Syyskuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jennu79: puhe oli tuosta toisesta ketjusta..olikohan nimellä äippäpakkaus 2006? Siellä aika ikävään sävyyn ( minusta ainakin) haukuttiin koko pakkaus lyttyyn.
Joo eihän tässä meidän ketjussa mitään tuollaista ole ollu. Mukava ilmapiiri on ollu!

Heh, tuli sitten ilmoitettua töihin että ""paksuna"" ollaan=) Ottivat tiedon hyvin vastaan, sanoivat etteivät voi ainakaan irtisanoa minua enään, koe aikaa kun olis vielä 5 viikkoa edessä. Tämän kerroin kun kysyivät pitkän saikun syytä ja saikku lapussakin se lukee, joten julki olisi kuitenkin tullut pian. Nyt vaan toivomaan että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Aiomme mieheni kanssa ottaa tuon äippäpakkauksen. Kuitenkin eka tulossa ja siinä on kaikkea hyödyllistä.

Iik. maanantaina np-ultra. Vähän jo jännittää.

Ongelmia ei enää ole. Onneks! :)

Ja huomenna olisi mukava v-loppureissu kylpylään miehen ja lapsen kanssa :) Saatiin vanhemmiltani lahjakortti :)

Hei vaan!
Viime yö oli ihan rikkonainen taas! Esikoinen saa hampaita ja huutoa riittää öisin! Jouduimme heluttelemaan toista uneen mieheni kanssa reilut kaksi tuntia yöllä ja myönnän, että aamulla tuli jo itku. Olen niiiin väsynyt, kun ei saa koskaan nukuttua enää, kaikki on rempallaan ja tuntuu ihan siltä, kuin olisi surkea äiti ja vaimo. Mieheni ymmärtää ja auttaa, muttei häntäkään saisi liikaa rasittaa, tekee muutakin työtä kuitenkin :(

Tuosta äitiyspakkauksésta vielä: aivan ihanahan se on! Jokaiselle, joka ne vaatteet ja muut tarvitsee, esikoiset varsinkin, niin ottakaa ihmeessä! Minäkin ottaisin ilomielin, jos nämä vanhat eivät olisi niin hyvässä kunnossa. Aivan ihana se haalarikin! :) Minullakin on aikoinani ollut vaaleansininen pakkaushaalari...

Mutta nyt taas touhuamaan. Minulla on lääkäri/neuvola vasta 14. päivä. sinne asti pitäisi jaksaa odottaa...

kesä 10+5 kait

Aivan ihanaa et pääsette kylpylään! Minäkin haluaisin! Oonkin tässä suunnitellut et lähdettäis miehen kaa kaksin viroon yhdeksi yöksi. Esikoinen voisi mennä mummille hoitoon.

ai joo tohon paino kysymykseen piti vielä vastata...Minusta tuntuu et paino on täällä laskenut. kotivaaka näyttäis kilon vähemmän. Ihan hyvä vaan jos saan vähän painoa pois. On sen verta tuota ylipainoa nääs! =)

Sympatiat toista lasta odottaville pienten lasten vanhemmille kuten Kesälle ja Minälle :)! Just eilen mietin etten millään jaksais edes koiraa viedä lenkille saati sitten siivota ja laittaa ruokaa! Tähän päälle vielä yöt valvomista ja päivät lastenhoitoa, huhhuh...Onneks teillä on kuitenkin huolehtivat miehet auttamassa ja olette vielä nuoria! Silti se on tosi rankkaa varmasti. Muistan kun esikoinen oli pieni ja mietin vaan, että milloinkahan saisin nukkua kokonaisen yön heräämättä kertaakaan. No, sellaisia öitä ei oikeastaan ole ollut sen koommin...ne ovat kyllä ihan yhden käden sormella laskettavissa, sillä minun unenlahjani olivat lopullisesti mennyttä lapsen saannin jälkeen! Sitä jotenkin herkistyi ja siksi herään nykyään mitä pienimpiin ääniin.

Alkuraskaudessa ei ollut yhtään väsymystä, mutta nyt on n. puolitoista viikkoa väsyttänyt ihan kauheesti heti töistä tultua. Odotan vaan viikonloppuja, että sais nukkua pitkään ja onneksi se onkin taas edessä! Huomenna valitettavasti on herätys jo klo 8.00 kun on aikaista menoa, mutta voishan sitä vetää sitten päikkärit jos ehtii.

Rizzu ja Minä :) jännäävät sitten maanantaista ultraa! Onnea matkaan! Me päästään onneksi jo viikon päästä katsastamaan kuka tuolla masussa luuraa vai luuraako ketään??! Olo on aika hyvä kun ei ole etonut pitkään aikaan ja rinnatkaan eivät ole enää kovin arat.

Hyvää viikonloppua ja hyvää vointia syyskuulaisille!

t. Manna66, rv 12+0

Eilinen neuvolalääkäri meni aika mönkään. sydänäänet ei kuulunut viikkoja oli tasan 12. Lääkäri ihmetteli ja päivitteli ääneen sitä, tottakai sitä huolestuu ihan kamalasti.

No onneksi tänään oli sitten ä-polille aika niskapoimu ultraan, jännäsin koko yön, että miten käy. Onko se hengissä vai onko se tuulimunaraskaus.. Inhottavaa.....

No pääsin ultraan ja näin PIKKUISENI pomppivan ja ojentelevan käsiä ja jalkoja, pikkuinen sydän pamppasi oikein, ja kaikin puolin kunnossa oleva maha-asukki. Purskahdin itkuun helpotuksen tunteen vallassa... vähän hävetti...ei se mitään haittaa.
Ihanaa kun kaikki on tähän mennessä hyvin.

Pahan olon tunne on vähentynyt ja pystyy jo melkein normaalisti touhuilemaan ja nukkumaan...

Mutta, suuta kuivaa älyttömästi yöllä, ei ennen ole ollut tuommoista. Herään siihen kun kieli on tarttunut kitalakeen kiinni.. aika outoa..
Siinä sitten takelletaan kieltä irti kitalaesta ja vettä päälle.. ja sitten takaisin nukkumaan..

Ei muuta kun ihanaa odotusta kaikille : D

Meillä tyttö on onneks ollut aina helppo lapsi. On nukkunut yönsä aina hyvin. Ja antaa mun nukkua aamulla pitkään, vaikka itse herääkin aikaisemmin.
Eikä onneks tarvi viihdyttää koko aikaa lasta, kun ne leikkivät koiran kans.

Tota koiraa mä en kyllä jaksa lenkittää, on sen verran iso (sakemanni ja ajokoiran sekoitus) ja vetää ihan hemmetisti :)

Meillä tyttö ihan innoissaan selittää kaikille että äidin masussa on vauva :)

Hauskat viikonloput teille kaikille! :)

Moi!
Mulla on ollut sama juttu, että yöllä suuta kuivaa ja vessassa joutuu ramppaamaan, viime yönä kolme kertaa!
Minä en ole käynyt vaa`alla aikoihin.. Viimeksi neuvolassa pari viikkoa sitten vaaka näytti 62, mutta maha on turvonnut sen verran, että luulen sen näyttävän nyt enemmän. Onneksi mulla on melkein kaikki farkut sellaisia lantiomallisia, niin mahtuvat vielä suht hyvin jalkaan. Paitsi että kun teen istumatyötä, niin päivän mittaan ne alkavat hiukan kiristää vatsan seudulta..
Mullakin on maanantaina np-ultra! Jännittää aika vietävästi!!
En ole vielä kertonut töissä kuin parille lähimmälle työkaverille, mutta luultavasti ensi viikolla kerron esimiehelleni..
Ihanaa!! Varattiin huhtikuun alkuun `talviloma-matka`Teneriffalle!! Ihanaa lähteä vähän rentoutumaan, kun töissä on ollut ihan kamalan kiirettä koko talven.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Kaikki ok täällä...ainakin niin luulen. Nyt 10+3 ja ei mitään oireita edelleenkään. Pääsenköhän liian helpolla? Ja sitten taas toisaalta miettii että onkohan kaikki sittenkään kunnossa?

Lääkärille aika on vasta 21.3 ja ultra aikaa pitää kohta varailla kanssa.

Tsemppiä kaikille, ja voimia niille joilla oireita piisaa:)

Olipas ihana loma! Sai vaan olla ja löhöillä lasten altaassa ja katsoa kuinka lapseme polskutteli iloisesti altaassa. Ihana näky! :)
Ja tyttö oli todella kiltisti syömässä. Söi enemmän kuin minä. Joten oli todella kova nälkä lapsella :)

Huomenna maanantaina ultra. iik :)

Mukavaa maanantaita! Mulla on pirteääkin pirteämpi olo vaikka heräsin tänään jo klo 5.30! No, katsotaanpa vaan niin alkaa jo klo 18 viimeistään nukuttamaan tänään...

Rizzu, kerrothan heti kuulumisia np-ultrasta! Menitkö Kätilöopistolle vai NKL:lle? Eivät kuulemma kerro sukupuolta ultrassa vaikka sen haluaisi tietää! Näin ainakin Naistenklinikalla, jossa eräs tuttu kävi np- ja rakenneultrissa (LA joskus heinäkuuussa) Olen vähän pettynyt, sillä me aateltiin kysyä kumpi näkyy vaikkei sillä merkitystä loppujen lopuksi olekaan, kunhan vaan ihan uteliaisuudesta huvittaisi tietää! No, en aio sitä varten kyllä yksityisellekään mennä ellei tule muuten tarvetta.

Lotta, mulla on myös erittäin hyvä olo ja tätä on jatkunut jo pari viikkoa (nyt rv 12+3). Tänä aamuna eivät edes rinnat olleet kipeät ja painokin on pysynyt samassa jo kolme viikkoa vaikka olen herkutellut enemmän kuin laki sallii. Huolehdin se minäkin, että onko kaikki kunnossa, mutta ei tässä voi tehdä mitään asian hyväksi. On vain odotettava perjantaista np-ultraa ja toivottava parasta.

Tuolla Tekayn keskustelupalstalla joku äiti väitti tunteneensa sikiön liikkeet jo rv 12 tienoilla! Vaikea uskoa, sillä käsittääkseni ne tuntuvat uudelleensynnyttäjillä vasta rv 16 tienoilla aikasintaan. Voin olla kyllä väärässäkin!

Manna66: Mä kävin viime viikolla kättärillä NP-ultrassa ja siellä kertoivat, ettei sano nykyään enää sukupuolta. Ei kyllä haluta edes tietää. Kätilö tosin sanoi, että rakenneultrassa se monesti näkyy ihan selvästi.
Huomenna on eka neuvolalääkäri..huiii! Toivottasti ei kauheesti ronaa.

Maanantaita!

Manna jo kyseli ultran perään, sieltä juuri hetki sitten tultiin ja voi että kun se oli ihanaa! Olimme siis kättärillä. Sukupuolta ei kerrota, ei. Mutta ei se varmaan tässä ekassa ultrassa olisi näkynytkään.

Mutta kaikki oli siis hyvin. Niskaturvotus oli toisessa mittauksessa 1,5 mm, toisessa 1 mm eli tosi hyvä. Pää-perä-mitta oli Untamolla 7,3 cm, vastasi viikkoja 13+4. (LA ei muuttunut.) Kaikki olennaiset löytyi, kaksi kättä ja kaksi jalkaa, hieno selkäranka ja aivot jne.

Untamosta taitaa tulla jonkin sortin hyppylajin harrastaja (mäkihyppääjä?) koska se meni monta kertaa kyykkyyn ja ponkaisi sitten sieltä ylöspäin, kuin olisi ollut lentoon lähdössä! Hyviä reisilihasharjoituksia!

En osaa ollenkaan vielä sanoa, kumpi se on. Mutta en oikein osaa ajatella muuta kuin poikavauvaa sillä kaikki ystäväni ovat saaneet vain poikia. Tyttövauvoja saa hakemalla hakea.

Olikos jollakulla muulla se ultra tänään?

Mullakin on huomenna neuvolalääkäri. Siellä sitten kuullan Untamon syke. Ruudulla se näkyi toki ihan selvästi.

Onnesta mykkyräisenä
Rizzu 13+2

Voi miten ihania uutisia Rizzulta! Mäkihyppääjä-Untamo siellä siis jo harjoittelee täysillä, voi miten liikuttavaa. Viis sukupuolesta, tärkeintä on, että vauva oli terve! Kunpa meilläkin olisi näin...

Luin tuosta yhdestä ketjusta kuinka Elsa-niminen, raskausviikolla 17 oleva äiti sai perjantaina tietää kamalia uutisia rakenneultrassa ja suosituksen aborttiin. Hitto, ei kyllä pitäisi lukea tuollaisia tarinoita ollenkaan, mutta kun se vaan osui silmiin sitä ketjua kahlatessa. Itkin ihan kauheesti luettuani sen jutun ja pelko iski taas.

En haluaisi lietsoa täällä mitään pelkoa eli täytyy nyt vaan tsempata parempaa mieltä kehiin! Turha surra etukäteen.

Tiedän kyllä Manna ton tunteen, mä pidin välillä muutaman viikon taukoo näistä keskusteluista kun tuntu et tosi moni on saanu huonoja uutisia ja sit alko itteäkin pelottaa :(

Nykyään on toi itkukin niin herkässä et näitä juttuja on välillä vaikea lukea... mut ei auta muu kuin toivoa parasta! Ylihuomenna eka neuvolalääkäri ja sit pitäis pikkuhiljaa saada aikaa np-ultraan. Jännittää :)

Fern rv 10 + 4

Terkkuja np- ultrasta! Siellä se pikkuinen oli päiväunilla eikä meinannut herätä vaikka ultraaja yritti herätellä painelemalla mun mahaa. Kyllä se sitten lopulta heräsi ja ponkaisi kanssa ylös silleen hauskasti! Sydänääniä kuunneltiin ja ihan mahdotonta tykytystä oli, kuulemma 2x nopeampaa kuin minun sydämen lyönnit! Kaikki oli kunnossa ja pää-perämitta oli 5,4 cm, jalkojen kanssa n. 7 cm. Ihanaa!

Mukava lukea ihania uutisianne ultrasta!!
Mulla on np-ultra siis ylihuomenna. Ei jotenkin jännitä niin hirveästi ehkä siksi, kun neuvolalääkärissä oli ultra vasta kaksi ja puol viikkoa sitten.

Tänään olin muuten elämäni kauheimmassa hammaslääkärissä..kaikki ne aineet oksetti ja hammaslääkäri ei uskaltanut laittaa raskauden takia paljon puudutusta joten poraaminen sattukin ihmeen paljon. Musta oli vähän hassua kun kysyin siitä puudutusaineesta niin se ei oikein osannut sanoa mitään, että onko siitä haittaa suurempia määriä annosteltuna..

Tiistaita.

Tulin juuri neuvolasta + lääkäristä. Mun hemoglobiini oli tippunu siitä alun hyvästä 132:sta onnettomaan 103:een. Voi voi. Terkkari kehotti syömään rautaa, lääkäri sanoi, että vielä voi kuukauden odotella. Kumpaa uskon? Ehkä otan tabletin joka toinen päivä...

Se lääkäri oli outo! Se teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdunsuu punoittaa, siellä on jotain täpliä. Sanoi, että otetaan jotku peruskokeet emättimestä, ja että vastaukset tulee sille. Jäipä vain epäselväksi, ottiko se ne näytteet jo vai pitääkö mun mennä vielä johonkin labraan erikseen... Täytynee soittaa vielä terkkarille tänään, kun jäi seuraava aikakin sopimatta kun se oli niin kiireinen. HÖH!

Kaiken lisäksi törmäsin siellä naapuriimme. Se siinä katseli kummissan kun tulin terkkarin huoneesta ulos. ""Mitäs kuuluu, mitä sinä täällä teet?"" Ei kai siinä muu auttanu ku sanoa että vauvaa odotellaan. Se itse oli näyttämässä yhtä lastaan neuvolan tädille.

Untamon syke oli 158, eli kovaa kyytiä! Ihan hyvä.

Terkuin Rizzu rv 13+3

PS Ollaan me jo tosiaan aika pitkällä kun marraskuisetkin jo pinoilee!

Kiva kuulla iloisia uutisia ultrista! Minulla se on vielä melkein kahden viikon päässä.

Nelli: Mulla viime raskaudessa ei uskallettu antaa tuota puudutusta ensimmäisen ja kolmannen kolmanneksen aikana. Aiheuttaa kuulemma supistuksia ja MAHDOLLISESTI lisää ennenaikaisen synnytyksen ja keskenmenon riskiä!!?? Siis ihan varulta eivät sitä anna kuin vain toisen kolmanneksen aikana. Minun kaikki hammaslääkäri käynnit siis olivat raskauden puolivälissä kun en suostunut ilman puudutusta sinne menemään.
Varmaan juuri noista syistä et sitä puudutusta paljon saanut.

Ihan kohta ollaan jo puolessa välissä raskautta! HEH!

Nyt tulee ajatuksia tulevasta ja edellisestä synnytyksestä...
Lukeminen omalla vastuulla! Joo siis ei kannata lukea jos jo muutenkin pelottaa!

Minua pelottaa tuleva synnytys ihan kamalasti. Oli se vaan ihanaa synnyttää tuo esikoinen kun ei mistään tiennyt mitään. Nyt minua pelottaa kaikki mahdollinen ja mahdoton.
Mulla tuo eka synnytys kesti hieman päälle kaksi tuntia enkä saanut mitään kipulääkkeitä ja sit sanoivat et toinen saattaa tulla nopeammin. HUII!! Minulla ei kerinnyt kroppa ollenkaan mukaan tuohon synnytykseen ja aukesin aika huimaa vauhtia niin olivat sit supistuksetkin sitä luokkaa. Kalvojakaan eivät kätilöt halunneet puhkoa kun synnytys meni semmoista vauhtia, joten lapsivedet menivät vasta ponnistus vaiheessa. Mietin et miten ihmeessä me keritään ens kerralla sairaalaan ja saadaan vielä tuolle esikoiselle hoitaja!? Meillä kun on noi kaikki isovanhemmat vielä työelämässä. Repesin myös aika pahasti ja en tästä syystä pystynyt ollenkaan istumaan kahteen viikkoon. Se tuotti aikamoisia ongelmia kun johonkin piti autollakin mennä.
Täytyy varmaan puhua tästä pelosta ens kerralla neuvolassa.

Snoopy 11+2

Joo, mitä pitemmälle mennään niin alkaa itselläkin mietityttämään tuo synnytys. Se on kyllä niin totta mitä Snoopy sanoi, että pelottaa paljon enemmän toisen kanssa. Sama täällä!! MInä tein ensimmäistä yli 23 tuntia ja lopulta vielä imukupin kanssa vetivät vauvaa ulos. Kaikista kamalinta oli kuitenkin synnytyksen jälkeinen spinaalipäänsärky, voi luoja kun se oli kamalaa! Onko muut kokeneet sen? Minä en istunut synnytyksen jälkeen kuukauteen, en revennyt vaan tekivät niin ison välilihan leikkauksen ja sen paraminen oli aika kivuliasta! Ilman miehen isyyslomaa en olisi kotona sitä ekaa kuukautta pärjaännyt. Kääk! Että tämmöisiä ajatuksia täälläkin, en halua lietsoa paniikkia kellekään. Toivoa vaan sopii että kaikki menisi tällä kertaa paremmin. Voimia kaikille ajatustensa kanssa!

Höh.. äsken kirjotin ja nyt sitä ei täällä olekaan.
Yritetään uudestaan..

Eli terkut ekasta neuvolalääkäristä. Kaikki oli kunnossa ja syke oli Masukilla hurjat 155-160. Paino oli tismalleen sama kuin ekalla käynnillä.
Nyt vaan sitten odottelemaan rakenneultraa ja seuraavaa neuvolaa.
Menis aika vaan nopeemmin.
Terkuin Hanne ja Masukki RV 13+2

Yhteistyössä