et oon sitten uudelleensynnyttäjä 4cm asti ja siitä eteenpäin ensisynnyttäjä. Tälläisen muistan kuulleeni :D
Ei mua haittaa vaikka oisin tarkemmassa syynissä synnärillä kun kuitenkin menen sinne yksin niin kiva vaan ettei joudu siellä koko aikaa yksin olemaan jos sattuu kestämään vaikka toista vuorokautta taas...
 
Huomenta!..

Itselläni ei ole kokemusta toiselle paikkakunnalle muuttamisesta, mutta uskon kyllä,että tää äitiys mahdollistaa helpommin uusien verkostojen syntymiseen. Monesti kannattaa jo joku harrastus hommata vauvan kanssa ihan siitä syystä,että saa sitä kautta uusia kavereita, muutaman näkemiskerran jälkeen jo monesti sovitaan näkemisiä varsinaisen harrastuksen ulkopuolellakin. Syksyllä kannattaa lähtee sit vauvan kanssa MLL perhekahvilaan tai Seurakunnan perhekerhoon (itse olen menossa nähin molempiin, koska siellä on jo valmiiksi mulle tuttuja kun kävin perhepäivähoitajana ollessa hoitolasten kanssa) jne.. :) Suosittelen lämpimästi,mikäli on uusia kavereita vailla! :)

Täällä paukkuu tänään rv 34+0, ja sen kunniaksi pakkasin sairaalakassin. Millä mallilla muilla on kassien pakkailut? Minä hommasin kassiin hajustamattomia tuotteita aika paljon, esim. hiuslakka hajustamaton minikokoisena, ja sit mitäs kaikkea pakkasinkaan.. shampoo,hoitoaine, hiusharja ja lenksuja, meikinpuhdistusaine, naamarasva,vartalovoide,dödö,meikkivoide,ripsiväri,poskipuna (lähinnä ennen kotiinlätöä aion tod.näk. vähän ehostaa naamaani),vanulappuja ja vanupuikkoja,hammasharja&tahna, sit imetysliivit ja liivinsuojia, pikkuhousut & terveysside, legginssit, toppi ja kietaisumekko, sukat..että on sit puhdasta vaatetta kotiinlähtiessä. Ja HUULIRASVA! tää on tärkee,huulet kuivuu siinä ähistessä. Puhelimen laturi. Sit vielä pitäs ostaa pillimehuja muutama, viimeks koin nen käteväksi ponnistusvaiheessa mies juotti mulle pillimehua..ja ehkä pari suklaapatukkaa vois vielä ostaa kans kassiin. Lähtiessä jos muistas neuvolakortin ja puhelimen nappasta mukaan. Puuttuuko tosta jotain oleellista?

Vauvan kassiin (jonka mies sit tuo sairaalaan vauvaa kotiinhakiessa) pakkasin 56cm bodyn ja potkuhousut, neuletakin (mikä ollut miehelläni vauvana :D ) kypärämyssyn,hatun, villasukat ja villatumput ja H&M 50cm nallehaalarin. Ja vaipan..minkä kyl varmaan saa sairaalasta senkin. ;)

Viimeksi muuten kun lähdin sairaalasta,niin unohdin jalkaani ne sairaalan verkkopikkuhousut.. :D ne ihan karseat, ja se iso vaippa. :D en ollut aiemmin koko asiaa ajatellutkaan että millaiset pöksyt jalassa siellä saa hengailla, ovat kyllä todella sexyt.

Katjuska rv 34+0!
 
Neuvolalääkärikuulumisia. En oikein tiedä miten päin olla näiden "uutisten jälkeen". Tilanne oli edennyt aika paljon, paikat on pehminneet, kanavaa ei juurikaan jäljellä ja pää tuntui jo hyvin lähtökuopissaan :eek: sain lähetteen äitipolille kokoarvioon saatesanoin "en tiedä ehditkö sinne"..

Noh, paineet oli kunnossa (muitakaan raskausmyrkytyksen merkkejä ole) eikä lääkäri ollut huolissaan vauvan koosta, vaan pitkää tulokasta sieltä veikkaili. Molemmat huolet siis osoittautuvat turhiksi ja hyvä näin :)

Nyt vaan yritän asennoitua siihen, että meidän vauva saattaa piankin olla syntymässä. Ihan yhtä hyvin se voi lääkärin mukaan mennä yliaikaiseksi, ei sitä varmaksi voi tietää mistään. Olin vaan jotenkin niin varma siitä, että tämä menee vähintäänkin laskettuun aikaan, ellei ylikin. Mua on vasta nyt viime päivinä alkanut supistellakin hieman enemmän, aiempien satunnaisten harjoitussupistusten sijaan. Ei ole kuitenkaan tehnyt varsinaisesti kipeää missään vaiheessa.

Nyt sitten yritän lepäillä, jospa saisin pidettyä kaverin matkassa vielä vajaat kaksi viikkoa ainakin, että olisi rv 37 täynnä.
 
Lilyofthewalley: Jänskää!! :) Mut sulla on jo onneks aika hyvällä mallilla raskausviikot! :) Ja noi on tosiaan sellaisa juttuja mitä ei voi ennustaa varmaksi vaikka merkit oliskin että siellä on alkanut tapahtumaan, niin voi mennä siltikin yliaikaiseksi,niinkuin lääkärikin sulle sanonut. Mut kyl siinä alkaa vähän puntit tutista kun tiedostaa sen,että lähtö voi olla lähellä.. :D
 
Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut. Ajattelin kuitenkin sen pakata ennenkuin on aika sinne sairaalaan, toivottavasti se tulee postissa jo huomenna tai maanantaina. En sitä sairaalaan ota mukaan mutta on sitten valmiina. Sf-mitta kuitenkin tehny niin suuren laskun yläkäyrän yläpuolelta melkein alakäyrälle niin ei sitä tiedä jos on jotain akuuttia ja vaikka joutuisi piankin käynnistykseen mitä en todellakaan haluaisi kokea!
En oikein tiedä mitä sinne pakkaisi kun viimeksikään ei itelleni ollut mukana kuin hammasharja ja laturi. :D Sairaalalla sai kaiken tarpeellisen rintakumista lähtien. Sairaalassa olo ahdistaa paljon ja en usko että voin keskittyä lukemiseen tai muuhunkaan.

Lilyofthewalley varmaan jännä paikka vaikka tosiaan ei ole mitenkään harvinaista että kohdunsuu on auki ja pehmeä ja kanava kadonnut ja silti menee jopa yliajalle. Että älä nyt kuitenkaan liikaa stressiä ota! :)
Kyllä mäkin olen asennoitunut edelleen siihen että 40+0 on laskettuaika ja vauva syntyy joskus silloin, vaikka onkin streptokokki, tulehduksia, perätila, sf-mitan romahdus, sairaalakäynti ja kaikki tässä stressinä.

Liberolaukun hain tänään ja muuten hyödyllinen paketti mutta nuo liberon myrkkyvaipat pitää varmaan lahjottaa jonnekkin. Esikoisella niitä käytin kunnes en enää kestänyt sitä myrkynhajua. Pamppersseja en käytä kun he testaavat vaippojensa myrkyt eläimillä (koirilla, pienillä viattomilla beagleilla). Liberosta en ole varma... Kestovaippoja on hirveesti, pitäs niitä opetella käyttämään kun en oppinut esikoisen kohdalla, muumivaippoja on ainakin alkuun lipastossa kun ne on myrkyttömiä ja biohajoavia. :)
 
Sadeyes: Joo mullakin tuntuu että suurinosa tosta sairaalakassin sisällöstä on omia hygieniatuotteita, en minäkään siellä pystyis keskittymään mihinkään lukemiseen tms..Mut ei meillä esim. imetysliivejä ja liivinsuojia saa sairaalasta. Minä oon tehnyt sellaista asennoitumista,että voi mennä sinne 42+0 ennen kun on vauva sylissä,että sinnehän voi olla vielä pitkäkin aika. Mut hirveesti on nyt lähipiirissä tullut vauvoja viimeaikoina rv 36-37, niin siihen on jo puolestaan pelottavan vähän aikaa enää :D

Meillä meinataan käyttää liberoita,jos ne vaan sopii vauvan beballe. Esikoisen aikaan ne oli parhaita :) ja ovat halvimpia ainakin meidän prismassa verrattuna muumeihin ja pamperssiin. Ja minusta se liberon pistekeräysjuttu on kiva.
 
Kiitti tsempeistä ja tosiaan tutustuttiin yhteen pariskuntaan perhevalmennuksessa ja käytiinkin jo kattomassa niiden 2-viikkosta beibiä ja sovittu uusia tapaamisia. :) Serkkuja täällä onneksi on ja niitä välillä näkee, mutta tuntuis niin helpolta vaan soittaa jollekin kaverille että käydäänkö kahvilla/syömässä. Täältä missä asutaan on niin pitkä matka kaikkialle, ihmiset asuu ripotellen ympäri pk-seutua, Oulussa kaikki oli lähellä. Meiltä Helsinkiin on 10e suunta, Oulussa pääsi vaunuilla ilmaiseksi kulkemaan julkisilla. Ja jos nyt kohta tulee taas muutto... Mutta kaikki ajallaan, ja tosiaan noita perhekerhoja ym. aion kyllä hyödyntää missä ikinä sitten asutaankaan! Uskon kuitenkin, että täällä on nyt tarkoitus olla ja katsotaan mihin elämä vie seuraavaksi. :)

Kapusha mikäs sua siinä rintamamiestalon huonejärjestyksessä häiritsee? Useinhan niissä on ylä- ja alakerta, sodan jälkeen ajatellen että vois kaksikin perhettä asua. Musta ne on vaan niin ihania, mutta toki jokin muukin talo passais. Jokin tulisija pitää olla! Ja pihaa. <3 Mistään ihan moderneista ei kyllä tykätä.

Mulla on just Phillipsin Avent -rintapumppu. Paljon kehuja siitä luin, mutta eipä tosiaan ole vielä kokemusta. :D

Lilyofthewalley millä viikoilla ootkaan nyt? Tsemppiä! Älä stressaa. ;)
 
Lilyofthewalley hui sinä oot saanu jännittäviä uutisia :geek::)

Sairaalakassia en oo alottanu pakkaamaan, mutta oon ostanu jo valmiiks muutaman hygieniatuotteen ja kattonu vauvan vaatteet valmiiks :D Varmaan sitten sen rv36 lääkärikäynnin jälkeen pakkaan :)

Olipa ihana käyä kasvohoidossa, nyt on ihanan raukee olo :ROFLMAO:
 
Lilyofthewalley, sullapa on jännät ajat edessä :) näinköhän oot eka meistä joka jakaantuu! Itsellekin on alkanut konkretisoitua että vaikka tässä voi mennä vielä pahimmillaan se 7-8 viikkoa niin yhtä hyvin se voi syntyä vaikka ens viikolla. Jännää! Tää loppuaika on mennyt niin äkkiä!

Meidän kaupassa muumit on käytännössä saman hintaisia kuin muutkin, mutta lähimmässä kaupassa niitä ei myydä pienintä kokoa. Liberoa, Pampersia ja Muumia on kaikkia hyllyssä odottamassa että voi verrata, ja myydäänpä meidän kaupassa jotain uutta ekovaippamerkkiäkin (?) josta en ole koskaan kuullut, oli vähän kalliimpaa. Kestoja ajattelin lähteä kokeilemaan vasta sitten joskus 2-4 viikon iästä eteenpäin, vähän vauvasta+sen koosta+muista tekijöistä riippuen, joten niitä meillä ei ole vielä montaa, jos ei vaikka tuukkaan käytettyä.

Sairaalakassia on vähän vaikea pakata vielä kun dödöt yms on käytössä päivittäin :D jonkun hoitoainepurkin& matkahammasharjan vois laittaa valmiiksi ja sit lähdön hetkellä heittää mukaan hiusharjan, lompakon, äitiyskortin, kännykän, avaimet ja laturin, ja ehkä nuo raskausvitamiinit - nämä pakkasin yöllä mukaan viikko sit kun meinasin lähteä yöllä näytille :) toki suklaata ja pähkinöitä vois pakata mukaan jo nyt kun ne säilyy, tietty imetysliivit kunhan saan ne ostettua, ja (tajusin vasta) nuo pienimmät vauvan vaatteet, kun haluan pitää sairaalassa vauvalla omia vaatteita. Muuten kaiken saa sairaalasta, sairaalan verkkopikkarit ja lökärit on niiiin mukavat jalassa <3
Vaatteita, liivinsuojia, tissirasvaa, shampoota, rintakumeja, pumppuja, hätätilassa liivejäkin (niitä ei toki automaattisesti kaikille jaella), pyllyrasvaa, öljyä, you name it, kaikkea löytyy sairaalasta kun osaa kysyä. Jopa hammasharja, tahnaa, kampa, vaseliinia huuliin, ja niitä trippimehujakin ;) terkuin yksi sairaalassa työskentelevä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on viikkoja 35+2 tänään, että varsinaisestihan en edes kuuluisi tänne huhtikuisiin.. :D maaliskuun lopussa on laskettu aika, toivottavasti päästään nyt edes maaliskuun puolelle! Kiitos kaikille myötäelämisestä.

Vähän on jännitys helpottanut aamusta, vaikka se sisätutkimus provosoikin kohtua ja tänään on supistellut ja vihlonut hieman tavallista enemmän. Pakkasin nyt sairaalakassin osittain, onpahan se ainakin valmiina sitten kun lähtö tulee. Myös lähes kaikki valmistelut on tehty, vähän täytyi oikoa ja jättää esim vaatteet silittämättä.. katsotaan sitten rv 37 jälkeen uudestaan sellaisia, jos sinne asti päästään :rolleyes:
 
Lilyofthewalleylla jännää aikaa, tsemppiä! :)

Täällä hoidettu toista influenssa potilasta, joka kuumeili 6päivää ja nyt enää kauhea köhä päällä. Sai liikuntakiellon viikoksi, että kiva aloittaa talviloma kun haluaisi pulkkamäkeen ja hiihtämään, niin ei ihan heti päästä. Ladut olisi nyt kunnossa ja lunta mäessä. Onneksi otin tammikuun alussa sen piikin. Vaikka olen epäillyt, että olisko mun 7vko kestänyt flunssailu ollut jotain sen suuntaista jo alkujaan, mutta vain lievempänä ilman kuumeiluja. Ens syksynä haen varmaan noille isommillekin lapsille piikin, kun tää sairastelu on nyt ollut jotain ihan ihmeellistä. Lääkärikin suositteli ottamaan.

Tänään oli neuvolapäivä. Isyysasiat hoidettu ja tarkastus samoin. Käyntiaika oli päivällä ja kohta ruuan jälkeen, niin tokihan neuvolan puntari näytti taas enemmän mitä oma, mutta sopivasti sekin vielä :LOL:
Kaikki oli ihan ok. Ensi viikolla on äitipolin käynti synnytystapa-arvioon, silloin viikkoja 35+1. Uusi neuvola-aika tuli siitä kahden viikon päähän ja tarvittaessa voi vaihtaa jos tulee uusintakäyntejä sairaalalle.
Pitäisi samalla kertaa käydä katsomassa paikkakunnan ainoasta liikkeestä vaunuja, tai ainakin tunnustelemassa miltä vaikuttavat. Ne kun ovat vieläkin hakusessa. Harmittaa jo kun parit hyvät mennyt sivu suun ja nyt en oo torista/huuto.netistä/fb kirpparilta löytänyt hyviä. Sitterin osto ja tuttipulloja jemmaan hankin samalla kertaa. Ja jos päästäis isännän kanssa yhdessä liikenteeseen, niin olis vähän laatuaikaa käydä kaksin syömässä :) Seuraavalla viikolla on taas kulkua samalle suunnalle, niin voi jatkaa hankintoja isoimmista kaupoista.

Rintapumppu on hankittuna, ihan käsikäyttöinen, mutta epäilen, ettei ole tarvetta pahemmin, kun ei ainakaan aiemmissa ole tullut riittävästi maitoa. Osittaisella imetyksellä menty muutama kuukausi.

Sairaalakassin pakkaus on käynyt mielessä, mutta vielä on aloittamatta. Lähiviikkoina, ehkä sen sairaalakäynnin jälkeen vois aloitella.

Äitiysloma alkaa 29.2 ja touhua riittää näiden lasten arkijuttujen kanssa ja maatilan kanssa. Vauvanvaatteiden pesua, ulkoilua, siementen istutusta (taimikasvatusta), uuden kasvihuoneen suunnittelua yms. Vähintään jää joku asia tekemättä :LOL:
 

Yhteistyössä