Aurinkoista aamupäivää ja mukavaa alkanutta viikkoa kohtalotoverit!
Tallinnan reissusta selvisin yhtenä kappaleena, vaikka jalat huusikin hoosiannaa jo alkureissusta ja tulomatkalla laivassa alkoi vuotaa kirkasta limaa. Onneksi ei muuttunut missään vaiheessa punertavaksi ja nyt on se kirkaskin loppunut kokonaan. Ehkä kuitenkin sen merkki, että jotain tuolla alakerrassa tapahtuu pikkuhiljaa..
Täällä myös yö oli ihan hanurista. Nukuin kyllä ensin melkein 3t sikeästi. Mutta sitten heräsin kauheeseen pissahätään ja vessareissun aikana totesin, että sormet on taas ainakin kolminkertaiseksi turvonneet. Särkemäänhän niitä alkoi ja sittenpä valvoinki yli kolme tuntia, kunnes viimein torkahdin puoleksi tunniksi ennen aamuhommia. En edes muista, milloin olisin viimeksi nukkunut edes suht hyvin. Mutta onneksi on mahdollisuus ottaa päiväunet, jos oikein tiukille vetää.
Soittelin radi-hoitajallekin, kun sokeriarvot alkoi heittelemään viikonlopun aikana. Aina ennen ne harvat satunnaiset ylitykset on selittyneet syömisillä, mutta nyt alkoi tulla yli raja-arvon lukemia ihan normisyömisilläkin. Hoitaja sanoi, että ylitykset on kuitenkin niin pieniä (0,1-0,4), että ei tarvi huolestua. Pitää nyt vaan mittailla 2 x useammin. En vaan voi mitään sille, että mulla hieman stressaa se mahdollisuus, että vauva kasvaa jättiläiseksi minun sokerihommien takia. Onneksi enää 2 vkoa seuraavaan radipoli-käyntiin, jolloin kuule ultran painoarvion. Samoin kiinnostaa myös tietää mikä on kohdunsuun tilanne. Ja aion kysyä, että käynnistetääntkö synnytys rv 40 täytyttyä, jos ei ole siihen mennesä syntynyt, kun siitä on vähän ristiriitaista tietoa ollut.
Meillä ei juurikaan riidellä kotitöistä. Ollaan molemmat yhtä laiskoja tekemään
Minä hoidan pyykkihommat, mies lähes kaikki ulkotyöt. Ruokaa laittaa molemmat. Minä pääasiassa hoidan imuroinnit ym siivoilut, mutta kyllä mieskin imuroi ja siivoaa keittiön usein viikonloppuisin, jos itse olen ollut vaikka töissä. Ehkä erimielisyyttä tulee joskus siitä, kuinka paljon lapsia pitäisi osallistaa kotitöihin. Miehen mielestä enemmän, ja on siinä ehkä oikeassakin. Itse ajattelen, että kun huolehtivat omat huoneensa niin se riittää. Mutta ovathan nuo jo isoja, koululaisia, että saisipa niiltä varmaan enempikin vaatia. MIes kyllä käskee lapsia esim. tyhjentämään ja täyttämään astianpesukonetta jne. Ja tekevät, kun käsketään, mutta oma-aloitteisesti eivät kyllä juurikaan. Kunhan vauva syntyy ja oma olo tästä helpottuu, teen varmaan lähes kaikki kotihommat, kun mies kuitenki käy töissä.
Mulla niin tekisi mieli lähteä lenkille koirien kanssa, ulkona on aivan mahtava ilma. Mutta mulla on oikeasti jalat aivan sökönä eilisestä kävelemisestä. Toisaalta mieli virkistyis kyllä.. ehkä minä kuitenkin rohkenen lähteä taapertamaan.
Olotila alkaa kyllä kaikkinensa olla hyvinkin RASKAS, turvotukset pahentaa oloa ja kyllähän tässä vähän jokapaikkaan sattuu. Kuitenkin, kun mietin, että laskettuun aikaan on enää alle 6 vkoa, niin kyllä tämän jaksaa
Huhtihapsukkainen 34+2