Syyskuiset 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisäsin Annan tuohon La listaan. Niin että tervetuloa vaan.

Mä kävin just labrassa kun alapäätä kirvelee ja kutisee..Saas nähdä mikä tulehdus siellä on. Viime raskaudessa mulla oli kans tulehdus näillä viikoilla ja se laukaisi supistelut. Sit mua supistelikin koko loppu raskausajan ja välillä niin usein et sain sairaslomaa ja jouduin makaamaan sängyssä viikkotolkulla. Loppujen lopuks vaavi syntyikin päivän lasketun ajan jälkeen=)

Anna: Meillä kävi kans tän toisen kanssa niin et jätettiin kortsu pois joulun aikoihin ja ajateltiin et sit vuonna 2006 saa tulla toinen..no plussan sain testiin 18.1! Oli aikas nopeeta toimintaa. Esikoisen sai alkunsa toisesta kierrosta.
Ja tuota rasvaa hinkkasin edellisessä raskaudessa mahaani joka päivä. Oli ihan tavallista oikein rasvaista ja kosteuttavaa. Tuli muutoma päivä ennen synnytystä( kun maha valahti alas ) muutoma hassu arpi. Nytkin olen ruvennut mahaa rasvaamaan ja toivon et ei kovasti lisää tulisi. Kyllähän se kannattaa yrittää rasvata jospa se sittenkin jotain auttaa=)

Tavaroiden hankintaa yritän viivyttää viimeiseen asti. Kun en oikeen tiedä mitä pitäis ostaa...Meillä periaatteessa kun on jo kaikki, mut sit pitäis osata tietää mitä esikoinen ei enään silloin käytä. Ainakin toinen pinnasänky pitää ostaa ja sit jonkinnäköiset kaksosten matkarattaat ja sit ehkä nyt käytössä oleviin vaunuihin seisomateline. Pitää varmaan harkita kans kantoliinan ostoa. On varmaan helpompi ainakin ihan pienenä vauvaa kantaa siinä niin on kädet vapaana esikoista varten. Meillä kun tota ikäeroa tulee olemaan 1v3kk. Toinen syöttötuoli mahdollisesti myöhemmin ja sit turvaistuin. Et kyllä sitä rahaa tulee palamaan ja paljon!

Olen kyllä miettinyt sitä et minkä ikäisenä lapsen voisi siirtää jo vähän isompaan sänkyyn niin ei tarvitsisi ostaa toista pinnasänkyä jos aluks vaavi nukkuu siinä äippälaatikossa? Ja voisiko sitten rattaidenkin ostoa viivyttää sillä et kantaa ensin kantoliinassa vauvaa ja sit jo kohta tuleekin talvi ja esikoinen varmaan tykkää olla pulkassa tai kelkassa? Kovasti kun ei dösillä liikuta ja ollaan aina melkein tässä kodin lähellä.

Mitäs sinä kesä olet miettinyt? Olikos minälläkin tulossa pieni ikäero? Mitens sinä minä:) meinasit tehdä?

Nyt täytyy mennä syömään jotain...On muuten paino tippunut 2kiloa! Sais kyllä tippua enemmänkin kun tuota ylipainoa on hieman. Norm. painoni olisi 74kg ja tällä hetkellä sitä on 80kg =0
En saanut ihan kaikkia kiloja synnytyksen jälkeen lähtemään =)

Voikaa hyvin mammat!

Snoopy 13+4

Meillä tulee ikäeroksi ööh...en nyt jaksa laskea, mutta esikoinen täytää silloin marraskuussa 3 vuotta :)

Me ei osteta mitään tarvikkeita, kun pinnasänky on. Täytyy vaan ostaa esikoiselle uus jatkettava sänky. Hoitopöytää ei tarvita. Meillä oli sellanen hoitoalusta, jonka saa pinnasänkyyn, mutta sitäkin tuli käytettyä aika vähän. Vaunut meillä on. Kun esikoinen saa kyllä kävellä taikka pappa lupas ostaa pikkusen pyörän kesäks :)

Mitäs vielä? hmm...

Niin, onko kellään muulla sellasta, et kun aamullakin meikkasin, niin rupes sillee oudosti ""ahdistamaan"" ja hengästyttämään ja silmistä lähtee näkö???

Mulla oli kyllä esikoisen kans sama homma, mut enpä sitten saanut selvää että mitä se oikein mahtoi olla. Verenpaineen heittelyä vai mitä. Täytyypä kysellä neuvolasta :)

Nyt pitäisi viikkoja olla joko 15+2 tai 15+5....jeps, mut sekin kai tarkenee maanantaina neuvolassa :)

Oliskohan se ""näkö"" ym.. ongelma ollut veren sokeriarvo?

Mulla on matalat sokeriarvot ja aamulla tarttee ensimmäisenä syödä itse jotain tai meinaan pyörtyä. Kun odotin ensimmäistä niin silloin mulla tehtiin raskausdiabetis testi ja mulla oli paastoarvo n. 3 ja ne 2 muuta arvoa jotka otettiin litkun juonnin jälkeen alle 3.
Mulla ei kuulemma ole ikinä sokeritaudin vaaraa mutt koko raskauden ajan banaani ym.. taskussa koska koskaan ei tiedä milloin lähtee taju ja siihen ei voi ottaa sokeria tm...!
Ett se voi olla näinkin päin.

Mä tossa eilen kirjoitin ett sydänääniä ei kuulunut laitteella lekurissa. Kävin tänään neuvolassa uudestaan ja ei kuulunut edelleenkään sydänääniä mutt laite löyti kerran n. 180 eli kyllä siellä vauva on mutta taitaa olla aika vilkas kun menee alta pois.
Ens viikolla sitt vielä kuunnellaan josko kaikki olisi kunnossa.

Moikka,
Mulla kävi aikalailla samalla lailla kun Snoopylla ja Annalla. Me oltiin tosi vasta alustavasti puhuttu, että kun oon valmistunut ja saanut jonkun työn tänä keväänä niin sitten voisi alkaa harkitsemaan lasta. Joulun aikaan sitten kerran vähän lipsuttiin vaaralliseen aikaan kuusta ehkäisystä, ja siinä se. Toisaalta jo siinä vaiheessa oltiin sitä mieltä, ettei se olisi katastrofi jos tulisi raskaaksi eli ihan oli toivottu, vaikkei kovin suunniteltu raskaus. Olin myös vähän jotenkin pelännyt että raskautuminen voisi olla vaikeaa (kun nykyään kuulee niin paljon sitä).
Ja nyt kun sitten se tapahtui, tuntuu se tietysti siltä että juuri nythän on sopiva aika.

Mä jätin pillerit pois elokuussa heti meidän häitten jälkeen :) Ja viim. kk tuli lokakuussa ja vasta joulukuun 28 päivä testiin tuli plussa.

Mun tarttis nyt kesäkuussa valmistua, ja taidankin olla ainoa tämän opintolinjan valmistujasta :) Ihan mukavaa mennä hakemaan todistusta masu pystyssä :)

Ja siitä aamuisesta, olin just syönyt, eli ei se siitä verensokerista voinut johtua. Söin 2 juusto-ruisleipää ja join ison kupin teetä, jossa oli sokeria.

Onpas täällä ollut aktiivista, vastahan me tää ketju aloitettiin ja nyt on jo yli 50 viestiä...

Mua on kans vaivannu noi virtsikset, kun mehän yritettiin tätä ""Untamoa"" saada alulle pitkälti yli vuosi, niin ahkerat yhdyntäkerrat mullakin kai sen virtsiksen aina silloin tällöin laukaisi. Nytkin tuntuu joskus yhdynnän jälkeen, että alkaa oireet, mutta sit niitä ei kestäkään kuin ½ tuntia kun se jo menee ohi. Ekalla neuvolakäynnillä mulla oli just se fiilis ja otettiin virtsanäytteet, mut puhtaita olivat. Viimeksihän neuvolalääkäri määräs mut hiivakokeisiin, mut ei kai niissäkään ollu mitää ku ei se oo mulle soittanu.

Töissä on hassua, kun ihmiset tuijottaa mun mahaa, mutteivät sano mitään ;) Eivät kai kehtaa kysyä, josko olisinkin vain lihonut... Mutta kai pian joku uskaltaa avata suunsa. Tokihan olen koko meidän yksikölle kertonut, mutta muut, esim. ruokalassa!

Mä oon sortunu ostamaan vaaville yhden bodyn, Lindexin alekopasta. Miehen kanssa vähän sovittiin, että kesällä saa alkaa hankkia tavaraa (se pelkää kai keskenmenoa enemmän kuin mä). Mut olemme menossa 2 viikon päästä Tallinnaan, saas nähdä, tarttuuko sieltä jotain mukaan... Vaunuja tekis mieli mennä tsekkaamaan. Ja siellä kuulemma myydään apteekissa niitä tukivöitä (Anita-merkkisiäkin) huomattavasti edullisemmin kuin Suomessa. Sellaisen hommaan ainakin.

Onnea minä:):lle valmistumisen johdosta! Parempi että valmistut, kuin että se jää ""ikuisiksi ajoiksi"" tekemättä!

Terkuin Rizzu rv 15+5 (lauantaina alkaa jo 5. raskauskuukausi, jes!)

Meillä tärppäsi n. 11 kk pillereiden jättämisen jälkeen, mutta esim. kesällä jätettiin yritys hyllylle kun oli vähän parisuhdeongelmia. En siis osaa sanoa oisko tärpännyt jo aiemmin, mutta plussaa tuli siinä vaiheessa kun alkoi jo olla hieman luovuttanut olo. Ei se vauva aina tulekaan silloin kun on suunnitellut ja haluaa vaikka joskus käy niinkin onnellisesti.

Johanna kertoi ettei neuvolassa löydetty sydänääniä kumpanakaan kertana. Minulle terkkari sanoi tiistaina neuvolassa, että joskus niiden löytymiseen voi mennä jopa 15 min! Meidän kaverin äänet löytyivät n. parin minuutin haun jälkeen, mutta mulle tuli tuskanhiki jo siinä...eiköhän Johanna sulla kuitenkin ole kaikki kunnossa kun kuitenkin se lukema 180 pärähti mittariin! Taitaa teidän pikkuinen tosiaan olla liikkuvaa sorttia, sillä mun neuvolantäti sanoi sykkeen olevan 180 luokkaa kun vauva on liikkeellä, muuten yleensä 120-160.

Kävin eilen Kampin kauppakeskuksen Bebes-liikkeessä ja siellä oli kyllä melkoiset hinnat! Farkut vaikuttivat kivoilta ja kokeilinkin yhtä mallia, josta ei sitten kuitenkaan löytynyt sopivaa kokoa. XS oli liian pieni ja L liian iso eli M ois ollut hyvä. Hinta vaan huimasi päätä eli 89 euroa ja rapiat. Sehän on paljon yli 500 mummonmarkkaa...huhhuh. Ostin sitten yhden kivan ruskean puolihameen, jossa on turkooseja kukkia. Se oli 50% alennuksessa, mutta silti jäi hinnaksi 39,95. Taidan keskittyä hameisiin kun kesäkin tulee pian (toivottavasti) ja onhan mulla jo ne Lindexin 9,95 euron mammafarkut! Ne ovat vaan vielä turhan isot, mutta parin kuukauden päästä jo passelit. H&M:llä oli yhdet kivat valkoiset pellavahousut resorilla ja ehkä käyn vielä jossain vaiheessa hakemassa sellaiset ja sitten saavat mammakuteet riittää!

Onko kenelläkään kokemusta Järvenpäässä sijaitsevasta käytettyjen mamma- ja lastenvaatteiden liikkeestä nimeltään Pikkupiipero? Vajavaiset nettisivut löytyvät osoitteesta www.pikkupiipero.fi

Jee Rizzu, kerro sitten heti minkälaisia vaunuja Tallinnassa on tarjolla, sillä mä olen myös miettinyt niiden hankkimista sieltä! Huuto.netiä seuraan myös tiiviisti ja siellä on kyllä varteenotettavia vaihtoehtoja. Jotenkin tuntuu, että 600-800 euroa yhdistelmävaunuista on aivan liikaa kun sitä rahanmenoa tulee olemaan muutenkin. Auton turvaistuin on kyllä sellainen, että siinä ei aiota pihistellä!

Kiitos päivityksestä, tuli heti kiva olo kun näki oman nimen ja lasketun ajan teidän muiden joukossa:) Me käytiin viikonloppuna Tallinnassa, mutten ostanut mitään. Kaikki vauvanvaatteet oli niin kamalan röyhelöisiä tai muuten ylikoristeltuja, etteivät oikein sattuneet mun makuhermoon. Olen kanssa ajatellut tuota tukivyötä kun huono selkä vaivaa. Paljonkohan ne maksaa täällä ja mistä niitä saa? Neuvolasta ei varmaankaan saisi lainaan sellaista?
Kuulostaa hurjalta nuo vaunujen hinnat, itse en ole niitä vielä sillä silmällä katsellutkaan. Toivottavasti jonkun ystävän muksu kasvaisi juuri ulos omistaan;) Turvaistuin on tosiaan tärkeä juttu, ja siihen täytyykin panostaa. Olisikohan syksymmällä joku kesäale myös niistä? Taitaa olla turha luulo.
Olen ollut viikon sairaslomalla ja mies on tehnyt pitkää päivää, joten juttuseuraa tosiaan kaivataan:) Koira jaksaa sujuvasti kuunnella osan höpinöistä mutta sitten se jo kiirehtii ulos haistelemaan kevään tuoksuja. Me ollaan muutettu tänä syksynä maalle, joten koirakin saa nauttia ulkoilmasta ihan vapaana.
Jaahas, tulihan tuota juttua taas...
Palataan! T. Anna

Moi!
Tervetuloa Anna! Mä olen juonut kahvia koko raskausajan 1-2 kuppia päivässä. Aamuisin sitä ei tee mieli, mutta päivällä ruuan jälkeen jo kahvi maistuu. Mäkin kävin siellä Bebesissä ja Mama Licious-farkkuja ei ollut paljoa jäljellä ja kalliimmat merkit saivat jäädä kaupan hyllylle...
Mulla oli alkuraskaudessa aamuisin työmatkoilla huimausta ja pahaa oloa, se oli hirveetä! Oli pakko syödä tuhtu aamupala vaikkei ruoka olisikaan maisuinut, se auttoi vähäsen.
Me ollaan ostettu turvakaukalo autoon, muita tarvikkeita ei vielä.
Mullakin on ollut päänsärkyä tavallista useammin nyt raskausaikana. Olen Panadolia ottanu aika herkästi, koska mulle tulee helposti migreeni ja varsinki nyt kun on alkanu aurinko paistamaan.
Minullakin on aika ajoin sellaista vihlovaa kipua alavatsassa. Se on sellaista ""sykkivää"" ja olen sitä välillä pelästynytkin, mutta sit se on menny n. 15 minuutissa ohi ja unohtunut Kai se liittyy kohdun kasvamiseen. Samoin jos nousee nopeasti ylös esim. sohvalta, saattaa vihlaista kipeästi.
Onko teillä jo rinnat kasvaneet? Mulla ei juurikaan, mutta rintojen iho kutisee. Ihan alussa rinnat turposivat koviksi ja aroiksi, mutta nyt ne ovat jo muutaman viikon olleet ""normaalitilassa"". Masun kasvusta tietää raskauden jatkuvan normaalisti!
Hyviä vointeja teille!

P.S. Oli kiva lukea lehdestä, että Neumannit saavat toisen lapsen - syyskuussa!

t. Sissi 15+0

Iltaa!

Huhhuh, menipä kauan, ku kahlasin uudet viestit läpi:) Onpas jännää, ku täälä puhutaan virtsiksestä ja just oon ite alkanu miettiin, että oisko mulla se, vaikka oireet ei ookaan ihan just tyypilliset... kävin tänään antamassa pissanäytteen, saapas sitten nähä. Mullaki se aina joskus tulee seksistä...:/ Kai sitä pitäs alkaa limakalvoja rasvaileen, ku tuntuvat kuivuvan.

Jaaix, me käytiin tänään raxissa, onpa turpea olo! Tuntuu, että kaikki ruoka jäi ""ylämahaan"", eiköhän sille ole enää alempana tilaa:)

Tervetuloa uusille:)

Tilli80, 15+1

Heips! Tervetuloa uudet!
Mulla on taas hiiva ja kävin tänään ostamassa kuurin siihen. Ja kiva, kun mulla on kauhean kuiva iho ja naama on kuin maailman kartta! Läikikäs ja punainen... Onneksi viikon päästä lähdetään lomalle sinne Teneriffalle! Siellä on ilmasto hiukan erilainen... =)
Kävin ostamassa myös uudet liivit, kun vanhat alkoivat ahdistaa. Tarvis varmaan ostaa jotain raskausarpivoidettakin kun nuo rinnat tuntuvat venyvän ja paukkuvan...
Äh, huomaa, että tänään on ollu vähän huono päivä, kun valitan vaan. Pääkin on ollut kipeä...
Ehkä tämä tästä taas iloksi muuttuu! ;)

Kiitos paljon syysmasulle vinkeistä, juuri sitä tietoa kaipasinkin, että sunnuntaita ja pyhiä ei lasketa joten siten voin laskea ä-loman alun. Löysin myös laskurin kelan sivuilta ja se laski mulle päivän. Pitää vielä laskea täsmääkö omien laskujen mukaan päivät.

Annalle tiedoksi, täällä myös vti:lle herkkä tyyppi. Ja mulla infektio saa alkunsa yleensä rakastelusta..tai siis yhdynnässä, koska ilmeisesti miehelläni ja mulla jotenkin erilaiset bakteerikannat ja sitä myöten altistun vitrsatieinfektiolle herkästi. Onneksi ei nyt raskauden aikana ole vielä iskenyt vaiva..on tosi vihoviimeinen riesa.

Täällä rv 15+1 menossa. Huh, kuulostaapa paljolta =) Vatsa sais rueta jo kohta näkymään.. Tähän hätään nyt ei muuta -moi!!

Näin sitä rupeaaa menemään jo viikoista sekaisin, kun aika alkaa juosta. ELi viikothan mulla on 14+1 eikä niin kuin äsken väitin.

Annalle vielä, kyllä ainakin pk-alueella saa niitä tukivöitä neuvolasta, jos vaan sattuu just olemaan vapaana sellaista. JOten kannattaa ehdottomasti kysyä. Nii, ja tervetuloa tähän ketjuun =)

terveppä terve kaikille pitkästä aikaa. Käytiin sydänäänet kuuntelemassa pari viikkoa sitten. Pumputti 156-158 :), eka kerralla ei kuuluneet, mutta nyt kuuluivatkin sitten selvästi. Meillä on melkein kuukauden paussi, ennen kuin päästään ultraan, neuvolaakaan ei ole sitä ennen. Nyt on alkanu huolettaa, kun nuo oireet on melkein kaikki kadonneet että onkohan pikkuisella kaikki hyvin. Turhaa kai sitä stressaa, mut siihen ultraan kun on niiin pitkäaika vielä..

Onko muilla tullut herkästi verta nenästä? Itselläni tukkoinen nenä koko ajan ja varsinkin aamulla tuppaa vuotamaan. Myös vessassa saa rampata tiuhaan tahtiin. Yölläkin joutuu heräämään. Onneksi oksentelu on loppunut kokonaan.Myös alamahassa vihlonnat/pienet nipistelyt huolettavat. Mutta kaipa nekin on normaaleita.

Milloinkahan vauvan liikkeet tuntuvat eka kerran?Siis ensisynnyttäjällä. Mahtaa tulla itku silmään, kun ensimmäisen kerran tuntuvat.

Mutta keväisiin tunnelmiin!

Jonna_85 14+4

Hei Jonna!

Mulla on ollut kanssa nenä tukossa ihan alkuraskaudesta asti. Nenän limakalvot on ihan kuivat ja aina tulee verta kun niistää...alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään!

Me kuultiin kanssa toissapäivänä sydänäänet eka kertaa, neuvolantäti arveli että naperon sydän löi jotain 110...huomattavasti siis verkkaisemmin kuin esim. teidän vauvelilla, hmmmm......

Nyt pitäisi soitella aikaa rakenneultraan yksityisen puolelle, koska ei kuulu ""peruspakettiin"" täällä Jyväskylässä.

Mukavaa viikonloppua! Elle

Kiitos Rizzu! :)

Mitäs raskausarpivoidetta olet myy ajatellut?
Itse etsiskelin Sokoksesta Lorealin sitä raskausarpivoidetta, mutta sitä en löytäny. Ja kun menin pyytämään myyjältä apua, niin hän vei mut Clarinsin hyllyn luo ja siellä oli joku esittelijä, joka ehdotti jotain Clarinsin kiinteyttävää voidetta joka on kuulemma tosi hyvä raskausarpien estoon ja jos tuleekin arpia, niin se kiuulemma vaalentaa todella hyvin.
Mutta mun puolesta se purkki sai jäädä hyllyyn kun hintaa oli pienellä purkilla 50e!!!!!!

Ostin ihan tavallista Lorealin kosteusvoidetta ja täytyy varmaan apteekkiin mennä etsimään, jospa sieltä löytyis jotain raskausarpivoidetta.

Ekas raskaudes käytin sitä lorealin raskausarpivoideta, joka auttoi kyllä tosi hyvin. Lantiolle tuli muutama pieni viiru ja sisäreiteen oikee syvät arvet. En sit tiedä tuliko ne synnytyksessä kun en mielestäni kauheesti edes lihonnut.

Jees...Ja teille jotka haluatte Virosta vaunuja. Niin kannattaa oikeesti mennä katsomaan! Sieltä saa hyvät vaunut todella halvalla. Me käytiin katsomassa esikoiselle silloin Virosta vaunuja ja siellä oli ABC Design-vaunut. Katselimme niitä ja äitini sitten tilasi selliaset Hobby Hallista kun niitä oli sieläkin. Ja hyvät vaunut ovatkin! Suosittelen! Eikä ole kalliit! :)

Ohhoh, tulipas juttua tänään :)

Mulla tuntu ekassa raskaudessa liikkeet vasta viikolla 21 muistaakseni. Ensisynnyttäjillä tuntuu liikkeet myöhempään ja maha rupeaa myös näkymään myöhemmin.

Mulla on jo melkoinen masu!!!! Kuinkahan iso se mahtaa olla syyskuussa? En halua edes ajatella ;)

Tervetuloa kaikille uusille!
Mäkin oon päässyt tietsikan ääreen, kun muutama päivä meni sängyn ja vessan väliä ravatessa. Sain sitten saman taudin, mikä oli pojallani alkuviikosta eli oksennus- ja ripulitauti, ei todellakaan kivaa. Onnex mies sai töistä vapaata, että pysty hoitamaan lapset ja hoivaamaan mua :)
Vielä on maha todella kipeänä, mutta ruoka maistuu ja pysyy sisällä...
Vauvalla kaikki hyvin, eilen illalla innostui potkimaan tosi paljon ja kovasti jo odotan rakenneultraa, joka on ensi viikon perjantaina :)
Meillä on vauvalle kaikki muut tarvikkeet, paitsi vaunut pitäis ostaa. Ne oli liian isot säilytettäväx ""vuosikausia"", kun isommat lapset on vauvan syntyessä jo 8- ja 6-vuotiaita.
Ostin jo tammikuussa vauvalle toppahaalarit, kun oli alennusmyynnit ja löytyi todella hyvän tuntuset haalarit. Eli en meinaa ottaa äitiyspakkausta (esikoiselta otettiin ja toiselta otettiin sitte rahana), kun vauvan vaatteita on tosi paljon ja äitiyspakkauksen makuupussikin on vielä kuin uusi. Eli vain äitispakkauksessa oleva toppahaalari oli kulunut ""puhki"", mutta on se kiva ostella uudelle tulokkaalle jotain ihan omaa ja uutta.
Minä:), mulla on kans tosi iso maha, näyttää että olisin jo ainakin 7:llä kuulla:), mutta sehän on vaan hyvä merkki, että vatsa kasvaa. Toivottavasti syyskuuhun asti ei mennä tällä kasvuvauhdilla tai saa alkaa oviaukkoja leventämään :)
Vointeja kaikille, Maria 17+1.

Perjantaita!

Mies meni tänään allekirjoittamaan uuden työsopimuksen, sen kunniaksi menemmekin huomenna sitten illallistamaan johonkin ravintolaan... NAM!

Mulla tulee kans verta nenästä ja nenä on tukossa. Joka aamu saan ""ryystää aivolimat"" kurkusta ja nenästä (anteeksi kielenkäyttöni), mutta sitkeässä on. Ja nenästä tosiaan tulee hieman verta.

Raskausarpivoidetta/-öljyä on ainakin Weleda-nimisessä sarjassa (josta löytyy myös synnytyksen lähestyessä välilihanvoiteluöljy). Ainakin Bebes Helsingissä myy sitä. Löytyy varmaan googlettamalla. Mutta minä ostin viime viikolla ihan Natusanin vauvaöljyä, jota olen nyt lisännyt tavalliseen vartalovoiteeseen pari tippaa, kun rasvaan masua ja rintoja. (Mullehan tuli jo tosi ikävän näköiset arvet rintojen alaosaan joskus rv 10 paikkeilla.) Kaiken lisäksi sama öljy sopii sekä hierontaan että ""vähän intiimimpään hierontaan"" ;) Kun nyt oli näistä limakalvojen kuivumisesta puhetta... Vink vink! (Heh, pitäisiköhän sitä laittaa nenäänkin jottei enää tulisi sitä verta...)

Mutta nyt töihin. En oo saanu vielä tänään mitään aikaiseksi!

Huomentapäivää!

kiva että keskustelu käy vilkkaana ja mysö muilla on ""silloin tällöin"" huonoja päiviä. Purnaaminen auttaa aina;) Mä ostin Siljan laivalta Hydrotermin voidetta raskausarpien ehkäisyyn jä jälkihoitoon. laivalla maksoi 25e, maissa ilmeisesti kympin enemmän. Olin yllättynyt ""edullisuudesta"" olin jotenkin varma että hinta pompsahtaisi tuohon viiteenkymppiin tai ylikin...Olenko siis ostanut humpuukituotteen, olisiko jollain kokemusta? Ainakin se tuntuu iholla tosi hyvältä eikä toistaiseksi arpia ole tullut, tosin painokaan ei ole noussut juuri lainkaan (koputtaa puuta).

Mies lähti tänään työporukan kanssa laivalle ja uskokaa tai älkää, unohti omat kännykkänsä kotiin...Laitteli sitten hätäpäissään viestiä kaverinsa kännykästä, että siihen voi soittaa jos tulee hätä! Miehet...

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
Terkuin Anna.

Mä en oikein tiedä uskoisinko noihin raskausarpivoiteisiin tai mihinkään voiteisiin niiden ehkäisyssä. Silti käytän ihan perusvoidetta (Aqualan L) vartalon rasvaamiseen, mutta joutuisin muutenkin rasvaamaan kun on atooppinen iho. Olen saanut ekat raskausarpeni jo 16-vuotiaana polviin ja reisien yläsosaan eli jos on sellainen ihotyyppi, niin niitä kyllä tulee rasvauksesta huolimatta! Ekassa raskaudessa tuli arpia vain rintoihin ja nekin haalenivat melkein huomaamattomiksi.

Kasvojen iho mulla on paljon paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta, mutta kävin kyllä 15 kerran valohoitokuurin tässä talven aikana eli saattaa johtua siitä. Hiuksetkin on hyvässä kunnossa, mutta näinhän se usein on odottajilla.

Tervetuloa uudet ja hyvää viikonloppua kaikille!

heipsan!!
Tänään menossa 17+0 ja olo on ok, niinkuin on ollut melkein koko ajan. Illalla olin tuntevinani pientä liikettä tuolla mahassa,tuntui aika huisilta, mutta mene ja tiedä oliko se sitten sitä.. Varasin ajan yksityiselle rakenneultraan, kun kaupunki ei täällä sitä tarjoa. Se on 19.4. eli silloin olisi menossa 19+5.. 60€ se maksaa, mutta mun mielestä on pieni hinta, luulin että se olis paljon enemmän.. Onko muita, joilla ei ole enää np-ultran jälkeen, muuta kun perus neuvola- ja lääkärikäynnit?
Raskausarpivoidetta saa mun mielestä luontaistuotekaupasta. Muistaakseni Weleda merkkistä ja samanmerkkistä on myös sitä välilihavoidetta. Hinnasta mulla ei ole tietoa, mutta luulisin että alle 20€. Mäkin tosin luulen, että on ihan sama millä sitä ihoa kosteuttaa, kosteutettu iho antaa kuitenkin paremmin periksi kuin kuiva. Mä elän toivossa, että mulle ei tulis arpia ollenkaan, sillä olen lähes koko elämäni rasvannut itseni päästä varpaisiin joka päivä, mutta eihän se sitä välttämättä katso ja tulee mega jättimaha, niin kyllähän se iho koetukselle joutuu.. Ensin mun maha kasvoi aika paljon ja nyt on pysyny pari viikkoa samana, jos vaikka jäisikin tällaiseksi suht huomaamattomaksi, mä en sitä vauvamahaa välttämättä niin kaipaisi, kun kivojen äitiyshousujenkin löytäminen on niin vaikeeta..Rintavarustus on kasvanut kupilla ja nännien tienoo on tummunu aika paljon, ei mitenkään järin eroottista, heh!! Paino mulla vaan tippuu.. Ei nyt mitään älyttömiä, mut nyt olisi jo voinut tulla 4kg, niin multa on lähtenyt 5kg.. Anoppihan tuo tuntuu olevan enemmän huolissaan (vähän joka asiasta), mutta en viitsi sanoa, että ennen raskautta tuli ihan mukavasti kulutettua, olutta, viiniä yms yms. kyllähän sitä kilot karisee, kun elämän tavat muuttuu..

Lähden ensi viikolla Tunisian lämpöön, jospa vaikka ne mahdolliset arvet eivät näkyisi ruskettuneessa hipiässä niin hyvin.. Iloista odotusta kaikille ja toivotaan nyt, että se kesä viimein tulisi ja voisi käyttää hameita!!

Tulin juuri neuvolasta! Siellä se meidän pikku2 mennä viipelsi. Sykkeet oli tällä kertaa yli 150 ( viimeks oli 120)
Paino oli tippunut 5 viikossa 2.2kg. Paineita jouduttiin taas mittailemaan monet kerrat kun aina oli hieman liian isot. Tulihan sit lopulta hyvätkin. Viimeks oli ihan sama juttu. Hemppaa ei otettu edelleenkään. Oli kuulemma niin hyvä ekalla kertaa (148)
Neuvolatäti kyseli ihmeissään kun mahani näki et onko ihan varma ettei siellä ole kahta? Kopeloi mahani tarkasti läpi ja totesi vaan et: jaa-a katottiinko silloin ultralla ettei ole kahta?
En mä tiedä mitä se ultraaja on katsellut kun luotan et osaavat hommansa. Eipä ainakaan mitään maininnut silloin.
Eipä sieltä kyllä kuulunut kaksia sydänääniäkään, joten turhaa tuollein pelottelevat!

Snoopy13+5