Onneksi olkoon
Pähkinäpuu!!
<3
Niittys tsemppiä mahdolliseen käynnistykseen!
Katjuskalle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut!
Ansculle onnea lasketunajan saavuttamisesta ja toivotaan, että syntyy pian!
Mustakin on ollut ihanaa lukea teidän kirjoituksia, ihan kaikkia!
Tää ryhmä on mulle ihan korvaamatonta vertaistukea, kun ei kellään ympärillä oo sama tilanne.
Kevätkukkanen, mulla on samanlaisia ajatuksia epiduraalista ja oksitosiinitipasta. Epiduraali kun lukeman perusteella hidastaa synnytystä, vähentää puuduttavan vaikutuksensa takia luonnollista ponnistamisen tarvetta ja tunnetta, ja lisää muiden operaatioiden, esim. imukupin käytön tarpeen riskiä. Ja oksitosiini taas voimistaa supistuksia tehden niistä kivuliaampia, mikä taas lisää tarvetta puudutusaineiden käytölle. Toivon, että pärjäisin pelkällä ilokaasulla, kuten viimeksi. Mutta jos synnytys venyy, ja koska puudutuksia on kuitenkin tarjolla, niin mun on hirveen vaikea kuvitella, etten ottaisi niitä.
Luin, että raskausaikana pahoinvoivien odottajien vauvat syntyy terveempinä, ja että turvotus loppuraskaudessa kertoo siitä, että istukka toimii normaalisti. Mulla ei ole ollut kumpaakaan ja oon ruvennut panikoimaan, ettei vauvalla ookkaan kaikki kunnossa!
Mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia,
Kapusha. Välillä oon ihan kauhuissani, että mitä tästä tulee ja mihin oon oikeen ryhtynyt, ja välillä ei malttais odottaa, että vauva tulisi jo!
Kiitos vinkistä
Hanzu! Aloitin eilen illalla nännien rasvailun lanoliinilla. Mulla tuli maitoa keskiraskauden aikaan ihan valumalla, sitten supistusten estolääkitys lopetti sen ihan seinään. Ja nyt on taas hiljattain alkanut tulla vähän silloin tällöin. En muista että esikoisen aikaan ois tullut maitoa ennen synnytystä.
Kakkosella käyminen sattuu niin paljon, että odotan sitä aina kauhulla. Tuntuu kuin vetsellä kaivettais suolia pihalle. Mulla on kyllä todettu jotain endometrioosiin viittaavaa vuosia sitten ja peräpukamatkin löytyy, joten eiköhän johdu jommasta kummasta/molemmista.
Mä olen ihan seonnut keväästä!
Pitää päästä "pitkille" lenkeille koiran kanssa monta kertaa päivässä. Haluis olla vaan ulkona kokoajan! Oon ollut koko talven hyvin pitkälti sisällä ja tuntuu niin hyvältä saada raitista ilmaa!!
Mulla kävely on lisäksi helpottanut lonkkakipuja.
Vauva on ollut tavallista hiljaisempi eilen ja toissapäivänä, ja tänään tuntuu sama meno jatkuvan
Onneksi kohta on neuvola niin pääsee kuuntelemaan sydänäänet ja varmistaa onko kaikki hyvin.. Jännittää
Mullakin on ruokahalut kasvaneet ihan hulluna! Tuntuu, että voisi syödä ihan kokoajan ja kahden edestä
Nyt banaanilettujen paistoon NAM!
T. Koala ja pikkuihana 37+6