SYYSKUISET 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei pitkästä aikaa! Vapputervehdyskin jäi laittamatta, mutta olen ollut töissä aika kiireinen eikä kotona ole enää huvittanut istua koneella kun sitä saa tehdä töidenkin puolesta jopa liikaa! Ymmärrän täysin tuon Jennu79 ratkaisun poistua netistä ja itsekin olen välillä sitä harkinnut. Kaikkea hyvää Jennulle kuitenkin!

Meidänkin vappu meni simaa juodessa ja munkkeja syödessä. En ottanut lasillistakaan alkoholijuomia, sillä mä en meinaa enää saada alas edes huikkaa punaviiniä. Alkaa hetimiten närästämään ja tulee hiukan paha olo, joten ajattelin olla kokonaan ilman.

Täällä puhuttiin raskausmyrkytyksestä ja suolan käytöstä. Minulla on tässä edessäni v. 2005 Odotus-lehti nro 2 ja siinä HYKS:in sisätautiopin dosentti Risto Kaaja sanoo, että aiemmin pre-eklampsian eli raskausmyrkytyksen on ajateltu johtuvan liiasta suolankäytöstä, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Mikään ruokavalio ei voi estää pre-eklampsian kehittymistä ja R. Kaaja sanoo suolattoman dieetin olevan pahinta mitä raskausmyrkytyspotilaalle voidaan määrätä! Suolaton dieetti vähentää kiertävää verimäärää, mikä lisää sikiön riskejä, koska sikiön hapetus on istukan kautta tulevan veren varassa. Mitä voidaan sensijaan tehdä, on yrittää pitää verenpaine kohtuullisena, harrastaa liikuntaa ja välttää ylipainoa.

Se viime viikkoisen rakenneultran kätilö (tosiaan, Kättärillä ei ultraa tee lääkäri) oli myös erittäin kovakourainen ja paino monta kertaa ihan liian kovaa mun vatsaani. Päättelin tämän olevan pelkkää kokemattomuutta, koska kuva ei muuttunut mitenkään huonommaksi vaikka hetkittäin hölläsi otettaan! Pitäisikö ihan tosi laittaakin palautetta Kättärille tollaisesta kohtalosta. Hitto kun ei tiedä edes kätilön nimeä, mutta jos sanoisi olleensa siellä sinä ja sinä päivänä klo silloin ja silloin niin varmasti saisivat selville kenestä on kyse!

Minäkin kyllä noudatan noita raskaanaolevien ruoka-ainelistojen suosituksia, mutta ainahan ei voi kuitenkaan 100 % tietää mitä suuhunsa pistää vaikka yrittäisi kuinka tarkkaan noudattaa kieltoja. Täytyy vain toivoa parasta. Minun miehelläni on myös ollut tuo kambylo- tai mikä lie gambylobakteeri (ei tietoa miten kirjoitetaan) ja hän sai sen ulkomailla jostain ravintolasta. Kaveri sai sen Portugalista viime vuonna. Hyvä, että ei kuitenkaan vauvan kasvua haittaa ja kaikki oli kunnossa!

Taidankin mennä tuonne missymomin ja beluan sivuille kun täälläkin pukkaa juhlaa toukokuun lopulla ja ois kiva löytää jotain kaunista päällepantavaa. Painonnoususta vielä sen verran, että tänä aamuna oli taas tullut 1,2 kg lisää viime neuvolakäynniltä, kääk! Seuraava neuvola on tasan kolmen viikon päästä ja saas nähdä millainen norsu sinne vaa'alle silloin nousee!! Mukavia päiviä pikkuisten potkujen siivittämänä! :)

Mitähän tarkoitti tepan ja jonkun muun vauvan pienipäisyys? Entä Minä :) teidän vauvan isopäisyys?? Meillä oli B-mitta 47.9 mm ja vastasi viikkoja 20+3. Teillähän oli molemmilla kuitenkin kaikki kunnossa.

Nuo vakuutukset pohdituttavat täälläkin. Minä täytän kesäkuussa 40 v. eli ehtisin varmaankin just saada vakuutuksen kun 14.6. on kolme kk laskettuun aikaan. Synttäripäivä nimittäin osuu juhannukselle. Mietinnässä on Tapiola tai Pohjola, mutta ei olla vielä tutustuttu niihin ehtoihin. On se joo vaikeeta kun on aina joku reunaehto, jos se ei oo ikä niin sitten se on painoindeksi! Kauheeta syrjintää!

Niin, piti vielä lisäämäni pikaisesti kirjoitettuun viestiin.. että toivottavasti Maria et loukkaannu kyselystäni!! Kyselen sillä, koska itsellänikin on BMI ~33 ja toivoin 'neuvotteluammuksia' vakuutuksien hommaamiseen.. nimim. toiset saa, toiset ei..!?
Mutta siis, en tarkoittanut pahoittaa mieltäsi tai tunkeilla kysymyksellä!!