Syyskuiset 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Kävin aamulla neuvolassa ja ekan kerran kuulin nyt vauvan sydänäänet Dopplerilla! Ihana kokemus, purskahdin itkuun ilosta ja helpotuksesta! Olen ollut tuntevinani liikkeitäkin jo muutaman päivän, sellaista muljahtelua, joka erehdyttävästi muistuttaa ilman kiertämistä suolistossa...luulenpa kuitenkin, että siellä se Erkki jo harjoittelee. :)

Oli tosi mielenkiintoinen dokkari se Prisman ja tulee uusintana sunnuntaina klo 14.25 jos joku missasi. Pelottavan näköistä kuvaa se 4D-ultra saa aikaiseksi, huiii!

Kahvigallupiin vielä eli meikäläiselle on kahvi maistunut alusta asti ja juon sitä keskimäärin kaks kuppia päivässä. Maha on täälläkin aina aamuisin yllättävänkin littana ja illalla on koko melkein kaksinkertainen! Tämä äiskä myös punnittiin neuvolassa ja kaikkiaan on nyt tullut painoa 3,5 kg eli ihan sopivasti kuulemma. Itse olen laittanut jonkinlaisen ylärajan eli toivon ettei paino mene loppuvaiheessa kovin paljon yli 70 kg...vielä saisin siis pullistua 8 kg, mutta saas nähdä!

Huomenna käyn tsekkaamassa sen Kampin kauppakeskuksen äitiysvaatepuodin, mutta en tiedä raaskinko hankkia sieltä yhtään mitään.

Th korjasi raskausviikkojani eli LA on yhtä torstai 14.9. ja sen mukaan rv:t on tällä hetkellä 14+5.

Hih..kuulin yhdeltä entiseltä luokkakaverilta, että hänelläkin on samana päivänä la ku mullakin :)
KIVAA!!! :)

Muuten mulla on tullut nyt enemmän energiaa ja jaksan jopa siivoskella kotona :)

Viikkoja on kasassa nyt tasan 15 :)

Moikka!

Mitä mieltä olette sopiiko kiipeily raskaana olevalle? Rv 16 nyt menossa. Olen aikaisemmin ilmoittautunut seinäkiipeilyyn ja nyt se lähestyy. En ole ennen ollut ja nyt mietityttää mitenkä ne valjaat painaa mahaa...
Onko kellään tietoa tällaisesta?

Mulla on kans välillä närästystä, mut onneks aika lievää. Iltaisin kans turvotusta, mut kyl toi maha jo näkyy muutenkin ;) En tiedä sit muista (puoli tutuista), et ajatteleeko ne et oon muutenvaan lihonnut...

Huomenta.
Huomasin juuri että jos noudatetaan lääkärin määrittelemää laskettua aikaa joka on 22.9. niin minulla alkaa äippäloma 18.8. eli juuri sopivasti kun 17.8. menemme maistraatissa naimisiin=) Päätimme tuon päivän jo ennen kuin tiesin raskaudesta ja päätimme pitää sen, vaikka silloin olenkin arviolta viikolla 35 raskaana=)
T: Hanna rv13+3

Hei vaan!
Olen nyt nukkunut vähän paremmin, ja vauvasoseita lukuun ottamatta ei enää tunnu etovaa oloa olevan. Minä kaipaisin jo tuota vatsaa, joka mielestäni ei vielä oikein näy...paitsi turvonneena. Olen yrittänyt syödä kuin hevonen, jottei vaan kukaan pääse sanomaan, että paino laskee ja imetys pitää lopettaa! :/ Olen kuitenkin varma, että loppupelissä sitä on taas se 25kg tullut :)

Meillä poika ei vielä konttaa, nyt 8kk on, vaikka harjoitteleekin aika kovasti. seisomaan yrittää nousta itse. Jotenkin tuntuu, että helpommalla pääsee nyt kun hänkin vähän itsekseen leikkii. Tosin hinku osallistua äidin kodinhoitotöihin olisi kova :)

Voi kun ainakin tuo kylmä tuuli jo laantuisi!
Mukavia odotuspäiviä!
Kesä 13+3

Ai niin, en minäkään kahvia pysty juomaan, teetä kyllä menee nytkin. En ole karsinut kovin ankarasti ruokalajeja, htenä päivänä söin jopa maksalaatikkoa, vaikka se onkin kiellettyjen listalla. en silti aijo ottaa sitä tavaksi. Maksaa tekisi mieli, liekö jo raudanpuutetta.

Moikka,
mulle ei kahvi maistu vieläkään millään vaikka ennen oon juonut enemmänkin. Tavallaan kaipaan tosi paljon hyvää kahvia ja samalla sitä ei kuitenkaan pysty juomaan.

Ihanaa kun väsymys ja pahaolo ovat jo poistuneet! Mulla on seuraava neuvola vasta yli kahden viikon päästä. Tulee melkeen kahden kuukauden tauko mutta onhan tässä ollut se ultra välissä. Mutta vasta sitten pääsen kuulemaan ekaa kertaa ne sydänäänet.
eipä tässä muuta, mukava päivää kaikille!
Nelli 14+4

Mulla on ihan hirveä nuha ja tuntuu et nenä on välillä ihan tukossa ja välillä taas valuu solkenaan :(
No, ja sen takia nyt särkee päätä joka päivä ja lisäksi on tuo kirkas aurinko :( Kun tuo migreenikin tulee aina kirkkaasta valosta.
Eli nyt en sit tiedä onko tuo sitä migreeniä vaiko vaan tota nuhan takia olevaa tavallista päänsärkyä.

On todella inhottavaa kun joka päivä olo on kamala ja väsynyt just ton päänsäryn takia :(

Ja kotiruoka maistuu taivaalliselta!!! :)

Kahvista: Nyt olen koko raskausajan juonut kupin tai kaksi päivässä. Edellisessä raskaudessa en pystynyt edes maistamaan kahvia ennen rv14:sta. Silloin kärsin joka päivä kamalasta päänsärystä nyt ei onneksi mitään.

Tuli kamala himo jäisiin marjoihin eilen illalla =D Nyt oon vetänyt kaksi 400g pakettia marjoja..yhden mustaherukkaa ja toisen punaista viinimarjaa. Onneksi kesällä poimittiin mummolasta kunnon satsi niin ei pääse heti loppumaan! Taas tekis mieli mennä vähän niitä maistelemaan, mut suuta rupeaa jo kirveltämään.

Heips!
Mullakin alkaa väsymys pikkuisen hellittää. Tosin päiväunet kyllä voisin nukkua joka päivä...
Mulla on kanssa sama juttu, että vatsa on aamulla ihan vähän pullea, mutta iltaan mennessä on jo hervoton pömppö! =D Eli pullistuu päivän mittaan.
Sain varattua ajan hammaslääkäriinkin ja sain jo perjantaiksi ajan! Vähän jännittää että kuinka monta reikää löytyykään, kun karkkia on tullut vedettyä oikein huolella ja hampaita vihloo..

Olen minäkin.. Tämä on ollut niitä päiviä kun olisin ollut varmaan eniten hyödyksi kotona peiton alla kuin töissä.
Juuri mietin kuinka on enään tunti töitä jäljellä.. pääsen klo 17 johon on 1.5h, mutta jotenkin mielessäni kuvittelin työpäiväni loppuvan klo 16:30=/.

Kahvi+tee kyselyyn sen verran, että ennen join lähes päivittäin cappuccinoa tai teetä, nyt en pysty juomaan kuin satunnaisesti kupin teetä=/.

Odotan niin kotiin nukkumaan pääsyä! mies lähti vanhemmilleen ja on sielä ens yön=( saapahan nukkua leveesti koiran kanssa=) Mies sitten tulee huomenna mua vastaan töistä.

Hei!

Tänään kävin lekurissa ja sydänääniä ei kuulunut koneella. Lekuri sanoi ett ei se mitään tarkoita kun meidän neuvolassa on niin huonot laitteet. Edellisen lapsen kohdalla oli ihan sama juttu.

Lekuri antoi huomiseks neuvola ajan yhden muun jutun takia ja sanoi ett pyydä sitt neuvolatätiä kuuntelemaan uudestaan.

3.4 olis lähtö Playa del Inglesiin kahdeksi viikoksi ja sanoinkin lekurille ett jos ei siihen mennessä kuulu mitään niin saavat kyllä ultrata ennen kuin lähden matkalle. Toivottavasti nyt kuitenkin sydänäänet löytyisivät. Nyt siis jo 13+3

Heips!

Kertokaas viisaammat miten se nyt on, lasketaanko äippälomaan myös lauantaipäivät mutta ei sunnuntaita..? Ajattelin vain laskea, että milloin mulla sitten viimeistään alkaa ä-loma (kun la on 20.9)..mutta kun en tiedä mitkä viikon päivät siihen varmasti lasketaan. Kävin kyllä Kelan sivuilla, mutta ei siellä mun mielestä ihan suoraan sitä vastausta ollut =)

Ihanaa, kun aurinko vaan paistaa =))
Kävin eilen siellä kampissa. se oli kiva, kun ne kerrokset meni tavallaan teemoittain, eli olikos se 3. vai 4. kerros kun oli täynnä lapsiperheille suunnattuja liikkeitä (lähinnä vaateliikkeitä) ja monissa kaupoissa oli sitten myös äitiysvaatteita. Tosin ei kiinnostanut vielä mennä hypistelemään niitä, kun vatsa ei ole kasvanut nimeksikään. Mutta myöhemmin sitten kyllä =)

Työpäivä siis takana, ja nyt voi taas levätä. Menenpä siis välipalalle! Mukavaa pvn jatkoa kaikille!

EN mä löytänyt sieltä mitään laskuria =( Löyty vaan se BMI -ja juhlapyhälaskuri... Mut jos joku tosiaan tietäis ton homman, ni vois vähän ite laskeekin..(viitaten mun edelliseen tekstiin).

Niin minä edellisessä vastauksessa vastasin siihen että miten äitiysloma lasketaan, että siinä siis lasketaan kaikki muut päivät paitsi sunnuntait ja arkipyhät. Mutta nyt tuota kysymystäsi uudelleen lukiessani, en ole enää varma mitä tarkoitit... äitiyslomahan alkaa yleensä 30 arkipäivää ennen. Siihen en nyt muista laskettiinko mukaan sunnuntaita. Kelan sivuilla tosin on oma laskuri joka antaa tarkan päivämäärän. Sori möhläykseni!

minä täällä taas häiriköin. Se miten voit laskea sen äitiysloman alkamisen kelan sivuilta.. niin pääset siihen ""laskuriin"" seuraavasti. Lapsiperheelle (etusivulla) - vanhempainetuudet - päivärahakauden ajoittuminen (linkki siinä tektissä)

toivottavasti oli yhtään apua!!

Kiitti linkistä. Selvitti ainakin mua kivasti. Luulin että äippäloma alkaa tasan kuukautta ennen, eli kun mun la on 7.9 niin luulin että se alkaa 7.8 mutta laskurin mukaan se alkaa 3.8. Täytyy sitten lopettaa kesäloma vähän aikasemmin.
Mulla on väsymys lähtenyt kanssa. Päivisin olen jo pirteä mutta illalla kymmeneltä olen valmis sänkyyn. Oksentaminen on loppu, ehkä noin kerran viikossa saattaa puklut tulla.
Nyt jännitetään rakenneultraa. Seuraava neuvola on 3.4 ja ultra 12.4.
Toivottavasti kaikki on ok.

Hei kaikille!
Olipa kiva löytää oma keskusteluketju syyskuun tuleville äideille. En ole vielä kovasti raskaudestani päässyt kenenkään samassa veneessä olevan kanssa keskustelemaankaan, joten varokaa, juttua piisaa;)

Olen 27-vuotias ensimmäisen lapsen odottaja. Raskausviikkoja mulla on 15+3 ja la 11.9. Saa nähdä, millainen maailmanparantaja täällä on luvassa:)

Hauskaa kuulla samantapaisia kokemuksia, mullakaan masu ei aamuisin näy mutta illalla pömpöttää jo lupaavasti. Kahvia olen juonut aina paljon, mutta alussa se ei enää maistunut, nyt juon muutaman kupin päivässä. Aamupahoinvointia mulla ei ollut lainkaan. Kysyisin myös, onko teillä muilla kokemuksia ns. heti tärppäs-alusta? Meillä nimittäin jätettiin pillerit pois joulukuun alusta ja positiivinen testi tehtiin 12.1. Oltiin ajateltu että kenties jotain tapahtuu vuoden, puolentoista sisällä, mutta kuinkas kävikään:)

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
Terkuin Anna.

Hei mammat!
Eilen olimme neuvolassa ja sydänäänet kuului nyt ensimmäistä kertaa! (rv 12 yritettiin eka kertaa, mutta laitteissa oli ""pientä"" vikaa ja mitään ei kuulunut -ultralla varmistettiin että kaikki ok)

Mulla oli myöskin virtsatientulehdus mikä meni aina munuaisiin saakka! Menin ma päivystykseen selkä- ja kylkikivun takia, koska epäilin munuaisaltaan tulehdusta (mulla on ollut aiemminkin ja sellaista kipua ei unohda!)

Nyt sitten neuvolalääkäri pähkäilee, että antaako estolääkityksen...toivottavasti -en halua tahallaan riskeerata mitään, ties kuinka kauan nytkin tuo tulehdus oli ollut, mitään oireita ei ollut ennen selkäkipua!

Muuten olo ollut ok. Pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa. Maha alkaa näkymään pikkuisen, tosin minullakin ollut aina pömppö omasta takaa. Kahvi maistuu kyllä, mutta ei niin usein kuin aiemmin...irtokarkkeja syön AIVAN liikaa, pitää oikeasti rajoittaa...

Oletteko jo hankkineet mitään tarvikkeita vauvalle?
Me ostettiin juuri tällä viikolla hoitopöytä valmiiksi (niin, ja kasattiinkin jo...ehkä pikkuisen aikaista, LA 5.9.!) ja uudet tapetit lastenhuoneeseen...mummo oli innoissaan kutonut jo pienet lapaset ja tossut! Nyt pitäisi alkaa miettimään vaunuratkaisuja ja näin tietämättömille tuntuu olevan aikamoinen tehtävä...

Tällaista tällä kertaa, hyviä vointeja kaikille! Elle

Hei Elle ja kaikki muutkin!

Toivottavasti saat estolääkityksen, tuo taitaa olla maailman inhottavin vaiva...Minulla on myös tuo virtsisinfektio olut riesana 17-vuotiaasta lähtien, jopa niin että se tuli kerran kuukaudessa. Silloin lääkäri lohdutti, että helpottaa ensimmäisen synnytyksen jälkeen, mutta unohti mainita, että raskaus altistaa infektiolle...Onneksi tulehduksia on ollut vain yksi, mutta pelko uusimisesta vaikuttaa kyllä jokapäiväiseen elämään. Syön c-vitamiinia, lactoladyä (joka mielestäni ehkäisee muuten hyvin myös hiivaa) ja juon karpalomehua. Eniten harmittaa se, että arastelen rakastelua. Se kaikista varotoimista huolimatta tuntuu minut altistavan:( Onneksi mies on kovin ymmärtäväinen. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Tarvikkeita lähden ostamaan ihan kohtapuoliin, kunhan työkuviot ovat selvillä ja asiasta on kerrottu jo useammallekin ihmiselle. On vähän taikauskoinen olo, en haluaisi hössöttää liian aikaisin..Tosin lastenhuone on remontoitu ja pinnasänky hommattu, joten kyllä valmisteluja on tehty:)

Olen saikulla flunssan vuoksi, joten minulla on aikaa istuskella ja lukea, kuten huomaatte:)
Terkuin Anna.

Pikku oloasu oli pakko käydä vaavelille ostamassa, en voinut vastustaa ja nyt hipelöin sen pilalle. Hoitopöytä on ostettu, noudetaan se viikonloppuna. Vauvan huone on kunnossa. Se on just tapetoitu neutraalisti joten sopii molemmille ja mietittiin sitten, kun on vähän vanhempi, niin laitetaan vaikka jotain kivaa boordia.
Nythän pikkunen tulee nukkumaan meidän makkarissa joten omaa huonetta ei vielä niin tarvitse.
Vaunut ostaa anoppi (onneksi kun maksavat aika lailla). Ostetaan yhdistelmävaunut irrotettavalla ratasosalla(meniköhän oikein??). Pinnasänkyjä olen netistä katsellut mutta kaupoista vielä en.

Mullakin on tänään hyvin aikaa kirjoittaa duunista kun koneen ohjelmat on kaput!

Hei,

Elle: Minulla ollut nuorena 6v putkeen estolääkitys virtsatieinfektioon. Viime vuonna oli 2 lääkekuuria. Tämän raskauden aikana ollut jo 2, ekan kerran ei oireita, tokan kerran kirvelyä. Toka kuuri loppui keskiviikko aamuna ja mies vie juuri neuvolaan kirjettä jossa kysyn voisinko mennä jo huomenna kontrolliin maanatain sijaan kun kirvely on säilynyt. Neuvola täti sanoi viimeksi että saan estolääkityksen jos vielä on tulehdusta.

Anna: täälä on kerran yritetty seksiä plussan jälkeen. Jostain syystä pelottaa vaikka sitä haluisi. Tiedän ettei siitä ole haittaa mutta silti. Onneksi mies on tääläkin ymmärtäväinen.. ei painosta tmv. riittää kun saa olla lähelläni muuten.
Niin ja paranemisia sinulle!

Onko muilla kipuja alamahassa? Mulla jomotusta häpyluun yläpuolella ja sitten semmoisia vihlasuja sykäyksittäin vyötärönkohdalla. Turvotus alkaa heti sängystä noustua ja illalla maha on kuin pallo! ihme ettei ole tullut jo raskausarpia.

T: Hanna rv13+4

Hei,

kurja juttu toi virtsis. Toivottavasti saat myös Hanna estolääkityksen. Mun kuumeilu alkaa helpottamaan mutta nenä tuhisee vielä..Mä olen myös tuntenut vihlontaa ajoittain alavatsassa. Toivottavasti siellä vaan on kasvukipuja ja paikat kehittyy..Oletteko muuten alkaneet käyttää mitä voidetta raskausarpien ehkäisyyn? Tiedän että se on turhaa puuhaa, mutta ostin laivalta yhden purkin, katsotaan, mitkä ovat tulokset:)
Kuullaanhan taas,
Anna.

01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen